Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
28
Kwietnia 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Maria, Paweł,
Waleria
Do końca roku 247 dni.
Start arrow Rozmowy Elki arrow Kotapka - sprzedawcy nie znają prawa

Kotapka - sprzedawcy nie znają prawa

Kotapka - sprzedawcy nie znają prawa

14.05.2009. Radio Elka, Piotr Krażewski
thumb_kotapka_rozmowa.jpgCoraz częściej w walce o swoje prawa, w sklepach, sięgamy do instytucji rzecznika konsumentów. Z którymi towarami mamy najwięcej problemów? Jak je reklamować? W Rozmowach Elki mówił o tym, Jan Kotapka Powiatowy rzecznik praw konsumenta w Lubinie.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Kliknij, aby odsłuchać:

Nie ukrywał, że interwencji jest bardzo dużo. Część z nich kończy się sprawami w sądach, które wygrywa. - W ubiegłym roku było ponad 50 spraw w sądach. Część z nich jeszcze jest w toku, ale już teraz można powiedzieć, że bezspornie 15 wygrałem, kolejna część zbliża się ku końcowi z dobrym moim zdaniem dla konsumentów wynikiem. W dwóch sprawach przed sądem niestety nie udało się i poległem.

Powiatowy rzecznik na brak pracy nie narzeka. Można powiedzieć, że jego drzwi w Starostwie Powiatowym nie zamykają się, a telefon dzwoni non stop. - Wszcząłem ponad 120 postępowań konsumenckich, w ponad 80 zakończyłem je po myśli konsumentów, ale w 24 konsument niestety nie miał racji. Jest tez olbrzymia ilość telefonów i osobistych wizyt z pytaniami. W ubiegłym roku było ponad 2 tys. telefonów po poradę konsumencką i około 1500 osób, które były pytać osobiście.

Kotapka podkreśla, że większość reklamacji jest zasadna. Najwięcej dotyczy butów. Dlatego przypomina, że gwarancja na obuwie wynosi dwa lata, ale reklamacja nie może wynikać z naturalnego ich zużycia, a wadliwego wykonania. Nie brakuje też reklamacji okien, które wypaczają się, czy źle wykonanych usług budowlanych, albo ostatnio szaf z systemami drzwi przesuwanych.
Wśród spraw sądowych, które prowadził rzecznik są m.in. renomowane drzwi wejściowe do domku jednorodzinnego, które zimą wypaczały się tak mocno, że do środka wpadał śnieg. Rzecznik wygrał sprawę, ale przedsiębiorca nie daje za wygraną i złożył apelację.

Jan Kotapka uczula konsumentów, aby zachowywali dowody zakupu lub zawierali pisemne umowy na wykonanie usług. Bez tego dochodzenie roszczeń jest niemożliwe. - Spotykam się też z pretensjami, że handlowcy nie chcą przyjmować zwrotów zakupionego np. dzień wcześniej towaru. Nasze prawo nie uznaje czegoś takiego. Jedyna możliwość dotyczy zakupów przez internet, czy sprzedaży wysyłkowej. Zwrot nieużywanego towaru jest możliwy tylko i wyłącznie za zgodą sprzedawcy. Taką formę dobrych relacji z klientami najczęściej preferują duże sieci handlowe.
Rzecznik dodaje, że większość niezałatwionych reklamacji, z którymi przychodzą mieszkańcy powinna być od ręki załatwiona przez sprzedawców - to pokazuje, że ich bardzo duża liczba nie zna prawa konsumenckiego i swoich obowiązków wobec klientów - kwituje rzecznik.
(pit)

 
Komentarze (1)
1. Dodane przez absolwentka PWSZ Legnica, w dniu - 14-05-2009 20:11
Pan Jan Kotapka jest świetnym wykładowcą :) Wkładał nam materiał z prawa handlowego, pozdrawiamy ;)
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama