Program realizuje gmina LubinMożna wnioskować o pieniądze na usunięcie azbestu |
14.03.2024. Radio Elka, Iwona Mierzwiak | ||||||||||||||
Dyżurny reporter: 667 70 70 60 - To program, który ma na celu zaplanowanie bezpiecznego dla zdrowia mieszkańców i środowiska naturalnego usunięcie wyrobów zawierających azbest z obszaru całej gminy - informuje Sylwia Rozkosz, rzeczniczka prasowa Urzędu Gminy Lubin. - Gmina przeznacza na ten cel zarówno własne środki budżetowe, jak też pozyskuje pieniądze z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. Ja tylko dodam, że w latach 2019 - 2023 dzięki temu programowi z gminy Lubin usunięto prawie 300 ton azbestu. Warto zaznaczyć, że dofinansowanie dotyczy pokrycia kosztów demontażu, zbierania, transportu i przekazania do unieszkodliwienia odpadów azbestowych lub zabezpieczenia wcześniej zdemontowanych wyrobów azbestowych ich transport i przekazanie do unieszkodliwienia. Nie będzie natomiast obejmować zakupu i wykonania nowego pokrycia dachowego. Przypomnijmy, że aby skorzystać z programu należy złożyć deklarację do siedziby Urzędu Gminy w Lubinie przy ul. Księcia Ludwika w Lubinie do 30 kwietnia.
reklama
|
reklama
reklama
reklama