Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Głogów arrow Plastycznie o bohaterach

Patriotyzm w szkołach

Plastycznie o bohaterach

08.02.2016. Radio Elka, Leszek Wspaniały

Stowarzyszenie Patriotyczny Głogów jeszcze do 24 lutego czeka na zgłoszenia uczniów w konkursie plastyczno-historycznym „Żołnierze wyklęci bohaterowie niezłomni”. Stosowne informacje trafiły do podstawówek i gimnazjów jeszcze przed feriami.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Honorowy patronat nad konkursem objął Instytut Pamięci Narodowej, głogowskie muzeum oraz grupa historyczna „Polska
Walcząca im. Henryka Kończykowskiego”. - W ramach konkursu odwiedzamy szkoły i prezentujemy lekcję edukacyjną przybliżającą tematykę żołnierzy wyklętych. Może w czasie ferii uczniowie przysiądą do swoich prac, wykonają je, a potem złożą w konkursie - mówi Marcin Marciszak z PG. W ubiegłym roku na konkurs wpłynęło 212 prac. W tym roku organizatorzy liczą na podobną frekwencję. Wyniki ogłoszone zostaną 1 marca, czyli w Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych.
 
Komentarze (33)
1. Dodane przez itd, w dniu - 08-02-2016 12:35
Na zmiane.Jesli nie indoktrynacja kosciola katolickiego,to indoktrynacja pisowska.Oglupiac od malego.Wtedy najwieksze efekty zniewolenia. Na koncu kaza sobie buty calowac.
2. Dodane przez do kom.1, w dniu - 08-02-2016 14:13
Psychiatra na gwałt potrzebny... kolego szukaj pomocy, póki jeszcze nie jest za późno!
3. Dodane przez wiertelnyj, w dniu - 08-02-2016 17:44
bylem,starszawy lekarz po przykrotkim wysluchaniu,przyciszonym glosem,tak na marginesie do mnie rzekl: Panieeeee! Glosniej nie moge.Ustawa juz obowiazuje.Jestem tu krotko.Tych zza sciany nie znam.To po pierwsze.A po drugie,to cichaczem (...) pan do domu.Bo jak pana namierza,ze pan nie z nimi,to sa gotowi,a nawet przez pomylke wezma za sapera i na postumencie postawia i przymuruja.No pedz pan.
4. Dodane przez ppp, w dniu - 08-02-2016 18:11
Ja bym się tak za wszelką cenę nie rozpędzał z tymi "Żołnierzami wyklętymi bohaterami niezłomnymi. Dla jednych to bohaterowie bo tłukli komunę, dla drugich to mordercy niewinnych Polaków, Pewnie,że postacie tragiczne, oddali życiem za sprawę, w którą wierzyli, ale..... Jak to mówią starsi " jest historia Wasza, nasza, prawdziwa i zmyślona ". Ciekawe co przekażecie najmłodszym
5. Dodane przez Anka, w dniu - 08-02-2016 18:35
Czy Oni mają wykształcenie w tym kierunku, żeby uczyć nasze dzieci ? Czy to teraz każdy, z jakimś tam pomysłem, może wejść do szkoły i opowiadać co mu się podoba ?
reklama
6. Dodane przez Do anka, w dniu - 08-02-2016 18:54
Tak maja wykształcenie , 3 z nich uczy historii w szkołach na etatach nauczycieli, zanim kogoś oplujesz - pomyśl !Lub zrób rozeznanie
7. Dodane przez Kilka zdań, w dniu - 08-02-2016 20:17
W zeszłym roku słuchałem wypowiedzi dzieciaków biorących udział w tym konkursie. Prawdę mówiąc byłem nie tyle zażenowany ich poziomem co raczej przerażony. Tak jest gdy zamiast solidnej wiedzy potrzebnej dzieciakom daje im się tresurę na nowych janczarów.  
Niestety, ppp i Anka mają rację. Mimo wszystko, w tym roku również pomogę wnuczce przy tej pracy.
8. Dodane przez bez zmian, w dniu - 08-02-2016 21:11
Na potwierdzenie dokonanych zakupow otrzymuje dowod o nazwie paragon.Okresla on ilosc i cene.Do okreslenia pozostaje zasadnosc ich dokonania.Podobnie jest z ukonczeniem studiow wyzszych.Na ich ukoczenie dostaje dyplom z prawem uzywania tytulu inzyniera lub magistra.Przyjelo sie jak powyzej,okreslac ze ktos ma wyksztalcenie.Z doswiadczenia wiem ze na pewno posiadaja dyplom,natomiast z wyksztalceniem jest tak samo jak u tow.Gomulki....Nie jestem pewien czego jest wiecej : pomocy czy ...indoktrynacji.
9. Dodane przez Do przeciwników patriotyzmu po, w dniu - 09-02-2016 08:45
Zróbcie wykłady o Waszych idolach - Panu Humerze,profesorze Baumanie,Jaruzelskim,Kiszczaku - macie wielkie pole do popisu - dajcie znać kiedy i gdzie - stawię się.
10. Dodane przez do komentarza 4, w dniu - 09-02-2016 09:55
Ty pewnie historii uczysz się od Michnika i posiadasz taką wiedzę
11. Dodane przez do ppp, w dniu - 09-02-2016 10:13
Żołnierze Wyklęci Walczyli o Wolna Polskę. Proste jak but. Każdy kto uległ zniewoleniu -poddał się. Ci którzy postanowili autoryzować komunistów i przykładać rękę w imię Wschodniego Zaborcy nie mają czym się chwalić.Winni z pokorą złożyć broń i prosić o wybaczenie. Puki podskakują puki wydaje im się ,że nic się nie stało, puki są takie durne głosy jak Twój będziemy rozbrajać komuchów. Dzieci muszą wiedzieć skąd korzenie rosną. Przywracanie tożsamości jest naszym obowiązkiem. Dorośli nie znają swoich przodków a co dopiero dzieciaki. Małymi kroczkami do przodu.
12. Dodane przez drugiego sortu, w dniu - 09-02-2016 10:27
twoim zdaniem patriotyzm to ......./nie krepuj sie,napisz tak jak czujesz,od siebie,bez wyuczoonych formulek/
13. Dodane przez re 9, w dniu - 09-02-2016 10:35
No, ty to masz poczucie humoru. Były już konkursy na temat jaki to wspaniały był Stalin czy Bierut i jaka wspaniała Armia Czerwona. Teraz na takich jak ty przyszła pora. Każde przegięcie byłoby śmieszne gdyby nie było takie straszne. Wcześniej napisałem, że wnuczka weźmie udział w konkursie, ale nie w samym konkursie jest problem a w sposobie jego organizowania. Małym dzieciom łatwo jest zwichnąć psychikę i ogląd świata. Nie chcę by młode pokolenie było tresowane na modłę janczarów. Historia Polski, Polaków walczących o wolność jest tak zagmatwana, że nawet tacy jak ty nie dają sobie z tym rady a co dopiero małolaty mające po kilka czy ledwo kilkanaście lat.  
Tak iż nie bredź jak potłuczony skoro nie ogarniasz problemu. Nie masz pojęcia o psychice dzieci lub masz złą wolę. Jedno i drugie zmusza do reakcji i jeszcze raz - Nie bredź o Kiszczaku czy Humerze bo to tylko pogarsza wszystko.
14. Dodane przez Janek Porządkowy, w dniu - 09-02-2016 15:30
Wszystko co piszecie krzywdzące pamięć Żołnierzy Wyklętych świadczy o Waszej niskiej bądź żadnej wiedzy w tym temacie. Wszelkie pozytywne inicjatywy oceniacie z góry jako źle robione i powiązujecie zaraz z polityką. Jesteście żałosnymi słabymi ludźmi z kompleksami i bez wartości. Pachołki
15. Dodane przez Karolina, w dniu - 09-02-2016 15:31
Patriotyczny Głogów to inteligentni ludzie dbający o pamięć i tradycje. Pochwalcie się jakie Wy inicjatywy wieśniaki głogowskie zrobiliście lub organizowaliście.
16. Dodane przez No tak, w dniu - 09-02-2016 16:21
11 
Zrób pierwszy mały krok i zacznij uczucia się języka polskiego. Uwierz, być patriotą dziś nie polega na wukrzykiwaniu hasełek i wymachiwaniu flagami. Zacznij od dbania o język ojczysty. 
14 
Jasiu, nie oceniaj innych wg twoich standardów. W zeszłym roku byłem świadkiem wypowiedzi jednej z uczestniczek konkursu. Jej wiedza o "żołnierzach wyklętych" była tragiczna w swej wymowie. Zrobiono temu dziecku krzywdę, ona była zindoktrynowana niczym dobry pionier Pawlik Morozow. Prawda o walce o wolną Polskę nie jest twoją prawdą, ona jest jedna i nie zawsze miła twojemu poczuciu estetyki. Prawda jest często bolesna choć po takich jak ty spływa jak po gęsi. 
Jasiu, wiesz co. Sam jesteś pachołkiem własnej niewiedzy a to już niewolnictwo.  
Karolino 
Pozwolę sobie mieć nieco odmienne zdanie. Jaką jesteś "wieśniarą" świadczy twój post. Czy ktoś zrobił mniej czy więcej nie możesz wiedzieć to i milcz o tym. Nie rozumiesz jeszcze jednej rzeczy, jest różnica między edukacją patriotyczną a indoktrynacją.
17. Dodane przez do 16, w dniu - 09-02-2016 19:36
Pouczasz innych aby dbali o język polski, a sam się nim posługujesz jak neandertalczyk. Co to jest "wukrzykiwanie" hasełek? Ukończ w końcu edukację na poziomie podstawowym.
18. Dodane przez Kresowiak, w dniu - 09-02-2016 19:40
Co do wiedzy historycznej? Czy panowie ze stowarzyszenia wiedzą ilu Polaków zginęło na Wołyniu..? Jeśli tak, to dlaczego o tym nie mówią?
19. Dodane przez ppp, w dniu - 09-02-2016 20:25
Ad 11, Biedny Polski Narodzie. Kto nie umie czytać historii ten kiep. Nie mówimy, że Żołnierzom Wyklętym brakowało męstwa, odwagi czy innych pozytywnych cech. Jednak zrozumcie , że nie zawsze postępowali oni jak wybawiciele narodu. Czy zabijanie swoich , aby tylko kontynuować już dawno przegraną sprawę to powód do dumy, czy wybuch Powstania Warszawskiego, kierowanego przez daleki Londyn i śmierć kilku tysięcy ludzi, głównie cywili, to także powód do dumy, tryumf narodowy? 
Łatwo jest dzisiaj mówić o pewnych polskich sprawach, tylko wytłumaczcie tym dzieciom, ludzie ci ginęli za przegrana z góry sprawę, bardzo często spotykali się z oporem prostych ludzi, którzy dostali wreszcie coś swojego- kawałek pola z reformy rolnej. Czy to też byli wrogowie Polski? 
Wychowajcie wreszcie pokolenie, które nie będzie znało tylko tej jedynej słusznej programowo historii kraju. 
Nie żyjemy w kosmosie, a w konkretnym miejscu, uwarunkowaniach geopolitycznych. I czy się podoba komuś czy nie i tyle, a jak ktoś tego nie rozumie trudno.
20. Dodane przez re 17, w dniu - 09-02-2016 23:22
Neandaertalczycy nie znali języka polskiego. Fakt, wkradły się dwa cudaczne wyrazy. Moja nieuwaga a słownik szybki. Moja nieuwaga a ty jakiś mało rozgarnięty? Żebyś mógł poszaleć to podpowiem jeszcze jeden straszny błąd-uczucia zamiast uczyć się. Tylko jak taki geniusz mógł tego nie zauważyć?
21. Dodane przez do ppp, w dniu - 09-02-2016 23:38
Pozwolę sobie na małe sprostowanie. Powstanie warszawskie wywołali politycy i wojskowi w Warszawie, nie ci w Londynie. Wywołanie powstania zaskoczyło tak rząd polski jak i Stalina. Chyba nawet sami dowódcy AK w Warszawie nie przewidywali powstania bo niecały. miesiąc przed wysłano na Podlasie kilkaset sztuk broni długiej, następne kilkaset sztuk nie wydano żołnierzom. Gen. Anders słusznie domagał się sądu wojskowego dla dowódców AK w Warszawie.  
Co do innych wyklętych to do dziś wyklinają ich na Kresach i Podhalu. Ich historia nie jest tylko biała. Łupaszka, Ogień mają na sumieniu śmierć dzieci, niewinnych ludzi i nie ma usprawiedliwienia dla ich zbrodni. Tylko jak to powiedzieć dzieciakom? Nie pasuje to do sylwetki żołnierza niezłomnego? 
Historia nie może być zakłamywana. Czy chcecie być jak najlepsi politrucy-historycy?
22. Dodane przez war saw, w dniu - 10-02-2016 08:41
Fajna inicjatywa aczkolwiek zbyt nachalna. Moim zdaniem do osiągnięcia celów politycznych w przyszłości. Tak było niedawno w chrobrym głogów gdzie teraz innej maści cwaniaki rządzą tak apropo. Z żalem się patrzy na to wszystko z boku
23. Dodane przez bho, w dniu - 10-02-2016 11:23
Do koment. 21 Skąd czerpiesz wiedzę historyczną? Mówią Ci coś np. takie nazwiska jak Leszek Żebrowski,Waldemar Handke?
24. Dodane przez ppp, w dniu - 10-02-2016 11:41
Ad 21 Mam pytanie dotyczące AK - komu podlegała ta formacja wojskowa? Czy aby nie rządowi londyńskiemu, bo na pewno w swoich działaniach nie była autonomiczna. 
To, że w Warszawie w czasie Powstania spodziewano się grupy polskich spadochroniarzy, którzy końcowo wylądowali niestety w innym punkcie Europy. 
" Chyba nawet sami dowódcy AK w Warszawie nie przewidywali powstania"- to kto to zamieszanie wywołał 
krasnoludki , czy Marsjanie. 
Mam taki pomysł, najpierw "wyprostujmy " naszą historię,a nie dzielmy się na patriotów z lewa i  
patriotów z prawa. Nie mieszajmy polityki z patriotyzmem i patriotami, zawsze największe ofiary ponosili nie politycy, a zwykli ludzie. Może bardziej zwracajmy uwagę na samo zjawisko walki narodu z każdą formą nacisku i zniewolenia, a mniej uwagi przywiązujmy do pustych haseł- wyklęty, niezłomny itp. Co nie umniejsza ważności takich poczynań jak wychowanie patriotyczne , ale to zdrowe, bez podziałów na naszych i waszych, na mądrych i głupich.
25. Dodane przez viwat, w dniu - 10-02-2016 14:08
Odpukac.W razie konfliktu zbrojnego,ktoredy beda z kraju w pierwszej kolejnosci z......... ac dzisiejsi patrioci. Z Rumunia nie graniczymy,z Ukraina roznie moze byc.
26. Dodane przez re 23, w dniu - 10-02-2016 14:34
Wyobraź sobie, że mówią. Wyobraź sobie jeszcze jedną rzecz- historia ma to do siebie, że piszą ją ludzie. Piszą ją w przenośni i dosłownie. Powtórzę kolejny raz: Historia jest największą ladaczniczą - oddaje się każdemu rządowi. Ty patrzysz na nią tylko z jednej strony. Tak się nie da by nie wpaść na manowce. Gdybyś choć trochę wyszedł ponad wiedzę szkolną, ponad wiedzę przekazywaną na spotkaniach mających na celu przekonanie słuchaczy do jedynej i słusznej historii to nie napisał byś postu z pytaniem o Handel i Żebrowskiego.
27. Dodane przez re 24, w dniu - 10-02-2016 14:56
Fakt, AK podlegała rządowi polskiemu, w Warszawie rezydował nawet delegat rządu w randze wiceministra. To prawda. Prawdą jest jednak i to, że rząd w Londynie nic nie wiedział o decyzji wywołania powstania. Mało, został tym zaskoczony. Zważ też i to, że nie uzgodniono tej decyzji choćby z Churchilem. Jak rząd polski miałby pomóc powstańcom gdy armia podlegała operacyjnie aliantom? 
Piszesz o spadochroniarzach. Bdura. To były mrzonki, urojenia. To taka sama bzdura jak pomoc polskich pilotów myśliwskich. Okęcia nie tylko nie zdobyto, stracono w,trakcie walk o nie niepotrzebnie żołnierzy.  
Decyzja. Nie planowano powstania w Warszawie!!! 
Plan Burza nie obejmował Warszawy. Decyzja była czysto polityczna i była zbrodnią na narodzie i mieście. Tak to widział gen. Anders domagając się sądu nad dowódcami. 
Prostowanie historii.  
Nie może ono polegać na kolejnych kłamstwach, półprawdach. Tacy ludzie jak Łupaszka, Ogień zasługują na pamięć, ale niech to nie będzie na zasadzie, że o zmarłych- zamordowanych można mówić TYLKO dobrze.
28. Dodane przez do 26, w dniu - 10-02-2016 17:42
;( Chyba wykasuję beta_swype bo tylko kłopoty. Z Handke zrobił mi Handel. 
 
Mam przy okazji pytanie. Czy ktoś jeszcze używa swype'a na innym telefonie jak samsung? Jestem ciekaw opinii.
29. Dodane przez jedno pytanie, w dniu - 10-02-2016 17:48
Pytanie do PG. 
Czy większą tragedią dla Polski i Polaków było zamordowanie Łupaszki czy wywiezienie daleko na wschód tysięcy Polaków z Kresów? 
Tak tylko pytam bo jakoś o miesięcznicach się pamięta, o Ogniu i innych a pamięć o tragedii Kresów jakby umykała. A może nie jest to tak medialne?
30. Dodane przez do 29, w dniu - 10-02-2016 22:33
Zgadzam się z kom. 29. Tylu Polaków zginęło i to w tak bestialski sposób...I cisza...w mediach, szkołach...eh
31. Dodane przez do 30, w dniu - 10-02-2016 23:40
Mylisz się, w szkołach była o tym mowa jeszcze kilka lat temu, ale potem jednak zaczęła zapadać cisza i nawet doktoraty zrobione na tej tragedii jakby ucichły i zajęły się robieniem "kariery".
32. Dodane przez jeszcze do bho, w dniu - 11-02-2016 08:50
Nie wiem ile masz lat. Nie wiem na ile blisko obcujesz czy obcowałeś z filozofią. Zakładam jednak, że zrozumiesz myśl człowieka wychowanego przez jezuitów hiszpańskich, człowieka dwóch kultur. 
 
>>>Wątpliwość jest żywiołem twórczym dla człowieka.
reklama
33. Dodane przez wolny Polak, w dniu - 15-02-2016 21:04
do ppp 19: "kawałek pola z reformy rolnej"???? Że co? A kto upoważnił komunistów do dysponowania i rozdawania nie swojej własności? Ani ziemia nie należała do nich, ani komuniści nie byli legalną władzą w Polsce. Więc o żadnej "reformie rolnej", ani każdym innym stanowieniu prawa przez nich nie może być mowy.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama