Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartGłogów CPK szansą dla linii Ostrów - Leszno - Głogów
Ambitne plany PKP
CPK szansą dla linii Ostrów - Leszno - Głogów
25.03.2019. Radio Elka, Jarek Adamek
(Fot. Arch./CPK)
Linia kolejowa nr 14 biegnąca z Głogowa przez Leszno do Ostrowa Wielkopolskiego ma być gruntownie zmodernizowana. Będzie bowiem elementem jednej ze „szprych” obsługujących Centralny Port Komunikacyjny w Baranowie.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Spółka CPK opublikowała komunikat na temat rządowego programu budowy i modernizacji linii kolejowych na potrzeby Centralnego Portu Komunikacyjnego. Wynika z niego, że w najbliższych latach zbudowane ma być 1,6 tysiąca linii kolejowych biegnących do CPK z dziesięciu kierunków w Polsce, dzięki czemu dojazd pociągiem do
lotniska ma być nie dłuższy niż 2 godziny. Linie mają być tak zaplanowane, żeby do Baranowa móc dotrzeć także z Berlina, Pragi czy nawet Kaliningradu.
- Dziesięć kolejowych „szprych” zbiega się w projektowanym węźle przesiadkowym w rejonie Baranowa i w Warszawie. Taki układ jest praktyczny i funkcjonalny w swojej prostocie. Docelowo umożliwi on skomunikowanie nawet odległych od CPK obszarów w atrakcyjnym czasie podróży przy zastosowaniu pociągów jeżdżących z prędkością do 250 km/godz. - mówi Piotr Malepszak, pełniący obowiązki prezesa CPK.
Jedną z linii przewidzianych do modernizacji jest linia nr 14 Kalisz - Ostrów Wlkp. - Leszno - Głogów - Zielona Góra. Według rządowych planów inwestycję przeprowadzić ma PKP PLK.
Rządowy program trafić ma do konsultacji w maju, zaś jego przyjęcie przewidywane jest na listopad. Oczywiście realizacja uzależniona jest od funduszy europejskich - wstępny koszt całego przedsięwzięcia szacowany jest na 60 miliardów złotych. O jego rozmiarach świadczyć może fakt, że w ostatnich 30 latach w całej Polsce zbudowano zaledwie 50 kilometrów nowych linii kolejowych - rozebrano natomiast ok. 5 tysięcy kilometrów. Centralny Port Komunikacyjny ma być oddany do użytku w 2027 roku, zaś termin zakończenia wszystkich inwestycji kolejowych to 2040r.
1. Dodane przez Creator, w dniu - 25-03-2019 14:23 Następny dowcip poproszę. Tylko żeby był równie śmieszny.
2. Dodane przez AA, w dniu - 25-03-2019 14:33 Kij w szprychy już włożony, czyli nigdy
3. Dodane przez Maati, w dniu - 25-03-2019 15:21 I to by była dobra inwestycja ale po co ją przeprowadzać jak można nie robić nic jak PO
4. Dodane przez pasjonat, w dniu - 25-03-2019 15:30 Widzę w wyobraźni mej lokomotywę z wagonów sznurem pomykającą przez most kolejowy a wcześniej przez przejazd drogi na Sławę z prędkością 250 km/h. To już szybciej, bo za chwilę nauczyciele po tysiączku podwyżki dostaną.
5. Dodane przez re 1, w dniu - 25-03-2019 15:55 100/100
6. Dodane przez nurek, w dniu - 25-03-2019 15:57 haha,a gdzie drony i milion samochodów elektrycznych? Przecież Premier obiecał że będziemy w tych tematach światową potęgą :-) Żarty , żartami ale za co oni chcą wybudować ogromny port lotniczy wielkości wszystkich terminali lotniczych w Polsce oraz dziesięć "szprych" szybkiej kolei , do tego kilkanascie nowych mostów w polach , jak na nic nie ma pieniędzy. Nawet na marne podwyżki dla nauczycieli, czy dla niepełnosprawnych. Dziś premier nawet przyznał że na 500+ jest nie z vatu czy podatków, tylko zwiększy się zadłużenie. Po prostu ręce opadają, zadłużyć się jeszcze bardziej by te pieniądze przeżreć.. Idiotyzm dziesięciolecia, a później te dzieci będą to spłacać. Ciekawe czy skończymy jak Grecja, czy Wenezuela?
7. Dodane przez xyza, w dniu - 25-03-2019 17:04 Nie skończymy jak Grecja, bo Grecja jest w strefie Euro i Niemcom zależało, żeby ją z kryzysu za uszy wyciągnąć. W Polsce skończy się kursem dolara za 6 zł i Euro za 8 albo gorzej Pozostanie wtedy tylko zamówić modlitwę o uzdrowienie gospodarcze u lokalnego plebana albo otoczyć Polskę polem ochronnym z różańca.
P.S do kom. 6 a dzieci nic nie będą spłacać, bo kto będzie mądry, to stąd ucieknie
8. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 25-03-2019 17:07 Maati, te autostrady czy drogi szybkiego ruchu to najpewniej PiS wybudował. Podobnie z linią nr 14, ona jest już przebudowywana od pięciu lat, częściowo zelektryfikowana, przystosowana do prędkości 120 km/h. Ostatni przetarg został rozstrzygnięty w 2016 i od tej pory cisza bo ... bo władzę przejął PiS i zaczęło brakować kasy. Teraz nagle mowa o prędkościach 250 km/h? czyli wszystko od nowa, projekty, przetargi i okaże się, że nawet to miało być zrobione do 2019 roku diabli wzięli. Za to mamy Maati'ego i Rocki'ego.
Samochody nurku? Przecież mają je nam robić helmuty wredne. Okazało się, że PiS może spieprzyć wszystko. Załatwili instytut pracujący nad grafenem i teraz Hiszpanie trzepią na nim kasę aż huczy a instytut wyprzedaje sprzęt. nurku, nie skończymy jak Grecja, Polska skończy o wiele gorzej a wystarczy zostawić PiS przy władzy jeszcze jedną kadencję choć gdy słuchałem ostatnio Schetyny to nie jestem teraz już pewny, czy gorszy jest katar PO-wski czy dżuma PiS-owska.
9. Dodane przez zzoorroo, w dniu - 25-03-2019 18:11 wójt głogowski jest dobry - uczcie się od niego a nie będziecie pisać bzdur
10. Dodane przez deckboy, w dniu - 25-03-2019 18:29 Chory pomysł z tym portem jak każdy pomysł pis-u!!! Mamy Modlin który można rozbudować ale po cholerę, spieprzmy coś jeszcze i kasę wydajmy w błoto. A zapomniałem, kasy mamy lodu w budżecie :-)
11. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 25-03-2019 20:47 do 1 Cymański o Kaczyńskim: "Wprawdzie jest to człowiek niewysokiego wzrostu, ale to jest pasterz nie lada". Dodam od siebie: Nie jest to szczególnie trudne gdy się stadem baranów włada.
reklama
12. Dodane przez Uu, w dniu - 25-03-2019 21:25 Tysiąc sześćset linii do CPK? - Ambitny plan! To wypada po 160 linii na każdą z 10 "szprych"... Ktoś tu nie ma pojęcia o czym pisze!
13. Dodane przez rezus do kom 11, w dniu - 25-03-2019 23:02 Baranami to jesteście wy towarzyszu i wam podobni bo daliście się strzyc jak barany i teraz chcecie by fryzjerzy wrócili do rządów i strzygli naród dalej nie dając nic w zamian Polakom bez dostępu do koryta !
14. Dodane przez Amator Śliwek, w dniu - 25-03-2019 23:20 Farmazony jak zwykle! Durny ciemnogród wszystko łyknie i byle do kolejnych wyborów... To już przestaje być nawet śmieszne.
15. Dodane przez .., w dniu - 25-03-2019 23:26 Malkontenci... Pieski ujadają a karawana jedzie dalej.. Im głośniej wyjecie tym lepiej, bo znaczy, że wszystko idzie w dobrym kierunku
16. Dodane przez re rezus, w dniu - 25-03-2019 23:47 Nie stać cię na nic więcej? Towarzyszy to szukaj w PiS, źle napisałem - ich tam nie trzeba szukać, sami pchają się na świecznik a Pasterz chołubi swe barany.
17. Dodane przez Kurdybanek, w dniu - 25-03-2019 23:48 Wysyp cebulaków-wszystko negować i krytykować. Miasto potrzebuje takich inwestycji państwowych,bo na szczeblu lokalnym czy wojewódzkim nie dzieje się nic i nawet nie ma chęci do działania, przykładem jest choćby to że dwóch głogowian z partii rządzącej włada w LSSE i nie potrafi ściągnąć inwestora do strefy w Głogowie, chyba że Herbapol przyjedzie zebrać rosnące tam zioła. Jednak trzeba mieć nadzieję i kibicować projektowi CPK,jest to priorytet rządu i mam nadzieję że stanie się faktem, bez względu na sympatie polityczne należy trzymać kciuki i ufać że się uda, najważniejszy jest Głogów i My jego mieszkańcy
18. Dodane przez dr, w dniu - 26-03-2019 08:16 Brawo Premier Kaczyński !
19. Dodane przez a ku ku, w dniu - 26-03-2019 09:13 mam jedno proste pytanie a skad pieniadze tylko prosze nie pisac,ze z uszczelnienia VAT-u.
20. Dodane przez Marek, w dniu - 26-03-2019 09:37 Bzdura jest wszech obecna. Można ludziom wszystko wmawiać. Lech Kaczyński wybitnym politykiem, nauczyciele i ekolodzy to terroryści, bandyci którzy po wojnie palili wsie i mordowali cywilów to bohaterowie, że do 2015 kraj w ruinie, kilka tygodni później kwitnący i wszyscy go zazdroszczą itd, itd. Lepiej żeby wysilili się już teraz i rozejrzeli za odpowiednim taborem na tą trasę bo widoki marne.
21. Dodane przez Ja, w dniu - 26-03-2019 10:47 Od lat most kolejowy w Brzegu Dolnym czeka na remont. Z powodu złego stanu technicznego przed laty rozebrano tu jedną nitkę linii kolejowej. Obecnie przez most prowadzi tylko jeden tor.Dokładnie ponad 21 lat żaden rząd nie potrafił załatwić funduszy na remont a jest to trasa Wrocław-Głogów-Zielona Góra.Może za 100 lat to zrobią
22. Dodane przez Maati, w dniu - 26-03-2019 17:06 Do wójt głogowski zapewne mówisz o tych autostradach przy budowie których padały polscy podwykonawcy a drogi szybkiego ruchu to te co miały być gotowe na Euro 2012 a mówie tu o naszej S3. Linię kolejową o której mówisz uwaliło PO no chyba że już zapomniałeś kto jak to się ładnie mówi wygasił ruch pasażerski zresztą nie tylko na tej linii ale i na linię Głogów-Legnica. Przypomnij mi bo może nie wiem jakie to linie kolejowe odbudowano PO bo coś nie słyszałem za to wiem ile Polikwidowali na tylko Dolnym Śląsku.Konszachty z Kulczykami i innymi tego typu biznesmenami to było to w czym PO czuła się najlepiej.Niewiele brakowało a sprzedali by KGHM a plany już były
23. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 29-03-2019 19:36 Tak, mam na myśli te autostrady na budowę których rząd Kaczyńskiego i jego brat podpisali kontrakty intencyjne z Chińczykami. Kojarzysz? S3 nigdy nie miała być gotowa na Euro bo ostatnie kontrakty na odcinki lubuskie podpisano w 2015 roku. Zawsze pisałem, że prywatne przedsiębiorstwo jest lepiej zarządzane. Tam gdzie państwo wsadza swoje nienasycone łapska, tam zawsze jest przekręt jak że stocznia w Szczecinie i budowie promu. Kasa poszła a nawet planów budowy promu nie ma a nie kto inny jak stoczniowiec w młodości Morawiecki nit w stępkę wbijał dwa lata temu. Maati, linia 289 została zamknięta z prostego powodu, nikt nie chciał jeździć tą linią pociągiem. Czy powstały lub zmodernizowano inne linie. No co ty, żadnej bo Pendolino nadal tłuką się z prędkościami jak na linii 14 do Leszna. Co do 14, od ośmiu lat trwa jej modernizacja a rozpoczął ją oczywiście rząd PiS. Nadal z Głogowa do Wrocławia jedziemy trzy godziny.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.