Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
24
Listopada 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Emilia, Emma,
Franciszek, Gerard
Do końca roku 37 dni.
Start arrow Rozmowy Elki arrow Zubowski: Nie popełniłem grzechu zaniechania

Zubowski: Nie popełniłem grzechu zaniechania

Zubowski: Nie popełniłem grzechu zaniechania

07.03.2012. Radio Elka, Maciej Iżycki
0511_zubowski_nowy.jpgOd lat istnieje w Głogowie strefa ekonomiczna. Niestety ciągle świeci ona pustkami. - Zdaniem specjalistów z Polskiej Agencji Inwestycji Zagranicznych, podejmowane przez nas działania promocyjne są właściwe - twierdzi prezydent Jan Zubowski.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kliknij, aby odsłuchać:

W spotkaniu udział wzięli - naczelnik wydziału rozwoju miasta oraz kierownik działu polityki gospodarczej głogowskiego magistratu. - Rozmowy dotyczyły promocji głogowskie strefy. Poprosiliśmy również o to, by z zewnątrz oceniono, które z naszych działań są niewłaściwe. Otrzymaliśmy odpowiedź, że podejmujemy takie same działania, jakie podejmują władze innych samorządów oraz właściciele terenów, na których funkcjonują strefy ekonomiczne - mówi prezydent Zubowski, który był gościem Rozmów Elki.

Jak się okazuje, w ubiegłym roku głogowska strefa była pięciokrotnie wskazywana, jako miejsce ewentualnych inwestycji. Ostatecznie jednak firmy wybierały inne lokalizacje. Takie decyzje podyktowane były tym, że w pobliżu Głogowa i strefy nie biegnie żadna autostrada, a do strasy S3 dojazd też nie jest najlepszy.

- Staramy się strefę promować poprzez placówki dyplomatycznej. Zamieszczamy sporo ogłoszeń w prasie ogólnopolskiej. Uczestniczymy także w targach nieruchomości. Niestety do tej pory te działania nie przyniosły zamierzonego efektu. Temat jest trudny, ale nie poczuwam się do grzechu zaniechania - twierdzi Jan Zubowski.

Prezydent ma jednak nadzieję, że jeszcze w tym roku pojawi się w strefie pierwszy inwestor. Rozmowy z firmami gotowymi zainwestować w Głogowie ciągle trwają. (mai)
 
Komentarze (39)
1. Dodane przez Ja, w dniu - 07-03-2012 13:18
gdyby były właściwe, to byłyby u nas zakłady. głupie tłumaczenia... PAIZ powiedział, że dobrze robimy, to czuje się pan rozgrzeszony. ale niestety to jest pana największa porażka. i nic jej nie nadrobi. rozumiem, że przez rok-dwa nie da się nic wielkiego w tym kierunku uczynić, ale panie prezydencie - siedzi pan na stołku blisko 7 lat, i co? i NIC !!!
2. Dodane przez Ty, w dniu - 07-03-2012 14:02
piszę do "Ja" mając świadomość, że wszelki dialog z tego pokroju myśleniem jest wyjątkowo trudny. Dla Pana (Pani) Prezydent Zubowski jest "be" i to zamyka Panu (Pani) oczy. Głogów się dużo zmienił, ale nic nie zmusi inwestora do podjęcia inwestycji, gdzie niejaka Pani (chyba Poseł czy Posłanka) kolejny raz obiecuje drugą przeprawę. Komunikacyjnie jesteśmy w bardzo niekorzystnym położeniu, a logistyka jest głównym elementem branym pod uwagę przy lokalizacji inwestycji. Wystarczy popatrzyć na funkcjonujące w województwie dolnosląskim (i nie tylko) specjalne strefy ekonomiczne
3. Dodane przez kol, w dniu - 07-03-2012 14:13
Jakby podejmowane działania były właściwe to strefa nie byłaby ciągle pusta Panie Prezydencie!!!
4. Dodane przez glog, w dniu - 07-03-2012 14:17
Ciekawe bo w Polkowicach i Lesznie też nie ma jakoś autostrady ani drogi ekspresowej a jakoś inwestorzy się pojawiają wciąż nowi. Bez przesady nie jesteśmy źle skomunikowani bo do przyszłej S3 mamy tylko 10 km i tylko 40 km do przyszłej S5, a drogi DW329 i DK12 nie są w złym stanie. Poza tym u nas jest duży węzeł kolejowy z masą bocznic i kilka portów odrzańskich.
reklama
5. Dodane przez Głogowianin, w dniu - 07-03-2012 15:07
Jak będzie sie chciało znaleźć usprawiedliwienie to zawsze jakiś specjalista sie znajdzie. Skoro wszystko jest ok., to gdzie są te nowe firmy, no pytam gdzie ?. Czyli wedłu Pana prezydenta Zubowskiego operacja się udała, ale pacjent umarł
6. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 07-03-2012 15:11
Głogów ma świetne położenie: na styku dwóch dużych regionów Dolny Śląsk, Wielkopolska. 10 km do krajowej 3, mamy ważny węzeł kolejowy, spławną Odrę czego jeszcze trzeba. Prezydenta z ikrą, a nie który tylko narzeka i zwala winę na innych !
7. Dodane przez do kom. 2, w dniu - 07-03-2012 15:25
Ciekawe dlaczego "Ty" miesza w to wszystko posłankę i most? to jest wypowiedź Twojego Prezydenta (szefa zapewne)i dotyczy strefy ekonomicznej, więc po co zmieniać temat na inny. Faktem jest że w Głogowie jest dużo remontów dróg (i to by było chyba na tyle co się tu dzieje)ale to nie jest żadna łaska,, bo utrzymanie infrastruktury drogowej w mieście jest zadaniem gminy, więc nic nadzwyczajnego nie robicie! Potraficie tylko obrażać każdego kto ma inne zdanie niż Wy!Ale widocznie taki już Wasz poziom!
8. Dodane przez Ale jaja!, w dniu - 07-03-2012 15:48
Fachowcy oceniają że działania są WŁAŚCIWIE choć strefa jest pusta. Czyli wszystko OK. Mam tylko taka drobną wątpliwość: To po jaką cho...ę podejmować te działania i wydawać pieniądze, skoro nic nie robiąc też będzie pusta?
9. Dodane przez innowator, w dniu - 07-03-2012 15:49
"Otrzymaliśmy odpowiedź, że podejmujemy takie same działania, jakie podejmują władze innych samorządów oraz właściciele terenów".... i w tym problem. By kogoś zachęcić do zainwestowania, trzeba wykazać się innowacyjnością, a nie robić to, co wszyscy. Trochę inwencji i pomysłowości. Tego uczą na pierwszych latach zarządzania i marketingu. Może warto pomyśleć o zmianie osób, które zajmują się promocją, skoro sobie z tym nie radzą?!?
10. Dodane przez Ja, w dniu - 07-03-2012 16:21
do Ty: 
pan prezydent nie jest z założenia "be". doceniam wiele rzeczy które zrobił - remont Wałów Chrobrego, remonty szkół. inwestora można skusić, nigdy zmusić. ale to trzeba umieć. tak jak napisano wyżej - Leszno, Polkowice, Nowa Sól nie mają dróg ekspresowych, ale tam dobry gospodarz dobrze dba o miasto i tamte miejscowości się doskonale rozwijają.
11. Dodane przez biko, w dniu - 07-03-2012 17:45
panie prezydencie wróć prosimy do biblioteki - przecież tam będziesz się lepiej czuł. My potrzebujemy rzutkiego menagera, który zarządzał już kiedyś dużą firmą.
12. Dodane przez INZ. MAMOŃ, w dniu - 07-03-2012 19:50
DO TYJ JA I WSZYSTKICH KTÓRYM ZAMYDLONE SĄ OCZY REMONTEM WAŁÓW CHROBREGO I ULICY KRZYWOUSTEGO-TO JEST INWESTYCJA GŁÓWNIE FINANSOWANA ZA NASZE, NASZE PIENIĄDZE!!!! DOBRZE WYKSZTAŁCONY EKONOMISTA W PRZYPADKU STREFY EKONOMICZNEJ BĘDZIE WIEDZIAŁ, ŻE SAMA LOKALIZACJA I OFEROWANE TERENY POD INWESTYCJE TO NIE WSZYSTKO. TRZEBA SPEŁNIAĆ JESZCZE DODATKOWE WARUNKI PRZYJAZNE INWESTOWANIU - TZW OFERTĘ RYNKU WYKORZYSTUJĄCA PRZEPŁYWY MIĘDZYGAŁĘZIOWE. a NIE DŁUGO PRZYJDZIE TAKI CZAS ŻE NASZE MIASTO I REGION NIE BĘDZIE MIAŁO DO ZAOFEROWANIA NAWET WYSOKO WYKWALIFIKOWANEJ SIŁY ROBOCZEJ. WIĘKSZOŚĆ Z NICH SZUKA SWEJ SZANSY ZA GRANICĄ A EWENTUALNA KADRA ZARZĄDZAJĄCA PO STUDIACH POZOSTAJE W DUŻYCH OŚRODKACH MIEJSKICH.I TAM GŁÓWNIE PO PRZEJŚCIACH KILKUSTOPNIOWYCH ROZMÓW KWALIFIKACYJNYCH ZOSTAJĄ MENADŻERAMI I PRZYCZYNIAJĄ SIĘ DO ROZWOJU INNYCH NIŻ GŁOGÓW MIEJSCOWOŚCI. A W GŁOGOWIE KTO Z RATUSZA ZNA WŁAŚCICIELA NIEWIDZIALNEJ REKI RYNKU??? JEŻELI ZAFUNDOWAŁ NAM ZONKA NA ALEI WOLNOŚCI I CONSTANS W PRZYCHODACH
13. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 07-03-2012 22:30
Komunikacja i jeszcze raz komunikacja. Nie da się powiedzieć, że prezydent nie zrobił nic w tej sprawie. Mamy czteropasmowe, prawie ukończone piękne już Wały. Pięknie, prawda? Jedzie się płynnie i gładko. A teraz Obrońców Pokoju. Podobnie. No tak. Komunikacja. A teraz wyjeżdżamy z Głogowa. Co widzimy? Za skrzyżowaniem z Piłsudskiego mamy piękną, równą nawierzchnię jezdni, piękne chodniki i ścieżka rowerowa - Tomasz chyba sie cieszy. Tylko, że jest ta jezdnia DWUPASMOWA i tuż za rogatkami miasta znowu mamy SZEROKĄ 329. Po kiego czorta było robić taki bezsensowną przebudowę? 
 
Na koniec powtórzę za 8 - Może lepiej nic nie robić? Pieniądze zostaną w kasie a inwestor może sam przyjdzie? Etaty się zwolnią i znowu kasa zostanie.
14. Dodane przez gege, w dniu - 07-03-2012 23:47
Czy wy nie rozumiecie prostej rzeczy? Kto przyjdzie inwestować na terenie którym rządzi PIS? Chyba by na głowę upadł. Ryzykować pieniądze w coś co oszołomy mogą jednym podniesieniem ręki lub jednym podpisem zniszczyć? U nas zwykli kupcy głupcy potrafili wystraszyć galerię a co dopiero władze o twarzy aniołka i oczach fanatyka.
15. Dodane przez mika, w dniu - 08-03-2012 07:00
też uważam jak gege że jak by PO rządziła razem z SLD to wykorzystali by swoich fachowców takich jak posłanka która wybudowała 2 most w Głogowie położony w miejscowości Radoszyce/Ciechanów, G.A wicestarosta który swoimi mądrymi decyzjami zaprzepaścił dotacją kilku milionową na SOR lub Pan Rafeal który zrobił by z Głogowa muzeum i na rogatkach miasta sprzedawał bilety.
16. Dodane przez gege, w dniu - 08-03-2012 09:41
Muzeum z miasta zrobił obecny prezydent. Przecież składnica muzealna - obecnie partyjny magazyn PISu - to jego wielkie osiągnięcie w poprzedniej kadencji. W ogóle miasto pod rządami byłego dyrektora szkoły wygląda tak jak wtedy ta jego szkoła. Niby fajna chwilami ale taka jakaś szara i bez sukcesów. W końcu okazało się że jest ekonomicznym niewypałem i przeznaczono ją do likwidacji, w końcu przeniesiono do innego budynku. Tak samo jest i będzie z Głogowem. Niby w porządku a jednak nic specjalnego- skazany na wymarcie a potem go połączą np. z Polkowicami.
17. Dodane przez ktoś, w dniu - 08-03-2012 10:42
Największy grzech obecnej władzy, to brak inwestycji rozwojowych dla miasta, w tym pusta podstrefa ekonomiczna. Ale w zamian za to prowadzi się kosztowne inwestycje, które dochodu nie dają, a są jedynie kosztem dla miasta (chociażby sukiennice, pomniki, itp.). Jak tak dalej pójdzie, to pójdziemy z torbami z tego chorego miasta!
18. Dodane przez Tomasz, w dniu - 08-03-2012 11:00
fakt ze nie da sie powiedziec ze prezydent nic w tym temacie nie zrobil jednak rowniez nie da sie powiedziec ze byly to dzialania skuteczne... dobrze ze choc oceniono te dzialania za poprawne czyli rozumie tylko tyle ze nie popelniono jakis wiekszych bledow ktore wykluczylyby mozliwosc inwestycji... szkoda jednak ze nic to nie zmienia i dzialania byly po prostu nieskuteczne...  
wiejski wojcie zupelnie nie rozumie dlaczego przytaczasz tu przyklady tych pomnikow glupoty ? bo tak nalezy traktowac ten proces poszerzania drog w centrum miasta.... wiem ze nie zrozumiesz jednak pomysl ze droga z najwiekszym ruchem w Glogowie jest droga przez ostrow tumski czyli przez nasze oba mosty i zauwaz tam jest droga dwukierunkowa po jednym pasie ruchu dla kazdego kierunku !!! sa tam korki ? nie !!! korkuje sie rondo na ktore z taka "luboscia" kierujemy caly ruch w miescie(duze rondo o tam jest zapewne wiekszy ruch niz na mostach ale to nie droga...) ba nie ma tam zadnych swiatel choc sa skrzyzowania... pytam wiec po co budujemy szerokie drogi 2x2 ???? i co najgorsze kosztem terenow zielonych !!!!! dzieki tym fantastycznym pomnikom zapewniamy sobie jedynie wieksze koszty !!! tak budowy jak i pozniejszego utrzymania(oplata za deszczowke oplaty za zimowe utrzymanie malowanie koszty finansowe z powodu wzietego kredytu na inwestycje a na koniec koszty remontow...) po co ? dla dumy ze oto w Glogowie mamy nowa wieksza droge ? wieksza niz w innej wsi ? o to chodzi ? bo nie chodzi tylko o rozladowanie korkow w miescie bardziej o chore ego.... na koniec dopisze wiejski wojcie ze nie czytasz tego co pisze dokladnie bo te sciezki rowerowe przy drogach w miescie nie sa dla mnie dobrym rozwiazaniem !!! nie tworza one zadnej sieci polaczen sa wzdluz ruchliwych drog a to w miescie nie jest najlepsze rozwiazanie tym bardziej ze mozna bardzo czesto oddzielic rowery od drog a u nas niestety buduje sie tylko przy drogach...  
 
wracajac do owych inwestorow to nieprawda jest ze Glogow jest tak fatalnie skomunikowany czy tez zakorkowany... inwestycje np w Nowej Soli pojawily sie gdy miasto bylo jeszcze wrecz sparalizowane korkami... a u nas jesli nawet tworza sie korki to glownie na moscie na dodatek glownie w sezonie letnim kedy to mieszkancy wyjezdzaja/wracaja z wypoczynku nad pobliskimi jeziorami... trzeba podkreslac ze Glogow ma latwy dostep do S3 i S5 a dzieki temu do sieci autostrad... trudno mi zrozumiec takze to ze huty KGHMu nie maja problemu nie ma problemu Famaba ze swoimi wielkimi gabarytowo produktami a inwestorzy niby wspominaja o tym problemie ??? a moze jest tak ze ten problem jest tylko wytlumaczeniem niepowodzen ??? ale nalezy pamietac ze nastepni inwestorzy przeczytaja taka opinie i zapewne "przestrasza" sie problemu !!!! prosze wiec nie uzywac zadnych argumentow ktore moga obrocic sie przeciw nam...  
jednak zaniechaniem prezydenta jest dbanie o rozwoj miasta... owszem wyremontowano drogi wiele z nich poszerzono i co ? to jest rozwoj ? dlaczego jest tak malo inwestycji w rozwoj miasta ? fakt "uzbrojono" tereny pod budownictwo mieszkalne i nawet przemyslowe jednak nic ponad... no moze jeszcze rewitalizacja Zarkowa jakos moze wpisac sie w dzialania pro rozwojowe miasta... przy takich dochodach miasta trudno zrozumiec dlaczego nie inwestujemy w miasto ? dlaczego nie tworzy sie organizmu(miasto) zdolnego do wygenerowania wlasnych inwestycji/inwestorow ??? nalezy pamietac ze to uslugi zatrudniaja najwiecej ludzi w unii u nas bedzie zapewne tak samo a w Glogowie miejsc pracy w przemysle jest duzo ponad unijne standardy... takze najwiecej zatrudniaja srednie i male przedsiebiorstwa !!! wiec dlaczego szukamy tych duzych ? nie lepiej wspierac rozwoj tych malych ? to nie sa duze koszta !!! malo tego inwestycje w "malych" sa wspolne z tymi dla mieszkancow !!! smutny Janek to ponoc bibliotekarz a znalesc ksiazek nie potrafi bo przeciez wiedzy na ten temat nie ma zadnej a przynajmniej nie widac tego po jego czynach...
19. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 08-03-2012 16:21
Niekumaty Tomaszku. 
Jeżeli przeszkadza ci czteropasmowa droga przez centrm miasta a nie przeszkadza wąska droga wyjazdowa to ja już naprawdę niczego nie rozumiem. Wg ciebie przez miasto powinny prowadzić tylko ścieżki rowerowe, riksze zamiast samochodów itd. Eg ciebie Kamienna Droga to zawalidroga. I ja sie z tym zgadzam. Tylko wg ciebie przez misasto dwa pasy po jednym w każdym kierunku a od mostu cztery pasy. Zaczynasz gonić w piętkę. Na początki PiSzesz jaki to jestem wiejski a potem dochodzisz do takich samych wniosków co do dróg wyjazdowych co czas (...)zobaczyć, że świat jeżdżący to nie rower a samochód i choćbyś uwalił się bykiem na środku skrzyżowania, to niczego nie zmienisz. Zostanie tylko po tobie ... hihihi. 
A co do ścieżek rowerowych poza drogami. No cóż, tomaszku, trzeba by wyciąć kolejne krzaczki i drzewka żeby zaspokoić twoje widzimisię. 
A teraz odbiję piłeczkę. 
Kłamstwo Tomaszka nr 1. 
Guzik prawda, ze inwestycje pojawiły się w Nowej Soli gdy była zakorkowana. Bzdury PiSzesz Tomaszku. Większe inwestycje pojawiły się w Nowej Soli 10 lat temu gdy istniała już od dwóch lat częściowa obwonica pozwalająca ominąć Wrocławską i Piłsudskiego.  
Klamstwo Tomaszka nr 2. 
Dobre połączenie Głogowa z autostradami nie gorsze od nowosolskiego. Na jakim ty świecie żyjesz Tomaszku? Żeby z Głogowa dostać się do najbliższej autostrady czy e-Ski to trzeba pokonać kilkanaście kilometrów, w tym wąskie wyjazdy z Głogowa. Ów przyklad z FAMABą. 
Klamstwo Tomaszka nr 3. 
Usługi. Usługi są dla krajów albo bardzo bogatych albo bardzo biednych. My, niestety, jesteśmy w UE na przedostatnim miejscy jeżeli chodzi o dochód na jednego mieszkańca.  
Klamstwo Tomaszka nr 4. 
Zatrudnienie w usługach daje więcej miejsc pracy. Podam ci przyklad Nowej Soli. 
Funai Electronic-350 a docelowo 1200, NORD-200, BCC-20, 
JADIK-300, AB FOODS-250, VOIT-240, Jost Polska-100,  
Utescheny Polska-20, Gedia Assembly Poland-planowane 1000, Groclin i Fatsa-ok.600, Zastal Transport-650, 
Dopiero wówczas będą usługi Tomaszku, żeby pójść po jakąkolwiek usługę musisz mieć nadwyzkę kasy a tego w Głogowie, nie licząc legendarnych zarobków górników i hutników, brakuje. 
Kłamstwo Tomaszka nr 5.  
Obecnie biblioteki Tomaszku to już nie tylko ksiażki. Dobry prezydent nie musi być menedżerem. Wystarczy, że umie dobrać ludzi i trzeba przyznać, że część wyborów jest dobry. (...)
20. Dodane przez Tomasz, w dniu - 09-03-2012 20:24
czy raczej "Tomaszek" :) wojcie glogowski pisze wiejski ze wzgledu nie na zachowanie kulture czy jakas inna brzydka obraze... juz nieraz pisalem ze to laczy sie z tym ze nie jestes z miasta i tak jak Twoja gmina nazywa sie wiejska tak i Ty jestes wiejskim wojtem choc moze wlasciwszym byloby wiejski wojt glogowski to jednak za dluga ta nazwa... mam nadzieje ze zrozumiesz ze nie jest to obrazliwe... podkreslam jednak to ze nie jestes mieszkancem miasta a o miescie zawsze masz najwiecej do powiedzenia !!! 
wracajac do tych nieszczesnych drog to juz nie raz pisamem ze w Glogowie nadal spoleczenstwo z uparciem tkwi w modernizmie niestety nie dotyczy to tylko prezydenta czy tez samorzadowcow a raczej politykow bo samozadowcow to u nas jak kot naplakal zeby nie napisac ze zadnego nima... 
wyliczasz mi rzekome klamstwa... ad 1 Nowa Sol byla zakorkowana to ze problem byl w trakcie usprawnienia nieczego nie zmienia... niezaleznie nawet od obwodnicy centrum miasta bylo zancznie mniej przejezdne od glogowskiego gdy bylem w tym miescie ok 2 lat temu...  
ad 2 o co Ci chodzi ? nie rozumie... czyzby owe parenascie kilometrow do S3 bylo przeszkoda ? czy dojazd krajowa 12 do s5 bylo jakos ograniczone ? przyklad Nowej Soli z dostepem tylko do s3 niby ma byc lepszym rozwiazaniem ? s3 to w Nowej Soli jedyna droga godna zainteresowania... nie ma zadnej innej nawet choc troche porownywalnej do 12... pamietaj takze ze zakladow nie buduje sie na srodku drogi i zawsze jest odleglosc od glownego szlaku czy bedzie to pare kilometrow czy parenascie niewiele to zmienia... takze polaczenia kolejowe sa zdecydowanie lepsze w Glogowie... nie wiem czy wiesz ale linia na Leszno i Zagan jest w planach PKP do modernizacji... dla przemyslu owa linia jest ciagle dostepna...  
ad 3 
uzywasz glupiego argumentu... mozna takze inaczej argumentowac np gdyby proporcjonalnie do funkcjonujacego przemyslu dopasowac uslugi to wowczas PKB naszego kraju przeskoczyloby wiele europejskich krajow....  
ad 4 
przyklad Nowej Soli ? ok to moze popiszemy jak to w 2008/9 owe firmy w krotkim czasie zwalnialy setki ludzi miesiecznie ? w GL z tamtego okresu bylo wiele o tym wystarczy przeczytac archiwa... Nowa Sol ma szczescie ze kryzys nie potrwal dluzej  
na koniec wiejski wojcie odpowiedz czy wiesz ze pkb na mieszkanca naszego subregionu jest wyzsze niz w miescie Wroclaw ? wiec skoro tak to idac Twoim tokiem rozumowania gdzie podzialy sie uslugi ?  
ad 5 
w sumie tu nawet nie chodzilo o same ksiazki... napisze inaczej... dzis calkiem inaczej rozwiazuje sie problemy miejskie... modernizm w ktorym ciagle tkwicie juz jest martwy !!! wiem ze poslugujac sie argumentacja modernistyczna wszystko wyglada "cacy" super szerokie drogi dogodny dojazd wszedzie gdzie tylko sie da itd lacznie nawet z projektowaniem osiedli mieszkaniowych !!! myslisz ze to dotyczy tylko drog ? hmmm popatrz na rewitalizacje osiedla Zarkow... projektuje sie osiedle w czysto medernistyczny sposob (w dzisiejszych czasach!!!) dodatkowo dostrzega sie problem i juz na samym wstepie buduje sie tam swietlice srodowiskowa aby zapobiegac degradacji... troche to dziwne bo np Kopernik stracil ostatnio Pegaz i MD a przeciez to takze osiedle wybudowane w podobny sposob i proporcjonalnie takich swietlic na Koperniku powinno byc z ok 10 razy tyle... dlaczego wiec nie ma ? chyba dlatego ze uwielbiamy budowe pomnikow... moze przy projektowaniu osiedli drog itd warto skorzystac z osiagniec cywilizacji ??? dzis dla miast europejskich chyba najlepszym rozwiazaniem jest Karta Lipska moze warto zastosowac sie do niej ? moze nawet tylko nie powielac bledow modernizmu ????
21. Dodane przez observer, w dniu - 09-03-2012 22:27
"gege" i inni nawiedzeni frustraci rodem z PRL-u ! To se newrati... POniali ?!
22. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 09-03-2012 22:59
Jestem "wójt głogowski" Tomaszku, czy się to Tobie podoba czy nie.  
1. Trzeba było jechać obwodnicą a nie pchać się Wrocławską. 
2. Jest tak samo ruchliwa jak 12. 315. 
3. Udowodnij mi, że usługi czynią ludzi bogatymi a nie odwrotnie. To jest argument poparty teorią i praktyką. 
4. Zwolnienia są i zawsze będą w gospodarce rynkowej. Tylko, że u nas bezprobocie jest większo o 100% od nowosolskiego. PKB to nie bogactwo mieszkańców Tomaszku. To są dwie różne rzeczy, chociaż często powiązane z sobą. ALE RÓŻNE!!! 
5. A teraz zadam ci cios twoją bronią - kartą lipską cię dobiję. 
Nie chcesz świetlicy na Żarkowie. Karta lipska mówi o zrónoważonym rozwoju i zapobieganiu wykluczeniu społecznemu. Zrównoważony rozwój oznacza, że wzrost gospodarczy prowadzi do zwiększania spójności społecznej, m.in. zmniejszania rozwarstwienia społecznego, wyrównywania szans, przeciwdziałania marginalizacji oraz podnoszenia jakości środowiska naturalnego. Sic! 
W karcie lipskiej zkłada się policentryzm. DLATEGO WŁAŚNIE REWITALIZUJE się Żarków! Dlatego tam przenosi się część instytucji.  
Pokaż mi może, gdzie w karcie lipskiej jest mowa o tym, żeby nie budować szerokich dróg.
23. Dodane przez Tomasz, w dniu - 10-03-2012 09:46
wiejski wojcie widze ze jestes niereformowalny hehehe 
ad 1 
czyli potwierdzasz ze mimo to ze potoki samochodowe sa znacznie mniejsze w NS to jednak tam centrum korkuje sie znacznie bardziej ? 
ad 2 
nie klam na forum bo ludzie czytaja... tu link http://siskom.waw.pl/nauka/gpr/Mapa_GPR2010_zDW.pdf 
wazniejsza sprawa gdzie ta droga mozna dojechac a nie jaki jest tam ruch... oczywiscie dorga 315 jest aternatywa dla S3 jednak wydaje sie ze lepiej kozystac z S3... wspomniana przez Ciebie droga jest mniej uczeszczana od drogi z Glogowa do Slawy... daje to do myslenia prawda ? tym bardziej ze w Slawie ulokowal sie przemysl spozywczy a nie ma tam zadnej autostrady... 
ad 3 
mozna inaczej wymien bogate panstwa w ktorych uslugi nie dominuja bo skoro nie sa one potrzebne by generowac bogactwo to latwo powinienes znalesc bogate panstwo w ktorych uslugi sa jak to napisac "zdominowane" ? chocby przez bardziej pozadany przez Ciebie przemysl... 
ad 4 
lubisz klamac ? prosze kozystaj  
http://www.markamiasto.pl/ znajdz tam miasta i porownaj.... zdziwisz sie jak zobaczysz dane... 
ad 5 
nie musisz mi zadawac zadnych ciosow!!! skad u Ciebie taka mentalnosc ? ja dyskutuje z Toba nie po to zeby Ciebie zniszczyc czy tez to co wypisujesz !!! to przykre takie postrzeganie dyskusji... 
nie napisalem ze nie chce swietlicy na Zarkowie... to nie moje osiedle uwazam wiec ze nie powinienem mowic komus tam jak ma zyc... jednak zauwazam ze osiedle zaplanowano ze tak napisze po staremu (modernizm wiecznie zywy) takze nalezy pamietac w dyskusji ze ani modernizm ani dzisiejsza Karta Lipska nie maja monopolu na bezblednosc albo ulomnosc... ludzkosc wybiera zazwyczaj dobre rozwiazania wykozystujac wszystkie inne... tak wlasnie powstala owa karta... zauwazono bledy modernizmu i je "naprawiono"... modernizm przewidywal wiele fantastycznych rzeczy dla ludzi nawet tereny zielone i to duzo takich terenow jednak ludzie ze tak napisze nie potrafili z tego skorzystac bo modernizm nie byl zgodny z natura ludzka (czy jak to tam nazwac) i to wlasnie starano sie poprawic we wspomnianej karcie... czy to nowy kierunek ? czy moze okres przejsciowy ? ja tego nie wiem... wiem jednak ze zasady zawarte w karcie poprawiaja miasto wiec warto sie dostosowac...  
piszesz "Karta lipska mówi o zrónoważonym rozwoju i zapobieganiu wykluczeniu społecznemu." ja zapewniam Cie ze modernizm takze nie pisze o wykluczaniu czy tez celowym zubozaniu miasta... i teraz strasznie wszystko znanipulowales !!! ja napisalem ze rewitalizacje zaplanowano w sposob przypominajacy bardziej modernizm niz KL a Ty mi tu wpierasz ze zaprzeczylem ideii karty... takze trudno okreslic jak nazwac ten proces rewitalizacja ? a moze modernizacja ? moze jeszcze cos innego ? niewiele murow zostanie... ostatnie pytanie wydaje mi sie strasznie tendencyjne zeby nie napisac glupie skoro wiesz ze KL zaklada ograniczenie indywidualnego ruchu samochodem...  
 
ps 
ja rowniez jestem Tomasz a nie Tomaszek... wielokrotnie uzywasz innych obrazliwych okreslen w moim kierunku to Tobie nie przeszkadza ? jestes wiejskim wojtem i tyle bo przeciez nie miejskim hehehe
24. Dodane przez do 3 itp., w dniu - 10-03-2012 10:42
Z uporem maniaka przypominam, ŻE 30 % TERENÓW W STREFIE EKONOMICZNEJ NALEŻY TAKŻE DO STAROSTWA, ale bez przerwy czepiacie się Prezydenta, jakby Starosta nie miał już takiego obowiązku w tej sprawie ?!
25. Dodane przez obserwator, w dniu - 10-03-2012 11:16
Tomaszu- problem z Tobą polega na tym, że wierzysz w tą kartę lipską jak w jakąś Biblię. A to przecież tylko WSKAZÓWKI, w jakim kierunku miasta mogą, lub powinny iść w swoim rozwoju. WSKAZÓWKI, lub nazwijmy to "kierunki", które jednak do niczego nie zmuszają! Bo każde miasto jest inne, każde ma inne potrzeby i priorytety, każde ma inne problemy tak samo jak inne są chociażby budżety. Nawet położenie i warunki topograficzne mają ogromny wpływ na rozwój miast. I je też trzeba wziąć pod uwagę. Nie da się wszystkich miast wrzucić do jednego wora i traktować wszystkich jednakowo w/g jednego schematu! To nie realne, a nawet nielogiczne! :) Z Twoich wywodów wynika jednak, że to miasta trzeba "dopasować" do karty, a nie odwrotnie :D 
Niestety, ale z każdym kolejnym wpisem odwołującym się do tej Twojej karty lipskiej pogrążasz się i zaprzeczasz sam sobie. Krótko mówiąc błaźnisz się ;)
26. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 10-03-2012 13:52
1. Korki jednak nie są takie jak w Głogowie. Kiedy byłeś ostatni raz w Nowej Soli. Ja jestem codziennie i bez problemu dojeżdżam gdzie chcę. 
2. 315 alternatywą dla s3??? Prowadzi do Sławy??? 
To jest droga do Wolsztyna i dalej 32 do Poznania! 
3. Ty mnie nijak nie rozumiesz. Próba dyskusji z tobą to jak "gadanie dziada do obraza a obraz ani razu". Nie rozumiesz pojęcia PKB. Polska miała na jednego mieszkańca najniższy dochód w Europie. Jak mają rozwinąć się usługi? Wówczas właśnie, w sytuacji Polski, każdy, o ile da radę, woli sam grzebać przy samochodzie niż dać zarobić fachowcowi. SSN nie mówi nam wszystkiego. Usługi , świadczenie wielorakiego rodzaju czynności i działań o charakterze niematerialnym (poza usługami produkcyjnymi, w których przekształca się materialne środki produkcji na inny jakościowo materialny produkt o wyższej wartości rynkowej, co uzasadnia istnienie, świadczenie danych usług), na rzecz kogoś innego, zazwyczaj właściciela środków produkcji, czymkolwiek ten właściciel jest. Czyli, bez rozwiniętego przemysłu nie wykształcą się rozwinięte usługi, będą prymitywne a wówczas nie tworzą bogatego społeczeństwa. To bogate społeczeństwo wymusza powstanie usług rozwiniętych a nie zwykłego kowalstwa. 
4. Zdziwiłem się bo widzę co innego na miejscu. Widzę kolejne inwestycje i zapowiedzi następnych. Odwiedź Nową Sól. 
5. Przeczytaj sobie uważnie post 25 bo dyskusja z Tobą o karcie lipskiej to dyskusja a komisarzem politycznym karty lipskiej. Czy ty naprawdę wierzysz w to co PiSzesz?
27. Dodane przez Tomasz, w dniu - 10-03-2012 16:44
1. przyznaj juz ze jedyne korki ktore tworza sie w Glogowie sa zwiazane z przeprawa mostowa a nie zadnymi innymi czynnikami !!! gdy powstanie obwodnica miasta z przeprawa mostowa to nigdzie takich korkow nie bedzie w calym miescie... jednak miasto nie ma na to bezposredniego wplywu... budowa szerokich drog dojazdowych do samego centrum zamiast probowac wyprowadzic ruch na obwodnice (oczywiscie nalezy takze ja udroznic bo dzis juz sie korkuje) jest bezcelowa ciagle o tym pisze tak trudno to zrozumiec ? popatrz na siatke polaczen drogowych w miescie i zobaczysz ze caly ruch kierujemy na nasze duze rondo uwazam ze jest to bezmyslne dzialanie... zaoszczedzone pieniadze na budowie 2x2 drogach mozna inwestowac z polaczenia zewnetrzne ktore wcale nie sa dluzsze... 
2. wymieniles 315... zastanawialem sie jakie ona moze miec znaczenie dla inwestora i doszedlem do wniosku ze moze byc aternatywa polaczenia z Poznaniem i okolicami ale wydaje sie pod warunkiem ze na s3 zaszlo jakies zdarzenia (jakies korki itd) i tyle... pisales o natezeniu ruchu na tej drodze a ja sprawdzilem i okazalo sie to nieprawda... dlatego porownalem ta droge do drogi na Slawe ktora ma wieksze natezenie ruchu... 
porownanie jej do krajowej 12 bylo zwyklym klamstwem... 
3. zapytam wprost czy miales klopoty z prostymi dzialaniami matematycznymi ? bo chyba tak... powiedz dlaczego uwazasz ze podnoszac udzial w PKB przemyslu ma rosnac udzial uslug ? i przez to niemozliwym jest wzrost udzialu uslug przy zalozeniu ze produkcja przemyslowa zostaje na tym samym poziomie ? udzial procentowy nic nie mowi o tym ile przemysl czy uslugi zarabiaja !!! moze zrozumiesz to w taki sposob : przemysl wyprodukuje powiedzmy tysiac zl... uslugi moga wyprodukowac powiedzmy tysiac tak jak w Chinach badz ponad 4 tysiace tak jak we Francji(orientacyjnie)... i nic ponad... do tego nalezy wspomniec o malej urbanizacji naszego kraju co moze byc wykozystane przez miasta (koncentracja uslug w miastach)... 
4. czyli zacytuje Twoj wpis "gadanie dziada do obraza a obraz ani razu" 
5. widzisz wiejski wojcie Ty szukales haka w karcie na mnie... obserwator zarzuca mi uduchowienie karty... dlaczego nie zauwazyliscie ze napisalem ze nie ma idealnych rozwiazan!!! malo tego jako spoleczenstwo ciagle uczymy sie na bledach... modernizm poznalismy na tyle ze potrafimy wypunktowac jego wady... a to wlasnie KL... tak jak obserwator zauwazyl to tylko wytyczne nie jest to instrukcja jak budowac miasto... jednoczesnie jednak pomijanie tego dokumentu i udawanie ze jakos sobie poradzimy jest gorsze od zaniechania... badzmy otwarci na wiedze !!! tym bardziej ze gdy popelnimy blad to my za niego zaplacimy... najgorsze jest to ze w swiadomosci naszej nadal tkwi modernizm... prosze zauwazyc jak prezydent wypowiadal sie o tym ze Zarkow jest blisko centrum powiedzial tak: wsiadamy do samochodu jedziemy nowiutkimi drogami i za ktoryms tam zakretem jest centrum zenujace prawda? ani slowem o tym czy mozna dojsc czy km dziala sprawnie w tym miejscu czy moze powstanie nowy szlak pieszo/rowerowy nic... w sumie niewiele wiem o tym projekcie i trudno ocenic go dokladnie jednak wyglada to na modernistyczne osiedle mieszkaniowe a zeby przeciwdzialac patologii powstaje swietlica typowa raczej dla zdegradowanych osiedli... tu nie ma takiego przypadku bo doslownie kamien na kamieniu nie pozostanie a obecni mieszkancy stanowic beda niewielka czesc planowanej wielkosci osiedla... zaluje ze projektujac nowe przeciez osiedle nie kierowano sie zasadami KL i tyle... dopisywanie do tego Biblii jest zenujace i swiadczy o biedzie emocjonalnej piszacego...
28. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 10-03-2012 20:37
Nie ma piątego mostu w Głogowie i nie było nigdy. Najlepszym rozwiązaniem, czgo dowody mamy każdego dnia, jest rondo i owe czteropasmowe jezdnie krzyżujące się właśnie na rondzie.  
 
Strawestuję stare powiedzenie: Co ty wiesz o 315 skoro mylisz ją z drogą 325? Brniesz dalej w swych wydumanych teoriach. Droga 315 dla Nowej Soli jest wg ciebie mało ważna bo można nią dojechać do Poznania bez potrzeby pchania się na S3 pomijając kwestię, że jest bliżej o 40%. 
 
Jednak nie czytasz uważnie albo jesteś naprawdę niekumaty. Wyraźnie naPiSałem, że usługi są wówczas efektywne i dające duży pzrychód gdy pracują na rzecz przemysłu BO USŁUGI TOMASZKU TO NIE TYLKO SZEWC, KOWAL CZY MECHANIK SAMOCHODOWY , ale i prawnik, naukowiec w biurze projektowym czy badawczym. Masz do odrobienia naprawdę dużo materiału z zakresu wiedzy ekonomicznej i socjologii. Zabierz się od razu bo walisz babole aż przykro czytać. Chińczycy za Mao poszli twoją drogą i w każdej wsi musieli chłopkowie wytapiać żelazo. Jakiej jakości to były usługi chyba można porównać tylko z twoją wiedzą o ekonomii. 
 
Właśnie Tomaszku, bądź otwarty na wiedzę i poczytaj sobie coś tam, coś tam chociaż z ekonomii o organizacji rynku pracy. 
A z traktowaniem przez ciebie karty lipskiej jako Biblii chyba się zgadzam.
29. Dodane przez glog, w dniu - 11-03-2012 14:03
Przejrzałem mapkę prognozowanego ruchu do której Tomasz podał linka, a to bardzo wiarygodna rządowa mapka i z niej wynika, że drogą wojewódzką DW315 Nowa Sól - Wolsztyn jeździe tylko 2858 pojazdów/dobę, krajową DK12 Głogów - Leszno 8353 pojazdy/dobę, drogą wojewódzką DW319 Głogów - Krzepielów (Sława) 5366 pojazdów/dobę wynika z tego że ruch Nowa Sól - Wolsztyn jest znikomy w porównaniu z 2 razy większym ruchem z Głogowa do Sławy i prawie 4 razy większym ruchem z Głogowa do Leszna. Droga Nowa Sól - Wolsztyn jest porównywalna tylko z drogą wojewózka DW292 Krzepów - Grębocice 2783 pojazdy/dobę :), a ruch na drodze krajowej DK3 Kłobuczyn - Nowa Sól 8757 pojazdów/dobę jest porównywalny z DK12 Głogów - Leszno, a na odcinku Potoczek - Kłobuczyn przyszłej S3 ma nawet mniejszy ruch od DK12 bo tylko 8279 pojazdów/dobę. Jeszcze jedna ciekawostka droga wojewódzka DW329 Głogów - Potoczek 12581 pojazdów/dobę ma większy ruch od drogi ekspresowej S3 Nowa Sól - Zielona Góra 12435 pojazdów/dobę. Więc Głogów jest dużo ruchliwszym węzłem drogowym od Nowej Soli, wystarczyłoby tylko zainwestować w wylotówki z Głogowa kierunek Zielona Góra, Lubin i Leszno, czyli poszerzyć je, porobić wiadukty nad torami, obwodnice wsi i mamy porządne połączenia drogowe z całym światem dzięki S3 i S5 i nie prawdą jest że mamy kilkanaście km do przyszłej S3 a tylko 10km. Najdziwniejszą rzeczą moim zdaniem jest brak węzła drogowego w Kłobuczynie w projekcie przyszłej S3 ktoś zapomniał o Głogowie i zrobił węzeł dopiero w Gaworzycach do których trzeba będzie dojechać zwykłą drogą równoległą do ekspresówki nasi włodarze zawalili sprawę. Szkoda, że nasi lokalni posłowie i samorządowcy nie potrafili wywalczyć dla Głogowa S12 tak jak wywalczono je w województwie łódzkim, mazowieckim i lubelskim od razu znaleźlibyśmy się w innym położeniu komunikacyjnym. Niektóre miasta potrafiły nawet przesunąć na swoją korzyść planowane drogi ekspresowe o kilkadziesiąt km np budowana s8 w Sieradzu została przesunięta o 50 km na północ względem dawnej DK8, planowana S6 w Kołobrzegu zostanie przesunięta o 25 km na północ względem DK8, więc nie rozumiem dlaczego nasi włodarze nam nie załatwili S3 blisko miasta co to za problem dla projektantów byłoby przesunięcie drogi o kilka kilometrów na północ pod Głogów, w końcu ta droga i tak będzie miała inny przebieg od starej DK3, wtedy by miasto zyskało południową obwodnicę S3 i szybkie połączenie ze światem.
30. Dodane przez Tomasz, w dniu - 11-03-2012 16:32
do glog 
na wstepie ciesze sie ze ktos zauwazyl kim jest wiejski wojt hehe to zwykly klamca zeby nie napisac internetowy troll... 
zupelnie nie widze sensu przyblizania s3 w kierunku miasta... bo i po co ? jedynie zadbac o zjazdy w kierunku miasta plus droga standardu s z przeprawa mostowa z zalozeniem ze bedzie przedluzona w kierunku Leszno s5 wiecej zupelnie nam nie potrzeba !!! jednoczesnie twierdze rowniez ze nie ma innej mozliwosci na poprawe polaczenia w naszym regionie tak samego miasta jak i calego LGOMu... mysle wiec ze mozna by stworzyc koalicje miast LGOMu i lobbowac za takim rozwiazaniem !!! jesli sie nie uda to glosno o tym mowic w miescie i po prostu pogrzegac ten caly LGOM... niech ginie skoro nie potrafi zadbac o wlasne interesy i interesy najwazniejszych miast !!!!
31. Dodane przez glog, w dniu - 11-03-2012 19:27
Koalicja miast LGOMu? A co za biznes mają Lubin i Legnica w obwodnicy i moście w Głogowie? Oni budują sobie nowy most z nową drogą w Radoszycach w kierunku do Leszna. DK12 ich kompletnie już przestało interesować. Jak już to koalicja ze Wschową i Lesznem bo im też zależy też na budowie obwodnic w swoich miastach przy DK12, a przy okazji łączy nas zamknięta linia kolejowa o którą też razem powinniśmy walczyć. 
Piszesz, że wystarczą nam połączenia obecne z przyszłą S3, ale po wybudowaniu tej ekspresówki zlikwidują nam przecież wjazd na nią w Kłobuczynie i zamiast 8 km do niej będzie 14 km do Gaworzyc gdze będzie węzeł drogowy.
32. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 11-03-2012 20:45
No to mamy dwóch kwalifikujących się do okulisty. Na podanej stronie są dane, delikatnie naPiSzę, nieco inne niż podane przez dgl a tak chętnie przyklaśnięte przez Tomaszka. Ja PiSałem o drodze 12 w stronę Żar gdzie ruch jest porównywalny do tego z Nowej Soli na Wlosztyn. dgl zrobiłeś woltę i przeniosłeś się na 12 w stronę Leszna. Trzeba było naPiSać o 329 gdzie mamy ruch prawie 20 tys. przy wspomnianym wcześniej wąskim wyjeździe z miasta. To akurat, jako niewygodne, bo nie pasujące do tezy, zostało dziwnie pominięte. Co ma wspólnego z topikiem odcinek Kłobuczyn Nowa Sól? Reszta jest niczym innym jak potwierdzeniem moich postuatów. Wyjazdy z miasta są do kitu w odróżnieniu do ulic w mieście. 
A teraz Tomaszku co do kłamcy. Kłamstwo ma krótkie nogi i popatrz sobie na wyjad 315 z Nowej Soli, potem weź poprawkę na datę badań. Przykład - Maszewo Lęborskie Lębork - 12 tys na dobę. Ale to w ipcu i sierpniu a w kwietniu i październiku tylko 1,8 tys. Można wierzyć w słowo PiSane, ale trzeba umiejętnie je odczytać. Można inaczej, wystarczy przejechać się tymi drogami i wówczas zobaczy się owe dane \"wiarygodne\" jak naPiSał dgl. Częstotliwość mijanych samochodów na obu wspomnianych drogach wcześniej jest porównywalna. Patrz droga na Lębork w sezonie uropowym i poza nim. 
Co do reszty dgl tylko potwierdza moje uwagi i nie ciesz się Tomaszku bo naginanie danych jest co najmniej nie na miejscu. 
A teraz pytania: 
1. Jak zbliżyć drogę, która już jest do miasta? 
2. Po co Lubinowi koalicja z Głogowem skoro ma most w Ciechanowie? 
3. Czym jest LGOM? Dawno minęły czasy wspólnych interesów, teraz są partykularyzmy lokalne.  
Myślenie tomaszkowo-kołchozowe.
33. Dodane przez glog, w dniu - 11-03-2012 22:34
Czemu wójcie porównujesz ruch w Głogowie z ruchem w jakimś miasteczku nad morzem. U nas ruch nie jest sezonowy tylko całoroczny, no może oprócz drogi na Sławę. 
Wójcie skoro piszesz o drodze z Nowej Soli na Poznań to porównuj ją z drogą z Głogowa na Poznań i na tych drogach a porównanie tych dwóch tras daje Głogowowi 4 razy większy ruch, nawet nawigacje GPS każą jechać z Nowej Soli do Poznania przez Głogów bo drogi wojewódzkie w powiecie nowosolskim są kiepskie. 
Ale skoro porównujesz wylotówkę z Głogowa na Żary z drogą NS - Wolsztyn to na DK12 ruch jest prawie 3 razy większy 6242 a na DW315 tylko 2858. 
S3 jeszcze nie ma pod Głogowem, jest tylko DK3, w Sieradzu też nie było DK8 było tylko DK12 a będą mieli S8 bo ekspresówkę przesunęli, więc i u nas mogli. Poza tym jak pisałem S3 ma mieć nieco inny przebieg od DK3 popatrz na mapce GDDKiA http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/P(...)egnica_cz.1.pdf 
Według mapki Tomasza nasza DK12 jest ruchliwsza od autostrady A18, a nasze DW329 jest ruchliwsze od niektórych odcinków A4 i od większości ekspresówki S3. Ciekawe o ile u nas zmniejszy się ruch po wybudowaniu mostu w Ciechanowie skoro tam takie kiepskie drogi prowadzą i do tego Góra nie ma obwodnicy.
34. Dodane przez Tomasz, w dniu - 12-03-2012 08:06
moj poprzedni post nie przeszedl wiec jeszcze raz... 
wiejski wojcie zostaw juz te drogi i przestan czarowac !!! nic nie zmieni tego ze w okolicy Glogowa sa drogi o znacznie wiekszym rychu od drog w okolicy Nowej Soli... przeciez Glogow to znacznie wiecej ludzi !!! co w tym takiego dziwnego ? uwazasz ze zawsze Twoje musi byc na wierzchu ? 
ad 1  
droga jest oddalona od miasta to nie ulega watpliwosci... jedynie tereny wiejskie sa "w sasiedztwie" i ze wzgledu na zabudowe miejska wiosek pozostawilbym s3 i jej nie przyblizal... te pare km w ta czy w druga strone co to zmieni ? 
ad2 
Lubin chce jednego biletu ale rowniez i polaczenia kolejowego Glogow chce przeprawy mostowej... jesli popra nasze dazenia wowczas nalezy poprzec ich... ale jesli otwarcie wypowiedza sie ze nie maja w tym interesu to nalezy po prostu przeszkodzic aspiracja Lubina... takie normalne negocjacje :)  
ad3 
jakbys nie nazwal tego regionu i tak dojdziesz do wniosku ze jestesmy sasiadami i ze wiele spraw mamy wspolnych... takze potrzeby pokrywaja sie w wielu przypadkach... mozna dluzej o tym pisac ale obawiam sie ze zasmiecisz cale forum swoimi watpliwosciami... 
 
ps 
"Myślenie tomaszkowo-kołchozowe." i w takich przypadkach wychodzi z Ciebie cham... nie potrafisz sie opanowac ?
35. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 12-03-2012 09:54
Po kolei. 
Nie ja zacząłem PiSać o S3 tylko Tomasz i ty. 
Porównanie z 215 miało służyć pokazaniu jak można manipulować "wiarygodnymi bo rządowymi" danymi. Tego jakoś nie byłeś w stanie zauważyć. 
Jak i PO CO miano by przesuwać? Byłoby to tylko wydłużenie S3 i nic ponadto. Chyba, żeby Tomasza zadowolić, ale to kłóciłoby się z kartą lipską. 
Dalej, gdzie większy węzeł drogowy, porównaj teraz WSZYSTKIE drogi wylotowe z Głogowa i Nowej Soli. Dodaj wartości i zobaczysz jaka jest różnica w ruchu. Nie wybieraj danych, dodaj wszystkie liczby. Zauważ, ze dyskusja została przez ciebie zwekslowana na boczne tory. W topku nie chodziło o to które z miast jest większym węzłe drogowym a które z nich wykorzystuje swoje położenie lepiej. Mało tego, wychodzi na to wg ciebie, że NW robi to lepiej mimo gorszego położenia. Coś tutaj chyba nie gra? Zgodić w takim razie, gdy PiSzesz o moście w Ciechanowie, że u nas projektuje się ścieżki i chce zmusić do chadzania nimi zamiast zasiać trawkę i pozwolić ludziom wydeptać ścieżki na których wybuduje się chodniki. Niestety, gospodarka jest dynamiczna i ma często w nosie chciejstwo projektantów. A o Górę się nie martw, niech zaczną martwić się górowianie, chociaż z drugiej strony chyba szybciej doczekają się w takim razie obwodnicy niż Głogów.
reklama
36. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 12-03-2012 10:23
Kołchozowe myślenie Tomaszku to jak PiSzesz uniesiony gniewem nie dotyczyło twojej słomy w butach a myśleniem czysto z przeszłych już czasów.  
 
Dodaj sobie Tomaszku liczby wskazujące na ruch w okolicy obydwu miast i wyjdzie ci gdzie ruch jest większy. Czysta matematyka. Nie brnij w zaparte. 
Nadal myślisz jak kołchoźnik. Wspólnota interesów narzucona lub wymuszona. Istota kołchozu właśnie na tym polega i ty nadal tak myślisz.  
Nigdzie ciebie chamem nie nazwałem bo każdy widzi jak brniesz pod prąd jak ta twoja woda co to płynie w górę Odry pół kilometra tylko po to by potwierdzić twoją tezę o zamulaniu zatoki przez spady ze zbiornika osadowego.  
Ja ciebie chamem nie nazwę, po co. jaki koń jest każdy widzi.
37. Dodane przez glog, w dniu - 12-03-2012 11:40
No właśnie miasta o gorszym położeniu od Głogowa lepiej sobie radzą ze ściąganiem inwestorów, ale dlatego bo tamtymi miastami rządzą dobrzy menadżerowie, którzy do tego mają dobrym speców od promocji ich miast, do tego potrafią lobbować w swojej sprawie no i przy okazji mają zaradnych posłów. 
 
Policzyłem ruch na wszystkich drogach dojazdowych do Głogowa i Nowej Soli i wyszło na to, że do Głogowa idzie ruch 40 tys pojazdów/dobę a w Nowej Soli 30 tys, przy czym doliczyłem do ruchu w Nowej Soli nawet S3 pomiędzy NS a ZG który jest tranzytem przejeżdżającym obok tego miasta więc można uznać spokojnie że w Nowej Soli jest to tylko około 20 tys pojazdów/dobę wjeżdżających do miasta.  
Patrząc na przebieg przyszłej S3 można ją uznać teoretycznie za obwodnicę południową Głogowa oddaloną o 10 km od miasta. :) Niech tylko do projektu tej drogi dopiszą węzeł w Kłobuczynie, żeby nam umożliwić szybkie poruszanie się w kierunku Szczecina i Zielonej Góry.
38. Dodane przez hehehe, w dniu - 12-03-2012 23:36
Do Głogowa dolicz obwodnicę Polkowic i Legnicy. Będzie jeszcze więcej.
reklama
39. Dodane przez matematyk analityczny i statys, w dniu - 14-03-2012 07:22
glog - policz jeszcze raz, walnąłeś się o jakieś 40% w przypadku podawania natężenia ruchu wokół miast. Matematyka nie kłamie a ty tak.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust