Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
24
Listopada 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Emilia, Emma,
Franciszek, Gerard
Do końca roku 37 dni.
Start arrow Rozmowy Elki arrow Bochanysz: Nie możemy uszczęśliwiać na siłę

Bochanysz: Nie możemy uszczęśliwiać na siłę

Bochanysz: Nie możemy uszczęśliwiać na siłę

25.03.2012. Radio Elka, Maciej Iżycki
0401_bochanysz.jpgMiejscy radni opozycyjni nie chcą przyłączenia do miasta części gminy wiejskiej Głogów.  - Mieszkańcy tej gminy po prostu tego nie chcą - mówił Roman Bochanysz, radny Platformy Obywatelskiej, który był gościem poniedziałkowych Rozmów Elki.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kliknij, aby odsłuchać:

Opozycja mocno sprzeciwiła się przyłączaniu do miasta części gminy wiejskie Głogów. Wyraz temu dała podczas ostatniej sesji rady miasta. Pozostali radni zarzucili im, że działanie na szkodę miasta i jego mieszkańców, którzy wybrali ich do rady.

- Ja rozumiem, że można realizować swoje interesy, ale nie kosztem takich samych interesów innych ludzi. Nasze prawo do samorządności tutaj w mieście, nie różni się niczym od prawa do samorządności mieszkańców gminy wiejskiej. To trzeba uszanować. Walka o rozszerzenie granic na siłę nie ma sensu - mówił na radowej antenie radny Bochanysz.

Samorządowiec skrytykował również wyznanie wiceprezydenta Leszka Rybaka, który stwierdził, że podczas dyskusji nad zmianami granic miasta, był za przyłączeniem do niego również terenów gminy wiejskiej, na których stoją dziś hipermarkety. - Dla mnie to skandal. Miasto przez wiele lat nie potrafiło przyciągnąć inwestorów, a jak pojawiła się przed laty, która chciała wybudować w mieście galerię, to została do tego zniechęcona. Jak wójt Krzemień znalazł takich inwestorów, to my mamy teraz sobie to przejąć? Moim zdaniem to jest śmieszne - twierdzi gość Rozmów Elki.

Ostatecznie, mimo sprzeciwu opozycji, radni przyjęli uchwałę, która zobowiązuje prezydenta do złożenia wniosku o zmianę administracyjnych granic miasta. Decyzję w tej sprawie podejmie rada ministrów. (mai)
 
Komentarze (21)
1. Dodane przez Motocyklista, w dniu - 25-03-2012 21:58
Roman oczyszczalni ścieków też kiedyś podobno nie chciałeś dla Głogowa. a sprezentować mieszkańcom nocniki z pozytywką
2. Dodane przez Wróg głupoty, w dniu - 26-03-2012 08:30
W histori Głogowa było też tak,że miasto nie mogło się rozwijać bo jako twierdza było otoczone murami obronnymi i ograniczenie terytorialne paraliżowało normalny rozwój miasta. Dziś wynikający chyba z niedouczenia "mur umysłowy" radnych PO i SLD chce sparaliżować ponownie terytorialny rozwój miasta proponując ponowną niekorzystną dla Głogowa powtórkę z histori.
3. Dodane przez Przemek, w dniu - 26-03-2012 09:08
w obecnych granicach miasta jest wciąż bardzo dużo terenów, które czekają na zagospodarowanie. nie uważam, żeby konieczne było obcinanie innym gminom ich terenów, tylko dlatego że prezydent ma takie widzimisię.
4. Dodane przez Tomasz, w dniu - 26-03-2012 09:41
panie Romku nic na sile... ok ale czy to nie bedzie przyczyna malej wojenki ??? skoro my mieszkancy miasta jestesmy tacy zli ??? niegodni jak to mowi Marszalek... to ok my mieszkancy miasta moze tak wymowimy mieszkanca niby wioski za ulica posylac dzieci do naszych szkol czy tez przedszkoli ??? przeciez gmina wiejska pokrywa tylko czesc kosztow za te dzieciaki !!!! nie ma tam udzialu w inwestycjach (ocieplenie modernizacja doposazenie itd) ktore pokrywa gmina miejska... wiec sio w autobusy i do wlasnych szkol i przedszkoli bedzie to niezly koszt dla gminy wiejskiej hehe... nie wiem czego bronia ci zapyziali mieszkancy "nibywioski" przeciez wiekszosc z nich to uciekinierzy z miasta !!! to oni zniszczyli te wioski !!! niewielu mieszkancow dzis zajmuje sie rolnictwem... to zwykle osiedla miejskie czy tez podmiejskie zadna wies... najgorsze w tym jest to ze te nibywioski przez wiele lat glownie beda inwestowaly w uzbrojenie terenow dla bylych mieszczuchow i choc gmina bedzie sie chwalila inwestycjami to zadam proste pytanie co bedzie z tego mial dlugoletni mieszkaniec wioski ??? nic... wiekszosc jego podatku skonsumuja nowi... na cale szczescie blisko jest miasto to nie zauwazy swojej biedy... najgorsze jest wg mnie to ze choc czerpie sie garsciami z miasta to jednak z miastem sie wojuje !!! w pogardzie wrecz ma sie mieszkancow miasta !!! przyklad ??? kiedy powstaly markety??? dlaczego mieszkancy miasta chodza poboczem drogi a nie bezpiecznym chodnikiem ??? odpowiedz bo wojt ma gdzies mieszkancow miasta mimo ze niezle na nich zarabia ?? taka sytuacja nie mialaby miejsca gdyby te tereny byly miejskie (koszt chodnika jest niewielki)  
na koniec skoro nie chca oddac terenow motocrosu to moze sami tam zainwestuja??? skoro to taka bogata i dumna wioska... uciesze sie ze jako mieszkaniec miasta rowniez skozystam z waszych wiejskich podatkow :)
5. Dodane przez mietek, w dniu - 26-03-2012 09:52
Uwagę należy zwrócić tylko na to, że średniowiecze już dawno za nami i przykro mi gdy takie głąby wierzą w to, że od powiększania terytorium będzie jakikolwiek rozwój naszego miasta. Mamy się gdzie rozwijać niech chociażby Janek ściągnie jakiś inwestorów do strefy ta nie jest ogrodzona przecież żadnym murem a jedynie porośnięta chwastami. Pozostaje jeszcze dziura przed ratuszem może przeskoczy przez ten płot do kolegi i coś z tym w końcu zrobi.
6. Dodane przez do 3, 5, w dniu - 26-03-2012 10:42
Tak nie chcą do Głogowa, to PO kiego czorta POsyłają dzieci do przedszkoli i szkół w Głogowie i zawracają d... przychodniom miejskim ???!!! 
Skoro tak się bronią przed przyłączeniem, niech wożą swoje dzieci przedszkoli i szkół w Przedmościu czy Serbach !!!
reklama
7. Dodane przez do mietka, w dniu - 26-03-2012 10:52
faktycznie zaliczam cię "do głąbów", bo twoje wyPOst-ciny to "myślenie"... Romana
8. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 26-03-2012 13:40
Wiele się już napisało o "naszych" dzielnych radnych z PO i SLD i ich głupocie, więc kolejne słowa są właściwie zbędne. Ale kiedy usłyszałem, ze jeden ze znanych radnych z PO, przyłączenie tych kilku hektarów do miasta przyrównał DO ANEKSJI CZECHOSŁOWACJI PRZEZ HITLEROWCÓW W 38 ROKU, to zaniemówiłem...  
Wiele się ogląda głupot w TV, a jeszcze więcej można ich spotkać chociażby tutaj w komentarzach, ALE TEN RADNY POBIŁ CHYBA WSZELKIE GRANICE GŁUPOTY!!! 
Jak widać głogowska opozycja ciągle wyżej i wyżej podnosi poprzeczkę absurdów i kretynizmów :) Ciekawe gdzie jest jej kres. I czy w ogóle jest ;) 
Ludzie - na kogo wy głosowaliście??? 
A swoją drogą skoro opozycja tak dba o gminę wiejską a nie miejską, to może zrezygnują także ze swoich diet pobieranych z miasta? No bo po co mamy utrzymywać darmozjadów, którzy są przeciwni rozwojowi miasta.  
Przecież to jakiś absurd, żeby komuś takiemu jeszcze za to płacić.
9. Dodane przez mikrus, w dniu - 26-03-2012 14:23
do kom. 1 motocyklista, historii nie znasz i ci się kręci oczyszczalnię blokowała prawica głogowska a wybudował ją dopiero prezydent Rybka. To co proponował radny to mówił właśnie obecnej ekipie
10. Dodane przez loko, w dniu - 26-03-2012 16:10
Śmiech na sali radni miasta Głogowa bardziej dbają o interesy innej gminy niż swoich wyborców. 
Następnym razem Panie chorągiewko radny Romanie staraj się o mandat do powiatu czy też gminy wiejskiej głogów a nie Rady Miasta.
11. Dodane przez trzask, w dniu - 26-03-2012 18:52
Jakie jest oficjalne stanowisko Ruchu Palikota w te sprawie?
12. Dodane przez happy lucky man, w dniu - 26-03-2012 19:07
Panie Bochanysz,Pana nawet na siłę się nie da uszczęśliwić.
13. Dodane przez do mikrusa, w dniu - 26-03-2012 19:49
Oczyszczalnię wybudowano za kadencji Prezdenta Zielińs.kiego, a Ryb.ka to ją "sprywatyzował"... za grosze oczywiście - NIESTETY !!!
14. Dodane przez precz z PO-obłudą !, w dniu - 26-03-2012 20:28
Romuś - to POjętny uczeń PO-donka i zgodnie z linią partii próbuje tą sprawą przesłonić totalną kompromitację Platformy we wszystkich dziedzinach, np. w sprawach: 
- refundacja leków 
- tragedia w służbie zdrowia 
- syf z ACTA 
- syf z budową autostrad, ekspresówek, stadionów, kolei 
- "reforma emerytur" sprowadzona do "67" 
- podatki w górę 
- drożyzna rekordowa (paliwo, gaz, energia elektryczna) 
- bezrobocie rekordowe od ponad 20 lat 
- 2 mln Polaków wyjechało za chlebem z POlski 
- itd. itp.
15. Dodane przez Tomasz, w dniu - 26-03-2012 21:54
kidys kiedys myslalem ze jest Pan dobrym samorzadowcem... dzis wiem jak bardzo sie mylilem... i to w kazdym doslownie punkcie... niech Pan juz odejdzie... moze w gminie wiejskiej zrobi Pan kariere hehe  
 
ps 
jak mozna porownac podzial administracyjny do wlasnosci ???
16. Dodane przez lo, w dniu - 27-03-2012 15:52
do osmego mieszkanca.Glupota nie ma granic.I wiele jej doswiadczymy.Obojetnie z ktorej strony.Za PO jest mi po prostu wstyd.Radni plus poslanka nadaja sie do rzeczy...noszenia.Panu Bochanyszowi cos sie poromaniolilo.Raz jest prawicowy teraz lewicowy,czy odwrotnie.Ni pies ni wydra.To nie wojt K(...) znalazl inwestorow.To inwestorzy znalezli K(...).Wwczas miejscy radni za duzo chcieli.Zagrywki gdzie wchodza d gry ciezkie miliony,nigdy swiatla dziennego nie ujrza.Pan Bochanysz jak zwykle (...)........... .
17. Dodane przez LG, w dniu - 27-03-2012 17:42
Nigdy bym się nie spodziewał,że ktoś z rady miasta może tak wchodzić (...)i i wspierać gmine wiejską a niedbać o własne podwórko.Jak ktoś już napisał,powinien pan startować w wyborach do powiatu albo gminy wiejskiej może tam pan się odnajdzie.Przez takich ludzi jak pan Głogów pozostanie miastem o małym znaczeniu,proszę popatrzeć na Lubin,przyłączyli Małomice i jakoś korona z głowy nikomu nie spadła a u nas co-dzidostwo jak cała opozycja wobec prezydenta.
18. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 27-03-2012 17:43
A ja nigdy nie uważałem Bochanysza za dobrego samorządowca. To jego irracjonalne zachowanie jedynie to potwierdza. 
Dobrze przynajmniej, że on sam rozwiewa mit magicznego Rybki jako dobrego prezydenta. Niby nic nowego, bo i tak wszyscy o tym od dawna wiemy, ale dobrze, że to mówi osoba z jego najbliższego otoczenia. Chodzi mi oczywiście o wypowiedź o budowie obwodnicy, gdzie miasto i ówczesny prezio niewiele miało do powiedzenia. Mówi to sam Roman, więc jest to tym bardziej cenne. Przypomnę tą wypowiedź, gdyby znów ktoś chciał kiedyś przypisać Rybce nie jego zasługi ;)  
 
A co do Polimeni, to przypominam Bochanyszowi Romanowi, ze wtedy prezydentem był Rybka Zbigniew, i to on obiecał mieszkańcom budowę galerii handlowej, i to on odpowiada, że nie dotrzymał obietnicy (co akurat w jego przypadku nie dziwi), i to on odpowiada, ze ta galeria nie powstała. Bo tak się składa, że to prezydent odpowiada za to, co się w mieście dzieje. Przypominam to, bo Roman jak zwykle wydaje się o tym nie pamiętać, i jak zwykle lawiruje faktami.  
Dziękuję :)
19. Dodane przez glog, w dniu - 28-03-2012 12:30
Z tego co widzę pan Bochanysz najchętniej oderwałby Brzostów na którym mieszka od Głogowa i przyłączyłby go z powrotem do gminy wiejskiej :)
Trochę dziwne argumenty przedstawił, przecież były prezydent Rybka to teraz członek PO i to on przecież pogonił Polimeni, a szkoda bo byśmy mieli pierwszą galerię handlową w regionie, a tak zyskali na tym sąsiedzi i to on przez 8 lat rządów nie potrafił otworzyć podstrefy strefy ekonomicznej w Głogowie i ściągnąć inwestorów którzy znowu zainwestowali u sąsiadów i także on przez kilka lat męczył się z budową obwodnicy, którą za jego rządów przerwali w polu koło Górkowa a na koniec to on wyniósł się na wieś jak skończyła mu się kadencja. :) 
Szkoda, że w Głogowie gmina wiejska jest oddzielona od miejskiej, w takich Polkowicach jest jedna gmina i sobie miasto poszerzają bez problemu bo nie przeszkadza im żaden wójt i mieszkańcy podmiejskich wiosek płacą podatki do tej samej skarbonki co miastowi, a u nas zrobili jakiś pierścień dookoła miasta i byle łąki albo pola nie można włączyć do miasta, nawet z powodu sprzeciwu wójta nie będzie można włączyć toru motocrossowego do miasta i skanalizować go oraz zbudować do niego drogę. 
Większość głogowskich wyborców PO jest za poszerzaniem miasta, czemu radni PO działają przeciwko swoim wyborcom? Bardzo dziwne zachowanie.
20. Dodane przez lo, w dniu - 28-03-2012 21:15
Bo w tym miescie mieszkaja sami bardzo dziwni ludzie.
21. Dodane przez a może jednak..., w dniu - 29-03-2012 08:11
...glog jak zwykle mylisz się? Nie były prezydent pogonił a radni i kupcy głogowscy bojący się konkurencji. Przez osiem lat rządów przygotował podstrefę prawnie, stworzył infrastrukturę i ściągnął pierwszych inwestorów. Obecny prezydent nie zrobił niczego by ktokolwiek zechciał u nas inwestować, nawet marny zakład strugania kołków dla szewców nie powstał. Przypomnę - Ma od pięciu lat gotową podstrefę. Nic tylko korzystać. I co? Zero sukcesów.  
Niedokończona obwodnica jest wg ciebie porażką byłego. NIe chcę go bronić, ale gwoli sprawiedliwości zauważę, że nie mógł tego zrobić z powodów podobnych jak obecny nie może niczego zrobić w sprawie toru Górków. A może jednak inaczej - Rybka nie mógł a Zubowski nie chce.  
A teraz pytanie - Czy zadowlony byłbyś gdyby zorganizowano referendum we wsi z pytaniem: Czy cała wieś może korzystać z sadu gloga czy tylko sam glog? Wynik referendum wiadomy - cała wiocha rwałaby twoje jabłka, śliwki itd. a ty musiałbyś się z tym godzić bo przecież w referendum wiocha wypowiedziała ię, że twoje jest również moje i mojego i twojego sąsiada. Co do toru to się mylisz, nie ten wójt, Jerzmanowa cycu, Jerzmanowa.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust