Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
16
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Andrzej, Honorat,
Jędrzej, Szymon
Do końca roku 229 dni.
Start arrow Głogów arrow Gmina pozyskała niemal 25 milionów

Gmina pozyskała niemal 25 milionów

Gmina pozyskała niemal 25 milionów

02.02.2012. Radio Elka, Maciej Iżycki
0202_kanalizacyjna_konferencja.jpgBędzie kanalizacja w Nosocicach, Krzepowie i Widziszowie. Gmina pozyskała na to zadnie pieniądze z Funduszu Spójności. Niestety nie tyle, o ile wnioskowała. Miasto będzie musiało znaleźć na to zadanie dodatkowe 20 milionów.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej na osiedlach Nosocice, Krzepów i Widziszów planowane jest od dawna. Już w 2008 roku miasto rozpoczęło starania o środki na na ten cel z funduszy unijnych. Przygotowany projekt opiewał na kwotę blisko 87 milionów złotych. Władze miasta liczyły na dofinansowanie ponad 67 procent wartości inwestycji.

- W poniedziałek w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska otrzymaliśmy oficjalne
potwierdzenie z ministerstwa środowiska tego, że nasz wniosek został zakwalifikowany do realizacji. To jest ogromny sukces. Jest on jednak związany też z problemem. Nasz wniosek z 2008 roku, w kosztach kwalifikowanych, zawierał nie tylko kanalizację sanitarną, ale również deszczową. Pierwotnie nie było do tego uwag. Ostatecznie jednak będziemy musieli kanalizację deszczową wykonać na własny koszt -
informuje Leszek Rybak, zastępca prezydenta Głogowa.

Dla gminy oznacza to, że trzeba będzie na to zadanie znaleźć dodatkowo około 20 milionów złotych. Władze miasta są pewne, że nie będzie z tym dużych problemów. - Dzięki dotychczasowej polityce finansowej mamy potencjalne rezerwy. Nie jesteśmy w takiej sytuacji, jak wiele innych gmin, które osiągnęły już maksymalny poziom zadłużenia. My mamy jeszcze możliwość zaciągnięcia kredytu na realizację tego zadania - twierdzi Rybak.

By jednak było to możliwe, niezbędne są zmiany w budżecie i w wieloletniej prognozie finansowej. Zgodę na nie muszą wyrazić radni. Bez niej prezydent nie będzie mógł podpisać umowy na dofinansowanie inwestycji. Wszystko wskazuje więc na to, że w przyszłym tygodniu zwołana zostanie nadzwyczajna sesja rady miasta.

Na realizację zadania nie ma dużo czasu. W tym roku powinien zostać wyłoniony inżynier projektu oraz wykonawca całego zadania. Pełną parą prace będą realizowane w roku przyszłym. Planowany termin zakończenia inwestycji to koniec czerwca 2014 roku.

Dla mieszkańców osiedli Nosocice, Krzepów i Widziszów uregulowanie gospodarki wodno - ściekowej oznacza wejście w XXI wiek. Bez tego nie można było na tych osiedlach przeprowadzić żadnej poważniejszej inwestycji. Mieszkańcy tych terenów od lat apelują między innymi o naprawę dróg i chodników. Teraz będzie to możliwe. (mai)
 
Komentarze (46)
1. Dodane przez GŁOGOWIANIN, w dniu - 02-02-2012 10:39
BRAWO ZUBOWSKI!
2. Dodane przez glog, w dniu - 02-02-2012 11:32
Jak uda się ta inwestycja to będzie historyczny sukces władz miasta.
3. Dodane przez e, w dniu - 02-02-2012 11:35
Dwa miliony można zaoszczędzić na niepotrzebnych jupiterach na stadionie i już zostaje tylko osiemnaście :)
4. Dodane przez Głogowiak, w dniu - 02-02-2012 12:01
Wszystko super - dobrze ze władza szuka pieniędzy zewnętrznych. Ale oby się udało załatwic te brakujące miliony, bo inaczej to będzie porażka.
5. Dodane przez :], w dniu - 02-02-2012 12:16
a mowia ze nic nie potrafi zalatwic a jednak miasto caly czas rozwija sie od strony infrastruktury teraz tylko kilku inwestorow znalezc i bedzie wszystko dobrze z tym miastem:]
6. Dodane przez wasko, w dniu - 02-02-2012 12:32
To jest prawdziwy gospodarz. Ale zaraz klakierzy od przedszkolanek i maydaya będą wylewać pomyje na prezydenta i zbierać podpisy, żeby go usunąć z urzędu. Facet coś robi dla zwykłych mieszkańców, a wy tylko ujadacie w mediach jacy to jesteście pokrzywdzeni. Tylko swoich interesów bronicie i nic więcej.
7. Dodane przez Smutny, w dniu - 02-02-2012 13:24
prawdziwy gospodarz jest w stanie zapewnić mieszkańcom godne zycie - a bez pracy takiego nie bedzie w tym miescie. i nic kanalizacja i chodniki temu nie pomogą.
8. Dodane przez Tomasz, w dniu - 02-02-2012 13:46
ja zupelnie nie rozumie takiej inwestycji... dla ok 1600 ludzi wydaje sie tu ok 45 mln zl tylko po to zeby scieki "poplynely" rura ? hmmm przeciez te okolice nawet nie posiadaja rezerwy terenow pod przyszle inwestycje !!!! pytam sie rowniez dlaczego az tyle ta inwestycja kosztuje ? tu http://www.strefabiznesu.gazetalubuska.pl/art(...)ekow-67983.html w sasiednim wojewodztwie za mniejsze pieniadze zbudowano kanalizacje lacznie z oczyszczalnia dla wiekszej liczby mieszkancow !!! to dla mnie jest niegospodarnosc... i o wiele lepsza inwestycja bylaby odbudowa teatru choc kozystac mogliby mieszkancy calego miasta a nie tylko owych niecalych 2 k...  
 
ps 
dlaczego zaraz chwalicie (...) co on mial z tym wspolnego ? przeciez idea uzbrojenia tych terenow w kanalizacje jest starsza niz jego "panowanie" a decyzje wydal calkiem ktos inny...
9. Dodane przez czytelnik, w dniu - 02-02-2012 13:33
BRAWO PRACOWNICY ZESPOŁU OD FUNDUSZY ZEWNĘTRZNYCH!!!
10. Dodane przez Glog., w dniu - 02-02-2012 13:57
Brawo Panie Zubowski, zawsze wierzyłem w Pana, teraz tylko odpowiednia uchwała rady miasta i wszystko będzie toczyć się dalej. Brawo.
11. Dodane przez luk, w dniu - 02-02-2012 14:01
Gratulacje dla pracowników za to, że poprawnie napisali wniosek. Proszę o podanie kto i kiedy go pisał ?
12. Dodane przez glog do kom. 8, w dniu - 02-02-2012 14:41
Nie przesadzaj Tomasz z tym brakiem terenu pod inwestycje, jak patrzę na maps.google.pl to widzę ogromny teren pod domki jednorodzinne pomiędzy Krzepowem i Bytnikiem (to teren miasta), na Widziszowie wolnego terenu jest jeszcze więcej, pomiędzy Nosocicami i Famabą oraz Nosocicami i Krzepowem też jest sporo terenów pod działki budowlane.
13. Dodane przez A.Jerzuk, w dniu - 02-02-2012 15:13
re12 Między Nosocicami, Famabą, a Widziszów, tereny te są od dawna prywatne. W 2008 roku była koncepcja budowy tam kompleksu budynków mieszkalnych do trzeciego piętra z przedszkolami, sklepami, usługami, ... i pan prezydent nie zgodził się na uzbrojenie teren. Osiedle, które miało tam powstać miało liczyć około 3 tyś. mieszkańców.
reklama
14. Dodane przez GLOGOWIANIN, w dniu - 02-02-2012 15:53
Panie prezydencie komu potrzebne te jupitery na stadionie za tyle kasy.W miescie jest innych potrzeb i wydatkow.np.Zakup karetek dla naszego pogotowia,bo mamy najstarszy tabor naszym wojewodztwie.Dla naszej policji drogowej zakup radiowozu nieoznakowanego z wideorejestratorem.Dla strazy pozarnej woz do Ratownictwa Drogowego SCRT.bo jest coraz wiecej wypadkow drogowych w naszym miescie i powiecie.I tu sa potrzebne fundusze na tych sluzb ratunkowych,ktore ratuja zycie ludzkie.A NIE NA JUPITERY 2.Miliony.
15. Dodane przez Woda, w dniu - 02-02-2012 16:01
oj ratuszowe klakierzy dostali nakaz to i piszą, Jan Zubowski jest najgrszym prezydentem w historii Głogowa. Nie zmieni tego fakt pozyskania pieniędzy, który już z goła 5 lat temu powinny wpłynąć do kasy miejskiej, to tylko świadczy o słabości obecnego prezydenta i jego ekipy.
16. Dodane przez bond, w dniu - 02-02-2012 17:28
następne parę złotych można zaoszczędzić na nie kupowaniu opału dla (...) z ul Krochmalnej , bo i tak nie płacą za czynsz , a opał gmina kupuje i opłaca utrzymanie palacza i kotłowni . W spółdzielni jest to nie do pomyślenia , a tak ludzie nie płacą gmina płaci , no może palacz dorobi bo taniej odsprzeda deko węgla sąsiadom , bo żyć trza
17. Dodane przez Tomasz, w dniu - 02-02-2012 17:49
do kom 12  
nie przesadzaj we wpatrywanie sie nosem w monitor hehe  
te tereny o ktorych tak wspominasz maja jedna wade znikaja na wiosne hehe nie piszac juz o wiekszych powodziach.... trudno mi teraz wytyczyc "bezpieczny" teren ale bedzie on "pokrywal" sie z obecna linia zabudowy... wiec mozna cos tam jeszcze zabudowac... pytanie jednak dlaczego tak drogo to kosztuje ? "rura na scieki" to wydatek ok 45 mln !!! ilu na tym kozysta ? 1600 osob? i tereny glownie poprzemyslowe... podalem link w ktorym w gminie Lubrza cytat "za 34 mln zł w pięciu miejscowościach powstaje kanalizacja i nowoczesna oczyszczalnia ścieków w stolicy gminy" a u nas za 45 mln powstanie "rura na scieki" i chyba 3 przepompownie... czyli moze taniej bylo wybudowac nowoczesna wiejska oczyszczalnie dostosowana do wielkosci obslugiwanego terenu ??? co tak podraza glogowska "cywilizacje" ???
18. Dodane przez Tomasz, w dniu - 02-02-2012 18:43
martwi mnie rowniez planowane zadluzenie gminy na poziomie ok 49% budzetu... juz wiemy ze nalozony zostanie podatek na KGHM co wprost obnizy dochody gminy... nie widac zadnego parcia samozadow aby nowy podatek dzielony byl rowniez w gminach... trudno wiec ocenic o ile i kiedy spadna dochody miasta z tego powodu... rowniez nalezy brac pod uwage cykl koniunktury w naszym kraju... w okolicach 2014..16 przewiduje sie "spowolnienie" i co ciekawe sa to oficjalne dane... do tego dochodza klopoty z kryzysem swiatowym ale rowniez i nadmiernego zadluzenia i bankructw krajow europejskich (Grecja to bankrut jakby ktos nie wiedzial... redukcja dlugow o ok 70% to nic innego jak bankructwo kraju...)  
owszem jako miasto zyskamy na kazdej inwestycji (miejsca pracy itd) jednak nalezy pamietac ze zadluzenie naszego budzetu wystrzeli w niebezpieczne rejony !!! dodatkowo nalezy sie zastanowic czy brac te 30% dofinansowania ? przeciez zadluzenie w Polsce jest coraz wyzsze (chodzi o samorzady) i prawdopodobnie dlatego znalazly sie pieniadze dla tak nielubianego miasta jakim jest Glogow !!!! inne samorzady sa prawdopodobnie tak zadluzone ze trudno im przyjac takie dofinansowanie... zatem aternatywa moze byc czekanie na projekty z wyzsza stopa dofinansowania powiedzmy takie pow 60% biezemy wszystkie ;) przeciez biorac dzis owe 30% w przyszlosci moze byc tak ze nie bedzie nas stac na 30% udzial w inwestycji !!!!  
na koniec trudno nadal zrozumiec dlaczego tyle milionow dla tak niewielu... i dlaczego to az takie kosztowne ?
19. Dodane przez glog, w dniu - 02-02-2012 19:38
Re 17 
Ty chyba nigdy nie byłeś w Krzepowie, tam tereny zalewowe są tylko przy samej rzece, zdecydowana większość osiedla jest bezpieczna od wody, wiedzą to ci co budują sobie nowe domy koło cmentarza lub za kościołem. Za to Widziszów jest na terenach powodziowych, ale i tak go ostatnia wielka powódź nie zalała. Wiesz co Natura 2000 nie pozwoliła tam zbudować mostu przez Odrę z powodu chronionych lasów łęgowych i siedlisk ptasich a ty chcesz tam postawić oczyszczalnię ścieków? :) Już widze ten tłum ekologów robiących krzyk na całą Polskę. Poza tym i tak do tej oczyszczalni trzeba by ciągnąć taką samą długą rurę od Famaby aż do Krzepowa, więc koszt byłby 2 razy większy niż obecnie.
20. Dodane przez ppp, w dniu - 02-02-2012 19:38
A cóż to za fanfary na cześć jego Wysokości. Jakaś łaska. 
Prezydent może wreszcie wywiąże się z obietnic wyborczych danych mieszkańcom tych terenów podczas kampanii wyborczej w 2008r. Lepiej póżno niż wcale.
21. Dodane przez Głogowianin, w dniu - 02-02-2012 20:35
Ciekawe czy radni PO poprą realizację tej potrzebnej inwestycji ?! Pozyskamy znaczne środki zewnętrznye ?! Mają kłopot mieszacze...  
P.S. "Ratuszowi", nie dajcie się oszukać przy konstrukcji umowy na dofinansowanie tej ważnej inwestycji !!!
22. Dodane przez wildman, w dniu - 02-02-2012 20:49
Udziałowcem PWiK w Głogowie jest zdaje się Gelsenwasser czy jakoś tam... Moje pytanie brzmi: ile dołoży do tej inwestycji udziałowiec? A może jest udziałowcem tylko od zysków?
23. Dodane przez re14, w dniu - 02-02-2012 21:42
bolą cię te jupitery-tyle tylko, że nie płaci za to miasto, a GOS z pieniędzy, ktore dostał wcześniej z UE!!  
karetki niech kupuje ich właściciel-to nie jest zadanie gminy, jak i kupowanie radiowozu (zresztą ta alfa z kogutami chwyci cię na radar nim zdążysz głowe podnieść...) to samo ma się w przypadku straży!! KG Policji i KG PSP oraz powiat niech się tym zajmą!! to ich zadania-miasto nauczyło, że daje nie na swoje zadania i teraz krzyki...  
a wracając do meritum-sprawa kanalizacji to zadanie własne gminy!!
24. Dodane przez no no, w dniu - 02-02-2012 21:43
ależ kasy wpompujemy tam-szokale niech robią...lepsze to aniżeli jupitery za 2 mln i rzecznicy wszystkich pseudo prezydenta biorących kasę za paplaninię..jakby nie było wodza czy prezesów-ble
25. Dodane przez kibic, w dniu - 02-02-2012 21:48
Panie Prezydencie przestan pan sluchac bylego pan prezesa chrobrego pana B....,a.Chyba jemu potrzebne te jupitery.Ja kiedys bylem kibicem CHROBREGO jak nasi pilkarze byli na etatach HUTY.Bez wsparcia KGHM nie damy rady awasowac do wyzszej klasy,to niema co czarowac kibicow w GLOGOWIE.
26. Dodane przez Tomasz, w dniu - 02-02-2012 22:01
do kom 19 
Ty chyba nigdy nie widziales zadnej mapy miasta ? zauwaz ze miasto konczy sie zaraz "za plotem" ostatnich budynkow... takze pisze o oczyszczalni na terenie miasta a nie jakis tam wydumanych natura 2k !!! co ma piernik do wiatraka ? mostu nie zablokowala natura 2k a sasiedzi z Lubina !!! 2k to tylko durne tlumaczenie jakos dziwnie sie stalo ze most w Radoszycach przecina owa nature hehe no tak ptaszki i inne robaczki omijaly tereny pod przyszly most... smieszny jestes piszac o jakis tlumach ekologow... te tereny to glownie zaniedbane tereny poprzemyslowe budowa malej oczyszczalni co niby tam mialaby zmienic ? a moze ekolodzy beda bronic tych poprzemyslowych terenow ? hmmmm co do kosztow to narazie nie ma zadnych i uwazam ze nalezy zastanowic sie nad tym bardzo powaznie !!! dlaczego ? odpowiedz to starowka ostrow tumski brzostow tereny przejete po jednosce wojskowej zlota podkowa zarkow piastow to malo terenow do uzbrojenia i zabudowania ??? uzbrojenie w kanalizacje za taka kwote jest niepowazne bo nalezy rowniez pamietac ze te tereny to urbanistyczna kleska- tory kolejowe tereny zalewowe tereny "przemyslowe" z upadlym przemyslem ogolna bieda osiedli mieszkaniowych na tym terenie brak chodnikow kiepskie drogi tylko dopelniaja obraz nedzy... za te 45 milionow wiele gmin potrafiloby uzbroic ten teren nie tylko w kanalizacje ale rowniez i drogi i chodniki !!! ciagle nie wiem dlaczego ta "rura na scieki" jest tak droga :(  
takze nie jestem pewny czy aby jest to najwazniejsze dla tych mieszkancow ? nie lepiej zbudowac drogi i chodniki ? poprawic rowniez przestrzen publiczna ? moze cos wzorem rewitalizacji zarkowa? moze mieszkancy uciesza sie na ta inwestycje ale po paru latach jak nie bedzie nadal drog i chodnikow beda mieli zal !!! bo przeciez jesli miasto wyda prawie 90 mln na ta czesc to nastepne duze pieniadze pojawia sie za "100 lat" bo raz za malo mieszkancow(co za tym idzie wyborcow) dwa miasto ma "gdzie wydawac pieniadze" a trzy to miasto zadluzy sie tak ze na nastepne inwestycje dlugo trzeba bedzie czekac...
27. Dodane przez glog, w dniu - 03-02-2012 00:22
Do 26. Chciałbyś budować oczyszczalnię na zalewowych terenach często wylewającej rzeki Czarnej, którą sam przed chwilą uznałeś za niebezpieczną? Jedyna sensowna rzeka to Odra ale tam jest już natura 2000 gdzie nigdy nie było przemysłu tylko las łęgowy. Poza tym jak już pisałem do takiej oczyszczalni i tak musiałbyś zbudować tyle samo kilometrów rur co podwoiłoby koszt. Po to się inwestuje w upadły teren, żeby się ponownie rozwinął. A czemu te osiedla są takie podupadłe? Dlatego, że miasto je zaniedbało prze 30 lat, a przecież włączając do miasta obiecało mieszkańcom skanalizowanie. Podejrzewam, że podczas kładzenia rur wyremontują od razu drogi bo w końcu je rozkopią i może stąd taki koszt. Unia Europejska zaczyna oszczędzać wątpię żeby kiedykolwiek jeszcze dawała tak duże środki na kanalizację. Czyli jak nie teraz to nigdy, a przyznane środki można spożytkować tylko tak jak jest napisane w projekcie który Unia zatwierdziła i nie wolno go potem zmieniać bo cofnie dotację. Tak sobie przeliczyłem, że kanalizacja będzie kosztowała mniej więcej tyle co przebudowa Wałów Chrobrego, Wojska Polskiego i budowa Henryka Głogowskiego i jakoś miasto nie zbankrutowało.
28. Dodane przez civis, w dniu - 03-02-2012 06:52
Gratulacje dla Ratusza.Bez tej inwestycji nie ma rozwoju  
Głogowa na kierunku Przedmościa, a nie pod Hutę, czy za Odrę.Krytykom takich inwestycji proponuję hasło: 
Pozyskałem inwestora dla Głogowa.(Lokalny Patriota)
29. Dodane przez Jan, w dniu - 03-02-2012 08:17
Naiwność ludzi jest przerażająca. W Ratuszu modlą się, żeby tylko tego nie robić. Za duży koszt. Wszystko co mówią, to tylko gra, hipokryzja. Mydlenie oczu, jacy to dobrzy jesteśmy. Jestem przekonany, że nie będzie to robione. Albo zrzucą odpowiedzialnośc na radnych albo sami coś wymyślą. Niech sukces ogłaszają, jak łopaty wbiją. Nie teraz. Nie zrobią tego. Jak zwykle dużo gadania i nic poza tym. Ż736adnych efektów.
30. Dodane przez mieszczuch, w dniu - 03-02-2012 10:25
No to nasza dzielna oPOzycja z platformy ma twardy orzech do zgryzienia :D Z jednej strony szansa na realizacje ważnej inwestycji w mieście, o której wszyscy wiedzieli, że trzeba zrobić, ale nikomu nie udało się jej "ugryźć" przez kilkadziesiąt lat, a z drugiej ewidentny sukces obecnego prezydenta, no i pozyskane ponad 26 mln środków zewnętrznych, które też idą na jego konto! :D Ciekawe co teraz zrobią i jak zagłosują jego przeciwnicy? Tym bardziej,że taka szansa na finansowe wsparcie z zewnątrz już się więcej nie powtórzy ! 
Ciekawe co weźmie górę- rozsądek i głosowanie na "TAK", ale jednoczesne przyłożenie się do sukcesu prezydenta, czy może ich tradycyjna złośliwość i robienie wszystkiego na przekór prezydentowi? Tyle tylko, że mieszkańcy tego już by im nie wybaczyli :D 
Trzeba przyznać, że mają poważny dylemat nasi platformersi :D 
A tak w ogóle to na tą sesję nadzwyczajną powinni wybrać sie także mieszkańcy tych zainteresowanych osiedli, żeby osobiście zobaczyć, kto jak głosuje :D
31. Dodane przez Tomasz, w dniu - 03-02-2012 10:25
do kom 27 
dlaczego uwazasz ze chce budowac oczyszczalnie na terenach zalewowych ? przeciez one sa za granicami miasta to raz a dwa to ze napisalem ze brak terenow rozwojowcyh to nie znaczy ze nie zmiesci sie tam mala oczyszczalnia !!!  
piszesz o inwestycjach w upadly teren po to zeby sie on rozwijal... i teraz odpowiedz mi prosze jakie zalety dla miasta moglyby miec te tereny ? widziszow ? hmmm krzepow? nosocice? moze tak przypomne ilu to obecnie mieszkancow widziszow 97 nosocice 528 krzepow 441 cukrownik 591 swietnie w paru blokach mieszka wiecej ludzi !!! teren ten z jednej strony ogranicza rzeka (w sensie tereny zalewowe) z drugiej zas nadodrzanka skutecznie odcina owy teren od miasta... nalezy takze pamietac ze obecnie Glogow nie potrzebuje nowych terenow rozwojowych chocby tylko do czasu zagospodarowania obecnych(przeciez to takze duze koszta jednak juz rozpoczetych procesow)  
koszty tej inwestycji to przeciez ok 60 mln dla miasta reszta to pieniadze zewnetrzne a to jest ok 30 % budzetu !!! jak dlugo miast bedzie splacalo owa inwestycje ? a teraz popatrzmy na demografie miasta... zobacz prosze piramide wieku ludnosci miasta Glogow... zobaczysz tam ze po pierwsze powojenny wyz jest bardzo liczny w naszym miescie i juz wchodzi w wiek emerytalny a za pare lat niestety to pokolenie zacznie wymierac... drugi wyz to dzisiejsi ok 30latkowie(troche mniej troche wiecej lat ) i teraz oni w wieku powiedzmy 40 lat zaczna spelniac marzenia swoich rodzicow o wlasnym domku pod lasem (rodzice zazwyczaj pochodzili ze wsi..) na koniec zobacz na dzieci... jest ok polowy tego co we wspomnianych wyzach... za ok 15..20 lat ludnosc Glogowa moze spasc ponizej 50 tys ludzi... czyli ok 30 % !!! a to i tak ostrozne szacunki... zaleta bedzie brak bezrobocia i tanie mieszkania :) ale co wazne nowe tereny nie beda takie niezbedne jak sie Tobie wydaje... i teraz wiedzac co nastapi dlaczego inwestowac w nowe tereny rozwojowe ? przeciez i tak sa takie w trakcie "realizacji" po drugie dlaczego nie uatrakcyjniac miasta i sciagac mieszkancow z innych terenow ? dla 1600 mieszkancow udupic przyszlosc calego miasta ? uwazam ze nalezy sie mocno zastanowic przed ta inwestycja... juz i tak marnujemy czas na glupie budowy drog...
32. Dodane przez mieszczuch, w dniu - 03-02-2012 10:27
jeszcze do Tomasza spod 8: Oj Tomaszu Tomaszu... Wydaje się, ze jesteś rozsądnym chłopcem, coś tam chcesz, piszesz, używasz jakichś argumentów- to jest na plus. Oczywiście w większości się z Tobą NIE zgadzam, ale z przymrużeniem oka i lekkim ironicznym uśmiechem da się to czytać ;)  
ALE CZASAMI JAK JUŻ COŚ PALNIESZ, TO NIE WIADOMO ŚMIAĆ SIE CZY PŁAKAĆ ?!  
Mam tu na myśli oczywiście to: 
"dlaczego zaraz chwalicie (...) co on mial z tym wspolnego ? przeciez idea uzbrojenia tych terenow w kanalizacje jest starsza niz jego "panowanie" a decyzje wydal calkiem ktos inny..." 
Tomaszu, a jakie to ma znaczenie, że ta "idea" ma kilkadziesiąt lat ???!!!! To nie jest konkurs na oryginalne "idee" ani pomysły. Jakie Głogów ma potrzeby każdy wie, i nie ma znaczenia, kto pierwszy na to "wpadł" i czyj to jest pomysł :D Ważne jest to, komu udało sie to doprowadzić do realizacji! Za każdym razem, kiedy słyszę teksty w stylu "co on ma z tym wspólnego, to nie jego pomysł" , to mnie pusty śmiech ogarnia. 
Tak samo było z Wałami Chrobrego- każdy wiedział, że trzeba przebudować, że kiedyś to się stanie, tylko nikt nie wiedział jak i kiedy. A dla Janka to jak "z palca strzelić" :D I zrobił. Ale tak samo jest z wszystkimi innymi inwestycjami- Lipskiem, Żarkowem, dwoma osiedlami pod budowę domków jednorodzinnych. Tomaszu,czy gdyby ktoś wcześniej nie obiecywał tych wszystkich rzeczy, nie wiedział byś, że są to ważne problemy miasta, i prędzej czy później trzeba je będzie rozwiązać i się z nimi zmierzyć? Bo idąc Twoim tropem, najważniejsze dla Ciebie jest to, kto pierwszy miał jakiś pomysł, a nie to, komu udało się to zrealizować. A tak się składa, że jest dokładnie odwrotnie.  
Aha, a jak już w końcu uda się odbudować ten nasz teatr, to komu przypiszesz tą zasługę? Temu kto to zrealizuje, czy temu kto na to "wpadł" i obiecał wiele lat wcześniej? Może to będę nawet ja, bo już w latach 70 pytałem się rodziców "kiedy te ruiny będą odbudowane" ;) A kto wie czy i wcześniej ktoś na to nie wpadł przede mną :D 
Więc proszę Cię Tomaszu- pisz swoje teorie o terenach zalewowych, o autorskich wizjach rozwoju miasta, nawet o źle zaparkowanych samochodach na stary mieście ;) ale nie powtarzaj tych bzdur o tym, czyj to był pomysł! Bo to źle o Tobie (ale i wszystkich powtarzających te bzdury) świadczy :) 
 
OK ? :)
33. Dodane przez ..., w dniu - 03-02-2012 12:07
Mile zaskoczyła mnie kultura dyskusji. A to jedynie dowód na to, że najbardziej wulgarne i chamskie wpisy, pojawiające się na portalu pod artykułami, które nie wychwalają władz miejskich pochodzą.... niestety z ratusza... Smutne to, prymitywne i kompletnie niepotrzebne. W mieście potrzeba dialogu i ktoś tu musi się go chyba nauczyć, zamiast dokazywać i wydawać rozkazy ;)
34. Dodane przez glog, w dniu - 03-02-2012 12:09
Każdy mieszkaniec miasta zasługuje na dostęp do kanalizacji mamy końcu 21 wiek. 
Mieszkańcy okolicznych wsi Ruszowice, Serby, czy Borek które mogą zostać włączone do miasta na pewno bacznie przyglądają tej sprawie. Jeśli miasto nie zainwestuje w rozwój Krzepowa to nie ma co liczyć na to że Ruszowice lub Serby kiedyś zgodzą stać się częścią miasta które nie dba o przyłączone wsie. 
Jeśli chodzi o kredyt to odsetki nie zrujnują miasta bo razem z dotacją Głogów otrzymał niskooprocentowany kredyt. Przy budżecie ponad 200 milionów miasto spłaci kredyt bez problemu w kilka lat.
reklama
35. Dodane przez GLOGOWIANIN, w dniu - 03-02-2012 12:58
Panie prezydencie GLOGOWA,jestem za tym zeby w naszym miescie powstawaly nowe osiedl,nowe inwestycie i powiekszaj pan nasze miasto.
36. Dodane przez Tomasz, w dniu - 03-02-2012 18:25
do kom 32  
sprawa uzbrojenia tych terenow jest tak stara jak przylaczenie tych miejscowosci do Glogowa... zastanawiam sie jednak czy czasem nie celowo wymyslono takie mega koszty kanalizacji po to aby po prostu tego nie robic !!! to przeciez mala spolecznosc a wydatki na poziomie malego miasta !!!! i przypominam tylko na kanalizacje... strach pomyslec ile beda kosztowaly tam drogi i chodniki... 200 mln ??? no to sie nie dziwie ze ich tam nie ma ;)  
to ze Glogow dostal dofinansowanie na to zadanie nie jest zasluga smutnego Janka bo i jaka to niby zasluga mialaby byc ? to ze urzednicy pisali nastepne plany i podania ? przestan...  
 
dostep do kanalizacji mozna zapewnic na wiele sposobow... od indywidualnych oczyszczalni poprzez male oczyszczalnie wiejskie/osiedlowe do duzych systemow... i teraz skoro tereny te nie sa jednolite z miastem to czy jest zasadne budowanie tam tak drogiej kanalizacji ? a moze lepiej dla kazdego osiedla zbudowac osobna ? kanalizacja za prawie 90 mln jest po prostu za droga w tej cenie mozna skanalizowac male miasto lacznie z budowa oczyszczalni !!! przeciez wkleilem link z przykladem... 
dziwie sie takze tym glupkowatym komentarza piejachych z zachwytu... ludzie czy Wy macie jakis rozum ? czy uwazacie ze czytajacy to debile ? ostatni post glogowiainina to juz totalna kicha... wiec do glogowianina i innych dziwakow czytajcie i uczcie sie bo wiecznie zyl nie bede hehe 
perspektywa rozwoju Glogowa w okresie najblizszych 15..20 lat: 
ludnosc miasta powaznie spadnie nawet pon 50 tys ludzi... ciezko napisac do ilu bo to juz "wrozenie z fusow" hehe jednak do plusow bedzie nalezalo niskie bezrobocie w miescie niezaleznie od tego czy ktokolwiek tu zainwestuje... potanieja takze mieszkania i domy... bedzie je po prostu trudno sprzedac... 
oczywiscie mozna temu przeciwdzialac :) jedynym realnym sposobem jest przyciagniecie ludnosci z zewnatrz (za malo w miescie rodzi sie dzieci) wiec czym ich przyciagniemy ? dofinansowaniem do wody ? kto na to patrzy ? budowa kanalizacji na zadupiu ? kto tam sie wprowadzi ? szerokimi drogami ? to przeciez lepiej dla wiesniaka a nie mieszczucha(wiesniak jezdzi dupowozem a mieszczuch czesto potrafi przejsc pieszo badz rowerem) wiec czym ? kaleka starowka ? kiepskimi blokowiskami ? przecietnymi szkolami ? przedszkolami ? nawet PWSZ jest slabo powiazana z miastem... czym chcemy przyciagnac nowych mieszkancow ? ja po prostu nie zauwazam zadnych dzialan z tym zwiazancyh... jesli tak dalej bedzie to Glogow bedzie mial ponizej 50 tys mieszkancow...  
 
ps 
dlaczego redakcja moderuje "smutnego Janka" ? kiedys ten Pan uzywal w swojej kampanii wzgledem przeciwnika okreslenie "czasowstrzymywacz"... zasadnie czy nie mnie to zupelnie nie interesuje jednak kto mieczem wojuje od miecza ginie... wiec jesli "klasa polityczna" sama siebie nie szanuje ja ich takze nie musze... jesli chcecie podajcie mnie do sadu !!! ale nie moderujcie wiecej smutnego Janka
37. Dodane przez mieszczuch, w dniu - 03-02-2012 23:04
jeszcze do mojego kom. 30: Jest jeszcze trzecia możliwość. Nasza dzielna oPOzycja żeby nie brać na siebie tego ciężaru odpowiedzialności wyjdzie z sali, niby na naradę, spóźni się na głosowanie, a później oskarży o wszystko przewodniczącego, że niby nie poczekał na nich :D Tak jak to już raz zrobili :D 
Bo z punktu widzenia platformersów, jakkolwiek by nie zagłosowali, dla nich będzie źle :D
38. Dodane przez glog, w dniu - 04-02-2012 10:16
Do Tomasza, zaczynam się martwić o Ciebię czytając twoje szalone teorie. Od kiedy budowa nowych szerokich dróg, kanalizacji czy mieszkań wywołuje wyludnianie miasta. To przecież podnoszenie standardu życia. Ludzie wyjeżdżają z miasta ponieważ w mieście jest wysokie bezrobocie, spowodowane brakiem nowych zakładów pracy. Czemu nie ma nowych inwestorów? Moim zdaniem to wina fatalnej promocji miasta, w telewizji mowią o naszym mieście tylko wtedy, gdy wydarzy się jakaś tragedia. Powinni cały dział promocji miasta wywalić z roboty bo kompletnie nie wiem za co biorą kasę, powinni zatrudnić w mieście jakiegoś speca od kampanii reklamowych. 
Mnie nie interesuje kompletnie czyja to zasługa ta budowa kanalizacji, ani z jakiej partii jest autor projektu, liczy się tylko fakt rozwoju jednej z dzielnic miasta. Kosztorys kanalizacji został dokładnie sprawdzony przez Unię, ministerstwo, fundusz ochrony środowiska i województwo, więc nie sądzę żeby koszt tej inwestycji ktoś sztucznie zawyżył bo projekt by został odrzucony. 
Do mieszczucha. Gorzej jak to koalicja rządząca miastem wystraszy się odpowiedzialności za tak kosztowną inwestycję i sama się spóźni na głosowanie lub nagle się rozchoruje. :)
39. Dodane przez Tomasz, w dniu - 04-02-2012 11:54
do kom 38 
nie musisz sie o mnie martwic :) rowniez nie jestem szalony jesli juz to nie potrafisz / nie chcesz zrozumiec drugiej strony... 
nie wiem dlaczego napisales ze budowa mieszkan wyludnia miasto (ze ja tak napisalem) hmmm nigdy nie pisalem ze budowa mieszkan to blad !!! ba nawet chwale smutnego Janka wlasnie za podaz "tanich mieszkan" choc ja bym budowal z mniejszym rocznym obciazeniem (trudno powiedziec mi czy jest to mozliwe) krytykuje rewitalizacje zarkowa vs niechec inwestycyjna wladz miasta do starowki ( przyklad fosa tyle lat odwlekana inwestycja a koszty wcale nie tak wysokie...) stare miasto powinno byc juz atrakcyjne a nie w przyszlosci bo na dzis dzien nie posiadamy zadnego innego centrum... a przeciez miasto jest tak atrakcyjne jak jego centrum...  
teraz haslo "szerokie drogi" - zupelnie nie rozumie tej megalomanii z budowa 2x2 pasy drog w centrum miasta !!! nawet WP po co ? czy ktokolwiek kiedys cierpial z powodu korkowania sie tej ulicy ? nie !!! owszem mozna bylo uczepic sie "jakosci" drogi ale korki ? po co wiec tyle pasow ruchu ? prosze zauwazyc jak urtudnilo to wjazd na ta droge !!! owszem ronda byly potrzebne ale czy wycikna drzew i redukcja terenow zielonych byla potrzebna ? powstala "bariera" dla pieszych rowezystow a nawet dla "bocznych uliczek" !!! w imie czego ? moim zdaniem miasto przeinwestowalo... druga sprawa sa Waly Chrobrego... po co tam tak szeroka droga ? do dzis nie moge zrozumiec dlaczego nie zrobiono tam jedynie poszerzenia moze nowe wyprofilowanie ale rondami zamiast swiatlami... caly ten ruch ktory tam teraz jest zmiescilby sie na takiej drodze !!! jednak jako aternatywe tego polaczenia powinno sie raz dokonczyc obwodnice chocby tylko do ulicy rudnowskiej a dwa poszezyc ja do 2 pasow w dwa kierunki !!! dzis powstala smieszna wrecz sytuacja w ktorej korkuje sie obwodnica a drogi wewnatrz oferuja wieksza przepustowosc !!! co do samych Walow to oczywiscie zmotoryzowani zupelnie nie zauwaza problemow hehe jednak zniszczeniu ulegla duza czesc parku do tego dochodzi bariera tak ruchliwej drogi dla pieszych i rowerzystow a sama tylko obecnosc takiej drogi wzdluz tak waskiego parku ogranicza jego wykozystanie do psich wychodkow... oczywiscie w miescie nie brakuje megalomanow w samochodach jednak prosze zauwazyc pare argumentow po pierwsze kurczenie sie miasta (nie tylko wg mnie nawet GUS przewiduje takie skurczenie sie miasta) po drugie budowa mostu w Radoszycach - ponoc odciazy ruch na glogowskim moscie w ok 20% wiec skoro tak to spadnie ruch glownie na ulicy rudnowskiej !!! wiec rowniez i na walach chrobrego !!! nie powinnismy koncentrowac calego ruchu w miescie na naszym duzym rondzie bo ono takze ma swoja granice przepustowosci !!! aternatywa ruchu kolowego (w przypadku np zamkniecia mostu w Glogowie) powinna byc obwodnica a nie Waly Chrobrego... na koniec odciecie starowki tak ruchliwymi drogami i tak szerokimi z kazdej strony jest bledem urbanistycznym !!! nie pomoga tu ani podziemne przejscia ani zadne kladki... sami sobie oslabiamy centrum za wlasne pieniadze...  
 
na koniec wroce do tej nieszczesnej kanalizacji... nie napisalem zeby zepchac cywilizacyjnie tych ludzi do sredniowiecza !!! jednak wy populisci tak uwazacie hehehe ja chcialbym aby zastanowic sie nad az tak wysokimi wydatkami skutkujacymi w przyszlosci paralizem inwestycyjnycm miasta (wiekszym badz miejszym) jakos nie trafia do mnie ze budowa kanalizacji w takiej drogiej formie to jedyne rozwiazanie tym bardziej ze natrafilem na przyklady duzo tanszych realizacji... chocby w Przemkowie kanalizacja 3 wsi i zupelna przebudowa oczyszczalni koszt 17 mln !!!! a u nas prawie 90 milionow... i to dla tak niewielkiej czesci miasta... 
 
ps 
zastanawiam sie czy w ratuszu ktos wie co to jest karta lipska ? po tym co robia widac nie...
40. Dodane przez glog, w dniu - 04-02-2012 14:05
Do Tomasza mylisz się, po wybudowaniu mostu w Radoszycach na ul. Rudnowskiej wzrośnie ruch drogowy ponieważ jest ona częścią drogi wojewodzkiej dw292 która prowadzić będzie do tego mostu. Droga S3 ma stać się płatna dla ciężarówek, jak myślisz jak TIRy będą omijać opłaty na trasie Nowa Sól - Wrocław? Właśnie jadąc DW292 czyli Sikorskiego, Piłsudskiego, Poniatowskiego, Rudnowską, gdzie wzrośnie strasznie ruch i dlatego właśnie niezbędne jest poszerzenie tych dróg oraz dokończenie obwodnicy południowowschodniej. Niestety te drogi przebudować oraz zbudować obwodnicę może tylko rząd (GDDKiA) i województwo (DSDiK) bo do nich należą te drogi. Zubowskiemu i Rokaszewiczowi oraz posłom zostało tylko lobbowanie u władz, ale chyba nie są w tym za dobrzy. 
Wały Chrobrego to ruchliwa droga, więc 4 pasy to duże ułatwienie dla kierowców i nie jest prawdą, że odcięły Starówkę od parku bo jest ona od wieków odcięta fosą i murami obronnymi od niego. Kładki nad wałami Chrobrego i wielkim rondem i innymi ruchliwymi drogami ułatwiłyby życie mieszkańcom.  
Miasto przecież nie może budować kamienic na Starówce gdyż wszyskie dzialki budowlane tam wykupili już prywatni deweloperzy.
41. Dodane przez Tomasz, w dniu - 04-02-2012 16:32
do kom 40  
latwo napisac "mylisz sie" bez zastanowienia... przeciez napisalem ze miasto bardziej udroznilo przejazd przez miasto niz przez obwodnice to raz a dwa to nie zgadzam sie z tym mitycznym juz ruchem w kierunku mostu w Radoszycach(chyba wymyslonym przez lubinian bo tak fantastyczny ze az nierealny) a i co mialo to S3 ??? i to po 2030 roku ? wiesz za 20 lat to dzisiejsze drogi moga tego czasu nie dozyc hehe moze powstac zupelnie inny uklad komunikacyjny a na sam koniec Glogow bedzie miastem ponizej 50 tys mieszkancow... o drogach porozmawiajmy w blizszym okresie czasowym... czyli nie ma zadnej s3 nie ma rowniez ruchu kierunek Radoszyce Glogow Nowa Sol... pojawi sie ruch nazwijmy to "awaryjny" ale wowczas i tak sensowniejszym byloby skierowanie go na obwodnice a nie do centrum !!! 
ogolnie to jestes widze czlowiekiem zeszlej epoki (i nie chodzi tu o komiunizm !!!) zupelnie pomijasz w rozwoju miasta karte lipska... ba widac nadal tkwisz w modermizmie... wielkie x pasmowe drogi w centrum miasta wielkie parkingi wielkopowierzchniowe takie USA wschodu hehe dryn dryn dryn pobudka poczytaj moze o zalozeniach karty lipskiej... poczytaj dlaczego modernizm jako taki wylozyl sie i jest nieludzki... wowczas moze zrozumiesz dlaczego kladki i rozne inne norki pod drogami szkodza miastu...  
co do starego miasta kto pisze o kamienicach ? przyklad fosy pareset tys zl a jaki efekt... takze powstaly nowe ulice ale mala architektura pare lat pozniej !!! dlaczego nie rownoczesnie ? powstaja nowe drogi ale wjazd z nieutwardzonej pozostaje pytanie dlaczego ? przeciez to zanieczyszcza nowa droge i jest po prostu uciazliwe dla mieszkancow !!! nadal uwazasz ze miasto jest ok ? takze inwestycje typu port odbudowa teatru adaptacja kosciola sw Mikolaja nie sa dla mieszkancow starowki ale dla calego miasta pytanie dlaczego z tymi inwestycjami miasto zwleka ? bo koszty ? hehe to dlaczego dla jedynie 1600 mieszkancow miasto jest gotowe wydac az 90 milionoz zl ? myslisz ze to uchroni Glogow przed utrata mieszkancow ? jestes niepoprawnym optymista jesli tak twierdzisz...
42. Dodane przez mieszczuch, w dniu - 05-02-2012 09:14
Tomaszu! Powinieneś opatentować te wszystkie rewolucyjne pomysły! Są jedyne w swoim rodzaju! Zapewniam Cię, że nikt poza Tobą na coś takiego by nie wpadł hehe.  
Zawsze myślałem, że drogi się poszerza tam, gdzie jest duży ruch, aby zwiększyć ich przepustowość, a tu proszę... hehe 
 
Ale dobra- nie przeszkadzam. Pisz dalej, bo mam wrażenie, ze Ty się dopiero rozkręcasz :D Chętnie poczytam jeszcze te Twoje autorskie pomysły hehe 
 
P.S. Całe szczęście Tomaszu, że to nie Ty decydujesz, jak To Miasto ma wyglądać :DD
43. Dodane przez Tomasz, w dniu - 05-02-2012 13:58
hmmm powinienem opatentowac rewolucyjne pomysly ? powiem inaczej powinienes sie doksztalcic... ale zeby nie bylo ze jestem tak samo goloslowny jak Ty to zacytuje chocby z wiki  
modernizm 
"Większość modernistów, szczególnie w początkowej fazie rozwoju nowoczesnej architektury, podzielała fascynację motoryzacją i zaletami indywidualnego transportu. Proponowano model miasta samochodowego, samochód stanowił atrybut nowoczesności, a jego upowszechnianie stało się argumentem przemawiającym za wznoszeniem równie nowoczesnych domów. Po II wojnie światowej zwiększanie się powierzchni przeznaczonej na komunikację i niszczenie więzi przestrzennych wywołało debaty na temat potrzeby stworzenia miasta ludzkiego." 
karta lipska 
"modernizacja sieci infrastruktury i poprawa wydajności energetycznej. Zakłada się tworzenie lub rozwijanie zrównoważnonego, dostępnego i niezbyt kosztownego transportu miejskiego, posiadającego skoordynowane połączenia z sieciami transportu regionalnego. Należy łączyć (integrować) różne rodzaje transportu, ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury dla pieszych i rowerzystów. Instalacje wodne, oczyszczalnie ścieków i inne sieci winny być ulepszane w jak najwcześniejszym stadium. Kluczowymi warunkami zrównoważonych usług komunalnych są wydajność energetyczna i oszczędne gospodarowanie zasobami naturalnymi (np. zwiększanie wydajności energetycznej budynków, zwłaszcza starych lub wielkopłytowych). Podstawą miast winna być zwarta struktura zasiedlenia (w przeciwieństwie do rozlanych suburbiów), co usprawnia komunikację i wpływa na integrację (lub reintegrację) społeczną. Można to uzyskać m.in. poprzez kontrolę dostępności gruntu i spektakularne inwestycje budowlane (np. Muzeum Guggenheima w Bilbao). Nowe technologie informatyczne winny być szeroko dostępne dla użytkowników, a jednocześnie szeroko stosowane w zarządzaniu miastem. Ograniczenie komunikacji indywidualnej wpłynie także na ograniczenie emisji szkodliwych związków lotnych w miastach" 
"promowanie sprawnego i korzystnego cenowo transportu miejskiego: zrównanie szans w dotarciu do miejsc pracy, integracja z resztą miasta, uporządkowanie przestrzeni publicznej (np. strefy uspokojonego ruchu), dostaosowanie ulic do potrzeb pieszych i rowerzystów, a nie wielkich potoków samochodowych" 
prognoza gus 
w roku 2035 miasto Glogow bedzie posiadalo 54 108 mieszkancow  
 
i teraz powiedz gdzie Ty widzisz rewolucyjne pomysly ? bo ja widze ze po prostu brakuje Ci wiedzy a to "zalatwiasz" w prymitywny wrecz sposob atakujac moja osobe a to co pisze nazywasz "rewolucyjnymi pomyslami"...
44. Dodane przez TOMI, w dniu - 05-02-2012 15:42
Wójt gminy głogów doży do likwidacij i rozwiązaniu klubów sportowych takich jak SPARTA PRZEDMOŚĆ MIESZKO RUSZOWICE ZAWISZA SERBY oraz GRODZIEC MAŁY
45. Dodane przez glog, w dniu - 05-02-2012 15:51
Tomaszu skoro jesteś takim zwolennikiem karty lipskiej to czemu krytykujesz plany kanalizacji Nosocic i Krzepowa? Przecież tam jest napisane, że powinno się modernizować i rozbudowywać kanalizacje i instalace wodne oraz oczyszczalnie.  
Mam wrażenie, że ty najchętniej zaorałbyś drogi, a miasto zmienił w wielką puszczę ze skansenem w środku. Zamiast aut pewnie byś wolał tam lektyki lub osiołki, a zamiast kanalizacji wychodki za drzewem.:)
reklama
46. Dodane przez Tomasz, w dniu - 05-02-2012 18:32
do kom 45 
a gdzie to wyczytalec ? w sensie ze krytykuje plany skanalizowania tych osiedli ? przykro mi ze tak to zrozumiales... 
jestem przeciwny tak wysokim wydatka na ten cel !!!! poparlem to przeciez przykladami z innych gmin gdzie kanalizacja "podobnych" obszarow nie byla az tak kosztowna i miescila sie w ok 30 % planowanych naszych wydatkow !!! na dodatek z budowa oczyszczalni... czy uwazasz ze jest to glupie ?  
uwazam takze ze nie powinno sie na dzis dzien dazyc do rozwoju osadnictwa w tym rejonie miasta gdyz jest on niespojny z miastem i do czasu rozbudowy piastowa lepiej "ominac" ten region... po prostu odrzanka skutecznie oddziela ten rejon od miasta a nadmierny rozwoj tych osiedli doprowadzi do jeszcze wiekszych problemow... to jest moje zdanie i wcale nie uwazam aby bylo ono sprzeczne z karta lipska po prostu miasto nie moze wszystkiego na raz...  
wiem ze nie jestem dla Ciebie zadnym autorytetem ale prosze choc abys postaral sie zrozumiec karte lipska i jej roznice wzgledem modernizmu w ktorym ciagle tkwisz ... a takie przytyki o jakims oraniu itd sa zenujace... 
 
do kom 44 
tak to juz jest gmina "pozyskala" nowych mieszkancow i niby wzrosly dochody jednak takze wydatki !!! wszak trzeba uzbroic tereny zasiedlone przez nowych wiesniakow z miasta kosztem oczywiscie starych mieszkancow !!! budzet rosnie ale czy jest on wykozystywany przez mieszkancow ? nie bo przeciez trzeba budowac nowe drogi na osiedlach przybyszow z miasta !!! hehe dlugo jeszcze bedziecie sie cieszyc z takiej sytuacji ? kiedy otworzycie oczy ?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama