Poznaj mobile-first index od Google!Jak urządzenia mobilne wpływają na pozycjonowanie? |
23.09.2021. Radio Elka | ||
Dyżurny reporter: 667 70 70 60 Mowa tutaj o portalu mobilnym, gotowym do uruchomienia na smartfonach czy tabletach. Tego typu urządzenia cieszą się ostatnio ogromną popularnością. Wprowadzenie indeksu mobile-first przez Google nie może więc nikogo zaskakiwać! Niegdyś lekceważone, dziś na piedestale. Urządzenia mobilne mogą namieszać w rankingach Jeszcze kilka lat temu popularność smartfonów czy tabletów nie powalała na kolana. Nikogo więc chyba nie może dziwić fakt, że wówczas Google zupełnie nie reagowało na użytkowników sprzętu niestacjonarnego. Priorytetem były komputery, które dzisiaj powoli odchodzą w zapomnienie. Jak pokazują fachowe badania, aktualnie zdecydowana większość użytkowników korzysta z Google na mniejszych ekranach. Przystosowanie portalu firmowego do wyświetlania na takim nośniku stało się więc obowiązkiem. Ogłoszony w 2020 roku, a wprowadzony dwanaście miesięcy później Google mobile-first index odpowiedzialny jest za weryfikowanie obecności mobilnej wersji strony. Tak. Od dłuższego czasu obecność mobilnej wersji prowadzonej przez ciebie strony jest jednym z wielu czynników rankingowych Google. Indeks pierwszeństwa dla serwisów spełniających takie wymagania wywrócił dotychczasowymi zestawieniami. Bez dostosowania się do wymogów bota możesz zapomnieć o czołowej dziesiątce na poszczególne słowa kluczowe. Strona mobilna bądź też wersja responsywna witryny stanowią dziś absolutną podstawę skutecznego pozycjonowania! Strona responsywna czy mobilny portal firmowy? Poznaj odpowiedź już teraz! Żeby stuprocentowo odpowiadać na wymagania indeksu pierwszeństwa dla urządzeń mobilnych, musisz posiadać wersję portalu firmowego przystosowaną do poprawnego wyświetlania właśnie na smartfonach czy tabletach. Co to oznacza w praktyce? Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś, stwórz jedną z dwóch alternatyw. Pierwszą jest serwis mobilny, uruchomiony na zupełnie innym adresie URL. Drugą - zdecydowanie bardziej polecaną przez specjalistów SEO - jest responsywna wersja strony. Pozwala ona na łatwe pozycjonowanie i mimo pozornie większego nakładu pracy na kluczowych etapach projektowania, przyniesie ci wyraźniejsze profity w przyszłości, kiedy portal dostanie się do najbardziej strategicznych pozycji w wyszukiwarce Google. |
reklama
reklama
reklama