Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Głogów arrow Znieważył czy zapytał?

"Mamy nadzieję, że pan Górawski przeprosi"

Znieważył czy zapytał?

18.10.2016. Radio Elka, Iwona Konecka


Michał Górawski i Marcin Marciszak
Czy młody działacz społeczny z Głogowa znieważył naród? Sprawę analizuje już policja, odbyły się pierwsze przesłuchania. Wszystko przez sprawę Alei Pamięci poświęconej Żołnierzom  Wyklętym. Michał Górawski przekonuje, że ma jedynie wątpliwości, co do przeszłości dwóch postaci. Patriotyczny Głogów, który złożył zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa, twierdzi, że działacz wcale nie pyta o przeszłość tylko stwierdza fakt, że jeden z żołnierzy był antysemitą, a drugi współpracował z UPA.

Zdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�u
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Wszystko zaczęło się od artykułu w lokalnym tygodniku "Głos Głogowa", w którym informowano o tym, że Górawski złożył wniosek do prezydenta miasta, aby IPN odniósł się do życiorysu dwóch Żółnierzy Wyklętych gen. Stanisława Sojczyńskiego "Warszyca" i płk. Hieronima Dekutowskiego "Zapory". Działacz swoje wątpliwości wyraził wtedy publicznie. Dwa tygodnie później do prokuratury trafiło pismo od prezesa Patriotycznego Głogowa, Marcina Marciszaka.

Sprawa nabrała rozgłosu, kiedy na portalu społecznościowym odniósł się do niej ojciec działacza, Stefan Górawski: "Trudno zmilczeć fakt, że mój syn stał się obiektem działań policji i prokuratury. Owszem, gdyby ukradł, prowadził auto po pijaku, czy na przykład zdefraudował społeczne pieniądze, to nie ruszałbym tutaj tej sprawy. Ale nic z tych rzeczy! A co w takim razie zrobił? Z pozoru (ale tylko z pozoru, niestety) coś bardzo prostego i oczywistego: zadał pytanie"
(wpis z 12.10).

Prezes Patriotycznego Głogowa twierdzi, że nie chodziło o pytanie, a o stwierdzenie faktów.

- Nie można sobie bezkarnie pomawiać i wyzywać ludzi. Tym bardziej, że oni nie moga się bronić. Z jakich źródeł on korzysta? Korzysta z książek z lat 80., z jakiś komunistycznych autorów książek, z jakiejś nie wiadomo jakiej wiedzy. My przedstawiliśmy prokuraturze dwa niezbite dowody. Są to opracowania naukowe stworzone przez IPN, w których jest "Warszyc" i "Zapora" - tłumaczy Marciszak - Zarówno jeden, jak i drugi są odznaczeni orderami Virtuti Militari. W artykułach, które teraz się ukazują, pan Górawski mówi, że tylko zadał pytanie, domniemywał, że chciał się dowiedzieć. Mamy nadzieję, że pan Górawski przeprosi i po prostu nie będzie tematu. Jest młodym, podobno historykiem, ale mimo wszystko młodym. Wierzymy w to, że uda mu się coś więcej poczytać i dowiedzieć. Zarzuca się prokuraturze czy nam, że w Polsce nie można zadać pytania, to nie jest prawda. Jest napisane, że pan Górawski stwierdza, że jeden z żołnierzy był antysemitą, a drugi miał epizody z bandami UPA.

Z zupełnie innej strony widzi sprawę Michał Górawski. Przepraszać nie zamierza, bo jak twierdzi po prostu nie ma za co przepraszać. - Ja odnoszę wrażenie, że Stowarzyszenie Patriotyczny Głogów, ma problem z czytaniem ze zrozumieniem. Oni nie zrozumieli mojej wypowiedzi, podobnie nie zrozumieli artykułu w kodeksie karnym na który się powołują. Artykuł ten mówi o obrazie Rzeczypospolitej, tymczasem krytykowanie Żołnierzy Wyklętych, czy jakichkolwiek bohaterów narodowych nie jest obrażeniem Rzeczypospolitej, z tego prostego powodu, pojęcie bohatera narodowego jest subiektywne. Składanie doniesień prokuratorskich czy robienie afery z tego, że ktoś po prostu ma inne zdanie na temat postaci historycznej jest absurdem. Natomiast wracając do mojej wypowiedzi z Głosu Głogowa, ja tam powiedziałem wyraźnie i potarzam to po raz kolejny, że chodzi o kontrowersje, wątpliwości i podejrzenia, to jest zasadnicza kwestia - mówi Górawski - Nie byłem w prokuraturze, jak na razie prokuratura nie rozpoczęła żadnych czynności przeciwko mnie. To jest ważna sprawa, bo doszło do pewnego nieporozumienia, jakoby prokuratura prowadziła jakiekolwiek działania przeciwko mnie. Otóż takich działań nie ma. Jak na razie wpłynęło dość absurdalne zawiadomienie o rzekomym popełnieniu przestępstwa przez moją osobą i prokuratura zleciła tą sprawę policji do wyjaśnienia. Nie ma żadnej decyzji ze strony prokuratury, ani nie ma żadnego śledztwa prokuratorskiego. Nie dajmy się zwariować. Toczy się postępowanie wyjaśniające, ale nie ma żadnej sprawy przeciwko mnie, więc nie było żadnego powodu, dla którego prokuratura miałaby mnie przesłuchiwać.

Michał Górawski dodaje: - Ja chciałbym przypomnieć, ze pan Marcin Marciszak, który dzisiaj głosi poglądy skrajnie prawicowe jeszcze kilka lat temu był działaczem PO. On startował z listy PO w wyborach w 2010 roku. Ja chciałbym zapytać a zarazem zaapelować do pana Marciszaka jak to się ma co teraz głosi do tego, że kilka lat temu był działaczem PO. I żeby publicznie wyjaśnił tę oczywista sprzeczność w politycznej biografii.

Na razie Michał Górawski nie otrzymał odpowiedzi z IPN-u. Za czyn, na który powołuje się Patriotyczny Głogów grozi 3 lata za kratkami.

Cytujemy również wypowiedź dla lokalnego tygodnika (nr 36, 7.09.2016), od której zaczęła się cała sprawa: "Według mojej wiedzy Warszyc głosił poglądy antysemickie. Są jego listy, w których utożsamiał komunistyczne władze z Żydami oraz postulował, by oddawać przedwojenne majątki tylko tym Żydom, którzy mają na to dokumenty, a przecież wiadomo, że wielu z tych, co ocaleli z holokaustu, zostało pozbawionych wszystkich dokumentów. Natomiast Zapora był podejrzewany o epizody z bandami UPA na Lubelszczyźnie".
 
Komentarze (60)
1. Dodane przez Magda, w dniu - 18-10-2016 20:39
Michał bardzo trudny człowiek, znam osobiście, ma swój świat
2. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 18-10-2016 20:39
A NA DRZEWACH ZAMIAST LIŚCI BĘDĄ...
3. Dodane przez hwdp, w dniu - 18-10-2016 20:41
Nareszcie skończyły się czasy, że wychodzi sobie pierwszy lepszy Franek, z butów wystaje słoma, plecie trzy, po trzy, miesza wszystkich dookoła z błotem i zero konsekwencji!!
4. Dodane przez terorie, w dniu - 18-10-2016 20:42
zawiasy MU!!!!!
5. Dodane przez lus, w dniu - 18-10-2016 20:58
Moim zdaniem wypowiedź Michała Górawskiego jest bardziej obiektywna niż slogany sfanatyzowanego p. Marciszaka. 
Wyrosły i ugruntowany na kibolstwie ruch bez refleksji narzuca nam swoją chorą wizję patriotyzmu wrzucając do jednego kotła prawdziwych bohaterów i patriotów razem z pospolitymi watażkami, których bandyctwo usiłują ubrać w aureolę chwały. 
Michał trzymaj się.
6. Dodane przez ja, w dniu - 18-10-2016 21:18
Co za kraj zero podwyżek a raczej są, przepraszam rośnie wszystko oprócz gazy. Ceny z zachodu a dochody ze wschodu . Zielona wyspa obiecana oddalił się już po za horyzonty.
7. Dodane przez głogowianin, w dniu - 18-10-2016 21:24
Panie Górawski pytanie poszło do IPN, nie dostałeś odpowiedzi a poszedłeś do głosu głogowa by stwierdzić że według twojej WIEDZY... Czlowieku mydlić oczy możesz ale osobie przed lustrem. A co do przeszłości to pochwal się w mediach arogancie jak ku twojej uciesze drwiłeś z postaci INKI czy PILECKIEGO po odrzuceniu wniosku o nadaniu nazw ulicom Głogowa. Marciszak pewnie do tej pory żałuje że był w PO, ty też kiedyś będziesz żałował że masz poglądy bliskie PO. młody jesteś.
8. Dodane przez miszczu, w dniu - 18-10-2016 21:30
Uważam, że Górawski nikogo nie znieważył, ale wyciąganie przeciwnikowi, co robił 6 lat temu to trochę niesmaczne. To nie są wybory na prezydenta USA. Pan Marciszak przynajmniej krótko wytłumaczył stanowsiko patriotycznych i szczerze... nie obchodzi mnie co robił 6 lat temu, tylko co teraz robi.
reklama
9. Dodane przez JAcek, w dniu - 18-10-2016 21:31
Ten Marciszak to były prominentny działacz Platformy Obywatelskiej, adziś niby czołowy autorytet moralny - śmiech. Co to za gość.
10. Dodane przez dgl, w dniu - 18-10-2016 21:35
Co za ludzie w tym patriotycznym Głogowie?
11. Dodane przez Herbatnik, w dniu - 18-10-2016 21:40
A ja sądzę, że skrajnej prawicy chodzi o kneblowanie ust osobom o innych poglądach. Historyczną prawdę określa się w naukowych badaniach i merytorycznych dyskusjach, a nie przed prokuratorem. Jeśli prokurator podejmie śledztwo, to zacznę się bać o Polskę.
12. Dodane przez głogów, w dniu - 18-10-2016 22:04
Do herbatnika. Jestem osobą o prawicowych poglądach i jeżeli bym cię bezpodstawnie publicznie wyzwał od najgorszych to zrozumiał bym cię gdybyś mnie pozwał o znieważenie i gotów bym był ponieść tego konsekwencje. Szanujmy się, a nikt o Polskę bać się nie będzie musiał. Pozdrawiam.
13. Dodane przez Kto pyta nie błądzi, w dniu - 18-10-2016 22:06
Michał ma prawo pytać, kwestię leśnych niech wyjaśni IPN i tyle. A to że prezes Marcin był w PO, śmiech na sali :-)
14. Dodane przez VIP, w dniu - 18-10-2016 22:08
Ale autorytety z IPN-u!Jedni warci drugich!Tamci,w tamtych czasach mieli tylko innych mocodawców!Mam propozycję! !Skończyć z Historią w szkołach!Każdy będzie miał swoją!!!
15. Dodane przez Herbatnik, w dniu - 18-10-2016 22:26
Do "głogowa". Bardzo proszę abyś przeanalizował fragment będący podstawą doniesienia i wskazał miejsce w którym Górawski - jak piszesz - "wyzwał od najgorszych". No? Kawa na ławę! Ja nie wiem na podstawie, którego sformułowania można stawiać tego rodzaju zarzut. Takie informacje są w różnych żródłach. W jednym się zgadzamy: Szanujmy się. Ale do tego potrzeba wzajemności i tolerancji
16. Dodane przez ppp, w dniu - 18-10-2016 22:29
Ślepa gloryfikacja czasów minionych to grzech śmiertelny obecnych "Historyków " wychowanych na internecie. Zyją jeszcze ludzie pamietający tamte czasy. Ich pytajcie. Dokumenty to nie wszystko-, jak w powiedzeniu " Jest papier jest sprawa"- tylko jakiej klasy są te papiery i pod kogo były pisane. Tylko ludzie pamiętający tamte czasy ich opowieści i wspomnienia dadzą prawdę o tamtych czasach.
17. Dodane przez Bigos, w dniu - 18-10-2016 22:31
Tata zdaje się z ludowego wojska-i wszystko jadne
18. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 18-10-2016 22:46
Re 17 
Bigos to ty masz we łbie a nie w niku i wszystko jasne.
19. Dodane przez głogów, w dniu - 18-10-2016 22:52
Do herbatnika. W moim poście napisałem o sobie a nie o Górawskim. Odniosłem się do twojego postu, jakoby prawica chciała komuś kneblować usta.
20. Dodane przez Karol, w dniu - 18-10-2016 23:51
Totalna paranoja. Czy nie ma ważniejszych tematów w Głogowie? Kto kogo tutaj obraził? Kto chce sobie coś ugrać w tej paranoi?
21. Dodane przez Zb. Mazurek, w dniu - 19-10-2016 06:54
"apolityczny" i "bezpartyjny"
22. Dodane przez Re: ppp, w dniu - 19-10-2016 06:57
"Tylko ludzie pamiętający tamte czasy ich opowieści i wspomnienia dadzą prawdę o tamtych czasach." 
Niestety problem polega na tym, że wśród "tych ludzi" są osoby snujące zupełnie fantastyczne opowieści. Co gorsza nasi namaszczeni przez postkomunistyczne TZG "historycy", wykorzystują te brednie i tworzą historie, które potem powtarzają tacy niedouczeni osobnicy jak Michał Górawski. Zresztą ich wiedzę historyczną często kształtowali tatusiowie, którzy ze służbami PRL-owskimi związali swój los. Przyznanie, że tamten system był zbrodniczy, nieludzki, łajdacki etc, oznaczałoby przyznanie się do kolaboracji z nim. Dlatego ukrywają lub (i) fałszują prawdę a broniąc się - kąsają. Opluwając bohaterów (a czasem zupełnie niewinnych ludzi) a gloryfikując bandytów. 
Pan Michał jest tylko jednym z wielu smutnych przykładów tego, jak obrzydliwa przeszłość kształtuje haniebne słowa dzisiaj.  
Zresztą takim jak oni sprzyjają media, skrzętnie cenzurując niewygodną a czasem zupełnie kompromitującą ich komunistyczną przeszłość. 
 
Przykładem "ze środowiska" jak się fałszuje przeszłość jest Zbigniew Mazurek. W ostatnich wyborach przedstawiał się jako "bezpartyjny i apolityczny kandydat" a miał to "wynieść z wojska". Tymczasem w LWP pełnił funkcje oficera politycznego (to ta "apolityczność"!) oraz I Sekretarza PZPR w pułku saperów (to się nazywa "bezpartyjność"!). 
Przywołuję tu jego nazwisko, ponieważ to on jest współautorem "wygładzonej" historii głogowskiego garnizonu, a niedawno został wybrany prezesem TZG.
23. Dodane przez ???, w dniu - 19-10-2016 07:06
Różnie można zadawać pytania. 
To jest to samo jakby ktoś na przykład zadał komuś pytanie: "czy prawdą jest jakoby pana żona się puszczała ?" 
Niby pytanie ale oskarżenie ?!
24. Dodane przez Herbatnik, w dniu - 19-10-2016 08:26
Do autorów kom. 17 i 22. Feliks Dzierżyński uśmiecha się zza światów. Ocenianie dzieci przez pryzmat tego, co robili rodzice było typowe dla stalinizmu
25. Dodane przez git, w dniu - 19-10-2016 08:37
jakie miasto takie problemy. Swoją drogą ten Górawski to po prostu (...) cwaniak i dobrze że mu nosa trochę utrą
26. Dodane przez Obywatel, w dniu - 19-10-2016 08:37
Pan Marcin, kiedyś kibol-zadymiarz, a teraz Prezes głogowskiego oddziału (...) pod przykrywką nazywaną Patriotycznym... Po organizowanych akcjach widać, że to propagator PIS-owskiej wersji historii i czczący PIS-owskich historyków IPN za jedyne i słuszne interpretowanie tej historii... No i jeszcze strasznie obrażalski...
27. Dodane przez git, w dniu - 19-10-2016 09:27
marciszak i banda pseudokibiców lansują sie w mediach , teraz wyszło że to choragiewka , kiedys PO teraz Pis za chwile Kukiz .....
28. Dodane przez ROY, w dniu - 19-10-2016 09:44
Panie Michale wielki szacun za dążenie do prawdy Powodzenia.
29. Dodane przez ewa, w dniu - 19-10-2016 10:08
Gorawski (...) koniecznie chce zostać radnym
30. Dodane przez re 27, w dniu - 19-10-2016 10:12
Zgadzam się z tobą w 100%.
31. Dodane przez wer, w dniu - 19-10-2016 10:24
Co Wy z tymi kibolami? Byliście na meczu, czy wiedzę czerpiecie tylko z mediów. Ludzie nie pisze się o czymś o czym nie macie pojęcia. Marciszak fakt chodził i chodzi na mecze, ale do chuligana mu bardzo daleko było. Taki jest fakt. Ja też chodzę na mecze i jestem chuliganem, kibolem. Nie. Jestem kibicem.
32. Dodane przez re: Herbatnik, w dniu - 19-10-2016 10:50
Twój komentarz świadczy wyłącznie o tym, że albo nic nie rozumiesz albo świadomie rżniesz głupa. Tu nikt nie ocenia dzieci przez pryzmat tego, co robili ich rodzice. 
Jest oczywiste, że ocenie podlega wyłącznie sama wypowiedź. Jednak głupoty, które wypowiadają lub wypisują ci ludzie, nie biorą się znikąd. Coś lub ktoś ich ukształtował. Może ktoś im wyprał mózgi, a może jest to tylko cyniczna gra obliczona na zrobienie sobie  
darmowej reklamy.
33. Dodane przez KODyniec, w dniu - 19-10-2016 12:16
brawo panie Gorawski !!!! pawiać mi sie chce ,jak widze tych patriotow ....pewnie moj ojciec AKowiec ,w grobie sie przewraca ... widzialem tych ,,dwoch ' patriotow ,jak zbierali podpisy pod kosciolem na Piastowie w niedziele ... strzesz sie Ojczyzno ,przed takimi ,,patriotami " ....i mnie strzesz !!!!!!!!!!!!!!!!
34. Dodane przez Jach, w dniu - 19-10-2016 14:45
Do autora kom. 32. No tak, i pewnie uważasz, że wyprane mózgi mają ci, którzy nie podzielają Twoich poglądów. Przyjrzyj się własnemu i uwazaj, żeby środek ciężkości ciała nie przesunął Ci się poniżej pępka
35. Dodane przez re: 34, w dniu - 19-10-2016 15:37
Nie, zawsze bardzo się cieszę jeśli ktoś "nie podziela moich poglądów". Rozmowa jest wtedy ciekawsza. Ale tu nie chodzi o poglądy. Tu chodzi o fakty. A imputowanie komuś ("i pewnie uważasz") czego nie mówi, nie myśli i nie robi jest czysto bolszewickim sposobem "dyskursu". Zero argumentów, wszystko na co cie stać to inwektywy i insynuacje. 
A co do prania mózgów to było to główne zadanie realizowane przez LWP i towarzyszy politruków. Panowie Górawscy za blisko tej patologii byli, i takie efekty. Przecież to słychać!
36. Dodane przez Jarek, w dniu - 19-10-2016 15:40
Kiedy prawdziwi patrioci będą świętować miesięcznice w Głogowie ja się pytam !!!!
37. Dodane przez ixi, w dniu - 19-10-2016 16:19
masakra z tymi nagle patriotami odkrytymi/PO :)/ słoma z butów i sekta, chcą szanować ojczyznę i kochać -niech wezmą się za tereny zielone na Piastowie
38. Dodane przez Jach, w dniu - 19-10-2016 16:32
Do autora 35. Bolszewizm to przewija się z Twojej wypowiedzi. Jakie masz argumenty wobec stanowiska reprezentowanego przez chłopaka? Że ojciec był żołnierzem? Ja tego nie wiem i zupełnie mnie nie interesu;e kim był. Gratuluję merytorycznego podejścia do sprawy. Stalinowcy tłamsili tak synów kułaków. Zastanów się człowieku, co wypisujesz, bo nienawiść Cię zeżre
39. Dodane przez Marek, w dniu - 19-10-2016 17:21
Mnie Patriotyczny Głogów, pan Marciszak i Jego poglądy się nie podobają. Oni uważają się za nieomylnych. Chcą zawłaszczyć Głogów.
40. Dodane przez BENE, w dniu - 19-10-2016 19:46
LEPER TESZ SIE PYTAL I CO SIE DOWIEDZIAL,, GDZIE ,,ZAWISNIE TAK ZE LEPIEJ NIE PYTAC BO JESZCZE NIE WIADOMO JAKIEJ ODPOWIEDZ SIE MOZNA SPODZIEWAC
41. Dodane przez Piotr Ledwoń, w dniu - 19-10-2016 21:35
Ktoś chyba zapomniał gdzie my żyjemy. Na Ziemiach Odzyskanych nie było żadnych ,, żołnierzy wyklętych" tylko szabrownicy i ewentualnie żołnierze niemieccy ukrywający się po lasach. Wśród tzw. wyklętych była może garstka oświeconych, która wiedziała co wokół nich się dzieje i z tym walczyła, ale nie uchroniła się mimo wszystko ludobójstwa, gdyż większość z nich to byli bandyci i mordercy, którzy wg IPN zamordowali ponad 18 tysięcy Polaków, a nie komunistów, gwałcąc i mordując wiele kobiet. Ktoś zapomniał o tym, że w tamtych czasach mało kto zdawał sobie sprawę z tego, że reprezentując aktualna władzę i pracując na rzecz kraju jest wg dzisiejszych pseudohistoryków komunistą. Po wojnie wszyscy pracowali na rzecz zniszczonego i zrujnowanego kraju, a nie na rzecz jakiegoś socjalizmu.
42. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 19-10-2016 23:00
Kom nr: 4, 11, 16, 39, 41 piszą prawdę. Niestety toruńskie media, Gazeta Polska, IPN oraz działacze i sympatycy ,,dobrej zmiany" robią pranie mózgów Polakom. Środowiska kibolskie i pseudo patriotyczne pokazały ,,klasę" na Górnym Śląsku, Łodzi i w Madrycie. Ciekawe, jakim ,,programem" zaskoczą rodaków w dniu 11 listopada?
43. Dodane przez do9, w dniu - 20-10-2016 08:57
I co z tego że Marciszak był w PO? Z tego wynika,że działacze PO nie mogą mieć poglądów patriotycznych? To kim oni są, nie Polakami? Żaden działacz PO nie może być patriotą? Kabaret i śmiech :) :) :)
44. Dodane przez Dociekliwa, w dniu - 20-10-2016 09:12
Bardzo podoba mi się sposób myślenia naszych nowych "patriotów"... Kiedy oni kierują do IPN-u "zapytania" w sprawie Lecha Wałęsy (no jakby nie było jedna z najważniejszych postaci najnowszej historii Polski, noblista)to jest to tylko efekt obywatelskiej postawy... ale kiedy ktoś to robi wobec "ich jedynie słusznych bohaterów" to jest to obraza RP i zbrodnia godna potepienia... kali ukraść krowa :)
45. Dodane przez re43, w dniu - 20-10-2016 16:57
masz racje Marciszak moze byc patriota ale Mazurek juz nie.Ciekawe prawda.
46. Dodane przez Pytanie retoryczne?, w dniu - 20-10-2016 20:04
Czy administratorem jest Marciszak?
reklama
47. Dodane przez do kiboli i pisowców, w dniu - 20-10-2016 21:41
(...) marcinek, który za nic ma prawdziwa historię podawaną przez ludzi, którzy doświadczyli krzywd jego "niezłomnych" i "wyklętych' możnaby dodać bandytów. Kim jest ten "ekspert", który młodym nazywa rówieśnika i odbiera mu prawo do innego odbioru czynów różnych bandytów w okresie powojennym, a obecnie uznawanych za bohaterów? Ten gostek to dopiero ancymonek, żeby nie nazwać inaczej. Typowy karierowicz, który próbuje się dostać do koryta.
48. Dodane przez Do 47, w dniu - 20-10-2016 22:44
Po twojej wypowiedzi coś CZERWONO obywatelu komu....
49. Dodane przez PIĘTNASTY ?, w dniu - 21-10-2016 11:35
No tak! 
Michał zadał pytanie i nie otrzymał odpowiedzi.  
23 post zawiera pytanie rodem z przemówień niejakiego Kaczyńskiego znanego jako Prezes. Cóż, argumenty i słownictwo niejakiego Jakiego. 
Ja nie pytam, ja napiszę coś, co posłuży jako pretekst do donosu znanego głogowskiego "patrioty". 
Obaj bohaterowie pytania Michała to niewątpliwie ludzie wypełniający swym działaniem definicję zbrodniarza. Zbrodniarzami określono oprawców z NKWD strzelających w tył głowy polskim oficerom. W taki sam sposób zostali zamordowani przez żołnierzy z oddziałów naszych bohaterów żołnierze sowieccy. Strzał w tył głowy! Czym się różnili od zbrodniarzy z NKWD? Proszę mi tutaj nie bredzić o innym czasie, okolicznościach itd. Zbrodnia pozostaje zbrodnią. Inny przykład antysemityzmu zakończonego zbrodnią. Oddział Warszyca zatrzymuje pociąg, nieważne co stało się z innymi pasażerami, ale 5 żołnierzy polskich, nie z jakiegoś tam KBW, zwykłych żołnierzy, zamordowano tylko dlatego, że byli żydami. 
Moderator już czternaście razy blokował post z tymi faktami, czy zablokuje kolejny raz? 
Nie boję się oskarżenia przez tego quasipatriotę. Fakty podałem za wydawnictwem IPN Atlas polskiego podziemia zbrojnego w latach 1944-1956 pod redakcją Wnuka, Poleszaka, Jaczyńskiej, Śladeckiej. 
2004. 
Znak ISBN 978-83-60464-45-8
50. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 21-10-2016 15:28
Chciałbym odpowiedzieć głównie gościowi (?) zwącemu się głogów. 
Michał nie wyzwał nikogo a już niedouczonego Marcina M. nie tknął na czci. Nie da się obronić twierdzenia tzw. patriotów, że wszyscy walczący z władzą narzucona przez Stalina byli tacy nieskazitelni, szlachetni. Zakłamywanie historii trwa w najlepsze, prawie jak za PRL-u. Jest to jednak przywilej każdej władzy a problem dotyczy nie fałszowania a raczej kneblowania ust adwersarzy. Komuniści mawiali o zaplutych karłach reakcji a obecnie odmawia się prawa do patriotyzmu a każdego myślącego inaczej określa się mianem POwca, KODowca jakoby to miały być wyzwiska. Jeżeli tak, to nazwanie kogoś PiSuarczykiem uważam za szczyt obelzywego słownictwa.  
Szczytem obłudy i stalinowskich metod jest post \"ppp\". 
Wypomina przeszłość adwersarzom a zapomina o przeszłości np. Prezesa Polski JPZ. Może podyskutujemy o przeszłości choćby Macierewiczabchoc wolałbym o obecnych kłamstwach ministra w sejmie? Może o przeszłości posła PiS, głównego psuja TK? To by było ciekawe \"ppp\"! Tak iż nie wspominając innym ich przeszłości bo w wielu przypadkach okazałoby się, że lepsza ma nawet agent Bolek niż niejeden z bonzów PiS.
51. Dodane przez SNH Marcin M., w dniu - 22-10-2016 19:19
"(...) Z jakich źródeł on korzysta? Korzysta z książek z lat 80., z jakiś komunistycznych autorów książek, z jakiejś nie wiadomo jakiej wiedzy. My przedstawiliśmy prokuraturze dwa niezbite dowody. (...)" 
Panie Marcinie M., zarzucanie innym nieuctwa, nieporadność jest zwykłym prostactwo, żeby nie użyć bardziej dosadnego słowa. IPN prowadzi badania i publikuje opracowania a Pań uzurpuje sobie prawem kaduka prawo do osądzania mądrzejszych od siebie. Akurat Michała znam na tyle by nie mieć wątpliwości co do jego solidności. Mija się Pań z prawdą a na dodatek szerzy Pań oszczerstwa wobec tego młodego człowieka. W jednym z wydawnictw IPN wyraźnie stwierdzono iż Warszyc dokonał zbrodni na tle rasowym i wyznaniowym. Nie wystarczy pozować na patriotę, trzeba jeszcze wiedzieć coś tam, coś tam. 
wg
52. Dodane przez Re: 49 [PIĘTNASTY ?], w dniu - 23-10-2016 09:05
Bardzo Ci dziękuję za ten komentarz. Potwierdziłeś nim to, co tak usilnie niektórzy starają się podważyć - macie albo wyprane mózgi albo świadomie manipulujecie faktami!  
I w tej chwili piszę to już z całym przekonaniem.  
Wystarczy zadać sobie odrobinę trudu, skorzystać z pierwszej lepszej strony, np. ewidentnie stronniczego portalu \"Żołnierze przeklęci\", PRZECZYTAĆ i POMYŚLEĆ.  
 
A oto przytoczone na portalu [zapewne najgorsze] przykłady antysemityzmu Warszyca: 
 
- w administracji państwowej jest wielka ilość osób posiadających obywatelstwo rosyjskie lub zaprzedanych ZSRR, gdy na terenach tzw. Polski stoją gęsto załogi Armii Czerwonej, a żołnierze jej grabią i gwałcą, gdy w Wojsku Polskim na różnych stanowiskach są oficerowie sowieccy lub w rażącej nieproporcjonalnej ilości Żydzi; 
 
- Żydów traktuje się jako obywateli pierwszej kategorii, a Polaków, nawet lojalnych wobec nowych władz, dopuszcza się jedynie do stanowisk podrzędnych i dość często traktuje się ich gorzej niż volksdeutschów; 
 
- Warszyc domagał się również, aby powracającym Żydom zwracać jedynie majątek będący ich imienną własnością. 
 
Zwłaszcza ten ostatni postulat, żeby zwracać Żydom tylko to co jest ich własnością może być przykładem zoologicznego wręcz antysemityzmu!  
 
Również zupełnie inaczej wygląda sprawa mordu na sowieckich żołnierzach. I nawet redakcję portalu stać w tej kwestii na elementarną dozę obiektywizmu, której za grosz pozbawiony jest autor wpisu. 
 
Poniżej podaję stronę, na której można znaleźć wspomniany tekst. Z tej strony pewnie korzystał też i autor wpisu, ale widać niewiele zrozumiał. A może nie chciał. Tak mu wygodniej.  
 
https://zolnierzeprzekleci.wordpress.com/trag(...)ia-pod-grabami/
53. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 23-10-2016 15:43
Dziwny jest ten post 52. Dziwny. 
Wg ciebie, młody człowieku jest antysemityzmem zezwolenie oddawania żydom (może Żydom?) majątków na które mają dokumenty? Dziwny argument, nie uważasz? Wg mnie o wiele poważniejszą kwestia jest jednak zamordowanie żołnierzy polskich tylko dlatego, że byli wyznania mojżeszowego. To była zbrodnią bo już naciągana jest teza iż sam antysemityzm jest zbrodnią. To tak samo jakby uważać iż zbrodnią jest antygermanizm czy rusofobia. Antysemityzm to tylko wyrażenie opinii, postawy wobec żydów i tyle, ale zabijanie ich tylko dlatego, że są żydami to już zbrodnią. 
Należy brać rzeczy takimi jakimi są a nie dorabiać dobrego ideologię. 
Jeszcze tylko o różnych stronach www i coś tam. Jeżeli potraktujemy tego typu strony poważnie i będziemy uważać je za wykroczenie to gratuluję inteligencji.
54. Dodane przez re 52, w dniu - 23-10-2016 18:44
Ty piszesz o manipulacji? Sam jesteś kwintesencją kłamstwa i odwracania kota ogonem. Wyraźnie napisałem o zbrodni popełnionej pod przywództwem Warszyca i na to są dowody również publikowane przez IPN. Nie bredź o jakichś tam antysemickich wyskokach Warszyca. Piszesz o wypranych mózgach? Żeby o tym pisać to samemu trzeba nieco pomyśleć, samodzielnie pomyśleć. Dasz radę? Wątpię.  
Szydzisz że zbrodni Warszyca na żołnierzach polskich. Jakim trzeba być pozbawionym krzty moralności typem żeby tak pisać. IPN kłamie? Dlaczego nie kłamie w innych sprawach? Ty podajesz stronę dla tak samo odmóżdżonych jak ty tylko z drugiej strony. Nieładnie oskarżać innych a samemu być takim samym typem.
55. Dodane przez re:53, w dniu - 23-10-2016 18:45
Co to za bełkot? Można bardziej po polsku? Poza tym odnoszę wrażenie, że pojęcie "sarkazmu" jest ci kompletnie obce.
56. Dodane przez re:54, w dniu - 23-10-2016 20:25
Ty naprawdę masz duży problem ze sobą. 
Zarzucasz komuś coś, czego ten nigdy nie zrobił, ani nie napisał! 
To się nazywa PARANOJA!
57. Dodane przez re 55 i 56, w dniu - 23-10-2016 22:27
Czym innym jest manipulowanie faktami a czym innym jest sarkazm. Równie dobrze mógłbym stwierdzić, że poczucie zwykłej rzetelności jest ci obce.  
Tak, mam problem, bo nijak nie mogę zrozumieć takich jak ty. Niby rzetelnie, niby prawdomówny a krew wypije, dziurki nie zrobi. 
Nie lubię ortodoksow, nie lubię radykałow, nie lubię "talibów" każdej maści.
58. Dodane przez re: 57, w dniu - 24-10-2016 16:00
No to zbicie lustra niewiele pomoże. Niech ci życie lekkim będzie.
59. Dodane przez Re 58, w dniu - 24-10-2016 18:18
Co ty bredzisz człowieku? Od kiedy to zbicie lustra ma w czymkolwiek pomóc? Chyba, że tobie żebyś nie musiał swojej paskudnej gęby oglądać. 
Ciemny lud nadal w przesądy wierzy, co ten Knurski z Kaczyńskim zrobili z narodem? Zabobon!
60. Dodane przez Ważne pytanie, w dniu - 26-10-2016 22:12
Jak można pleść takie androny i jeszcze być dumnym z nich? Czy ty człowieku naprawdę wierzysz w to co piszesz? Jeśli tak - to żal mi Ciebie.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama