Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
21
Maja 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Donata, Jan,
Tymoteusz, Wiktor
Do końca roku 224 dni.
Start arrow Głogów arrow Marciszak: Odkłamujemy historię. Sienkiewicz: Jestem zszokowany.

Marciszak: Odkłamujemy historię. Sienkiewicz: Jestem zszokowany.

01.05.2014. Radio Elka, Mateusz Kowalski
img_5417.jpgPo raz pierwszy w historii Głogowa nie było oficjalnych obchodów Święta Pracy. Zamiast tego Stowarzyszenie Patriotyczny Głogów zorganizowało happening antykomunistyczny. Pod Pomnikiem Koalicji Antyhitlerowskiej rozwiesili baner z hasłem „Idzie antykomuna głogowska”, rozdawali balony i biało-czerwone flagi.

Galeria foto: Antykomunistyczny happening w GłogowieGaleria foto: Antykomunistyczny happening w GłogowieGaleria foto: Antykomunistyczny happening w GłogowieGaleria foto: Antykomunistyczny happening w GłogowieGaleria foto: Antykomunistyczny happening w GłogowieGaleria foto: Antykomunistyczny happening w GłogowieGaleria foto: Antykomunistyczny happening w GłogowieGaleria foto: Antykomunistyczny happening w GłogowieGaleria foto: Antykomunistyczny happening w GłogowieGaleria foto: Antykomunistyczny happening w GłogowieGaleria foto: Antykomunistyczny happening w Głogowie
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Przygotowali też wystawę zdjęć zatytułowaną „Oprawcy bez kary”, a w tle grała patriotyczna muzyka. - Myślę, że przyszła pora, by w tym mieście zacząć odkłamywać pewne rzeczy. Dochodzimy bowiem do pewnych paradoksów, które trzeba likwidować. Słyszymy na przykład, że działacze SLD chcą tu upamiętniać robotników, którzy przelali krew. Nie wspominają jednak o tym, kto dopuścił się tych zbrodni. Ci robotnicy ginęli bowiem z rąk ich mocodawców. My mówimy po imieniu o pewnych rzeczach. Nie może być tak, by kłamstwo powtarzane wiele razy stawało
się w końcu prawdą. Naszym głównym celem było to, by nie pozwolić pewnym ludziom okłamywania głogowian i to nam się udało
- mówi Marcin Marciszak ze stowarzyszenia.

Takie świętowanie spotkało się z różnymi reakcjami głogowian. - Kiedyś 1 maja to było piękne święto. Ludzie z radością szli w pochodach, były festyny i zabawy. Takie świętowanie, jak dziś nam się nie podoba. Jak można wieszać takie hasła precz z komuną. Co ci młodzi ludzie mogą o tym wiedzieć. Dzięki komunie ciągle żyjemy i istniejemy - mówili niektórzy. - Wreszcie to święto wygląda tak, jak powinno wyglądać. To jest przecież komunistyczne święto, narzucone nam przez komunę. Nie mówi się jednak o tym, co ta komuna nam naprawdę zrobiła. Ci młodzi ludzie zorganizowali coś naprawdę ciekawego i patriotycznego - mówili inni.

W parku, w przeciwieństwie do lat poprzednich, pojawili się prawicowi działacze i politycy. - To pierwsze takie obchody, ale mam nadzieje, że nie ostatnie. Cieszę się, że coś takiego ma miejsce. Z tego, co słyszałem od organizatorów, powinni się towarzysze przyzwyczajać do zmienionej formy obchodzenia ich święta - przyznał poseł Wojciech Zubowski.

Przebieg happeningu cały czas obserwowała policja i działacze Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Ci drudzy z samego rana przyszli pod pomnik i wraz ze związkami zawodowymi złożyli kwiaty. Ustawili też flagi biało-czerwone, partyjne i unijne. Gdy na plac przyszli członkowie Patriotycznego Głogowa, zdjęli większość z flag i zostawili tylko narodowe. Zbigniew Sienkiewicz, szef głogowskiego SLD, przyznał, że jest zaskoczony i zażenowany nowymi obchodami majowego święta. - W ostatnich latach na pierwszego maja było pod pomnikiem więcej osób niż 3 maja. Było wesoło, grała orkiestra. W tym roku nie otrzymaliśmy zgody prezydenta na swoje obchody i inny organizator przejął to święto. Jestem zszokowany tym, co widzę. Jest mało ludzi, głównie organizatorzy, a nie mieszkańcy Głogowa. Dziwie się, że ci młodzi ludzie nie potrafili też uszanować flagi Unii Europejskiej w dziesiąta rocznicę naszego wstąpienia w jej szeregi. A właśnie wstąpienie do Unii dało najwięcej młodemu pokoleniu - komentował Z. Sienkiewicz.
 
Komentarze (102)
1. Dodane przez he he, w dniu - 01-05-2014 12:40
Zbliżają się wybory więc Jasiu zrobi wszystko dla swojego stadionowego elektoratu..........
2. Dodane przez Re 1, w dniu - 01-05-2014 12:59
Zbyszek, wylazłeś już z krzaków?
3. Dodane przez deja vu, w dniu - 01-05-2014 12:59
Jest tak jak kiedyś - jedna, jedynie sluszna prawda! Kiedyś jedyna słuszna była podawana przez PZPR, a dziś nieomylne PiS. Deja vu???
4. Dodane przez lewak, w dniu - 01-05-2014 13:21
hej patrioty do roboty...we łbach sie wam przewraca .... tylko praca ,tylko praca .... mam w d***e takie manify q;
5. Dodane przez emeryt, w dniu - 01-05-2014 13:29
Co te śmieszne młode ludziki mogą wiedzieć o komunie?
6. Dodane przez QQ, w dniu - 01-05-2014 13:37
Panie Sienkiewicz o czym zapomniałeś ? O odwołaniu swoich obchodach - przeproś Mamy mażoretek
reklama
7. Dodane przez rr, w dniu - 01-05-2014 13:48
Bałagan w tej partie spowodował, że dzialacze SLD dzisiaj ukrywali sie w krzakach. Nawet na czas nie potrafili zlozyc dokumentów do urzedu i zostali wyprzedzeni przez inne stowarzyszenie.
8. Dodane przez ???, w dniu - 01-05-2014 13:57
"Przebieg happeningu cały czas obserwowała policja i działacze Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Ci drudzy z samego rana przyszli pod pomnik i wraz ze związkami zawodowymi złożyli kwiaty." 
Jakie związki zawodowe (?) tam były bo "SOLIDARNOŚCI" tam nie było !
9. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 01-05-2014 14:00
Kończy się okłamywanie mieszkańców przez sldowskich parobków. Przecież to komuna jest odpowiedzialna za krwawe dławienie związkowych strajków, a teraz obłudnie chcą składać im wiązanki. Zakłamany system.
10. Dodane przez drd, w dniu - 01-05-2014 14:08
"...ludzie z radością szli w pochodach,..." - bzdury ! 
Tylko tępe komuchy mogą tak twierdzić bo tylko oni stali na trybunie i się cieszyli jak murzyn blaszką !!! 
Pamiętam dobrze te smutne komunistyczne czasy i ci co nie byli na pochodzie to mieli kłopoty w szkole i w pracy !!!
11. Dodane przez Krzysiek, w dniu - 01-05-2014 14:12
To komunistyczny system jest odpowiedzialny za torturowanie i mordowanie polskich patriotów z AK, NSZ czy WIN. Dla komunistów polska elita była zagrożeniem, więc likwidowali nauczycieli, inżynierów, doktorów, podając społeczeństwu propagandę i zakłamanie. Dziś Głogów powiedział NIE, a lewica się zdziwiła.
12. Dodane przez hahaha, w dniu - 01-05-2014 14:21
sld pojechało na obchody do Warszawy, a za rok jedynie Moskwa im zostanie :) :) :)
13. Dodane przez anty, w dniu - 01-05-2014 14:26
teraz kibole będą nas uczyć historii :) 
 
Bo my jesteśmy pseudo-kibice, 
Burdy uliczne to nasze życie, 
Pały i noże, kije, kastety, 
Doprowadzają nas do podniety. 
 
tacy patrioci i żołnierze wyklęci
14. Dodane przez PG, w dniu - 01-05-2014 14:31
BRAWO PATRIOTYCZNY GŁOGÓW - WYKOPAĆ KOMUCHÓW Z GŁOGOWA.
15. Dodane przez tak było, w dniu - 01-05-2014 14:38
Rok temu było aż kilkunastu działaczy sld, którzy złożyli kwiaty i poszli do domu. Teraz setki ludzi z dziećmi, przy muzyce i wspólnych rozmowach, a Sienkiewicz mówi że mu smutno.
16. Dodane przez Re:5, w dniu - 01-05-2014 14:40
To wiemy emerycie ze twój Jaruzelski co miesiąc pobiera 6000 zł emerytury za zdradzenie narodu ..
17. Dodane przez M, w dniu - 01-05-2014 14:40
Patrioci? Raczej nacjonaliści...
18. Dodane przez Parkowiec, w dniu - 01-05-2014 14:53
I nawet prezydent miasta z PiSu doglądał swoje owieczki = bojówki na imprezie w parku...
19. Dodane przez meno, w dniu - 01-05-2014 14:57
Przypominam wszystkim, że mamy aktualnie 2014 r., socjalizm skończył się w 1980 r. gdy miałem 18 lat, teraz 52, studiując we Wrocławiu na UW od 1981 brałem wielokrotnie udział w manifestacjach na Grabiszyńskiej i Pl.Grunwaldzkim i coś tam przeżyłem, a aktualnie jakieś śmieszne ,,pampersy " bredzą coś o jeszcze starszych czasach nie mając o nich jakiegokolwiek pojęcia. Żenujące jest to , że pomagają im w tym starsze dziadki z PiS, które na 100 % były kiedyś działaczami PZPR lub ZSMP. Jedynym aktywnym politycznie ,,komunistą" z racji na wiek W Głogowie jest radny Patyk aktualnie fanatyk PiS. Reasumując zastanawiam się czy aktualnie nie przydałoby się ORMO by społecznie dla frajdy nie przetrzepać tym gamoniom skóry.
20. Dodane przez glogow, w dniu - 01-05-2014 15:11
A w zeszłym roku było 12 komunistów. Głogowian nie było.
21. Dodane przez jonek, w dniu - 01-05-2014 15:12
Janku.Z. masz racje,mam nadzieje ze teraz zerwiesz kontakty z zatwardziałymi komuchami Głogowa
22. Dodane przez głogowianin, w dniu - 01-05-2014 15:16
Żenada. Słaby poziom, mało ludzi. Nic ciekawego.
23. Dodane przez x men, w dniu - 01-05-2014 15:38
Popieram tych mlodych ludzi bravo gonic bolszewikow oprawcow , ktorzy zyja sobie jak paczki w masle Oj zdziwienie bylo ze ich wyprzedzili z organizacja patriotycznej imprezy
24. Dodane przez Patriota, w dniu - 01-05-2014 15:47
Popieram Działanie Stowarszyszenia Patriotyczny Głogów. Anty Komuna
25. Dodane przez Marcin, w dniu - 01-05-2014 15:48
Ani prawicowymi, ani lewicowymi smiesznymi manifestacjami i wspominaniem historii nie nakarmii się ludzi kiedy pracy jest co raz mniej a chcących pracować więcej. Zwykłego człowieka pracującego za najniższą krajową g... obchodzą jakies patriotyczne występy gówniarzy pod pomnikiem. co oni w ogóle wiedzą o "komunie"? Naczytali się książek i myslą, że pozjadali wszelkie rozumy. Żyłem w "komunie" 24 lata, ta znienawidzona przez nich komuna dała mi wykształcenie i pracę w KGHM, tak samo jak zapewne rodzicom znacznej części członków stowarzyszenia Patriotyczny Głogów. Ale oni ubzduwali sobie, że będą się bawić w głosicieli jedynej słusznej prawdy. Pewnie zostanę uznany za antypatriotę. A ja uważam, że patriotą jest przede wszystkim ten kto płaci podatki na ten kraj a nie ktoś kto lata z flagą i balonami po parku i stosuje mowę nienawiści. Tyle w temacie.
26. Dodane przez Asia, w dniu - 01-05-2014 16:41
Rok temu bylo sporo mieszkańców glogowa a w tym roku tylko wybrani z prawej strony....
27. Dodane przez zbyszek, w dniu - 01-05-2014 16:42
Komuna byla kiedyś wiec te hasła są nie na miejscu
28. Dodane przez konrad, w dniu - 01-05-2014 16:46
To nie patriotyzm to polityka i kampania wyborcza dla jana
29. Dodane przez tgf, w dniu - 01-05-2014 16:47
Wreszcie komusznia jest tam, gdzie jej miejsce, tzn. w podziemiu (czytaj: w krzakach) !!! 
Tylko tępaki i ciemnogrody mogły być w tej beznadziejnej PZPR bo inaczej sobie tego nie wyobrażam !!! 
Jak można było należeć do bandy z sowieckiego nadania - przecież to ZDRADA !!!
30. Dodane przez Martin, w dniu - 01-05-2014 17:00
Ale przecież PiS ma poglądy komunistyczne. U nich jest jedynie słuszny Prezes, każdy musi mieć takie zdanie jak On, niczym jak Lenin a do tego mają program typowo socjalistyczny. Przecz z socjalizmem, PiSem i oszołomstwem
31. Dodane przez Martin, w dniu - 01-05-2014 17:07
Dla przypomnienia dodam jeszcze od siebie że z naszych podatków rocznie idą 2 mln pln na opłacenie ochrony tego darmozjada. A niby z jakiej racji, skoro nie jest w rządzie? Kiedy zwróci podatnikom te pieniądze? Całe szczęście że ten darmozjad nie jest do władzy bo szybko by puścił Polskę z torbami. Porozdawał by wszystko za darmo jako zasiłki i zapomogi, a do tego sam by przejadł dużo więcej niż te wcześniej wspomniane 2 mln rocznie
32. Dodane przez Ali, w dniu - 01-05-2014 17:26
TŁUMY jak na meczu Chrobrego
33. Dodane przez lilek, w dniu - 01-05-2014 18:25
Patriotyczny Głogów=kibole! Śmiech mnie ogarnia jak oni znają historię, tylko pisior mógł opowiadać młodym takie brednie.Jak ktoś nie wie to komuna oddała władzę w 1989 r. teraz mamy dobrobyt (od 25 lat budowany).WSTYD! SZCZUCIE NIE WYJDZIE NA DOBRE KOMU KOLWIEK STADIONOWE ŁAJZY!
34. Dodane przez karol, w dniu - 01-05-2014 18:32
Ha, ha. Trzeba szumem i hałasem przykryć mizerny rządy obecnego prezydenta miasta i jego ziomali. Zawsze tak było w historii że jak jest kiepsko to robi się temat zastępczy. Komuny już nie ma ale zawsze można pokrzyczeć. A jak młodzi pomyślą i zobaczą że są tylko narzędziem w walce o władzę? A nowych miejsc pracy jak nie ma tak nie ma. Chyba że po znajomości dla tych co głośniej krzyczą. ;-)
35. Dodane przez Fredek, w dniu - 01-05-2014 18:41
Czy lewica nie potrafi zorganizować? A może Sienkiewicz powinien już odejść i wnuki bawić? Już czas Zbigniewie :-) A może gość od durnych konkursów rozwali tą partię i będzie spokój. Czy na lewicy nie ma rozsądnych i mądrych ludzi? Warto pomyśleć? Życzę powodzenia!
36. Dodane przez jańcio wodnik, w dniu - 01-05-2014 18:52
Marcin nie kompromituj się, jedź na Ukrainę
37. Dodane przez Marcin re 37, w dniu - 01-05-2014 19:15
Nie interesuje mnie Ukraina, tak jak nie interesuje mnie wojenka PiS z PO i SLD. Dla mnie jak i dla większości ludzi liczy się to aby mieć przynajmniej w miarę dobrze płatną pracę, aby wyżywić rodzinę i żyć na jakimś poziomie. A strajki w 1956, 1970, 1980 to z czego się brały? ze smiesznego patriotyzmu? Nie. Rząd podnosił ceny, były niedobory, więc ludzie strajkowali, bo spadał ich poziom życia. Może o tym nie wiesz, bo z "komuny" pamiętasz jedynie wieczorynkę i spacery w wózku?
38. Dodane przez Endy, w dniu - 01-05-2014 19:31
A kto to jest "patriotyczny Głogów"???. Być patriotą to "nie wystarczy głośno krzyczeć" To chyba jakaś nieporozumienie!
39. Dodane przez Miro, w dniu - 01-05-2014 19:34
Od kiedy Polska flaga jest biało-czerwona z godłem i napisem Polska? Co nie było innych po 1zł w P.E.P.C.O ? Kompromitacja, żeby swój patriotyzm manifestować tanimi banderkami produkowanymi w Chinach...
40. Dodane przez Irmina, w dniu - 01-05-2014 19:35
Komuna...Komuna,każdy psy wiesza,ale w tym dniu do pracy nie idzie,a przecież to święto komunistyczne.Mam nadzieję że z nowym rokiem to święto zlikwidują.Wszyscy zajmą się pracą i nie będą .zastanawiać się kto ma czy nie ma iść manifestować
41. Dodane przez xxx, w dniu - 01-05-2014 19:47
Ja nigdy nie należałem do PZPR, ale z zadowoleniem szedłem w pochodzie, bo wiedziałem że idę z robotnikami bez przymusu. Byłem świadomy że to nie jest święto komunistyczne. A jest świętem klasy robotniczej zainicjowanej w Stanach Zjednoczonych. Co ci z pod znaku Janka mogą wiedzieć o tamtych czasach.
42. Dodane przez Deny, w dniu - 01-05-2014 19:49
Co oni mogą powiedzieć o komunie? Ci panowie byli jeszcze w pieluchach gdy ona była. Ustrój nie był zbyt dobry ale to on wybudował osiedla i fabryki w Polsce, a teraz od 1990r. wszystko wyprzedają za bezcen. I to panowie z ,,S'' jak ci z czerwoną flagą. Jedzcie do małych miejscowości i zobaczycie co demokracja zrobiła. Brak pracy i perspektyw życiowych.
43. Dodane przez PG, w dniu - 01-05-2014 20:20
Walcie sobie w PiS, prezydenta, nacjonalizm, faszyzm i w co tylko chcecie. Tylko, że nam to nie przeszkadza :) 
My jesteśmy patriotami i pragniemy jedynie prawdy o Żołnierzach Wyklętych, pamięci o prawdziwych bohaterach i rozliczenia oprawców stanu wojennego.
reklama
44. Dodane przez patriota, w dniu - 01-05-2014 20:22
powiedzieć o ludziach ze stowarzyszenia idioci to stanowczo za mało
45. Dodane przez eryk, w dniu - 01-05-2014 20:29
Świeto 1-go maja nie jest komuszym swietem. Powtarzam nie jest komuszym świetem. Gimbazo.
46. Dodane przez faro, w dniu - 01-05-2014 20:44
Nie oni majdanu nie zrobią. Oni po prostu, lubią tylko siebie.
47. Dodane przez blackie, w dniu - 01-05-2014 21:07
żałosne
48. Dodane przez wojtek, w dniu - 01-05-2014 21:08
tyle narzekania na komune!!!ale ta komuna wybudowała hute dała ludzią prace no jest rozbudowany Głogow bo gdyby nie działani komuny to Polkowice był większe od Głogowa a 1 maja to święto ludzi pracy międzynarodowy.I piszci prawde rzeczywistą bo życia nie znacie a na piedestały się pchacie!!?
49. Dodane przez głogowianin, w dniu - 01-05-2014 21:25
Oj PIS-y jeszcze trochę i będzie koniec z Wami!!! Co za chore ugrupowanie !!!! Organizatorami sami kibole i w tle p. Bożek, bilety zapewne im zapewnił na parę spotkań :-) w naszym mieście już są normalnie jaja!!!
50. Dodane przez EURALIA, w dniu - 01-05-2014 21:47
- Kiedyś 1 maja to było piękne święto-hahah. Ludzie z radością szli w pochodach-SZOK!!! CO WY LUDZIE PISZECIE przecież obecnośc na pochodzie była obowiązkowa szkoły zganiano jak bydło zakłady pracy też przymusowo wszyscy musieli być .a teraz fajnie mam dzień wolny i odpoczywam w domciu i wole PiS i Janka niż SLD i Zbycha
51. Dodane przez lora, w dniu - 01-05-2014 21:48
Święto pracy, 10 rocznica przystąpienia do UE uczcić na czarno-pomarańczowo to żenada. Ci co są w ratusz, na stadionie i byli pod pomnikiem korzystają z dobrodziejstwa UE a nie potrafią cieszyć się z tego przywileju jak i uszanować wszystkich pracujących. Strzał w kolano prezydencie za wspieranie w tak pięknym dniu nienawiści, braku tolerancji i brzydkich słoów.
52. Dodane przez Iwan, w dniu - 01-05-2014 21:52
Co to miało być? Miało być wesoło, radośnie a jak sie okazało górę wzięła nienawiść. Nie trafiony pomysł władz.
53. Dodane przez antykomuna, w dniu - 01-05-2014 22:30
Najważniejsze, że komuchy schodzą do podziemia i o to chodziło. Polacy są coraz bardziej uświadomieni i zdają sobie sprawę z szeregu zbrodni jakich dopuszczał się system komunistyczny.  
Mina Sienkiewicza - bezcenna :-)
54. Dodane przez PO, w dniu - 01-05-2014 22:40
Oj boli komuchów, boli i bardzo dobrze, ma boleć bo prawda boli najbardziej. W końcu ktoś pomyślał i mimo że współpracuje z czerwonymi to popieram akcję chłopaków z GdP. W końcu może Rafcio obudzi się z obłudnego snu i będzie samodzielny.
55. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 01-05-2014 22:48
25 lat po zakończeniu komuny oni chcą walczyć z komuną. :) Może ktoś ich powinien doinformować. 
 
Rozumiem, że za rok ci sami panowie przyjdą walczyć z faszyzmem bo będzie przecież 70 rocznica ich wypędzenia z Głogowa.
56. Dodane przez zbyniu, w dniu - 01-05-2014 22:57
Ciekawy jestem jak Sienkiewicz teraz usprawiedliwi zaistniałą sytuację przed towarzyszami "z góry" :-)
57. Dodane przez mac, w dniu - 01-05-2014 22:58
Jasiu widzę iskierkę gasnąca w twoim oku......i to jest twój koniec nawet ten wiec i chłopcy z szalikami nic ci nie pomogą
58. Dodane przez cinek, w dniu - 01-05-2014 23:11
A ten Boniek to głupi jest !!!
59. Dodane przez weteran, w dniu - 01-05-2014 23:19
Zubi zemscił sie za mniejszość w radie miasta i zezwolił chłopcom na hepening który nic nie znaczy
60. Dodane przez toto, w dniu - 01-05-2014 23:21
Impreza że hej ! 
Polkowice się bawią 3dni a w  
Głogowie DNO
61. Dodane przez mar, w dniu - 01-05-2014 23:44
Na zdjęciu pierwszy trampkarz Głogowa ;)
62. Dodane przez M, w dniu - 02-05-2014 00:27
Marcinie M., poczytaj sobie więcej na temat historii i układów - np. książki Teresy Torańskiej (wywiady - z komunistami i z "nową" władzą) "Oni" i "My" - strajki, przewroty, upadek komunistów i budowanie demokracji - od dawna to wszystko są kalkulacje i układy, zakulisowe umowy i przepychanki, a ci co na barykadach - są pionkami w grze. Tak jak i wy teraz, niestety...
63. Dodane przez robol, w dniu - 02-05-2014 01:30
co Wy tu mi wypisujecie młodziany,1 maja to święto pracy, i zwykłych robotników ,nie SLD CZ PISu czy jakiejś innej zbieraniny a robotnicy nie mają już w tym chorym państwie ani pracy ani szacunku od politykierów -sr.m na takie obchody gdzie nie ma najważniejszego ,zwykłego człowieka robotnika.
64. Dodane przez xxx, w dniu - 02-05-2014 07:08
Co te młode cymbały mogą wiedzieć o komunie. Może z broszur Macierewicza albo z pogadanek Bożka.
65. Dodane przez roko, w dniu - 02-05-2014 08:00
Marciszak był w przeszlości zwolennikiem PO , teraz PiS , i co dalej nastepnie SLD ......... super najważniejsza kariera .
66. Dodane przez patriota, w dniu - 02-05-2014 08:15
No właśnie wyludnione, opustoszałe miasto, puste knajpy, rodzin tyle co nic. Smutny to widok umierającego miasta. Ludzie tu tylko śpią o wyjeżdżają tam gdzie cos im zaproponowano do zabawy. Tam też zostawiają swoje pieniądze. To dziwne , że w takim mieście nie dzieje się nic co mogłoby zatrzymać choć trochę ludzi. Niesamowite oferty ośrodków kultury, sportu i rekreacji. Rozszerzona jest tylko oferta sklepów z piwskiem. Jeśli o kulturze mowa i odruchu patriotyzmu to zwracam uwagę, że flagi powieszone na MOK są nieprawidłowo rozmieszczone. Zachęcam aby prócz odruchu obywatelskiego mimo wszystko stosować obowiązujące przepisy.
67. Dodane przez xd, w dniu - 02-05-2014 09:16
Witam w wolnym kraju jakim mieszkam każdy w wybrany przez siebie sposób ma prawo świętować.Dlaczego pragniecie na siłę narzucać innym ludziom własne przekonania.Wolność jest najważniejsza a nie forma jej obchodów!!!Kiedy dorośnie wasza świadomość???
68. Dodane przez zzoorroo, w dniu - 02-05-2014 10:23
WITAM XD XD XD - W wolnym kraju jak zaznaczasz ,ale nie w Głogowie opanowanym przez Twoich pryncypałów z PIS-u i kiboli i inne badziewia pseudo - patriotyczne W wolnym kraju SLD nie dostało pozwolenia .Wiec myśl co piszesz !!!
reklama
69. Dodane przez dawid, w dniu - 02-05-2014 10:25
Widać Ze pis boi sie sld i tego ze przegra wybory i dlatego juz rozpoczął kampanie wyborcza tak aby probowac osłabić sld
70. Dodane przez glogowiak, w dniu - 02-05-2014 10:52
Facet który 2 razy kandydował na radnego z PO wywiesza baner Norymberga dla komuny i PO. Ten Marciszak jest dla mnie kompletnie niewiarygodny.
71. Dodane przez Młody, w dniu - 02-05-2014 10:53
"narodowy Głogów" to nie mój Głogów....
72. Dodane przez woda, w dniu - 02-05-2014 11:09
Bożek i Marciszak co ich łączy? - jeden jest dyrektorem a drugi pracownikiem w spółce Chrobry gdzie pracodawcą jest Jan Zubowski. Jeden jest drugiego wart a w zasadzie i trzeciego. Ot tacy ludzi dzisiaj rządzą miastem, które dzisiaj umiera, młodzi ludzie za pracą wyjeżdżają z Głogowa, zostają tacy właśnie wymienieni na początku, funta kłaków warci.
73. Dodane przez kawa, w dniu - 02-05-2014 11:19
do 72 dla ciebie to pewnie "czerwony" więc musisz pakować manatki i jechać do Moskwy albo Brukseli!
74. Dodane przez Marzena, w dniu - 02-05-2014 11:40
To kiedy można mówić o tych wspaniałych czasach i o władzy ludowej która dała pracę i dobrobyt dla milionów Polaków. Wspaniałe czasy kiedy działacze dostawali talony na samochód i kupowali jechali na giełdę i zarabiali 100 i więcej procent a dzisiaj to prawdziwe świństwo po założeniu tablic rejestracyjnych w nowym samochodzie jesteś biedniejszy o 40 procent Komuno wróć na początek
75. Dodane przez hehe, w dniu - 02-05-2014 11:41
Ciekawe czy ci panowie też tak odważnie by walczyli z komuną gdyby za ich plecami stało ZOMO, ORMO i UB. :)
76. Dodane przez bupadeszt, w dniu - 02-05-2014 11:56
a może pójść dalej i zmienić nazwę tego zapyziałego miasteczka z Głogów na PISdziuchy dolne
77. Dodane przez X MEN, w dniu - 02-05-2014 12:26
DO WSZYSTKICH PRZECIWNIKOW TEJ MANIFESTACJI - PYTAM CO WY ZROBILISCIE DLA POLSKI MAJAC TYLE LAT CO CI MLODZI ORGANIZATORZY ? POPIERAM JAK NAJBARDZIEJ TA INICJATYWE JEDNYM SLOWEM B R A V O
78. Dodane przez b, w dniu - 02-05-2014 13:33
Co za idiotyzm!!! Święto pracy nie jest świętem komunistycznym, nie ma nic wspólnego z komunizmem. Święto pracy jest dla ludzi pracy, jest to pewnego szacunek do wykonanej pracy. 
Co prawda święto zostało zawłaszczone przez komunistów i ogłoszone jako święto państwowe, ale korzenie tego święta są inne. 
 
1 Maja - Międzynarodowy Dzień Solidarności Ludzi Pracy - został wybrany jako święto robotnicze przez kongres założycielski II Międzynarodówki, obradujący w Paryżu w 1890 roku. Data 1 maja miała uczcić rocznicę strajku robotników w Chicago w 1886 roku, brutalnie stłumionego przez policję. 
 
Po raz pierwszy święto 1 maja obchodzono w 1890 roku - m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Francji. Organizowane w tym dniu demonstracje i strajki przyczyniły się do radykalizacji ruchów robotniczych. Początkowo nielegalne manifestacje 1-majowe zostały później w wielu krajach oficjalnie uznane. 
 
1 maja obchodzony jako Święto Pracy jest także katolickim Świętem Józefa Rzemieślnika. Proklamował je papież Pius XII 1 maja 1955 roku. Nadał w ten sposób religijne znaczenie obchodzonemu od 1890 roku świeckiemu Świętu Pracy. W tym dniu Kościół w sposób szczególny pragnie zwrócić uwagę na pracę ludzką, zarówno w aspekcie wartości chrześcijańskich, jak i społecznych, ogólnoludzkich i narodowych. (PAP) 
 
Moim zdaniem Święto Pracy powinno być jak najbardziej obchodzone. Ci ludzie, którzy odwołują to święto powinni powrócić do szkoły albo przynajmniej sięgnąć po książkę do historii.
79. Dodane przez Opar, w dniu - 02-05-2014 13:41
Nie jestem zwolenikiem komuny czy też PIS, ale czemu Ci tzw potomkowie żołnierzy wyklętych nie chwalą się jak ich dziadkowie mordowali nie winnych chłopów za to, że dostali ziemię od państaw, czy bili, gwałcili kobiety za to tylko iż pracowały w komunistycznych instytucjach o tym cisza. Tak samo było za komuny jak gineli robotnicy też była cisza, bądzmy bezstroni mówmy o wszystkich jednakowo, a nie jednych wyzłacamy, a drugich oblewamy błotem.
80. Dodane przez też kibic ChG, w dniu - 02-05-2014 15:29
Miał to być happening antykomunistyczny, a wyszedł anty PO. Tyle że jedno z drugim nie ma nic wspólnego. To już bardziej programowo i wizerunkowo PiS, słowem kaczyzm jest podobny do komunizmu. Nie chcę być złym prorokiem, bo szanuje i docenia Pana Prezydenta miasta, ale lepiej by było dla niego jak by startował w wyborach jako kandydat niezależny. Bo niestety PiS kojarzony jest z tym PiSem centralnym czyli z Prezesem i jego "mądrym" zastępcą Antkiem
81. Dodane przez patrzacy z boku, w dniu - 02-05-2014 15:56
nawet kibole nie dopisali ale impreza sie udala.
82. Dodane przez re 79, w dniu - 02-05-2014 18:01
Przykro mi ale to MO mordowało chłopów. Za dużo czytasz Pana Maciuszczaka i "historyków" TZG i głupoty potem piszesz...
83. Dodane przez zz, w dniu - 02-05-2014 18:18
Do kom80.Jaki nie zalezny.My temu panu juz dziekujemy.Moze startowac wyborach na soltysa wioski.
84. Dodane przez xyz, w dniu - 02-05-2014 19:03
Brawo pozyteczna akcja popieram w 100%
85. Dodane przez Daniel.B, w dniu - 02-05-2014 20:22
Komuna zła ale to komuna wybudowała całe osiedla gdzie ich rodzice nie musieli brać kredytów to ta zła komuna postawiła fabryki gdzie każdy miał prace i nie wiedział co to umowa śmieciowa to w tej złej komunie zwykly elektryk po zawodówce mógł śledzić 9 dzieci i nie przyjmować sie czy go stać . Prawda ze Gierek zrobił długi 20mld tyle ze z samej prywatyzacji do 2003 w padło 40mld a dalsze dane są nie ujawniane ile dywidend firmy wypłaciły to był patriota któremu solidaruchy emeryture odebrali a sami 3biliony długu ukrytego majątek rozprzedany o spłacie nawet nie myślą raczej co jeszcze sprzedać ogrody działowe lasy jeziora?
86. Dodane przez jabol, w dniu - 02-05-2014 21:32
:) za rzadów SOlidarnosci w POlsce od 1989r umarło ok 100tys osób smiercią samobójczą. 
 
 
kilka milionów uciekło za granice - 
 
dzietność polek spała na leb  
 
pedofilia w kościele rozkwita 
 
narkomania wśród gimnazjalistów się panoszy 
 
no tak.... ale za komuny smartfonow nie było i kolorowych tv
87. Dodane przez idc, w dniu - 02-05-2014 21:35
precz z komuna i komuchami , oby tak dalej chłopaki i ....dziewczyny :)
88. Dodane przez ko, w dniu - 02-05-2014 21:56
głupota,żenada,bezmyślność i chęć zaistnienia na siłę
89. Dodane przez KIEŁBASA, w dniu - 02-05-2014 22:35
Pan M. często się pokazuje. Czy będzie gdzieś startował? Śmierdzi kiełbasą1!!
90. Dodane przez obiektywny, w dniu - 03-05-2014 09:25
do kom.82 Chlopie wez w lewa reke paste do butow a w prawa szczotke i mozesz panu M. czyscic buty jak i pozostalym,,historykom''
91. Dodane przez ben, w dniu - 03-05-2014 12:14
ad72: Zapomniałeś dodać tradycyjne już że jak była szkółka to było dobrze. (zwłaszcza dla samozwańczego prezesa szkółki który chciał bezprawnie brać kasę z ratusza)
92. Dodane przez mieszkaniec obok, w dniu - 03-05-2014 17:01
ani głogowska ani antykomuna. po prostu polityczni (...).
93. Dodane przez komusznia i PO - VON !, w dniu - 03-05-2014 22:18
Już raz w historii Polski (po wojnie) komuchy protoplaści PZPR zrobili tzw. referendum "3 x tak" i oczywiście sfałszowali je (takie mieli standardy), a skutkowało to totalną ruiną kraju i zbrodniami UBowców działających z nadania partii co doprowadziło do zamordowania setek tysięcy Polaków !!!!! 
Żyjący jeszcze dzisiaj ci komunistyczni zbrodniarze mający krew na rękach mają nawet po kilkanaście tysięcy emerytury, a ich ofiary leżą już w piachu lub ledwo egzystują co jest skandalem rządu PO !!!!!  
Komuchy i PO - VON !!!!! 
Dość niszczenia Polski !!!!!
94. Dodane przez SLD=KGB, w dniu - 04-05-2014 12:32
Brawo !!! 
ja pamiętam czym była komuna, 
musimy pamiętać o ofiarach UB I SB, 
Czy Pan Z.S. ma aż taką amnezję ? Nadal wierzy Pan w sojusz polsko-radziecki ?
95. Dodane przez Re 90 "obiektywny", w dniu - 04-05-2014 18:08
Masz to u mnie!!!
96. Dodane przez re re, w dniu - 04-05-2014 21:54
. "patrzący z boku" nie masz czasami wrażenia, że tak samo udała się ta masówka aparatczyków jak Twój komentarz? Kłamstwa muszą podpierać tezy otumanionych nienawiścią? 
1. Jeżeli krzaki to plac przed I LO to gratuluję wzroku. 
2. Nie wszystkie strajki związkowe były strajkami w obronie robotników. Teraz wielu robotników żałuje walki z "komuną". 
3. Nigdy nie maszerowałem w pochodzie pierwszomajowym i nawet ze strony wychowawczyni czy ówczesnego dyrektora a późniejszego senatora RP nie miałem żadnych nieprzyjemności. Natomiast wielu ludzi z radością maszerowała w pochodach i później uczestniczyła w festynach. Jak traktowali to bonzowie partyjni to już inna bajka. Tak iż "drd" nie bądź taki tępy. 
4. Gdzieś ty "tak było" widział te setki ludzi w parku na żenującej imprezie pseudopatriotów. "glogow" - odlicz reporterów to nawet 12 cudaków nie doliczysz się. 
5. x men :) :) Masz rację! Głogowscy SLD-owcy też organizują patriotyczne obchody 1 Maja. :) Jak to niechcący powie się prawdę. :) 
6. ben Ciebie ta szkółka tak boli, że nawet gdy o niej nikt nie pisze ty nie możesz przeżyć jej osiągnięć. Chyba miałeś dwie lewe nogi i wywalili cię z niej. 
7. 93 Jesteś nieuleczalnie chory na ograniczoną percepcję i masz chorą wątrobę. Składam to wszystko na karb niechęci do czytania i słuchania. O myślenie cię nie posądzam. Ciemnogrodowi i Tobie :) VON!!!!! Ciekaw jestem tylko co to takiego to VON. :) Jeden z polskich generałów :) mawiał, że nie ma w języku polskim słowa zaczynającego się literą V. :) Wyjaśnij nam to VON. 
8. PiS = Tworki 
Brawo!!!  
Ja pamiętam czym była komuna. Byłem na Kubie i w Korei Północnej. Też tam byłeś? 
Wytłumacz nam jeszcze gdzie jest ten ZSRR i dlaczego święto ! Maja kojarzysz z sowietami. 
 
Nie chce mi się komentować innych wPiSów. 
Mam jeszcze tylko jedną uwagę. Jakim trzeba być nieukiem żeby nie wiedzieć, że polska flaga nie ma na żadnym polu napisu POLSKA. Flaga z takim napisem jest profanacją barw narodowych i ciekawe dlaczego do tej pory Policja nie reaguje na te wybryki. Mieniąc się patriotą należałoby znać swe barwy. Rozumiem jednak tego nauczyciela stojącego z boku. Wie, że jego czciciele umieją czytać to zrozumieją, że jest to flaga Polski.
97. Dodane przez j23, w dniu - 05-05-2014 09:12
W tych obchodach zabrakło mi dwóch zdjęć i dwóch dat -28 listopada - 1 grudnia 1943 i 4-11 lutego 1945. O czyich zdjęciach i o jakich wydarzeniach piszę - myślę, że prawdziwi patrioci wiedzą. To, co działo się w Polsce po drugiej wojnie światowej jest konsekwencją tych wydarzeń i biernej postawy naszych nowych "sojuszników". Dziwi nie dalsze niedopowiadanie historii.
98. Dodane przez re 97, w dniu - 05-05-2014 21:26
Nie uważasz, że przydałaby się faksymila dwóch dokumentów prezydentów. RP i Głogowa. Pracy doktorskiej i podania o pracę w III LO. Ciekawa lektura, uwierz mi. :) 
A Teheran i Jałta nie mają z 1 Maja nic wspólnego a już gadanie o konsekwencji jest nie do końca uprawnione bo geneza tych wydarzeń jest jeszcze wcześniejsza.
99. Dodane przez haha, w dniu - 06-05-2014 18:54
ta antykomuna Głogowska to przecie dawni albo i aktualni ultrasi Chrobrego, wcześniej skakali po klatkach na stadionie a teraz ich do polityki ciągnie...tam też można pajacować tylko za duże pieniądze...
100. Dodane przez j23, w dniu - 07-05-2014 09:15
Do re97. Zgadzam się z Tobą,że należy bezwzględnie rozliczyć także i tych ludzi. Natomiast Teheran i Jałta mają moim zdaniem bardzo dużo wspólnego z 1 maja. To podział Europy wzdłuż tzw. linii Curzona spwodował, że tacy ludzie mogli traktować Polskę jak prywatny folwark (przy wsparciu "wielkiego brata"). Święto 1 Maja zostało wypaczone między innymi poprzez zmuszanie ludzi do uczestnictwa w spędach-pochodach, będących tak naprawdę gloryfikacją jedynie słusznego ustroju i jedynie słusznej partii.
reklama
101. Dodane przez re 97, w dniu - 07-05-2014 11:07
Wie o tym każdy Polak pobierający kiedyś nauki i nie mający sklerozy. O tych dwóch konferencjach mówiono w szkole a ty odkrywasz już dawno odkryte. Jakiś zapóźniony jesteś czy co? Nie dziwi mnie to jakoś.
102. Dodane przez do j23, w dniu - 07-05-2014 19:16
1 Maja nie ma nic wspólnego z Teheranem i Jałtą. To tak jakby napisać, że pokłosiem ruchu czartystów, I Międzynarodówki czy Manifestu komunistycznego i Tymczasowego Komitetu Rewolucyjnego Polski był PKWN a potem obchody pierwszomajowe w powojennej Polsce. Gdyby było tak jak piszesz to spędzano by ludzi na pochody już od 1 maja 1946 roku, a tak nie było. Czy winą konia, który cię kopnął jest to, że jest koniem czy raczej to, że byłeś na tyle głupi podchodząc do niego od tyłu?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust