Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Władze miasta zamierzają sprzedać budynki, w których mieszczą się dwa przedszkola. Zdaniem Ewy Drozd, założycielki jednego z nich, może oznaczać to tyle, że przestaną one istnieć. - Jestem zdziwiona tą decyzją – twierdzi Ewa Drozd, gość Rozmów Elki.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kliknij, aby odsłuchać:
Ogłoszenie o sprzedaży budynków, w których dziś swe siedziby mają dwa niepubliczne przedszkola, pojawiło się już w Biuletynie Informacji Publicznej. Wiosną odbędzie się przetarg. - Jestem zdziwiona taką decyzją władz miasta. Nie mogę znaleźć żadnego racjonalnego argumentu, który przemawiałby za tym, że jest to niezbędne dla miasta - mówiła Ewa Drozd na radiowej antenie.
Władze miasta tłumaczą swoją decyzję tym, że chcą zrównać wszystkie podmioty, które prowadzą niepubliczne przedszkola. Prowadzący przedszkola Promyk i Jarzębinka nie płacą bowiem za zajmowane przez siebie lokale. Pozostali muszą za swe siedziby płacić. - Nie można równać podmiotów, które od podstaw są nierówne. Przedszkola, które funkcjonują w prywatnych lokalach, prowadzą działalność gospodarczą. Te podmioty mogą dzisiaj prowadzić przedszkole, jutro mogą prowadzić na przykład sklep. Mogą też jednocześnie prowadzić dodatkową działalność w swych lokalach. My prowadzimy działalność oświatową, a nie gospodarczą. Żadnej innej nie możemy prowadzić - mówi posłanka.
Zdaniem Ewy Drozd, mimo zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, nie jest wcale takie oczywiste, że po sprzedaży tych budynków nadal będą w nich przedszkola. - Według tych informacji, które są w internecie, na pewno przez pół roku, a może nawet przez rok przedszkole nie będzie funkcjonowało. Ja mam umowę podpisaną do 31 sierpnia. Jeżeli nie będę właścicielem budynku, to tego dnia zabieram całe wyposażenie, które jest moją własnością. Nowy właściciel będzie musiał doposażyć przedszkole, będzie musiał postarać się też o wszystkie pozwolenia na prowadzenie działalności na przykład z sanepidu, inspekcji pracy czy też straży pożarnej. Z doświadczenia wiem, że jest to długotrwały proces. Nie wiadomo też, czy nowy właściciel będzie zainteresowany prowadzeniem tej działalności w tym roku - twierdzi parlamentarzystka.
Może się też zdarzyć, że nowy właściciel w ogóle nie będzie chciał uruchomić przedszkola i zwróci się do radnych o zmianę zapisów w miejscowym planie. Jak twierdzi założycielka przedszkola Promyk, dla miasta lepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie czynszu dla dotychczasowych użytkowników budynków. Gmina nadal byłaby właściciele nieruchomości, a pozyskane z wynajmu pieniądze, mogłaby przeznaczyć na spłatę kredytu przeznaczonego na remonty innych placówek. (mai)
1. Dodane przez fina-glogow, w dniu - 12-01-2012 03:40 Pani Poseł jest zmartwiona....niedobrze...ale rzecz dotyczy przecież jej bezpośrednio. W tej kwesti potrafi zająć jasne i precyzyjne stanowisko. Szkoda, że zapomniała (wielokrotnie zresztą!), że jako Poseł jest reprezentantką swojego Regionu i tworzących go Mieszkańcow, a nie guzikową w Partii...Bliższa ciału koszula, pamiętajcie o tym wyborcy..
2. Dodane przez glogowiak, w dniu - 12-01-2012 07:32 Pani poseł - popieram pani działania, podpisuje się pod tym co pani w tej sprawie mówi w 100%.
3. Dodane przez sołtys bez wąsów, w dniu - 12-01-2012 07:54 Poseł jest zdziwiona ? ja też jestem zdziwiony ,że kręciło się kasę do tej pory nie płacąc tak jak wszyscy za przedszkola (wywiad z rzecznikiem miasta),a to ciekawe zdziwienie. ps.Może wręczała kwiatki i nie zauważyła tego.
4. Dodane przez ANDRZEJ, w dniu - 12-01-2012 08:13 Ustawa żłobkowa jest dziełem p. poseł to niech pokarze jak to jest mieć własną działalność i dalej funkcjonować anie płakać ze ciężko . Własność rzecz święta .
reklama
5. Dodane przez Sprawiedliwy, w dniu - 12-01-2012 09:02 Pani poseł dlatego, że jest posłem Platformy Obywatelskiej wszystko powino się nalezeć za darmo, podobnie jak przez DZIESIĘĆ LAT budynek przedzkola: CZYLI nie powina płacić żadnych podatków, opłat czynszów jak również wszystkie produkty w sklepach powinna otrzymywać za darmo. SZKODA, ŻE PREZYDENT NIE PRZYJĄŁ TEGO DO WIADOMOŚCI - KIEDYŚ TEGO POŻAŁUJE!
6. Dodane przez rodzic, w dniu - 12-01-2012 10:39 Gdzie tu racjonalne decyzje, rzecznik prezydenta tłumaczy się, że właściciele przedszkoli niepublicznych nie płacili czynszu. po dziesięciu latach trwania umowy zamiast zaproponować czynsz (żeby nie faworyzować te przedszkola w stosunku do innych wynajmujących komercyjnie powierzchnie)ogłoszono przetarg ustny nieograniczony żeby sprzedać nieruchomości a za pozyskane środki sfinansować remont innych przedszkoli. Jest to moim zdaniem niegospodarność, ze środków z czynszu można z powodzeniem spłacać kredyt zaciągnięty na remont przedszkoli publicznych, zachowując przy tym składnik majątkowy jakim są budynki i teren wokół nich. Prezydent deklaruje, że sprzedane budynki zachowają funkcję oświatową ale nie ma żadnej pewności, że nowy nabywca (jeżeli nie będą to dotychczasowi prowadzący przedszkola)nie będzie chciał zmienić miejscowy plan zagospodarowania (wystarczy na to pół roku)i zamieni przedszkole na biura lub wille do zamieszkania. A gdzie w tym wszystkim dzieci, które będą musiały zmienić otoczenie, swoje panie przedszkolanki, z którymi są zżyte. Dla niektórych może to być traumatyczne. Ale co dla prezydenta liczą się remonty, budowa dróg a nie człowiek, a tym bardziej dziecko i jego wrażliwość.
7. Dodane przez Hania, w dniu - 12-01-2012 11:57 do 6. Zgadzam się z Tobą. To jest typowa sprawa polityczna. Całkowicie nieuzasadniona z ekonomicznego i społecznego punktu widzenia. Po raz kolejny okazuje się, że pan Prezydent ma gdzieś mieszkańców.
8. Dodane przez re 2, w dniu - 12-01-2012 12:13 Jakie ciekawe, nie ma jeszcze wywiadu na stronie, a już niektórzy zgadzają się z wypowiedziami posłanki :-D
9. Dodane przez glogowiak, w dniu - 12-01-2012 13:03 do 8. tak popieram, bo jestem bardzo zorientowany w temacie.
10. Dodane przez były radny, w dniu - 12-01-2012 13:49 Radny, który prowadzi działalność gospodarczą na majątku gminy z mocy prawa traci mandat. W przypadku posła powino być tak samo a nie jest. Jaskrawie widać,że posłowie tworzą prawo też we własnym interesie.
11. Dodane przez Przemek, w dniu - 12-01-2012 13:58 Działalność przedszkola niepublicznego jest działalnością non-profit. To nie są placówki prywatne!!! Miasto dotuje te miejsca w 75% a nie 100% jak p.publiczne, pozostałe 15% płacą rodzice. Tworzy ono miejsca pracy i wychowuje dzieci 200 małych mieszkańców. Nie ma tutaj miejsca na idiotyczne przepychanki PO,PIS - jest to własność miasta a nie prywatny folwark. Przede wszystkim edukacja !!! Panie Bilblotekarzu Zubowski.
12. Dodane przez do 8, w dniu - 12-01-2012 14:28 wywiad zanim ukazał się na stronie można było posłuchać w radio,więc nie bądź juz taki dociekliwy i ciekawi bo to Ci nic nie da!!!
13. Dodane przez aga, w dniu - 12-01-2012 14:34 Ale się bronią "ratuszowi". Przecież jasno jest powiedziane, że posłanka płaciłaby czynsz, gdyby tylko ktoś się o to zwrócił. Tak się składa, że tylko te 2 przedszkola dziłają w budynkach miasta, więc dlaczego nasz wspanaiły rzecznik, który papla wkółko jedno zdanie wypowiada się na temat innych, nie związanych z gminą budynków. To całkiem co innego!!! A poza tym chodzi o te wszystkie dzieci, które we wrześniu pewnie usłyszą, że nie ma dla nich miejsc w przedszkolach. Bo przecież ciągle tych miejsc brakuje.
14. Dodane przez J-23, w dniu - 12-01-2012 15:14 Miasto dopłaca do kosztów utrzymania dzieci w obu przedszkolach 900 tysięcy rocznie. Jeśli przedszkola przestaną istnieć na te same dzieci w przedszkolach publicznych będzie dopłacać 300 tysięcy rocznie więcej. Przez pięć lat zysk ze sprzedaży więc zniknie a potem będzie już tylko rosła strata. Tymczasem majątku, który może pracować na gminę już nie będzie. Wystarczy teraz nałożyć czynsz i miasto będzie miało jeszcze większe oszczędności niż ma teraz na przedszkolach niepublicznych. Proszę się zastanowić panie prezydencie. Sprzedawanie budynków, których utrzymanie nic nie kosztuje a pracują one na zmniejszenie kosztów realizacji zadań własnych gminy nie jest mądrym posunięciem.
15. Dodane przez men, w dniu - 12-01-2012 15:24 kiedy bedzie drugi-obiecany most ?
16. Dodane przez głogowianin, w dniu - 12-01-2012 15:57 pacanie glogowiak i do takich niedouczonych - prowadzenie placówki edukacyjnej nie jest działalnością gospodarczą. Założeniem jest edukacja a nie generowanie zysku. Nadwyżki są inwestowane w 100% w rozwój placówek. Przedszkole niepubliczne nie zarabia. Jednak nie wyciąga ręki na każdą inwestycję do miasta, a to już nosi dla wielu znamiona oszustwa - hipokryzja.
17. Dodane przez glogow, w dniu - 12-01-2012 16:47 Prezyden ZUbowski to najgorszy prezydent w histori tego miasta. ZUbowski musi odejsc!!!
18. Dodane przez dolnik, w dniu - 12-01-2012 16:49 do7Zgadzam się z Tobą.To jest typowa sprawa polityczna.Całkowicie nieuzasadniona z ekonomicznego i społecznego[pracowników KGHM i ich rodzin]punktu widzenia.PO pieranie zbójeckiego podatku od kopalin , który spowoduje degradacje naszego zagłebia.PO raz kolejny okazuje się,że pani poseł ma gdzieś mieszka ńców GŁOGOWA .Swoim wyborcą pokazała gdzie ich ma.PARTIA NAJWAŻNIEJSZA.Na przetarg;;
19. Dodane przez efka, w dniu - 12-01-2012 17:23 Skoro przez 10 lat Gmina nie potrzebowała tych obiektów, to PO co je dalej trzymać ?! Trzeba sprzedać, skoro są zbędne do prowadzenia działalności statutowej!
20. Dodane przez Franz, w dniu - 12-01-2012 18:11 Pani POsłanko - jakie kwiatki wręczy pani Tuskowi za nałożenie na KGHM bandyckiego POdatku w wysokości ponad 40% zysku? POtrafi pani cokolwiek oprócz wręczania kwiatków?
21. Dodane przez w1, w dniu - 12-01-2012 18:22 KGHM sprzedać a przedszkola dać za darmo aa tyle lat się użytkowało za friko
22. Dodane przez romek, w dniu - 12-01-2012 18:58 Do 10
NIE DZIWIĘ SIĘ ŻE JESTEŚ "BYŁY" SKORO NIE ODRÓŻNIASZ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ OD OŚWIATOWEJ !!!
23. Dodane przez wojt, w dniu - 12-01-2012 19:02 Miluj blizniego swego jak Niesiolowski /posel/innego
24. Dodane przez ppp, w dniu - 12-01-2012 19:04 Ta sprawa skończy się jak mniemam w prokuraturze ponieważ: 1/ Prezydent nie znając chyba prawa dotował z piniędzy miejskich w 75% działalność przedszkoli niepublicznych nie odbierając nic w formie podatku za wynajem budynków, czynszu czy innych należności 2/ Pani poseł też nie raczyła wyjaśnić powstałej formalnej strony działalności przedszkola- może trzeba płacić jakieś podatki, jeżeli tak to komu?
I tak bajka trwała dalej, miasto dopłacało, pani poseł nie płaciła, a wszystkim żyło się szczęśliwie i błogo za państwowe pieniądze. Ale czasów doczekaliśmy, władza ciemna jak tabaka, a kierujący przedszkolami niepublicznymi udają greka i zagubionych w akcji. I śmieszno i straszno, rzy....ć się chce.
25. Dodane przez miś, w dniu - 12-01-2012 20:22 nawet jaksię skończy w Prokuraturze to pewnie postępowanie zostanie umorzone z powodu baku znamion przestępstwa albo niskiej szkodliwości społecznej. zastnawia mnie jedno dlaczego takie budynki z takimi działkami wystawione bedą za taką ""śmieszną " cenę"
26. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 12-01-2012 22:07 Brak argumentów - zaczyna się wściekły atak ad personam. Ale do rzeczy. Prezydent z wykształcenia związany jest z szeroko pojętą kulturą. Na Boga Wszechmogącego! Kto go edukował? Kto wpajał mu ideały humanistyczne? Kto zrobił go kiedyś dyrektorem szkoły? Czy szkoa posłużyła mu za trampolinę do kariery? To ostatnie pytanie proszę uważać za retoryczne. Tydzień temu, rzecznik ratuszowy zarzekał się, że w budynkach przy Budowlanych i Gwiaździstej będą nadal przedszkola. Kłamał! Dlaczego kłamał? Odpowiem. Dzisiaj w lokalnej telewizorni wygłosił tyradę o przenaczeniu owych budynków na cele oświatowe i wycedził: Może tam być liceum, gomnazjum czy podstawówka. No tak. Z jedną klasą a w porywach może z dwoma. Gdzie sala gimnastyczna? W piwnicy? Jarzębinka chyba nawet piwnicy nie ma żeby eksplorację quasi jaskiniową prowadzić w ramach zajęć edukacyjnych. Owa eksploracja może pozwoli odkryć prawdziwe intencje ratuszowych włodarzy.(...)
27. Dodane przez sołtys, w dniu - 12-01-2012 23:16 "wójcie" napisz coś pozytywnego ! POtrafisz (...)?!
28. Dodane przez Jan, w dniu - 12-01-2012 22:27 Proszę sprzedać apartamentowiec przy ulicy Al.Wolności.
29. Dodane przez Alicja, w dniu - 12-01-2012 22:40 ja mam pytanie?? kto pani posel dal za friko przedszkole?? czyj syn tam potem uczęszczał??-zresztą kilku ludzików ze swiecznika w tamtym czasie! to sprawa dla prokuratury, a szczególnie dla dziennikarzy!!
30. Dodane przez JA, w dniu - 12-01-2012 23:54 Boże widzisz a nie grzmisz.... Nigdy Głogów w tak szybkim tempie nie cofał sie w rozwoju,ludzie ocknijcie sie. Młodzi uciekają z miasta,brak miejsc pracy,pełno sklepów wokoło-inwazja BIEDRONEK ale to nie jest przyszłość!!!! Mamy ambitna młodzież(nie ubliżając paniom sprzedawczyniom)gdzie maja pracować, gdzie obiecani inwestorzy!!!!! Ale to nie u NAS !!! U NAS tylko kłody pod nogi.Głogów przy takim tempie rozwoju stanie się większą WIOSKĄ. Jeszcze niedawno było nas ponad 70tyś a teraz trochę ponad 60tyś. Co roku jest problem z przedszkolami... teraz to będzie koszmar. Kto nami rządzi- własciwie powinno być kto nam służy!!! ZWALNIAM WAS
31. Dodane przez A,Jerzuk, w dniu - 13-01-2012 09:10 I co Ewo,tym razem Tobie los uszy nakręcił.Do tej pory to Ty z nikim się nie liczyłaś, nawet z kolegami.
32. Dodane przez do kom. 29, w dniu - 13-01-2012 09:15 Alicjo masz rację to sprawa dla prokuratury i dla mediów - powinni się wkońcu zainteresowac tym co robi prezydent. Do przedszkola uczęszczało i nadal uczęszcza wiele dzieci, nie tylko jeden syn! I prezydent swoją decyzją szkodzi nie pani poseł, ale przedewszystkim tym dzieciom, które od września nie będą miały gdzie chodzić do przedszkola.
reklama
33. Dodane przez antyPO, w dniu - 14-01-2012 06:04 ale się Nam trafił pOSEŁ ! O swoje wie jak walczyć, ale czy od tego jest ta Pani ? Czy Pani wie po co jest w Sejmie ?! SZOK... Tylko walczy z Prezydentem, a może w końcu by Pani coś pomogła Głogowowi np. w remoncie zaplecza Komunikacji Miejskiej sp. z o.o. ?!
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.