Gala BiznesuGuru polskiego networkingu w Lubinie |
07.07.2020. Radio Elka | ||
Dyżurny reporter: ![]() Właśnie o znaczeniu relacji i networkingu, jako metodzie na dynamiczny rozwój biznesu, będzie mówił podczas swojego wystąpienia 6 sierpnia na Gali Biznesu BMC w Lubinie Grzegorz Turniak. Grzegorz Turniak to ikona polskiego networkingu oraz jeden z 10 topowych głosów polskiego LinkedIn. To on zapoczątkował ideę profesjonalnego networkingu w Polsce, zakładając BNI (ang. Business Network International lub Institute) w naszym kraju. Poprowadził ponad 2000 sesji networkingowych dla przeszło 150.000 uczestników. Mentor, mówca, wykładowca renomowanych uczelni, a przede wszystkim networker z krwi i kości w krótkim wywiadzie dla miedziowe.pl opowiada o tym, jakie korzyści niesie ze sobą networking. Jak zaczęła się Pana przygoda z networkingiem? - Od zawsze miałem naturalną łatwość w nawiązywaniu relacji z drugim człowiekiem. Czerpałem satysfakcję z pracy zespołowej. Działałem w różnych stowarzyszeniach, a moje talenty relacji i wpływu powodowały, że zawsze miałem szerokie sieci kontaktów. Na początku 2000 roku jako szef Jobpilot/Monster prowadziłem networkingowy klub kariery dla menedżerów. Jeden z nich zarekomendował mnie w końcu 2005 roku do head huntera, który poszukiwał kogoś z silną siecią kontaktów. Poleciałem do Londynu i 13 grudnia 2005 roku wziąłem udział w spotkaniu grupy BNI. Bardzo spodobał mi się ich model biznesowy. Przeszkoliłem się w Szwecji z tego, jak prowadzić taką franczyzę i w lutym 2006 ruszyłem z organizacją spotkań. W ciągu 7 lat prowadzenia BNI w Polsce założyłem 19 klubów w kilkunastu miastach. Po prawie 15 latach dzięki mojej decyzji korzysta z tej formuły prawie 3000 przedsiębiorców, dla których networking stał się ważnym narzędziem do rozwoju biznesu. Czym właściwie jest networking i dlaczego jest tak ważny dla rozwoju biznesu? - Definicji networkingu jest wiele. Dla mnie najistotniejsze jest postrzeganie networkingu jako metody osiągania wartościowych celów, przy zachowaniu zasady wzajemności w stale rozwijanej sieci kontaktów. Ale można spojrzeć na niego jak na sztukę promowania osiągnięć innych ludzi. Dla wielu przedsiębiorców networking to katalizator innowacji. Dzięki kontaktom spotykają i poznają się na wydarzeniach ludzie z pomysłami, kapitałem i możliwościami realizacji projektów. Zarówno przedsiębiorcy, menedżerowie, jak i profesjonaliści stale powinni monitorować, co dzieje się na rynku, aby pozyskiwać nowych klientów, śledzić trendy, budować alianse, znajdować pracowników itd. Skąd w Polsce wziął się pomysł na networking? - Networking istniał od zawsze, ale był realizowany w małej skali, brakowało struktur. W Polsce nadal mniej niż 1% firm należy do jakichkolwiek organizacji biznesowych. Takie podejście do tematu stanowi spadek po PRL-u. Mamy sporo do nadrobienia, więc gdy dostałem propozycję wprowadzenia w Polsce know-how lidera światowego, to nie miałem wątpliwości, że to dobry moment na zajecie się wyłącznie networkingiem. Teraz, w czasie pandemii, doszedł networking online. Spotkania przeniosły się z konieczności na zoom, Teams. Okazało się, że jest również możliwe nawiązywanie i podtrzymywanie relacji on line. Trendu do rozwijania biznesu poprzez networking nic nie zatrzyma. To jest melodia przyszłości. Relacje i kontakty w biznesie w czasie kryzysu nabiorą jeszcze większego znaczenia niż dotychczas - warto o tym pamiętać. Dlaczego warto być członkiem stowarzyszeń biznesowych, takich jak Business Meeting Club? - Każdy z nas przedsiębiorców powinien dbać o swój "ekosystem biznesowy". Powinniśmy tak ustawić firmę, aby bywać tam, gdzie dzieją się rzeczy ważne dla jej przyszłości. Dzięki nieustannej wymianie informacji, budowaniu zaufania, dostrzeganiu i poszukiwaniu nowych okazji biznesowych możemy skutecznie rozwijać swoje firmy. To proces rozciągnięty na lata. W Polsce stosunkowo świeży, ale w krajach rozwiniętych to bardzo ważne narzędzie dla przedsiębiorców i firm. Business Meeting Club to prestiżowy projekt biznesowy, który daje swoim członkom wiele wartościowych narzędzi i wymiernych korzyści. Reklama, szkolenia i autorskie programy biznesowe to tylko część benefitów, jakie płyną z członkowstwa. Najważniejsza w moich oczach, jako networkera z wieloletnim stażem i bogatym doświadczeniem, jest przestrzeń do nawiązywania relacji biznesowych i poszerzania sieci kontaktów. Na spotkaniach Busines Meeting Club, takich jak Gala Biznesu organizowana 6 sierpnia w Lubinie, spotykają się bowiem w jednym miejscu i o jednej porze przedstawiciele wielu środowisk i branż, do których w sytuacjach codziennych po prostu nie mielibyśmy dostępu albo dotarcie do tych ludzi kosztowałoby nas sporo czasu i energii. Tymczasem jest okazja poznać się, porozmawiać, zapoczątkować relacje, które w przyszłości mogą przynieść wymierne korzyści dla firmy. Moim zdaniem, na tym wydarzeniu po prostu trzeba być, do czego gorąco zachęcam wszystkich przedsiębiorców z regionu Zagłębia Miedziowego. Cieszę się, że będziemy mogli poznać się osobiście. Rejestracja na Galę Biznesu BMC będzie możliwa już za kilka dni. Link do rejestracji oraz więcej informacji o tym wydarzeniu ukaże się niebawem na naszym portalu i na stronach Business Meeting Club ZM. |
reklama
reklama
reklama