Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Lubin arrow Przedsiębiorcy uważają, że są traktowani nierówno

Do 6 lipca muszą zniknąć wszystkie banery i billboardy

Przedsiębiorcy uważają, że są traktowani nierówno

05.06.2018. Radio Elka, Tomek Jóźwiak


Miejscy radni przyjęli uchwałę rok temu (Fot. Tomasz Jóźwiak )
Lubińscy przedsiębiorcy domagają się od władz miasta i Rady Miejskiej uchylenia w całości tzw. uchwały krajobrazowej lub wydłużenia okresu przejściowego na dostosowanie się do nowych przepisów. Wbrew zapowiedziom prezydenta, który publicznie w mediach sam skrytykował uchwałę mówiąc, że popełniono błąd i uchwała nadaje się do kosza, mimo to część jej zapisów obowiązuje. Przedsiębiorcy czują się zatem oszukani. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
13 czerwca ubr. lubińscy radni przyjęli uchwałę w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. Ta przydługa nazwa tej uchwały w skrócie nazywana jest krajobrazową. Zamysł był szczytny, bo nowe zapisy uporządkowałyby wreszcie przestrzeń publiczną eliminując zjawisko dzikiej reklamy.

Tyle tylko, że uchwała krajobrazowa stała się dla radnych wielkim problemem. Na tyle dużym, że sami rajcy nie do końca wiedzieli, nad czym głosują. Niekórzy sami publicznie przyznawali, że nie pojęli nowych zasad. W konsekwencji wycofano się z tej uchwały. Ale nie do końca. Okazuje się bowiem, że część przepisów nadal obowiązuje.
Co więcej, w publicznych wypowiedziach, prezydent Lubina, Robert Raczyński sam przyznał, że popełniono błąd.

- To było nieporozumienie z naszej strony i błąd i do tego się przyznaję. Nie spodziewaliśmy się, że zapisy o tym, że można być represjonowanym za korzystanie z przestrzeni publicznej, będzie tak interpretowany. Przestrzeń publiczna jest zaśmiecona i chodzi o to, żeby zmusić do tego, żeby biznes się samoograniczył w tym zakresie. A myśmy przesadzili, jeśli chodzi o represje i my się z tych represji wycofujemy - mówił na początku stycznia w rozmowie z Radiem Elka prezydent Lubina, Robert Raczyński.

Tymczasem dziś rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej. Wprawdzie miasto nie pobiera już opłat reklamowych, ale do 6 lipca z przestrzeni publicznej mają zniknąć wszystkie nośniki reklamy, także te, postawione na gruntach prywatnych. To, zdaniem przedsiębiorców godzi w ich interesy prawne.

"W związku z tym wnosimy o uchylenie uchwały, gdyż jest ona przede wszystkim sprzeczna z równym traktowaniem wszystkich podmiotów, do których jest adresowana. Dopuszcza bowiem dla niektórych podmiotów dalszą możliwość reklamowania nośnikami zewnętrznymi, wykluczając to u innych przedsiębiorców", czytamy w oficjalnym piśmie do prezydenta Lubina i przewodniczącej Rady Miejskiej.

Grupa przedsiębiorców pojawiła się na ostatniej sesji, ale nie została dopuszczona do głosu.

- Złożyliśmy już po raz drugi wniosek do Urzędu Miejskiego i przewodniczącej Rady Miejskiej o wydłużenie okresu wprowadzenia nowych zasad bądź też - zgodnie ze słowami prezydenta - uchylić tę uchwałę, jak to wielokrotnie w udzielonych wywiadach prezydent o tym wspominał - mówi Marta Dobrygowska z firmy Nośniki Reklamy.

Przedsiębiorcy zaznaczają, że popierają uporządkowanie przestrzeni publicznej, ale chcą przy tym zachować możliwość reklamowania usług i produktów swoich klientów na własnych gruntach, a tego nowe zapisy już zabraniają.

- Oczekujemy na pozytywne rozpatrzenie naszej sprawy. Jeśli uchwała wejdzie w życie, stracimy dużą część naszych przychodów, część naszej działalności zostanie zamknięta, co będzie skutkowało także likwidacją miejsc pracy. Okres przejściowy jest okresem likwidacji części naszej działalności gospodarczej. Musimy naszą sprawę wnieść do komisji Rady, która zbada, czy nasze argumenty są zasadne. Jeśli tak, uchwała krajobrazowa powróci na forum Rady - dodaje Andrzej Kita z firmy AK Media.

Przedsiębiorcy spotkali się z przedstawicielami miasta, ale żadnych wniosków nie podjęto.

- Rok temu została podjęta ta uchwała i wtedy te głosy sprzeciwu nie padały. Dzisiaj one padają i będzie trzeba nad tą uchwałą się jeszcze raz zastanowić i ewentualne modyfikacje wprowadzić. Dzisiaj należy usunąć te niezgodne z prawem wszystkie nośniki reklamowe w postaci billboardów i banerów rozwieszanych na płotach. Spotkaliśmy się z przedstawicielami firm reklamowych, którzy zgłaszają, że pewne przepisy należy doprecyzować i to będzie przedmiotem ewentualnej nowelizacji tej uchwały - mówi Damian Stawikowski, sekretarz miasta.

Jeśli radni nie zgodzą się na podjęcie tematu uchwały krajobrazowej, grupa przedsiębiorców rozważy wtedy jej zaskarżenie. Sądy w Łodzi i Opolu już uchyliły podobne uchwały przyjęte przez lokalne samorządy.
 
Komentarze (3)
1. Dodane przez Stop chaosowi, w dniu - 05-06-2018 10:03
Jestem za uchwałą krajobraziwą. Uważam ze mnogość reklam w przestrzeni. Publicznej szpeci a czesto wcale nie reklamuje danego biznesu a wręcz przeciwnie. Uważam ze reklamy te wielkie jaki małe przy sklepowe powinny byc ujednolicone i nie rzucane gdzie sie komu podoba.
2. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 05-06-2018 10:40
najbardziej szpecącą reklamą jest to wszystko, co wisi na Baszcie Głogowskiej (na tej kamienicy przylegającej do baszty). Te kredyty itp.
reklama
3. Dodane przez Ewa, w dniu - 05-06-2018 11:13
ŻADNYCH SAMOCHODÓW W RYNKU ! Rynek to nie parking.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust