Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
4
Maja 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Florian, Grzegorz,
Michał, Monika,

DZIEŃ STRAŻAKA,
HUTNIKA I KOMINIARZA
Do końca roku 241 dni.
Start arrow Lubin arrow Nabijają klientów w butelkę

Nabijają klientów w butelkę

14.03.2011. Radio Elka, Mateusz Kowalski
0314_paragon.jpgSklepy nadal bardzo często wykorzystują niewiedzę klientów przy składaniu reklamacji. Pewien lubinianin chciał oddać w markecie kupiony dzień wcześniej masażer do stóp, bo nie spełniał jego oczekiwań. Sprzedawca jednak odmówił oddania gotówki.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

- W styczniu kupiłem masażer. Następnego dnia, w sobotę chciałem go oddać. Sprzedawczyni powiedziała mi, że takie rzeczy załatwia tylko kierowniczka, która będzie w niedzielę. Gdy przyszedłem w niedzielę, kierowniczka powiedziała, że nie zwroty nie obejmują sprzętu elektrycznego - wyjaśnia mężczyzna.


Klient dostał jedynie numer telefonu do działu obsługi klienta, z którym jednak nie mógł się skontaktować. Po pomoc udał się do powiatowego rzecznika konsumentów. Pełniąca tę funkcję w Lubinie Wiesława Sulima wyjaśnia, że po jej interwencji sklep załatwił sprawę na korzyść mężczyzny. - Klient jest osobą starszą i sklep wyraził zgodę na zwrot towaru. Dopatrzono się też niewłaściwego zachowania sprzedawcy, który udzielił nieprawdziwych informacji mężczyźnie. Klient otrzyma zatem zwrot gotówki po tym, jak odda zakupiony towar - mówi rzeczniczka.

Całe zamieszanie ze zwrotem towaru trwało dwa miesiące. Jak dodaje Wiesława Sulima, takich przypadków jest niestety bardzo wiele. Klienci nie zawsze wiedzą, jakie prawa im przysługują, a pracownicy sklepów wykorzystują takie sytuacje. - Martwi mnie to, że takie sprawy zdarzają się bardzo często. Klient ma prawo zareklamować towar u sprzedawcy wyłącznie na podstawie paragonu. Sprzedawcy natomiast bardzo często wymagają gwarancji i wszystkie obowiązki zrzucają na producenta. To jest niekorzystne dla klientów, którzy często nie orientują się w tych kwestiach - wyjaśnia W. Sulima.

Tylko w lutym powiatowy rzecznik konsumentów rozpatrywał około 300 spraw, z czego około stu dotyczyło reklamacji. (mat)
 
Komentarze (9)
1. Dodane przez Janek ze Składowic, w dniu - 14-03-2011 15:48
Czy to że klient był "osobą starszą" ma w tym przypadku jakieś znaczenie? 
Następne pytanie - osobą starszą - od czego lub kogo? Sprzedawcy , kierowniczki czy też rzecznika praw konsumentów?  
Ni pies ni wydra.90127
2. Dodane przez Marcin, w dniu - 14-03-2011 20:48
Sprzedawca miał jak najbadziej prawo nie oddać pieniędzy. Klent ma prawo zgłosić reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową, a przychodzić i żądać zwrotu gotówki.
3. Dodane przez WidziMiś, w dniu - 14-03-2011 22:14
(...) Klient ma prawo się "rozmyślić" i zwrócić towar tylko w przypadku sprzedaży wysyłkowej. Jeśli kupi towar w sklepie, i jest on w pełni sprawny, to sprzedawca ma prawo odmówić zwrotu - i to zgodnie z polskim prawem. Przyjęcie zwrotu towaru (jeśli nie jest wadliwy albo uszkodzony przez klienta) to już tylko dobra wola sprzedawcy, i rzecznik praw konsumenta może sobie straszyć.
4. Dodane przez Tomasz, w dniu - 14-03-2011 22:59
"Klient ma prawo zareklamować towar u sprzedawcy wyłącznie na podstawie paragonu. Sprzedawcy natomiast bardzo często wymagają gwarancji i wszystkie obowiązki zrzucają na producenta. To jest niekorzystne dla klientów, którzy często nie orientują się w tych kwestiach wyjaśnia W. Sulima."  
 
Właśnie !! - Zareklamowac a nie oddac bo mu się nie podoba.. ! NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK ZWROT GOTÓWKI W NIEUZASADNIONYM PRZYPADKU. A przypadki są DWA: 
 
1)w przypadku niezgodności towaru z umową (towar niepełnowartościowy, bądź np. nie posiada funkcji o których zapewniaj sprzedawca). 
 
2) w przypadku REKLAMACJI związanej z nieprawidłowym działaniem sprzętu - tu wydanie gotówki jest dobrą wolą sprzedawcy bądź następuje wtedy gdy towar trafia na reklamacje po raz kolejny z rzędu. (ewentualnie gdy orzecze tak 79775serwis/producent)
5. Dodane przez ja, w dniu - 15-03-2011 07:07
Jeśli sprzęt nie spełnia Twoich oczekiwań, także masz prawo do zwrotu gotówki.
6. Dodane przez johny, w dniu - 15-03-2011 07:23
Komentarze profesjonalne i wyjaśniające stan rzeczy. Wypowiedź rzeczniczki, która praktycznie "nic nie może" poza pilnowaniem swojego fotela i bałamuceniem konsumentów, to bełkot!!!
7. Dodane przez Marian, w dniu - 15-03-2011 07:44
Co to znaczy że nie spełnia Twoich oczekiwań?? Wiemy co kupujemy!!
reklama
8. Dodane przez do ja, w dniu - 15-03-2011 09:09
Nie, nie masz prawa do zwrotu gotówki jeśli sprzęt nie spełnia oczekiwań! Tak jest tylko w przypadku sprzedaży wysyłkowej.
9. Dodane przez mr.x, w dniu - 15-03-2011 12:19
co ta pani rzecznik za bzdury wygaduje,jak chciałem oddać towar w markecie t...o mimo zapewnień kasjerki że można zwrócić to mi pani rzecznik poradziła że to powinno być napisane na paragonie że można zwrócić cóż za niekompetencja i brak wiedzy
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama