Urzędowe sprawy załatwisz bez wychodzenia z biura, czy z domu!Lubin wdrożył e-Doręczenia |
10.02.2025. Radio Elka, Iwona Mierzwiak | ||||||||||||||
Dyżurny reporter: 667 70 70 60 - Tylko w styczniu br. do Urzędu Miejskiego w Lubinie wpłynęło 87 dokumentów elektronicznych a sam urząd wysłał tą drogą 99 pism. Liczba ta z pewnością będzie rosła, ponieważ coraz więcej osób przekonuje się, że doręczenia bardzo upraszczają załatwianie formalności - podkreśla Joanna Dziubek rzeczniczka prasowa Prezydenta Lubina. - Mieszkańcy, którzy nie mają jeszcze skrzynki, otrzymają pisma w ramach publicznej usługi hybrydowej. Polega ona na tym, że urząd wysyła dokument w formie elektronicznej, a Poczta Polska jako wyznaczony zaufany operator drukuje go i dostarcza w tradycyjnej postaci. To rozwiązanie istotne dla osób, które mają albo ograniczony dostęp do internetu lub nie czują się pewnie w obsłudze nowych technologii - przyznaje. Obowiązek korzystania z e-Doręczeń mają już instytucje publiczne, a także niektórzy przedsiębiorcy i przedstawiciele zawodów zaufania publicznego, m.in. adwokaci, notariusze czy doradcy podatkowi. W przyszłości lista podmiotów zobowiązanych do korzystania z tego systemu będzie się poszerzać. Cyfrowy adres, którym posługuje się Urząd Miejski w Lubinie, jest następujący: AE:PL-52327-21421- RACII-29. Można pod niego kierować także korespondencję do prezydenta miasta, jak i biura Rady Miejskiej. To, czy dany urząd lub firma korzysta z e-Doręczeń, można sprawdzić w bazie adresów elektronicznych - informuje lubiński magistrat. Więcej informacji o samej usłudze można znaleźć na stronie Gov.pl.
reklama
|
reklama
reklama
reklama