Krótkie pytanie - szybka odpowiedźStrefa czystego transportu? Już nieaktualne |
| 28.11.2025. Radio Elka, Maciej Iżycki | ||||||||||||||
Dyżurny reporter: 667 70 70 60 Radni przyjęli uchwałę intencyjną w tej sprawie w kwietniu. Zgodnie z jej zapisami, strefa miała obejmować pas drogowy ulic Hugona Kołłątaja, Piekarskiej i Piaskowej i obowiązywać przez pięć lat. Jej celem było ograniczenie negatywnego wpływu emisji spalin na zdrowie mieszkańców i środowisko. Do wjazdu dopuszczone miały być przede wszystkim pojazdy elektryczne i inne zeroemisyjne, ale przewidziano też wyjątki - m.in. . dla samochodów spełniających normy emisji spalin, pojazdów osób niepełnosprawnych, seniorów, przedsiębiorców mających siedziby na terenie SCT, taksówek, autobusów komunikacji miejskiej, służb miejskich i komunalnych, zaopatrzenia oraz aut z abonamentem postojowym „Mieszkańca” w strefie płatnego parkowania. Pomysł od początku budził emocje - wielu mieszkańców obawiało się, że zakaz wjazdu dla starszych aut sparaliżuje ruch na starówce. W opinii głogowian bardziej potrzebna jest obwodnica i drugi most niż dodatkowe ograniczenia w centrum miasta. Podczas konsultacji społecznych mieszkańcy mogli wyrazić swoje zdanie. O ich wyniki dopytywał w środę radny Zubowski. - Na komisji ekologii wiceprezydent Poznański mówił, że ankiety są już opracowywane. Od tamtej rozmowy minęło sporo czasu. Chcielibyśmy wiedzieć, czy strefa zostanie wprowadzona w takim kształcie, jak zapisano w uchwale - pytał. Odpowiedź prezydenta była szybka i jednoznaczna: - Nie będzie strefy czystego transportu. Równolegle z konsultacjami wystąpiliśmy do Funduszu o wykreślenie tego zapisu z umowy. Podobnie zrobiły inne samorządy. Fundusz przeanalizował sprawę i zgodził się na zmianę. Podpisaliśmy już stosowny aneks - poinformował Rokaszewicz.
reklama
| ||||||||||||||
reklama
reklama
reklama
















667 70 70 60


