Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Sklepy nadal bardzo często wykorzystują niewiedzę klientów przy składaniu reklamacji. Pewien lubinianin chciał oddać w markecie kupiony dzień wcześniej masażer do stóp, bo nie spełniał jego oczekiwań. Sprzedawca jednak odmówił oddania gotówki.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- W styczniu kupiłem masażer. Następnego dnia, w sobotę chciałem go oddać. Sprzedawczyni powiedziała mi, że takie rzeczy załatwia tylko kierowniczka, która będzie w niedzielę. Gdy przyszedłem w niedzielę, kierowniczka powiedziała, że nie zwroty nie obejmują sprzętu elektrycznego - wyjaśnia mężczyzna.
Klient dostał jedynie numer telefonu do działu obsługi klienta, z którym jednak nie mógł się skontaktować. Po pomoc udał się do powiatowego rzecznika konsumentów. Pełniąca tę funkcję w Lubinie Wiesława Sulima wyjaśnia, że po jej interwencji sklep załatwił sprawę na korzyść mężczyzny. - Klient jest osobą starszą i sklep wyraził zgodę na zwrot towaru. Dopatrzono się też niewłaściwego zachowania sprzedawcy, który udzielił nieprawdziwych informacji mężczyźnie. Klient otrzyma zatem zwrot gotówki po tym, jak odda zakupiony towar - mówi rzeczniczka.
Całe zamieszanie ze zwrotem towaru trwało dwa miesiące. Jak dodaje Wiesława Sulima, takich przypadków jest niestety bardzo wiele. Klienci nie zawsze wiedzą, jakie prawa im przysługują, a pracownicy sklepów wykorzystują takie sytuacje. - Martwi mnie to, że takie sprawy zdarzają się bardzo często. Klient ma prawo zareklamować towar u sprzedawcy wyłącznie na podstawie paragonu. Sprzedawcy natomiast bardzo często wymagają gwarancji i wszystkie obowiązki zrzucają na producenta. To jest niekorzystne dla klientów, którzy często nie orientują się w tych kwestiach - wyjaśnia W. Sulima.
Tylko w lutym powiatowy rzecznik konsumentów rozpatrywał około 300 spraw, z czego około stu dotyczyło reklamacji. (mat)
1. Dodane przez Janek ze Składowic, w dniu - 14-03-2011 15:48 00 Czy to że klient był "osobą starszą" ma w tym przypadku jakieś znaczenie? Następne pytanie - osobą starszą - od czego lub kogo? Sprzedawcy , kierowniczki czy też rzecznika praw konsumentów? Ni pies ni wydra.90127
2. Dodane przez Marcin, w dniu - 14-03-2011 20:48 00 Sprzedawca miał jak najbadziej prawo nie oddać pieniędzy. Klent ma prawo zgłosić reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową, a przychodzić i żądać zwrotu gotówki.
3. Dodane przez WidziMiś, w dniu - 14-03-2011 22:14 00 (...) Klient ma prawo się "rozmyślić" i zwrócić towar tylko w przypadku sprzedaży wysyłkowej. Jeśli kupi towar w sklepie, i jest on w pełni sprawny, to sprzedawca ma prawo odmówić zwrotu - i to zgodnie z polskim prawem. Przyjęcie zwrotu towaru (jeśli nie jest wadliwy albo uszkodzony przez klienta) to już tylko dobra wola sprzedawcy, i rzecznik praw konsumenta może sobie straszyć.
4. Dodane przez Tomasz, w dniu - 14-03-2011 22:59 00 "Klient ma prawo zareklamować towar u sprzedawcy wyłącznie na podstawie paragonu. Sprzedawcy natomiast bardzo często wymagają gwarancji i wszystkie obowiązki zrzucają na producenta. To jest niekorzystne dla klientów, którzy często nie orientują się w tych kwestiach wyjaśnia W. Sulima."
Właśnie !! - Zareklamowac a nie oddac bo mu się nie podoba.. ! NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK ZWROT GOTÓWKI W NIEUZASADNIONYM PRZYPADKU. A przypadki są DWA:
1)w przypadku niezgodności towaru z umową (towar niepełnowartościowy, bądź np. nie posiada funkcji o których zapewniaj sprzedawca).
2) w przypadku REKLAMACJI związanej z nieprawidłowym działaniem sprzętu - tu wydanie gotówki jest dobrą wolą sprzedawcy bądź następuje wtedy gdy towar trafia na reklamacje po raz kolejny z rzędu. (ewentualnie gdy orzecze tak 79775serwis/producent)
5. Dodane przez ja, w dniu - 15-03-2011 07:07 00 Jeśli sprzęt nie spełnia Twoich oczekiwań, także masz prawo do zwrotu gotówki.
6. Dodane przez johny, w dniu - 15-03-2011 07:23 00 Komentarze profesjonalne i wyjaśniające stan rzeczy. Wypowiedź rzeczniczki, która praktycznie "nic nie może" poza pilnowaniem swojego fotela i bałamuceniem konsumentów, to bełkot!!!
reklama
7. Dodane przez Marian, w dniu - 15-03-2011 07:44 00 Co to znaczy że nie spełnia Twoich oczekiwań?? Wiemy co kupujemy!!
8. Dodane przez do ja, w dniu - 15-03-2011 09:09 00 Nie, nie masz prawa do zwrotu gotówki jeśli sprzęt nie spełnia oczekiwań! Tak jest tylko w przypadku sprzedaży wysyłkowej.
reklama
9. Dodane przez mr.x, w dniu - 15-03-2011 12:19 00 co ta pani rzecznik za bzdury wygaduje,jak chciałem oddać towar w markecie t...o mimo zapewnień kasjerki że można zwrócić to mi pani rzecznik poradziła że to powinno być napisane na paragonie że można zwrócić cóż za niekompetencja i brak wiedzy
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.