Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Lubin arrow Krajowa 36 zbiera żniwo

Jedna droga, dwa dni, trzy poważne wypadki

Krajowa 36 zbiera żniwo

28.07.2018. Radio Elka, Tomek Jóźwiak

(fot. Tomasz Jóźwiak)
Dziewięć osób, w tym pięcioro dzieci, zostało poszkodowanych w wypadku do którego doszło dzisiaj około 19. na drodze krajowej nr 36 między Lubinem a Wrocławiem. Między Miłosną a Niemstowem zderzyły się cztery pojazdy. To był już drugi poważny wypadek dzisiaj niemal w tym samym miejscu. A wczoraj na tym samym odcinku doszło do śmiertelnego wypadku, w którym zginęła 57-letnia mieszkanka Lubina. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Z policyjnych ustaleń wynika, że kierowca daewoo matiza jechał z Wrocławia w kierunku Lubina z niewyjaśnionych przyczyn zjechał na przeciwległy pas ruchu. W tym czasie jadący kierowca renault widząc
co się dzieje na drodze, chcąc uniknąć czołowego zderzenia odbił w lewą stronę.

- W tym samym momencie kierowca daewoo próbował powrócić na swój pas i wtedy doszło do zderzenia obu tych pojazdów. Uderzenie było tak duże, że matiz odbił się od renault i uderzył jeszcze czołowo w forda mondeo. Z kolei ford uderzył w jadący samochód marki mitsubishi. W wyniku tego wypadku do szpitala trafiły cztery osoby z daewoo: 34-letni mężczyzna, kobieta i dwoje dzieci. Do szpitala zabrano również dwie osoby, które podróżowały renault: jedna osoba dorosła i dziecko. Pogotowie zabrało również troje poszkodowanych z forda: kobietę i dwoje dzieci - relacjonuje Sylwia Searfin, oficer prasowy lubińskiej policji.

Droga w obu kierunkach przez kilka godzin była całkowicie zablokowana.

 
Komentarze (40)
1. Dodane przez on, w dniu - 28-07-2018 23:47
nie droga zbiera żniwo, a ludzka głupota.
2. Dodane przez Biker, w dniu - 29-07-2018 08:53
Zastanawia mnie dlaczego zawsze przy okazji wypadków pierwsze miejsce w przyczynach wskazuje się prędkość. Warto wspomnieć o kierowcach, którzy na drodze zamiast jechać np 90 bo taka jest dopuszczalna jadą 70 a czasem nawet i mniej. Ciągnie się za nimi sznur aut i ludziom puszczają nerwy i zaczynają wyprzedzać czasami na zakazie bo ile km można się tak wlec i wtedy też jest wysokie ryzyko wypadku. Warto wspomnieć o jadących ze zbyt niską prędkością co teoretycznie jest karane ale w praktyce chyba nie.
3. Dodane przez Wsks, w dniu - 29-07-2018 09:38
Pewnie znowu jakiemuś palantowi się spieszyło.
4. Dodane przez do2, w dniu - 29-07-2018 10:52
W zupełności się z Tobą zgadzam.Tak jak są karani kierowcy za przekraczanie prędkości to tak samo powinni być oni karani jeżeli w bardzo dobrych warunkach atmosferycznych na drodze gdzie można jechać 90km/h jadą oni 60km/h. Komuś się wydaje że jeżeli jedzie wolniej to jedzie bezpiecznie. Nieprawda jest on zawalidrogą i robi zagrożenie innym użytkownikom którzy chcą jechać swoją przepisową 90km/h
5. Dodane przez do 2, w dniu - 29-07-2018 11:00
Masz rację - już wiele razy natrafiłem na takiego muła drogowego, który(a) poruszał się krajówką nr 11 z prędkością 60 km/godz, a za nim ogromny korek !!!
reklama
6. Dodane przez ryniu, w dniu - 29-07-2018 11:13
matizem sie brał za wyprzedzanie ? ludzie kupcie sobie auta powyzej 150KM i wyprzedajcie normalnie a nie minute czasu
7. Dodane przez emeryt, w dniu - 29-07-2018 12:35
Mi nigdzie się nie spieszy więc jadę 60km/h i co komu do tego.Pokazać mi przepis,który mi karze jechać 90.
8. Dodane przez Też kierowca, w dniu - 29-07-2018 12:59
Do 6. Nie dodałeś że do tych 150 KM kierowca ma obowiązkowo mieć MÓZG, którego niestety bardzo wielu "miszczom" brakuje.
9. Dodane przez jacob, w dniu - 29-07-2018 13:12
a te 150 KM to jakaś magiczna bariera? Co mi po 150 KM jak auto waży 2,5 tony bo tak zapakowane. 75 konnym starym autem możesz spokojnie dynamicznie wyprzedzać jak auto jest lekkie.  
 
Do 7. Proszę bardzo - art.19 ust.2 pkt 1 Kodeksu drogowego mówi "Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym " Więc jazda 60 km/h w terenie gdzie obowiązuje 90 km/h jest takim wykroczenie za który przysługuje od 50 do 200 zł mandatu i 2 pkt karne.
10. Dodane przez bezpieczny, w dniu - 29-07-2018 13:14
Dopuszczalna prędkość maksymalna poza obszarem zabudowanym w naszym kraju to 90 km/h. Dopuszczalną prędkość maksymalną, z którą się poruszamy, musimy jednak zawsze dopasować do istniejących warunków drogowych. Jeżeli widzimy, że przed nami porusza się pojazd ciężarowy z prędkością około 65 km/h a wyprzedzanie nie ma zupełnie sensu tudzież brak możliwości wyprzedzania (zakręty, wąska droga, ruch z przeciwka, słaba widoczność) to sobie jedziemy 60 km/h. To całkiem prawidłowo. Tylko szaleniec pojedzie wtedy szybciej.
11. Dodane przez do, w dniu - 29-07-2018 13:16
Znaki wskazują dopuszczalną prędkość z jaką można się poruszać, a nie obowiązkową. Można np. jechać "DO" 90km/h. Jeśli ktoś jest nerwus to niech się przesiądzie na PKP lub PKS...
12. Dodane przez do emeryta, w dniu - 29-07-2018 13:27
Dlatego przez takich jak Ty są między innymi wypadki.Jak nie chcesz jechać swoje przepisowe to przesiądź się na komunikację i daj innym normalnie użytkować drogę.Bo mi się nie spieszy to pojadę może 20km/h ach brak słów.
13. Dodane przez Pirat, w dniu - 29-07-2018 14:02
Polska - szkolenie kierowców tragedia. Patrzenia w lusterka nie nauczeni. Długość hamowania w stosunku do warunków nie nauczeni. Stosunek prędkości do głupoty nauczeni, zarówno ci co blokują płynny ruch jak i mistrzowie jednej prostej. Rada po uruchomieniu auta musisz patrzeć we wszystkich kierunkach czy ktoś lub coś nie chce cię zabić, a ty musisz zrobić wszystko stosując tę samą zasadę żeby nie stać się mordercą. Nie takie trudne co? Zastosuj zobaczysz, że działa - 2 mln/km doświadczenia.
14. Dodane przez Ja, w dniu - 29-07-2018 14:24
Jechałam za czerwonym samochodem, jechał z odpowiednią prędkością, nikogo nie wyprzedzal bo nie było kogo. Zjechał na lewy pas, nagle na swój i znowu na lewy. 8
15. Dodane przez emeryt, w dniu - 29-07-2018 14:39
do12 Widzę codziennie tych"normalnych"użytkowników i te krzyże co po nich stoją przy drogach,szybko i bezpiecznie...
16. Dodane przez Też kierowca, w dniu - 29-07-2018 18:03
12. Czy ty aż tak tępy jesteś że nie widzisz różnicy między 20 a 60 ??? Nigdzie też nie jest niedouczony kierowco napisane że, jak wolno 90 to trzeba jechać 90. !!!
17. Dodane przez ronin, w dniu - 29-07-2018 19:09
a już najlepsze są peletony. Na czele autobus (60 km/h). Za nim jakaś osobówka, której kierowca szczyci się, że nigdy nie miał wypadku, bo nigdy nie wyprzedza. Następny TIR - nie jest w stanie wyprzedzić na większości dróg, bo co kawałek jest jakieś skrzyżowanie albo nieuzasadniona linia ciągła. Później jakiś Matiz albo Seicento - nie wyprzedzą, bo nie są w stanie wygenerować odpowiedniego przyśpieszenia. Jednocześnie wszyscy jadą w odstępie kilku lub kilkunastu metrów. Każdy, kto dojedzie do takiego peletonu ma 3 rozwiązania: 1) będzie pokornie jechał 60 km/h kilkanaście lub kilkadziesiąt kilometrów, 2) spróbuje wyprzedzać po jednym aucie narażając się na wyzwiska, trąbienie, złośliwe przyśpieszanie, żeby nie zostawić mu miejsca na bezpieczne zakończenie manewru, 3) wyprzedzi cały peleton na raz. Niestety bardzo często właśnie w takich okolicznościach dochodzi do zderzeń czołowych.
18. Dodane przez emeryt, w dniu - 29-07-2018 20:26
do17 I czyja wtedy jest wina?
19. Dodane przez jacob, w dniu - 29-07-2018 20:50
do 18 - wina jest wyprzedzającego z poziomu prawa ale mentalnie każdy kto go nie wpuścił powinien czuć się winny + zawali droga, która jechała tak wolno. Nie chcesz jechać szybciej - to daj się wyprzedzić. Zjedź do prawej strony na to pobocze i jedz nim to Cie nawet TIR wyprzedzi. Sytuacja z obwodnicy Legnicy jeszcze przed budową S3 - jedzie TIR 80km/h za nim jedzie maluch. Ja jadę fiatem 1.2 75KM wiem, ze spokojnie ich wyprzedzę więc czekam na moment. Kierowca maluch specjalnie jedzie przy samej osi abym nie mógł go wyprzedzić. Jak już znalazłem moment aby spokojnie wyprzedzić najpierw malucha to ten dogania tira, który jechał 20 metrów przed nim i nie chce mnie wpuścić. I tak z dobre 200-300 metrów. Musiałem na chama wpychać się bo w między czasie z naprzeciwka wyłonił się TIR. I teraz powiedz to jest normalne zachowanie? Chcesz jechać wolniej to daj się wyprzedzić. Sam miałem sytuacje, że nie mogłem więcej niż 70 km/h jechać z legnicy do głogowa to jak tylko się dało to jechałem poboczem aby własnie dać się wszystkim wyprzedzić. To nie boli, czapka z głowy nie spadnie.
20. Dodane przez ronin, w dniu - 29-07-2018 20:56
do 18 
oczywiście tego, kto się podejmuje manewru wyprzedzania bez upewnienia się, że zdąży. Jednak moralną winę ponoszą wszyscy nie zachowujący odległości od poprzedzającego auta i w ten sposób utrudniający wykonanie manewru wyprzedzania, a szczególnie ci, którzy specjalnie przyśpieszają zmniejszając odstęp. Ci frustraci każdorazowo powinni odpowiadać za przyczynienie się do wypadku
21. Dodane przez Anonim, w dniu - 29-07-2018 20:56
Znam tą rodzine i wiem ze do wariatow nie naleza. Dobrze ze dzieci całe. Co do samochodu mieli taki a nie inny moze nie bylo ich stac. A co do wyprzedzania to maluchem tez mozna i nikt nie ma prawa zabronic. Ludzie nie wiecie dokladnie co bylo przyczyna a gadacie glupie rzeczy ze glowa mala
22. Dodane przez emeryt, w dniu - 29-07-2018 23:03
do18 Poboczem poruszają się motorowery,rowery,traktory i zaprzęgi konne.
23. Dodane przez Magda z Rudnej, w dniu - 30-07-2018 08:36
A bogaci nigdzie nie muszą się spieszyć.
24. Dodane przez Marcel, w dniu - 30-07-2018 09:11
Nie trzeba daleko szukać. Wczoraj przed 7.00 jechałem z Wrocławia do Lubina. Dobrze, że był mały ruch, ale 2 razy trafiłem na kolumnę 3-4 aut, bo pierwsze jechało sobie 50km/h nowe, ekstra, lakier świeci się jak psu... Brak możliwości wyprzedzania (pagórki, samochód z przeciwka, zakręt), a dopuszczalna to 90 km/h. Znalazłem moment i po kilkunastu minutach jazdy wyprzedziłem na raz te kilka aut (mam 230KM), przekraczając prędkość znacznie - by jak najszybciej skończyć manewr. Czy to jest normalne? Zwykle nie przekraczam dozwolonej prędkości, jak jest duży ruch, to wiadomo, że jadę nawet to 50km i nie narzekam, ale jak pusto na drodze i hamuje ktoś specjalnie inne samochody, to czy nie powinien dostać mandatu? Wtedy podadzą, że nadmierna prędkość jest przyczyną wypadku. No tak, jak chcę wyprzedzić zawalidrogę i być jak najkrócej na przeciwnym pasie to prędkość wzrasta do tych 150-170km, ale nie musiałbym jej osiągać jadąc swobodnie te 85-90 km/h
25. Dodane przez Kierowca, w dniu - 30-07-2018 09:12
Do 17. No widzisz młody człowieku... i po co kupowałeś to 24 letnie (starsze od ciebie?) 150KM BMW ??? Nie lepiej było sobie Matiza kupić? Ha ha ha.
26. Dodane przez ja, w dniu - 30-07-2018 09:27
Przeczytajcie definicję co to jest pojazd samochodowy.
27. Dodane przez do 16, w dniu - 30-07-2018 09:41
N(...).Ta różnica 20 czy 60 km/h to był sarkazm którego nie byłeś w stanie zrozumieć lub nie potrafiłeś.Chodzi o to że są kierowcy którym się nie śpieszy i jadą 60km/h w dobrych warunkach atmosferycznych (o takie chodzi)tam gdzie normalnie można jechać 90km/h przez co stwarzają zagrożenie innym kierowcą.
28. Dodane przez Megane, w dniu - 30-07-2018 11:11
Nie wiem co się stało ale kierujący Matizem albo zasłabł albo zasnął. W każdym razie zjechał bardzo powoli (nie gwałtownie) na przeciwległy pas ruchu. 
 
To że przywalił w Megane w mojej ocenie mu bardzo pomogło (nie wiem jaki jest stan kierowcy) ale na pewno schamował na tyle że kolejne uderzenie w Mondeo było już słabsze niż jakby to była jedna czołowa kolizja. I finalnie efekt by by DUŻO gorszy. 
 
Powiedzmy że wiem o czym pisze...
29. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 30-07-2018 11:54
Z wymiany zdań między miszczami kierownicy wyłania się jeden wniosek - furami z gnojem niektórym powozić skoro na drodze za wolno jeżdżą. Jeden chwali się jakimiś nędznymi 230 kucykami i udowadnia tym, że nie dorósł by mógł poruszać się po drogach publicznych.  
Wyjedź sobie miszczu do Niemiec, Szwajcarii czy innego kraju gdzie nauczą cię kultury. Wjedź Niemcowi przed maskę a założę się, że zadzwoni na Policję i skasują cię na owe 230 tylko w Euro. 
Kultura jazdy wymaga od ciebie szacunku również dla tego Malucha z 23 końmi.
30. Dodane przez Też kierowca, w dniu - 30-07-2018 12:15
Widzę ze mądrzejszy jesteś od Polskiego Radia. Powiem ci tylko tyle, może osoba jadąca te 60km wczoraj odebrała prawo jazdy?? Może coś z samochodem nie halo i chce bezpiecznie dojechać te kilka km do domu?? Wiem, wiem, ty od razu jechałeś 90 a przy wyprzedzaniu nawet 170 :) Więcej wyrozumiałości to i sarkazm :) ci nie będzie potrzebny. No i życzę ci żebyś przejechał tak ja niemal całą Europę, + - milion km. bez wypadku.
31. Dodane przez do 30, w dniu - 30-07-2018 15:31
te Twoje może,może może i tak nie usprawiedliwia tego że taka osoba stwarza dodatkowe zagrożenie na drodze.
32. Dodane przez Marek, w dniu - 30-07-2018 17:11
Nie wyprzedzał. Wyglądało na to że zasnął. Wiem widziałem bo jechałem za Mitsubishi które wlanelo jeszcze w tego forda. Wypadek straszny, ale bardziej mnie przeraża że prócz mnie i jednego Pana i kobiety z Mitsubishi nikt nie ruszył na pomoc. Znieczulica okropna!!! Nie wiesz, boisz się, ok, ale podejdź będzie ktoś co będzie wiedział i powie Ci co robić. Nie miałem kogo postawić do poszkodowanych żeby patrzeć na nich. Przy wypadkach jest tak - teraz stoi gada a za 5 min trzeba go reanimować.Dziekuje Panu i Pani że się odważyli lepiej troje niż nikt...
33. Dodane przez Też kierowca., w dniu - 30-07-2018 17:16
31. Boję się bardziej idiotów w swoich 25 letnich gruchotach, z silnikami 150 a nawet 250KM jadących 170km/h i szybciej. Uważaj, oni ci więcej krzywdy zrobią, ci "kierowcy" nie stwarzają dodatkowego zagrożenia - oni stwarzają bezpośrednie zagrożenie!
34. Dodane przez Marek, w dniu - 30-07-2018 21:56
Do 28 Megane. Na pewno masz rację,to że w Ciebie uderzył uratowali życie chłopcu i ojcu. Na szczęście na to całe zdarzenie najechała przypadkowa karetka z bardzo rozgarniętymi ratownikami. I wszystko szło pięknie i szybko i profesjonalnie. Moim największym bohaterem jest chłopiec z Mondeo który dał swojego misia chłopcu z Matiza żeby się trochę mógł uspokoić.zycze wszystkim poszkodowanym szybkiego powrotu do zdrowia.pozdrawiam Galaxy z przyczepą.
35. Dodane przez Ona, w dniu - 30-07-2018 22:41
Do 32, bohaterze - wiesz nie każdy ma możliwość żeby podejść. Dwójki małych dzieci nie zostawię samych sobie w samochodzie. Także nie oceniaj innych. Karetka była praktycznie odrazu i całe szczęście.
36. Dodane przez ronin, w dniu - 31-07-2018 00:28
po komentarzach widać, że na drogach nadal toczy się wojna i toczyć się będzie. To wojna między tymi, którzy swoje uprawnienia pozyskali w innej rzeczywistości, 40 lat temu i są święcie przekonani, że dobrymi kierowcami są tylko ci, którzy jeżdżą tak, jak oni. Wszyscy inni są samobójcami, mordercami i w najlepszym wypadku cwaniakami. Po drugiej stronie barykady są właśnie 'cwaniacy', którzy uważają, że 1) w warunkach na to pozwalających należy jeździć z prędkością nie utrudniających innym ruchu, 2) wyprzedzanie jest normalnym manewrem, a obowiązkiem wyprzedzanego jest udostępnienie miejsca na wykonanie tego manewru bezpiecznie, 3) że na rondzie przed opuszczeniem go należy włączać prawy kierunkowskaz, żeby dać sygnał dojeżdżającym do ronda, że nie muszą się zatrzymywać i mogą na nie wjechać, oszczędzając klocki hamulcowe i paliwo, 4) że pasem zanikającym należy się poruszać tak długo, jak to możliwe i przed zwężką obowiązuje domyślna zasada "zamka" (inaczej "jeden na jeden") i że ci, którzy właśnie tak jeżdżą nie są drogowymi cwaniakami, a po prostu kierowcami upłynniającymi ruch. Niestety, wojna jeszcze potrwa, dopóki żyją tzw. kierowcy, którzy "nigdy nie mieli wypadku" (czytać ze zrozumieniem)
37. Dodane przez Marek, w dniu - 31-07-2018 09:15
Do 35 Ona. Rozumiem że dwadzieścia aut z jednej jak i z drugiej strony to były same auta z jednym rodzicem i dziećmi w autobusach i ciężarówkach też. Ja nie oceniam, ja mówię o tym co odczułem a odczułem znieczulicę. A prawo polskie nakłada obowiązek udzielania pierwszej pomocy na każdego kto widzi i jest w pobliżu miejsca zdarzenia, oczywiście bez narażenia swojego zdrowia lub życia. Karetka owszem była bardzo szybko ale jak leciało się do poszkodowanych to nie wiedziałem czy jakaś karetka pojawi się za minutę czy za dziesięć. A nabijanie się z kogoś co zrobił co kolwiek i nazywanie go z nutą ironii "bohaterem", a samemu nie zrobienie nic, jest przynajmniej nie na miejscu.
38. Dodane przez Emeryt, w dniu - 31-07-2018 10:26
36. Człowieku jak ja jeździłem na tak zwany zamek, to ty w pampersa waliłeś (3 lata na kontrakcie na zachodzie). Dobrze to napisałeś "Po drugiej stronie są cwaniacy" nie dodałeś że najczęściej z bejsbolem za siedzeniem.
reklama
39. Dodane przez Megane, w dniu - 31-07-2018 11:59
No ja się dobrze nie otrząsnąłem a już była pierwsza karetka. Nie wiem, po minucie może. A pozostałe karetki i strażacy też w zasadzie po chwili.  
 
Widzę że tutaj dużo ludzi pisze o szybkiej jeździe ale to naprawdę nie ten przypadek. Prosta droga, spokojna jazda, piękne popołudnie, mały ruch, sobota... nie ma prawa się nic zdarzyć...  
 
Tak naprawdę gdyby to nie był matiz a cięższe auto to.... Także szczęście w nieszczęściu.
40. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 31-07-2018 12:14
do ronina 
Wyprzedzający powinien tak wybrać moment wyprzedzania by wyprzedzany nie musiał ani hamować ani specjalnie robić "miejsce" wyprzedzającemu. Nigdzie nie jest napisane, że jest obowiązek wyprzedzania co widać wyraźnie w krajach gdzie kierowcy z furmanek przesiedli się do samochodów kilkadziesiąt lat wcześniej niż w Polsce. Jesteś przykładem ułańskiej jazdy, co mi tam będzie jakiś cienkuś jechał i hołdujesz 11 przykazaniu - Nie będziesz miał innych samochodów przed sobą. 
Ostatnio taki DPL w passacie w Grodźcu Małym wyprzedzał na przejściu dla pieszych, na podwójnej ciągłej, zajechał drogę większemu od siebie i mocniejszemu co zmusiło go do hamowania i dziwię się, że wpuścił cwaniaka przed siebie i to na zakręcie. Ile ten idiota nadrobił wyprzedzając pięć czy sześć samochodów? Piętnaście sekund wjechał na most wcześniej od innych potrafiących być bezpiecznymi kierowcami? Nigdzie nie jest zapisane też, że gdy jest dozwolone 90 km/h to należy jechać owe 90 a gdy komuś się spieszy to patrz Prawo o ruchu drogowym.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust