Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
gmina-polkowice.gif
Start arrow Polkowice arrow Szansa na kolej dla Polkowic

Są pierwsze koncepcje

Szansa na kolej dla Polkowic

04.10.2019. Radio Elka, Kasia Rososzko

(fot. Kasia Rososzko)
W kwietniu tego roku Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg na opracowanie studium lokalizacyjnego linii kolejowej łączącej Polkowice z Głogowem oraz Lubinem. Dziś (4.10) wykonawca tego zadania przedstawił 4 warianty takiego połączenia, które poddano pod dyskusje samorządowców. Wszystko wskazuje na to, że Polkowice zyskają połączenie kolejowe, jednak jego budowa może potrwać nawet 10 lat.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Poglądowe koncepcje włączenia Polkowic w sieć kolejową przedstawili dziś przedstawiciele firmy Infra Centrum Doradztwa. Jednym z warunków, który należało spełnić podczas prac projektowych jest uwzględnienie istniejącej infrastruktury kolejowej.

Wariant pierwszy obejmuje umiejscowienie przystanku kolejowego w Polkowicach przy Cmentarzu Komunalnym. Pociąg wyjeżdżający z Lubina poruszałby się wtedy torami KGHM w kierunku Rudnej wzdłuż nowej obwodnicy, a następnie po zatrzymaniu się przy Cmentarzu Komunalnym w Polkowicach jechałby na Sieroszowice, Nielubię i wjeżdżałby do Głogowa od strony zachodniej. Wariant nr 2 to rozszerzenie trasy pociągu o przystanek przy LSSE w Polkowicach.
Wiąże się z tym jednak dłuższy czas przejazdu, ponieważ pociąg po zatrzymaniu się przy cmentarzu będzie musiał zawrócić zmieniając kierunek jazdy. Wariant nr 4 obejmuje wykorzystanie jezdni DK3 w pobliżu Polkowic. W tym przypadku przystanek kolejowy miałby znajdować się w mieście, w pobliżu kładki prowadzącej na Polkowice Dolne.

Wykonawca studium zarekomendował samorządowcom jednak wariant nr 3. - Obejmuje on wykorzystanie istniejącej infrastruktury, która jest użytkowana przez pociągi towarowe pomiędzy Lubinem i Polkowice. Konieczna jest jej przebudowa i elektryfikacja, ale uważamy, że na tym odcinku należy się oprzeć. Natomiast od Polkowic do Głogowa należy wybudować nową linię kolejową biorąc pod uwagę ukształtowanie terenu i odległość. Najbardziej optymalna wydaje być się linia kolejowa, która będzie łączyć się z istniejącą linią w Grębocicach, a następnie po istniejącej infrastrukturze pociągi będą jechać do Głogowa - mówi Paweł Rydziński z Infra Centrum Doradztwa.

Biorąc pod uwagę powyższe warianty szacuje się, że przejazd pociągiem z Lubina do Głogowa przez Polkowice może zająć od 30 do 45 minut. Samorządowcy podczas spotkania podkreślali także, że powinna być to linia dwutorowa oraz zelektryfikowana. Planuje się, że będzie ona obsługiwać nie tylko połączenia lokalne, ale i krajowe.

Opinię co do lokalizacji planowanego połączenia wyraził także burmistrz gminy Polkowice Łukasz Puźniecki, który zapewnił, że podjęcie ostatecznej decyzji poprzedzą konsultacje społeczne. - Bardzo cieszę się, że hasło „Kolej na Polkowice” w końcu się materializuje. Uważam, że wariant, który nie ingeruje w centrum miasta, a przewiduje usytuowanie centrum przesiadkowego na obrzeżach miasta, jest dobrym rozwiązaniem. Ze strony gminy będziemy w tym przypadku gwarantować dostanie się tam transportem publicznym. Myślę, że mieszkańcy nie będą mieli problemów z dostaniem się na przystanek na obrzeża miasta - powiedział Łukasz Puźniecki.

Dzisiejsze spotkanie miało charakter konsultacyjny. Decyzja co do wyboru wariantu ma zapaść wkrótce. - Chcemy, aby ta kolej w przyszłości zrealizowała dwa cele. Po pierwsze, żebyśmy mogli w szybki sposób podróżować pomiędzy Lubinem a Głogowem oraz, aby pełniła rolę kolei aglomeracyjnej. I jedno i drugie wymaga różnego podejścia. Te prace są na początku, ale mamy nadzieję, że uda się wypracować najlepsze rozwiązanie. Póki co mamy jeszcze wiele uwag, które musimy nanieść - mówi Tymoteusz Myrda, członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego, odpowiedzialny za infrastrukturę.

Kolejnym krokiem w tej sprawie będzie opracowanie studium wykonalności, które wykaże m.in. koszty i przewidywany ruch pasażerski. Później powstanie projekt uwzględniający technologię budowania, a następnie nastąpi jego realizacja. Przewiduje się, że budowa połączenia kolejowego z Lubina do Głogowa przez Polkowice może potrwać nawet 10 lat. Inwestycja może kosztować nawet kilkaset milionów złotych.

 
Komentarze (34)
1. Dodane przez WsKs, w dniu - 05-10-2019 07:09
Dlaczego ani słowa o bezpośrednim połączeniu Głogowa z Legnicą? Nie zapomniano też chyba o dużych parkingach przy dworcach?
2. Dodane przez Paulina, w dniu - 05-10-2019 07:40
To jest to! Puźniecki, Rokaszewicz, Myrda i Karwan - młode pokolenie polityków, którzy razem ponad podziałami robią coś na co czekaliśmy w zagłębiu miedziowym kilkadziesiąt lat. Kolej łącząca Lubin, Polkowice i Głogów to dziś najważniejszy projekt w zagłębiu. To smutne że do dziś bogate zagłębie takiej inwestycji nie zrealizowało, tylu mamy tu ważnych polityków. Trzeba kibicować tym młodym ludziom, chłopaki tak trzymać-razem możecie więcej!
3. Dodane przez Robert, w dniu - 05-10-2019 08:12
Trzymam kciuki żeby się nie udało. Szkoda publicznych pieniędzy. Realnie bez przesiadek może dać nam połączenie na północ czyli S3 ewentualnie na południowy wschód A4.Zatrzymajmy wyrzucanie publicznych- naszych pieniędzy !!!
4. Dodane przez Irek, w dniu - 05-10-2019 08:18
Dobra wiadomość. Kolej w Polkowicach to byłoby historyczne wydarzenie!
reklama
5. Dodane przez Elka, w dniu - 05-10-2019 08:30
Rewelacja Burmistrz Puźniecki najlepszy z burmistrzów Polkowic, uczcie się i patrzcie poprzednicy!! 
Podziękowania dla Pana Karwana i Pana Myrdy. 
Ale miny radnych z Pdmp ha ha.Aż nie mogę się napatrzeć. 
Panie Burmistrzu Puźniecki twardo trzymać władze, pokazać im kto tu trzyma władze!!!
6. Dodane przez Robert, w dniu - 05-10-2019 08:34
Jeżeli tak kochacie kolej to zróbcie autobusy do Głogowa, Legnicy, Chojnowa ewentualnie Lubin tam są stacje PKP a wyjdzie taniej i zawsze można się wycofać !!! Kto pomoże mi zatrzymać pomysł uruchomienia koleji w Polkowicach ???
7. Dodane przez Mania, w dniu - 05-10-2019 08:43
Brawa dla Burmistrza Puźnieckiego.Młody, ambitny i inteligentny.Już po roku sprawowania władzy widać że jeden z lepszych Burmistrzów Polkowic.Cenię go za pracowitość i spotkania z mieszkańcami, gdzie poprzednik to może chować się przed nim no i jedynie się pokłonić!!!
8. Dodane przez Anna, w dniu - 05-10-2019 09:03
Bardzo dobrze,że zawiązała się koalicja.Burmistrz Puźniecki zawsze dyplomatycznie podchodził do takich spraw. 
Puźniecki,Myrda,Karwan młodzi i ambitni widać że ostro działają dla dobra zagłebia miedziowego i trzeba to wykorzystać.Wcześniej mogła władza poprzednia zadziałać ale gdzie oni do takiej ciężkiej roboty by się nadawali, przecież przy tym trzeba jeszcze myśleć!! 
Gdyby nie wygrał wybory Łukasz Puźniecki, to byśmy stali dalej w martwym miejscu z inwestycjami i dalej byśmy się zadłużali.Dobrze że pogonił całe te towarzystwo z ratusza!!!
9. Dodane przez Obywatel, w dniu - 05-10-2019 09:37
Panie Puźniecki szacun!!!!!!! Sam Pan świetnie zarządza ale nie zrobiłby Pan tego bez swojej świetnej najbliższej ekipy! Młodzi i chętni ludzie do zrobienia wiele dobrego! 3mam kciuki za Was!
10. Dodane przez Do 7, w dniu - 05-10-2019 09:38
Za spotkania powiadasz? Podpytaj jak było ostatnio w Trzebczu. My pamiętamy!!! 
A czyżby potem depresja i ....?  
Słaby, słabiutki, słabiuteńki
11. Dodane przez kolej na olej, w dniu - 05-10-2019 09:48
Realnie patrząc podróż bedzie trwała godzinę więc kto wsiądzie do pociągu skoro busem będzie dwa razy szybciej? Chyba tylko prezydent.
12. Dodane przez Stoję z boku i widzę, w dniu - 05-10-2019 09:54
7. Mania, mania wyższości cię ogarnęła, kadzisz oj kadzisz :d Kobieto o jakiej ty pracowitości mówisz??? Po roku czasu???Nie jestem złośliwy, nie jestem ani z PDMP ani z PiSu, co zrobił? Faktycznie rowery i miski :d Ciebie po ilu latach pracy ocenili za pracowitość?? W ogóle zauważył ją ktoś?? Obyś nie pluła za 3-4 lata.
13. Dodane przez Górnik, w dniu - 05-10-2019 09:57
Chłopakom po prostu zależy na swoich wyborcach, są z nimi na codzień i pracują dla regionu. Puzniecki i Karwan z Polkowic potrafili się dogadać z Myrda z Lubina i Rokaszewiczem z Glogowa- można było ? A u nad w Lubinie poseł klucz się z prezydentem, po co, czy to służy naszemu miastu???
14. Dodane przez Marek., w dniu - 05-10-2019 13:20
Ważne jest co wykaże studium wykonalności. Ile to będzie kosztowało, czy podróżni się znajdą, czy wystarczająco dużo, jakie sposoby finansowania inwestycji potem eksploatacji. Kaczyński, tak jak wzrost gospodarczy nie jest wieczny. Wszystko trzeba brać po uwagę żeby nie zostać z niedoinwestowaną infrastrukturą gdzie pociągi pojadą 20 km/h dwa razy dziennie.
15. Dodane przez jan, w dniu - 05-10-2019 13:49
po co kolej kto tym będzie jezdzil wybudujcie most w glogowie panie rokaszewicz do tej pory pan jest beznadziejnym prezydentem
16. Dodane przez AAA, w dniu - 05-10-2019 14:11
A kiedy wiata przystankowa naprzeciwko Brico? Pracownicy CCC,Sitech,VW,Sanden .
17. Dodane przez Nojan, w dniu - 05-10-2019 14:28
do kom. 15 - Janie, jesteś wielki!!! Pochwal się tym, czego dokonałeś!
18. Dodane przez Polkowice, w dniu - 05-10-2019 19:30
Super. Brawo burmistrz. Za 10 lat Panu Łukaszowi pomnik na Hubala postawimy!
19. Dodane przez Maszynista, w dniu - 05-10-2019 20:45
Ciekawe co na to KGHM? To jest linia przemysłowa budowana dla kombinatu a nie szynobusów. Poza tym jak tak kombinować, to zamiast ciągnąć linię do Grębocic, lepiej przedłużyć z SW1 w kierunku Jakubowa i Miedzy Kłobuczynem a Nielubią wpiąć się w linię PLK w kierunku Głogowa.
20. Dodane przez Kks, w dniu - 05-10-2019 20:50
Co to za bicie piany..? Gdzie są mapy z proponowanym przebiegiem trasy? O czym oni dyskutują?
21. Dodane przez wnuk kolejarza, w dniu - 05-10-2019 21:22
Jakby ktoś naprawdę chciał to zrobić, to już dawno by pociąg jeździł w relacji tzw. ringu: Głogów - Nielubia - Polkowice - Lubin - Legnica - Żagań - Nielubia - Głogów oraz druga trasa Głogów - Rudna Miasto - Lubin - Legnica - Żagań - Nielubia - Głogów. Po co tracić kasę na jakieś firmy doradcze? Zbudować brakujące tory i jazda.
22. Dodane przez Głogów do lubuskiego, w dniu - 05-10-2019 21:42
Zajmijcie się lepiej obwodnica Głogowa. Z polkowic chcecie zrobić miasto ??? Żenujące. Głogów do lubuskiego - tego chcą głogowianie i to kiedyś nastąpi !!!
23. Dodane przez Słabe, w dniu - 05-10-2019 22:05
Kolej aglomeracyjna to duza ilosc przystanków i komptybilność infrastrukturalna z innymi formami transportu. Więc pomysł z przystankiem przy cmentarzu w Polkowicach to typowa Włoszczowa. Pomysł z trasą wzdłuż S3 jest bardzo dobry. Natomiast w Głogowie totalna klapa, w uporem maniaka nie mysli sie o przystankach kolejowych, aż sie prosi aby skomunikować stację w Krzepowie z Piastowem i wybudować przystanek Głogów Stare Miasto koło "Neptuna"
24. Dodane przez Robert, w dniu - 05-10-2019 22:07
Zwolennicy koleji a co powiecie na lotnisko w Lubinie ?
25. Dodane przez abc, w dniu - 06-10-2019 10:16
24. Brawo Ty! Myslisz że Dramlinery by z Lubinia :d startowali :d I halipotery też? Pojeździł bym na nich, ile taki Dramliner by jechał z Lubinia :d do Wrocka?
26. Dodane przez Marek., w dniu - 06-10-2019 10:33
Dopóki PiS u władzy bierzemy wszystko, nasza naiwność ociera się o absurd. Potem się to pozwija, może ktoś kupi?
27. Dodane przez Jeronimo, w dniu - 06-10-2019 11:14
wybory i wyborcy łykną wszystko.Glogów kolej ma i to jest główny szlak a polkowice maja bliżej Grębocice.Lubin kolej miał i jest to zasługa niemców.Były tez tory do Chocianowa ale ktoś zlikwidowal te połaczenia po 1990 roku.Chyba nie komuniści co Panowie...
28. Dodane przez ja, w dniu - 06-10-2019 14:17
Wariant pierwszy obejmuje umiejscowienie przystanku kolejowego w Polkowicach przy Cmentarzu Komunalnym. Pociąg wyjeżdżający z Lubina poruszałby się wtedy torami KGHM w kierunku Rudnej wzdłuż nowej obwodnicy, a następnie po zatrzymaniu się przy Cmentarzu Komunalnym w Polkowicach jechałby na Sieroszowice, Nielubię i wjeżdżałby do Głogowa od strony zachodniej." ....... a ktoś zapomniał że między Polkowicami a Żukowicami jest GMINA JERZMANOWA i tu jakoś ani słowa jak ta trasa ma wyglądać ..... co za "fachowe" podejście. Czysto polityczna zagrywka.
29. Dodane przez Stefan, w dniu - 06-10-2019 23:44
Nie udało się zrobić kolei aglomeracyjnej Raczyńskiemu ani innym - chyba uda się to ich następcom Myrdzie, Karwanowi, Puźnieckiemu i Rokaszewiczowi. Zagłębie Miedziowe potrzebuje polityków rozsądnych i wyważonych, których łączą wspólne sprawy jak w tym przypadku kolej. Oni nie wieszają się na KGHM robia to inni, oni robią coś naprawdę ważnego, mają wspólny cel i plan jak go zrealizować.
30. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 07-10-2019 11:06
Kolej aglomeracyjna nie ma racji bytu między Lubinem, Polkowicami i Głogowem. Ludzie wybierają najszybszy środek transportu i najwygodniejszy. Polkowice miały już kolej, z Głogowa przez Lubin można było dostać się również. Czasy kolei na krótkich dystansach minęły bezpowrotnie. Krótkie trasy są opłacalne tylko w dużej aglomeracji a jakby na to nie patrzeć to Lubin, Polkowice, Głogów taką nie są. Jedyną w miar opłacalną byłaby linia biegnąca przez centra tych miast a tego nikt nie zrobi i musiałby to być raczej szybki tramwaj jak w Poznaniu.
31. Dodane przez Jeronimo, w dniu - 09-10-2019 08:44
po pierwsze kolej w Polkowicach już była, a i jest dzisiaj kopalniana.Po drugie może byłaby potrzebna, ale Polska jest biedna i na dzien dzisiejszy wywalanie takiej kasy jest raczej jej marnotrawieniem.Można wprowadzić komunikację elektryczną na s3 i będzie szybciej i ekologiczniej.Uważam,że jest to w 100% marketing wyborczy jednego z ugrupowań,które i tak nie ma szans zaistnieć w polityce ogolnopolskiej.Too i tak musi zrobić rząd,wybierzmy więc PiS i wtedy jest realna szansa na powstanie lepszej komunikacji,niekoniecznie kolejowej, ale za to bardziej opłacalnej ekonomicznie.A zresztą kolej będzie potrzebna (linia już jest) dla kopalń i można zrobić to wspólnie.
32. Dodane przez Jeronimo, w dniu - 09-10-2019 08:52
jak powstanie strefa w Lubinie (Brawo PiS),bo to tylko Wasza zasługa (brawo Panie Kielan za obronę małej ojczyzny)to trzeba będzie ludzi wozić do pracy z daleka.Bo dzisiaj młodzież ucieka z Lubina,bo tu nie ma pracy.Praca jest w Polkowicach,Legnicy,Bolesławcu, bo tam są firmy ją oferujące
33. Dodane przez Do 32, w dniu - 09-10-2019 16:26
No widzisz ani w Legnicy ani w Bolesławcu ani w Lubinie nie rządzi Pis i dlatego tam jest praca ale dla tych co chcą pracować
34. Dodane przez haha, w dniu - 16-04-2022 10:58
Puźniecki i młode pokolenie haha. popatrzcie na obietnice prezydenta z Lubina od 2007 roku podgrzewa temt kolei i tak wygrywa wybory. 
Puzniecki załapał i teraz będzie ciągnął he he  
nie tylko temat kolei.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust