Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
28
Kwietnia 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Maria, Paweł,
Waleria
Do końca roku 247 dni.
Start arrow Głogów arrow Właścicielki przedszkoli niezadowolone z oferty

Właścicielki przedszkoli niezadowolone z oferty

23.01.2012. Radio Elka, Mateusz Kowalski
0123_przedszkola.jpgWłaścicielki głogowskich przedszkoli niepublicznych Promyk i Jarzębinka nie są zadowolone z propozycji, jaką w piątek złożył prezydent miasta. Ich zdaniem to tylko tymczasowe rozwiązanie, które ostatecznie doprowadzi do zamknięcia placówek.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Budynki, w których znajdują się przedszkola, na razie nie zostaną sprzedane. Nowy pomysł miasta polega na bezprzetargowym ich wynajęciu dotychczasowym użytkownikom do końca lipca przyszłego roku. Właścicieli będą płacić jednak czynsz w wysokości 5,50 zł za metr. Jeszcze w tym roku zostanie natomiast rozstrzygnięty nieograniczony przetarg na prowadzenie przedszkoli od września 2013 roku do końca lipca 2015 roku. Wtedy będą obowiązywać stawki, jak w innych
lokalach, czy kilkanaście złotych za metr. - Takie kwoty są nie do przyjęcia - mówiły Ewa Drozd i Lidia Hryciuk. - Przy nowej stawce będziemy musiały płacić przynajmniej 7 tysięcy zł miesięcznie. Jeśli natomiast wejdzie ta wyższa stawka, to wyjdzie nam czynsz ponad 20 tysięcy miesięcznie. Nie wyobrażamy sobie takiej sytuacji. Taniej będzie nam postawić nowe budynki. Nikt chyba nie będzie w stanie prowadzić przedszkola z takim czynszem - tłumaczyły.

Właścicielki nie zgadzają się z twierdzeniem prezydenta, że za darmo wynajmowały budynki i zarabiały na prowadzonej działalności. Wyliczyły, że rocznie na remonty przeznaczały po kilka tysięcy złotych, do których nie dokładał urząd miejski. Poza tym miały mniejszą dotację z urzędu miejskiego niż placówki gminne, przez co miasto oszczędzało około 400 tysięcy złotych rocznie. Zdaniem właścicielek podczas przetargu na prowadzenie przedszkoli powinny być traktowane priorytetowo ze względu na włożony wkład w działalność placówek. - W tym przetargu powinnyśmy być traktowane na preferencyjnych warunkach. Powinnyśmy mieć dodatkowe punkty za to, że wzorowo prowadziłyśmy przedszkola. Tego nam brakuje w ofercie prezydenta. Nie po to pracowałyśmy latami, by teraz ktoś nam to odbierał z całym dorobkiem. Wystarczyło, by prezydent przyszedł do nas, zobaczył jak funkcjonują przedszkola i normalnie z nami rozmawiał. A tak, to straszy się nas i atakuje - mówił.

Właścicielki przedszkoli zapowiedziały, że będą jeszcze interweniować u radnych miejskich. Nie zgadzają się również, by nowy właściciel placówek po ich przejęciu, przejął też całą kadrę i wyposażenie, które same kupiły. Także rodzice dzieci z obu placówek mają spotkać się z radnymi. Chcą ich przekonać, że proponowane przez prezydenta rozwiązania doprowadzą ostatecznie do zamknięcia dwóch dobrze prosperujących przedszkoli. (mat)
 
Komentarze (37)
1. Dodane przez Przemek, w dniu - 23-01-2012 13:12
hmm. wcześniej popierałem cały protest, ale widzę, że dalej nie pasuje i panie chciałyby pracować dalej w budynkach wynajmowanych za darmo. tak być nie powinno. powinny płacić czynsz tak jak inne przedszkola. taka zresztą była też mowa w czasie protestu, że przecież panie są skłonne płacić czynsz. nie podoba mi się to co te panie teraz robią. za darmo nic nie ma.
2. Dodane przez Marceli, w dniu - 23-01-2012 13:39
Tak,najlepiej wynajmować za darmo, i niech miasto płaci pani wynagrodzenie jeszcze..
3. Dodane przez pragnącycy też darmowego wynaj, w dniu - 23-01-2012 13:44
Pani poseł chce za darmo następne lata użytkować gminny budynek; każdy by tak chiał. Tylko inni korzystając z mienia gminnego niestety muszą płacić! Darmocha nie powinna być dożywotnim przywilejem Pani poseł. Szkoda, że nasza pazerna parlamentarzystka nie wykazuje tyle determinacji i zacietrzewienia w walce o druga przeprawę mostową jak o własny, prywatny interes, bo dawno byśmy mieli obwodnicę z drugim mostem!! Dziwić musi stwierdzenie, że: ("Właścicielki nie zgadzają się z twierdzeniem prezydenta, że za darmo wynajmowały budynki i zarabiały na prowadzonej działalności") skoro pani poseł w swoich sejmowych oświadczeniach majątkowych wykazuje kilkusettysięczne przychody kilkudziesięcotysięczne dochody. Czyżby te oświadczenia były fałszywe?????????
4. Dodane przez ola, w dniu - 23-01-2012 15:11
To ja też chcę lokal za DARMO OD MIASTA i założę przedszkole !!!!!
5. Dodane przez boczny obserwator, w dniu - 23-01-2012 15:20
Kazdy podnosi argument, że inne przedszkola płacą normalnie a te dwa nie. Tylko niech mi ktos pokaże jeszcze inne przedszkola, które wynajmują lokale. Jak się nie mylę to tylko te dwa były na nieruchomościach gminy, więc jakie inne? Zawiść Polaka- patrioty nie zna granic- po co ma posłanka zarabiać? To poprowadźcie takie przedszkole i zobaczycie. A tak na marginesie: niech zarabia nawet i 1 mln rocznie. Nic nikomu do tego.
6. Dodane przez obserwator, w dniu - 23-01-2012 15:42
Wcześniej bylismy informowani, że przedszkola zostaną w drodze porzetargu sprzedane, i że nie ma możliowści płacenia przez dotychczasowych właścileli czynszu za budynki. Teraz dowiadujemy się od prezydenta, że czynsz za przedszkola jest możliwy. Albo to jest wielka niekompetencja urzedników albo działania skierowane na konkurenta politycznego - panią Drozd. najbardziej w tym szkoda pani dyrektor z jarzębinki, która została w to wciągnięta. Mali ludzie rządą w tym mieście.
7. Dodane przez Genia, w dniu - 23-01-2012 16:32
ja też kibicowałam przedszkolom, ale teraz wycofuję swoje poparcie. Pani poseł - teraz pokazala pani ludzką twarz? Teraz obchodzi panią los innych? I bardzo dobrze, że na własnej skórze przekonuje się Pani jak to jest dostać kopa...
8. Dodane przez Creator, w dniu - 23-01-2012 16:39
Dostaną czynsz do płacenia to obciążą tym rodziców a Ci jak ich nie będzie stać to zrezygnują z tych przedszkoli albo wynajmą opiekunki bo będzie taniej i tyle.
9. Dodane przez srubka, w dniu - 23-01-2012 16:56
i co teraz ci rodzice powinni zrobić?walczyli o dzieci oto by budynki nie zostały sprzedane ,tak tez bedzie przynajmniej jakis czas a nadal jest nie ok.
10. Dodane przez sprawiedliwy, w dniu - 23-01-2012 17:09
to co jeszcze im mało !!!!!! a ile tam dzieci z tzw. przyszywanek tzn. rodzice mieszkaja w Serbach, Jaczowach, czy innych wiejskich gminach, dokąd idą ich podatki a chcą korzystać z preferencji czyli pieniędzy podatników miejskich ??? o co tu chodzi drogie Panie
11. Dodane przez mis, w dniu - 23-01-2012 18:33
do sprawiedlwy. 
Zobacz z jakich miejscowości chodzą dzieci do przedszkola publicznego nr 20 na Koperniku? tak samo z Jaczewa, serbów itd i nikt nie robi z tego powodu awantury, ze idą na dzieci z ościennych gmin pieniądze
12. Dodane przez roma, w dniu - 23-01-2012 18:37
Proponuję zamiast przedszkola założyc kwiaciarnię, to PO bedzie rozdawac kwiaty na koszt podatników z Głogowa! Drozdowa ma juz w tym wprawę - cały kraj widział, że jest w tym dobra!
13. Dodane przez kasa, w dniu - 23-01-2012 19:12
jak niewiadomo oco chodzi to chodzi o kase
14. Dodane przez marcin, w dniu - 23-01-2012 19:31
nie widzę problemu skoro Panie wolą wybudować własne budynki to ok niech budują, za darmo ty wszyscy chcą wynajmować, Panie powinny się cieszyć że nikt jeszcze niedopatrzył się że kilka lat Panie miały za free, powinny zapłacić za zeszłe lata plus odsedki bez ulg, przeciętnemu zjadaczowi chleba to tak łatwo Państwo Polska nie odpuszcza i musi za wszystko płacić ale tu układy naszych prominentów i tyle. Teraz wielka afera , co tu pisać trzeba za wszystko zapłacić, brakuje jeszcze aby Miasto remontowało za free owe przedszkola
reklama
15. Dodane przez ja, w dniu - 23-01-2012 19:37
jak Prezydent Głogowa ugnie się pod naciskami Pani poseł to znaczy że jest za słaby aby piastować to stanowisko
16. Dodane przez A.Jerzuk, w dniu - 23-01-2012 19:41
Jeżeli do przedszkoli chodzą dzieci z innych gmin, to gminy za te dzieci płacą z kasy gminnej te 75%, ale do czynszu nie dopłacają już nie. Więc w przedszkolu Posłanki do czynszu, dopłacamy my, a zyski ma sama Posłanka.
17. Dodane przez Zdzisław, w dniu - 23-01-2012 19:54
Bo współwłascicielem Przedszkola nr 20 jest też Pani 
POseł.A o tych przedszkolach przed wyborami nie było wcale mowy! Fajne co?
18. Dodane przez Mieszkaniec Głogowa, w dniu - 23-01-2012 20:00
Zwracam się do Pana Prezydenta z prośbą o infornację czy jest jeszcze możliwość wynajęcia takich budynków bezpłatnie bez względu na stan techniczny?Te Panie chyba zapomniały lub posiadają brak podstawowej wiedzy w zakresie wynajmu pomieszczeń i obiektów od samorządów.To co obie Panie wygadują jest skandaliczne.Myślę,że mieszkańcy Głogowa chętnie dowiedzą się kto był stronami przy podpisywaniu umów najmu i co było powodem zwolnienia z opłat?Proponuje o ile to jest możliwe cofnięcie się wstecz i obciążenie opłatami tak jak muszą to robić inni użytkownicy lokali wynajętych od Miasta.Chcą Panie prowadzić działalność gospodarczą to trzeba płacić tak jak wszyscy podatnicy.Myślę ,że obie te Panie powinny się wstydzić, a rodzice dzieci niech się zastanowią nad słusznością bezgranicznego popierania właścicielek tych przedszkoli.Więcej skromności i pokory miłe Panie.
19. Dodane przez Wspierająca !!!, w dniu - 23-01-2012 20:16
LUDZIE, CZY WY ŚLEDZICIE CAŁĄ TĄ HISTORIE OD POCZĄTKU??? JAK MOŻNA WYPISYWAĆ TAKIE BZDURY???!!! 
Wlascicielkom przedszkoli nie chodzi o to aby wciaz posiadac je za darmo! 
1) Dla zainteresowanych, przykladowo obecnie obowiazujace ceny za wynajem budynku na przedszkole w Legnicy sa w granicach 3-5 zl za m2. Wlascicielki przedszkoli sa w stanie przyjac taka oferte, ale niestety Pan Prezydent chce je na sile wykurzyc z przedzszkoli, proponujac czynsz rzedu ok 15-18 zl (prosze sobie policzyc roznice w cenie miesiecznego czynszu i sie zastanowic czy byliby panstwo sklonni tyle placic? oraz czy inne przedszkola w Glogowie maja taki wysoki czynsz?). 
2) Kto z Panstwa nie byl w tych przedszkolach, prosze sie wybrac i ocenic ich jakos na wlasne oczy. Przedszkola sa wyremontowane, wlaczajac tutaj wymiane 
okien, c.o., instalacji elektrycznej i dachu (wszystko to bez wkladu miasta!) Panie tutaj pokazuja jaki to byl koszt, jest on ogolnie dostepny do wgladu. Jezeli rozlozyc to na poszczegolne miesiace,łatwo zauwazyc, ze spokojnie nadrobily zalegly czynsz. 
A jezeli Pan Prezydent i Panstwo wciaz uwazaja, ze to zle, to wlascicielki maja racje zadac zwrotu calych poniesionych kosztow!!! 
LUDZIE TROCHE INTEGRACJI WSPOLNJ I POSTAWIENIA SIE W TAKIEJ SYTUACJI!!!
20. Dodane przez re 19, w dniu - 23-01-2012 21:17
Dopisz, że inne przedszkola w Głogowie płacą od 14 do 17 zł za m2 wynajmu, bo Ci to umknęło. Prezydent proponuje 5,50, więc 3x mniej!!!
21. Dodane przez ppp, w dniu - 23-01-2012 22:11
Tak właśnie wychodzi się na spółkach, kiedy umowy podpisują ze sobą ciepłe kluchy. jak było dobrze to było dobrze, a jak się sytuacja spieprzyła to kicha i wielkie oburzenie, wojna światowa i koniec świata. Pani poseł poniosła jakieś koszty, miasto poniosło jakieś koszty. podejrzewam, że strony umowy nie konsultowały tych spraw na bieżąco i dzisiaj klops. (...) Ratuszowi, czy zawsze działacie jak malkontenci, nie macie kancelarii prawnej, nie umiecie dodawać liczb. Usiądżcie razem z właścicielkami przedszkoli podsumujcie wydatki o koniec pieśni. Po co bijecie tą pianę. Najpierw mayday, teraz przedszkola, innych spraw nie ma w tym chorym mieście do załatwienia. Może rozpiszcie referendum w tej sprawie. Miał rację filmowy Pawlak, mówiąc, że:- "ludzie nie dzielą się na czarnych i białych a prosto na mądrych i głupich". A tym bardziej tych z PO i Pis oraz całej reszty, którą można urabiać jak się chce.
22. Dodane przez postronny obserwator, w dniu - 23-01-2012 22:09
Do tej pory na tą telenowele pt. "sprzedaż przedszkoli" patrzyłem z boku, bo była mi zwyczajnie obojętna. Ale teraz po wystąpieniu obu tych pań ta cała sytuacja zaczyna mnie {...)! Bo wcześniej była mowa, że "lekarstwem" na te przedszkola będzie czynsz nałożony przez miasto. I obie właścicielki tego chciały i obie zobowiązały się do płacenia. Teraz kiedy prezydent wycofał się z pomysłu sprzedaży i nałożył czynsz, nadal dla tych pań jest źle! Okazuje się, że tak naprawdę obie właścicielki chcą żeby było tak jak dawniej! Czyli nadal chcą zarabiać na majątku gminy nie płacąc za to nic. A to już jest zwykłe oszustwo, tak jak cała akcja "obrony" przedszkoli, włącznie z wykorzystaniem nieświadomych rodziców do swoich prywatnych interesów. A najlepszym na to dowodem jest zachowanie rodziców, którzy nie potrafili zająć stanowiska, kiedy prezydent zmienił swoją decyzję odnośnie sprzedaży przedszkoli. 
Nie znam właścicielki jednego z przedszkoli (chyba jarzębinki), więc nie wiem jaka jest i czego tak naprawdę chce. Na powyższym przykładzie mogę jedynie napisać, że zachowuje się bardzo brzydko. 
Co do drugiej właścicielki, to także nie wiem jaką jest przedszkolanką, ale jako osoba publiczna i przede wszystkim PARLAMENTARZYSTKA (a to powinno zobowiązywać do godnego zachowania), każdego dnia pokazuje, że jej wybór na posłankę był błędem. A już jej ironiczne wypomnienie prezydentowi, że "nie dojeżdża do pracy na własny koszt" w wywiadzie w TV Master, świadczy wręcz o jej ... (i tak mi tego nie puszczą). 
Jedyne co mi przychodzi teraz na myśl pod jej adresem, to słowa jej partyjnego kolegi Radka S., że ludzie mogą być wysocy lub niscy, ale nie POwinni być MALI!  
A fe posłanko a fe!
23. Dodane przez Hutnik, w dniu - 23-01-2012 21:45
Niech Pani POseł nie kłamie bo huta dopłaca do przejazdów swoim pracownikom,a może jeszcze jest jakiś wolny lokal za darmo bo byłbym zainteresowany.
24. Dodane przez PO-kasa, w dniu - 23-01-2012 21:47
Ale popaprańce mieszają, a jak nie wiadomo o co chodzi - to chodzi o KASĘ !!!
25. Dodane przez koko, w dniu - 23-01-2012 22:36
do wspierającej tak to wygląda jak byś patrzyła spod wielbłąda. W gminnym i każdym innego właściciela obiekcie należy mieć zgodę na wykonanie prac będących po jego stronie lub zgodnie z KC postępować. 
Ale do rzeczy nie siebie samej bo nie ma sensu Prezydent nie powiedział, że będzie stawka kilkanaście złotych wywoławcza będzie zapewne 5 zł a tak naprawdę jedno z prywatnych przedszkoli płaci za wynajem 25 zł netto za m kw w Głogowie . polecam parę stron w google za ile wynajmuje się lokale na przedszkola.  
Nie podniecaj się bo nie warto
26. Dodane przez czynszownik, w dniu - 23-01-2012 23:00
DLA MNIE TEŻ NIE JEST KORZYSTNE, ŻE WYNAJMUJĘ 70-METROWE MIESZKANIE KOMUNALNE OD GMINY I MUSZĘ CO MIESIĄC BULIĆ 300 ZŁOTYCH !!!  
ZRESZTĄ, W TAKIEJ SAMEJ SYTUACJI JAK JA JEST WIELE TYSIĘCY GŁOGOWIAN, KTÓRZY SOLIDNIE PŁACĄ I NIE NARZEKAJĄ !!!  
CZYŻBY MIESZKAŃCY MIASTA MIELI ZROBIĆ ZRZUTKĘ NA UKOCHANĄ PANIĄ POSEŁ (SŁOŃCE PERU ?) ZE SWOICH PODATKÓW, BO TAKIE SĄ STANDARDY PLATFORMY O. ???
27. Dodane przez A.Jerzuk, w dniu - 24-01-2012 06:49
T co Ewo jeszcze Tobie mało? Do tej pory robiłaś dużą kasę na dzieciach, musiałaś zatrudnić dodatkowe trzy panie by mniej wykazać dochodu, bo do diety poselskiej Tobie odciągną. Trzymam się wersji którą sama mówiłaś.Teraz masz być lekko zrównana z innymi podmiotami i co krzywda się dzieje? Wstyd ! ! !
28. Dodane przez ?, w dniu - 24-01-2012 07:25
co za bezczelość, jeszcze przedszkolanki warunki stawiają ?! Kto tu komu powinien stawiać warunki ?
29. Dodane przez widzący to trochę inaczej, w dniu - 24-01-2012 08:58
Przedszkole jest placówką oświatową i jako takie otrzymuje kasę od organu nadzorującego czyli de facto państwa. Miasto, jak wynika z rachunków w spsosób jawny okrada prywatnych właścicieli przedszkoli nie przekazując im pełnej dotacji państwowej. Już samo to powinno zastanawiać nad polityką samorządu. Każdy samorząd powinien dbać o kształcenie młodzieży. Co robi nasz samorząd? Wersja pierwsza prezydenta - Sprzedamy przedszkola. Wersja druga - Sprzedamy, ale na placówkę oświatową (liceum lub inną szkołę co świadczy o kompletnym lekceważeniu inteligencji wyborców). Wersja trzecia - zrobimy przetarg na prowadzenie placówki przedszkolnej a dotychczasowym właścicielom damy czas do lipca. 
Krętactwo, mataczenie, robienie ludziom wody z mózgu, branie nas za idiotów - co zresztą widocznie ma uzasadnienie co widać po postach, że podam tylko kilka: 1, 2, 3, 4, 7, 10 itd. 
Widać wyraźnie braki w zrozumieniu tego co jest w artykule, pisanie na zamówienie i zwykłą ludzką zawiść i niestety nienawiść.  
 
koko - wyjdź już spod tego wielbłąda, głupio wyglądasz.
30. Dodane przez Dociekliwy, w dniu - 24-01-2012 08:00
Pani poseł z wywiadu pani PO-wskiego radnego Jaroslawa D. dla radia Elka i tv Master dowiedziałem się, że to ostatnie rozwiazanie sprawy przedszkoli to jego radnego Jarosława D. złoty pomysł a nie pana prezydenta. Ne rozumię więc dlaczego pomysł pani radnego się pani nie podoba. Czyżby nie uzgodnił go z panią poseł? A może pan radny dowiedział się o tym rozwiązaniu od któregoś z negocjuących rodziców i chcąc pokazać JAKIŻ JEST ON MĄDRY I JAKIE POTRAFI WYPRACOWYWAĆ RORWIĄZANIA pogonił w te pędy z tak pozyskaną informacją do radia Elka i tv Master dokonując kompromitującego PLAGIATU. Jareczku prawdopobnie podpadłeś pani poseł!!!
31. Dodane przez fina-glogow, w dniu - 24-01-2012 11:12
proszę przeczytać co Panie maą z tyłu głowy.. 
cytuję za Rzeczpospolita.pl: 
Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w dotowaniu niepublicznych przedszkoli. Czesne wzrośnie - alarmują dyrektorzy placówek 
 
 
Nawet o 200 - 300 zł dotacji mniej na każde dziecko mogą dostać niepubliczne przedszkola. Taki będzie efekt zmian w ich finansowaniu, jakie przygotowuje resort finansów. W projekcie zmian ustawy o finansach publicznych i innych ustaw zmieniono zasady obliczania wysokości dotacji, jakie niepubliczne przedszkola otrzymują od samorządów. Teraz mają być mniejsze, bo podstawa ich obliczenia będzie niższa. 
 
- Stracą na tym rodzice, bo trzeba będzie podnieść opłaty. A w Polsce mamy 170 tys. przedszkolaków w niepublicznych placówkach - mówi "Rz" Marta Zbrzeska, która kieruje Stowarzyszeniem Przedszkoli Niepublicznych. 
 
Rodzice są zdziwieni tymi zmianami. - To niesprawiedliwość. Dla naszego dziecka nie było miejsca w publicznym przedszkolu, a teraz będziemy musieli płacić jeszcze wyższe czesne. Nie rozumiem, dlaczego dotacja na nasze dziecko ma być niższa. Przecież tak samo płacimy podatki - mówi "Rz" Tomasz Szymanowski, rodzic, który ma dziecko w niepublicznej placówce. 
 
Do tej pory niepubliczne placówki otrzymywały 75 proc. z sumy, jaka jest potrzebna publicznym przedszkolom do utrzymania dziecka. Teraz ta kwota ma być obniżona m.in. o koszty posiłków i opieki dłuższej niż gwarantowane pięć godzin. 
 
- Proponowane przepisy są bardzo nieprecyzyjne. Ja szacuję, że niepublicznym placówkom będziemy płacić mniej o około 40 - 70 zł na każde dziecko - mówi "Rz" Ewa Łowkiel, wiceprezydent Gdyni. 
 
Zapowiada, że zaoszczędzone pieniądze też trafią na finansowanie przedszkoli. - Powstaje ich coraz więcej, więc musimy zapewnić im dotacje - mówi Łowkiel. 
 
Ale zmiany zapowiadają chaos przy naborze do niepublicznych placówek. - W kwietniu zaczyna się rekrutacja, a my nie wiemy, jaką będziemy mieć dotację. Jak więc mamy określić czesne i podpisywać umowy z rodzicami - zastanawia się Jerzy Muszyński, właściciel niepublicznego przedszkola Milusin. 
 
Jolanta Kałuża z Zespołu Prywatnych Placówek Oświatowych w Katowicach przyznaje, że dyrektorzy nie dostają informacji na temat planowanych zmian. - Jeśli taki projekt wejdzie w życie, to jest to bardzo zła wiadomość. I dla nas, i dla rodziców. To się przecież kłóci z zapowiedziami rządu, że chce upowszechnić wychowanie przedszkolne - mówi Kałuża. 
 
Dyrektorzy placówek przyznają, że zmniejszenie dotacji dla wielu przedszkoli oznacza dla nich wyrok. - Nie wszystkich rodziców będzie stać na pokrycie wyższych kosztów, więc część placówek upadnie. Zapewnienie miejsca przedszkolakom spadnie na państwo. A koszty wybudowania nowych przedszkoli wielokrotnie przekroczą kwotę dotacji, która zostanie nam obcięta - wylicza Marta Zbrzeska i dodaje, że w uzasadnieniu do projektu urzędnicy nie wzięli pod uwagę kosztów społecznych wprowadzenia zmian w dotowaniu przedszkoli. 
 
Choć projekt resortu finansów jeszcze nie obowiązuje, to niektóre samorządy już wypłacają dotacje według nowych przepisów. - Sypią się kolejne pozwy przedszkoli w całej Polsce - mówi Marta Zbrzeska. 
 
Ministerstwo Edukacji Narodowej w przesłanym nam stanowisku nie zgłasza uwag do nowych zapisów. Proponuje tylko, żeby weszły w życie od 1 stycznia 2013 roku. 
 
Rzeczpospolita
32. Dodane przez glogowianin, w dniu - 24-01-2012 10:40
te komentarze to same bzdety pelno w nich wrogosci i nienawisci zero merytoryki ..Moim skromnym zdaniem obie panie powinny dojsc do porozumienia z prezydentem jezeli zalezy obu stronom aby ta sprawa dobrze zakonczyla sie dla dzieci,czyz nie o to chodzilo ?
33. Dodane przez pele, w dniu - 24-01-2012 14:35
wszystkie przedszkola 
Jak już oszczędzać to na wszystkich przedszkolach prosze bardzo 75% dla wszystkich i wszystkie przedszkola wystawić do przetargu na najem prowadzenie. ile miasto zaoszczędzi..... Jak już tak oszczędzać. Ludzie Widzą co się dzieje... Tak to już jest w Głogowie kopie się leżącego. .. Po co te hasła Głogów tu znajdzie pracę pieniądze. Jak Takimi działaniami zarzyna się głogowską działalność. gospodarczą. Deszczówka Strefa płatnego parkowania - ul. Grodzka jeszcze się trzyma, ale ościenne ulice to róż widzę jak zmieniają się właściciele średnio co półkroku... Eko strefa... nowe mieszkania.... strefa odpoczynku neptun.... Wyjechać i przyjechać do miasta też nie można... most ... ale poco?? tego mieszkańcy nie potrzebują... ???... Pewnie można przebudować żarków za 24 MIL z 6 mil dac Do GOsu za 2 mil kupić jupitery na stadion... przedszkola z dziećmi można sprzedać .. Na których oszczędzają... Gdzie tu jest gospodarność??... Tego na pozór nie widać ale po latach się okaże..:  
1. Młodzi wyjada:  
a) za pracą do Polkowic Lubina  
b) za przedszkolem  
2. Mode małżeństwa za mieszkaniami...  
3. Firmy przeniosą produkcję... kolejne miejsca pracy poleca.  
Dostrzegam tu B. dużą nieświadomą destrukcję naszego Miasta. Bo gdzie jak nie na młodych trzeba stawiać na młode rodziny. Przecież to ją przyszli podatnicy..... Gdzie Miasto później bedzie szukać dochodu... A tu nic tylko skrzydła się podcina...
34. Dodane przez ola, w dniu - 24-01-2012 19:44
drogie panie za darmo to nawet dostać po głowie się nie da
35. Dodane przez Jola, w dniu - 24-01-2012 20:55
Jeżeli te Panie wolą rozmawiać z Prezydentem przez media, a nie bezpośrednio to BARDZO ŹLE ŚWIADCZY O ICH INTENCJACH ! Niech się publicznie rozliczą ILE KASY USKUBAŁY Z MIASTA PRZEZ TE 10 LAT "ZA FRIKO" ?!
36. Dodane przez Jaro, w dniu - 26-01-2012 06:23
"pele" jesteś młoda albo... POsłanka ?!
37. Dodane przez ..., w dniu - 26-01-2012 06:25
Do komentarza 35: Pani "Jolu", jak widać z ostatnich zdarzeń i protestów w mieście, wynika, ze Prezydent nie chce z nikim normalnie rozmawiać, bo nie uważa tego za potrzebne. Społeczeństwo jest dla niego niczym i nie zamierza sie liczyć ze zdaniem obywateli, więc pozostają media. Co zaś do komentarzy, to popieram stanowisko dyrektorek, bo decyzja prezydenta odbije sie najbardziej na kieszeni rodziców.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama