Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Głogów arrow Wymusił pierwszeństwo

Zderzenie na "jerzmanówce"

Wymusił pierwszeństwo

04.02.2016. Radio Elka, Iwona Konecka

Dwie osoby są w szpitalu. W Jerzmanowej doszło dziś (4.02) po południu do zderzenia osobowego peugeota i dostawczego iveco. Przyczyną było wymuszenie pierwszeństwa.  
(fot. Iwona Krasicka)
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Ze wstępnych ustaleń policji wynika, że kierowca iveco wyjechał z drogi podporządkowanej, od strony zakładów górniczych w stronę Jerzmanowej i zderzył się z prawidłowo jadącym wojewódzką 329 peugeotem. Kierowca osobówki oraz jego pasażerka zostali przetransportowani do szpitala w Głogowie.
 
Komentarze (26)
1. Dodane przez Bolek, w dniu - 04-02-2016 18:05
Tam jest ograniczenie prędkości.Napewno do niczego by nie doszło,gdyby osobówka jechała zgodnie z zaleceniem
2. Dodane przez Lolek, w dniu - 04-02-2016 18:33
Tam jest znak ustąp pierwszeństwa.Napewno do niczego by nie doszło,gdyby ciężarówka jechała zgodnie z zaleceniem
3. Dodane przez Jan, w dniu - 04-02-2016 18:52
Bolek sam to wymyśliłeś czy mamusia ci podpowiedziała?
4. Dodane przez Ola, w dniu - 04-02-2016 19:43
Czy tym niebieskim samochodem jechało starsze małżeństwo?
5. Dodane przez A może. .., w dniu - 04-02-2016 20:36
...rację ma jednak Bolek. Co z tego, że jest stop.  
Jadący w stronę Głogowa raczej nie zwracają zbytniej uwagi na ograniczenie. Gdy ruszajacy spod stopu źle oceni prędkość drugiego samochodu dzwon gotowy.  
Prawdę mówiąc to już dawno nie widziałem tam policjantów z radarem. Wolą chować się w soboty za przystankiem na początku dwupasmówki.
6. Dodane przez ola, w dniu - 04-02-2016 20:38
Kierowca, który wyjeżdża z drogi podporządkowanej ma ustąpić przejazdu a pchać się komuś pod nos. Jak można tak interpretować sytuację jak w kom 1. Gdyby Bolkowi ktoś rozwalił samochód wymuszając pierwszeństwo ciekawe co by powiedział?
7. Dodane przez A jednak, w dniu - 04-02-2016 22:26
Ola napisała: Kierowca, który wyjeżdża z drogi podporządkowanej ma ustąpić przejazdu a pchać się komuś pod nos [...] olu, gdybyś ruszała spod stopu samochodem ciężarowym a uderzył by w ciebie pędzący jeszcze raz tyle ile mógł to do kogo byś miała pretensje?  
Czy postawione tam ograniczenie prędkości nie jest czasami i po to by dać szansę zobaczyć i wyjechać kierowcom z podporządkowanej?  
50 km/h to 14 m/s 
100 km/h to prawie 30 m/s 
Jeżeli ruszam spod stopu ciężarowym to zanim przejadę skrzyżowanie MUSI minąć przynajmniej 8-10 sekund a wówczas samochód na głównej przejedzie ponad 200 metrów jadąc 80 km/h.  
Po to jest tam ograniczenie a nie tylko znak STOP, który więcej zła robi niż dobrego. Ciężarowy to nie osobówka, w 4 sekundy skrzyżowania nie przejedzie.
8. Dodane przez lolek, w dniu - 04-02-2016 23:26
tam mało kto zwalnia do 50, 80 minimum ( taki cynk dla gliniarzy ode mnie)
9. Dodane przez ZiC, w dniu - 04-02-2016 23:44
do 7. A jednak, 
1/ kierowca iveco wyjechał z drogi podporządkowanej - czyli wymusił pierwszeństwo przejazdu (i tyle w tem temacie jak mawia tow. Bolek), 
2/ czy to skrzyżowanie autostrad, czy drogi krajowej (ileż to skrzyżowanie ma setek metrów???, że bajdurzysz o jakichś km/h czy m/s???) 
Prawda jest taka że furmanowi z dostawczaka się spieszyło, i władował się na chama na zasadzie: może się uda? 
No i pacz!! Nie udało się!! (i się wypaczyło)! 
A prędkość osobowego peugeota ma znaczenie drugorzędne! Wymuszenie pierwszeństwa to wymuszenie!!!! 
 
P.s. gratuluję ci, jeżeli ruszasz spod stopu ciężarowym &.. i MUSISZ taaakie skrzyżowanie minąć przynajmniej w 8-10 sekund!!! Na żółwiu jedziesz???
reklama
10. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 05-02-2016 04:38
Gdzie sa wladze gminy czemu nie wnioskuja o przebudowe krzyzowki twierdzac ze niema zagrorzenia a to kolejny wypadek na tej krzyzowce czy musi dojsc do kolejnej tragedi
11. Dodane przez gotoxy, w dniu - 05-02-2016 07:46
Wyjeżdżając od strony kopalni na tej krzyżówce upewnijcie sie kilka razy czy na pewno nic nie jedzie. Zdarzylo mi się pare razy ze nie widziałem nadjeżdżającego auta od strony glogowa bo zakrywal mi pole widzenia slupek drzwi. Moze sie wydawac ze to nie możliwe a jednak. Slupek zakrywal cale nadjezdzajace auto, które bylo tuz obok. Upewnijcie sie kilkukrotnie czy na pewno nic nie jedzie.
12. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 05-02-2016 07:47
Śmieszne co tu piszecie :) osobowka jechało dwóch dziadków , niedzielni kierowcy i napewno tym peugocikiem pruli z 90... Busem jechał młody chłopak który pewnie stwierdził kto zdąży jak nie ja. Tzw młody bóg na drodze. A rondo albo światła to konieczność na tej drodze , no te stluczki są notorycze. Będzie śmiertelny będą myslec w gminie . niestety
13. Dodane przez A jednak, w dniu - 05-02-2016 09:12
1. Kierowca peugeota ewidentnie przekroczył prędkość co jest oczywistą oczywistością jakby powiedział klasyk od brzozy smoleńskiej. 
2. Gdzieś ty widział skrzyżowanie autostrad na jednym poziomie?  
3. Nie uwzględnienie prędkości przy tego rodzaju zdarzeniach jest dopiero bajdurzeniem. Ruch drogowy to nie gra w kapsle obok piaskownicy. Tutaj się jedzie, raz wolniej a wiele razy za szybko. 
4. Masz rację, furman wjechał w chama pędzącego jakby był na torze wyścigowym. 
5. Zwróciłeś uwagę na mokrą jezdnię i hmm oponki w osobówce? 
6. Przekroczenie prędkości, zwłaszcza na ograniczeniu przed skrzyżowaniem to niby nie jest przekroczeniem przepisów? 
7. Ruszając spod stopu jaką masz prędkość takim iveco na środku skrzyżowania? 50, 60 a może 80 km/h ? 
 
Teraz trochę fizyki i mam nadzieję, ze dasz radę ogarnąć tę odrobinę wiedzy.  
 
Przy 80 km/h przejedziesz prawie 200 metrów w czasie 8 sekund. Dokładnie 176 metrów. Ile przejedzie w tym czasie ruszający spod STOP-u? Niecałe 10 metrów. Tyle szerokości ma to skrzyżowanie. Od strony Polkowic jezdnia jest niżej od skrzyżowania o ponad 4 metry w odległości owych 200 metrów. Jakim trzeba być głąbem by jechać tam szybciej jak owo ograniczenie nakazuje. Dobrze, że brzóz tam nie ma. Dasz radę teraz dodać to wszystko do siebie? 
Wina jest po obu stronach. Jeden źle ocenił prędkość osobówki a drugi ewidentnie przekroczył dozwoloną tam prędkość.  
Dlaczego upieram się przy tym, że osobówka jechała za szybko? Wystarczy przyjrzeć się uszkodzeniom osobówki. To był dzwon nie przy 5 czy 10 km/h. Zanim wytracił prędkość było już pozamiatane. Wina obustronna i żółwie nie mają tutaj nic do rzeczy a nawet napiszę - są od rzeczy, są bredzeniem o jakimś furmanie itd. 
Urażonych wtrętami z brzozą i Smoleńskiem przepraszam, ale bredzący o furmanie sam o to się prosił.
14. Dodane przez Jan, w dniu - 05-02-2016 09:19
Do kom.11Proste zlikwiduj słupek drzwi, mi tak jakoś nigdy nie przysłania wiadomości. Albo podłuż sobie coś wyższego na siedzenie, bo ci chyba drzwi zasłaniają.
15. Dodane przez hmm, w dniu - 05-02-2016 10:50
Tam powinno byc rondo. 
 
A ja zapytam troche nie na temat, co z planami budowy obwodnicy Głogowa? Po wyborach temat ucichł, nic o tym nie mówią posłowie, prezydent i starosta, a ponoc już mieli ogłaszać przetarg zaraz po wyborach. Czyżby znowu ściema przedwyborcza?
16. Dodane przez ola, w dniu - 05-02-2016 11:03
do kom. 7 Od kiedy to iveco, które wymusiło pierwszeństwo to ciężarowy samochód mający problemy z ruszeniem? Jeśli kierowca samochodu wie, że potrzebuje więcej czasu aby przejechać drogę główną to nie pcha się komuś na wymuszenie pierwszeństwa.
17. Dodane przez re 0la, w dniu - 05-02-2016 14:15
No nie! To iveco to osobówka cabrio!  
Przeczytaj olu jeszcze raz 13 post i spróbuj ruszyć tym iveco jak osobówką by przejechać to skrzyżowanie w 4-5 sekund. W tym czasie ten peugeot na mur przebył minimum 150-180 metrów przy założeniu - słusznym jak mi się wydaje - że jechał co najmniej 80 km/h. Jeżeli jechał mniej to albo zagapił się albo spał.  
Jeszcze raz powtarzam - nie neguję iż współwinnym jeśli nie głównym winowajcą jest jednak kierowca iveco. Źle ocenił prędkość peugeota.  
olu, czy kiedykolwiek kierowałaś tego typu samochodem? Założę się, że nigdy to co ty wiesz o samochodach ciężarowych. Tak olu, to iveco to nie cabrio.
18. Dodane przez do 17, w dniu - 05-02-2016 15:48
Gratuluję wiedzy, Jeśli to iveco które jest na zdjęciach i widziałam jak przejeżdżałam to samochód ciężarowy, który potrzebuje tak dużo czasu na przejechanie jak piszesz to się bardzo dziwię. To jest samochód dostawczy niskotonażowy. Nawiasem zaznaczę, że na skrzyni ładunkowej nie był przeciążony. To ciekawe dlaczego potrzebował tak dużo czasu na przejechanie. jak wie, że potrzebuje dużo czasu to się nie pcha. Jak widzę takie zdarzenia drogowe to mnie szlak bierze. Bo kilka tygodni temu taki sam kierowca wyjechał mi pod auto i mi kompletnie zniszczył.A jechałam wolniej niż wskazują przepisy. I co? Byłam chyba winna że jechałam główną drogą a on z podporządkowanej więcej potrzebował czasu aby zdążyć. Nie życzę ci takiego zdarzenia. Jeśli by ci się coś takiego przydarzyło to trochę inaczej być pisał.
19. Dodane przez A ja nie gratuluję, w dniu - 05-02-2016 20:06
Bo nie ma czego olu. 
Czy to iveco to osobówka czy ciężarowy. Trzy osoby w kabinie i 1450 ładowności. To co to jest? Osobówka? UFO? Nie epatuj nas terminami z kursu na prawo jazdy bo to teoria, akurat teoria nikomu do niczego niepotrzebna. Nawiasem mówiąc, ile miało to iveco na skrzyni? Chyba ponad tonę. Tyle ma prawo mieć a nawet trochę więcej mógł mieć.  
 
Teraz zaspokoję Twoją niezdrową ciekawość co do teorii ruchu drogowego. Nie uciekaj sprzed monitora, to nie jest trudne. No, chyba że szlak cię trafił. Ciekawe jaki szlak? A może jednak szlag cię weźmie gdy dotrze do ciebie jak dużo jeszcze musisz się uczyć. 
 
Iveco. 
Moc silnika - 106 KM 
Długość - 5,5 m 
D.m.c. - 3,5 t 
Przyspieszenie do 50 km/h - 7,8 s 
Szerokość skrzyżowania - 11,4 m 
Prędkość iveco - 0 km/h 
Prędkość max iveco na 8 m - 15 km/h 
 
Mając te dane można w przybliżeniu wyliczyć ile czasu zajmie kierowcy przejechanie tego skrzyżowania. Dasz radę czy pomóc? 
 
Mam quattro którym mogę takie skrzyżowanie łyknąć w niecałe dwie sekundy. Tyle, że to grubo ponad 200 KM i niecałe dwie tony i w tym czasie gdy iveco rozpędzi się do 50 to ja mam już 140. Pozwolisz, że o prędkościach nie będziemy dyskutować bo ty jeździsz wolno i "bezpiecznie" a jesteś bita jak w kaczy kuper. To o czym mamy dyskutować? 
Na koniec dykteryjka. 
Mama do pilota myśliwskiego idącego na wojnę w 1939 roku - Pamiętaj synku, lataj nisko i powoli. 
 
Zakończenie. Pilot przeżył wojnę, latał ile się dało wysoko i tak szybko na ile mu maszyna pozwalała.
20. Dodane przez do "łykacza" szos, w dniu - 05-02-2016 22:06
do 19 Możesz wszystkie skrzyżowania łykać nawet w sekundę - myślisz, że ci ktoś zazdrości. Masz się czym chwalić.Nie wiem czy jakieś leki ci pomogą? Chociaż tutaj się możesz dowartościować. Ale chyba na nikim to nie robi wrażenia. Na mnie nie robi żadnego. Widocznie nie masz gdzie swoich mądrości wygłaszać bo nikt nie chce cię słuchać to chociaż tutaj sobie popiszesz. Z tobą dyskusja? - nie przeceniaj siebie. A z kolejną "dykteryjką" daj sobie już na wstrzymanie.
21. Dodane przez re 20, w dniu - 05-02-2016 23:54
Nie słuchać a czytać niedouku. 
Ty nie byłeś w stanie nawet tak łatwej anegdoty łyknąć. Za trudna była.  
Ty nie jesteś w stanie podjąć nawet próby dyskusji. Za tępy jesteś? 
Nie łykaj już tego świństwa więcej,
22. Dodane przez re 20, w dniu - 06-02-2016 08:02
Jak widać,niektórzy mają trudności z przełknięciem prostych rzeczy.  
Może masz praktykę w  
łykaniu czegoś innego?
23. Dodane przez xxxx, w dniu - 06-02-2016 09:54
do kom 1 i 5 wy jestescie cienkie bolki hahaha
24. Dodane przez Ala, w dniu - 06-02-2016 14:53
Sama mialam podobna sytuacje, na krajowej 3. Jechalam droga z pierwszenstwem ruchu na ktorej przed skrzyzowanie jest ograniczenie 60km/h. Na pasie do skretu stalo sobie auto dostawcze. Facet nie zauwazyl mnie i kilka metrow przede mna wyjechal mi wymuszajac pierwszenstwo... Myslicie, ze mimo tego ze jechalam zgodjie z przepisami, tozdazylak wyhamowac? NIE.... przez takiego barana wlasnie
25. Dodane przez conam, w dniu - 06-02-2016 15:07
jak jest ustap to ustap STOP TO STOP ROZPISALISCIE SIE O TYM JAKBY NIEWIADOMO CO SIE STALO TRZEBA BYC OGARNIETYM A NIE ROZKOJARZONYM
26. Dodane przez no własnie conam, w dniu - 06-02-2016 17:32
Jak jest 50 to jest 50 a nie 80 czy 100. 
Stało się conam bo na tym skrzyżowaniu często dochodzi do wymuszeń z winy obopólnej. Jedni nie przestrzegają ograniczenia prędkości a drudzy myślą, że zdążą. Chcesz pisać o kolejnych ofiarach śmiertelnych w tym miejscu?
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust