Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
27
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Anastazy, Andrzej,
Piotr, Teofil, Zyta
Do końca roku 248 dni.
Start arrow Lubin arrow Ile zużytej wody, tyle za odpady, czyli segregacja po lubińsku

Uchwała śmieciowa - mnóstwo pytań, wiele wątpliwości

Ile zużytej wody, tyle za odpady, czyli segregacja po lubińsku

03.12.2019. Radio Elka, Tomek Jóźwiak


(Fot. Archiwum)
Przyjęta przez miejskich radnych uchwała śmieciowa wciąż wzbudza wśród mieszkańców Lubina wiele emocji i kontrowersji. Lokatorzy mieszkań, właściciele domków pytają, dlaczego odbiór odpadów będzie naliczany od metra sześciennego zużytej wody, a nie jak było do tej pory - od osoby. Ludzie nie godzą się na przyjęcie odpowiedzialności zbiorowej, bo jeśli operator gospodarki odpadami uzna, że jeden lokator na kilkadziesiąt rodzin w bloku będzie wyrzucał śmieci zmieszane, to "karę" zapłacą wszyscy. A tą karą będzie podwyższona opłata w wysokości 17 zł. Czasu do wejścia w życie nowych przepisów jest coraz mniej, a pytań przybywa z każdym dniem. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W wielu miastach przyjęto już nowe uchwały śmieciowe dostosowujące się do wymogów Unii Europejskiej, które nakazują wszystkim obywatelom segregowanie śmieci. Nowe zasady mogą wejść w życie najpóźniej 1 września 2020r., ale na wniosek prezydenta Lubina, radni większością głosów zadecydowali, by uchwała śmieciowa obowiązywała już od 1 stycznia. W wielu miastach naszego regionu nowe, podwyższone stawki za odbiór odpadów komunalnych naliczono od osoby. Mieszkańcy Lubina natomiast będą "liczeni" na podstawie ilości kubików zużytej wody. To po pierwsze. Po drugie - woda będzie spisywana zbiorczo, z głównego licznika, a nie z wodomierzy indywidualnych, które ma każdy z lokatorów w mieszkaniu. Dlaczego przyjęto taki klucz do naliczenia opłaty śmieciowej?

- Do tej pory mieliśmy system naliczania opłat od osoby. Niestety nie byliśmy w stanie objąć tym systemem wszystkich mieszkańców Lubina. Dlatego, że w deklaracjach, indywidualne osoby lub spółdzielnie często podawały nieprawdę. Mieliśmy braki w liczbie osób w stosunku do faktycznie zamieszkujących i nie było możliwości weryfikacji tego. Wiadomo w dużych blokach także spółdzielnie nie miały możliwości weryfikacji
poprawności złożonych deklaracji. Z deklaracji na deklarację zmniejszała się liczba osób. Co to powodowało? Ludzie, którzy rzetelnie płacili i wykonywali swój obowiązek opłaty za odpady, musieli pokrywać koszty tych, którzy przekłamywali w deklaracjach, nie zgłaszali faktycznej liczby osób i nie ponosili odpowiedniej opłaty. Dlatego, zgodnie z ustawą, bo jest przewidziana taka metoda, postanowiliśmy zrobić to od zużycia wody. Miasto jest w całości opomiarowane, my jako przedsiębiorstwo mamy informację na temat ilości zużytej wody i chcąc uszczelnić system myślimy, że jest to jedyna metoda, która nam na to pozwoli -
tłumaczy Marta Jeger, dyrektor ds. zarządzania systemem gospodarki odpadami w Miejskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji w Lubinie.

Przedstawiciele większości spółdzielni mieszkaniowych, w tym największej - Przylesie, martwią się, że ich lokatorzy, nawet jeśli muszą i będą chcieli segregować śmieci, by płacić mniejszą stawkę, nie będą mieli takiej możliwości, ponieważ - zdaniem spółdzielców - miasto niezabezpieczyło w wystarczający sposób miejsc do postawienia kubłów do odbioru czterech różnych frakcji odpadów.

- Niestety, przepisy stanowią jasno, że to właściciel nieruchomości musi wskazać miejsce usytuowania pojemników. Zdaję sobie sprawę, że nie wszystkie spółdzielnie mają na tyle miejsca, by dostawić kolejne pojemniki. My proponujemy takie rozwiązanie - wymianę pojemników, a nie dostawianie kolejnych nowych, tylko wymiana tych, które są. Zmniejszenie objętości pojemników na odpady zmieszane i dostawienie obok pojemników na pozostałe frakcje odpadów. Ilość odpadów się nie zmieni, będą segregowane do różnych pojemników. Jeżeli zmniejszymy pojemność zmieszanych odpadów i dostawimy kolejne frakcje, zwiększając przy tym częstotliwość ich odbioru, co też już zostało ustalone i przedstawione w naszych uchwałach, myślę, że nie dopuścimy do przepełnienia tych pojemników - dodaje dyrektor Marta Jeger.

Wielu mieszkańców Lubina jest zbulwersowanych przyjęciem przez radnych nowych zasad naliczania opłaty śmieciowej. Do naszej redakcji przyszła wczoraj jedna z poirytowanych mieszkanek centrum miasta.

- Nie zgadzam się na taką podwyżkę śmieci, ponieważ woda nie ma nic wspólnego z odpadami. Ktoś może używać sporo wody, bo akurat ma takie zapotrzebowanie, a będzie na przykład poza domem i tych śmieci nie będzie gromadził i wyrzucał. Dlaczego więc ma ktoś taki płacić za śmieci, których nie produkuje? Są osoby samotne, emeryci, którzy nie mają wysokich emerytur i wiadomo, że oszczędzają i dlaczego mają pokrywać koszty osób, których nie można złapać na generowaniu tych śmieci. Mamy przecież przykłady podrzucania śmieci. Dlaczego mamy płacić za nieswoje śmieci? Każdy powinien odpowiadać za siebie, nie może być odpowiedzialności zbiorowej. Niech wprowadzą kody kreskowe przypisane dla każdego. Będzie wiadomo, kto segreguje, a kto nie. Niech każdy płaci za siebie. Poza tym, jak można segregować śmieci, skoro gros tych pojemników jest pod gwiazdami i wszyscy mają do nich dostęp. Choćby ludzie się skrzyknęli, to nie dadzą rady, bo ktoś przyjedzie z zewnątrz i wrzuci zmieszane odpady, a my zapłacimy więcej - mówi mieszkanka centrum (dane do wiadomości redakcji-przyp.red.).

W ubiegłym tygodniu odbyło się spotkanie przedstawicieli większości spółdzielni mieszkaniowych w mieście. Spółdzielcy wyrazili nadzieję, że dojdzie do zmiany sposobu naliczania opłaty śmieciowej i miasto zagwarantuje wszystkim mieszkańcom możliwość segregacji.

- Na ostatniej sesji padło bardzo wiele pytań dotyczących na przykład kalkulacji wprowadzonej opłaty. Odpowiedzi konkretnych nie było. My chcemy wiedzieć, na ile podrożeją koszty systemu gospodarki odpadami komunalnymi, z czego te koszty wynikają, gdzie jest przełożenie we wzroście ceny, żeby to było wytłumaczalne i transparentne dla mieszkańców. Pozostajemy otwarci na rozmowę, mamy nadzieję, że decydenci, radni przemyślą te kwestie podnoszone przez nas i wspólnie wypracowujemy rozwiązanie akceptowane przez wszystkie strony - mówi Katarzyna Bobińska, wiceprezes największej spółdzielni mieszkaniowej w Lubinie, SM "Przylesie".

Jeśli nic się nie zmieni, spółdzielcy zamierzają zaskarżyć uchwałę śmieciową do Regionalnej Izby Obrachunkowej i Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

Zgodnie z przyjętą uchwałą Rady Miejskiej, od 1 stycznia 2020r. mieszkańcy Lubina zapłacą za śmieci stawkę 8,50 zł liczoną za każdy metr sześcienny zużytej wody. Jeśli operator gospodarki odpadami uzna, że lokator nie segreguje odpadów - wówczas naliczona zostana "karna" opłata w wysokości 17 zł od m3 wody. Wyliczono, że w tym roku na gospodarce odpadami miasto zarobi 17 mln zł. Po wzroście opłat i zmianie zasad ich naliczania, w przyszłym roku do budżetu miasta może wpłynąć z tego tytułu nawet 40 mln zł.

Do tematu śmieci będziemy jeszcze powracać.
 
Komentarze (64)
1. Dodane przez Fucklogic, w dniu - 03-12-2019 12:50
Haha sami wybraliscie sobie Raczynskiego to teraz macie "darmowe" autobusy :)) owngoal
2. Dodane przez Lajkonik, w dniu - 03-12-2019 13:19
Co za stek bzdur Pani mówi Pani Jeger. 
Jak nie ma ewidencji osób ? 
To od czego i do czego są dane meldunkowe?. 
Gdy Policja, Sąd czy Komornik wysyła ponaglenia, wezwania, procesuje się itp., to organy te bazują na ewidencji meldunkowej - dlaczego MPO nie może na tych samych danych się opierać ?! 
Waszym obowiązkiem (MPO ) jest więc wprowadzenie rygoru opłat za wywóz śmieci wg meldunku.  
Sprawa stanęłaby na tym, że masz drogi kolego i koleżanko meldunek w Lubinie, to płacisz za wywóz do kasy w Lubinie. 
Zwolnieni z opłat mogą zostać tylko Ci, co przedłożą dokument o tymczasowym meldunku w innym mieście (np. studenci).  
I nie interesuje mnie przy tym, że studentów mało kto melduje tymczasowo. Bo to stwarza to dalszy problem mianowicie: we Wrocławiu studenci mówią, że mają meldunek w Lubinie i tu płacą za śmieci, a w Lubinie mówią, że uczą się we Wrocławiu i tam płacą za śmieci. Suma summarum student nigdzie nie płaci za śmieci. To jest właśnie patologia - więc z dwojga złego niech taki student płaci za śmieci wg meldunku do kasy w Lubinie.  
Inną sprawą jest, że w każdej Spółdzielni można podać dowolną liczę osób zamieszkujących w lokalu mieszkalny. W przypadku gdy sąsiad mój poszedł zmienić ilość osób, to tylko wypełnił deklarację i nie tłumaczył się ani nie udokumentował dlaczego wykreślił żonę i córkę. Gdy natomiast wprowadzimy wymóg, że do deklaracji o zmianie ilości trzeba dołączyć dokument wymeldowania, to skończą się wałki z zaniżaniem ilości osób zamieszkujących w mieszkaniu. !!
3. Dodane przez :), w dniu - 03-12-2019 13:24
Już widzę te pielgrzymki do spółdzielni z pretensjami o podwyżki :) A prezesi powinni przygotowac sobie kartkę gotową, że "wszelkie podziękowania należy kierować do jaśnie panującego nam prezydenta i jego świty radnych z Lubin 2006", podać numer pokoju w urzędzie do jakiegoś urzędnika, bo przeciez prezydenta i tak nikt nie może zobaczyć, czy spotkać z tego co się mówi...
4. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 03-12-2019 13:30
a dlaczego nie wypowiada się w tej sprawie największy specjalista? obecny prezes MPWiK, niegdyś wieloletni prezes MUNDO i założyciel firmy Ekopartner?
5. Dodane przez dd, w dniu - 03-12-2019 13:47
Q...A a co śmieci mają do wody. Pluskam się niczym żaba i z tego powodu mam więcej płacić za śmieci, zwariował ktoś?
6. Dodane przez Karol, w dniu - 03-12-2019 13:55
mam nadzieję, że ktoś zaskarży tą uchwałę. Bardzo liczę tu na kandydatki na prezydenta miasta w ostatnich wyborach. Szczególnie jednej jest bliski problem śmieciowy
reklama
7. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 03-12-2019 13:57
Kto poniesie koszty za opony składowane pod śmietnikami na ul. Gwarków ? 
Dlaczego nikt się tym nie zajmie?
8. Dodane przez jjjj, w dniu - 03-12-2019 13:59
ja dalej nie bede segregowal
9. Dodane przez jjjj, w dniu - 03-12-2019 14:06
nie bede segregowal smieci
10. Dodane przez Felix, w dniu - 03-12-2019 14:08
To na obwodnicę Krzeczyna którą obiecał wybudowac już jesienią. Jeszcze centrum przesiadkowe , memorial Szewińskiej ,zalew na Przemyslowej, i co tam jeszcze to już dopiszcie sami. Autobusy wbrew przekonaniu wielu też nie są darmowe.
11. Dodane przez Hhaha, w dniu - 03-12-2019 14:08
A mówiłem że jak wygra RR to poczuje się bezkarny wybraliscie a teraz płacz trzeba było (...) pogonić a tak mamy co mamy a on w (...) ma mieszkańców czuje się jak król we własnym ksiestwie macie nauczkę dalej wierzcie w to co mówi obiecuję a prawda taka że miasto tonie w dlugach i to potarznych pozdrawiam wyborców pancia rr
12. Dodane przez kiko, w dniu - 03-12-2019 14:08
Piękne posunięcie. Prezydent to przewidział i dla tych którym będzie drogo to mogą kąpać się w miejskich fontannach albo w Zimnicy.
13. Dodane przez nin, w dniu - 03-12-2019 14:18
Sens byłby tylko w przypadku rozliczenia za wodę zużytą przez domostwo na podstawie spisania podliczników. Naliczanie od wodomierza głównego jest totalnie BEZ SENSU !!! w wieżowcu każdy będzie płacił tyle samo ?!?!?! nie ważne czy mieszka sam czy w 5 osób ?!?!?!? 
Ale głupota...
14. Dodane przez danuta, w dniu - 03-12-2019 14:48
Jak wytłumaczyć wnuczce:gdy wróci z podwórka.nie myj rączek. dzisiaj nie będziesz brała kąpieli...itd.bo babcia oszczędza na wodzie.Całe życie korzystałam z wody jak Bóg przykazał.a teraz ...płakać się chce.danuta
15. Dodane przez Obywatel, w dniu - 03-12-2019 15:12
Referendum w sprawie odwołania prezydenta.Tetaz to sie uda
16. Dodane przez andrzej, w dniu - 03-12-2019 15:20
Sposób liczenia od m3 jak najbardziej ok. Jedynie trzeba liczyć od każdego licznika, a nie od zbiorczego w blokach.Odnośnie kwoty, to powinien być ogłoszony przetarg na 2020 i kwota którą zaproponuje najtańszy operator, powinna być podzielona przez ilość mieszkańców z 2019.Taka powinna być cena za m3 wody/śmieci.A wodę trzeba oszczędzać, a nie chlapać się kilka razy dziennie. To wtedy będziecie płacić mniej.
17. Dodane przez Rocky, w dniu - 03-12-2019 17:01
Bardzo mądre rozwiązanie problemu śmieciowej w naszym mieście.Chwała panu Prezydentowi o radnym.
18. Dodane przez DANIELA, w dniu - 03-12-2019 17:25
Wynika z tego , że jest zakłamanie ile jest faktycznie mieszkańców w Lubinie. O ile mi wiadomo to Spółdzielnie Mieszkaniowe prowadzą stan mieszkańców oraz Wspólnoty Mieszkaniowe. To jest jakiś absurd żeby brać pod uwagę il. wykorzystania wody to wyliczenia odpadów.
19. Dodane przez bel_zeb, w dniu - 03-12-2019 18:11
"Mieliśmy braki w liczbie osób w stosunku do faktycznie zamieszkujących i nie było możliwości weryfikacji tego" no to skąd wiadomo że były braki , jak nie można zweryfikować? Ta Pani słucha co mówi?
20. Dodane przez Mzk, w dniu - 03-12-2019 18:15
Kiedy wkracza CBA za wałki z wysypiskiem i truckiem ludzi w całym mieście.Bekniecie za to patole z lubin2006 razem z waszym krrólem.
21. Dodane przez mc, w dniu - 03-12-2019 18:19
no i będziemy śmierdzieć w darmowych autobusach !!!!!
22. Dodane przez Lol, w dniu - 03-12-2019 18:51
Pani jeger bzdury pani mówi
23. Dodane przez Jeronimo, w dniu - 03-12-2019 18:55
Tylko idiota myśli, że raczyński daje coś za darmo. Sami za to płacicie a podejrzewam, że jeszcze przepłacacie
24. Dodane przez Alik, w dniu - 03-12-2019 19:00
Dlatego RR wraz z Radą Miejską wyprowadził się do Ratusza dla bezpieczeństwa.Marmury, luksusy tylko dla wybranych. I łatwo się ukryć, w razie inwazji wkurzonych lubinian. Ostatnia kadencja, to nie trzeba zabiegać o głosy, trzeba pospłacać długi, zabawić się kosztem mieszkańców. Jest powiedzenie: nieważne, jak się zaczyna, ale jak się kończy. RR kończy z przytupem wypinając się na lubinian. Tak nas zawsze traktował. Innych miał do czarnej roboty i Radę Miejską swojaków, która dbała o RR interesy, a on im dawał intratne posady. Coś za coś. Teraz się przeliczył. Bo wszystko ma swoje granice. Jak lud się wkurzy, to sam zrobi porządek w Ratuszu. Najwyższy czas!
25. Dodane przez Częstokloc, w dniu - 03-12-2019 19:09
W głogowie też to planują , ale my się nie damy.
26. Dodane przez Swąd, w dniu - 03-12-2019 19:11
Do lajkonik. To wymysł MWiK A nie MPO
27. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 03-12-2019 19:13
Jako 4 osobowa rodzina zużywam około 20 kubików miesięcznie. Do tej pory płaciłem 60 zł za wywóz śmieci (4 osoby x 15 zł). Jako dowód przedstawiam zdjęcie z Systemu Spółdzielni. Po przyjęciu przez radnych uchwały czeka mnie płatność 170 zł a przy niesegregowanych odpadach 346 zł. 
W podanym przypadku można w 100% powiedzieć, że Uchwała radnych nie ma wspólnego z wywozem śmieci, to jest po prostu napad w biały dzień. Przy podanych wartościach cena w mojej wywozu śmieci w mojej rodzinie wrasta prawie 190% (segregacja) a w skrajnym przypadku (brak segregacji) o 498% !! 
W mieszkaniu jestem ja i trzy kobiety. Dokładnie ze mną to Zona plus dwie córki. Przy takim układzie pralka chodzi non stop, kobiety się myją bo wymaga tego higiena. Jedna z dziewczyn chodzi na karate i jazdę konną a druga na piłkę ręczną, żona śmiga na kijkach. Taki tryb życia wymaga częstszego, żeby nie powiedzieć ciągłego zużycia wody. Jedne ciuchy dziewczyny mają bowiem do szkół i pracy, drugie na treningi a inne po domu. Każde trzeba prać, a do tego codziennie się kąpać. 
Natomiast śmieci produkujemy minimalną ilość. Jedzą moje pociechy niczym wróbelki, ledwo co widać jedzenie na talerzu. Minimalna ilość ziemniaków, jakiś filet z kurczaka, kilka plasterków wędliny, herbata. Ze śmieciami mógłbym więc wychodzić raz na dwa dni, lecz z powodów czysto higienicznych robię to codziennie wieczorem. 
Widzą Państwo, że bzdurna uchwała w moim przypadku nie ma nic wspólnego z rzeczywistymi kosztami wytworzenia i wywozu śmieci, idę też w zaparte, że taki schemat przekłada na 99% rodzin Lubińskich. W moim odczuciu ktoś chce pod pretekstem kosztów wywozu śmieci ubić dodatkowy interes. 
Czekam więc aż jakieś stowarzyszenie lub organizacja zacznie zbierać podpisy za odwołaniem Rady i zorganizuje referendum w tej sprawie. 
Nasi Radni z naszym Prezydentem na czele nieźle się zdziwią. Wśród moich znajomych, którzy opowiadali się za opcją Lubin 2006 i cyklicznie na nich głosowali wszyscy jak jeden zaczęli ich traktować jak wrogów i są chętni do ich odwołania. 
Wystarczy poświęcić weekend nad zbiórką podpisów pod marketami Lubiński, a efekt otworzy oczy naszym rządzącym. 
Za taką ignorancję i bufonadę jaką zafundowali nam radni powinna być bowiem kara w postaci odwołania.
28. Dodane przez Carlos, w dniu - 03-12-2019 20:13
Sami ich wybieracie a teraz płacz.Lubin 2006 kupuje wasze głosy dennymi koncertami za waszą kasę a sami idziecie do urn jak owce na rzeź i na nich głosujcie.Dobrze wam tak.
29. Dodane przez danka, w dniu - 03-12-2019 20:52
czyli teraz nie warto myć opakowań po np. jogurtach bo jeszcze za ci doliczą za wodę
30. Dodane przez Maciej, w dniu - 03-12-2019 21:10
Ja wywierce studnie głębinowa w domkach jednorodzinnych będzie wtedy taniej
31. Dodane przez Krystian, w dniu - 03-12-2019 21:11
Jak wam się Lubianki żyje w mieście w którym za to że żyjecie płacić będziecie coraz to wyższe haracze swoim wybRRańcom ? Myślenie mieszkańców Lubina jak tych z TVN.
32. Dodane przez nemo, w dniu - 03-12-2019 21:29
Ciekawe, czy ktoś z tak radośnie uchwalających ten "skok na kasę" zastanowił się nad dalszymi konsekwencjami?  
Według mnie, ludzie zaczną oszczędzać na wodzie (a co poniektórzy zapewne "lać na lewo")  
- MPWiK zanotuje stratę (tak "na oko" niech każda rodzina oszczędzi 1 kubik na miesiąc,  
licząc 4 os. na rodzinę, 70tys mieszkańców/4= ok. 17 tys. m3 wody mniej, razy 20 zł = 340 tys. zł mniej miesięcznie = 4 mln zł mniej w skali roku); 
a koszty produkcji wody i oczyszczania ścieków raczej nie spadną (bo np. ceny energii el. rosną). Wniosek? Za rok wodociągi podniosą nam 
ceny wody i ścieków... W dodatku za rok, wskutek oszczędności wody, "system śmieciowy" znowu przestanie się bilansować "na zero", 
bo przecież już teraz jest "rzetelnie" skalkulowany i ma pokryć dokładnie wydatki gminy na gospodarkę odpadami...  
I znowu trzeba będzie podnieść opłaty... 
Trzeba natychmiast przerwać ten przeklęty krąg nielogicznych zależności, bo im dalej to zabrnie, tym trudniej i drożej będzie z tego wybrnąć...
33. Dodane przez Rysia, w dniu - 03-12-2019 21:51
No przecież wiadomo, że miasto zadłużone po uszy, trzeba kasy na regulowanie zobowiązań. Nie ma nic za darmo, komunikacja miejska, koncerty, darmowe parasolki też kosztują
34. Dodane przez Anna, w dniu - 03-12-2019 21:53
Pierwsze pytanie jakie się ciśnie na usta to: Ile wynosi koszt wywozu 1 m3 śmieci? Summa summarum ilość śmieci się nie zmieni tylko będą posegregowane. I część tych śmieci firma odbierającą odpady może sprzedać np: papier. 
Nie dość, że muszę segregować śmieci (czyli robić czyjąś robotę) to jeszcze muszę płacić za to niebotyczne kwoty. 
I ostatnia sprawa dlaczego nasi rządzący (na każdym szczeblu: samorządowym, krajowym...) ne dążą do tego by ograniczyć produkcje śmieci, czyli jeżeli kupuje krem to żeby nie był zapakowany kilkukrotnie: w pojemnik plastikowy włożony w coś żeby nie latał po pudełku, które jest w rozmiarze XXL i jeszcze owinięty celofanem + do tego skład kremu na kartce przynajmniej w kilku językach.
35. Dodane przez Rocky, w dniu - 03-12-2019 23:15
Do 27 no to poświęć ten jeden weekend, zobaczymy ile zbierzesz tych podpisów
36. Dodane przez Janusz, w dniu - 04-12-2019 07:29
Czas zbierać deszczówkę
37. Dodane przez do komentarza 27, w dniu - 04-12-2019 08:22
Brawo, jak bym czytała o swoim domu. 10 dodatkowych treningów po których się kąpiemy i na bieżąco pierzemy, ale w tym momencie śmieci nie wytwarzamy, a mamy za nie płacić 340 zł, bo stawki maksymalne w blokach będą na pewno. A Pani Jeger jak nie może się doliczyć mieszkańców, którzy nie płacą za śmieci to na początek niech przejdzie się po samych domkach w Lubinie, bo wiele z nich nie ma umowy na wywóz śmieci i żadnego śmietnika, a podrzuca pod bloki swoje śmieci i to tam może znaleźć swoje brakujące miliony, a nie żeby ludzie mieli chodzić brudni i śmierdzący, bo inaczej na opłatę śmieciową nie zarobią
38. Dodane przez Greg, w dniu - 04-12-2019 08:35
A osoby w domkach za podlewanie ogrodu będą płacić 4x wiecej mimo że każdy ma podlicznik na ogród
39. Dodane przez Komuna w Lubinie 17188, w dniu - 04-12-2019 09:10
Do włodarzy miasta a while szczególności radnych Lubin 2006.Czegokolwiek nie uczyniliście dobrego dla miasta I jego mieszkańców to wprowadzając taki system rozliczeń za odbior odpadów, zapamiętani zostaniece jako (...).
40. Dodane przez Marcin, w dniu - 04-12-2019 09:46
Już widzę te korki, jak w samochodach mieszkańcy Lubina jadą do rodziny, by wykąpać się w sobotę :) hahaha
41. Dodane przez do 38 Greg, w dniu - 04-12-2019 10:09
Jak sama nazwa wskazuje, woda pitna nie służy do podlewania ogrodu.
42. Dodane przez Kaka, w dniu - 04-12-2019 11:03
W poprzednich latach miasto mialo nadplaty za smieci.
43. Dodane przez Do 41, w dniu - 04-12-2019 11:31
Nie służy tez do spłukiwania klozetu
44. Dodane przez Alik, w dniu - 04-12-2019 11:31
Proszę Redaktora tej strony o utworzenie miejsca, aby mieszkańcy Lubina głosowali za odwołaniem Rady Miejskiej i Prezydenta. Z pełnymi danymi, aby nie było wątpliwości, kto to robi. I niech to będzie legalne i skuteczne. Bierzemy sprawy w swoje ręce, bo inaczej puszczą nas z torbami.
45. Dodane przez Referendum, w dniu - 04-12-2019 14:40
Referendum niech jakąś partia spoza znaku RR zgłosi o referendum (...) nic nie robi pogoni nas z torbami referendum o odwołanie rady miasta i prezydenta!!!!!
46. Dodane przez Zonk, w dniu - 04-12-2019 15:08
A szczury będa miały się dobrze , kto nad tym zapanuje Powodzenia w łapaniu szczurów
reklama
47. Dodane przez Rocky, w dniu - 04-12-2019 16:19
Do Alik Ciebie chyba pogięło, redakcja nie jest od organizowania referendum.Kolejny bohater chcący zrobić rewolucję czyimiś rekami
48. Dodane przez kimi, w dniu - 04-12-2019 16:25
ODWOŁAĆ RADĘ MIEJSKĄ I PREZYDENTA MIASTA !
49. Dodane przez Alik, w dniu - 04-12-2019 16:53
Do Rocki nr 47. Jeżeli masz inny pomysł, to działaj, aby skutecznie. Stań z listą i zbieraj podpisy ludzi, którzy chcą referendum w sprawie RM i prezydenta.Lubisz tylko innych krytykować, a co ty robisz, aby ten temat załatwić? Na FB ludzie się skrzyknęli i poszło ok.200 tys. petycji w sprawie emerytu do Rządu. Można? można! RR stosował takie metody do swoich celów. To nie są czyjeś ręce, ale nasze wspólne. W jedności siła. Daj przykład skutecznego działania.
50. Dodane przez Neutralny, w dniu - 04-12-2019 17:26
Tylko byście chcieli odwoływać. A jest już chętny na to miejsce? Tylko żeby czasem nie wpaść z deszczu pod rynnę. Musi to być kandydat, który nie będzie gorszy od urzędującego.Czyli mieszkańcy jeżdżą za darmo autobusami,nie płacą podatku gruntowego a opłaty wod.-kan. i za odpady mają być bardzo niskie.Plus dużo darmowych imprez.No i oczywiście inwestycje w mieście muszą iść pełną parą.O zakończeniu S3 to już nawet nie wspominam, bo to oczywiste.Byłby może taki kandydat.Ale on teraz w Warszawie grzeje ławy sejmowe, więc raczej wątpię, czy byłby zainteresowany.
51. Dodane przez Mateusz, w dniu - 04-12-2019 17:45
Ja się pytam jak na Ustroniu iv ma się segregować śmieci skoro zamiast śmietników do segregacji są same kontenery. Chore przepisy i tylko wyciąganie kasy macie swojego Raczyńskiego. Była możliwość innego prezydenta na którego już wcześniej wszyscy narzekali to teraz macie. Ja na pewno nie pozwolę sobie wcisnąć wysokich rachunków za śmieci i wszyscy powinni z tym walczyć a nie dać się wydymać.
52. Dodane przez Rocky, w dniu - 04-12-2019 18:26
do Alik-to nie ja chciałem załatwić sprawę przez kogoś. Chcesz działać? to nie mądruj się w necie tylko załatw sprawę.Ja nie mam zamiaru zbierać żadnych podpisów bo uważam że to nie jest wina Pana Prezydenta ani żadnej Unii tylko nasz rząd nie przygotował dobrze ustawy tylko zwalił problem na samorządy
53. Dodane przez do kom nr 50, w dniu - 04-12-2019 19:49
Nie jesteś neutralny .Jesteś z L...n 2006.
54. Dodane przez Do 51, w dniu - 05-12-2019 00:00
Nie dasz sobie wcisnąć wysokich rachunków za śmieci, a co zrobisz?
55. Dodane przez Jeronimo, w dniu - 05-12-2019 06:13
lubin już dawno powinien sie pozbyć tego prezesa,ale festyny i inne darmowe (nie ma nic za darmo) przystawki robią swoją robotę demokratyczną.cóż demokracja...
56. Dodane przez umer, w dniu - 05-12-2019 09:25
Co ma do powiedzenia w tej sprawie Pan Raczyński? Czy ktokolwiek spotkał się i rozmawiał z Panem Raczyńskim w tej sprawie? Dlaczego osobiście Pan Raczyński nie uczestniczy w sesjach Rady Miasta?
57. Dodane przez Jurek, w dniu - 05-12-2019 11:30
Bo Pan Raczyński jak zwykle chowa się za plecami innych. Siedzi ukryty jak szczur w Ratuszu i boi się wyściubić nosa, Taki z niego bohater.On nie lubi ludzi. Dla niego ludzie, to bankomat. Szuka poklasku, ale nie potrafi z ludżmi rozmawiać. Po prostu tchórz.
58. Dodane przez Lokator z Alternatywy 4, w dniu - 05-12-2019 14:07
Mam drugie mieszkanie, które jest puste - nikt w nim nie mieszka. Nie zużywam tam wody i nie produkuję śmieci. Obecnie nie ponoszę żadnych kosztów związanych z wywozem śmieci. Według propozycji radnych będę zmuszony do opłacania kosztów wywozu śmieci ponieważ brane pod uwagę będą wskazania głównego licznika budynku, a nie licznika indywidualnego. Panie Raczyński - to nie przejdzie - a finał będzie w sądach! Jakim trzeba być ubogim intelektualnie żeby wpaść na taki pomysł?! Spółdzielnie i Wspólnoty - zaskarżajcie tą pseudo uchwałę i to jak najszybciej!
59. Dodane przez Anna, w dniu - 05-12-2019 17:49
Gdyby rząd zapisał w ustawie jak to ma być nie byloby takiego bałaganu.A tak mamy co mamy, jedna Polska a co miasto to inny sposob naliczania.Jaki rząd taka ustawa
60. Dodane przez Alik, w dniu - 05-12-2019 19:26
Do Rocky nr 52. Owszem, Ustawa knot, ale jest wybór. Wybrali najgorszy dla nas, najlepszy dla nich. PiS tępi afery, a tu dał zielone światło cwaniakom, aferom, sitwie.Samorządy są różne, ale nasz jest najgorszy dla nas. Inni tak nie robią. Po czynach ich poznamy.
61. Dodane przez Polkowice, w dniu - 06-12-2019 14:04
Nie miałczcie i cieszcie się. W Polkowicach wymyślili 33 zł od gospodarstwa jednoosobowego i 66 zł od dwu i więcej osobowego. Czyli Ci mali fundują opłaty tym dużym rodzinom. Zasłożę się, że Ci co to ustalali mają wieloosobowe rodziny.
62. Dodane przez Do Alik, w dniu - 07-12-2019 09:55
Tropi afery? Nie żartuj, robią wielki szum o pseudo przekrętach bo jakos nie slychac zeby ktos dostał wyrok.Bardziej służy to zatuszowaniu Pisafer
63. Dodane przez Józwa, w dniu - 07-12-2019 13:42
Jak nie chcecie od zużycia wody, to może od ilości osób zameldowanych.Tylko że wtedy, płacicie za kombinatorów, którzy nie zgłoszą wszystkich zamieszkujących lokal.
64. Dodane przez Ktoś, w dniu - 07-12-2019 22:23
Do 63. A Ty uważasz, że jak bedziemy płacić od wody, to bedzie sprawiedliwie?Widać byłeś kiepski z matematyki.Podziel licznik główny w wieżowcu przez ilość mieszkańców i dostaniesz srednią na jednego mieszkańca, którą pomnóż przez ilość mieszkanców zameldowanych w każdym mieszkaniu i pomnóż przez 17,-.Zabraknie ci pieniedzy.Tam też mieszkają niezameldowani jak wszedzie. To jest problem prezydenta i rady miejskiej , jak ich wyłapać, a nie mieszkańców. Za to dostają pieniądze, żeby rozwiązywać problemy miasta, a nie za ograbianie uczciwych.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust