Nie dajmy się oszukaćZakupowe szaleństwo trwa |
16.12.2020. Radio Elka, Kasia Rososzko | ||||||||||||||
Dyżurny reporter: 667 70 70 60 Na pierwszej linii pomocy są Powiatowi Rzecznicy Konsumentów, którzy działają w każdym starostwie. Najczęściej zgłaszane im problemy dotyczą właśnie zakupów online. - Nasz Rzecznik Konsumenta apeluje w tym okresie o wzmożoną czujność. Niestety coraz więcej spraw, które do nas wpływają dotyczy zakupów w sieci i nieuczciwych sprzedawców. Apelujemy by sprawdzać regulaminy sklepów, ponieważ produkty, które kupujemy np. u polskiego sprzedawcy pochodzą często z krajów spoza Unii Europejskiej. Możemy mieć wtedy olbrzymie problemy z ich zwrotem - mówi Magdalena Mikołajewska, rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Polkowicach. Robiąc zakupy przez internet pamiętajmy również o tym, aby zwracać uwagę na dane przedsiębiorcy, jego siedzibę i czas dostawy. Upewnijmy się też, że nie jest on jedynie pośrednikiem pomiędzy producentem, a kupującym. Jeśli to możliwe, sprawdzajmy też opinie innych klientów o interesującym nas towarze. Co jednak zrobić, gdy zamówiony produkt nie spełni naszych oczekiwań lub nie otrzymamy go wcale pomimo uiszczenia zapłaty? - Jeśli chodzi o sprawy typowo konsumencie, mieszkańcom powiatu radą służy nasz Powiatowy Rzecznik Konsumentów. Działa też Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W przypadku problemów z zakupami w sklepach z siedzibą w Unii Europejskiej czy Norwegii i Islandii, zgłosić można się do Europejskiego Centrum Konsumenckiego. O wiele bardziej skomplikowana sytuacja jest z zakupami u sprzedawców z dalszych zakątków świata, głównie z Chin - dodaje M. Mikołajewska. Choć zakupy u azjatyckich sprzedawców są bardzo popularne, pamiętajmy, że reklamacje w tych przypadkach mogą być bardzo utrudnione, a odzyskanie pieniędzy praktycznie niemożliwe.
reklama
|
reklama
reklama
reklama