Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
12
Maja 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Dominik, Flawia,
Jan, Joanna,
Pankracy
Do końca roku 233 dni.
Start arrow Głogów arrow Bochanysz: Zamachom mówimy stanowcze "nie"

Bochanysz: Zamachom mówimy stanowcze "nie"

Bochanysz: Zamachom mówimy stanowcze "nie"

04.01.2013. Radio Elka, Maciej Iżycki
0629_zukowice.jpgMieszkańcy gminy Żukowice są za przyłączeniem terenów, na których położona jest huta miedzi, do ich gminy. W Głogowie konsultacje rozpoczną się w poniedziałek. Gra toczy się o spore dochody z podatków. Decyzję podejmie rada ministrów.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Tereny, na których funkcjonuje huta, włączone zostały do Głogowa pod koniec lat osiemdziesiątych. Od tego czasu podatki płacone przez zakłąda trafiają do miejskiej kasy. Ówczesne władze Głogowa i województwa zapewniały, że będą wspierały inwestycyjne zadania w gminie Żukowice. Jak twierdzi wójt Krzysztof Wołoszym, z tych obietnic jednak się nie wywiązują. Stąd właśnie wniosek o ponowne włączenie terenów, na których powstała huta, do gminy Żukowice.

Wojną o terytorium oburzeni są
radni. Także ci, którzy jeszcze niedawno chcieli włączenia do miasta terenów należących do gminy wiejskiej Głogów i gminy Jerzmanowa. - Co na to wszystko głogowskie SLD - pytał radny Radosław Pobol. - Krzysztof Wołoszyn ubiegał się o fotel wójta z poparciem Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Czy to jest więc nowa strategia SLD? Takie działanie jest bardzo szkodliwe dla miejskiego budżetu - mówił Radny Pobol.

Jak przekonywał wyrwany do odpowiedzi Zbigniew Sienkiewicz, radny i szef rady powiatowej SLD, decyzja o włączeniu huty w granice gminy Żukowice nie była konsultowana z radą powiatową SLD. - Panie Pobol, to był polityczny chwyt poniżej pasa. Kłamie pan już w pierwszych wersach swej wypowiedzi. Krzysztof Wołoszyn nie ubiegał się o swój urząd z listy SLD. Co do odłączenia huty od miasta, to jest to inicjatywa wójta i nie było żadnych rozmów na ten temat - twierdzi Sienkiewicz.

W ubiegłym roku władze miasta usiłowały przyłączyć do niego tereny należące do gminy Jerzmanowa i gminy wiejskiej Głogów. Mieszkańcy tej ostatniej sprzeciwili się takim terytorialnym zakusom. Terytorialnej ekspansji przeciwna była również część radnych. - Teraz również nie zgadzamy się na zmianę granic - twierdzi radny Roman Bochanysz. - Zamachom mówimy stanowcze "nie". Tak jak kilka miesięcy temu nie mieliśmy ochoty na zamach na gminę ościenną, tak dzisiaj, ja przynajmniej nie mam ochoty, by ktoś próbował okroić naszą gminę. Próba bogacenia się poprzez przyłączanie terenów, to nie jest wyjście sytuacji kryzysowej - mówi Bochanysz.

O ile mieszkańcy gminy Żukowice mogli już wypowiedzieć się w sprawie zmiany granic, o tyle konsultacje z mieszkańcami miasta rozpoczną się w poniedziałek 7 stycznia i potrwają dwa tygodnie. Stosowne ankiety pobrać można w ratuszu. Dostępne będą również w siedzibie Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej, Miejskim Ośrodku Kultury, PWiK i GPK Sita. Do głogowian powinni dotrzeć też ankieterzy.

Ostateczną decyzję w sprawie zmiany granic administracyjnych gminy Żukowice i Głogowa podejmie rząd. (mai)
 
Komentarze (27)
1. Dodane przez lo, w dniu - 04-01-2013 10:21
Do radnego z osiedla Brzostow - proponuje oddac Zukowicom to co im zabrano.Jako rekompensate za stracone lata,przylaczyc .....osiedle Brzostow do Gminy ....Zukowice.Co Pan na to?
2. Dodane przez marek33, w dniu - 04-01-2013 11:04
Proponuje zrobić również drugą ankietę z pytaniem: 
-Czy jesteś za przyłączeniem gminy Żukowice do miasta Głogowa i tym samym czy jesteś za likwidacją kilku stołków w administracji państwowej? 
Skoro gmina ta jest mała i leży tuż przy granicach miasta, to dlaczego by ją nie wchłonąć? Już same oszczędności za tym przemawiają. Mam nadzieje że przeczyta to choć kilku radnych (bez względu z jakiego ugrupowania) i zaczną działać właśnie w ten sposób.
3. Dodane przez Ja, w dniu - 04-01-2013 11:34
brawo panie Bochanysz !! ps. 100% zgody z wpisem marka33
4. Dodane przez mieszkanka miasta, w dniu - 04-01-2013 12:39
do kom 2: pod względem powierzchni gmina Żukowice jest większa niż gmina miejska Głogów, zaś idąc tokiem myślenia że skoro gmina leży przy granicy miasta Głogowa to to samo można powiedzieć o gminie wiejskiej glogów, gmienie kotla. Bynajniej nie gmienie Jerzmanowa bo pomiędzy miastem a Jerzmanową jest jeszcze teren gminy wiejskiej głogów. Poza tym zapytaj się rolników mieszkających na terenie gminy żukowice czy chcieliby płacić podatki od nieruchomości czy gruntów rolnych w wysokości takiej jaka obowiązuje na terenie gminy miejskiej.  
Do kom 1- Brzostów to można oddać ale gminie wiejskiej :) nikogo innego po drodze nie ma.
5. Dodane przez donald 67, w dniu - 04-01-2013 12:52
a może czas na ankiete żeby GŁOGÓW TRAFIŁ DO WOJ. lubuskiego,pewnie tam drugi most byłby piorytetem
6. Dodane przez NN, w dniu - 04-01-2013 13:12
Do 2. A może by tak Głogów przyłączyć do gminy Żukowice, bo chyba Pan sobie nie zdaje z tego sprawy ale gmina Żukowice jest terytorialnie o wiele większa od Głogowa.
reklama
7. Dodane przez Hania, w dniu - 04-01-2013 14:09
tu nie chodzi o powierzchnię jednej gminy czy drugiej, tylko jej potencjał rozwojowy, zasoby, stan finansów i znaczenie w regionie. Wybaczcie, ale gmina Żukowice znaczy tyle co NIC.
8. Dodane przez Mądrale, w dniu - 04-01-2013 14:14
Wszyscy marudzicie. Jak Prezydent Zubowski chciał przejac tereny Gminy wiejskiej Głogów to było dobrze, ale jak nagle Wójt z Żukowice chce przejać jego tereny to juz robi aferę. Takie widac jest prawo i rozumiem to. Swoją drogą wiem jakie podatki są w mieście po swojej kieszeni, ajak słysze od mieszkańców gmin to zazdroszcze ze maja tak dobrze. Nikt myslacy z gminy żukowice nie chce do Głogowa jako gminy-bo tam byłby nikim, marionetkami byliby ludzie. Swoja droga podziwiam spryt i odwagę wójta z Żukowic, choć go nie znam.
9. Dodane przez michał, w dniu - 04-01-2013 15:50
Przyłączyć Głogów do lubuskiego!
10. Dodane przez lubuszanin, w dniu - 04-01-2013 16:35
popieram propozycje michala.
11. Dodane przez idc, w dniu - 04-01-2013 18:14
Po kiego lunta te wszystkie gminy - proszę o rzeczową odpowiedź.
12. Dodane przez ekspancja tertorialna Głogowa, w dniu - 04-01-2013 18:50
A podobno epoka kolonializmu już mineła. Już widzę, jak miasto Głogów troszczy się o sprawy wiosek z gminy Żukowice, kóre chce przejąć. Zresztą swoją drogą pokazali jak dotrzymują umów (przykład umowa na podstawie której mieli wspierać Gminę Żukowice w zamian za oddanie huty). Co Głogów obchodzić będą problemy jakieś wioski, że chodnik czy droga wymaga naprawy, przecież są ważniejsze priorytety mieszkańców miasta, niż pozostałych Gminy miasta Głogów z wiosek? Idąc krnąbrym tokiem myślenia niektórych, którzy proponują przyłączyć Gminę Żukowice do Glogowa, będzie następna akcja, opuść wioskę i przeprowadź się do miasta, jak ci źle. Gmina w swojej istocie ma dbać o interesy lokalnych wspólnot jej mieszkańców. Co mnie będzie obchodzić, że w danym roku gmina Głogów nie wyremontuje drogi na mojej wsi, bo będzie musiała przeznaczyć te pieniądze na remont np. wieżowców z wielkiej płyty lub coś tam innego zupełnie abstrakcyjnego dla spraw wsi polskiej. Głogów powinien wywiązać się z umowy z nawiązką za lata bezczynności albo oddać hute z powrotem hute Gminie Żukowice.WSTYD ! ! !
13. Dodane przez ppp, w dniu - 04-01-2013 19:27
To, że istnieją takie gminy miejskie jak gmina Głogów to w ogóle kpina !!! 
A co tyczy się rolników w gminach sąsiadujących w okolicach Huty- Panowie ołów i inne "dobrodziejstwa z Huty chyba już wystarczająco wyżarły wam mózgi, produkujecie, na pewno w pocie czoła, ekologiczne zboża, kapuchę i inne wspaniałe uprawy, smacznego. 
A z drugiej strony nie wiem czy pamiętacie w jakich warunkach oddaliście te grunty dla miasta, no cóż lata lecą Huta karmicielka zatruwa.... Nie twórzmy następnych absurdów, jedno Krzemieniewo wystarczy w tym rejonie.
14. Dodane przez S.Jola, w dniu - 04-01-2013 19:40
Ja bym chciała by granice miasta pozostały bez zmian,ale Szanowny radny R.Bochanysz powinien pamiętać,że na gminie Żukowice kiedyś dokonano takie samego gwałtu i tego gwałtu dokonała gmina miejska Głogów.
15. Dodane przez ano nim, w dniu - 04-01-2013 20:02
dlaczego nikt nie spojrzy obiektywnie: miasto Głogów wyciągnęło rączkę po pieniążki od HM Głogów, przez wszystkie te lata spokojnie doiło krówkę jaką jest ta część kombinatu nic nie dając w zamian gminie, którą dzieli od wielkich kominów tylko szosa i to jej mieszkańcy w największym stopniu chłonęli nie materialne "dobrodziejstwa" tej gałęzi przemysłu (patrz ołowica)a teraz jak OSZUKANA Gmina Żukowice upomina się o swoje to wielki krzyk???Jeżeli nie wywiązujesz się z obietnic to oddaj to na co nie zasługujesz ale nie...bo masa darmozjadów na stołkach została by bez ciepłych posadek jakby zrobiło się biedniej
16. Dodane przez jestem z Głógowa, w dniu - 04-01-2013 22:01
Kto uprawiał pola przed zbudowaniem huty prezydent miasta Głogowa czy rolnicy z Zukowic.Zabrano im te pola pod hutę bez rekonpenszty następnie w pokrętny sposób zawłaszczylo miasto Ile jeszcze obrabiania mieszkańców Zukowic.Niech ta ziemia wruci do prawowitych własdcicieli.Należy skonczyc z osiagnięciami Pana Jana.Najlepiej żądzi się za nie swole pieniadze na własne osobiste tzw. sukcesy.
17. Dodane przez ankieta ws huty, w dniu - 04-01-2013 22:25
Ankieta prowadzona przez Głogów dotycząca zwrotu terenów Huty do Gminy Żukowice, którą wg gazety lokalnej mają przeprowadzić m.in. ankieterzy (czyt. agitacja) powinna brzmieć:czy jesteś za uczciwym rozwiązaniem kwestii oddania obszaru terenów huty do jej pierwotnego administratora albo czy dalej chcesz abyśmy tneli wała i zgarniali kase za friko od hmg z tytułu podatków lokalnych w zamian za obietnice nic nie warte od lat Gminie Żukowice, ponieważ biedny i tak nic nie zdziała? 
Podsumowując Gmina Żukowice - najbiedniejsza gmina w regionie z najbogatszą firmą w Polsce ! (FENOMEN dzięki sprytnej Gminie Głogów). A skoro biedne Żukwice, to i tak sie nie upomną więc kółko się zamyka. I nagle wielkie halo, że ktoś upomina się o swoje ? Gdzie obiecane wsparcie inwestycji ze strony Głogowa w zamian za hute przez ostatnie kilkanaście lat? Nam wystarczyłoby kilka lat mając hutę administracyjnie (choć faktycznie odpoczątku jest u nas), abyśmy mieszkańcy Gminy Żukowic mieliby problemy takie jak Gmina Jerzamowa czy Grębocice, czyli gdzie i jak jeszcze bardziej ludziom ułatwić i uprzyjemnić życie, a nie jak przetrwać kolejny rok przy cięciach na inwestycje i remonty, bo nie ma kasy na rozwój,no bo skąd jak ciągnie Głogów wszystko, a w pobliżu huty nikt nie chce się budować ani rozwijać, bo truje, a truje Gmine Żukowice a nie Głogów! Zrobiono z nas dziadów z premedytacją, a teraz jeszcze pretensje, że upominamy się o nie spełnione obietnice? To jakiś absurd ! I na dodatek próbuje się nam wmówić że wszystko jest FAIR?
18. Dodane przez hehehe, w dniu - 05-01-2013 08:18
"Ja" = Bochanysz ! POniał ?!
19. Dodane przez ktos, w dniu - 05-01-2013 09:13
tak na marginesie jak to tak wszystko należy do glogowa to czemu teren huty obsługuje listonosz z żukowic??? niech sobie listonosze z głogowa jeżdżą i znowu bedzie szum bo tamci maja za daleko i koszty a ten jest na miejscu....
20. Dodane przez Tomasz, w dniu - 05-01-2013 13:02
wies to wies nie rozumie co ma z wioska wspolnego huta ??? zastanowcie sie czym jest miasto ??? skad ono sie wzielo ??? i dlaczego sie ono rozrasta ??? dlaczego wchlania pobliskie miejscowosci ??? podpowiem to jest normalny proces !!! gdyby tak jak wy kiedys sprzeciwiano sie rozwojowi miast to by ich po prostu nie bylo... i nie rozumie dlaczego rozwoj miasta traktujecie na rowni z agresja...  
piszecie cos o umowie ale jakiej umowie ??? z kim podpisanej ??? nie z wladzami wojwodzkimi ??? mozecie dochodzic swoich praw ale czy to robicie ??? nie...  
szukacie pieniedzy bo wam ich brak ale co chwila rowniez chwalicie sie jakie to niskie podatki placicie !!! za malo placicie podatkow !!! i to jest sedno sprawy !!!! zycze gminie Zukowice bankructwa i zarzadu komisarycznego on wprowadzi wam wysokie podatki ktore wystarcza na wasze potrzeby i bedzie ok... 
a na dzis dzien zycze wam wyalienowania w powiecie glogowskim :) Glogow to przeciez powiat bez paru chlopow ze wsi pamietajcie o tym...
21. Dodane przez eddy, w dniu - 05-01-2013 13:52
ja to bym glogow do warminsko-mazurskiego przylaczyla przeciez to tez polska B
22. Dodane przez Tomaszu, w dniu - 05-01-2013 14:27
A niby co ma wspólnego miasto z hutą? A może trzeba było wybudować hutę w dawnym centrum Głogowa. Tam były tylko ruiny gdy huta powstawała. A może Tomaszku podasz nam przykład gdzie to wybudowano w mieście hutę? Tak jakoś dziwnie się składa, że Manchester, Leeds jako ośrodki przemysłowe powstały na wsi a nie w mieście. Co tam jakaś Anglia, hutę im. Lenina wybudowano w Krakowie czy pod Krakowem? Hutę Skawina wybudowano w mieście czy na wsi? Hutę Katowice wybudowano w Katowicach czy kilkadziesiąt kilometrów od Katowic? Mylisz przyczyny ze skutkami. Zresztą, nie pierwszy raz, 
 
Nie da się ukryć, że ówczesne władze, a rządzili tzw. dzisiaj komuniści, tak panie radny Pobol, komuniści a nie jakiś tam PiS czy inne wynaturzenie sceny politycznej. Radny Pobol broni dzieła komunistów, świat Panie Popiołek zwariował. Albo ludzie, j.w.
23. Dodane przez kitol, w dniu - 05-01-2013 20:11
POmioty komunistyczne robicie szum, a to wasi towarzysze przed laty w latach 80-siątych doprowadzili do obecnej sytuacji !
24. Dodane przez pietrek, w dniu - 05-01-2013 21:39
Przyłączyć Głogów do Andaluzji!!!Natychmiast!!!Kto za?
25. Dodane przez POmiot komunistyczny, w dniu - 06-01-2013 11:21
Do PiSuarowego wypierdka. 
Gdy komuniści oddawali władzę Polska zadłużona była na ok 300 mln złotych tzw. długu zagranicznego i publicznego. 
Gdy władzę oddawał wypierdek Jarosław K. Polska zadłużona była na prawie 700 mln złotych. 
 
Wypierdku, nie zwalaj winy na Piasta Kołodzieja za nieudolność dzisiejszych i poprzednich rządów.
26. Dodane przez do POmiota 25, w dniu - 06-01-2013 16:49
Sprawdź swoje liczby w rocznikach statystycznych i nie pisz bzdur sldoopku...
reklama
27. Dodane przez POmiotek do PiSuarkowego wypie, w dniu - 06-01-2013 20:41
Właśnie! Sprawdź sobie. PiSdo-łku.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama