Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
15
Maja 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Atanazy, Berta,
Izydor, Jan,
Nadzieja, Zofia
Do końca roku 230 dni.
Start arrow Głogów arrow Niezadowoleni z ACTA przejdą ulicami Głogowa

Niezadowoleni z ACTA przejdą ulicami Głogowa

Niezadowoleni z ACTA przejdą ulicami Głogowa

02.02.2012. Radio Elka, Maciej Iżycki
0202_nie_dla_acta.jpgOd kilku dni, w różnych miastach Polski organizowane są protesty przeciwników traktatu ACTA. W piątek taki protest odbędzie się także w Głogowie. - To jest wielka inicjatywa społeczna - twierdzi Bartosz Metelski, inicjator protestu.

Zdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�u
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- W tej sprawie protesty przeciwko ACTA trwają w całej Europie. To nie jest tak, jak mówią politycy, że traktat to nie jest nic złego. Skoro nie jest to nic złego, to dlaczego tak wiele osób protestuje przeciwko
temu. Pokrętne tłumaczenie frustruje ludzi -
mówi Metelski.

Głogowianie postanowili przyłączyć się do protestu. Skrzyknęli się na Facebooku i oraz internetowych forach. Marsz przeciwko ACTA odbędzie się w piątek i rozpocznie się o godzinie 17.30. Zbiórka uczestników na placu za ratuszem.

- Na Facebooku swój udział w tym proteście zadeklarowało ponad 1200 osób. Trudno jednak powiedzieć, że faktycznie tylu niezadowolonych z ACTA weźmie udział w tym marszu. Jednak jest to piątek i taka akcja może przyciągnąć prawdziwe tłumy - twierdzi organizator protestu.

Protestujący zamierzają zablokować skrzyżowanie ulicy Grodzkiej z Aleją Wolności. To jednak będzie niezgodne z prawem. Nie wykluczone też, że całkiem legalnie zablokują krajową dwunastkę, przechodząc przez przejście dla pieszych w pobliżu różowego mostu. Bartosz Metelski będzie gościem piątkowych Rozmów Elki. (mai)
 
Komentarze (36)
1. Dodane przez Głogowianin na emigracji, w dniu - 02-02-2012 14:54
Brawo Bartek !! :)
2. Dodane przez Creator, w dniu - 02-02-2012 15:58
a dlaczego kierowcy mają na tym cierpieć?
3. Dodane przez Tass, w dniu - 02-02-2012 16:14
Brawo!Popieram akcje,szkoda tylko że będe w pracy bo przyszedłbym napewno.
4. Dodane przez Uczestnik, w dniu - 02-02-2012 16:38
WSZYCY POD RATUSZ !!! 
DONALD M!!!!E, Skad będziesz Ściągał P!!!!!E
5. Dodane przez Głogów !, w dniu - 02-02-2012 17:22
Ide ! wszyscy pod ratusz !!!
6. Dodane przez poddany, w dniu - 02-02-2012 17:39
A może to jest moment aby dołączyć do protestujących , to jest szansa na wyrażenie swojej dezaprobaty na to wszystko co nam funduje rząd pod przywództwem Tuska . To wcale nie musi być czas stracony na stanie w korku i bezmyślne trąbienie . Wystarczy że wysiądziesz z samochodu , dołączysz do protestujących i wówczas zauważysz że ty również jesteś jednym z nich . Jednym z rzeszy niezadowolonych . Jeżeli te argumenty nie docierają do wszystkich to pamiętajcie jutro może wy będziecie chodzić po tych pasach . I obyście wówczas wy komuś nie przeszkadzali
7. Dodane przez alicja, w dniu - 02-02-2012 18:05
Bartek, szacun! Będę na pewno :)))
8. Dodane przez stary, w dniu - 02-02-2012 18:20
Dzieci,pod szpital ruszajcie.Rozpada się oddział chirurgiczny i wewnętrzny,lekarze odchodzą i nikt nie reaguje.To Wy, młodzi powinniście przyjrzeć się,kto tam chce kręcić lody.zanim nie będzie za późno.
9. Dodane przez wisznu, w dniu - 02-02-2012 19:13
Sam jesteś dziecko i to chodzący we mgle stary.
10. Dodane przez Baca., w dniu - 02-02-2012 19:35
Redyk!!!
11. Dodane przez maksiu, w dniu - 02-02-2012 21:38
brawo bartek mam55lat i lubie internet popieram postaram sie byc
12. Dodane przez szkoda że nie zostałem anonimo, w dniu - 02-02-2012 22:28
oto mam protestów na świecie
reklama
13. Dodane przez szkoda że nie zostałem anonimo, w dniu - 02-02-2012 22:32
w EUROPIE na dzień dzisiejszy protestuje 1,5 ludzi, brak wolności w internecie to tylko wierzchołek góry lodowej... anonimowi nie mają wieku, płci, koloru skóry, podziału na klasy społeczne są po prostu internautami... nie przestane o tym mówić . zapraszam wszystkich na mainfę
14. Dodane przez jedno pytanie, w dniu - 02-02-2012 23:27
Kto z piszących powyższe posty czytał dokument ACTA i potrafi porównać z obowiązującym w Polsce prawem? 
Proszę o podanie jednego zapisu ostrzejszego w formie od obowiązujących w Polsce obecnie. 
Redyk również w Głogowie?
15. Dodane przez elrab, w dniu - 02-02-2012 23:49
97% protestujących to matoły którzy nie wiedzą co zawiera ACTA
16. Dodane przez deckboy, w dniu - 03-02-2012 07:19
Dajecie spokój z tym protestem!!! znowu wiekszosc to bedzie grupa krzykaczy małolatów ktorzy wypija piwko i zrobia sobie poczatek weekendu marszem przeciwko ,,PIRACTWU w sieci". Szkoda słów drodzy protestujący!!! a ja uważaw że jeżeli ktoś nie przegina ,,pały" w internecie to nie ma się czego obawiać.
17. Dodane przez młodzian, w dniu - 03-02-2012 08:22
elrab wię oświec nas łaskawie
18. Dodane przez Aciarz, w dniu - 03-02-2012 08:52
bo to nie o żadne ACTA chodzi 
to sprzeciw przeciwko elitom rządzącym z PO z PIS i innych 
robią co chcą a nas mają w d......
19. Dodane przez Demokrata, w dniu - 03-02-2012 09:00
Czy wezmą udział w tym proteście Młodzi Demokraci z Koła w Głogowie?
20. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 03-02-2012 09:14
młodzianie 
Wystarczy poszukać w internecie - w tej sprawie nie ma cenzury - a następnie porównać z prawem obecnie obowiazującym w Polsce i będziesz wiedział, że nie jest tak źle jak się PiSze o ACTA. 
Najbardziej kontrowersyjny zaPiS - zaPiSy ACTA powstały w USA - to trudności z nomenklaturą prawniczą oraz inny charakter wydawania wyroków, orzekania przez sędziów w USA i Europie - pomijam GB. 
Kto boi się ACTA? Odpowiedź znajdziesz gdy wczytasz się np. w rozdział 2. 
Ja mam w zasadzie tylko jedną małą obawę, która i tak pojawiła się wcześniej. Zaloguj się na serwisie np. Allegro i szukaj jakiegoś produktu. Gdy go nie kupisz po jakimś czasie dostaniesz propozycję kilku innch produktów. Oznacza to ni mniej ni więcej iż jesteś "śledzony" przez operatora serwisu. On wie, czego szukasz, co cię interesuje, co ci zaproponować. Stąd już krótka droga do inwigilacji totalnej. Ale to już jest i w prawie polskim są środki ochrony przed przekazywaniem danych na twój temat innym operatorom. 
Czuj się z lekka oświeconym.
21. Dodane przez do creator, w dniu - 03-02-2012 09:34
a cena on cie nie zastanawia? baryłka poniżej 100$ a na stacjach amplitudy
22. Dodane przez szkoda że nie zostałem anonimo, w dniu - 03-02-2012 09:39
art24 ustęp 27, proszę sprawdzić, proszę tez poczytac samemu, czytałem prawnicze interpretacje bo sam dokument jest bardzo zawiły, ale większość prawników się zgadza że ten dokument to same ogólniki i dopiero kiedy wejdzie w życie poznamy to wszystko co z sobą wnosi czyli PRAWO i konkretne interpretacje, problem w tym że prawo międzynarodowe jest prawem nadrzędym i nie ważne jak to będzie wyglądało w prawie polskim
23. Dodane przez czarna owca, w dniu - 03-02-2012 09:56
NAWET OWCE MAJĄ GŁOS PRZED RZEZIĄ BACO... ciekawe czy któryś z krytykujących przeczytał cokolwiek o ACTA poszukał, sprawdził nie chodzi tylko o internet, ale i leki generyczne tańsze zamienniki w Polsce, tańsze zamienniki części samochodowych ... niewiedza prowadzi do braku zrozumienia i krytyki tak też bywa
24. Dodane przez starosta Podbipietak, w dniu - 03-02-2012 10:42
Panie wójcie pan masz obsesję na punkcie PiSowni? Czy może jesteś posłem Niesiołowskim wiem że popierasz PO ale aż tak żal mi Cię
25. Dodane przez Pola, w dniu - 03-02-2012 12:01
A jak dla mnie każdy z nas będzie mógł obawiać się acta, ponieważ nie jest dokument sformułowany jasno i treściwie, pozostawia wiele nieścisłość i brak mu sprecyzowania. Tak więc powiedzmy sobie szczerze w tym momencie jest to otwarcie sobie furtek do działań, które mogą być przesadne lecz "uzasadnione" poparciem się owym dokumentem. Tak czy owak Samo podpisanie ACTA jest zwykłą próba podlizania się Ameryce i utopijną nadzieją, że i coś dla Polski (polityków) spadnie z wielce pańskiego stołu. Oczywiście wyjdziemy na tym jak ostatnie barany przez co znów cały świat będzie się z nas śmiał. Ponad to nasze polskie więzienia już są przepełnione a politycy nie pomyśleli gdzie upchają "wszystkich internetowych zbrodniarzy" ;]
26. Dodane przez GRATKI, w dniu - 03-02-2012 12:41
,Sojusz Lewicy Demokratycznej w Głogowie docenia inicjatywę młodzieży głogowskiej, która organizuje w dniu dzisiejszym społeczny protest przeciwko podpisaniu przez rząd Donalda Tuska tzw. umowy ACTA. Zdając sobie sprawę, że to protest obywatelski i nie chcąc wykorzystywać go ,,politycznie oficjalnie nie weźmiemy w nim udziału. Będą tam jednak nasi członkowie i sympatycy, dlatego jednocześnie apelujemy do (nas) Wszystkich o pokojowy, z poszanowaniem obowiązującego prawa, przebieg manifestacji. 
 
Sojusz Lewicy Demokratycznej w Parlamencie Europejskim jako jedyny z polskich partii jednogłośnie głosował przeciwko ACTA. Co więcej, nasza (w tym reprezentująca Głogów) europoseł Lidia Geringer od samego początku czynnie protestowała przeciwko zapisom w ACTA i próbowała szeroko informować o tym zagrożeniu nasze Społeczeństwo.'' www.sldglogow.pl
27. Dodane przez Zbulwersowana, w dniu - 03-02-2012 13:41
Acta to nie tylko ochrona praw autorkich w internecie. 
POlega to tez na tym, ze nie bedzie tanszych zamiennikow drogich lekow, nie bedzie zamiennikow na tusze do drukarek. Jednym slowem bedziemy płacic wiecej dla dobra calego tego cyrku ktory gra od kilku lat w Warszawie. 
Bylam na glosowaniu i ciesze sie ze nie głosowalam na PO bo teraz bym sobie pluła w brode. Gdzie wolnosc slowa? wolnosc wyboru? demokracja ? pytam sie gdzie? Acta łamie prawa zawarte w naszej Konstytucji!!! 
Zrobmy cos z tym, jesli zostawimy to, to Donald bedzie nami pomiatal wiecznie. Musimy sie postawic. w Narodzie siła!!
28. Dodane przez olo ratuj, w dniu - 03-02-2012 14:43
zapytajcie głogowską policję co dostała z warszawy czy te 40 nakazów ścigania to początek końca torentów KOMUNA WRÓCIŁA POD PŁASZCZEM ANTYKOMUNISTÓW
29. Dodane przez gosc, w dniu - 03-02-2012 14:59
Nie interesuje mnie muzyka i film, a raczej to co jest poniżej: 
 
25.01 krajowa rada adwokacka podała jakie prawo obowiązywać bedzie od 26 lutego w sprawie ACTA. Za pobranie filmu z np: torrenty grozi kara do 3 lat wiezienia za udostepnienie tego pliku czyli tzw seedowanie bo jest to nazwane ... rozwiń całośćrozpowszechnianiem do lat 5 jednak sądy będą mogły odstąpić od aresztu jeśli zapłacimy kare za nielegalne pobranie z sieci filmów czy muzyki{PIRACTWO}. Za pobranie 1 pliku muzyki kara 3 złotych za film 8 złotych + koszty sądowe. W sumie nie jest to duża kwota lecz policząc ile filmów i muzyki ściągamy w miesiącu suma mała nie będzie.Jak zwykle rząd jnformuje nas dzien przed wejciem prawa w zycie.Ciekawe kiedy usłyszymy w mediach a raczej szybciej dowiemy sie z internetu o pierwszych przypadkach aresztowań kub karania grzywną. Pozdrawiam /skopiuj ten komentarz i dodaj gdzie się da by każdy mógł się dowiedzieć jaka jest prawda/ UWAGA! Porozumienie ACTA nie tylko wprowadza cenzurę internetu jaka dotychczas była tylko w Chinach i daje rządowi i korporacjom możliwość zatrzymania i uciszenia bez dowodów każdego kto jest dla nich niewygodny. To porozumienie zakazuje wszystkich zamienników markowych produktów. Np. nie będzie zamienników drogich części samochodowych, tonerów do drukarek, ubrań i wielu innych... pomyślcie o ile pieniędzy więcej będzie trzeba przez to wydać, a to dopiero początek. Nie będzie też zamienników drogich leków (płać kupę kasy korporacjom albo umieraj). A najgorsza jest ochrona patentów na organizmy genetycznie modyfikowane (obecnie większość kukurydzy, soi, a także świń jest genetycznie modyfikowana). Wkrótce korporacje doprowadzą do wyginięcia naturalnych upraw (pyłki roślin genetycznie modyfikowanych przenoszą się na uprawy naturalne i mieszają z nimi swoje geny, w ten sposób rolnik, który nawet nie chciał siać GMO ma już takie rośliny na swoim polu i musi płacić korporacjom za licencje). W ten sposób w ciągu kilku lat korporacje przejmą kontrolę nad wszystkimi uprawami, a potem będą mogły dowolnie podnosić ceny nasion (przez ACTA rolnik traci prawo zatrzymania części nasion na następny wysiew). Domyślacie się już co się wtedy stanie...? Zapamiętajcie datę 26 lutego 2012, bo to początek nowej epoki. Witamy w NWO! /skopiuj ten komentarz i dodaj gdzie się da by każdy mógł się dowiedzieć jaka jest prawda/ ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o referendum ogólnokrajowym (Dz.U. z 2003 r. Nr 57, poz. 507). Rozdział 8, Art. 63. 1. Sejm może postanowić o poddaniu określonej sprawy pod REFERENDUM z INICJATYWY OBYWATELI, którzy dla swojego wniosku uzyskają poparcie co najmniej 500 000 osób mających prawo udziału w referendum. A więc zbieramy podpisy pod referendum. To MY zadecydujemy o ACTA a nie rząd
reklama
30. Dodane przez fina-glogow, w dniu - 03-02-2012 15:24
cytat za gazeta.pl: 
"Tusk: Zawieszamy ratyfikację ACTA 
 
03.02.2012 , aktualizacja: 03.02.2012 15:13  
Podjąłem definitywną decyzję o zawieszeniu procesu ratyfikacji umowy ACTA - powiedział premier Donald Tusk. - Argumenty internautów uznaję za uzasadnione - dodał." 
...to co? haratniemy w gałę?!
31. Dodane przez JKM, w dniu - 03-02-2012 16:09
"Tusk zawiesił proces ratyfikacji ACTA" 
 
To perfidny zabieg, przeczekać okres kiedy ludzie się tym interesują i o to walczą, a kiedy "zejdzie powietrze" z tego balona, w końcu to przepchnie. A my wtedy będziemy siedzieć na wakacjach, bo w takim okresie przepycha się najbardziej kontrowersyjne sprawy.  
Kpina z ludzi.  
Podpisywać tak ważną umowę by później grać na zwłokę, to podłość. (...) 
 
Dla spraw unii sprzedał być własną matkę. 
 
ps. a(...)
32. Dodane przez ACTA-nie!, w dniu - 03-02-2012 17:54
jak maja tak za sciaganie zamykac to bedom musieli wiezienia pobudowac:)
33. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 03-02-2012 20:55
Panie starosto (...) 
Tak, mam obsesję na tle PiSowni i nikomu nic do tego. Jakoś nie widzę protestów czytają o PO(...) itd. Musisz się ze mną zgodzić, że jesteś nieobiektywny a jednocześnie powinieneś amiętać, że ..... no właśnie! PiSownia. 
re 22 
Wyraźnie naPiSałem - zaPiSy ACTA zostały sformułowane w USA gdzie jest inny system prawny. To jest przyczyną ogólnikowych zaPiSów. Może prościej. Nasza konstytucja ma 243 artykuły i jest niedoskonała. Konstytucja USA wraz z poprawkami nie ma nawet 1/3 tego i jest jedną z doskonalszych ustaw zasadniczych na świecie. Właśnie przez swą prostotę. Jak daja sobie radę? Ano, mają sędziów wydających wyroki wg precedensów, innego niż nasz kodeksu i doświadczenia życiowego. Stą ACTA jest tak proste.  
Prosty przykład na to by się ACTA nie bać jak diabeł święconej wody. 
Artykuł 3 
1. Niniejsza Umowa nie narusza przepisów prawa Stron dotyczących dostępności, nabywania, 
zakresu i utrzymywania w mocy praw własności intelektualnej. 
 
2. Niniejsza Umowa nie tworzy obowiązku stosowania przez Stronę środków w przypadku, gdy dane prawo własności intelektualnej nie jest chronione na podstawie przepisów ustawowych i wykonawczych danej Strony. 
 
Artykuł 4: Prywatność i ujawnianie informacji 
1. Żadne z postanowień niniejszej Umowy nie nakłada na Stronę wymogu ujawniania: 
a) informacji, których ujawnienie byłoby sprzeczne z jej prawem, w tym z przepisami 
chroniącymi prawo do prywatności, lub z umowami międzynarodowymi, których jest 
stroną; 
b) informacji poufnych, których ujawnienie utrudniłoby egzekwowanie prawa lub byłoby w inny sposób sprzeczne z interesem publicznym; lub 
c) informacji poufnych, których ujawnienie naruszałoby zgodne z prawem interesy handlowe określonych przedsiębiorstw publicznych lub prywatnych. 
 
Zbulwersowana 
Możesz podać chociaż jeden zaPiS w ACTA uzasadniający twoje stwierdzenie iż wszystko podrożeje i nie będzie zamienników? Przypominam, że trybunał w Strasburgu wydał wyrok iż zamienniki mogą być produkowane i sprzedawane. 
Nie spamuję, nie kradnę w internecie, nie kupuję i nie sprzedaj podróbek. Dlaczego miałbym się bać ACTA?
34. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 03-02-2012 22:26
do gościa kom. 29 
Bzdury Waść PiSzesz. Przykład z rolnikiem to bzdet. Takie prawo już obowiązuje - dot. roślin - a nawet zapadł już wyrok w tej sprawie. Dziewczyna sprzedająca własne sadzonki, ale pochodzące z kupionych wcześniej legalnie roślin zapłaciła odszkodowanie firmie posiadającej na własność odmianę rośliny. Sąd polski, firma polska. Nasze prawo jest nawet bardziej rstrykcyjne niż zaPiSy w ACTA. 
Tylko po co komu to wiedzieć? Prawda? Nie można by bzdur PiSać.
35. Dodane przez edłardo, w dniu - 03-02-2012 22:37
re 33  
 
Bo ACTA to tylko przykrywka do tego co tak naprawdę chce się uzyskać. Najlepiej wykorzystać jakiś słuszny postulat do formułowania przepisów dających KONTROLĘ nad użytkownikami w globalnej sieci.  
Takie ACTA to preludium do osiągnięcia tego celu.  
 
Brzmi jak spiskowa teoria dziejów. Możliwe  
 
ale jest 50 % szans na to że piszę głupoty i 50% szans że coś jest na rzeczy.  
 
Poza tym sposób przeforsowania tej umowy jest farsą, robienie z ludzi idiotów. 
 
Może po prostu to takie idiotyczne bo amerykańskie.  
Common law w końcu!
36. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 04-02-2012 10:31
Co złego jest w anglosaskim systemie prawnym? Jeżeli jest coś złego, to równie dobrze można znaleźć w naszym, wywodzącym się z prawa rzymskiego systemie prawnym babole zniewalające człowieka. Skoro uważasz, że coś dobrego ma służyć zrobieniu bubu wszystkim ludziom na świecie to równie dobrze trzeba by zaniechać jakicholwiek działań na rzecz zmiany zaPiSów prawnych. Świat się zmienia, prawo nie nadążą za zmianami to owo prawo trzeba zmieniać. W ACTA są zaPiSy zapobiegające dowolnej interpretacji a jednocześnie budzi to w nas obawy bo ... common law, którego my nie znamy a jak już to tylko z filmów. Gdyby owo common law było takie be, to dlaczego istnieje już tyle stuleci i ma się nadal dobrze? Czyżby Angole i ich ziomale zza oceanu byli tacy leniwi lub konformistyczni dla własnej zguby? 
Jeżeli w ACTA jest 50 na 50 dobrego i złego to dlaczego nie poprawiać owych 50 złych by wszystko grało?  
Przeforsowanie umowy. 
Załóżmy układanie nowych zaPiSów prawnych w prawie o ruchu drogowym. Czy należy pytać wszystkich kierowców o to czy można wyprzedzać na przejazdach kolejowych i karać za zatrzymywanie się w tunelach? Może wystarczy zapytać specjalistów z tej dziedziny? Znając Polaków nie spodziewałbym się jakichkolwiek uzgodnien przed upływem 300 lat. W sprawie AACTA wysłano zapytania do wielu instytucji zainteresowanych takim dokumentem. Może zabrakło szerokiej, zaznaczam - szerokiej - informacji o dokumencie, ale informacje były.  
Ostatecznie ktoś musi podjąć decyzje bo nie mamy demokracji bezpośredniej a przedstawicielską.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama