Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
30
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bartłomiej,
Chwalisława, Jakub,
Katarzyna, Lilla,
Marian
Do końca roku 245 dni.
Start arrow KGHM arrow Co z deputatem węglowym?

Co z deputatem węglowym?

Co z deputatem węglowym?

13.04.2011. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak
0413_zg_rudna.jpgProblem węgla to jeden z ważniejszych punktów negocjacji między zarządem KGHM a związkowcami.  Dotyczy on prawie 40 tysięcy obecnych i byłych pracowników Polskiej Miedzi. Zarząd chce z zakładowego układu zbiorowego pracy usunąć punkt, który daje emerytom i rencistom możliwość korzystania z deputatu.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Po przejściu na emeryturę pracownikom spółki przysługuje depuatat 2,5 tony węgla. Jest to kwota wypłacana raz w roku, w tym będzie to około 1900 zł. Zarząd kGHM zaproponował jednorazowe wykupienie deputatu za 15 tysięcy zł i podwyższenie o jeden procent odpisu na fundusz emerytalny.
Józef Czyczerski, szef miedziowej Solidarności, uważa, że to zdecydowanie
za mało: - Kwota, którą zarząd proponuje jest śmieszna, bo może 15 tysiecy robi wrażenie, jak to słyszy, tylko że mówimy o kwocie brutto, a więc każdy z pracowników musi zapłacić od tego podatek dochodowy, składkę emerytalną, rentową itd. To jest około 46 proc., także z tej kwoty prawie połowę trzeba oddać fiskusowi.
Czyczerski powołuje się na wyliczenia, które mówią, że statystyczny pracownik Polskiej Miedzi po odejściu na emeryturę żyje jeszcze 27 lat, a zatem z rachunku wynika, że kwota, którą zaproponował zarząd za jednorazowe wykupienie deputatu powinna być ponad trzy razy wyższa.

Leszek Hajdacki, przewodniczący ZZPPM w ZG Rudna, jest tego samego zdania: - Uważamy, że wartość wykupu jest za niska i powinna być taka sama dla emerytów, rencistów, jak i pracowników. Twierdzimy, że nawet po podpisaniu porozumienia w tej sprawie tzreba oddać go pod osąd pracowników i trzeba przeprowadzić referendum. Kiedy przyjmowano układ zbiorowy pracy, pracownicy przeprowadzali referendum w tej sprawie, dlatego teraz, kiedy do układu zbiorowego pracy mają zostać wprowadzone zmiany, znów należałoby zapytać o to pracowników.
Kiedy zginie zapis o deputacie, to obecni pracownicy po przejście na emeryturę czy rentę zostaną pozbawieni ekwiwalentu. Natomiast obecni emeryci i renciści sami mogą zdecydować, czy zgadzają się na wartość zaproponowaną przez zarząd i czy chcą, aby ten węgiel od nich wykupiono.
Przypomnijmy, że druga tura negocjacji już w poniedziałek.
(mon)

 
Komentarze (38)
1. Dodane przez Obserwator, w dniu - 13-04-2011 13:56
a czy rezygnacja z deputatu jest uregulowana jakąś ustawą rozporządzeniem czy dobrą wolą zarządu?
2. Dodane przez ZG Sierpol, w dniu - 13-04-2011 14:11
Powiem tak za 10 lat wykupić ten węgiel tj.19000 zł na rękę i poddać pod referendum jak będzie większość to bierzemy lub podpisywać indywidualnie, po drugie dołożyć 300 zł do stawek!!! I dołożyć przeszeregowania, aby były na poziomie 30-40 % i to z wyrównaniem od stycznia i natychmiast wszystko razem a nie na jakieś raty!!!!
3. Dodane przez ANTYpo, w dniu - 13-04-2011 14:22
Kiedys górnicy byli siłą...teraz jak na to patrze to mi ręce opadają...panowie za morde bo inaczej swojego nie wywalczycie!!!
4. Dodane przez Moralizator, w dniu - 13-04-2011 15:45
Ja myślę, że skoro żyją 27 lat na emeryturze jak związkowcy mówią, to za wcześnie na nią odchodzą i kit o złym stanie zdrowia spowodowanym pracą w kopalni można między bajki wsadzić.  
Górnicy - macie słabych związkowców, którzy strzelają nie sobie a wam w stopy.
5. Dodane przez Tak będzie!, w dniu - 13-04-2011 16:37
Przecież oni tego zysku nie zrobili tylko banki inwestycyjne z USA pompując cenę Copper i Silver do rekordowych cen, w kopalniach w KGHM spada wydajność i coraz mniej wydobywają , Huta musi się wspierać wsadami obcymi, które są bardzo drogie przy obecnej cenie miedzi.Dodatkowo podaż Copper na rynkach wzrośnie w dużym stopniu w 2012-13 roku wiele planów inwestycyjnych wcześniej mało rentownych ruszy na rynek bo cena miedzi na to pozwala tj. powyżej 6.000 $/t wcześniej się mało to opłacało, ale górka na surowcach dobiega szczytu jak to pi....nie to obawiam się, że 2014 rok będziecie jechać na brzytwie w KGHM-ie i obawiam się, że doprowadzicie razem ze związkami do sytuacji jaka miała miejsce w Stoczni!! :sigh
6. Dodane przez re, w dniu - 13-04-2011 17:04
stocznie zalatwila SOLIDARNOSC
7. Dodane przez ZDENERWOWANY !!!, w dniu - 13-04-2011 17:27
Wytłumaczcie mi jedną rzecz. 
Jeśli pracodawca w tym wypadku zarząd zaproponował określoną kasę za wykup deputatu to dlaczego ja jako pracownik nie mogę sam zadecydować czy to mi odpowiada czy nie !! Jest duża część osób którzy by się zgodzili na tą kwotę. 
Dlaczego związku stoją na przeszkodzie między zarządem i pracownikiem i blokują wypłaty tych pieniędzy. 
Jeśli nieoficjalnie zarząd zaproponował 19 tyś za okres 10 lat węgla emerytalnego to ja się na to zgadzam i związki nie powinny mi blokować podjęcia tej decyzji. 
Przez 4 lata związki nic nie wywalczyły i w tym wypadku będzie tak samo robią tylko sztuczne zamieszanie wszystko przedłużają a i tak nic nie wywalczą !!!!! 
Precz ze związkami za bramę!!!
8. Dodane przez P2, w dniu - 13-04-2011 18:54
Te zdenerwowany wypisz sie i tak bedzie najlepiej
9. Dodane przez Zorientowany, w dniu - 13-04-2011 19:00
Związki walczą o swoje stołki i posady zapewniające w radzie zyski na poziomie 1/4 miliona zł rocznie. Przez Wasze rosnące zarobki średnio ze stażem 10-letnim po urealnieniu inflacji Wasze pensje wzrosły o 100% (PIT 36) i tym samym windują ceny usług, towarów, ubrań, obuwia ect. na poziomie dynamiki województwa Mazowieckiego i Pomorskiego (dane GUS), to nie jest fer w stosunku do reszty społeczeństwa żyjących w regionie. Wy się naprawdę zrobiliście zachłanni kosztem Wszystkich, pracujecie mało wydajnie w dodatku odchodząc na emeryturę w wieku 45 lat!!Tak, tak wydobywacie coraz mniej w dodatku domagacie się coraz więcej, puścicie tą spółkę kiedyś z torbami!!
reklama
10. Dodane przez do zdenerwowanego, w dniu - 13-04-2011 19:09
ale ja się na to nie zgadzam! 
jest to stanowczo za mało 
poniewż cena wegla ma w najbliższych latach radykalnie wzrosnąć. 
ZARZĄD WIE ŻE JEST TO DOBRY INTERES.
11. Dodane przez ona głogów, w dniu - 13-04-2011 19:15
zdenerwowany czytaj uważnie. Zarząd proponuje 15 tyś brutto, czyli od tego musisz jeszcze odprowadzić podatek itp. Czyli na rączkę możesz dostać najwyżej koło 10 tyś. moim zdaniem to się w ogóle pracownikom nie opłaca. Pobierając tak jak obecnie, co roku ok. 1900 zł masz co roku dodatkowe pieniądze.Nie wiesz że zarząd kombinuje jak tu sobie polepszyć, a nie pracownikom!!!!!
12. Dodane przez DO ZDENERWOWANY, w dniu - 13-04-2011 19:26
TY CHYBA JESTEŚ Z ZARZĄDU 
NEGOCJACJE TRWAJĄ
13. Dodane przez WidziMiś, w dniu - 13-04-2011 20:10
Zarząd ma obecnie do dyspozycji dużo kasy (duże zyski) więc mają fundusze na to aby pozbyć się "strupa" jakim jest deputat - aby nie mieć go jak już nie będzie takiej koniunktury. Tylko że to jest strup dla nich, a nie dla nas. Dlaczego mamy im oddać za 1/3 ceny deputat, skoro to jest w ich interesie a nie w naszym! 
Jak dla mnie może zostać tak jak jest teraz.
14. Dodane przez mechanik zg pol-sier, w dniu - 13-04-2011 20:59
szanowni panowie piszecie takie bzdury ,że sie płakać chce.Pamiętajcie że związki to my,a nie liderzy którzy nas reprezentują.Może jedzmy razem z naszymi przedstawicielami w Poniedziałek na negocjacje . m
15. Dodane przez g5, w dniu - 13-04-2011 21:48
widzimiś POpieram cię
16. Dodane przez Zdegustowany, w dniu - 14-04-2011 07:19
Do Zorientowany 09. 
 
Pełna racja, co na to Górnicy na Śląsku też mają się tony rudy domagać :grin , kończyć z tym PRL-em w tym kraju, a KGHM-ie chcą 15 tys. za deputat i jeszcze, żeby podatku od tego nie odprowadzać, a społeczeństwo najlepiej jakby za nich to zrobiło :( Widzicie tylko czubek własnego nosa i taka jest prawda!!!
17. Dodane przez Sikorka, w dniu - 14-04-2011 08:22
Do Zorientiowanego. Ty chyba nie wiesz gdzie żyjesz i jak należy wynagradza ć pracowników, którzy wypracowują zyski. Taką zasadę uznała Rada Nadzorcza, która właśnie (ponoć) za wyniki podniosła płace Zarządu o kilkadziesiąt tys. na głowę. To jest w porządku do pozostałej załogi, która bezpośrednio te zyski wypracowuje? Chyba nie. Traktować należy się poważnie i mierzyć jedną miarką. A tak na marginesie można napisać, że chyba nie wiesz do czego i po co się odwołujesz.
18. Dodane przez pb, w dniu - 14-04-2011 09:41
ta średnia życia emeryta bardzo mnie rozbawiła jako hutnika , propozycja kwoty wykupu węgla zresztą również , moja ostatnia wypłata już mniej
19. Dodane przez Zorientowany, w dniu - 14-04-2011 15:23
Sikorka a ile Ty wyfedrowałaś więcej rudy w stosunku do zeszłego roku i ile wyprodukowałaś miedzi i srebra z wkładów własnych w stosunku do zeszłego roku co ????Tak, tak Twoja wydajność spada a zyski są zasługą nie bezpośrednio Twoją tylko zależą w 100% od cen Copper i Silver na rynkach światowych, Twoja praca przy cenie Copper na poziomie 5000-6000$/t nie przyniosłaby ani jednego grosza zysku :sigh Proste cy za trudne :grin
20. Dodane przez Ciekawe?, w dniu - 14-04-2011 16:52
Polecam dla mniej zorientowanych odnośnie KGHM - szok!!! 
 
http://www.tvn24.pl/12690,1699469,0,1,wiecej-zwiazkowcow-niz-pracownikow,wiadomosc.html
21. Dodane przez Kaczan, w dniu - 14-04-2011 18:33
Przestańcie gdybać i uderzać w związki. Jak jesteście tacy odważni to sami możecie być obecni na negocjacjach w poniedziałek na 9.00 w biurze zarządu. Można będzie na własne uszy usłyszeć co pan prezes ma do zaoferowania!!!!
22. Dodane przez górnik, w dniu - 14-04-2011 19:44
Zobaczymy co na nasi "Przedstawiciele" wynegocjują? Może po prostu trzeba "zamienić ich na nowszy model" ??? Razem z dyrektorami i świtą KGHM na wódeczke chodzą i z nas się śmieją. Ciekawe co zrobią jak trzeba bedzie do pracy wrócić? a okaże się, że jest sie spawaczem albo operatorem na 12 grupie?
23. Dodane przez górnik, w dniu - 14-04-2011 19:47
do Kaczan 
A może nasza rozsławiona KGHM TV nam to pokarze?
24. Dodane przez kolo, w dniu - 15-04-2011 08:06
Ja biorę 15 tys,bo znając nasze związki to będą kolejne 4 lata odwiedzać prezesa co tydzień na obiadku,aż ktoś znowu w ostatniej chwili i za plecami naszych działaczy sprzeda te 30% :grin i lament nie pomoże a cała elita związkowa będzie już na emeryturach
25. Dodane przez wac, w dniu - 15-04-2011 09:24
a ja nie chcę tych 15000 
wolę mieć te 2000 tys na emeryturze co roku
26. Dodane przez mieszko, w dniu - 15-04-2011 12:03
wac-ty bierz te 15-bo za dwa lata KGHM będzie cały prywatny (...)
27. Dodane przez wac, w dniu - 15-04-2011 19:36
0d dwudziestu lat ma być prywatny
28. Dodane przez Hutnik II, w dniu - 15-04-2011 20:39
Większość prominentnych działaczy związkowych kpią z pracowników. Każdy przewodniczący nabył już uprawnienia emerytalne i mają pracowników głęboko w "czterech literach (czytaj: d...) żaden z nich nie wróci do pracy na warsztacie z wynagrodzeniem "robola". Ciepłe posadki i elitarne kontrakty są ważniejsze od dobra pracowników - czysta kpina Huta Miedzi "Głogów" jest wzorcowym przykładem działalności "elit" związkowych. Proponuję przyjrzeć się wyborom do Rady Nadzorczej KGHM jak wielu z nich zamierza kandydować, dla "emerytów" związkowych to następna przechowalnia.
29. Dodane przez Myślenie nie boli!, w dniu - 16-04-2011 07:36
Ma być prywatny i będzie bo jest na to przyzwolenie społeczne inaczej będzie tak jak ze stoczniami. KGHM jest podatny bardzo mocno na wahania koniunktury a niestety zarabiacie dużo za dużo w stosunku do branży a domagacie się jeszcze więcej! Przy takich horrendalnych kosztach wydobycia 14.000 zł za tonę w dekoniunkturze nie przetrwacie, domagajcie się więcej drenujcie spółkę a skończy się tak, że Chińczycy albo Was przejmą albo pozbędą - tak będzie jeszcze w tej dekadzie!
30. Dodane przez ktos, w dniu - 16-04-2011 11:08
A może tak: 
 
100 tys na PIT dale około 60 tys na łapę. 
To daje 5 tys netto na rękę. W przeliczeniu na euro jest to około 1250. 
 
A ile zarabia górnik w niemczech? Wydaje mi się, że KGHM to potentat światowy a nie jakiś zascianek.
31. Dodane przez sss, w dniu - 16-04-2011 12:53
ludzie i tak nie macie na to wpływu bo to nie wy decydujecie ....przecież związki są na garnuszku KGHM ....to o co ta kłótnia ?
32. Dodane przez ktos, w dniu - 16-04-2011 15:19
Dodam coś jeszcze. Starzy pracownicy w systemie jednozmianowym zarabiają 60-70tys brutto. Młody miedzy 40-50 tys. Duzo? Tak własnie zarabia się na hucie głogów.
33. Dodane przez ELEKTRYK, w dniu - 16-04-2011 16:21
JEDŹMY WSZYSCY W PONIEDZIAŁEK DO BIURA ZARZĄDU W LUBINIE!!!! POKAZMY SILE!!!!
34. Dodane przez roby, w dniu - 17-04-2011 10:41
chodzmy wszyscy w poniedziałek pod bramę
35. Dodane przez ark, w dniu - 17-04-2011 15:56
mam nadzieję, że nr 33 pokaże siłę, jak trzeba będzie pracować przez całą zmianę w o połowę mniejszych brygadach żeby obniżyć koszt produkcji poniżej 4000$... wtedy zamiast niszczyć bramę do BZ trzeba będzie robić nowe przed syndykiem masy upadłościowej ;)
reklama
36. Dodane przez ELEKTRON, w dniu - 17-04-2011 17:18
TRZEBA BRAĆ PÓKI DAJĄ BO WSZYSTKO MOŻE BYĆ PRYWATNE JAK W DOJRZALE DEMOKRATYCZNYM PAŃSTWIE.
reklama
37. Dodane przez restrukturyzacja, w dniu - 19-04-2011 22:30
Czytajac wypowiedzi przedmóców, uwazam ,ze zwiazek to ludzie, czyli pracownicy, którzy sami dokonują wyboru lidera swego związku-więc to Wasz problem kto stoi na jego czele-emeryt? :zzz Same wypowiedzi to jasnośc niewiary w dzialania, kogokolwiek. Przy tym dodam spychacie związkowców do jednego 'wora', a są związkowcy, ktorzy nie maja brutta takiego jak nowozatrudniony górnik na dole :cry Nie zauwarzacie jednoego , ze klotnia i brak spójnosci i niewiara ludzi w zwiazki to poklask dla Rządu, bo najlepiej sie rzadzi i robi swoje kiedy naród skłócony!!!!A na koniec dodam,że brak organizacji związkowej u jakiegokolwiek pracodawcy to bezprawie i wolnośc dzialań. Może i zwiazki nie "podają na tacy" wszystkich zamówien jakie składacie, nie spelniaja oczekiwań, to wiem jedno MUSZĄ BYĆ :) DLA DOBRA OGÓŁU-BY PRACOWNIK MIAL SIE DO KOGO ZWRÓCIC I NA KOGO PONARZEKAC :?
38. Dodane przez Adam -rencista z Huty Miedzi G, w dniu - 25-06-2011 15:58
czy ktos wie jak to wszystko się potoczyło , jakie są obecnie ustalenia , chyba to nie przeszło , bo nic na ten temat nie słyszałem .
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama