Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
27
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Anastazy, Andrzej,
Piotr, Teofil, Zyta
Do końca roku 248 dni.
Start arrow Głogów arrow Ponad 10,6 mln zł na szpital

Dwa kredyty - konsolidacyjny i inwestycyjny

Ponad 10,6 mln zł na szpital

09.01.2017. Radio Elka, Iwona Konecka


Marek Bestrzyński i Wojciech Borecki
Władze głogowskiego szpitala szacują, że uda się im zaoszczędzić kilkaset tysięcy złotych rocznie i jednocześnie nie zrezygnują z inwestycji. Jak to możliwe? Dzięki kredytowi konsolidacyjnemu uzyskanemu w Banku Gospodarstwa Krajowego. Ma on pokryć dotychczasowe zobowiązania placówki. Oznacza to odejście od banków prywatnych i rozłożenie kredytu na okres 10 lat. Bieżące obciążenia z tytułu spłaty rat kapitałowych będą mniejsze.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Kredyt konsolidacyjny na kwotę 9 mln 660 tysięcy złotych umożliwi nam spłatę zobowiązań długoterminowych z tytułu pożyczek i kredytów wobec instytucji finansowych. Dodatkowo daje nam możliwość rozłożenia tej spłaty w dłuższym czasie. Pragnę podkreślić, że uzyskaliśmy też bardzo dobre warunki finansowe bieżącej obsługi kredytu, gdzie odsetki będą o kilka punktów procentowych niższe niż
do tej pory. W związku z tym szacujemy, że obciążenia finansowe ulegną znacznemu obniżeniu i będziemy mogli te środki przeznaczyć na niezbędne inwestycje -
wyjaśnia wiceprezes szpitala, Marek Bestrzyński.

Ponadto Bank Gospodarstwa Krajowego po przeanalizowaniu planów szpitala postanowił wesprzeć placówkę drugim kredytem. - Kredyt na pokrycie bieżących inwestycji, które będą stanowiły 80 procent, 20 procent musi dołożyć szpital, w związku z tym planujemy, ze z tego miliona, plus 250 tys. ze szpitala, przeprowadzimy bieżące inwestycje. Co chcemy kupić? Przede wszystkim densytometr, specjalistyczne USG ginekologiczne, chcemy wyposażyć pracownię endoskopową i przeprowadzić kilka innych, mniejszych inwestycji - dodaje Bestrzyński.

Sprzęt ma pojawić się w placówce w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Gwarantem zobowiązań ma być powiat głogowski. Wicestarosta, Wojciech Borecki, ma nadzieję, że ta informacja wpłynie również na głosowanie radnych miejskich nad uchwałą dotycząca kupna udziałów szpitala. - Taka informacja dodatkowo wpływa na to, aby podjąć właściwą decyzję przez tych radnych, którzy są przeciwni albo jeszcze się nie zdecydowali. Ja z tego miejsca gorąco apeluję, aby wsparli ten projekt, ten pomysł na szpital, po to, żeby stał się to szpital powiatowo-miejski. Powiat jest wiarygodnym partnerem i takim, który zyskał uznanie największego banku krajowego jakim jest BGK - mówi Borecki.

Dodajmy, że kredyt konsolidacyjny to taki, który pozwala na spłatę innych zobowiązań. W przypadku szpitala są to długi zaciągnięte za czasów SPZOZ.
 
Komentarze (23)
1. Dodane przez Wszystkie kłamstwa prezydenta, w dniu - 09-01-2017 17:22
Trudno oprzeć się wrażeniu, że starosta z prezydentem używają szpitala w walce politycznej z miejskimi radnymi.
2. Dodane przez Jaro, w dniu - 09-01-2017 18:19
A moze Starosta i Prezydent poprostu po raz pierwszy współpracuja ze soba na rzecz poprawy funkcjonowania szpitala.
3. Dodane przez Przepis na chaos, w dniu - 09-01-2017 19:53
I tak to ma wyglądać. Powiat bierze kredyt a miasto płaci. Panie i Panowie Radni nie dajcie się nabrać na "przekręt" pod nazwą 40/60 tylko 100% udziałów, jeden właściciel, jedna odpowiedzialność. Nie wiem w co uwikłał się prezydent ale gołym okiem widać, że ta dziwna spółka powiatowo-miejska to przepis na chaos i rozmywanie odpowiedzialności.
4. Dodane przez VIP, w dniu - 09-01-2017 19:54
Do 1 !Mniej trawki i wrażenia będą normalne!Fakt że znaleziono rozwiązanie do niższej obsługi długu zaciągniętego przez poprzedników musi boleć!Najważniejsze że daje to szansę szpitalowi na rozwój!
5. Dodane przez Do Jaro, w dniu - 09-01-2017 21:12
Zakładając nawet, że jest tak jak mówisz,w co oczywiście trudno uwierzyć, to co będzie, gdy zmieni się prezydent albo starosta? Odpowiedź na to pytanie jest oczywista. Będzie, jak mawiają Niemcy, polnische Wirtschaft. I mam wrażenie, że między innymi o tę ciemną wodę chodzi, żeby nie było wiadomo kto, gdzie , z kim.
reklama
6. Dodane przez Myślałem,że obejdzie się bez h, w dniu - 09-01-2017 21:31
Do 4. Boleć ? Kogo? Poprzedników ? Zaraz, zaraz a kto to niby byli Ci mityczni poprzednicy? Czy to nie aby obecny Pan Prezydent do spółki z Panem byłym, obecnie na emigracji w Wolsztynie, Panem Wicestarostą. Pozdrawiam serdecznie.
7. Dodane przez Krzys, w dniu - 09-01-2017 21:37
Jeżeli kredytu udziela BGK to musi mieć solidne podstawy aby przyznać. Nie jest to łatwy proces. O ile wiem udziały miasta w szpitalnej spółce mają być przeznaczone na konkretne zadania a nie na spłatę kredytu. Warto czytać ze zrozumieniem.
8. Dodane przez on, w dniu - 09-01-2017 21:44
Normalnie cud miód maliny żeby jeszcze zarobić na kredycie. Zapomnieli tylko jeszcze dodać ze bank to instytucja charytatywna.
9. Dodane przez TONIO, w dniu - 09-01-2017 22:03
Na czym to panowie chcą zaoszczędzić ,bo przecież konsolidacja kredytu nie da takiej kwoty.Mam pytanie do tych powiatowych propagandydstów sukcesu,czy będziecie oszczędzać na bandażach,piorąc je i stosując jako wielorazowe,czy może jedną strzykawka będziecie robić zastrzyki całemu oddziałowi,całą dobę?Jak może zaoszczędzić szpital?Tylko oszczędzając na chorych,i naciągając NFZ.Nagminne jest przyjmowanie pacjentów na stan szpitala i urloppowaniw go jeszcze tego samego dnia ,na taki czas,aby fundusz zapłacił za jego leczenie,czy wy też chcecie iść tą drogą,bo na lekarzach nie oszczędzicie,bo oni od ust sobie raczej nie odejmują,,nie są dr.Judymem.Płaczecie,że to zemsta Zubowskiego,to trzeba było wygrać wybory,a nie przegrać je z kretesem.Niech starosta nie nawija,o przegranych w wyborach,bo synonimem porazki w wyborach samorządowych jest on i jego partyjka obciachu.Wielkim marzeniem starosty jest praca na Wiejskiej,ale z taką skutecznością to w grę wchodzi tylko wiejska świetlica,albo wiejska szkoła,gmach na Wiejskiej w Warszawie nie dla Ciebie jarosławie.
10. Dodane przez VIP, w dniu - 09-01-2017 22:28
Do3!Powiat i miasto to naturalna spółka jeżeli chodzi o szpital!Leczeni będą mieszkańcy powiatu i miasta!!!
11. Dodane przez Jacek, w dniu - 09-01-2017 22:50
Do 1 i 3 . Za komuną wam tęskno ? Tam był jeden właściciel i odpowiedzialność żadna, jak ze spółkami skarbu państwa.
12. Dodane przez GANCZARSKI FABIAN, w dniu - 09-01-2017 22:53
A ja Wam powiem kto na tym straci a kto zyska w dłuższej perspektywie. Straci MIASTO, nic nie zyska POWIAT. Tak długo, jak długo będę słyszał śmiesznych polityków jak to szpital zacznie zarabiać tak długo będę Wam mówił w ryło: OKŁAMUJECIE WYBORCÓW, OKŁAMUJECIE SAMYCH SIEBIE, a jeśli w to wierzycie co bredzicie, jesteście (...). Hej ho! PS Zubowski i spółka nie są już śmieszni, są żałośni. Co nie zmienia meritum: Suma kasy (miasto+powiat) będzie constans co roku lub jeszcze więcej bo niby jeśli w tym roku załóżmy Powiat rzuci 10 MLN, ojeej jak dużo. Za rok Powiat powie, że zmniejszyliśmy o 40% wydatki na szpital i dajemy tylko 6 MLN, a miasto powie, że zobaczcie, wydajemy na szpital tyle samo co powiat, a mamy 3 x większy budżet! Same zyski, wydamy tylko 6 mln. Brzmi dobrze, tyle, że suma to już nie 10 mln a 12mln. Ale oczywiście, że wydaje się taniej.
13. Dodane przez Bolo, w dniu - 09-01-2017 23:00
to jakieś cyrki kredyt o kilka punktów niższy a dzisiaj kredyty to w ogóle kilka punktów to który starosta je zaciąga? 
może szpital zacznie leczyć a nie przyjmować spadki dyrektorskie z zagłębia lubin??
14. Dodane przez Monika, w dniu - 10-01-2017 00:03
Tak. Przyniesie zyski. Kredyt będzie spłacało miasto a i ludzi prezesik chce dać na kontrakty zeby było taniej
15. Dodane przez Zmiana optyki, w dniu - 10-01-2017 02:02
Po co szpitalowi starosta?
16. Dodane przez Kizior, w dniu - 10-01-2017 07:11
Jarosław, Jarosław...
17. Dodane przez Karol, w dniu - 10-01-2017 07:34
Drodzy pisowscy komentatorzy,przeczytajcie chociaż artykuł i wypowiadajcie się. Macie fobie i strach przed Jarosławem i wszędzie jego widzicie. To dobrze ze się boicie bo nie macie żadnych argumentów,chcecie tylko psuć. Jarosława nie było na konferencji cieniasy
18. Dodane przez DGL, w dniu - 10-01-2017 12:47
Kreatywna księgowość kredyt konsolidacyjny. Kto to spłaci? Czarusie powiatowi i miejscy ;-)
19. Dodane przez do DGL, w dniu - 10-01-2017 14:20
/gdybyś przeczytał ze zrozumieniem nie stawiałbyś tak dziwnych pytań! Kredyt konsolidacyjny to taki kredyt, który łączy w spłacie wiele innych zobowiązań do spłaty i sprawia, że rata jest mniejsza niż gdyby wszystkie te pożyczki pokrywac osobno... czyli pozwala oszczędzać przy oddawaniu już istniejących długów - i tyle. Sama pracuję w banku i widzę, że dobrze przeprowadzona konsolidacja pozwala firmom zaoszczędzić czasem setki tysięcy złotych. A co do tego kto ma płacić za funkcjonowanie szpitala - chyba jednak państwo a nie samorzady?! skoro rząd nie daje tyle kasy ile potrzeba to taki powiat czy miasto muszą dokładać! i dobrze, że się dogadali!
20. Dodane przez Czyżby?, w dniu - 10-01-2017 23:16
Brak informacji o sesji miejskich rajców. Główny mącicieli z nadania Jana Smutnego pełniący funkcję szefa rady wpadł w sidła starosty. Gdy nie było zgody na podział 40-60 radni od Jana Smutnego zastrzegli podział co najmniej 50-50. Starosta złapał NIEBONIE-bów za słowo i zgodził się na ten podział pół na pół. Jednak pasożyty włącznie ze zdrajcą z SLD odrzucili to co sami zaproponowali.  
Szydło wylazło z wodą i radni PiSuarowi pokazali gdzie mają interes mieszkańców miasta. Mają go w d....e! 
Byłem, widziałem i słyszałem.
21. Dodane przez Interes mieszkańców, w dniu - 11-01-2017 02:17
Do 20. Wzywam do umiarkowania w słowach. Nie można o poważnych sprawach mówić używając słowa \"mąciciel\" czy \"Smutny\", chyba, że się rozmawiać nie chce. 
Załóżmy jednak optymistycznie, że spór ma charakter merytoryczny i spróbujmy przedyskutować zagrożenia jakie niosą ze sobą oba rozwiązania tzn. spółka powiatowo-miejska oraz szpital jako spółka tylko i wyłącznie miejska.  
W rozwiązaniu zaproponowanym przez starostę/prezydenta mamy czteroosobową radę nadzorczą, którą stanowią dwie osoby desygnowane przez prezydenta i dwie przez starostę,przy czym decyzje są podejmowane większością głosów. Czy ktoś odpowie na pytanie co się stanie jeśli przedstawiciele prezydenta i starosty będą mieli odmienne zdanie? Drugie ważne pytanie, kto w wariancie powiatowo-miejskim decyduje o ewentualnej zmianie właściciela ( sprzedaży spółki lub jej części, pamiętamy przecież sprzedaż doskonałego szpitalnego laboratorium ALAB-owi ),kto decyduje? rada powiatu? rada miasta ? prezydent ? starosta? Trzecie pytanie, czy w omawianym wariancie istnieje zabezpieczenie przed sprzedażą spółki po dokapitalizowaniu jej przez miasto? Pamiętamy przecież sytuację z grudnia 2015 gdy proszono radę miasta o 4 mln złotych ratunkowego dofinansowania. Pieniądze rada przyznała, co pozwoliło przetrwać szpitalowi a następnie już w 2016 Pan Starosta był uprzejmy raczyć nas pomysłami sprzedaży szpitala podmiotom zewnętrznym. Ponawiam pytanie o zabezpieczenia przed tego rodzaju sytuacją i chciałbym podkreślić,że nie chodzi mi tylko o Tego Starostę ale o każdego następnego. I wreszcie, czy stosunek udziałów 60/40 (50/50) oznacza, że każde 4 kolejne miliony wydane przez miasta skutkują 6 milionami wydanymi przez powiat i odpowiednio 5 milionów/5 milionami ? Podsumowując,w wariancie powiatowo/miejskim odpowiedzi na w/w pytania wydają się być niejasne. Innymi słowy wariant zaproponowany przez obu Panów niesie ze sobą groźbę niepotrzebnych sporów i chaosu kompetycyjnego. 
Z drugiej strony, wariant, w którym szpital jest spółką miejską daje jasne i precyzyjne odpowiedzi na postawione pytania. Zapewnia stabilne finansowanie dobrego płatnika dające szanse na rozwój. Czyni radnych miejskich i prezydenta odpowiedzialnymi za kondycję szpitala, znacznie ograniczając możliwość wykorzystywania placówki w bieżącym sporze politycznym. Podsumowując, całkowite przejęcie szpitala przez miasto wydaje się rozwiązaniem dużo lepszym i bardzo zachęcam obu Panów do jego przyjęcia dla dobra mieszkańców, na którym oczywiście wszystkim nam zależy. Panowie nie lękajcie się!
22. Dodane przez Umiarkowanie?, w dniu - 11-01-2017 10:08
Umiar, tak. Tyle tylko, że o umiarkowanie powinno apelować się do wiekszości w radzie a już szczególnie do jej przewodniczącego. Mąciciela to nader oględne wyrażenie. Możesz mi wierzyć na słowo. 
Z resztą wywodu zgadzam się w pełni bo tylko jeden właściciel zapewni sprawne funkcjonowanie szpitala. 
Mam jedną obawę przed nadzorem nad szpitalem takich ludzi jak w/w "polityk".
reklama
23. Dodane przez Tomasz, w dniu - 11-01-2017 11:10
Powiat nie ma żadnych środków na rozwój szpitala . Efektem wielomilionowe zadłużenie i brak możliwości rozwoju szpitala. Miasto jest w stanie zapewnić solidne podstawy finansowe dla szpitala a tym samym dla poprawy jego działalności. Przeszkodŕ chore ambicje starosty i strach prezydenta. Odwagi Rafaelu !
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama