Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
gmina-polkowice.gif
Start arrow Polkowice arrow Czym jest wolność, niepodległość, patriotyzm?

Patriotyzm w kadrze

Czym jest wolność, niepodległość, patriotyzm?

23.01.2023. Radio Elka, Iwona Mierzwiak

Czy młodzi ludzie interesują się historią naszego narodu? Czy dziś potrafiliby walczyć o wolność? W związku ze 160. rocznicą wybuchu Powstania Styczniowego – najdłuższego i największego zrywu narodowego przeciwko Imperium Rosyjskiemu, powiat polkowicki ogłasza konkurs pod nazwą „Patriotyzm w kadrze”.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Mamy szczególny rok, jeśli chodzi o wydarzenia i rocznice naszego kraju, 160 rocznicę wybuchu Powstania Styczniowego. Największego zrywu Polaków. - Co prawda wydarzenie
to skończyło się tragicznie dla naszego narodu, ale odcisnęło duży ślad, na dalszy bieg historii
- przypomina Kamil Ciupak, starosta polkowicki. - Patrząc na to, co dziś się dzieje w naszym kraju i na świecie, wychodzimy do młodych ludzi z takim pytaniem? Czym dzisiaj jest patriotyzm? Chcemy się o tym przekonać dedykując im ten konkurs - dodaje starosta.

Organizatorzy czekają na filmiki krótkometrażowe o długości do 3 minut. Mogą być nagrane smartfonem, kamerą lub aparatem fotograficznym.

Zgłoszenia należy przesłać do końca lutego. Komisja wybierze i oceni najlepsze realizacje, które zostaną nagrodzone wyjątkowymi, multimedialnymi nagrodami rzeczowymi.
 
Komentarze (54)
1. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 23-01-2023 15:31
Gdzie i kto uczył starosty historii? Mówienie o Powstaniu, że to "największy zryw Polaków" mija się z prawdą! Owszem należy doceniać Powstanie i udział w nim naszego narodu, ale bez przesady starosto !!! Jeżeli chcemy budować i zaszczepiać wśród młodych ludzi patriotyzm, na bazie wiedzy p.Ciupaka, to słabo to widzę !!! Do książek panie starosto, do książek....
2. Dodane przez historia nieznana, w dniu - 23-01-2023 16:57
Po klęsce Rosji w wojnie krymskiej, nowy car Aleksander II zniósł na terenie cesarstwa poddaństwo chłopów ( oprócz Królestwa). W Warszawie otwarto Akademię Medyko-Chirurgiczną i utworzono Towarzystwo Rolnicze.  
Rozpoczęły się manifestacje patriotyczne i powstały organizacje konspiracyjne. Zwolennicy wybuchu powstania zwani "Czerwonymi" wzmogli działalność konspiracyjną i żądali uwłaszczenia chłopów bez odszkodowań dla właścicieli. Zwolennicy autonomii Królestwa zwani "Białymi"popierali uwłaszczenie chłopów za odszkodowaniem dla właścicieli. Odpowiedzią rosyjską na manifestacje było wprowadzenie stanu wojennego i zabroniono manifestacji. Groźba poboru spiskowców do wojska rosyjskiego (branka Wielopolskiego) spowodowało konieczność przyspieszenia wybuchu powstania . Powstanie wybucha w nocy 22/23 stycznia 1863 roku. W związki z brakiem regularnej polskiej armii ,małej ilości broni i małej liczebności powstańców, rozpoczęto walki partyzanckie.Kolejni dyktatorzy powstania to dowódcy większych oddziałów wojskowych. Największe nasilenie walk obejmuje tereny Lubelszczyzny, Litwy, Gór Świętokrzyskich , okolic Płocka i inne. Przewaga militarna Rosjan,brak zaangażowania większości społeczeństwa (chłopi) spowodowały upadek Powstania Styczniowego. 
Chociaż do wcześniejszego powstania listopadowego (1830-31) Polacy przystąpili, dysponując regularną armią z generalicją zaprawioną w bojach wojen napoleońskich, to właśnie powstanie styczniowe było największym zrywem narodowym, na który złożyło się ponad 1200 bitew i potyczek. Wzięło w nich udział ponad 200 tysięcy powstańców, skupionych w licznych oddziałach.Narastająca rusyfikacja i łamanie prawa wywoływały opór społeczny i powodowały zakładanie tajnych organizacji patriotycznych i spiskowych. Do aktywizacji niepodległościowych działań pobudziła Polaków m. in. klęska Rosji w wojnie krymskiej. Niestety, kolejne manifestacje w narodowe rocznice były krwawo pacyfikowane, w 1861 r. wprowadzono nawet stan wojenny, najpierw na Litwie, później w Królestwie Polskim. Zapowiedziano też pobór do carskiego wojska, który miał objąć 12 tys. mężczyzn związanych z organizacjami konspiracyjnymi radykalnego obozu Czerwonych. Tymczasem z 200 tys. Polaków wcielonych do rosyjskiej armii po powstaniu listopadowym wrócił do domu tylko co dziesiąty. W 1862 powstał Centralny Komitet Narodowy, który zapowiedział reformy społeczne, powołał policję, zaczął zbierać podatki przeznaczone na zakup broni.Działaniami powstańczymi kierowali dyktatorzy powoływani przez Rząd Narodowy wyłoniony z CKN. Byli to kolejno Ludwik Mierosławski, Marian Langiewicz i Romuald Traugutt, którego stracono na stokach warszawskiej Cytadeli. Powstańcze struktury konspiracyjne stały się wzorem dla polskiego Państwa Podziemnego w czasie II wojny światowej.
3. Dodane przez Tłit, w dniu - 23-01-2023 17:14
Mówisz o pokoju, czy ty nie widzisz, że 
Są tacy, którzy chcą, żebyśmy pozabijali się? 
Zebym ja zabił Ciebie, żebyś ty zabiła mnie 
Żebyśmy żyli w strachu całe noce i całe dnie 
Mówisz o miłości, czy ty nie widzisz, że 
Są tacy, którzy chcą, żebyśmy nienawidzili się? 
I mówisz o wolności, przecież musisz wiedzieć, że 
Każdy z nas jest niewolnikiem, czy tego chcesz, czy nie 
Mówię ci, że 
Mówię ci, że 
Mówię ci, że jedyne wyjście to obudzić się
4. Dodane przez PO j.., w dniu - 23-01-2023 17:15
Patriotyzm to odwaga powiedzenia twarzą w twarz idiocie, że jest idiotą. 
 
Z dedykacją do zwolenników zdRadosława Sikorskiego
5. Dodane przez nubijczyk, w dniu - 23-01-2023 17:50
mam scenariusz filmu: młody mężczyna wsiada do samochodu ewidentnie trzeźwy i nie po narkotykach, samochodem jedzie zgodnie z przepisami: nie przekracza prędkości, nie wyprzedza na podwójnej ciągłej i włącza kierunkowskaz przy skręcie
6. Dodane przez aun, w dniu - 23-01-2023 18:26
Panie Ciupak ucz Pan patriotyzmu młodzieży.
7. Dodane przez Bolek, w dniu - 23-01-2023 18:38
Za komuny było lepsze życie ludzie się szanowali było dużo pracy i pracowało się spokojnie a teraz to ludzie myślą tylko o sobie są złośliwi i ta pogoń w pracy brak szacunku i tylko liczy się kasa a życie kiedyś się skończy i wszyscy staniemy przed Bogiem by zdać rachunek z swojego życia i ci co żyli według przykazań będą mieli życie wieczne a ci co źle żyli pójdą na wieczną mękę do piekła
reklama
8. Dodane przez Mała, w dniu - 23-01-2023 19:03
Długość proponowanego filmu umożliwi co najwyżej pokazanie nagrania falującej flagi Polski...
9. Dodane przez aun, w dniu - 23-01-2023 19:07
Panie Ciupak ucz Pan patriotyzmu młodzieży.
10. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 23-01-2023 19:26
Kto ciebie uczył historii "nauczycielu"? 
Powstanie styczniowe BYŁO NAJWIĘKSZYM ZRYWEM NARODOWYM. 
Obejmowało swym zasięgiem ziemie Kongresówki, Litwy, Białorusi, Ukrainy. 
Wzięły w nim udział wszystkie stany społeczne, przedstawiciele wszystkich religii na ziemiach polskich. Wsparli je obcokrajowcy. Trwało najdłużej ze wszystkich powstań.
11. Dodane przez z.g, w dniu - 23-01-2023 20:08
Dwa przykłady patriotyzmu ... 
 
1) Patriotyzm - Wołodymyr Zelenski ... 
 
2) Patriotyzm - "Ucieczka rządu polskiego w 1939 
 
- "ucieczka rządu polskiego 17 września 1939 roku, w trakcie toczących się wciąż walk z Niemcami, wojska radzieckie wkroczyły na terytorium Polski, co oznaczało całkowitą klęskę wojny obronnej. Rząd polski, Prezydent i Naczelny Wódz podjęli wtedy decyzję o ewakuowaniu władz polskich do Rumunii, z zamiarem późniejszego przedostania się do Francji. Ambasador rumuński zapewnił rządowi prawo przejazdu. 18 września najwyższe władze Polski przedostały się przez granicę w Zaleszczykach do Czerniowiec. Stamtąd prezydent Ignacy Mościcki wydał orędzie do narodu polskiego, w którym ogłosił przeniesienie siedziby władz państwowych do kraju sojuszniczego ..."
12. Dodane przez Max, w dniu - 23-01-2023 21:06
Obecny patriotyzm to wypisywanie na Barwach Narodowych (patrz skocznie narciarskie) Pcim,Suche Cipki, Kozia Wólka,Pępkowice,Pacanów itp. Nigdzie takiej profanacji barw się nie zobaczy
13. Dodane przez Do grafomana, w dniu - 23-01-2023 21:20
wójt głogowski często przesadza z długością wpisów. Ty nie tylko przesadzasz z długością to jeszcze wypisujesz rzeczy znane każdemu licealiście i co mniej leniwemu bsolwe toi podstawówki. 
Wyluzuj gościu i nie przepisuje już streszczeń z bryków.
14. Dodane przez do 4, w dniu - 23-01-2023 21:34
To znaczy że nie wiesz co to znaczy patriotyzm . Twoja wersja to wersja idiotów objawia się tym , że wszędzie widzisz idiotę a okazuje się że cały czas patrzysz w lustro . Prawdopodobnie swój patriotyzm nabyłeś równolegle z 500+ ale to nie jest patriotyzm to jest chciwość przez którą cierpi nasz kraj i o tym też kiedyś będą uczyć w szkole.
15. Dodane przez do 13, w dniu - 23-01-2023 23:47
Komentarz nr 13 na bardzo dużym luzie ,aleś się rozbrykał !!! Czy to wpływ bryków ?
16. Dodane przez To już przesada, w dniu - 24-01-2023 06:20
Spytaj chłopie tego od Aktywów ,tych młodych zakłamanych wilczków co za 1 złotówkę kłamią-jak z nut albo tego z krzyżem w ręku co zakłócał Panią Stawską , (...) rzygać się chce od tego wszystkiego!Co jeden to się chce wydrukować!
17. Dodane przez do kom. nr 1, w dniu - 24-01-2023 07:20
Starosta pochodzi z Nielubi
18. Dodane przez Marek., w dniu - 24-01-2023 10:13
Polacy nie rozumieli dawniej tak jak nie rozumieją dzisiaj, że w polityce nic nie dzieje się raz na zawsze, ale zmienić stan rzeczy mogą tylko żywi. Marny los tych co przyczynili się do zmian ale umarli we własnym łóżku. Zupełnie jakby było nas ze sto milionów.
19. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 24-01-2023 10:17
re 15 
Nie spinaj się tak, więcej luzu bo ci coś pęknie i sieczka się wysypie.
20. Dodane przez Były nauczyciel historii, w dniu - 24-01-2023 11:07
Do 2. To o czym napisałeś nie jest nieznane. Uważam, że ta wiedza i fakty dotyczące polskich zrywów niepodległościowych powinny być mocniej i szerzej przekazywane. Myślę, że trzeba było dopiero tej sprzed roku barbarzyńskiej agresji Rosji na Ukrainę, aby można było zacząć więcej mówić na tematy związane z totalitarną i terrorystyczną Rosją. Do 24 lutego 2022 roku ktokolwiek mówił coś złego na temat Rosji nazywany był zaraz rusofobem. Powiedzmy więcej o historii sprzed 160 lat. Trzy lata po upadku Powstania Styczniowego rodzi się Józef Piłsudski. Nie byłoby jego ogromnego wkładu w wybicie się Polski na niepodległość gdyby nie duch niepodległości i patriotyzmu, który roztoczył się nad ziemiami zaboru rosyjskiego, a który przekazywany był pomimo tragedii upadku powstania przez jego matkę i tysiące matek narodowości polskiej, litewskiej czy ukraińskiej. Pomimo zsyłek na Sybir, pomimo perfidnej rusyfikacji i terroru prowadzonego przez cara i tajną policję - opryczninę, nie udało się ruskim oprawcom zdławić tego ducha. Jest przypuszczenie, że gdyby w czasie powstania 1863-1864 powstańców mocno wsparły rządy takich państw jak Anglia czy Francja to prawdopodobnie Rzeczpospolita mogłaby się odrodzić pół wieku wcześniej. Niestety wtedy wymienione państwa zachowały się biernie. Jedynie ochotnicy z tych państw i kilku innych w liczbie ponad tysiąca zasilili ochotniczo szeregi powstańcze. Nasuwa się analogia do dzisiejszej wojny za naszą wschodnią granicą. Ukraina dzisiaj otrzymuje wsparcie, ale jak widzimy nie od wszystkich. Miejmy nadzieję, że Ukraińcy nie podzielą losów Polaków sprzed 160 lat, a wręcz odwrotnie obronią swoją niepodległość i upokorzą Ruskich. Będzie to z pożytkiem dla całej Europy i świata!.
21. Dodane przez do.11, w dniu - 24-01-2023 11:09
do.11 
Tu jest odpowiedz na twoje pytanie !! 
Zmowa milczenia w tym temacie trwa. 
Mimo iż Francja i Wielka Brytania gwarantowały nienaruszalność granic Polski, a oba państwa podpisały przed wojną układy polityczno-wojskowe z Polską, nie zdecydowały się na wydatne wsparcie sojusznika w obliczu niemieckiej agresji. Co więcej, już 12 września 1939 roku, w niecałe dwa tygodnie po ataku III Rzeszy na Polskę, Najwyższa Rada Wojenna złożona z przedstawicieli mocarstw zachodnich zebrała się na konferencji w Abbeville, gdzie zdecydowano się na wstrzymanie ograniczonej ofensywy lądowej. Francuzi i Brytyjczycy arbitralnie zadecydowali, iż klęska Polski jest przesądzona. Bez kontaktu z sojusznikiem i bez odpowiednich informacji na temat przebiegu walk z niemieckim agresorem. W praktyce oznaczało to pozostawienie Polski bez obiecanej pomocy i skazanie jej na zajęcie przez Niemców. O wynikach konferencji nie poinformowano rządu polskiego, co czyni sprawę jeszcze bardziej kontrowersyjną. W tym czasie Wojsko Polskie toczyło bowiem zacięte walki na linii rzeki Bzury, oczekując wspierającej ofensywy sojuszników na froncie zachodnim. Plany obrony Polski były bowiem układane w odniesieniu do ówczesnej sytuacji polityczno-militarnej, z uwzględnieniem obiecanej pomocy brytyjskiej i francuskiej. 
Wyniki konferencji w Abbeville przesądziły o upadku Polski, przyczyniając się również do wkroczenia wojsk sowieckich na polskie ziemie 17 września 1939 roku. W konsekwencji obrady Najwyższej Rady Wojennej są powszechnie uznawane za zdradę sojusznika, zwłaszcza w obliczu niezaproszenia Polaków do rozmów, a następnie braku informacji o ich rezultatach. Był to kolejny wyraźny akt błędnej polityki ustępstw, która w konsekwencji doprowadziła do okupacji niemal połowy Europy przez wojska niemieckie i włoskie. 
ps.Ta tajna narada jest nieznana dla 99% Polaków.
22. Dodane przez Zdrada w Rapallo, w dniu - 24-01-2023 11:18
W lipcu 1922 r. sygnatariusze układu dołączyli do układu tajną klauzulę przewidującą współpracę obu państw w dziedzinie wojskowości. Niemcy, których liczebność armii lądowej po I wojnie światowej została ograniczona do 100 tys., a terytorium kraju częściowo zdemilitaryzowane, zyskały odtąd okazję do odtworzenia swojej kadry wojskowej. Zgodnie z postanowieniami porozumienia Niemcy zyskali dostęp do rosyjskich urządzeń wojskowych oraz zgodę na produkcję zbrojeniową na terenie Rosji. W ramach współpracy wojskowej udostępniono im także poligony nad Wołgą i Kamą. Oficerowie niemieccy szkolili także Armię Czerwoną, a na jej rozwój przeznaczono pieniądze pochodzące z kredytów udzielonych przez Niemców. 
Jeszcze w grudniu 1922 r., po powstaniu ZSRS, postanowienia porozumienia z Rapallo zostały rozciągnięte na terytoria republik sowieckich.
23. Dodane przez Historycy wszelkiej maści., w dniu - 24-01-2023 13:08
Popatrzcie na to z innej strony. Dzisiaj osłabieni militarnie Niemcy oszczędzają swoje czołgi (idzie nie tyle o pojazdy ile o amunicję do nich, której zapasy są ograniczone, a że producentem jest Szwajcaria mogą być kłopoty z doposażeniem) Jak mają się dalej rozbrajać, skoro na wschód od Niemiec, sąsiednie państwo zbroi się na potęgę, żąda bilionowych odszkodowań, powoli ale stale żegna się z UE, rządzą nim nieprzewidywalni, agresywni przywódcy którzy wpajają młodzieży że śmierć wyklętych to najpiękniejsza rzecz jaka może się Polakowi przytrafić. To są problemy Niemiec z którymi muszą sobie radzić na równi z tymi dotyczącymi Ukrainy. Jako jedyni dorośli w pokoju zawsze patrzą w przód.
24. Dodane przez do 19, w dniu - 24-01-2023 13:40
Teraz rozumiem !!! Spięło się , wysypało się się i się nie pamięta swego prawdziwego nicka ?
25. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 24-01-2023 13:49
re 20 
Jeżeli byłeś nauczycielem historii to .... 
Opricznina była okresem rządów Iwana IV Groźnego mająca na celu centralizację władzy cara zmierzającą do absolutyzmu, samodierżawia. 
Miałeś na myśli chyba Ochranę. 
co do wsparcia powstania przez Francję czy Anglię to niepotrzebnie o tym wspominałeś bo wszystkie zwycięskie w wojnie krymskiej państwa miały sprzeczne interesy i żadnemu z nic nie zależało już na dalszym osłabianiu Rosji. 
Co do upokarzania Rosji. Rosji nie wolno upokarzać. Rosję należy albo zredukować do małego państewka albo dać jej honorowe wyjście by nie czuła się upokorzona. Obydwa wyjścia są złe co wcale nie oznacza iż można pozwolić by wchłonęła Ukrainę lub zostawić jej jakiekolwiek ziemie ukraińskie. Wszystkie wyjścia są złe bo nie ma w świecie jedności. 
Wyobrażacie sobie rozpad Rosji i co się stanie wówczas? W końcu XVIII wieku Piotr I wymusił na Kangxi traktat nerczyński i od tej pory Chiny czekają na możliwość nie tylko odzyskania utraconych ziem, one patrzą na Syberię. Kto oprze się wówczas Chinom? 
 
re 21 
Jaka zmowa milczenia. Program historii obejmuje ten temat również. Późno odkrywasz tajemne karty historii. Tajemne dla laików. Abbeville nie przyczyniło się do wkroczenia sowietów na ziemie polskie. To było przesądzone wcześniej a Stalin czekał tylko na rozwój wypadków o co pretensje miał do niego Hitler. Gwarancje brytyjsko-francuskie dla Polski były zasłoną dymną i niczym więcej.  
Należy wreszcie raz na zawsze zapomnieć, że przyjaźń miedzy państwami istnieje tylko w umysłach idealistów. Należy raz na zawsze wyzbyć się złudzeń, że ktokolwiek będzie za nas nadstawiał karku gdy będziemy słabi to mit, mrzonka. Chamberlain, Daladier dawali sobie czas udzielając nam gwarancji. Raz na zawsze zapamiętajmy, że polityk ma prowadzić politykę korzystną dla swojego państwa a nie Polski. 
 
re 22 
Weź sobie pod uwagę ostatnie zdanie z wpisu do 21. 
Kogo w Rapallo zdradzili Niemcy i Sowieci? Oni prowadzili politykę korzystną dla siebie i dziwne by było by oglądali się na Polskę, którą traktowano jako "bękarta traktatu wersalskiego". To też wiedza tajemna dla ciebie?
26. Dodane przez Do wójta głogowskiego, w dniu - 24-01-2023 15:44
Czytając Twoje wywody można odnieść wrażenie, że pozjadałeś wszystkie rozumy! A tymczasem pomyliłeś wieki. Car Piotr I nie mógł z Chinami zawierać tego traktatu w końcu XVIII wieku. Żył i mordował ludzi jak prawdziwy despota na przełomie XVII i XVIII wieku. Dziwnym trafem znał biegle język niemiecki, którego nauczył się chyba w jakimś celu. Może dlatego wzorem cara Piotra I - założyciela imperium rosyjskiego późniejsi rosyjscy mordercy i dyktatorzy jak chociażby Bolszewik Lenin czy KGB-wiec Putin też tym językiem władali i władają.
27. Dodane przez zzoorroo, w dniu - 24-01-2023 18:04
A gdzie jest CCC , obserwator dgl , olo , i Podszyw wójta głogowskiego 
Gdzie jesteście ?  
Czekam aż się odniesiecie do ciekawych komentarzy 20 , 21 , 22 , 23, 25  
czekam 
1 godzina 
2 godzina  
cisza 
ani me ani kukuryku
28. Dodane przez do.26, w dniu - 24-01-2023 18:42
do.26 
Ten niby,,wójt,, to propagandzista z Polkowic. 
Takie dziecko Balcerowicza. 
mam do ,,wójta,, pytanie: skąd Radek ma taką ogromną kasę??? 
 
Radosław S. poza pracą w Parlamencie Europejskim uzyskuje dochody z 12 innych źródeł wynika z raportu Transparency International EU. Jak obliczono, polityk za wykonywanie innych zajęć przez rok zarobił od 588 do 804 tys. euro. Do dziś europoseł Platformy Obywatelskiej nie ujawnił jakie są źródła tych dochodów i za co mu płacą.
29. Dodane przez obserwator_dgl, w dniu - 24-01-2023 21:08
do kom.27 właśnie siadłem i czytam i powiem Ci, że podoba mi się nareszcie ta ciekawa dyskusja. Nareszcie bez inwektyw! Bo rzeczywiście historia jak ją widzimy z perspektywy i znamy dość dobrze konteksty i po latach skutki to łatwiej nam oceniać a i to powoduje, że inaczej to widzimy.  
A do 'wójta' jedna uwaga nie jest naszą rolą rozumienie motywacji polityków innych państw! My jesteśmy Polakami '.. i mamy obowiązki polskie...' i z tego punktu widzenia oceniamy naszych 'sojuszników', tych co z nami je (te soujsze) podpisują! 
Ale to ogólnie a co do szczegółów to wydaje mi się, że nasza obecna polityka to zbroić się ile się da! To najważniejsza nauka z powyższych dyskusji bo gdybyśmy byli w sytuacji Ukrainy to również 'sojusznicy' by rozważali długo kiedy i jaką pomoc przysłać?
30. Dodane przez do 28, w dniu - 24-01-2023 23:51
Nie do mnie te głupowate pytanie ale spróbuję zadowolić twą ciekawość .Jeśli na temat majątku Sikorskiego PiS i jego propaganda z TVPiS info o tym nie kwacze to znaczy ,że majątek Sikorskiego został uczciwie wypracowany .
31. Dodane przez Radek zdradek, w dniu - 25-01-2023 07:35
Donald chwali Radka za Afganistan. 
Podobno Radek dostał tam się do niewoli? 
Mam pytanie co Radek robił rok w Watykanie w latach 80-tych i kto go tam ulokował?
32. Dodane przez JA, w dniu - 25-01-2023 12:00
Sikorski od dłuzszego czasu jak widac po jego wypowiadaniu się jak i wyglądzie to musi miec powazne problemy ze sobą i aż dziwne,ze Tusk mimo tego co czasem Sikorski chlapnie nie zawiesił go czy nie wyrzucił tak jak to robił z innymi swoimi kolegami ,a tu wyjątkowo jest wyrozumiały dla kolegi Radka ..40 tys euro zarobił Radzio na konsultacjach tylko tajemnicą jest na jakich konsultacjach i komu je udzielał...
33. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 25-01-2023 12:15
re 31  
Trudno ganić Sikorskiego za Afganistan. Ty wolałbyś by był po stronie kacapów. Podobno w tym czasie Kaczyński chował się pod spódnicą mamusi. 
Ty zapytaj o Watykan może Waszczykowskiego bo cymbał znowu pomylił Watykan z San Escobar. W tajemnicy powiem ci, że Karol Wojtyła też mieszkał w Watykanie. Powód do chwalenia się czy wstydu?
34. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 25-01-2023 12:20
re 29 
Wiesz co obserwatorze-dgl. 
Żeby było jak najdosadniej i najkrócej jak można do twych wywodów to zacytuję. 
cyt: Nową przypowieść: Polak sobie kupi, że i przed szkodą, i po szkodzie głupi Przed wiekami napisał tak o takich jak ty Jan Kochanowski.* 
 
* Jan Kochanowski nie był ruskim agentem ani przyjacielem Putina. Merkel też nie była jego mentorem.
35. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 25-01-2023 17:14
re 26 
No dobrze, złapałeś mnie na kłamstwie bo wkleiła się jedna kreseczka więcej. Przyznaję, mój karygodny błąd, zszedłem na manowce itd. A wystarczyło byś sprawdził datę traktatu nerczyńskiego i zajady by ci nie popękały. 
Co do znajomości języka niemieckiego to żaden dziwny traf. Zjeździł Europę a w tym i kraje niemieckie to jako człek zdolny nauczył się i języka niemieckiego. Zdziwisz się a nawet możesz być zniesmaczony, ale znał również język niderlandzki i to lepiej niż niemiecki. Taka mała uwaga. 
Lenin władał niemieckim bo długo przebywał w Szwajcarii.  
Putin pracował w NRD to jak miał tam rozmawiać? Po khmersku? 
Jeszcze jedno. Co powiesz na to, że Piłsudski znał całkiem dobrze rosyjski i niemiecki oraz francuski. Czyim był agentem?  
re 28 
Szanowny Panie d'Ebilu z Polkowic.  
Pytaj Sikorskiego bo Kaczyński na mur nie odpowie skąd dostał kopertę pod stołem. 
re 29 
Jesteś Polakiem to licz na siebie a nie na dalekich "sojuszników". Jesteś nie Polakiem a małym polaczkiem bo musisz przecież wypełnić dziejową misję. 
Wiesz jaką? No to czytaj: Nową przypowieść: Polak sobie kupi, że i przed szkodą, i po szkodzie głupi pisał już przed kilkoma wiekami Jan Kochanowski." 
Nadal nie rozumiesz polityki. Polityka to nie romantyczny park z parkami zakochanych. Polityka to burdel i ty nie rób tego innym w głowach bo sobie na to nie zasłużyli. 
Cytujesz Piłsudskiego? Ty, taki zaciekły, genetycznie skażony nienawiścią do wszystkiego co niemieckie*, sterowaną przez dziada z Nowogrodzkiej?  
 
* Gdzie wyprodukowano samochód którym jeździsz.
36. Dodane przez zjadacz rozumów, w dniu - 25-01-2023 19:03
I kto tu pozjadał rozumy ? Twoja spostrzegawczość doprowadziła Ciebie do tego że sam siebie ośmieszyłeś a przecież wystarczyło abyś okazał troszkę dobrej woli
37. Dodane przez zjadacz rozumów, w dniu - 25-01-2023 19:04
do 26 
I kto tu pozjadał rozumy ? Twoja spostrzegawczość doprowadziła Ciebie do tego że sam siebie ośmieszyłeś a przecież wystarczyło abyś okazał troszkę dobrej woli
38. Dodane przez obserwator_dgl, w dniu - 25-01-2023 20:02
do kom.27 Niestety inwektywy wracają, ale trudno.  
do kom.35 na politykę można patrzeć jak praczka widziała państwa, u których pracowała i tak Ty to widzisz. Dla ułatwienia jest i druga strona medalu! To, która dominuje zależy od ludzi. 
A Tobą kieruje ojkofobia (a po niemiecku jak brzmi to powiedzenie? popatrz i zastanów się skąd się to wywodzi) bo mam rozumieć, że nie chcesz abyśmy wzmacniali armię? A nawiasem mówiąc raz jeszcze napiszę musimy się zbroić! Mamy zawierać sojusze a także mamy obowiązek oceniać sojusze zawierane z nami z naszej perspektywy a nie rozumiejąc dylematy sojuszników i ich polityków!  
Z czym się tutaj nie zgadzasz? 
A piszesz o dalekich sojusznikach to jak by wyglądała Ukraina obecnie gdyby ich nie miała a miała blisko takich jak Niemcy?
39. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 25-01-2023 20:52
re 38 
No popatrz! Widzi post 27 ale 28 już nie widzi. 
Nie wiem jak twoja babka widziała świat swych państwa to się nie wypowiadam o dyskusjach w pralni. Możesz podać mi przykłady moich postów uzasadniające twoją chamską insynuację o ojkofobie*? Ty niczego nie rozumiesz. Gdzie pisałem o konieczności osłabiania polskiej armii? Jeden przykład!  
Musimy się zbroić? Co ty nie powiesz? Dlaczego w takim razie nierząd PiS-i kupuje K9, które nie są w niczym lepsze od KRABÓW? Dlaczego wygasza ten nierząd program Regina oparty na KRAB-ach? Od kiedy to kraj produkujący bardzo dobry sprzęt, mający chętnych do jego zakupu, sprawdzony w boju rezygnuje z jego produkcji by kupować go po drugiej stronie globu? 
Jakich sojuszników miała Ukraina przed wojną. Z kim miała zawarte umowy wojskowe? 
Ukraina, tak jak Polska miała gwarancje. Ukraina mińskie tak jak Polska francuskie i brytyjskie z tą jednak różnicą, że Polska miała umowy sojusznicze. 
Na koniec  
W ocenach trzeba być pragmatycznym i nie obrażać się nigdy, nigdy i jeszcze raz nigdy.  
Kiedyś kolega pediatra powiedział tak - Największym wrogiem dzieci są ich rodzice. Ja to strawestuję - Największym wrogiem ojczyzny są tacy "patrioci" jak ty.
40. Dodane przez obserwator_dgl, w dniu - 25-01-2023 21:41
do kom.39 OK. oceniłem, że pisząc 'Polak sobie kupi, że i przed szkodą, i po szkodzie głupi' to jest ojkofobia bo irytuje mnie gdy ktoś pisze w ten sposób o nas, Polakach! Gdybyś tylko napisał, że Rząd Prawa i Sprawiedliwości robi źle to bym nie pisał o ojkofobii. 
A ponieważ jesteś zwolennikiem tych, którzy zwijali armię do 90 tys. żołnierzy, likwidowali jednostki wojskowe po prawej stronie Wisły to jest osłabianie naszej obronności! 
A co do kolegi pediatry to powiem Ci, że to po prostu kpina ze zdrowego rozsądku no i efekt jest taki, że z kim przestajesz takim się stajesz można by rzec w kontekście Twoich poglądów!
41. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 26-01-2023 00:15
re 40 
No popatrz z kim ja tutaj próbuję dyskutować. O durnych Polakach takich jak ty nie ja pisałem a Jan Kochanowski, polski poeta renesansowy. Uważasz się za mądrzejszego od niego? Woda sodowa ci do pustego łba uderzyła czy co? Pisanie prawdy ma być ojkofobią? Polacy są narodem wybranym, bez wad i sami szlachetni? Złodziej Czarnecki ma chodzić w aureoli nazwiska hetmana? Czartoryski ma korzystać z arystokratycznego nazwiska i to ma umożliwiać mu wywalenie w piach półtora miliarda z naszych pieniędzy?  
Zastanów się człowieku nad sobą.  
Znowu wciskasz mi jakiś kit o tym czyim ja jestem zwolennikiem i czego ja chcę w sprawach wojska. Zwijanie przemysłu obronnego zatem wg ciebie jest wzmacnianiem państwa i jego obronności? Przestań już kombinować a zacznij myśleć, nie bój się myślenia. Ono naprawdę nie boli. 
Kpiną to ty jesteś nieuku, kpiną z ewolucji i polskiego szkolnictwa.  
Rodzice musieli cię chyba po głowie bić.
42. Dodane przez do.41, w dniu - 26-01-2023 11:54
do.41 
Jesteś grożny dla niepodległości Polski. 
Tobą powinna zająć się ABW. 
Twoje wpisy pachną ruską agenturą.
43. Dodane przez obserwator_dgl, w dniu - 26-01-2023 16:40
do kom.41 Dzięki za porównanie z J. Kochanowskim! Mówisz pisanie prawdy? To się teraz zastanów czy Twoje opinie można rozpatrywać w kategoriach prawda-fałsz? Ja raczej je rozpatruję w skali emocji i stwierdzam, że silne emocje Tobą targają gdy je popełniasz! A do tego te opinie ja widzę jako negatywne wobec całego społeczeństwa i dlatego oceniam je w ten sposób. 
No i oceniasz dobrze rządy PO_PSL, które zwijały armię i likwidowały jednostki wojskowe na wschodzie. 
Rodzice mnie nie bili po głowie ale widać wiesz co piszesz, skoro znasz ten rodzaj rodzicielstwa z autopsji a do tego podpierasz się takimi opiniami swoich znajomych pediatrów!:)
44. Dodane przez olo, w dniu - 26-01-2023 19:50
Gościu obserwatorze, tobie naprawdę sodówa do łba uderzyła jak tsunami. Nikt cię do Kochanowskiego nie przyrównał tylko głupcem nazwał. Targające tobą emocje leczą na oddziałach bez klamek a już tłumaczenie się czymś takim to typowy objaw wyparcie się swojej choroby. Jednak tłukli cię nie tylko po głowie.
45. Dodane przez obserwator_dgl, w dniu - 26-01-2023 20:17
do kom.44 Następny jesteś po 'wójcie' co ma znajomego lekarza, pediatra, znajomy 'wójta', diagnozował, że rodzice najbardziej szkodzą swoim dzieciom a Ty widzę, masz znajomego psychiatrę, i jak widać jakoś blisko wam do siebie bo wiele spraw znacie z autopsji!
46. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 26-01-2023 23:52
re 45 
Bili cię po głowie, bili boś jakiś nerwowy się zrobił.  
Czy ja cię porównałem do Jana Kochanowskiego? Wyraźnie napisałem, że to Jan Kochanowski miał takie zdanie o takich jak ty. Czy ty naprawdę jesteś taki tępy?  
Jak mam to rozumieć: cyt: "[...]że silne emocje Tobą targają gdy je popełniasz!" Emocje można popełniać? Jak to rozumieć? 
Może ty już nie daj się tak szarpać tym emocjom bo mają paskudny wpływ na ciebie. 
No popatrz, przyswoił sobie nawet nowe słowo - autopsja.  
Dziwnie łączysz dwie rzeczy, bicie cię po głowie i opinię pediatry o zagrożeniu dla dzieci przez ich rodziców. Nie łącz tego bo wpadasz na jakieś dziwne manowce pseudofilozoficzne. 
PS 
Opanuj te emocje, fobie, kompleksy.
47. Dodane przez kolaboranci z Francji, w dniu - 27-01-2023 09:19
Historycy omijają zachowanie Francji w latach 1939-43. 
Francja w 1939r miała uzbrojenie porównywalne z Niemcami. 
Upadek Francji w czerwcu 1940 roku doprowadził do podziału terytorium kraju na dwie niezależne strefy. Północno-wschodnia część została podporządkowana Niemcom i do czasu wyzwolenia przez wojska alianckie w 1944 roku była formalnie okupowana. Na terenach południowo-zachodnich powstało natomiast marionetkowe, zależne od Niemców i kolaboracyjne państwo nazywane Republiką Vichy (od miasta, gdzie zlokalizowano siedzibę władz). Głową państwa został marsz. Philippe Petain, a jego zastępcą Pierre Laval. Status Republiki Vichy był mocno kontrowersyjny, zważywszy na jej uzależnienie od III Rzeszy. Niemcy zezwolili Francuzom na posiadanie nielicznej armii, pozostawienie marynarki wojennej i utrzymanie kontroli nad zamorskimi posiadłościami, w tym koloniami w Afryce Północnej. Z formalnego punktu widzenia państwo było kontynuacją istniejącej do czerwca 1940 roku III Republiki. Takiemu stanowi rzeczy sprzeciwiała się koalicja aliancka, dla której Vichy nie stanowiło reprezentacji narodu francuskiego. Jeszcze w czerwcu w Londynie został powołany Komitet Wolnej Francji, który grupował zwolenników niepodległości i niezależności od Niemiec, którzy przedostali się z okupowanej ojczyzny do Wielkiej Brytanii. 18 czerwca gen. Charles de Gaulle za pośrednictwem brytyjskiej stacji radiowej BBC wygłosił przemówienie do narodu, zapowiadając kontynuację walki. Wolni Francuzi zostali uznani przez Brytyjczyków, a następnie przez ich sojuszników, w tym emigracyjne rządy państw okupowanych przez III Rzeszę. Władze Republiki Vichy zaocznie skazały de Gaullea na karę śmierci. 
Stosunki Vichy z aliantami dalekie były od przyjacielskich. Brytyjskie poparcie dla de Gaullea było tylko jednym z elementów sporu. W lipcu 1940 roku Brytyjczycy przejęli siłą francuskie okręty stacjonujące w portach Royal Navy. Dokonali także nieudanej próby zajęcia floty zgromadzonej w Mers el-Kebir, gdzie doszło do wymiany ognia między okrętami obu państw. W konsekwencji zatopiony został pancernik ,,Bretagne, na którym zginęło blisko 1000 ludzi.
48. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 27-01-2023 19:08
re 47 
Kogo to cymbalisto obchodzi? Niech Francuzi z tym żyją. Ty patrz na szmalcowników w Polsce.  
 
Teraz twoja kolejna eksplozja idiotyzmu histeryku. 
Anglicy nie mieli zamiaru zajmować okrętów francuskich w Mers el_Kebir. Gdyby chcieli zająć pancerniki Bretagne, Provence, Strasbourg i Dunkerque oraz kilka niszczycieli to podjęliby chociaż próbę ich opanowania. Nawet o tym nie pomyśleli i gdy adm. Somerville nie otrzymał zadowalającej odpowiedzi od adm. Marcel'a-Bruno Gensoul'a, wysłał samoloty by zaminowały wyjście z portu. Francuzi jeden z nich zestrzelili i wówczas o 17:09 pancerniki Hood, Valiant, Resolution otworzyły ogień . Trzynaście minut później Bretagne poszedł na dno. Wraz z pancernikami brytyjskimi był lotniskowiec Ark Royal, z którego samoloty próbowały zbombardować uciekające do Tulonu okręty francuskie . 
Nie było żadnej próby zajęcia okrętów przez Anglików, był szantaż i otwarcie ognia. Anglicy liczyli na oddanie się pod swoje dowództwo francuskich okrętów, ale nie próbowali ich zająć.
reklama
49. Dodane przez obserwator_dgl, w dniu - 27-01-2023 20:55
do kom.46 No sam widzisz jak trudno czasem zrozumieć, zwłaszcza gdy wypowiedź składa się z kilku zdań i jak ważne jest rozumienie kontekstu wypowiedzi. W takim razie Ci wytłumaczę, że kontekst dotyczył Twoich opinii, stąd nie rozumiesz gdy czytasz każde zdanie osobno i tak je traktujesz.  
No tym samym potwierdzasz tezę swojego znajomego pediatry dot. Twojego przypadku! 
A ponieważ jesteś zwolennikiem tych, którzy zwijali armię do 90 tys. żołnierzy, likwidowali jednostki wojskowe po prawej stronie Wisły to osłabiasz naszą obronność!
50. Dodane przez do.48, w dniu - 27-01-2023 21:07
do.48/Cymbalisto/ 
Pytanie historyczne: Co w 1942r Niemcy ustalili w Wannsee? 
- Dokładnie 81 lat temu, 20 stycznia 1942 r., na konferencji w Wannsee pod Berlinem Główny Urząd Bezpieczeństwa Rzeszy (RSHA) przedstawił plan ostatecznego rozwiązania kwestii żydowskiej, którego konsekwencją miała być eksterminacja 11 milionów europejskich Żydów. 
Nazistowskie plany eksterminacji przyjęte w Wannsee obejmowały również ludność żydowską, która na początku 1942 r. znajdowała się poza terenami kontrolowanymi przez III Rzeszę. Ostateczne rozwiązanie miało więc dotyczyć także Żydów z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Szwajcarii, Hiszpanii czy Turcji.
51. Dodane przez pytanie do obserwatora_dgl, w dniu - 28-01-2023 08:57
Dlaczego piszesz pod różnymi pseudonimami? Sam sobie piszesz wsparcie. To już trąci poważnym defektem psychicznym. Dostajesz popalić w jednym komentarzu to uciekasz w inny wątek rozmydlając swoje porażki.
52. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 28-01-2023 19:56
re 51 
On się już gubi kim jest.  
 
re 49, 50 
obserwatorze-dgl, przeczytaj sobie post olo (44) i idź na spacerek by pomyśleć na rześkim powietrzu.
53. Dodane przez obserwator_dgl, w dniu - 28-01-2023 21:53
do kom.51. Kiepskim śledczym, niestety, jesteś.
reklama
54. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 28-01-2023 22:37
re 53 
Nie myli się, dobrze cię namierzył. Za każdym razem w kilkuminutowych odstępach piszesz. 
Jak głosy ci powiedzą kim jesteś to może ci przejdzie.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust