Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
gmina-polkowice.gif
Start arrow Polkowice arrow Burmistrz w ogniu pytań

Przyszłość pałacu w Suchej Górnej niepewna?

Burmistrz w ogniu pytań

29.11.2019. Radio Elka, Kasia Rososzko

(fot. Kasia Rososzko)
O przyszłości remontowanego obecnie pałacu w Suchej Górnej (gmina Polkowice) zaczęło być głośno po tym, gdy w projekcie budżetu na 2020 rok pojawił się zapis o jego sprzedaży. Wczoraj  odbyło się zebranie wiejskie w tej sprawie. Mieszkańcy nie kryli nerwów, a burmistrz Polkowic uspokajał. – Dopóki będę burmistrzem Polkowic, pałac będzie własnością gminy i jej mieszkańców – mówił Łukasz Puźniecki. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Burmistrz spotkanie rozpoczął od przedstawienia nowej koncepcji zagospodarowania pałacu. Pojawiła się propozycja, aby w Suchej Górnej powstało Centrum Polskiej Miedzi.

- Ten projekt póki co roboczo nazwano Centrum Polskiej Miedzi, a jego formalne ogłoszenie nastąpi 6 grudnia podczas centralnych obchodów barbórkowych. Dziś władze KGHM szukają miejsca, gdzie można by na wzór Muzeum Powstania Warszawskiego pokazać jak wygląda praca górników w naszym regionie. Takie elementy mogłyby powstać wokół obiektu pałacu w Suchej Górnej. Byłoby to wyjątkowe
centrum wystawowe, które byłoby dużą atrakcją w naszej gminie i całym regionie. Zapewne wpłynęłoby to znacząco na rozwój Suchej Górnej. Znalazłyby się m.in. dodatkowe miejsca pracy
- wyjaśniał Łukasz Puźniecki.

Gdy do głosu dopuszczeni zostali mieszkańcy, w sali zawrzało. - Dlaczego tak późno takie konsultacje? - dopytywała mieszkanka. - Najpierw powinno być to spotkanie, a później zapis w budżecie - dodał inny mieszkaniec. - Obietnice są piękne, ale interesuje mnie słowo pisane. W budżecie jasno widnieje zapis o sprzedaży. Mówić można wszystko - mówił kolejny mieszkaniec.

Burmistrz wyjaśniał, że zapis w projekcie budżetu wynika z tego, że utrzymanie pałacu wiązałoby się z ogromnymi kosztami. Zarządzać nim miałaby utworzona przez gminę fundacja, a tego typu organizacje pozarządowe mają o wiele większe możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych. W skład tej fundacji miałyby wejść także inne podmioty, np. KGHM i inne gminy, które wniosłyby tym samym finansowy wkład. Burmistrz zaproponował również, aby w zarządzie fundacji zasiadł jeden z mieszkańców Suchej Górnej.

- Nigdy nie chodziło, ani nie będzie chodzić o zysk. To tylko i wyłącznie zmiana struktury własnościowej. Jeżeli pałac byłby wniesiony do fundacji, w której gmina miałaby większość, to gmina nadal będzie zarządzać tym majątkiem. Jeśli gmina zdecyduje się z niej wystąpić, to ten majątek zabiera ze sobą. Będzie to obwarowane odpowiednimi zapisami. Nie ma zagrożenia, aby gmina choć na chwilę straciła kontrolę nad tym pałacem - uspokajał Ł. Puźniecki.

Mieszkańcy wsi obawiają się przede wszystkim tego, że pałac przestanie być dla nich dostępny. Pojawiły się głosy, aby zagospodarować go zgodnie z pierwotną koncepcją. Przypomnijmy, że powstać miał tam m.in. punkt przedszkolny, biblioteka, sala konferencyjna oraz miejsce pamięci.

- Może ludzie mają już dość tej wielkiej historii, miejsc pamięci i wielkich centrum wszystkiego? Może oni po prostu chcą mieć coś dla siebie? Chcą mieć gdzie pójść na spacer, wypić kawę, czy zaprowadzić dzieci do przedszkola lub na inne zajęcia - powiedział mieszkaniec.

Remont pałacu w Suchej Górnej zakończyć ma się w 2020 roku. Łukasz Puźniecki zapewnił, że żadna decyzja dotycząca jego przyszłości nie zostanie podjęta bez zgody mieszkańców, a wspomniany zapis z projektu budżetu można w każdej chwili usunąć. Konsultacje w tej sprawie mają się jeszcze odbyć.

 
Komentarze (85)
1. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 29-11-2019 10:40
Wyportkować się nie damy!!!
2. Dodane przez Wojtek, w dniu - 29-11-2019 10:43
Brawo,Leszek dajesz rade gdyby nie ty nic byśmy o tym nie wiedzieli.
3. Dodane przez Ja, w dniu - 29-11-2019 10:47
Pan Burmistrz jest za, a nawet przeciw. Pan Burmistrz sprzeda pałac, a nawet go nie sprzeda. Pan Burmistrz wpisał sprzedaż do budżetu, a nawet sprzedaż pałacu usunie z budżetu ... 
Nie wiem, śmiać się, czy płakać? Nowe standardy Lepszych Polkowic są porażające. Indolencja i brak jakiegokolwiek planu. Pan Burmistrz i jego świta, tak zarządza gminą, jakby cały czas trwała kampania. Widać, że człowiek, który był w SLD, później w PO, już jako burmistrz jeździł do Gdańska, integrując się z POKOzycją, by następnie w trakcie wyborów parlamentarnych popierać kandydata PIS, Pana Kubowa, nie tylko nie ma moralnego kręgosłupa, ale również pomysłu na sprawne zarządzanie Gminą.  
Festyny, eventy, koncerty itp., to już było Panie Łukaszu. Nam zależało na dobrym gospodarzu, a jak widać, niestety, nie można o Panu tego powiedzieć. Jedyne co Panu wyszło, to poustawiał Pan kolegów na intratnych gminnych posadkach. Gratuluję ;-)
4. Dodane przez ola, w dniu - 29-11-2019 11:25
ludzie w suchej myślą najwyraźniej, że pałac jest ich własnością. mieszkańcy w jednej gminie i wszystko jest nasze wspólne szczególnie, że z naszych podatków zostało to wyremontowane.  
Najlepiej wydać 15-20 milionów i niech budynek stoi i wygląda. raz na miesiąc ktoś zrobi tam z spotkanie a setki tysięcy na prąd i ogrzewanie będzie gmina płacić
5. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 29-11-2019 11:49
Musi być słowo pisane, na papierze. Żadne tam obietnice. Już kilka razy gmina oszukała mieszkańców ! Niech KGHM napisze list intencyjny albo złoży pisemne deklaracje ze tylko tam chce muzeum a mieszkańcy będa mieli dostęp do obiektu i parku! Pierwsze konsultacje i ustalenia, a dopiero potem dyspozycja obiektem. Nie na odwrót !
6. Dodane przez Miro, w dniu - 29-11-2019 11:52
Tu nie chodzi o sam pałac tu chodzi o kase z jego sprzedazy. Wszyscy wiedza ze budżet gminy wisi na włąsku i nie ma go jak uchwalić.
7. Dodane przez Nowa, w dniu - 29-11-2019 11:54
GDYBY NIE BYŁO 15 MLN ZE SPRZEDAZY JAKI BYŁBY DŁUG GMINY ??????????
reklama
8. Dodane przez Vlad, w dniu - 29-11-2019 11:56
Kto pierwsze sprzedaje a potem negocjuje warunki ?! To jak sprzedać dom a potem prosić nowego właściciela żeby nas z niego nie wyrzucił!
9. Dodane przez krystian_k, w dniu - 29-11-2019 11:59
Acha, pałąc tylko dla mieszkańców Suchej Górnej? A niby dlaczego? Wyremontowany za gminne, czyli nas wszystkich pieniądze. Jakby było tam to centrum czy jak to zwał to przynajmniej o Suchej dowiedziało by sie trochę Polski a tak? Nasza chata z kraja! Wszystko dla nas! No ludzie obudźta się! Poza tym takie centrum miedzi o krok od Sieroszowic gdzie znaleziono miedź jest optymalnym miejscem. Ale jak chcecie chodzić na kawę do pałacu to bardzo prosze.
10. Dodane przez sasin, w dniu - 29-11-2019 12:00
(...) przeciesz powiedział ,ze nic nie zrobi jak niepoprzecie . Tez byłem na tym spotkaniu i czytam ze chtba jednak nie bylem ,hahaha.
11. Dodane przez Sasza, w dniu - 29-11-2019 12:01
Jasica skończ mącić
12. Dodane przez Małpeczka_, w dniu - 29-11-2019 12:04
Brawo Burmistrz! Rzowijać się a nie gnuśnieć we własnych pieleszach! Świat puka do drzwi, kombinat chce inwestować, własnośc zostaje po stronie gminy, ale nieeeee. Ciekawe jak wykorzystacie te kilkaset m2. 15 baniek to daj, ale przedstaw projekt żeby na siebie zarabiało, to nie. Oto polska wieś!
13. Dodane przez Brawo Leszek, w dniu - 29-11-2019 12:06
Nie byłoby tego tematu gdyby nie Leszek. Sprawę chciano rozwiązać po cichu i bez zadawania trudnych pytań. Po roku od zmian już jest źle, a będzie jeszcze gorzej. A od tej propagandy i bałwochwalstwa co to nie my, to bierze na wymioty.
14. Dodane przez marian i marianna, w dniu - 29-11-2019 12:09
A radny Trybka jest właściwie za czy przeciw, bo nic niezrozumialem z jego bełkotu, wije się jak piskorz. A pieniążki z gminnej posadki sie bierze, oj niełądnie.
15. Dodane przez Bobi, w dniu - 29-11-2019 12:19
Państwu z suchej coś się wyraźnie pomyliło, myslą że będą decydować o zabytku należącym do GMINY czyli wszystkich mieszkańców. CZY TO NIE Z PODATKÓW PRZEDE WSZYSTKIM POLKOWICZAN ZOSTAŁ WYREMONTOWANY PAŁAC?!?!
16. Dodane przez Michnuk, w dniu - 29-11-2019 12:21
Metody rodem z czasów dzikiej prywatyzacji z lat 90tych. Polityka rabunkowa na mieniu wspólnym. Dorobku pokoleń !
17. Dodane przez poniedziałek, w dniu - 29-11-2019 12:23
jakto dla siebie? To wiatrak w Polkowicach tez tylko dla Polkowiczan!!! Jprd co za ludzie.....
18. Dodane przez Kasa, w dniu - 29-11-2019 12:24
WYCOFAĆ WNIOSEK Z BUDŻETU. STWORZYC ZESPÓŁ Z PRZEDSTAWICIELAMI KGHM I USIĄŚĆ DO STOŁU ROZMÓW !!!!!!!!!!!!!!!!!!
19. Dodane przez Do 6, w dniu - 29-11-2019 12:51
A TY WIESZ ILE POKOLEN LUDZI WYCHOWAŁO SIĘ W TYM PAŁACU TERAZ PRACUJA W KOPALNIACH CZY TEZ CAŁEJ POLSCE I TERAZ TEN PALAC POWINNIEN MIEC SZACUNEK A NIE POLITYKA RABUNKU I SPRZEDAZY .
20. Dodane przez Luki, w dniu - 29-11-2019 13:20
hahahaha!!! nie sprzedajemy tylko zmieniamy charakter własności... Panie Łukaszu wyborcy nie zapominają. Nie tak to miało wyglądać!
21. Dodane przez Kij, w dniu - 29-11-2019 13:20
Pan trybka zginie od własnej broni.
22. Dodane przez Wioskowy, w dniu - 29-11-2019 13:23
Panie Trybka i gdzie się teraz przenieść???
23. Dodane przez Inka, w dniu - 29-11-2019 13:24
Pan burmistrz chyba zapomniał że jego kadencja nie jest dożywotnia
24. Dodane przez Zet, w dniu - 29-11-2019 13:26
Panie burmistrzu czy to Pan obiecywał w trakcie kampanii? Nie. Ale długi wyborcze trzeba płacić. Tylko dlaczego kosztem gminy?
25. Dodane przez Jpp, w dniu - 29-11-2019 13:39
Brawo Leszek. Czas pogonić LGBT z Polkowic.
26. Dodane przez ja, w dniu - 29-11-2019 13:46
Skoro mieszkańcy Suchej Górnej roszczą sobie takie prawa do pałacu to pytam dlaczego przez tyle lat pałac popadał w ruinę zamiast być wyremontowanym na koszt mieszkańców tej wsi
27. Dodane przez Pinokio, w dniu - 29-11-2019 13:51
Ludzie w Suchej zlewają z wczorajszego tlumaczenia burmistrza na zebraniu. Chcem sprzedać ale nie sprzedam. No doslownie drugi Lechu - nie chcem alem muszę. Nie chcę sprzedać ale potrzebuje kasy i nie wiem czy oddam. (...) Idą święta ale szopke to my już mamy od dawna !
28. Dodane przez Marta, w dniu - 29-11-2019 13:52
Czyli bez tych 15 milionow ze sprzedaży palacu nie mozna uchwalić budzetu tak ? Dobrze rozumiem ? 
A tak poza tym to KTO pierwsze sprzedaje a potem negocjuje warunki ?! To jak sprzedać dom a potem prosić nowego właściciela żeby nas z niego nie wyrzucił!
29. Dodane przez Kasa, w dniu - 29-11-2019 13:53
WYCOFAĆ WNIOSEK Z BUDŻETU. STWORZYC ZESPÓŁ Z PRZEDSTAWICIELAMI KGHM I USIĄŚĆ DO STOŁU ROZMÓW !!!!!!!!!!!!!!!!!!
30. Dodane przez Allegro, w dniu - 29-11-2019 14:10
A pamietacie jak wiatrak polkowicki był wystawiony na Allegro - do dzisiaj można aukcje znaleźć w archiwum Alegro haha. tak mi się przypomniało haha
31. Dodane przez Patrycja, w dniu - 29-11-2019 16:09
Uważam,że Burmistrz ma bardzo dobry pomysł na ten pałacyk.Pzrejmie KGHM, gmina by musiała za miliony utrzymywać tn pałacyk.Nawet sobie nie zdajacie jakie są to koszty utrzymania.W Suchej Górnej jest świetlica, gdzie mieszkańcy mogą się spotkać.Można będzie pozyskiwać szybciej fundusze unijnę.Burmistrz Pużniecki ma racje.A tak co zadłużać dalej gminę, a może mieszkańcy Suchej Górnej stać na utrzymanie tego pałacyku?A może Leszek dorzuci ze swojej prywatnej skarbonki na utzrymanie tego budynku?
32. Dodane przez Polkowiczanin, w dniu - 29-11-2019 16:18
W dupach się poprzewracało tym słoikom z suchej. Ten fircyk farbowany niech wyłoży własne pieniądze na utrzymanie tego pałacyku i sobie zrobi nawet kapliczke. Jak jest pomysł i chętny to pogonić to w ciorta aby nie dokładać do interesu.. przedszkole za 15 milionów jaciepiersziele jaka fantazja
33. Dodane przez Palac, w dniu - 29-11-2019 16:27
KGHM jak kupi to z pocalowaniem ręki oddać nie będzie jak wiatrak sprzedany i ruina bądź wyremontowany i też po latach remont
34. Dodane przez Olo, w dniu - 29-11-2019 16:37
Oddać mieszkańcom Suchej Górnej ten pałacyk,to niech sprubują utrzymać, bedzie niszczał jak w poprzednich latach.Coś zrobić i oddać w dobre ręce to żle, to najlepiej niech niszczeje.Jestem za przekazaniem tego budynku w ręce kghm.
35. Dodane przez Hak, w dniu - 29-11-2019 16:39
Bo Leszek chcialby tam knajpe otworzyc albo do weselny i dlatego maci
36. Dodane przez Radny, w dniu - 29-11-2019 16:39
Nikogo nie obchodzinten palac to tylko trampolima wyborcza trybki
37. Dodane przez Jack, w dniu - 29-11-2019 16:48
Jak pan Jasica prywatnie zacznie swoje pieniądze w utrzymanie tej budowli wkładać to wtedy będzie mógł zabierać głos.... A jak narazie to przy każdym temacie jakiego się łapie to tylko bije pianę aby ją bić!!!
38. Dodane przez z suchej, w dniu - 29-11-2019 17:30
Większość gamoni kompletnie nie ogarnia o co chodzi z tą sprzedażą, ale wielce komentujący ;) Zacznijmy od tego ile z podatków na atrakcje w Polkowicach idzie ;) Chyba nikt nie pamięta samych pikników po 2mln. zł na hubala ? światełka, ozdoby, a wioski mocno pozostały w dupie. Ogarnijcie się ludzie i doinformujcie
39. Dodane przez Strajk, w dniu - 29-11-2019 17:38
WYCOFAĆ WNIOSEK Z BUDŻETU. STWORZYC ZESPÓŁ DS WARUNKÓW I NEGOCJACJI Z PRZEDSTAWICIELAMI KGHM I USIĄŚĆ DO ROZMÓW ! JEŚLI BURMISTRZ MÓWI PRAWDĘ TO JAKI TO PROBLEM ?
40. Dodane przez Gość, w dniu - 29-11-2019 18:04
A może otworzyć w pałacyku PAULINKA 2 ????
41. Dodane przez Wisiek, w dniu - 29-11-2019 18:14
Pikniki osiedlowe zlekwidować,totalna głupota.Oddać pałacyk w dobre ręce.Bardzo dobry pomysł Panie Burmistrzu Puźniecki.Popieram.Polkowice powinny wychodzić na świat.Wreszcie coś możemy osiągnąć.Wcześniejsza władza poza Polkowicami to nie wiedziała nawet co się dzieje poza Polkowicami tak byli w siebie zapatrzeni.
42. Dodane przez Jadzia, w dniu - 29-11-2019 18:26
Luka Paczini chce z gminy zrobic KGHM BIS... ja rozumiem tradycje pokolenia pracujace na kopalniach krew pot i lzy... ale bezvprzesady! Ronda z szybami i godlami gorniczymi... perlik i zelazko nawet na ozdobach swiatecznych i swiecacy gornik w rynku! Czy oby napewno tego chca gornicy i ich rodziny? Czy mieszkancy Suchej potrzebne jest muzeum czy przedszkole? Pokolenia pokoleniom przekazuja wiedze gornicza i tradycje z tym zwiazane. Byla tam szkola ktora uksztaltowala kilka pokolen czy nie moze byc tam przedszkola? Coraz wiecej ludzi tam.mieszka i mieszkac bedzie a to oznacza wieksze wplywy z podatkow do kasy gminy! BEDZIE PRZEDSZKOLE BEDA MIESZKANCY I BEDZIE KASA! TO SIE NAZYWA INWESTYCJA W PRZYSZLOSC GMINY Luka!
43. Dodane przez Kamil, w dniu - 29-11-2019 19:29
Panie burmistrzu śmiechu warte te Pana rządy. Pan Trybka zmienia poglądy szybciej niż niejeden skarpety
44. Dodane przez Gosia, w dniu - 29-11-2019 19:30
Rozliczone zostanie za 4 lata. Nie to nam obiecywali, nie to
reklama
45. Dodane przez Wyborca, w dniu - 29-11-2019 19:32
Panie Adamie i jak pan teraz wygra kolejny mandat. Ludzie będą pamiętać jak niewiele miał pan wczoraj do powiedzenia.
46. Dodane przez zofia, w dniu - 29-11-2019 20:00
Trybek 12 lat zdobywał mandat gadając o pałacu. Dzisiaj kończy się inwestycja a on nadal walczy. Zero pomysłu na przyszłość tego miejsca. 
Za ponad 15 , milionów ma tam być przeszkole i biblioteka dla małej wsi. 
To są właśnie syfy zostawione przez PDMP.  
Puzniecki w odróżnieniu od nich ma pomysł i możliwość aby to nie przynosiło milionów strat co roku ale ludzie nauczyli się że w Polkowicach kasa wydawana jest na marne. 
Tamta władza się już skończyła i wydawanie kasy na bzdury też!!! 
Brawo dla nowej władzy!!
47. Dodane przez Romuald, w dniu - 29-11-2019 20:16
Nowy burmistrz ma konkretny plan jak ożywić ten pałac plus ogromną odwagę spotkać się z mieszkańcami w otwartej dyskusji. 
Wiesław przez lata nie wychodził do ludzi a jak już poszedł to straszył sprowadzeniem emigrantów zarobkowych. Taka była władza jeszcze rok temu
48. Dodane przez Zosia, w dniu - 29-11-2019 21:50
Popieram pomysł z pałacem. Nie potrzeba nam kolejnego miejsca na które trzeba wydawać kasę na marne
49. Dodane przez Popieram!, w dniu - 29-11-2019 22:31
WYCOFAĆ WNIOSEK Z BUDŻETU. STWORZYC ZESPÓŁ DS WARUNKÓW I NEGOCJACJI Z PRZEDSTAWICIELAMI KGHM I USIĄŚĆ DO ROZMÓW ! JEŚLI BURMISTRZ MÓWI PRAWDĘ TO JAKI TO PROBLEM ?
50. Dodane przez Aniela ko, w dniu - 29-11-2019 22:38
Burmistrz Puźniecki ma pomysł na ożywienie,nie boi się zmian.Jak tak przeanalizowałem to naprawdę nie jest głupie,i na dodatek pozyskać fundusze.Dla mnie rewelka,pomysł super.Utrzymywac takiego budynku dla pary osób z wiosek,gdzie mają świetlice to marnotrawstwo pieniędzy.Super pomysl.
51. Dodane przez Stys, w dniu - 30-11-2019 00:41
Mieszkańcy Suchej. Utrzymanie go po remoncie? Płacicie, ogrzejecie, będziecie doraźnie remontować? Bo ja nie chce że swoich podatków opłacać waszego pałacu.
52. Dodane przez Natak, w dniu - 30-11-2019 01:15
A ja mam pytanie do tych, którzy torpedują ten pomysł. Macie jakieś inne rozwiązanie? Czy liczycie, że za Wasze zachcianki jak zawsze będzie płacić gmina? No proszę skoro potraficie krytykować to słucham pomysłów jak utrzymać taki obiekt. Rozdawanie na lewo i prawo się skończyło skarbonka jest pusta. Wreszcie przyszedł ktoś kto myśli jak menadżer i stara się zapobiec katastrofie ale wy tego nie rozumiecie tylko daj daj daj. Gmina nie straci kontroli nad Pałacem bo zabezpieczy się odpowiednimi zapisami w umowie. Jak rodzice przepisują mieszkanie na dzieci za dożywotnia opiekę dalej decydują co w mieszkaniu chcą robić nie mogą tylko sprzedać i tu też gmina będzie decydować oczywiście w ramach umowy. Trzeba iść na kompromis bo nie ma wyjścia. Poza tym to jest wstępny pomysł być może pojawi się inny lepszy i wszyscy będą zadowoleni. Szacunek dla Burmistrza, za to że sam wyszedł do ludzi rozmawiać i starał się tłumaczyć swoje decyzje nie jeden by tego nie zrobił. To również świadczy o tym że szanuje mieszkańców i stara się ich słuchać.
53. Dodane przez obserwator, w dniu - 30-11-2019 06:49
Wyremontują je za gminne pieniądze, to nie jest 50 tyś,także polkowiczanie powinni mieć też decydujący głos, a nie parę osób z Suchej Górnej bedzie decydować.Mi też wybudujcie w Polkowicach pałacyk za 15 mln z parkiem, bo mam ochotę wypić sobie kawkę i przejść się po parku.Tylko kto to będzie utrzymywać????Burmistrz Puźniecki pokazuje że można potencjał tego pałacu wykorzystać i rozsławić tą miejscowość, a i znajdzie parę osób zatrudnienie.Otwierajcie się na coś nowego co wam przyniesie zysk.Aż się dziwię tym mieszkańcom.
54. Dodane przez Pinokio, w dniu - 30-11-2019 07:40
Ja nie chcem sprzedać tylko zmienić formę własności. Rewelacja. A czy KGHM wogóle wie o tym że ma kupić ? a czy przed sprzedaża można wiedzieć kto bedzie kupował ? Coś tu nie gra kompletnie!
55. Dodane przez Do 7, w dniu - 30-11-2019 08:55
Słyszałam, że jeśli nie będzie sprzedaży pałacu, to zadłużenie wyniesie ponad 150 milionów i nie będzie można przyjąć budżetu. To jest dramat. Jesteśmy przecież jedną z najbogatszych gmin. Wystarczył rok nowej władzy i na horyzoncie ruina
56. Dodane przez Realista, w dniu - 30-11-2019 09:49
Przecież to ściema jkichmało. Gdzie kghm wywali 15 baniek na to żeby gmina dalej była włascicielem pałacu. Przecież to nonsens !
57. Dodane przez Karola, w dniu - 30-11-2019 10:20
Jak można sprzedać ciastko i mieć ciatsko. Panowie z ratuszam ściema na maxa
58. Dodane przez TAK właśnie!, w dniu - 30-11-2019 10:21
WYCOFAĆ WNIOSEK Z BUDŻETU. STWORZYC ZESPÓŁ DS WARUNKÓW I NEGOCJACJI Z PRZEDSTAWICIELAMI KGHM I USIĄŚĆ DO ROZMÓW ! JEŚLI BURMISTRZ MÓWI PRAWDĘ TO JAKI TO PROBLEM ?
59. Dodane przez Normalny, w dniu - 30-11-2019 10:35
50. Aniela ty naprawdę PRZEANALIZOWAŁES ??? :D :D :D
60. Dodane przez gmina, w dniu - 30-11-2019 11:40
Wiatrak niech sprzedają (tfuuu, jako wkład do fundacji niech Gmina 'sprzeda'; aquapark niech sprzedają (tfuuu, to też wkład do fundacji może być) - sturututu, w kampanii cuda wianki naobiecywane, to teraz pieniążki potrzebne, 15 000 000 potrzebne; skoro trzeba zacisnąć pasa to po kiego grzyba już teraz rowery, z których TYLKO miasto korzysta, światełka w kształcie kilofa - to nie może poczekać???
61. Dodane przez Do kom. 52, w dniu - 30-11-2019 13:01
Rozdawanie na prawo i lewo się skończyło ... NIESTETY NIE. Proszę spojrzeć, jakie pieniądze idą do KS Górnik Polkowice i kto tam jest zatrudniony. Poza tym, nawet w komunie nie było czegoś takiego, jak "bezpłatna komunikacja", ze o tych śmiesznych rowerach nie wspomnę. Przewalają pieniądze, aż miło ... oczywiście dla Lepszych, ich rodzin i znajomych. Takie deja vu ...
62. Dodane przez Monia, w dniu - 30-11-2019 13:40
Jeśli nie będzie sprzedaży pałacu, to zadłużenie wyniesie ponad 150 milionów i nie będzie można przyjąć budżetu. Proste? Proste!
63. Dodane przez Tak!, w dniu - 30-11-2019 13:50
WYCOFAĆ WNIOSEK Z BUDŻETU. STWORZYC ZESPÓŁ DS WARUNKÓW I NEGOCJACJI Z PRZEDSTAWICIELAMI KGHM I USIĄŚĆ DO ROZMÓW ! JEŚLI BURMISTRZ MÓWI PRAWDĘ TO JAKI TO PROBLEM ?
64. Dodane przez Klarka, w dniu - 30-11-2019 14:24
Czy skarbnikiem gminy nie jest ta sama osoba co sprzedawała Aquahotel bez skutku i potem poszedł za marne grosze ? To jak teraz ma tak wygladac z pałacem w Suchej to współczuje całej gminie bo remont pójdzie na marne! Wspomnicie moje słowa. Aha jesli sprzedaż to skąd wiemy że własnie KGHM kupi. To wskazywanie od razu kupca ?
65. Dodane przez Dramat, w dniu - 30-11-2019 14:39
Widzę po komentarzach że większość to płycizna umysłowa albo po prostu przesiąknięci złością i szczekają aby sobie poszczekać. Ja myślałem, że na wschodzie jest zacofanie ale tu widzę też takie Ranczo z widłami na sołtysa bo im Internet chce podłączyć. I dalej będą się dziwić jak to można sprzedać nie sprzedając.
66. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 30-11-2019 14:59
Burmistrz mówi że Dopóki będę burmistrzem Polkowic, pałac będzie własnością gminy i jej mieszkańców mówił Łukasz Puźniecki. To ja się pytam jak sprzedać skoro nie sprzedać. Niech się kupiec KGHM objawi bo narazie to takie lanie wody że az głupio to czytać
67. Dodane przez R.Petru, w dniu - 30-11-2019 16:38
W POlkowicach zaczelo funkcjonowac nowe pojecie sprzedaży. Sprzedaż to dochód ze sprzedawanego towaru którego kupiec nie otrzymuje. Panie premierze bierz pan ludzi do ministerstwa finansów bo sie chłopaki marnują w Polkowicach !!!!!!!!!
68. Dodane przez ala, w dniu - 30-11-2019 20:38
Brawo Panie Burmistrzu popieram 100% mądry człowiek !!
69. Dodane przez Monidło, w dniu - 30-11-2019 21:06
Palac-kwota remontu 9.5 mln - sprzedaż 15mln czysty zysk a i dług mniejszy za bzdety a przecież Aquapark TONIE !!!!!!!!
70. Dodane przez Felislaw, w dniu - 30-11-2019 21:25
Ja też popieram ,burmistrz Puźniecki ma niesamowite wiedzę,brakuje tego radnym polkowickim,taki typowy dyplomata,kulturalny,szacunek przede wszystkim do ludzi.Uwazam że z pałacykiem dobrze to przemyślał i będzie z tego dobry chleb Wy tego nie widzicie a on widzi.Bardzo dobry dyplomata, myślę że marnuje się w Polkowicach Duże szanse ma na Warszawę.
71. Dodane przez polkowiczanin, w dniu - 30-11-2019 21:48
Jak KGHM wydaje dziesiątki milionów w Lubinie ,to jest to normalne. Wybudowano przy pomocy KGHM stary a następnie nowy Stadion Zagłębia za 130 mln zł .W Gminie Polkowice chcą zainwestować kilka milionów w starą szkołę nazwaną umownie Pałac. 
Tej inicjatywie trzeba przyklasnąć.Za pieniądze,które Gmina wydała by na utrzymanie tego drogiego obiektu można wybudować kilometry dróg w 15 sołectwach ! 
W samej Suchej Górnej takich dróg potrzeba. 
Tu rodzice marzą o chodnikach i jednym,normalnym placu zabaw !!! 
Takiego sponsora jak KGHiM trzeba szanować i zapraszać. 
Nasz poseł z Lubina jest ministrem w gabinecie Premiera,to też nie jest bez znaczenia.Gmina tylko w ostatnim roku otrzymała spore dotacje rządowe.Na aleję Jana Pawła II ponad 16 mln.Były też inne dotacje. 
W Polkowicach władzę sprawuje koalicja Prawo i Sprawiedliwość oraz Lepsze Polkowice i od razu widać ogromne środki rządowe, o czym poprzednicy mogli pomarzyć.
72. Dodane przez Do Ala, w dniu - 30-11-2019 22:14
Taki mądry i do tego ekonomista widać. Marnuje się chłopina tutaj.Nowe pojecia mikro makro tezy antytezy Doslownie współczesny polkowicki Belka albo Balcerowicz.
73. Dodane przez Sucha Górna, w dniu - 01-12-2019 00:15
Sam jesteś Belka.Spotkaj sie kiedyś z Burmistrzem to po godzinnej rozmowie z nim stwierdzisz że chyba coś można zrobić dla Polkowic, bo są dotacje,fundusze tylko głową trzeba pracować,brakowało to w wydziale pozysiwania funduszu.Są pieniądze tylko trzeba je pozyskać i on to robi.A wy ciagle miauczecie.Nie wstyd wam.Spotyka się z ludzmi i rozmawia a zarazem tłumaczy.Poprzedni unikał rozmów.Podziw dla nowego Burmistrza.
74. Dodane przez Kisiel, w dniu - 01-12-2019 09:07
Społeczność coraz starsza może dom starców (seniorów).Ludzie w pobliżu zapracowanej rodziny mogli by dożywać swoich ostatnich dni w gronie swoich rówieśników.
reklama
75. Dodane przez Do 71, w dniu - 01-12-2019 09:28
Rozumiesz w ogóle o co tu chodzi specjalisto od pisania głupot ! Nikt nie neguje inwestycji w cele kultury i muzealnictwa przez KGHM w ten obiekt tylko chodzi o pojęcie sprzedaży i ciszy która panuje w polkowickich mediach. Obietnice ? kolejne bez konkretów ? Niech KGHM potwierdzi że będzie muzeum Polskiej miedzi a gmina będzie nadal włąscicielem obiektu jak mówił burmistrz i sprawa załatwiona !! Że KGHM chce jakieś miejsce to moze być każde - nie wskazujac pałacu w suchej Górnej a zapis sprzedaż pozostanie w budżecie ! To nie jest jakiś stadion to budynek z wielowiekową tradycja, tam sie kształciły pokolenia ludzi ale co ty mozesz wiedzieć o tym jak dobra kultury nie potrafisz rozgraniczyc od inwestycji komercyjnych. Powiedz w Częstochowie że w Klasztorze zrobisz skansen bez zabezpieczenia pisemnego a tylko na tzw. gębę. Gratuluję sukcesu !
76. Dodane przez do 72, w dniu - 01-12-2019 11:15
Jak się ma takich radnych bezradnych co niedążają za dobrymi pomysłami Burmistrza to się nie dziwie.Nowością dla niektórych są dotacje unijne, niektórzy sa w szoku że coś takiego istnieje.Niektórzy potrzebują jeszcze się dokształcić.
77. Dodane przez Polkowiczanin, w dniu - 01-12-2019 15:23
Niech Kagiech potwierdzi na kwicie zainteresowanie wkładem do fundacji dot. palacu w Suchej i bedzie po sprawie. To takie dziwne ze teraz każdy patrzy na papier a nie na słowa.
78. Dodane przez do.75, w dniu - 01-12-2019 16:02
do.75 
Jesteś specjalistą od obrażania !!! 
Zajmij się smrodem wokół pałacu a nie pisaniem. 
Może coś o wiatraku czy szpitalu napiszesz? 
Burmistrz jasno się wyraża, że żadna decyzja nie zostanie podjęta bez zgody mieszkańców. 
Ponad 20 lat pałac stał pusty i nikomu to nie przeszkadzało. 
Podobnie było z wiatrakiem. 
 
emerytka
79. Dodane przez Cozaglaby, w dniu - 01-12-2019 16:51
Partnerstwo Publiczno Prywatne gaaaMonie !!! I przestańcie się już kompromitować!!!!
80. Dodane przez Tomek, w dniu - 01-12-2019 17:13
A Leszek tam jako kto? Redaktor 15 portali? Czy mieszkaniec gminy? Wieczny malkontent który myśli, że wypłynie na krytyce władzy. 
Może cię Paweł zatrudni po wszystkim w spółdzielni?
81. Dodane przez zuza, w dniu - 01-12-2019 17:53
DO 51 A JA NIE CHCĘ Z MOICH PODATKÓW UTRZYMYWAĆ OŚWIETLENIA ,ULIC ZIELENI,PRZEDSZKOLI ,DARMOWEJ KOMUNIKACJI,I WIELU INNYCH W POLKO ,TEŻ PŁACĘ PODATKI.MOŻE PODZIELMY MIASTO I GMINĘ I BĘDZIE BARDZO CIEKAWIE ,JAK MYŚLISZ KTO POZOSTAŁBY Z WIĘKSZYM BUDŻETEM ,,,,
82. Dodane przez LSS, w dniu - 01-12-2019 18:18
Do 79 TO TY JESTES GAMOŃ I NIEUK ! PARTNERSTWO PRYWATNO PUBLICZNE. OD KIEDY KGHM JEST PRYWATNE MOZE COŚ PRZEOCZYŁĘŚ OD CZASÓW PLATFORMY OBYWATELSKIEJ. MOWA JEST TYLKO O KGHM A TY POTWIERDZASZ KUPCA PRYWATNEGO ! PRZYPADEK /WĄTPIĘ !
83. Dodane przez Puzon, w dniu - 03-12-2019 18:13
Wysiedlić mieszkańców Suchej Górnej i problem rozwiązany :-)
84. Dodane przez Sebix, w dniu - 04-12-2019 13:07
Ludzie, pałac Wiesiek dawno sprzedał!! Nowy burmistrz obiecał wyraźnie że go odkupi i zrobi muzeum powstania Warszawskiego. Czytajcie całą wiadomość że zrozumieniem!
reklama
85. Dodane przez Tomczyk, w dniu - 05-12-2019 08:08
Do pałacu mają wrócić przedwojenni właściciele.:-)
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama