Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
gmina-polkowice.gif
Start arrow Polkowice arrow Rady osiedli w nowej formule

Zmiana zadań, kilkuosobowy zarząd i nowe granice osiedli

Rady osiedli w nowej formule

06.03.2020. Radio Elka, Kasia Rososzko

Władze gminy Polkowice mają nową koncepcję funkcjonowania na terenie miasta rad osiedli, bo jak twierdzą „dotychczasowa formuła się wyczerpała”. Konsultacje społeczne w tej sprawie ruszyły i potrwają do 10 marca. Jakie zmiany proponowane są mieszkańcom?
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Proponujemy, aby rady osiedlowe, które dzisiaj funkcjonują w liczbie 15 osób, zostały zamienione na walne zgromadzenia mieszkańców, które będą wybierały spośród siebie zarządy osiedli w postaci 5 osób. Te zarządy będą skupiały się głównie na współpracy z burmistrzem, urzędem gminy oraz radnymi w kwestiach dotyczących funkcjonowania osiedli, realizacji potrzebnych inwestycji, czy rozwiązywania problemów. Dla przykładu, osiedle Stare Miasto liczące 513 mieszkańców miało 15 radnych i tyle samo miało ich osiedle Sienkiewicza
liczące ponad 4600 mieszkańców. Ta formuła nie działała dobrze. Zauważamy, że na innych osiedlach, gdzie jest mniej radnych, bo np. pewne osoby zrezygnowały, to te rady działają o wiele sprawniej
- mówi Wojciech Żbikowski pełnomocnik burmistrza Polkowic ds. komunikacji z mieszkańcami.

Zmienić mają się także kompetencje rad osiedli. Nie będą one już współorganizatorem przedsięwzięć związanych ze sportem, kulturą czy zdrowiem. Co istotne, rady osiedlowe utracą także możliwość organizacji wycieczek osiedlowych, które cieszyły się dużą popularnością wśród mieszkańców. Zadania te mają być w całości realizowane przez dotychczasowych partnerów - Centrum Kultury i Polkowickie Centrum Usług Zdrowotnych. Przedmiotem konsultacji są także diety osiedlowych radnych. Będą one obowiązywać nadal i najprawdopodobniej w takiej samej wysokości. A przypomnijmy - zwykły radny za swoją działalność na rzecz osiedla otrzymywał 100 zł, a przewodniczący - 500 zł miesięcznie.

Kolejną propozycją jest także zmiana granic osiedli. - Obecnie rady funkcjonują na dziesięciu obszarach. Zaproponowaliśmy, aby połączyć Polankę z częścią osiedla Staszica, osiedle Dąbrowskiego z Hubala i tą drugą częścią Staszica oraz, aby połączyć Stare Miasto z Centrum. Te obszary już są w pewnym stopniu połączone, mają ze sobą wiele wspólnego. W poprzednich latach np. organizowały wspólnie rożne imprezy integracyjne - dodaje W. Żbikowski.

Konsultacje społeczne w tej sprawie przeprowadzane są dwutorowo. Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi pisemnie, podczas spotkań w Urzędzie Gminy - od 4 do 9 marca. Do 10 marca potrwa natomiast internetowa ankieta na stronie: konsultacje.polkowice.eu

Rady osiedli działają w Polkowicach od 2014 roku. Obecnie jest ich 10, a w ich skład wchodzi w sumie 150 osób. Na diety radnych rokrocznie gmina przeznaczała ponad 220 tys. zł, a o około milion złotych rocznie uszczuplał się budżet gminy z tytułu organizacji osiedlowych imprez, przedsięwzięć kulturalnych, sportowych czy akcji zdrowotnych.

 
Komentarze (94)
1. Dodane przez zenek, w dniu - 06-03-2020 10:27
dobra wiadomość, konic z wycieczkami
2. Dodane przez Ściema, w dniu - 06-03-2020 10:38
Lepiej zabrać mieszkańcom i dać swoim. Na kolejne etaty dla radnych i ich żon, na kolesi którym trzeba się odwdzięczyć, na promocję w postaci głupkowatych filmików z jedzenia przez władze pączków na przykład, na propagandę jak to w polkowicach jest teraz różowo, ale nie jest. Przecież mieszkańcy, którzy korzystają ze środków w ramach osiedli zamiast na zajęcia będą mogli pójść na mecz kopaczy, co to dostali ponad 3 miliony dotacji. Ot taka lepsza rzeczywistość.
3. Dodane przez Tu, w dniu - 06-03-2020 10:41
Nie wierzę, że pobierają wynagrodzenie - jeżeli tak to świadczy o gospodarności gminy. Rola rad się wyczerpała ? Jaka rola ?
4. Dodane przez Jeszcze, w dniu - 06-03-2020 10:45
Konsultacje społeczne , głosowanie na facebook , oczekiwania mieszkańców ?!? Zróbmy głosowanie czy środki miejskie przekazać mieszkańcom ? Jaki będzie wynik.
5. Dodane przez ola, w dniu - 06-03-2020 10:47
Rozgonić to wszystko trzeba było. Wycieczki znajomych, na zajęciach fitness po 2 osoby i darmowe bilety do kina!!
6. Dodane przez Fortuna, w dniu - 06-03-2020 10:58
I pomyśleć ze te całe zamieszanie z Radami Osiedlowymi to tylko pokłosie wojenki miedzy dwoma radnymi z Dolnych Polkowic. A kto za to płaci ?! Pan płaci, pani płaci. My mieszkańcy za wojnę na gorze płącimy. Czy o take Polkowice my walczyli ?!
7. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 06-03-2020 10:59
Czas start !
8. Dodane przez Tu, w dniu - 06-03-2020 10:59
Nie wierzę, że pobierają wynagrodzenie - jeżeli tak to świadczy o gospodarności gminy. Rola rad się wyczerpała ? Jaka rola ?
9. Dodane przez Maria, w dniu - 06-03-2020 11:08
A dlaczego nie będzie już badań medycznych. Z tego co wiem, to zawsze było bardzo duże zainteresowanie. Sama z racji problemów z kręgosłupem brałam udział, a także dzieci. Czy rządzącym nie zależy na zdrowym społeczeństwie? Mam jeszcze pytanie kiedy będzie tomograf?
10. Dodane przez Obserwator, w dniu - 06-03-2020 11:09
Zmiana jest pozorna A głównym jej celem jest tak naprawde zmniejszenie pieniędzy na RO . Tęsknimy już za Wabikiem.
reklama
11. Dodane przez Też mi zmiany.., w dniu - 06-03-2020 11:13
Acha, czyli najpierw pełnomocnik burmistrza twierdzi że to niesprawiedliwe że mniejsze osiedle ma w radzie 15 osób i dużo większe osiedle ma w radzie też 15 osób, i trzeba to zmienić, więc.. każde osiedle będzie teraz miało po 5 osób, przy czym połączy się niektóre osiedla ze sobą, więc na jeszcze większą ilość ludzi przypadnie 5 osób radnych, a na mniejsze osiedla też przypadnie 5 osób. I co to niby zmienia? Tylko liczba ludzi w radzie się zmniejszy, formuła pozostaje taka sama! Dodatkowo rady będą miały jeszcze mniej do gadania niż do tej pory. Po co one w ogóle będą w takim razie?
12. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 06-03-2020 11:17
No super, zabierze się radom to co najbardziej podobało się mieszkańcom, czyli wycieczki i organizację imprez... 
 
Teraz zamiast kilku wycieczek gdzie każde osiedle miało swoją i mieszkańcy osiedla mogli się zapisać będzie jedna wycieczka dla wszystkich na którą po jednym dniu już się nie będzie można zapisać bo nie będzie miejsc. Tak samo lokalne imprezy osiedlowe zmienią się w jedną dużą imprezę pewnie koło Grzybka gdzie większość osób musi podjechać samochodem zamiast podejść sobie blisko domu żeby się pobawić. Beznadziejny pomysł.
13. Dodane przez Robert, w dniu - 06-03-2020 11:29
Miliony na bzdety rad osiedlowych przez tyle lat.. a zwykły mieszkaniec nic z tego nie miał
14. Dodane przez Robert z Polanki, w dniu - 06-03-2020 11:34
O ile pomysł ze zmniejszeniem ilości ludzi w radzie nie jest taki zły, to takie mocne ograniczenie ich jest bez sensu. Właśnie po to były te rady żeby organizować sprawy dla swojego osiedla. Nie twierdzę że wszystko robiły i robią dobrze, ale taka duża zmiana praktycznie pozbawia rady jakiegokolwiek sensu. Za dużo im już do pracy nie zostaje.
15. Dodane przez Xxx, w dniu - 06-03-2020 11:40
No właśnie za ten milion byłaby już droga np.Przemyslowa
16. Dodane przez Wiktoria, w dniu - 06-03-2020 11:46
Żenada
17. Dodane przez Hmm, w dniu - 06-03-2020 12:01
Wydaje mi się że rady w których członkowie zrezygnowali pracują sprawniej w mniejszym gronie nie dlatego że mniejsza grupa jest dla nich lepsza, tylko dlatego że te osoby które zrezygnowały szły do rad żeby coś dla siebie zyskać, a nie żeby pomagać i pracować w radzie. Tacy ludzie bardziej przeszkadzali będąc w radzie niż jakby ich wcale tam nie było, dlatego jak już sami zrezygnowali to radzie jest lżej bo zostały osoby które w końcu coś robią, a nie takie co tylko siedzą, przeszkadzają i chwalą się że są w radzie.  
 
Jakby te 15 osób od razu takie było to nie było by mowy o tym że taka grupa nie pracuje sprawnie. Ale to już od wyboru przez mieszkańców członków rady zależy kto w niej pracuje.
18. Dodane przez hahaha, w dniu - 06-03-2020 12:03
Przecież na te spotkania rad osiedlowych mogą przychodzić mieszkańcy, ale i tak mało kto to robi. Jak wy sobie wyobrażacie te walne zgromadzenia mieszkańców osiedli, i gdzie one niby miałyby się odbywać?
19. Dodane przez Ada, w dniu - 06-03-2020 12:10
ciekawe dlaczego przez cały dzień nie działał system do głosowania ;/ za dużo tych przypadków ostatnio. Plakat o konsultacjach strasznie ubogi, nie było wiadomo o co chodzi w konsultacjach. Zamierzone działanie, żeby tylko "wyszło po mojemu"?
20. Dodane przez śmiech na sali, w dniu - 06-03-2020 12:14
ten artykuł powinien ukazać się co najmniej przed 4 marca, a tutaj piszecie o konsultacjach w urzędzie, gdzie już kilka się odbyło i nie da się ich powtórzyć. A akcja informacyjna o konsultacjach to jakaś straszna parodia
21. Dodane przez Marek, w dniu - 06-03-2020 12:20
po co łączyć Hubala, które samo ma ponad 2000 mieszkańców? Wystarczy połączyć Dąbrowskiego i Staszica i wyjdzie duże osiedle. W ogóle nie przemyślane decyzje
22. Dodane przez Leon, w dniu - 06-03-2020 12:23
A charytatywnie nie da rady za co kase brali za nic lepiej te pieniążki przekazać na pilniejsze cele np.spłatę kredytów
23. Dodane przez Do kom 1, w dniu - 06-03-2020 12:25
I to jest niby dobra wiadomość? Zabrać mieszkańcom lokalne zajęcia i wycieczki i zrobić jedne wspólne na które trzeba daleko jeździć i jest dużo miejsc. No fantastyczny pomysł, przecież to żadna różnica czy ktoś ma podejść 200m czy 5km, wcale mu to nie będzie przeszkadzać że jest dalej. Albo że na jedną wycieczkę jest 40 miejsc na całe miasto, na pewno wszyscy co by chcieli jechać pojadą. No słów brakuje.
24. Dodane przez robert, w dniu - 06-03-2020 12:28
i bardzo dobrze. w końcu z tym koniec
25. Dodane przez Viki, w dniu - 06-03-2020 12:31
Bardzo dobra decyzja!!!!
26. Dodane przez Robert, w dniu - 06-03-2020 12:33
Znowu się zaczyna. Wszędzie szukają oszczędności. A rady działają bardzo dobrze. Nie wiem o co się czepiacie.
27. Dodane przez Johnas, w dniu - 06-03-2020 12:39
Nie wiem ile zarabia ten poelnomocnik, ale ten drugi ma ponad 10 000 zł miesięcznie. Ten pewnie podobnie. Było w internecie z informacji publicznej, ale szybko wyparowało. Na takie etaty brakuje pieniędzy. Trzeba je zabrać np. osiedlom
28. Dodane przez Monia, w dniu - 06-03-2020 12:45
jestem na NIE, dzieci korzystały z warsztatów, w każdym miesiącu inne, badania dla osób starszych itd. Z tego władza chce nas okraść! Wystarczyło ograniczyć liczbę radnych, a nie mieszać w uprawnieniach rad. Mieliście być lepsi od PDMP, a co raz więcej gorszego się dzieje.
29. Dodane przez Filip, w dniu - 06-03-2020 12:47
Czy tym własnie zajmował się przez caly rok w urzedzie pan pelnomocnik Wojciech. Jesli tak, to gratuluje absurdalnego pomyslu, a w zasadzie dalszego paralizu Osiedli. Ile poszlo tysiecy na miesiac na zatrudnianie takich "specjalistów". Co do samych konsultacji, to jest to jakaś kpina, siedza 4 osoby nic nie omawiaja tylko daja 2 kartki. Całkoity brak pomysłu na usprawnienie dzialania osiedli. Ale czego sěe tu mozna lepszego spodziewać. Oj przejedziecie sie jeszcze na tych radach.
30. Dodane przez Do 23, w dniu - 06-03-2020 12:58
racja, a w zamyśle działania rad miała być integracja wewnątrz osiedla. Ale przecież to pomyśl poprzedników. A wszystko co po PDMP to musi być złe
31. Dodane przez Kolejne etaty, w dniu - 06-03-2020 13:02
na bip urzędu jest kilka ciekawych ogłoszeń, (...), kolejne ogłoszenie o naborze na stanowisko w promocji, urząd się rozpycha i rozpycha a pieniędzy na wynagrodzenia potrzeba!! ot taka sytuacja
32. Dodane przez do 12., w dniu - 06-03-2020 13:05
Drogi Mieszkańcu przyznaję ci rację i przybijam piątkę. Co to ma być, kurza stopa, teraz trzeba będzie po darmową kiełbasę lecieć daleko na imprezę na inne osiedle, a tak do tej pory wystarczyło wyjść z klatki i cyk już jest darmowy obiadek. Tylko, żeby o musztardzie pamiętali, motyla noga.
33. Dodane przez DDD, w dniu - 06-03-2020 13:08
dziwnym trafem, osoby ostatnio zatrudnione w gminie, mają polubione lepsze na fejsie
34. Dodane przez do kom. 23, w dniu - 06-03-2020 13:10
Tak jest, masz całkowitą rację. Co to w ogóle ma być, teraz trzeba będzie stać w kolejce jak za komuny od 4 rano przed Centrum Kultury, żeby się zapisać na darmową wycieczkę. Wstydzili by się, kazać płacić za zajęcia, jak nam się to po prostu należy.Za darmo.
35. Dodane przez polkowiczanin, w dniu - 06-03-2020 13:52
Gdyby te pieniądze zaoszczędzone w związku z reorganizacją RO poszły na poprawę i obniżenie kosztów życia mieszkańców Gminy Polkowice, np. opłaty za wodę i ścieki, CO, opieka lekarska, itp. to miałoby to sens. Ale mam wątpliwości, co do głównej przyczyny tej "reformy". Obawiam się, że kom. 31 może być trafny.
36. Dodane przez PDMP wróć, w dniu - 06-03-2020 14:02
To jest skandal. Proponuję zwolnić tych wszystkich pełnomocników i najemników z Lubina, Wrocławia, Chocianowa, Milicza, Wołowa pozatrudnianych w urzędzie i spółkach. Ograniczyć promocje na śmieszne filmiki i gazetki. Będę oszczędności w milionach.
37. Dodane przez hanna, w dniu - 06-03-2020 14:16
Bardzo dobra wiadomość tak trzymać.Te rady osiedlowe to są śmieszne.Skowyt skowyt przegranych.Ponad rok mija od wyborów a oni wyją i wyją a to dzień tylko!!!!
38. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 06-03-2020 14:20
Do kom 32 
Drogi trollu, idź być trollem gdzie indziej. Poczytaj sobie komentarze, to może zrozumiesz jaki jest cel lokalnych imprez i zajęć dla mieszkańców. Podpowiem ci, głównym zamiarem takich imprez jest integracja mieszkańców osiedli i możliwość korzystania z zajęć przez dzieci i dorosłych którzy z różnych względów nie mogą uczestniczyć w tych oddalonych od nich o kilka kilometrów. Polkowice to miasto którego duża część to dość nowe, szybko rozrastające się osiedla. Osiedla które nie są zgrane, ludzie prawie się nie znają, nie rozpoznają sąsiadów mieszkających dalej niż płot od nich.  
 
Bardzo ważne jest by sąsiedzi znali się, mieli do siebie zaufanie, czuli się w swojej okolicy bezpiecznie i chcieli o nią wspólnie dbać. Do tego potrzebna jest integracja mieszkańców, która musi mieć warunki żeby się odbyć. Najlepsze do tego są właśnie lokalne imprezy i wycieczki, gdzie sąsiedzi wspólnie spędzają czas, mają do tego wyznaczone miejsce, zapewnioną rozrywkę. Jak wyglądałaby integracja na imprezie dla całego miasta, które ma 20 tysięcy mieszkańców? I ile mieszkańców będzie się mogło zapisać na jedną wycieczkę, nawet jak byłaby zwiększona ilość miejsc? W tym momencie na niektóre wycieczki już po dwóch dniach nie ma miejsc, to co dopiero będzie kiedy wszyscy będą mieli wspólną? Dlaczego coś co w wielu miastach jest bardzo chwalone od razu uważasz za niepotrzebne? Bo ktoś nie z twojej "partii" to wymyślił? Jak coś daje duże korzyści to nie ma sensu tego zmieniać na siłę. Nie wszystkie zmiany wychodzą na lepsze.
39. Dodane przez Do 37, w dniu - 06-03-2020 14:22
Do 37 
Ale w radach osiedli są teraz zwolennicy Lepszych. Więc kto tu teraz wyje? Popatrz na przykład na rade osiedla Polkowice, sami swoi kolegów z LP, nawet niektórzy radni się załapali.
40. Dodane przez hanna, w dniu - 06-03-2020 14:36
Do 32 i 34 
Cieszę się że napisałeś te komentarze, będziesz przykładem dla innych. Chciałam napisać że takie śmieszkowanie z innych jest bardzo słabe, nic tym nie osiągasz. Jak masz pisać takie bzdury to najlepiej wcale nic nie pisz. Szkoda mi takich ludzi jak ty, bo nie potrafią w inny sposób uzyskać uwagi innych. A uwierz mi, są na to lepsze sposoby, spróbuj ich czasem ;) 
 
A rady są jakie są, każdy ma inne zdanie na ich temat. Ogólnie jednak są bardzo pozytywne, wiele ludzi na osiedlach dzięki nim się w końcu poznało, bo mieli powód by wyjść w swojej okolicy coś porobić - w końcu coś się tam działo :) Tak trzymać, rady osiedlowe robią z tym naprawdę dobrą robotę :)
41. Dodane przez PawełnieGaweł, w dniu - 06-03-2020 14:38
Tak, byle oszczędzić na radach, a wszystkie pieniądze nie trafią do mieszkańców tylko na pensje do nowych urzędników. Rady są dobre, może nie zawsze im się wszystko udawało, ale ogólnie świetnie sobie radzą, i tak powinno zostać! Odczepcie się od rad, szukajcie oszczędności gdzie indziej!
42. Dodane przez Paweł, w dniu - 06-03-2020 14:49
Do hanna,jaki skowyt,mógł byś sobie darować drogi internauto,to właśnie jest mowa nienawiści,jak nie masz nic ciekawego do napisania to nie pisz,pewnie jesteś zwolennikiem obecnej władzy-to przypomnę Ci żaden z radnych L.P nie obejmie stanowiska kierowniczego w spółkach gminnych i co .A wraając do Rad osiedlowych,to przy tak ubogiej ofercie PCUZ,jednej przychodni to badania pronowane przez R.O to wybawienie,i z tego co się orientuje to parę osób dowiedziało się o swoich schorzeniach i to im uratowało życie,więc nie wyśmiewaj.Potrzebna jest reorganizacja na pewno ale czy w proponowanej formie!NA moich konsultacjach nie było żadnego radnego miejskiego,tak im zależy. Obserwator p.P
reklama
43. Dodane przez basia, w dniu - 06-03-2020 14:55
Płaczą beneficjenci tych rad osiedli. Zapłacie w końcu te 14 złoty za bilet do kina a nie ciągnięcie kasę z naszych podatków
44. Dodane przez Do kom. 37, w dniu - 06-03-2020 15:02
Krzysiu, płyta Ci się zacięła?
45. Dodane przez do 35, w dniu - 06-03-2020 15:06
Wyobraź sobie 10 osób jak pełnomocnik, główny specjalista, itd. wysokopłatne nowe stanowiska, etatów których wcześniej nie było. Przyjmijmy 10 tys na wynagrodzenie, co daje 100 tysięcy miesięcznie, rocznie 1 milion 300 tysięcy, nie licząc nagród, wczasowego i innych socjali. A to tylko gmina np., a w spółkach i jednostkach gminnych jak wygląda sytuacja? Może się okazać, że na wynagrodzenia nowych ludzi potrzeba ze 2 może 3 miliony złotych.
46. Dodane przez Lucas, w dniu - 06-03-2020 15:06
Rady bardzo dobrze działają, po co to zmieniać? Zamiast zabierać im uprawnienia może faktycznie zmniejszcie liczbę członków, ale czemu ograniczać imprezy, zajęcia i wycieczki dla mieszkańców? Popieram komentarz 23 i 30, zajęcia miały integrować mieszkańców osiedla, całkiem nieźle to wychodzi. Nie wszystkie pomysły poprzedników są złe! Zmieńcie sposób wybierania rady i ograniczcie liczbę jej członków, ale nie zabierajcie rzeczy dla których te rady powstały!
47. Dodane przez do Hanna, w dniu - 06-03-2020 15:13
oni już dawno przestali wyć, jeśli w ogóle wyli. Już drugi rok leci, a wy ciągle zrzucacie wszystko na PDMP. Skowyt to jest, ale raczej pani i lepszych. Zadłużenie dobije do 141 mln i nie wiadomo czy się na tym skończy, to jak dobrze liczę o 80 mln WIĘCEJ niż za PDMP
48. Dodane przez AntyKomunista, w dniu - 06-03-2020 15:17
Brawo kom 11! 
Całkowicie się z Tobą zgadzam!
49. Dodane przez tatattata, w dniu - 06-03-2020 15:28
Do basia 
Już parę osób o tym pisało, ale powtórzę jeszcze raz: wycieczki nie są darmowe, są dofinansowane przez rady, ale mieszkańcy płacą za nie - wprawdzie mniejsze kwoty dzięki temu dofinansowaniu, ale płacą. Więc przestańcie pisać bzdury o darmowych wycieczkach. Poczytajcie najpierw zanim zaczniecie takie kłamstwa pisać.
50. Dodane przez Do 43, w dniu - 06-03-2020 16:46
Równie dobrze mogłabyś zapłacić za bilet komunikacji miejskiej,valbo kupić sobie rower. A nie wszystko z podatków!
51. Dodane przez Polkowiczanin, w dniu - 06-03-2020 17:01
Lepkie Polkowice (...) wszystko.Macie co chcieliście!!!
52. Dodane przez Zenek, w dniu - 06-03-2020 17:11
Tak wycieczki i bilety są finansowane przez ludzi.  
Bilet warty 100 zł jest dla członka rady za 10 zł 
Tak samo z wycieczkami płacą 5 zł
53. Dodane przez Robert, w dniu - 06-03-2020 17:17
Ludzie odunieci od koryta marudzą najwięcej. Likwidacja rad to jedyne rozwiązanie
54. Dodane przez Fifka, w dniu - 06-03-2020 17:38
Zniszczyć wszystko i dalej zadłużać gminę to jest to!!!! I te wszystkie transparentne konkursy !!!! A miało być lepiej. Nasz człowiek ten Pan Burmistrz miało mu zależeć a wszytki niszczy !!!!
55. Dodane przez Oskar, w dniu - 06-03-2020 17:40
Czy pan pełnomocnik może wyjaśnic co sie kryje tak naprawde pod określeniem "wyczerpała się dotychczasowa formuła". Czy chodzi tylko o szukanie pozornych oszczędności kosztem zwykłych mieszkanców z powodu rosnacego zadłużenia gminy i koniecznych oszczędności?. Jeśli tak to proszę niech tzw. lepsza władza zacznie od siebie i zlikwiduje stanowiska pełnomocników i pseudo dyrektorów oraz ich zastępców. Wstyd aby oszczedzać na ludziach.
56. Dodane przez DanTe, w dniu - 06-03-2020 17:55
Czyli problem z dietami dla radnych osiedlowych (220 tysięcy) czy 1 (słownie: jednym) mionem z którego korzystają mieszkańcy? Budżet nie "uszczupla się" bo beneficjentami budżetu gminy są jego mieszkańcy. Rady osiedlowe od 2014 roku świetnie sobie radzą (może już trzeba pisać radziły). Komu w ratuszu rady osiedlowe przeszkadzają? A może problem jest w tym, że działają? Ludzie potrafią przyjść i porozmawiać ze sobą, coś fajnego zrobić dla swojego osiedla i ich mieszkańców, no. jak podzielić budżet (wcale nie tak duże pieniądze). Czyli rady osiedlowe działają lepiej jak "Lepsze ......" . Od przejęcia władzy nie zauważyłem alby lepiej mi się żyło w Polkowicach. Największym osiągnięciem obecnie panujących jest wy miana kilku prezesów, makieta na rondzie i górniczy wagonik. BRAWO! Aha przepraszam najważniejsze, bym zapomniał zmiana iluminacji świątecznej poprzez zastąpienie świątecznej na górniczą. DNO! Dlaczego ktoś uczepił się rad osiedlowych, ten 1 (słownie: jeden) milion z którego korzystają mieszkańcy to nawet nie 0,5% budżetu gminy. Odnośnie Pana Żbikowskiego to był kiedyś na posiedzeniu rady .... i przedstawiał jakieś bzdurne slajdy oraz recytował wcześniej przygotowany tekst. Niestety na pytania radnych osiedlowych w zakresie podstawowych obowiązków gminy nie potrafił udzielić odpowiedzi, a może nie posiadał takiej delegacji? Jeżeli rady osiedlowe w przeszłości podejmowały wspólne inicjatywy to nie oznacza to, że mają zostać połączone i każde przedsięwzięcie realizować wspólnie - bzdura totalna. Jaki cel ma wskazanie w artykule liczby mieszkańców osiedla Stare Miasto i osiedla Sienkiewicza przecież budżety tych osiedli są proporcjonalne, ustalone na podzastawie liczby mieszkańców? Na koniec dlaczego każda inicjatywa dziesięciu rad osiedlowych za każdym razem cieszyła się tak dużym zainteresowaniem? Pewnie dlatego że działa / działała!
57. Dodane przez Transparentność, w dniu - 06-03-2020 18:02
Po obsadzeniu stołków w jednostkach, gminie, spółkach zostały lepszym jeszcze rady nadzorcze spółek, ale jak widać po wymaganych kursach, certyfikatach i doświadczeniu raczej nikt z lepszych nie spełnia wymagań. Taki pic na wodę, obietnica wyborcza haha. Można nazwiska i koneksje do tej pory objętych stanowisk wymieniać i wymieniać. Ludzie mają oczy i widza co się wyprawia
58. Dodane przez Mieszkanka Polkowic, w dniu - 06-03-2020 18:18
A społecznie działać to nie Łaska a nie jazgac jeden na drugiego Proszę prześledzić nazwiska na tych listach członków "mąż i żona" no tak o 200 zł budżet podreperowany paluszki na zebraniu raz w miesiącu się poje za darmo wody popije. Śmiechu cała kupa. Nareszcie ktoś zmądrzał.
59. Dodane przez VIKI, w dniu - 06-03-2020 18:25
Bardzo dobra decyzja.Jestem za ograniczeniem kompetencji tych rad.Obrzydzenie robicie z tymi komentarzami lepkie. 
Jak dobrze przemyśleć to nie jest to złe. 
Wcale to nie jest głupie.
60. Dodane przez Do 58, w dniu - 06-03-2020 19:34
A jak się do tego mają niektóre nazwiska pracowników UJW?
61. Dodane przez Marcin, w dniu - 06-03-2020 19:55
A czy można powtórzyć jeszcze konsultacje w urzędzie? Wczoraj niestety odbywały się w godzinach mojej pracy. Z telefonu nie chce mi działać elektronicznie. Może jest więcej takich osób. Jakby w ostatni dzień zrobić jeszcze raz konsultacje dla wszystkich osiedli? Podsunie ktoś pomysł osobie odpowiedzialnej?
62. Dodane przez łukasz, w dniu - 06-03-2020 20:05
Nie szlochać tu mi gorszy sorcie.klajster i kolej wam zrobie
63. Dodane przez Jak już o Górniku, w dniu - 06-03-2020 20:57
Mówią, że jeden z decyzyjnych specjalistów w klubie, wyznaczonych defakto przez lepszych sypnął kiedyś dwójkę do klubowego pisuaru. Podobno pewne info z samego serca tej instytucji.
64. Dodane przez Laki Luk, w dniu - 06-03-2020 21:13
Dlaczego jesteście tacy niwdzięczni. Oszczędzam jak mogę. Dzisiaj np zabrałem dziewczynkom rajstopy a wcześniej choinkę. Ibiecałem przecież.
65. Dodane przez Polkowicccc, w dniu - 06-03-2020 21:42
Rady osiedli wymyśliło pdmp miało to być dla nich zaplecze polityczne, jako rodzic sam skorzystałem z kilku zaproszeń do kinaza 4 zł 4 osobowa rodzinka koledzy z Lubina Głogowa zazdrościli też byli Pca bo helios drogi.
66. Dodane przez Taktyka, w dniu - 06-03-2020 21:49
Pan opóźniony wie doskonale że to nie jego pomysł a w radzie siedzą zwolennicy pdmp. Grunt się pali pierwsza i ostatnia kadencja Pana p. Ludzie cieszą się z wycieczek zwłaszcza ci którzy mają więcej czasu, dzieciaki z zajęć w pca którego już nie ma. Rada stanowi zagrożenie trzeba wyeliminować i posrmtawic na solectwa możliwość decydowania na co ma być przeznaczone 20 tys. Żenada panie opóź.
67. Dodane przez Pdmpowiec, w dniu - 06-03-2020 21:57
Lepkie polkowice i ich oszczędności czy ktoś może policzyć o ile wzrosły koszty na płace dla różnych pełnomocników w gminie i spółkach gminnych, pdmp zatrudniało swoich ale z Polkowic i napewno nie płaciło tyle kasy co teraz rożnym pełnomocnikom i zonkom radnych
68. Dodane przez obserwator, w dniu - 06-03-2020 22:46
Ale sie motacie ,w kółko to samo piszecie,żenujące komentarze. 
Poziom pisania beznadziejny. 
Wierze,że Burmistrz Puźniecki z wami do końca zrobi porządek. 
Warto było zagłosować.
69. Dodane przez Do kom. 53, w dniu - 07-03-2020 07:40
Pisząc o korycie obrażasz tych wszystkich ludzi, którzy za te 100 zł poświęcają swój prywatny czas na spotkania, konsultacje, organizację warsztatów dla dzieci, zajęć dla mieszkańców. To w większości ludzie którzy głosowali za nową władzą, bo wierzyli w sens dalszych zmian w tym kierunku i lepsze polkowice. Niestety głosowali i uwierzyli po raz ostatni. Niewiele już zostało dla mieszkańców a i to chcecie ograniczyć lub zabrać. Przez ostatnie lata byliśmy wzorem dla sąsiadów w sprawie rad osiedlowych i budżetu obywatelskiego. Ale byliśmy. Każda władza przemija nawet ta absolutna z jaką mamy obecnie do czynienia w polkowicach. To juz tylko 3 lata. Pisząc zaś o samym korycie proszę nie mierzyć wszystkich własną miarą...
70. Dodane przez kaja, w dniu - 07-03-2020 07:49
Niezły spadek po PDMP!!! 
A wy się nakręcacie,głupoty piszecie.obrażacie Burmistrza. 
Co to za slowo póżny!!Nic nie niszczy, tylko przekształca te rady aby o wiele bardziej funkcjonowały.Jak ktoś tego nie rozumie to nie ma odpowiedniej wiedzy. 
I ma racje w tym co robi, jak i większość mieszkańców Polkowic.
71. Dodane przez Wania, w dniu - 07-03-2020 08:31
idiotyczne podejscie, zakladać ze wszystko co wymyslili poprzednicy jest zle, ale gdyby przyznali rację pomyslowi PDMP to by się pograzyli... temu trzeba zniszczyc? dzialania identyczne jak PO w kraju. ale zaraz zaraz...
72. Dodane przez Do68, w dniu - 07-03-2020 09:12
Porządek to mieszkańcy Gminy Polkowice przy wyborach zrobią z późnym!!!
73. Dodane przez do72, w dniu - 07-03-2020 09:41
A ja stawiam na 2 kadencję burmistrza, w obłęd popadniesz!!!!
74. Dodane przez do71,72, w dniu - 07-03-2020 09:55
Zluzuj gumkę bo ci strzeli,fobie dostałeć na punkcie burmistrza!!Myślisz,że on czyta takie wypociny twoje? ha ha 
Szpital coraz bliżej, współczuje że się tak ze sobą męczysz.
75. Dodane przez Do 70., w dniu - 07-03-2020 11:06
Przeczytaj że zrozumieniem nowe statuty, t am praktycznie nie ma w czym działać bo odbierane są kompetencje
76. Dodane przez Fela, w dniu - 07-03-2020 11:12
Nikt fobii nie dostał, po prostu nowy burmistrz zdążył już zawieść kilkukrotnie, zobaczymy za 3 lata
77. Dodane przez Matka, w dniu - 07-03-2020 13:58
Skandalem jest to że Dolnych Polkowicach nasze dzieci wdychają spaliny a w Sobinie będa obwodnice sobie budować.
78. Dodane przez do77, w dniu - 07-03-2020 17:03
Miejcie pretensje do byłej władzy. 
Idzcie do radnego K.na pewno wam pomoże buhaha
79. Dodane przez Zenek, w dniu - 07-03-2020 17:09
Nowe statuty zabierają zabawki osiedlowym radnym. Skończy się dzielenie pieniędzy na imprezki i wycieczki.  
Na dolnych na fitness chodziła podobno tylko jedna osoba żona ..... 
Co roku prawie 2 miliony żeby garstka moga się zabawić. W końcu z tym koniec
80. Dodane przez do 78-79, w dniu - 07-03-2020 18:35
buhaha jeszcze zobacycie jak ci ludzie z rad osiedlowych ich rodziny znajomi podziekują przy wyborach za Polkowice w Ruinie. Bo to co się wyprawia to nawet brak słów
reklama
81. Dodane przez Do 79, w dniu - 07-03-2020 19:34
Podobno, ale czy na pewno? U nas masa dzieci brała udział w warsztatach i innych zajęciach, osoby starsze w badaniach itd. podejrzewam że nie mieszkaz w Polkowicach i zazdrość bierze
82. Dodane przez wybory a prawo, w dniu - 07-03-2020 22:46
Jeśli kodeks wyborczy w ordynacji umieszczonej w Statutach Rad Osiedli z marca 2014r był bublem prawnym, to można zadać pytanie; Po co radni PdmP robili takie wybory dwukrotnie w 2014 i w 2018r? 
Po co wydawano nasze pieniądze na działalność tych rad? 
Student I roku prawa wie, że te wybory to była farsa !! 
Te wybory nie były tajne i nie odbyły dzień wolny od pracy. 
Nieprawidłowe konsultacje nad Statutami to osobny temat.
83. Dodane przez Darek, w dniu - 09-03-2020 08:25
Rady osiedlowe są bardzo dobre, jeśli tak bardzo chcecie zaoszczędzić kilka tysięcy to ograniczcie liczbę członków do 5 osób. Ale nie zabierajcie radom ich kompetencji i funduszy na działanie. Mieszkańcy osiedli naprawdę cieszą się że mogą korzystać z imprez, zajęć i wycieczek. I dużo osób z tego korzysta, sam chodzę na zajęcia gdzie frekwencja jest bardzo duża. Po zmianach rozumiem że zamiast do siebie to mam chodzić na PCA? Bez sensu, jak do PCA mam kawał drogi, a u siebie na osiedlu mogę sobie pieszo podejść kilkadziesiąt metrów. Tak jak tu piszą, w budżecie gminy to są groszowe oszczędności, zabranie tych pieniędzy z rad osiedlowych dla budżetu miasta nie zmieni to prawie nic, a dla mieszkańców zmieni się dużo, niestety na gorsze. Jaki jest sens zmieniać coś co działa?
84. Dodane przez Hipokryzja pełną parą, w dniu - 09-03-2020 09:10
Koszt remontu wiatraka: ponad 9 milionów złotych. Nikt nie próbował cofnąć decyzji poprzedniej władzy mimo że był na to czas i cała nowa władza zaakceptowała projekt który można było okroić tylko do remontu zewnętrznego wiatraka. Bo sam środek i kawiarnia to jakiś chybiony pomysł (kto tam będzie chodził na kawę, jak obok są 4 różne kawiarnie/restauracje/bary, a widok kawiarni z młyna wychodzi na biedronkę i dworzec pks, co tam warto oglądać, ścianę wiatraka?) Dodatkowo trzeba utrzymać kawiarnię i multimedialne wnętrze i co roku za to płacić (wstęp na wiatrak ma być darmowy więc nie zarobi to na siebie nawet ułamka kosztów). W sumie koszt utrzymania spokojnie przekroczy milion złotych rocznie. Czyli ponad 9 mln na remont + co roku 1 mln na utrzymanie. Ten pomysł jakoś nikomu nie przeszkadza, nie jest to żaden problem dla budżetu gminy. 
Ale wydawać co roku milion na fajne zajęcia, wycieczki i imprezy dla mieszkańców to już problem dla budżetu gminy, trzeba to ograniczyć bo przecież to takie koszty. No śmiać się tylko można.
85. Dodane przez Górniczy, w dniu - 09-03-2020 09:16
Ludzie starają się i w radach osiedlowych organizują fajne wycieczki, imprezy, zajęcia dla dorosłych i dla dzieci z których dużo osób korzysta - nagle zaczyna to komuś przeszkadzać. Przecież ten milion dla gminy to jest kropla w morzu, nic konkretnego za to więcej gmina nie zrobi. Mieszkańcy stracą tylko możliwości rozrywki - i tak finansowane z ich podatków, które chociaż w ten sposób się częściowo zwracają a nie są marnowane na jakieś kolejne dziwne pomysły i fanaberie. Rady powinny zostać takie jakie są, ograniczenie ich działania to bardzo zły pomysł.
86. Dodane przez Rocky, w dniu - 09-03-2020 10:08
Srodowisko się zmienia i wymaga innowacyjności a Polkowickie jest na dobrej drodze.Powodzenia.
87. Dodane przez do Rocky, w dniu - 09-03-2020 12:32
tylko dlaczego tyle kumoterstwa i nepotyzmu? jest tak samo jak za poprzedników albo może i gorzej. wypominane wysokie zarobki, a wcale nie biorą mniej. Widać że w mieście coś zaczyna się dziać, ale pod względem zatrudniania swojaków za niezłą kasę czuję się oszukany
88. Dodane przez Oko, w dniu - 09-03-2020 14:38
Rady osiedlowe są jak najbardziej dobre i pomagają mieszkańcom. Wszystkie imprezy i wycieczki przez nie organizowane to spore atrakcje dla rodzin. Moje dzieci korzystają z zajęć które organizują rady, sami z żoną korzystaliśmy z różnych warsztatów np. wielkanocnych. 
W końcu widzę na co idą też moje pieniądze. A jak się to wszystko zabierze to pieniądze rozejdą się nie wiadomo gdzie a my zostaniemy z niczym, jak zwykle.
89. Dodane przez polkowiczanka, w dniu - 10-03-2020 17:25
Czy taczki pod ratusz,czas szykować???
90. Dodane przez wybory a prawo, w dniu - 11-03-2020 22:00
do.88 
Rady Osiedlowe wybrane niezgodnie z ordynacją wyborczą czyli Statutem!! 
To tak ,jakby radnych do Gminy wybrać niezgodnie z prawem. 
Dokładnie tej samej Ustawie podlegają jedne i drugie wybory. 
Chodzi o ustawę o samorządzie gminnym z 8 marca 1990 r. według której przeprowadza się wybory Rad Osiedlowych i do Rady Gminy.Czy rady osiedlowe są potrzebne to osobny temat !!
91. Dodane przez Oko, w dniu - 12-03-2020 08:33
Do 90 
Nie wiem czemu piszesz to do mnie bo nic o tym nie pisałem, ale jak chcesz tak bardzo odpowiedź to proszę bardzo: 
Poczytaj o czym jest ten artykuł, właśnie o tym czy rady są potrzebne czy nie. Burmistrz chce ograniczyć ich możliwości, zabierając im przy tym fundusze. Z możliwości rad osiedlowych nie zostanie już prawie nic. Mi i ludziom których znam podoba się to co w tym momencie wykonują rady osiedlowe. Zarówno wycieczki, zajęcia jak i różne imprezy. A po zmianie które są proponowane wszystko to zniknie albo będzie bardzo mocno ograniczone. A pieniądze z tego rozmyją się i mieszkańcy tylko na tym stracą. Same negatywy.  
 
A co do tego co ty napisałeś, piszesz nie na temat. Nie o tym jest artykuł. Jak chcesz to pisz o tym dalej, ale nie pisz tego do konkretnych osób, bo to bez sensu. Nie poruszałem tego tematu i nie zamierzam z tobą na ten temat dyskutować bo po pierwsze mnie to nie interesuje, a po drugie nie o to w tym chodzi. Jak sobie poczytałeś, będą nowe wybory członków rady, pilnuj teraz władzy by nie zrobiła tego co poprzednicy, a nie będziesz musiał się rozpisywać o ustawach i wyborach pod każdym artykułem. I tyle.
92. Dodane przez do 90, w dniu - 12-03-2020 10:39
Gęgasz już o tym od 5 lat na miedziowym. Zgłoś sprawę do Prokuratury i przestan tu gęgać.
93. Dodane przez luk, w dniu - 12-03-2020 18:05
Zielona szkoła okrojona, wycieczki okrojone, jeden lekarz do karetki i na dyżur.Ale za to mamy autobus do Mordoru.
94. Dodane przez do.92, w dniu - 26-11-2021 21:59
do.92 
Sprawa została zgłoszona do organów sprawiedliwości. 
Jest już wyrok /poczytaj o tym na miedzioowe.pl z 24.11.2021r/ 
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu zakwestionował 2 uchwały Rady Gminy związane ze zmianą Statutu Gminy Polkowice i nowymi statutami osiedlowymi. 
Czekamy na uprawomocnienie wyroku.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama