Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
24
Listopada 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Emilia, Emma,
Franciszek, Gerard
Do końca roku 37 dni.
Start arrow Rozmowy Elki arrow Majewski: Starówkę trzeba ożywić

Majewski: Starówkę trzeba ożywić

Majewski: Starówkę trzeba ożywić

15.08.2012. Radio Elka, Maciej Iżycki
0816_majewski.jpgCzy głogowska starówka umiera? Są tacy, którzy twierdzą, że tak. Sprawę postanowił zbadać radny miejski Sławomir Majewski. O problemie rozmawiał z przedsiębiorcami i mieszkańcami ze Starego Miasta. Radny Majewski był gościem Rozmów Elki.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kliknij, aby odsłuchać:

- Niestety. Mimo że Stare Miasto jest rozbudowywane, to jednak życie na starówce zamiera. Świadczą o tym konkretne fakty. Między innymi to, że pojawia się na niej coraz więcej lokali do wynajęcia. Można się też o tym przekonać, wybierając się na spacer po Starym Mieście po godzinie 18.00. Po tej godzinie życie w tej części miasta praktycznie zamiera - twierdzi radny.

Jak temu zaradzić? O tym samorządowiec rozmawiał z przedsiębiorcami i mieszkańcami Starego Miasta. Jak stwierdził w Rozmowach Elki, zaczęły się pojawiać pewne pomysły. Handlowcy i restauratorzy zwracają między innymi uwagę na brak darmowych miejsc parkingowych na starówce oraz na to, że zbyt rzadko organizowane są na Starym Mieście masowe imprezy.

- Największą obawą są jednak dla nich plany budowy galerii handlowej. Boją się, że całe życie handlowe i rozrywkowe przeniesie się właśnie do tej galerii. Za mało jest również imprez i to takich dla wszystkich, a nie dla koneserów. Zły jest również sposób reklamowania i promocji przedsięwzięć, które odbywają się na starówce - twierdzi Majewski.

Spostrzeżenia swoje, mieszkańców Starego Miasta oraz przedsiębiorców, którzy funkcjonują w tej części miasta, Sławomir Majewski przekaże do ratusza. Liczy na to, że uda się zorganizować spotkanie prezydenta ze wszystkimi, którym leży na sercu przywrócenie życia na Starym Mieście. (mai)
 
Komentarze (25)
1. Dodane przez onexon, w dniu - 15-08-2012 23:31
to trzeba badać ? przecież to widać, wystarczy wieczorny spacer po naszym "centrum miasta", nic tylko policja krąży, a mieszkańcy zbierają podpisy aby lokalom nie były wystawiane koncesje na alkohol... żenada, nawet ciepłej wody nie ma
2. Dodane przez Michał, w dniu - 16-08-2012 07:44
Masz człowieku rację starówka zamiera. Ale oj oj czuję panie M. za te wychylanie się ludzie prezydenta i Pisowcy cię zjedzą. Już w gazecie cię opisali, to Krzysiu z Radkiem, ale trzymaj się gościu.
3. Dodane przez Babol, w dniu - 16-08-2012 10:16
Fakt, faktem sypialnia się robi.
4. Dodane przez ja, w dniu - 16-08-2012 12:28
Co prawda to prawda-Miasto śpiochów to może jeszcze godzinę policyjną wprowadzić.Rynek martwy ale jaka medialna radość po zmniejszeniu placu pana L.Panie radny ma pan wsparcie mieszkańców-powodzenia
5. Dodane przez bezrobotny, w dniu - 16-08-2012 14:17
Gdyby Majewski należycie robił to za co bierze niemałe wynagrodzenie - czyli skutecznie zwalczał bezrobocie to więcej ludzi stać byłoby na knajpy. On potrafi tylko bić słowną pianę, która ma przykryć jego wrodzoną nieudolność - bezrobocie wciąż mu w Powiecie Głogowskim rośnie, a on zajmuje się wszyskim innym a nie tym za co bierze niezłe pieniądze.
6. Dodane przez rychu, w dniu - 16-08-2012 14:45
jak kwitlo zycie na starowce wystarczy zobaczyc na przedwojennych widokowkach.Swoja droga ciekawy jestem co by powiedzieli obecni mieszkancy gdyby podobnie bylo dzisiaj.
7. Dodane przez łep, w dniu - 16-08-2012 14:45
Popieram głos nr 5.A życie staje się coraz trudniejsze wszędzie - myślę,że Pan Majewski powinien zadać pytanie Panu Premierowi Tuskowi - jak,żyć,Panie Premierze,jak żyć.Moi znajomi mieszkają na Starym mieście i nie chcą tam imprez masowych,to jest ich dom,chcą mieć spokój.Mają do tego prawo,choć ja wolałbym,żeby jakieś imprezy kulturalne się tam odbywały.Mieszkańcy tej dzielnicy nie mają ŻADNEGO interesu by w lokalach gastronomicznych był sprzedawany alkohol,chyba,że są też właścicielami tychże.Ale Pan Sławomir to zmieni - tak jak zmienił kostkę w Rynku,i wkrótce także odremontuje torowisko kolejowe w Głogowie.A pomoże mu w tym nowa mieszkanka Starego Miasta,Pani Posłanka Ewa - przynajmniej tak wróble ćwierkają,a może to plotka jest?Panie Sławku sianka brak u ludzi w kiejdach i to tylko tyle,aż tyle.
8. Dodane przez Do 5 psełdo bezrobotnego !, w dniu - 16-08-2012 15:15
Do 5. Zawiść i Zazdrościsz mu pomysłów i dlaczego nie potrafisz rozdzielić urzędu od radnego. A co on robi źle w urzedzie pracy. Uważam, że to właśnie pan Majewski ożywił tą instytucję.
reklama
9. Dodane przez MIESZKANIEC, w dniu - 16-08-2012 16:14
Zgadzam się z panem radnym M.....kim, ale dopóki Głogowem będzie rządziła PiSowska ekipa smutasów to nic się nie zmieni. Bo wy potrafice jedynie Majewskiego tylko pomawiać i opluwać, chyba jesteś z PiSu, bo w tym jesteście naprawdę najlepsi. A jeszcze w wyborczej przeczytałem co to za ekipa pana prezydenta
10. Dodane przez xyz, w dniu - 16-08-2012 17:47
Nie ma ciekawej oferty to nie ma ludzi, tam gdzie coś ciekawego się dzieje tam zawsze są ludzie. Głogowianie wolą jeździć na zakupy do Wroclawia, Z.Gory czy Poznania tam tez chodzą do restauracji, bo jest lepiej i taniej.
11. Dodane przez Giewont, w dniu - 16-08-2012 18:00
Żeby życie kwitło na starówce należy się zwrócić do kolegów i koleżanek w Warszawie, żeby obniżyli VAT, ZUS, podatki dochodowe itd. Jak ludziom zostanie więcej pieniędzy to nie będą musieli zamykać lokali! Takie to trudne do zrozumienia???
12. Dodane przez do mieszańca, w dniu - 16-08-2012 18:19
A nie przeczytałeś, kto załatwił córce Pani dziennikarki z Wyborczej prace w KGHM? 
Ale każdy wyczytuje co chce.
13. Dodane przez meno, w dniu - 16-08-2012 20:31
nie zdziwilbymb sie ze te pomysly po to aby w najblizszych wyborach startowac na prezydenta
14. Dodane przez głogowianin, w dniu - 16-08-2012 20:50
Drogi Sławku, wybawicielu ludu. Ludzi jest mniej, bo są wakacje. Po osiemnastej życie zamiera, nie ma bezpłatnych miejsc parkingowych... a do której godziny gamoniu jest płatny parking? Bicie piany to Twoja specjalność. weź się do roboty.
15. Dodane przez Sławek, w dniu - 17-08-2012 08:03
Przyznajem rzem gamoń - do 18.00,juz nie bede wymyślać głupich pomysłów
16. Dodane przez Rozrywkowy bezrobotny, w dniu - 17-08-2012 08:46
Skoro Majewski twierdzi, że na Starym Mieście jest za mało masowych imprez to dlaczego przez ponad DZIESIĘĆ lat kierowania Głogowskim Urzędem Pracy nie zorganizował na Starym Mieście żadnej masowej rozrywkowej imprezy dla BEZROBOTNYCH? Czyżby w Powiecie Głogowskim brakowało bezrobotnych?
17. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 17-08-2012 08:47
Starówka zamiera??? Chyba Sławek mówi o jakimś innym mieście, bo jakoś tego nie zauważyłem. Od wielu lat nic się tam nie zmieniło. Mogło by być lepiej, ale i tak nie jest źle. W końcu Głogów to nie Kraków albo Gdańsk. A jak Sławkowi mało ludzi to niech zbierze swoich harpaganów z PełO i siłą ludzi nagania! Nic nie robią, to przynajmniej będą zajęcie mieli.  
Kasy panie Majewski ludziom trza- kasy! Ale z tm to by trza do Słońca Peru uderzyć. Tyle,że to już nie w stylu Sławka. Przecież za wszystko "musi" być odpowiedzialny PiS, a nie miłościwie panujący tzw. rząd. 
Ehhh, czego to te lemingi nie wymyślą, żeby zohydzić nasze piękne miasto... Boli ich, że już drugą kadencję są POlitycznym marginesem w mieście, więc wymyślają co jakiś czas sensacje. 
Całe szczęście że głogowianie mają swój rozum i pogonili to barachło w odpowiednim czasie. 
A najfajniejszy jest ten argument o braku bezpłatnych miejsc parkingowych po 18 :D
18. Dodane przez ja, w dniu - 17-08-2012 11:10
Oczywiście że kasy ludziom trzeba,i miejsc pracy ale to zadanie dla prezia a co urząd ma zaproponować jak brak pracodawców?Za lokalny marazm odpowiada nasza nieudolna władza z ratusza.Facet jest bystry i takich radnych powinno być więcej,bo mowa o radnym!!!ad.16 a PUP to DOM KULTURY?-bzdura
19. Dodane przez Tomasz, w dniu - 17-08-2012 11:34
najwazniejsi na starowce sa piesi !!! im ich mniej tym gorzej dla owego zycia na starowce... tam gdzie brakuje pieszych tam jest najwiecej wolnych lokali i tam najczesciej upadaja sklepiki i restauracje i inne dzialalnosci... tam gdzie jest najwiecej pieszych tam nie tylko jest znacznie mniej tych negatywnych zjawisk ale rowniez i czynsze sa wielokronie wieksze !!! radny jest zmartwiony brakiem miejsc parkingowych a redaktor martwi sie "nieprzystosowaniem" starowki do samochodow... zalosne... starowka nie jest przeciez podmiejskim parkiem handlowym !!! 
skoro wiec samochod jest wrogiem pieszego to nalezy ograniczyc ruch samochodowy na starowce bo i tak jak zauwazyliscie "starowka nie jest przystosowana do ruchu samochodowego" upraszczajac tak zorganizowac ruch samochodowy aby mozna bylo dojechac do starowki i zaparkowac auto a nie tak jak dzis ze mozna najzywczajniej poruszac sie samochodem po niej prawie w calosci... wowczas samochodowy egoista staje sie pieszym a pieszy to potencjalny klient !!! znacznie lepszy niz kierowca(po prostu latwiej go skusic hehe) 
nalezy takze inaczej traktowac mieszkancow starowki... 
to nie sa ludzie ktorzy szkodza temu miejscu !!! skad sie to wzielo ??? prosze zauwazyc ze niewiele na starowce zostalo zbudowane bez udzialu mieszkancow !!! jesli sa zbyteczni to co by pozostalo ze starowki ??? ja jestem pewien ze nawet ratusza do dzis nikt by nie odbudowal bo i po co ? stalby tam sam... 
o charakterze miejsca decyduja jego mieszkancy !!! jesli ktos twierdzi ze nie to opowiada bzdury... nawet turysci nie tworza miejsc oni je po prostu odwiedzaja... owszem duza ilosc takiego klienta powoduje rozwoj uslug dla niego lecz takze do czasu gdy zabraknie miejscu "lokalnosci" to i turysci wowczas omijaja takie miejsca... dlatego lokalny biznes dzialajacy na starowce powinien wrecz wspoldzialac z mieszkancami starowki !!! takie sklucenie mieszkancow z restauratorami szkodzi im samym !!! to dlatego w srodku tygodnia takie pustki sa w owych lokalach... skluceni mieszkancy nie dadza przeciez zarobic wrogowi... 
miasto powinno zadbac aby mieszkancow starowki bylo jak najwiecej ale rowniez i o to aby ci mieszkancy byli zamozni... szczerze miasto nie oferuje bogatym nic aby pozostali nadal mieszkancami miasta !!!! powiecie zaraz ze bogaci moga sobie domek w miescie wybudowac... ale z punktu widzenia urbanistyki osiedla domkow jednorodzinnych to stracona szansa... jedynie z czego mozemy sie wowczas cieszyc to ze podatki placone bede w miescie i nic ponad same problemy dla miasta...  
miasto rowniez powinno zatroszczyc sie o "zaludnienie" okolic starowki !!! dzis starowka jest odcieta od miasta a niby jest jego centrum... zaludnic ostrow tumski zarkow tereny po WP moze w paru miejscach "blisko" starowki uda sie jeszcze cos zmiescic ??? wazne jednak aby wprowadzic ludzi blisko centrum a nie na wielkoplytowym dalekim piastowie !!! nie dziwota ze ludzie z tego osiedla wszedzie musza jezdzic samochodem i sie tego domagaja jak mieszkaja tak daleko od cywilizacji ;) nie ma sensu dalsza przestrzenna rozbudowa miasta gdy centrum jest tak wyludnione... inwestowanie na dalekim krancu miasta jest bledem !!! im wiecej inwestycji w centrum tym lepiej dla miasta i jego mieszkancow... 
pomyslem na przyciagniecie ludzi na starowke nawet z okolicznych miast jest budowa na bulwarze wielkiego dobrze wyposazonego centralnego placu zabaw dla dzieci !!! malo tego miasto wraz z kupcami mogloby zatrudnic w takim miejscu "animatora" zabaw dzieciecych !!! to nie sa ogromne pieniadze !!! wiecej miasto wydaje na parkingi niestety...  
co do imprez kulturalnych to niestety brak nam spoleczenstwu Glogowa i okolicznych miast potrzeby by kozystac z kultury... przykladem niech bedza ruiny teatru... najczesciej da sie uslyszec na ten temat "po co?" nawet z ust obecnego prezydenta(i to juz od wielu wielu lat... pamietac nalezy takze ze to on kiedys zablokowal odbudowe teatru ze swoimi kolesiami partyjnymi) przypomne ze obecny prezydent wygral wybory z haslami walki z jazzem i mokiem !!! co mozna pomyslec o spoleczenstwie ktore wybiera za prezydenta otwartego wroga kultury ??? nic bo i "po co?"  
 
panie Majewski trwa dyskusja prosze choc przeczytac zalozenia karty lipskiej znajdzie tam Pan wiele odpowiedzi na zadane pytanie "dlaczego starowka zamiera?" 
 
chetnie bym z Panem o starowce ale nie tylko podyskutowal jednak obawiam sie ze dla Pana polityka jest wazniejsza od milosci do miasta....
20. Dodane przez mieszczuch, w dniu - 17-08-2012 20:07
Boże widzisz, a nie grzmisz! Temu gościowi się wszystko w głowie pomieszało. Kiedy dotrze do niektórych głów, że starówki nie są od imprez masowych !? Kameralne imprezy tak, ale w lokalach, tudzież w ogródkach, ALE NIE MASOWE!!! Widział Sławek starówki gdzie były karuzele? I co jeszcze?! Może tory gokartowe zbudujemy dla tatusiów i ich synów w rynku? A ja widziałem starówki, z których poznikały nawet ogródki kawiarniane, żeby nie psuły historycznego wyglądu! I wygląda to naprawdę dobrze! 
A jak brakuje Sławkowi lidera który miałby zintegrować restauratorów którym brakuje pomysłów, TO MOŻE SAM NIM ZOSTANIE! No bo dlaczego nie??? Może zrobi wreszcie coś pożytecznego i wykaże się jakąś inwencją, a nie tylko narzekaniem i szukaniem sztucznych problemów.  
O zarzutach o braku ruchu samochodowego i braku parkingów na starówce już z litości nie wspomnę... 
Rany, przecież w tym wywiadzie Sławka każde kolejne zdanie jest głupsze od poprzedniego! On mówi dokładnie tak, jak NIE POWINNO BYĆ NA STARÓWKACH! Tyle, ze interpretuje to dokładnie odwrotnie. 
 
Ludzie, kto na takich głosuje??? Zastanówcie się następnym razem, zanim oddacie swój głos. Bo potem wychodzą takie tuzy intelektu jak właśnie nasz Sławek.
21. Dodane przez Tomasz, w dniu - 19-08-2012 14:21
do kom 20 
w sumie to zal mi Ciebie ze nie widziales wesolego miasteczka na ulicach starowek w niemieckich miastach... dziwi mnie jednak to ze nie widzac i nic o tym nie wiedzac tak mocno zaatakowales czlowieka o tym mowiacego... ze swojej strony dodam jedynie ze wesole miasteczko rozstawione w ciasnych uliczkach starowki wyglada fantastycznie jak rownez fantastyczna jest atmosfera dni miasta z takimi karuzelami bo zazwyczaj wesole miasteczka sa na starowkach tylko na swieto miasta... w porownaniu z naszym targowiskiem to czlowiek zastanawia sie w jakim swiecie zyje...
22. Dodane przez mieszczuch, w dniu - 19-08-2012 18:01
Tomaszu- za to ja od dawna zastanawiam się, w jakim świecie Ty żyjesz... :/ 
Bez odbioru.
23. Dodane przez też radny..., w dniu - 19-08-2012 20:27
Idź na starówkę Sławek, POspaceruj... nie musisz się przebierać za pajaca bo nim jesteś, będzie weselej...
24. Dodane przez Jedyny trzeźwy?, w dniu - 21-08-2012 16:16
Śmieszą mnie zarzuty wobec Majewskiego, że bezrobocie nie maleje. A co on ma zrobić w powiecie skoro za sprawy gospodarcze, szukania inwestorów, gospodarowaniem gruntami odpowiada gmina a nie powiat? Cymbalista spod 5 jak zwykle obszczekuje. 
Typowym obszczymurkiem jest chociażby "mieszkaniec". Niby mieszka w tym mieście a nie widzi martwego Starego Miasta i jeszcze błyszczy intelektem pisząc, że Głogów to nie Gdańsk. Tyle tylko, że w Gdańsku nie ma takich durnych "mieszkańców".
reklama
25. Dodane przez gege, w dniu - 21-08-2012 16:34
Po co to całe gadanie - prezydent doprowadzi miasto do takiego stanu jak swoją dawną szkołę. Kiedy nią rządził było to smutne liceum z niewielkimi sukcesami, malała corocznie liczba kandydatów. W końcu władze miały dylemat - zlikwidować czy przenieść, połączyli to w końcu z Zespolem Szkół Wyżykowskiego. Na tej operacji zdołał zrobić karierę polityczną i teraz rządzi. Podobnie będzie z Głogowem pod jego rządami - liczba ludności będzie maleć, sukcesy będą marne, młodzi stracą chęć do mieszkania tutaj i w efkecie pozostanie nam razem z powiatem głogowskim połączyć się z polkowickim. A prezydenta zredukują nam do burmistrza. Nie chodzi tu tylko o starówkę, stu majewskich nie pomoże.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust