Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
12
Maja 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Dominik, Flawia,
Jan, Joanna,
Pankracy
Do końca roku 233 dni.
gmina-polkowice.gif
Start arrow Polkowice arrow Pracownicy Volkswagena zaniepokojeni

Ciemne chmury nad branżą motoryzacyjną

Pracownicy Volkswagena zaniepokojeni

14.06.2021. Radio Elka, Kasia Rososzko

(fot. Kasia Rososzko)
Przyszłość branży motoryzacyjnej była głównym tematem dzisiejszego spotkania strony społecznej Volkswagen Motor Polska z zarządem. Prezydium Krajowej Sekcji Przemysłu Motoryzacyjnego NSZZ „Solidarność” wyraziło zaniepokojenie postępującą automatyzacją i robotyzacją produkcji. Zdaniem związkowców może prowadzić to do znacznej redukcji etatów, także w polkowickiej fabryce. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Przedstawione dziś stanowisko zarządu w zasadzie potwierdziło to, co już się dzieje. To zmiany technologiczne i idąca za tym rewolucja przemysłowa w najbliższej perspektywie. Już obserwujemy spadek zatrudnienia, przestoje w fabrykach spowodowane brakiem komponentów i przerwanym łańcuchem dostaw. To, co stanie się w najbliższej perspektywie, czyli elektryfikacja, jest dużo groźniejsze. Samochody elektryczne nie potrzebują aż tak wielu komponentów. To wszystko odczują fabryki produkujące części do samochodów. Wiązać się to
będzie z likwidacją miejsc pracy -
mówi Grzegorz Pietrzykowski, przewodniczący Krajowej Sekcji Przemysłu Motoryzacyjnego NSZZ „Solidarność”.

Związkowcy przekonują, że zmiany odczuje także polkowicka fabryka Volkswagena, gdzie produkowane są silniki spalinowe. Popyt na nie systematycznie spada, dlatego zarząd dąży do tego, by wytwarzać tam silniki elektryczne.

- Volkswagen Motor Polska w Polkowicach to bardzo ważny filar gospodarczy nie tylko dla regionu Zagłębia Miedziowego, ale i kraju. To bezpośrednio około 1,5 tysięcy pracowników, a pośrednio nawet kilkanaście tysięcy. Z jednej strony bardzo cieszymy się, że firma się rozwija, ale z drugiej strony boimy się zaniechania dialogu rządu w tym zakresie, co może doprowadzić do ogromnej katastrofy, czyli likwidacji bardzo dużej ilości miejsc pracy - mówi Bogdan Orłowski, przewodniczący Zarządu Regionu Zagłębie Miedziowe NSZZ „Solidarność”.

Przemysł motoryzacyjny to jedna z największych branż w Polsce. Związkowcy przyznają, że pracują nad rozwiązaniami, które pomogłyby uniknąć negatywnych skutków transformacji. Kluczowy w tym przypadku jest dialog pomiędzy przedsiębiorcami, pracownikami i rządem.

- Mamy to szczęście, że w Volkswagenie mamy odpowiedni dialog z zarządem i jesteśmy umocowani w radzie światowej, jeśli chodzi o koncern. Sytuacji przyglądamy się na bieżąco i staramy się robić wszystko, by zapewnić te miejsca pracy w przyszłości. Naszym głównym założeniem jest dialog. My musimy rozmawiać z rządem, a niestety przez ostatnie 6 lat nikt nas nie chciał słuchać. Chcemy, by ta transformacja była sprawiedliwa społecznie. Nie jesteśmy przeciwko ekologii, ale podkreślamy, że pracownicy nie mogą ponosić konsekwencji tych działań - mówi Włodzimierz Broda, przewodniczący NSZZ „Solidarność” Volkswagen Motor Polska.

Sytuacji w branży motoryzacyjnej przyjrzeć ma się Zespół Branżowy ds. Motoryzacji, który na wniosek związkowców utworzono kilka tygodni temu przy Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii.

 
Komentarze (32)
1. Dodane przez ech..., w dniu - 14-06-2021 16:33
Ulokuj fabrykę, gdzie są niskie koszty kapitału ludzkiego, dąż jako producent, do największych zysków, czyli myśl o tym, jak obniżyć jeszcze koszty, gdzie głównym czynnikiem kosztów są płace ludzi, czyli bądź gotowy, że w każdej chwili nawet możesz przenieść fabrykę nawet na drugi koniec świata, bo tam jeszcze tańsi są ludzie, lub wprowadź maszyny, co pracują za darmo. Tymczasem ludzie zdziwieni, bo fabryka przecież miała stać dla nich, dla dzieci i wnuków... ech...  
Nie tędy droga związki, nie tędy, takie myślenie, jak wy macie, to było jakieś 50 lat temu.
2. Dodane przez Xxx, w dniu - 14-06-2021 17:02
Przecież to nie uniknione. Cały świat idzie w kierunku samochodów elektrycznych.  
Niedługo diesle to będzie historia.  
Cały czas będą podnoszone normy emisji spalin co w konsekwencji doprowadzi do nieopłacalności produkcji silnika diesla.  
Poprostu trzeba się powoli zabezpieczać od utraty pracy.
3. Dodane przez Dss, w dniu - 14-06-2021 17:06
Nie łudźcie się że nie będzie utraty miejsc pracy.  
Każdy dba o swoje podwurko  
Najpierw będą ograniczenia w Polsce.  
Ja osobiście też dbałbym o swoją rodzinę a nie o sąsiada.
4. Dodane przez NadKotwiarz Bocian, w dniu - 14-06-2021 17:12
To zapraszam na fleczerke na Rudną tam poznacie smak pracy
5. Dodane przez stary układ, w dniu - 14-06-2021 17:49
Jeszcze by wprowadzili ,,,automatycznego przewodniczącego,,,,może by nie mącił
6. Dodane przez Hanej, w dniu - 14-06-2021 18:03
Co to za związki ka pracodawca płaci im pensje
7. Dodane przez Hanej, w dniu - 14-06-2021 18:05
To spółka z zoo A nie vw ludzie oni kłamią w żywe oczka
8. Dodane przez Jan, w dniu - 14-06-2021 18:12
Ludzie vw to zło
9. Dodane przez Zorro, w dniu - 14-06-2021 18:24
Zapraszam do KGHM Mercus. Brakuje ludziów. Sprawdźcie na KGHM Rekrutacja. Ofert od groma.
10. Dodane przez Rafał Maldi, w dniu - 14-06-2021 18:56
Robot nie bierze chorobowego, nie dzwoni na żądanie, nie zachodzi w ciążę.  
Wystarczy jak ja uczyć się programowania, robotyzacji i automatyzacji - robota będzie zawsze :)
11. Dodane przez Biker, w dniu - 14-06-2021 19:08
Niestety ale koszty pracy jakie ponosi pracodawca sukcesywnie rosną i są chyba jedna z wyższych w UE w naszym kraju. Mnie nie dziwi że firmy będą szły w automatyzację. Zobaczycie ile wkrótce stanie kas samoobsługowych w sklepach - nie mają przerw, urlopów. L4, socialu, macieżyńskiego i koszt zakupu szybko się zwraca pracodawcy. Niestety ale najniższa krajowa to dla pracodawcy łączny wydatek 3400 zł bo takie są dodatkowe koszty po jego stronie. To samo będzie na nitkach produkcyjnych. Rozwój robotyki jest nieunikniony.
12. Dodane przez On, w dniu - 14-06-2021 21:02
Wy myślicie że jak robota się postawi to już ma się z głowy heh bzdury piszecie i gówno się znacie my mamy u siebie robota i nieraz to aż szlag trafia bo cuda się z nim dziaja zacina się wyrzuca części ma kolizję pamiętajcie on sam nie wyjedzie na pozycję itd do tego jest potrzebny pracownik ja bardziej skupił bym się na kadrze która w nieskończoność podkręca śrubę do granic możliwości a sprzedaż diesla spada nazwał bym to podcinaniem gałęzi na której się siedzi
reklama
13. Dodane przez emeryt, w dniu - 14-06-2021 21:05
do3 Podwurko?
14. Dodane przez Planet, w dniu - 14-06-2021 21:14
W wielu fabrykach rezygnuje się z robotów na rzecz ludzi ze względu na koszty. Automatyzacja kosztuje oraz wymaga zatrudniania inżynierów. W artykule redaktor miesza kilka wątków. Warto zwrócić uwagę, że to Japońscy pracownicy pomagali w optymalizacji niemieckich fabryk. Na całym świecie w nowoczesnych fabrykach jest miejsce dla ludzi i maszyn. Elektryfikacja ? Już była na początku XX wieku w Polsce. Teraz to jest elektromobilność. Proszę się dokształcić.
15. Dodane przez K, w dniu - 14-06-2021 21:44
Biker- kalkulator masz popsuty. Policz jeszcze raz.
16. Dodane przez Pracownik, w dniu - 14-06-2021 22:23
Żenująca manipulacja Związków Zawodowych przed negocjacjami płacowymi. Zaprosili przedstawicieli krajowej sekcji motoryzacyjnej żeby postraszyli delegatów przed zbliżającymi się negocjacjami. Teraz będziemy musieli dziękować za to że mamy pracę i żadnej rozsądnej podwyżki nie będziemy chcieli
17. Dodane przez xxl., w dniu - 15-06-2021 06:51
Na szczęście mamy Donalda ,on pomoże podobnie jak ze stoczniami. 
Dobrze że ludzie z PO nie zdążyli do reszty sprzedać miedziowej firmy. 
Panie Orłowski,zanim się wypowie to proszę się trzy razy zastanowić. 
Obecny rząd dba o pracowników i miejsca pracy ,jak żaden poprzedni. 
Pamiętamy liberałów jak likwidowali kopalnie w Wałbrzychu czy wprowadzali 
program PP/powszechnej prywatyzacji/. 
Spośród ponad pół tysiąca firm co najmniej jedna czwarta splajtowała. Straty roczne sięgały nawet 2 miliardów złotych.
18. Dodane przez prywatyzacja po Polsku, w dniu - 15-06-2021 07:00
Tymczasem polska prywatyzacja została zainicjowana w majestacie prawa, w latach 19871988. W tym również uchwaloną pod koniec 1988 r. słynną ustawą Wilczka otwierającą pole do wolnej działalności gospodarczej. To wówczas pojawiła się możliwość tworzenia spółek przy przedsiębiorstwach państwowych. Według niektórych danych tylko od stycznia do września 1989 r. powstało 12,6 tys. takich spółek. Na ich czele stawali zazwyczaj przedstawiciele PRL-owskiej klasy menedżerskiej, czyli dyrektorzy państwowych przedsiębiorstw, kierownicy, główni księgowi, prezesi spółdzielni albo partyjni dygnitarze. W ten sposób otwarte zostały drzwi do pierwszej patologii prywatyzacji, czyli uwłaszczenia nomenklatury.
19. Dodane przez PPP/program powszechnej prywat, w dniu - 15-06-2021 07:18
Program powszechnej Prywatyzacji narodził się w śród gdańskich liberałów.Mówiąc najbardziej kolokwialnie, duża część menedżerów NFI zajmowała się głównie przekładaniem majątku firm do własnej kieszeni. Innym problemem były wysokie opłaty za zarządzanie NFI. Na przykład w okresie 19962003 wszystkie firmy zarządzające otrzymały w sumie miliard złotych wynagrodzenia. A jakie były wyniki firm? W tym samym okresie wartość spółek Skarbu Państwa pod ich zarządem spadła o 4 mld zł. Czyli o prawie 2/3. Jednocześnie w tych firmach zwolniono 600 tys. ludzi. Prawie 3/4 zatrudnionych. Był to więc program kompromitujący dla władz, fatalny dla Skarbu Państwa i zyskowny znów tylko dla wąskiej grupy uprzywilejowanych. Wśród których było wielu dobrych starych i nowych towarzyszy z różnych politycznych opcji. 
W miejsce upadłych polskich firm miały wejść firmy z zagranicy.
20. Dodane przez Co zrobic, w dniu - 15-06-2021 07:24
Pozwalniać managerów, bo jest ich sporo, wtedy pieniędzy bedzie więcej.
21. Dodane przez Do pracownik, w dniu - 15-06-2021 07:50
Manipulacja? Świat się zmienia, poczytaj sobie ile osób potrzeba do produkcji silnika elektrycznego w porównaniu do złożenia Diesla. Najlepiej schować głowę w piasek i czekać, że jakoś to będzie, że nas to nie dotyczy. Przedstawianie faktów, tego co się dzieje i dziać będzie nazywasz straszeniem??? Żenujący wpis, czas dorosnąć
22. Dodane przez Do 12, w dniu - 15-06-2021 07:56
Owszem, robot nie pojedzie sam, sam się nie zserwisuje ani nie naprawi. Ale jeden robót, dobrze skonfigurowany wykona pracę za 2-3 pracowników produkcyjnych. Postaw 10 robotów to już 30 osób potrzeba mniej (na zmianę, x 3 zmiany daje to 90 osób). Za to do obsługi tych dziesięciu robotow na każdej zmianie potrzeba załóżmy maxymalnie 3 osoby, czyli na 3 zmiany 9.. i to osób wykwalifikowanych w obsłudze, programowaniu i naprawach..więc nie mów że to nie jest zagrożenie dla miejsc pracy. A robota od producenta kupisz już od kwoty 100 tyś...
23. Dodane przez komornik, w dniu - 15-06-2021 08:28
A kredyciki na wille i samochodziki trzeba spłacać jeszcze ze trzydzieści latek
24. Dodane przez LXXl, w dniu - 15-06-2021 08:39
A tak w ogóle to Prawdziwy Polak Patriota ne będzie pracował u Niemca wiec w czym problem Zajmie się tym co potrafi najlepiej GARDŁOWANIEM NAŻEKANIEM a że nic z tego nie winiknie i nic to nie da No cóż
25. Dodane przez Pracownik, w dniu - 15-06-2021 11:17
Do kom.21 Pytasz czy to manipulacja? Napiszę jeszcze raz, tak manipulacja. Mówienie o możliwości redukcji miejsc pracy w obecności zarządu firmy tuż przed rozpoczynającymi się negocjacjami płacowymi jest manipulacją strony zarządu ZZ względem pracowników. Piszesz, że świat się zmienia, gratuluję spostrzegawczości. Pracownicy widzą to od dłuższego czasu, tylko ZZ nie chciały tego dostrzec, ich działania w pozyskaniu nowego produktu można określić jako mizerne. Na koniec dobra rada przemyśl zanim coś napiszesz.
26. Dodane przez Myślący, w dniu - 15-06-2021 12:06
... i zastanowił się pan Orłowski, i pomyślał siedem razy i doszedł do wniosku : zawsze będzie bronić pracowników i ich miejsc pracy, bezwzwględu kto rządzi.
27. Dodane przez Do pracownik, w dniu - 15-06-2021 13:49
A to związku zawodowe są od "pozyskiwania nowego produktu"?? Polecam lekturę statusu związku zawodowego NSZZ.. komedia...
28. Dodane przez trelemorele, w dniu - 15-06-2021 14:52
typowa "konopielka"
29. Dodane przez XD, w dniu - 16-06-2021 19:01
Polska sto lat za wiadomo kim, bo się ludzie boją zwolnień. 
Jak prąd elektryczny wchodził do fabryk to też ludzie mieli tracić pracę i umierać z głodu. Wystarczy się edukować, a nje liczyć, że ktoś będzie przez 40 lat płacił za wciskanie guzika
30. Dodane przez Moderna, w dniu - 17-06-2021 00:27
Polkowicka fabryka diesli niech się cieszy, że jej nie zaorali po DieselGate. VWMP był JEDYNYM dostawcą silników EA189 do amerykańskiej fabryki Volkswagena w Chattanooga. Tam produkowali Passata, który się wysypał w teście spalania na drodze. Warto wiedzieć.
31. Dodane przez myślący, w dniu - 17-06-2021 14:51
Do Pracownik. Co Ty tam robiłeś skoro to spotkanie zarządu firmy z związkami zawodowymi? Bo rozumiem, że skoro związki zawodowe "manipulują" to Ty nie jesteś ze zz tylko z zarządu?
reklama
32. Dodane przez Kasjader, w dniu - 20-06-2021 11:20
Oj teraz w VW płacz.. to nie czasy Donalda i wabisza , że volkswagen dostawał od gminy Polkowice dotacje w milionach.. za to , że daje pracę mieszkańcom.. a skąd gminna ma kasę ? Z kopalnii.. brak słów co robili poprzednicy,a wtedy VW siedział cicho bo było dobrze kosztem górników ;)
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust