Wspólna kampania na rzecz rodzin zastępczychMie(dź) rodzinę |
02.12.2019. Radio Elka, Tomek Jóźwiak | ||||||||||||||
Dyżurny reporter: 667 70 70 60 Główny organizator projektu, Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce alarmuje, że w Polsce zauważalny jest kryzys rodzicielstwa zastępczego, a liczba rodzin zastępczych dramatycznie maleje. Szacuje się, że ponad 72 tysiące polskich dzieci pozbawionych jest opieki rodzicielskiej, a jedna piąta z nich przebywa w instytucjonalnych formach opieki, takich jak domy dziecka. W 2018r. w tej grupie było ponad 1300 dzieci poniżej siódmego roku życia. - My jesteśmy zawsze tam, gdzie są dzieci. 72 tysiące dzieci w Polsce, to są dzieci porzucone i osierocone, dzieci, które nie mają opieki biologicznych rodziców. To średniej wielkości miasto w Polsce. Wyzwania dla lokalnych samorządów w tym obszarze są naprawdę spore - mówi Anna Choszcz - Sendrowska, szefowa działu komunikacji i PR Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce. W kampanię włączyli się samorządowcy z Głogowa, Legnicy, Lubina i Polkowic. Szacuje się, że w zarządzanych przez nie instytucjach przebywa łącznie około 300 dzieci potrzebujących rodzin zastępczych, a 40 z nich to podopieczni poniżej 7. roku życia. Partnerem głównym finansującym kampanię społeczną „Mie(dź) rodzinę” jest Fundacja KGHM. - Bardzo się cieszymy, że jako KGHM możemy być głównym partnerem tego szczytnego przedsięwzięcia. Kampania ma na celu promocję rodzinnej pieczy zastępczej, zwerbowanie nowych kandydatów na rodziców zastępczych i stworzenie jak najlepszych warunków do tego, aby dzieci, które są pozbawione pieczy zastępczej mogły się rozwijać i zyskiwać jak najlepszy efekty w życiu - mówi Błażej Marzoch z departamentu komunikacji spółki KGHM. Partnerami wspierającymi kampanię są Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, firma CCC i Piast Group.
reklama
|
reklama
reklama
reklama