Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
gmina-polkowice.gif
Start arrow Polkowice arrow Chcą udogodnień dla rowerzystów

Obiecują rowery miejskie oraz autostrady rowerowe

Chcą udogodnień dla rowerzystów

04.10.2018. Radio Elka, Kasia Rososzko


(Fot. Kasia Wojtowicz)
Wojciech Marciniak, kandydat Prawa i Sprawiedliwości na burmistrza Polkowic podczas konferencji prasowej stwierdził, że w gminie należy niezwłocznie rozpocząć systemowe zmiany dążące do poprawy możliwości podróżowania rowerem. Proponuje m.in. szybkie trasy rowerowe, miejskie rowery, a także utworzenie  gminnego organu, który będzie zajmował się interesami rowerzystów. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Czas, aby samorządy poważnie potraktowały rowerzystów i odpowiednio rozwijały infrastrukturę drogową. W Polkowicach przybywa ścieżek rowerowych. Widać więcej ludzi korzystających z tej formy transportu. Niemniej jednak jest sporo mankamentów, wiele rzeczy do naprawienia. Mamy kilka propozycji
w tym kierunku
- mówi Wojciech Marciniak, kandydat PiS na burmistrza Polkowic.

Wśród propozycji, które wysuwa Prawo i Sprawiedliwość pojawia się pomysł powołania społecznego rzecznika praw rowerzystów, który czuwałby nad interesami i bezpieczeństwem rowerzystów, a także utworzenie tzw. roweru gminnego. Każda osoba, która zdecyduje się wypożyczyć taki rower będzie mogła go zostawić w dowolnym miejscu, co umożliwi wypożyczenie jednośladu przez kolejną osobę. Wojciech Marciniak zwrócił także uwagę na problem ścieżek rowerowych. Jak twierdzi, w Polkowicach dochodzi do tzw. teleportacji rowerowych, czyli miejsc, w których rowerzysta jest zmuszony zejść z jednośladu i przeprowadzić go np. przez przejście dla pieszych. Polkowicki PiS zapowiada likwidację takich miejsc i utworzenie autostrady rowerowej.

- Chodzi tutaj o połączenie naszego miasta z wszystkimi miejscowościami w zasięgu 10 km od Polkowic poprzez utworzenie takich szybkich ścieżek rowerowych, żeby rowerzyści mogli w podobnym czasie, jak osoby podróżujące samochodem dotrzeć do swoich domów, do pracy w godzinach szczytu, kiedy ulice są zakorkowane - mówi Zdzisław Synowiec, kandydujący na radnego.

 
Komentarze (36)
1. Dodane przez Kamil, w dniu - 04-10-2018 10:13
Bardzo dobry pomysł,rowerzyści pozdrawiają Pana Zdzisława.
2. Dodane przez z.g, w dniu - 04-10-2018 11:23
"Zostawić rower w dowolnym miejscu" , jeden raz zostawiłem ... teraz chodzę i go szukam
3. Dodane przez zagłosuję na Marciniaka, w dniu - 04-10-2018 11:34
Zagłosuję na pana Wojciecha Marciniaka jeśli zadeklaruje że:  
Wyprowadzi ZGZM z pałacu i utworzy tam MUZEUM M. Polkowice.  
Utworzy szkołę muzyczną oraz Zespół Pieśni i tańca Polkowice./Trzeba dzieciom i młodzieży dać alternatywę na nagminne siedzenie przy komputerach/.  
zacznie zakładać place zabaw takie ,które Polkowiczanie zaakceptują./jedna trzecia tych nowych,metalowych przyrządów nie jest dla dzieci/.  
Przekaże kilometry dobrej kostki chodnikowej na biedne wsie naszej gminy.  
zadeklaruje że wycofa pana Emiliana,jeśli ten zostanie radnym z Prezesa ZGZM.  
Przewodniczący Rady Gminy nie powinien być Prezesem spółki w której nasza gmina ma dominujący udział.  
Postawi wniosek o obniżenie diet radnym o 1/3.  
Obniży pani Kośmi,der astronomiczne zarobki o 1/2 do poziomu zarobków Burmistrza.  
Wyrzuci z centrum miasta BILBORDY !!  
Ustawi ławki w mieście we właściwych miejscach./tam gdzie jest odrobina cienia/.  
Ogłosi wraz z Nową Radą Miasta konsultacje nad Nowym Statutem Osiedli i na podstawie nowych STATUTOW ogłosi nowe wybory.  
Rozpocznie wymianę 2 tysięcy ,,Junkersów,,  
Postawi wniosek by sklepy z alkoholem i niektóre jadłodajnie o szumnej nazwie Restauracje były czynne  
tylko do godz.22.00  
Prawo do snu jest prawem najcenniejszym !!!  
Pan Marciniak wybuduje ścieżki rowerowe. 
Tylko Pan Wojciech Marciniak reprezentujący Obóz dobrej zmiany jest w stanie zrealizować te postulaty.  
ps.Chodzi też o przecięcie tej 25 letniej pajęczyny uzależnień ludzi PdmP.
4. Dodane przez borys, w dniu - 04-10-2018 13:17
PIS = PDMP koalicja w powiecie od 4 lat 
taki sam plan na tą kampanię !!
5. Dodane przez olek, w dniu - 04-10-2018 13:22
wizjoner w gazecie pdmp wychwala Pana Marciniaka, widać przyjaciele i plany polityczne na przyszłość też zapewne mają
6. Dodane przez marta, w dniu - 04-10-2018 13:32
tegoroczna reprezentacja PIS niczego dobrego dla Polkowic nie gwarantuje. 
- Pan Marciniak startuje bo mu partia kazała, a samo woli siedzieć na ciepłej posadce w KGHM 
- większość kandydatów to emeryci i weterani wyborów (od lat ci sami)  
- młodych to znaleźli takich, że strach się bać - byli członkowie PO, ludzie z układu przedniej władzy (jak to się określa jeden z nich "kandydat niezależny" - śmiechu warte).
7. Dodane przez marek, w dniu - 04-10-2018 13:34
I tak wszyscy głosujemy na Lepsze Polkowice !! Trzeba rozbić ten beton
8. Dodane przez do.4, w dniu - 04-10-2018 13:42
do.4 
Pdmp nieprzerwalnie sprawuje władzę w gminie i powiecie od ponad 19 lat w Powiecie a 28 lat w Gminie. 
Do Pdmp w poprzednich latach przytulali się radni SLD i PO.Praktycznie to BURMISTRZ i STAROSTA rozdaje karty. 
PIS to partia konserwatywna a Pdmp to UW ,czyli liberałowie.Ich patronami byli Balcerowicz i Lewandowski i Władysław F. z Wrocławia. 
PIS ma poparcie na poziomie 42% mając przeciwko sobie 80% prywatnych mediów. 
Z czegoś to wynika ! 
PO=UW= Pdmp 
Dziś gazety piszą o aferze z wyłudzeniami Vat. 
Państwo za czasów PO i PSL za lata 2008-2015 oddało mafiom vatowskim niesłusznie zarobiony vat w wysokości 250 mld . 
Gdzie wtedy były te media? 
Te 250 mld wywieziono w większości za granicę !
9. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 04-10-2018 14:29
Do kom. 6. Konrad żałosny jesteś. Nic dziwnego że nikt Cię nie lubi
10. Dodane przez borys, w dniu - 04-10-2018 14:35
do kom. 8 
ale co z tego ?  
nie zmienia to faktu, że PIS JEST W KOALICJI Z PDMP W POWIECIE 4 LAT. i jak słyszymy wszyscy na mieście ma zamiar po wyborach ją kontynuować.  
 
UW PO i inni mnie nie interesują.  
po prostu nie zakłamujmy rzeczywistość bo PIS dogada się znowu z PDMP jak ostatnio i dalej będzie w gminie i powiecie to samo 
 
jedni i drudzy dla utrzymania władzy zrobią wszystko, tylko ci na dole przeżywają jakieś podziały partyjne.
11. Dodane przez do 8, w dniu - 04-10-2018 14:36
no taka afera VAT. a proszę o nazwisko chociaż jednego bandziora, mafiozy lub polityka który poszedł siedzieć ze ta wyłudzenia? propaganda rodem z TVP
12. Dodane przez Brak słów, w dniu - 04-10-2018 14:50
Ja też oddaje głos na Pana, ale bardzo proszę zlikwidować Straz miejską i ZGZM,a co do lepszych Polkowic to uważam,że to jest drugie Pdmp czyli Po
reklama
13. Dodane przez do.9, w dniu - 04-10-2018 16:19
do.9 
Ten pan ma więcej na sumieniu. 
Nie powiadomił 20 tyś. mieszkańców miasta w Gazecie P. o wyborach do Rad Osiedli.Powiem więcej,zastosował nawet sporą manipulację w tym temacie.
14. Dodane przez Poldek, w dniu - 04-10-2018 16:25
żenada polkowicki PIS. CZY ABY PAN SYNOWIEC KIEDYŚ NIE STARTOWAŁ Z PLATFORMY OBYWATELSKIEJ???????????????
15. Dodane przez romek, w dniu - 04-10-2018 16:27
Zdzisiu Synowiec? Z jakich partii Pan kandydował w przeszłości? w domu mam ulotki z poprzednich wyborów - chętnie udostępnie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
16. Dodane przez Nikoś, w dniu - 04-10-2018 16:30
Burmistrz Wabik to w Polkowicach same projekty wizualne robi,popatrzcie na inne miasta np.Lubin,Głogów jak się pięknie rozwijają- hale sportowe,kolej,tworzenie Akademii sportowych,nowoczesny basen,komunikacja.U nas to tragedia wydostać się w weekend do Lubina i Legnicy nie wspominając jak studenci z wiosek mają się tam dostać !!!Bardzo ciekawy ma program Lepsze Polkowice, będe na nich głosować i zagłosuje na Łukasza Puźnieckiego.Myśle że Pan Marciniak wejdzie do II tury i powalczy z Panem Łukaszem.Szanuje Pana Marciniaka, ale uważam że Lepsze Polkowice mają rewelacyjny program i dla młodych i starszych.
17. Dodane przez Zero wstydu i godności, w dniu - 04-10-2018 16:42
Tak to jest żenada bo Synowiec startował z Po,skaczą z kwiatka na kwiatek by tylko zostać przy korycie,Nie mają wstydu za grosz,tak jak Pcuz tam muszą chyba być w pdmp bo inaczej by Nie pracowali,bo przecież pamiętam jak Pani M.D.jeszcze w któryś wyborach była w Pis,a teraz wróciła do pdmp czyli Po,zero wstydu
18. Dodane przez do.15, w dniu - 04-10-2018 16:55
do.15 
Jeśli pan Synowiec jest teraz po stronie PIS to znaczy że wybrał ,,Dobrą zmianę,, 
Dobra zmiana budzi strach w Ratuszu. 
Sportowcy pytają o Stadion,ten lekkoatletyczny na 3 Maja. 
Dlaczego tam nikt nie ćwiczy z lekkoatltów? 
Co za zmowa milczenia zawisła nad tym stadionem?
19. Dodane przez Prawo a Pdmp ?, w dniu - 04-10-2018 17:36
Zagadkowa historia pewnego Osiedla.  
Tematem jest historia Oś. POLANKA w Super miasteczku ! 
A zaczeło się tak:  
Uchwała z 17 XII.1992r w sprawie Oś.Polanka.  
Pożniej mamy 14 września 2007r.  
Tego dnia Radni podjeli Uchwałę o konsultacjach nad Statutem Oś.Polanka w dniach 03-06 XII.2007r.  
Konsultacje te można uznać za dopuszczalne.  
Oto jak wyglądały:  
Karta do konsultacji.  
1.Czy jesteś za przyjęciem STATUTU Oś.Polanka w brzmieniu umieszczonym na obwieszczeniach?  
1.TAK  
2.NIE  
3.NIE i wnoszę następujące uwagi..  
/miejsce na uwagi/.  
28 XII.2007r radni podjeli Uchwałę o nadaniu Oś.POLANKA Statutu.  
Paragraf 3 tej uchwały mówi że traci moc uchwała o Statucie Oś.Polanka z 1992r.  
21.03.2008r-Zarzadzenie Burmistrza w sprawie wyborów członków Rady Osiedla Polanka na dzień: 13 IV.2008r  
Od tego dnia liczy się kadencja Rady Osiedla Polanka.  
Proszę zapamiętać tę datę!  
Statut mówi że kadencja Rady Osiedla jest równa  
kadencji Rady Gminy.  
Wybory od których liczymy kadencję tej Rady Osiedla to  
Wybory Samorządowe w dniu 26.XI.2006r...czyl 
i  
koniec kadencji to jesień 2010r.  
W roku 2010 Burmistrz nie organizuje wyborów Os. Polanka.  
Nie ma na ten temat śladu w internecie.  
Policzmy, mijają lata: 2009,2010 2011,2012,2013,i 2014 i nic się nie dzieje.Kadencja z gumy !  
Rozdział.4  
paragraf-19 pkt.2  
Kadencja Rady Osiedla jest równa kadencji Rady Miejskiej.  
Jednak ta kadencja trwa i trwa...i trwa.  
Mijają lata i mamy wiosnę 2014r.  
6 marca 2014r rozporządzenie Burmistrza o konsultacjach nad Statutem 7 osiedli/ jednak bez udziału Os.Polanka/.  
Nikt w Ratuszu ani radni nie pytają a co z osiedlem POLANKA ? .Czy czeka jeszcze rok,dwa czy mając Statut z 2007r będzie miało swoje wybory?  
Konsultacje Burmistrz wyznaczył na 10-12 marca  
7 marca/piątek/ wywieszono projekty Statutu tylko na słupach ogłoszeniowych.  
Głosowanie : TAK lub NIE ustalono na 10-12 marca ,gdzie 10 marca to poniedziałek.Jak odliczymy sobotę i niedzielę bo to dni weekendowe to mamy jeden dzień na zapoznanie się z projektem STATUTU.  
Tempo jest niczym ,,sprintera,, Konsultacje nad projektem Statutu polegają na głosowaniu: TAK lub NIE  
a powinno być umożliwienie wnoszenia swoich uwag do projektowanego Statutu w rozsądnym terminie min.2 tygodni.  
STATUT Os.POLANKA jest ciągle ukryty w zamrażarce.?  
zostanie zastąpiony dopiero w konsultacjach 12-15 stycznia 2015 razem z konsultacjami nad zmianą Statutów 15 Sołectw,ale o tym innym razem bo to były bardzo dziwne konsultacje.  
10 kwietnia 2014r. Burmistrz zarządza wybory do Rad Osiedli ale tylko dla 7 osiedli. Trzy osiedla czekają w tym Oś Polanka.  
Osiedle Polanka ma swój Statut z 28 grudnia 2007r.  
Nie jest zmieniony podczas konsultacji 10 marca 2014r.  
Wobec tego można było dokonać wyborów do Rady Osiedla Polanka na podstawie istniejącego Statutu tym bardziej że kadencja już dawno ustała.Prawdopodobnie 
 
nowe wybory powinny odbyć się w 2010 r i kolejne w 2014r.  
Jednak dopiero 10 czerwca 2015r. dokonano wyborów na Oś.Polanka na podstawie nowego identycznego z tymi z wiosny 2014r. Statutu z 30 marca 2015r./Uchwała RM III/52/15  
Rozporządzenie o wyborach w dniu 10 czerwca 2015r wydał Burmistrz 1 czerwca 2015r.  
Nasuwa się pytanie: dlaczego Os.Polanka jest tyle lat w ,,zamrażarce,,?  
Policzmy te lata:  
Radę wybrano 13.04.2008r a następne wybory nastąpiły dopiero 10.6.2015r /kadencja trwa ponad 7 lat/.  
W tej ordynacji jest zapisane że wybory muszą być tajne/z urną i kartami do głosowania/ i w dzień wolny od pracy.  
Co by było gdyby np.26 kwietnia 2014r dokonano wyborów RADY OSIEDLA POLANKA na podstawie Statutu z 2007r ?  
Zgodnie z prawem tak należało postąpić.  
Nowe Statuty z wiosny 2014r,które miały zamiast konsultacji zrealizowany plebiscyt : TAK-za Statutem lub NIE-przeciw Statutowi Osiedla zostały przydzielone tylko 7 osiedlom miały w ordynacji wyborczej zapisane że wybory są jawne .  
Brak było też zapisu o obowiązku organizacji tych wyborów w dzień wolny od pracy jak było zapisane w STATUCIE OS. POLANKA z grudnia 2007r.  
Mało tego konsultacje nad Statutem z 2007r można uznać za dopuszczalne,mimo pewnych uchybień co do innych form składania swoich propozycji do Statutu..  
Na koniec należy zadać pytanie: czy w latach 2008-2015r  
członkowie Rady Osiedla Polanka mieli przydzielone diety  
jak obecne rady?  
Czy mieli pieniądze na organizowanie imprez,festynów?  
Nie ma na ten temat śladów w internecie na stronach BIP.  
Statutu z 2007r nie wygaszono innym aktem prawnym i obowiązuje do dziś !  
Osiedle zatem ma dwa Statuty:  
dobry z 2007r /nie został wygaszony/ 
oraz niezgodny z prawem z 2015r.  
Ten drugi Statut mają wszystkie osiedla i na podstawie takiego Statutu dokonano dwukrotnie wyborów w 2014r i 2018r w Super miasteczku.  
Ale jaja,ale jaja ! 
To przecież ewidentne łamanie prawa? 
W Supermiasteczku prawo działa inaczej !!!
20. Dodane przez Ola, w dniu - 04-10-2018 17:47
Do kom.15 Pan Zdzichu Synowiec się nawrócił,za młodych lat zbłądził zadając się z PO. Nie mógł patrzeć na rozkradanie Kraju.Ale się opamiętał i powrócił na dobra drogę, dołączył do Polskich patriotów z PiS.
21. Dodane przez NORMALNY, w dniu - 04-10-2018 18:28
16. Masz rację ha ha ha ha ha, jedni dopiero dziurę w rynku po 20 latach zakopali, drudzy potrzebują na to jeszcze chyba z 20 lat ha ha ha. Gdzie ty byłeś, może w pampersie chodziłeś jak Lubin, Głogów, i pół polski w Aqua Parku pływali.
22. Dodane przez z.g, w dniu - 04-10-2018 18:33
Kilku kandydatów z PiS ma już doświadczenie w kandydowanie na radnych , niestety kandydowali z innych ugrupowań ( chorągiewki !!!)
23. Dodane przez olek, w dniu - 05-10-2018 09:11
PIS i PDMP już dziękujemy. widać w mieście i powiecie do czego wasze rządy doprowadzają. koniec z tym betonem !!
24. Dodane przez Hipolid, w dniu - 05-10-2018 09:37
Zagłosuję na każdego, kto zlikwiduje straż miejską.
25. Dodane przez Olek z PO ?, w dniu - 05-10-2018 10:39
PO czyli Lepsze P-ce ! 
PO nie ma odwagi wystartować pod swoją nazwą ! 
W kraju PO kojarzy się z korupcją.
26. Dodane przez Tylko PIS, w dniu - 05-10-2018 10:45
Tylko Marciniak i obóz dobrej zmiany zrobi w tym mieście porządek.Wam z PdmP chyba 28 lat wystarczy !!!!!!
27. Dodane przez Pdmp dziękujemy!!!!!!!!!!!!!!!, w dniu - 05-10-2018 11:44
Oj tym z Pdmp chyba mało,bo już snują plany na 2030+,czy Polkowice należą do nich,że robią co im się podoba, a zadłużenie jest brak słów, ale coś mi się wydaje,że do wyborów Nie skończą się prace na mieście,oj Panie Burmistrzu,a tyle wstęg Nie przeciętych leży.
28. Dodane przez ekipa drwali !!, w dniu - 05-10-2018 14:10
Ekipa drwali wycinała dziś gałęzie bo żle widać Wabika. 
Chodzi o Bilbord w SP-3. 
Bilbord stoi tam nielegalnie !! 
Zabrania tego USTAWA z 5 stycznia 2011r./Kodeks wyborczy/. 
art.108 paragraf.2 
Boisko szkolne jest terenem szkolnym !!!!!!!!!!
29. Dodane przez Polkowice.eu, w dniu - 07-10-2018 19:20
Kolesie z pdmp potrafią tylko robić sobie dobrze przez trzy lata. Raz na cztery lata, tuż przed wyborami, przypomną sobie i obiecują wszystko jak popadnie. Tutaj to dopiero jest zwierzyniec. Czas już na zmiany w tym grajdołku. Choćby na Pana Marciniaka - bardzo porządny człowiek.
30. Dodane przez mama Ryśka, w dniu - 08-10-2018 08:10
Ale ło co choci? Rysiek łoddaj rower, bo mi stracisz...
reklama
31. Dodane przez Junkersy to pilna sprawa, w dniu - 13-10-2018 19:52
do.42 
Czas zbierać podpisy pod petycję do Burmistrza o likwidację junkersów ! 
A co na to Rada Osiedla?
32. Dodane przez petycja, w dniu - 13-10-2018 20:17
do.42 
Czas zbierać podpisy pod pismem do Burmistrza o likwidację junkersów ! 
A co na to Rada Osiedla?
33. Dodane przez do.19, w dniu - 13-10-2018 22:48
do.19 
Historia tego osiedla jest tak zagadkowa że należy napisać jej dalszy ciąg. 
Przypomnijmy co by było gdyby władze Super miasteczka 
postępowały wobec tego osiedla zgodnie z prawem i 
logiką.Należało w czerwcu 2010 r zorganizować ponownie wybory do Rady Osiedla Polanka /bo tak stanowi STATUT z 28 grudnia 2007r/zarejestrowany we Wrocławiu w dniu 23.01.2008r. Rozdział 4.  
paragraf 19 pkt.2 
Kadencja Organów Osiedla jest równa kadencji Rady Miejskiej.Przypomnijmy że kadencja Rady Miejskiej to 
2006r-2010r. 
Jednak tego nie uczyniono. 
Mamy 6 marca 2014r. 
Tego dnia na Sesji RM podjęto uchwałę o konsultacjach 
nad STATUTAMI 7 osiedli. 
Dlaczego tylko 7 osiedli a nie 10? 
W tym momencie mamy przecież 10 osiedli. 
Dlaczego trzy osiedla musiały czekać bez powodu. 
Jedno/Polanka/ ma STATUT. 
Należało ten Statut/jak wzór/ poddać normalnym konsultacjom. 
Tego na Sesji 6 marca nie uczyniono. 
Wymyślono nowy projekt Statutu w którym z dobrego Statutu z 28 grudnia 2007 wykreślono lub zmieniono następujące zapisy. 
Rozdział 3 
paragraf.6 
Zmieniono zapis o głosowaniu tajnym na głosowanie jawne. 
zlikwidowano paragraf 8 pkt.3 
Datę wyborów wyznacza się na dzień wolny od pracy. 
Zlikwidowano paragraf 12 a w nim między innymi: 
pkt.1 
...wykonawca otrzymuje karty do głosowania 
paragraf 18 pkt.2 
Mówiąc wprost zlikwidowano możliwość głosowania z użyciem kart do głosowania i urn.Wprowadzono głosowanie przez podniesienie ręki co jest zabronione. 
..przewodniczącego i zastępcę wybiera się w wyborach 
tajnych, zmieniono w paragrafie 17 pkt 2 na zapis że przewodniczącego Osiedla i zastępcę wybiera się w głosowaniu jawnym. 
Osiedle Polanka przetrzymano do stycznia 2015r by razem z Sołectwami zafundować w dniach 12-15 stycznia pseudo konsultacje nad nowym Statutem.To działanie jest wbrew prawu i logice.Po co Osiedle dołączono do Sołectw?? 
To osiedle od 28 grudnia 2007 do dziś 13 pażdziernika 2018r ma normalny Statut zgodny z prawem.Ten Statut leży w Ratuszu.Osiedle to zatem ma dwa Statuty. 
Ten STATUT należało 12 stycznia 2015r wprowadzić we wszystkich Sołectwach,bo one miały Statuty z 2003r. 
Tego dnia miały też konsultacje, ale w mało istotnych sprawach. 
Te Statuty z 2003r sołectw nie precyzują jak powinny wyglądać wybory tajne. 
Nie nakazują też przeprowadzać wybory w dzień wolny od pracy,co jest nakazem.Jednym słowem schowanie Statutu Osiedla Polanka z 2007r mogło być też po to by nie zorganizowano  
wyborów w Sołectwach tak jak nakazuje właśnie Statut z Oś.POLANKA 
z 28 grudnia 2007r. !! 
W lutym 2015r dokonano wyborów w 15 sołectwach na podstawie 
starych Statutów z 2003r. 
Gdyby dokonano w 2015r wyborów na podstawie tego Statutu z 2007r to mieszkańcy 15 wiosek by głosowali całą niedzielę wrzucając karty do urn a tak nie było,bo wybory w 15 wioskach nie odbyły się w dzień wolny od pracy i trwały średnio 40 minut. ! 
cdn..
34. Dodane przez nielegalne wybory?, w dniu - 15-10-2018 19:22
Rady Osiedla wybrane niezgodnie z prawem w kwietniu 2018r otrzymały uchwałą Rady Miasta 
ogromne środki na działalność.Większość członkow Rad Osiedla zapewne nie wie że te wybory i Statut,są niezgodne z prawem. 
Kleją non stop na klatkach schodowych swoje plakaty. 
Podczas wyborów do Rad Osiedla na mieście nie było ani jednego plakatu informującego o terminie wyborów. 
Super miasteczko to jedyne w Polsce miasto ,gdzie 
Rady Osiedla wybrano niezgodnie z prawem i bez wiedzy mieszkańców !Zrobiono to w środku tygodnia przez podniesienie ręki na zebraniu.Dokładnie ta sama USTAWA z 8 marca 1990 r o Samorządzie Gmin reguluje te wybory ,które odbędą się w niedzielę 21 pażdzirnika. 
To tak jakby radnych wybierać zamiast 21 pażdziernika /w niedzielę/w środę o godz.16.00 na zebraniu trwającym 20 minut przez podniesienie ręki i patrząc na Burmistrza i Przewodniczącego Rady Gminy, bo oni siedzieli w prezydium wyborów..Jest to ogromne naruszenie prawa.! 
To tak nie może trwać ,to bezprawie trzeba zatrzymać 21 pażdziernika . 
Kandydaci na radnych z innych komitetów udają że ich ten temat nie interesuje.? Mieszkańcy Polkowic Dolnych zorganizowali się mimo braku informacji i wygrali z PdmP w wyborach do Rady Osiedla. 
Nie ma w Polsce ani jednego miasta by tak ograno na wielu poziomach mieszkańców podczas forsowania STATUTOW. Całkowicie pominięto konsultacje z mieszkańcami.Dano mieszkańcom jedynie czas na zapoznanie się z niezgodnym z prawem projektem  
fatalnego Statutu 2 dni robocze zamiast 14 dni. 
Same wybory odbyły się w całkowitej izolacji medialnej. 
Szkoda że media ogólnego nurtu milczą ?? 
Tak nawet nie zrobiono wyborów w Afryce. 
Pan Wiesław i Emilian udają że nie ma tematu? 
Tej informacji o nadużyciach nie da się przykryć. 
Ludzie starsi nie mają internetu ,ale młodzi to czytają.Najgorsze jest to że w RATUSZU leży normalny aktualny Statut Osiedla Polanka z 28 grudnia 2007r ,który nakazuje zrobić wybory w niedzielę i wydrukować karty do głosowania.Dlaczego tego Statutu nie wykorzystano? 
Przypomnę że niezgodnie z prawem zrobiono wybory nie tylko w 2018r ale 4 lata wcześniej.By Uchwała Rady Miasta z 20 marca 2014r nabrała mocy musi być zarejestrowana w Urzędzie Wojewódzkim. 
http://edzienniki.duw.pl/duw/WDU_D/2014/1546/akt.pdf
reklama
35. Dodane przez do.34, w dniu - 15-10-2018 22:51
do.34 
W 15 sołectwach w 2015r też można było zastosować ten Statut Oś.Polanka z 2007r? ,który jest aktualny do dziś.Dlaczego tego nie zrobiono? 
Bano się wyborów w niedzielę i wcześniej zgłoszonymi kandydatami na sołtysa jak to się robi w innych gminach  
. Bano się wydrukowanych kart i urn.Po co ludzie po kościele mają głosować? 
Dbano by większość głosujących była w pracy !!! 
Statut z 2007r nakazywał robić wybory w niedziele! 
Dlatego ten Statut jest taki grożny. 
Statuty soleckie są z 2003r a w nich nie ma nakazu organizowania wyborów w niedziele. 
A szkoda !
36. Dodane przez Czego nam brak, w dniu - 18-10-2018 09:02
Czego brak w Supermiasteczku?  
 
Brak sądu.  
Brak budynku, dom kultury/jest dzierżawiony/  
Brak szkoły muzycznej.  
Brak MUZEUM.  
Brak programu,, MIESZKANIE 500 +,,/są z TBS ale z drogim czynszem/.  
Brak normalnego Parku./jest betonowy/.  
Brak komunikacji kolejowej/dworzec w ruinie/.  
Brak jednego żłobka !  
Brak domu spokojnej starości.  
Brak szpitala.  
Brak ścieżek rowerowych  
niezgodne z prawem wybory do Rad Osiedli 
/bez powiadomienia mieszkańców/ 
 
a przepraszam są bezdomni !  
jest ogromna kolejka oczekujących na mieszkania.  
Jest ogromny dług.  
o tym w ulotkach Pdmp cisza !
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama