Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Lubin arrow Groźny wypadek w centrum miasta

Poszkodowane trzy osoby trafiły do szpitala

Groźny wypadek w centrum miasta

31.03.2019. Radio Elka, Tomek Jóźwiak

(fot. Tomasz Jóźwiak)
Do poważnego wypadku doszło dzisiaj po południu w centrum Lubina. Na skrzyżowaniu Niepodległości z Armii Krajowej kierowca osobowego mitsubishi zderzył się z motocyklistą. W wypadku poszkodowane zostały trzy osoby. Na miejscu pracowali policjanci z wydziału ruchu drogowego i dochodzeniówki, którzy będą ustalać szczegółowe okoliczności tego zdarzenia. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Ze wstępnych ustaleń wynika, że kierowca ścigacza jechał od ronda Paderewskiego w kierunku Kaczyńskiego. Z przeciwnego kierunku podążało mitsubishi.
Kierowca osobówki skręcając w lewo w Armii Krajowej wymusił pierwszeństwo przejazdu i doszło do zderzenia z motocyklistą. Obaj kierujący mieli zielone światło, ale wszystkie skrzyżowania od Ścinawskiej do Hutniczej nie są już bezkolizyjne, dlatego kierowcy muszą bardzo uważać.

Do szpitala trafiły trzy osoby: 40-letni motocyklista oraz 29-letni mężczyzna i 28-letnia kobieta, którzy jechali osobówką. Na miejscu pracowali dochodzeniowcy i policjanci z drogówki, którzy dokonali oględzin i będą teraz wyjaśniać szczegółowy przebieg zdarzenia.
 
Komentarze (20)
1. Dodane przez Jaś, w dniu - 31-03-2019 20:20
Chciałbym poznać "geniusza" który zmienił światła na kolizyjne. Podobnych zdarzeń będzie więcej.
2. Dodane przez emeryt motocyklista, w dniu - 31-03-2019 21:09
do1 Bo kierowcy nie znają przepisów.
3. Dodane przez Anka, w dniu - 31-03-2019 21:53
Masakra. Glowna krzyzowka w Lubinie i kolizyjne swiatla. Bezpieczniej bylo bez swiatel.
4. Dodane przez Krzychu, w dniu - 31-03-2019 22:11
Też tak oberwałem kiedyś na kolizyjnych. Od kiedy CBF 600 to scigacz...
5. Dodane przez Głogowianin, w dniu - 31-03-2019 23:14
Nasi inżynierowie ostatnio wymyślają dziwne kompilacje znaków na ulicy wojska polskiego w Głogowie jadąc od nielubi w kierunku starostwa postawiono zakaz skrętu w lewo. Natomiast na sygnalizatorze jest strzałka na wprost i w lewo. Czy w takim razie mogę skręcić w lewo do biedronki czy nie mogę. O to jest pytanie. Co kierowca to inna interpretacja.
6. Dodane przez Taśmol, w dniu - 01-04-2019 00:13
Szczęść Boże :)
7. Dodane przez Motocyklista, w dniu - 01-04-2019 07:46
Myślał (...) że zdąży? No i nie zdążył
reklama
8. Dodane przez MieszkankaLubina, w dniu - 01-04-2019 08:14
Do kom2 bardziej powiedziałabym że to przyzwyczajenie do tego że był zawsze program świateł bezkolizyjnych a tu nagle taka zmiana a w dodatku nie zadbali o bardziej widoczną informacje o zmianie sygnalizacji świetlnej
9. Dodane przez Adam M, w dniu - 01-04-2019 08:42
mam tylko nadzieje ze wszyscy wyjdą bez szwanku z tego zdarzenia.
10. Dodane przez DLU, w dniu - 01-04-2019 08:57
Jeżeli Mitsubishi skręcało w stronę 'jamników' a motocykl jechał w stronę Bema,to proponuję bardzo dokładnie przyjrzeć się wysepce dla pieszych... Znaki na niej umieszczone szczelnie zasłaniają osobie skręcającej całą widoczność na oba pasy z naprzeciwka. Ciężko zauważyć samochód,a co dopiero motocykl... Ktoś chciał powiększyć bezpieczeństwo a zrobił pułapkę...
11. Dodane przez Rocky, w dniu - 01-04-2019 09:02
Jak trudne są takie spotkania-ito niewiele potrzeba Szczęśliwej drogi.
12. Dodane przez mieszaniec, w dniu - 01-04-2019 11:26
co to za pomysł z tą zmianą na kolizyjne? Już prawie nigdzie takich nie ma. Kto za to odpowiada? Kierowca osobówki winny, ale czy nie był przekonany, że ma wolną drogę, lub jechał na pamięć? Szkoda gościa na motocyklu najbardziej, bo niczym nie zawinił.
13. Dodane przez heh, w dniu - 01-04-2019 12:05
Klasyczny lewoskręt. Tak jest jak bezmózgi dostają prawo jazdy.
14. Dodane przez xxxxxxx, w dniu - 01-04-2019 13:34
Rocky weż się do pracy, a nie trolujesz wszystkie strony znafco wszystkiego.
15. Dodane przez Thaddy, w dniu - 01-04-2019 14:09
Ja widzę, że przy sygnalizatorach znajdują się nawet tabliczki informujące o zmianie programu sygnalizacji. Wraz z nową inwestycją należało się spodziewać, iż sama praca sygnalizacji świetlnej zostanie zoptymalizowana. 
 
Kierowca Mitsubishi jechał "na pamięć". Od kiedy to wolno zapominać o przepisach ruchu drogowego? W całej Polsce unowocześnia się sygnalizacje świetlne i dobrze, że tutaj też o tym pomyślano. 
 
Zielone światło z obu stron to standardowy przypadek stosowany wszędzie. Raczej poprzednie rozwiązanie nie było standardowe. Myślę, że warto przeprowadzić kampanię informacyjną o zmianach w programach sygnalizacji i tyle. A wypadki się zdarzają wszędzie. 
 
Szkoda mi kolegi motocyklisty, bo w tym wypadku niczemu niewinny... Bo rozumiem, że miał prędkość do 50 km/h i jeden i drugi...
16. Dodane przez Rozsądny, w dniu - 02-04-2019 11:09
Dzięki temu, że na skrzyżowaniu Al. Niepodległości Armii Krajowej zastosowano rozwiązanie, w którym przeciwne wloty Al. Niepodległości otrzymują sygnał zielony w tej samej fazie ruchu, możliwe było uzyskanie koordynacji w obu kierunkach na odcinku od skrzyżowania Prezydenta Lecha Kaczyńskiego Bema do skrzyżowania Al. Niepodległości Mieszka I przy stosunkowo krótkim cyklu programu sygnalizacji. 
Dzięki temu uzyskano zwiększenie efektywności sterowania ruchem oraz zmniejszenie średnich strat czasu użytkowników drogi. 
Oczywiście prawdą jest, że pojazd skręcający w lewo i oczekujący na możliwość przejazdu może powodować zmniejszenie płynności przejazdu, jednak biorąc po uwagę natężenia ruchu oraz sekwencje sygnałów na sąsiednich skrzyżowaniach, straty czasu wynikające z takiej sytuacji są znacznie mniejsze niż wynikałyby z rozwiązania, w którym przeciwległe wloty dostają sygnał zielony w odrębnych fazach ruchu.  
Zastosowany sposób sterowania, w którym przeciwległe wloty otrzymują sygnał zielony w tej samej fazie ruchu jest rozwiązaniem zgodnym z przepisami i powszechnie stosowanym przy istniejącym układzie pasów ruchu i rozmieszczeniu sygnalizatorów. 
Przy projektowaniu związanym z branżą drogową aspekt bezpieczeństwa jest kwestią zasadniczą, przy czym przyjmuje się założenie znajomości elementarnych zasad ruchu drogowego przez użytkowników drogi. 
Podsumowując, apeluję do zarządcy drogi, żeby nie podejmował decyzji skutkującej powrotem do sterowania sygnalizacją świetlną które funkcjonowało przed przebudową Al. Niepodległości, ponieważ nie chcę codziennie tracić więcej czasu na przejazd przez miasto tylko z tego powodu, że niektórzy kierowcy nie przestrzegają zasad ruchu drogowego.  
Jeżeli są sygnały, że tabliczki są zbyt małe, proponuję zastosowanie większych tabliczek z informacją o zmianie programu sygnalizacji świetlnej, a nawet można by rozważyć umieszczenie nad tabliczkami żółtego migającego światła ostrzegawczego do czasu kiedy ilość zdarzeń drogowych się zmniejszy.
17. Dodane przez wzl, w dniu - 02-04-2019 15:40
do rozsądnego to każdy kierowca skręcający w lewo powinien stać przed światłami i blokować lewy pas do chwili aż będzie pewny że opuści skrzyżowanie w przeciwnym razie przy dużym natężeniu ruchu opuści je dopiero gdy z przeciwka dostaną światłom czerwone a on też ruszy na czerwonym a przepisy mówią jeżeli kierowca nie jest pewny opuszczenia skrzyżowania z sygnalizacją świetlną to nie może na nie wjeżdżać
18. Dodane przez do 17 ., w dniu - 02-04-2019 17:03
Tak dokładnie jak mówisz wykonujesz manewr jak ustąpisz pierwszeństwa i tyle w temacie choćbyś miał stać i czekać więc tylko nie rozumiem czemu nie jesteś tego pewien czyżbyś nie znał przepisów? Czy uważasz, że skoro masz tyle czekać to wymuszenie jest usprawiedliwione?
19. Dodane przez Sławek, w dniu - 02-04-2019 23:12
4 komentarz. To jest CBF1000 a nie 600
reklama
20. Dodane przez Rozsądny, w dniu - 03-04-2019 09:47
Odp. na komentarz 17.  
1. Kierowca powinien stać i czekać na możliwość przejazdu nie przed sygnalizatorem tylko na środku skrzyżowania przed strefą kolizji ze strumieniami ruchu, które mają pierwszeństwo, a przepis na który się powołujesz, że kierowca jeżeli nie jest pewny opuszczenia skrzyżowania to nie może na nie wjeżdżać dotyczy sytuacji, gdy za skrzyżowaniem jest kolejka pojazdów (np. przed następnym skrzyżowaniem) i nie miałby gdzie zjechać. Nie dotyczy to sytuacji o której rozmawiamy. 
2. Biorąc pod uwagę długość sygnału zielonego dla kierunku głównego, sekwencje sygnałów na sąsiednich skrzyżowaniach oraz natężenia ruchu oraz strukturę kierunkową ruchu, wystąpienie sytuacji w której pojazdy skręcające w lewo nie będą miały możliwości przejechać przez cały czas zielonego dla kierunku głównego jest bardzo mało prawdopodobne i generalnie nie będzie występowało. 
3. Rozumiem że człowiek ma taką naturę, że nie lubi stać i czekać. Tylko, że jakby wrócić do poprzedniego rozwiązania, gdzie wloty drogi głównej są obsługiwane w jednej fazie to sumaryczny średni czas oczekiwania (średnie straty czasu użytkowników drogi) byłyby znacznie większe.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama