Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Inżynierowie z KGHM ZANAM S.A. podążają za globalnym trendem elektromobilności. Spółka prowadzi obecnie testy wozu transportowego ZANPER 2.0. To pierwszy tego typu pojazd górniczy w Polsce, napędzany silnikiem elektrycznym zasilanym zespołem baterii. ZANPER 2.0 jest przystosowany do eksploatacji w ekstremalnych warunkach środowiskowych w kopalniach, w szczególności należących do KGHM.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Prezentujemy nasz nowy pojazd Zanper 2.0, przeznaczony w przyszłości do przewożenia ludzi i ładunków do pracy w Zakładach Górniczych KGHM - powiedział Bernard Cichocki, prezes zarządu firmy KGHM ZANAM S.A. - Dziś w kopalniach pracują pojazdy napędzane
silnikiem diesla, natomiast ten pojazd jest całkowicie elektryczny. Łącznie z ramą w pełni opracowany został przez inżynierów KGHM Zanam. To jest przyszłość transportu pod ziemią - skwitował prezes spółki.
W aucie miejsce wraz z kierowcą znajdzie 14 osób. - W tym momencie jest to egzemplarz, który testujemy i będziemy certyfikować na dopuszczenie do pracy w kopalniach - podkreślił Jacek Proć, kierownik Zespołu Wozów Transportowych w dziale Badań i Rozwoju firmy Zanam. - Moc baterii to 90 kWh. W trudnych warunkach, w pełni obciążony może przejechać minimum 100 km, odległości mogą sięgać nawet 200 km. Jego obciążenie to 1400 kg, czyli minimalne obciążenie dla tego typu pojazdów w kopalniach.
- Ten produkt powinien nie tylko obronić się ekonomicznie, z pewnością znajdzie zastosowanie w Polsce, jak również zagranicą. Będzie też budował status KGHM-u - podkreślił uczestniczący w prezentacji Zanpera, Mirosław Kidoń, wiceprezes KGHM ds. aktywów zagranicznych i p.o. wiceprezesa ds. rozwoju.
Projekt ZANPERA 2.0 współfinansowany jest przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
1. Dodane przez Ja, w dniu - 28-04-2023 09:55 Coś pięknego
2. Dodane przez Emeryt ZG Rudna, w dniu - 28-04-2023 10:15 Ciekawe jakie jest rozwiązanie problemu na wypadek pożaru,na powierzchni strażacy mają duży problem z ugaszeniem,pod ziemią gaszenie takiego pożaru to dopiero wyzwanie.
3. Dodane przez bolek, w dniu - 28-04-2023 10:16 niczym ładowarka z epiroc na c-8. gratuluje
4. Dodane przez Kamil, w dniu - 28-04-2023 10:46 Przecież już kilka lat temu chwalili się tym szrotem. Pisali dokładnie to samo. Zebrali kasę i gratulacje potem sprawe wyciszono bo się okazało, że ta imitacja pojazdu nie była nawet w stanie jeździć po poligonie doświadczalnym. Czyżby znów potrzebne było finansowanie czy może nagrody trzeba porozdawać?
reklama
5. Dodane przez P, w dniu - 28-04-2023 11:29 Moc baterii to 90 kWh. - rozumiem że chodziło o pojemność?
6. Dodane przez Emeryt, w dniu - 28-04-2023 12:14 Czas ładowania?prześwit zawieszenia?czy system ppoż ugasi ten pojazd ?czy da radę z pełnym opciazeniiam wyjechać pod górę na odziałem górniczym czy ludzie z buta? Pozdrawiam
7. Dodane przez Jan, w dniu - 28-04-2023 12:33 Hurra, jest pierwszy Jeszcze 999 999 i spełni sie obietnica Mateusza M
8. Dodane przez Rysiek z klanu, w dniu - 28-04-2023 12:53 Ciekaw jestem kiedy miało by to się ładować, jak zmiana przyjeżdża pod szyb a druga wsiada i ciśnie na oddział , a jak to się podchajcuje? Na oddziałach woda wlewa się niekiedy do kabiny.
9. Dodane przez znafca, w dniu - 28-04-2023 13:21 i na co to komu ? komu to potrzebne ?
10. Dodane przez Xxx, w dniu - 28-04-2023 14:32 Elektryk nie jest ekologiczny wyprodukowanie i utylizacja bateri to wieksze zło nie stary disel a prod i tak puki co mamy z węgla wiec to tylko unijna ściema
11. Dodane przez Bez jaj ...Katarzyna 8, w dniu - 28-04-2023 14:55 Już słyszałam że na zg sww elektryk stoi na komorze wiecznie się psuje taka to nowość stoi i raz lub dwa na miesiąc pojedzie i znów coś siadzie ....naj..elektroniki która siada w gorących przodkach co to za ekonomia jak to jedzie i musi wrucic bo ładowanie to samo elektryczne swk ...a jeszcze to ...zwykły land siada po roku Kacper to samo części idą jak ....a to g...daje max dwa mies.lub dwa tyg i zlom
12. Dodane przez Hahah, w dniu - 28-04-2023 14:57 A co jak to (...) się zapali???? Czy system automatycznego gaszenia ugasi te baterie??? Wątpię skoro na powierzchni mają problem z ugaszeniem elektryka i to ma się sprawdzić na dole ??? Zwykle wyciągnięcie kasy
13. Dodane przez Irek, w dniu - 28-04-2023 15:20 Już na zdjęciu widać że lipny ma prześwit. A co z wodą na spongu itp. Raczej będzie moim zdaniem wozić szychy na inspekcję,lub wycieczkę. Testowali go niby na oddziale ale jakim chyba pod szybem. Ciekawe jak z ładowaniem . Taka zabaweczka .
14. Dodane przez Xxx, w dniu - 28-04-2023 15:21 Tak jak szybko wprowadza tak samo szybko będą wycofywali...ot co.
15. Dodane przez MAciek, w dniu - 28-04-2023 15:48 JAk dla mnie spoko, ale nasuwa się pytanie związane z pożarami elektryków w miastach. Co jeśli się taki elektryk zapali pod ziemią?? Z tego co udało mi się ustalić to część producentów aut elektrycznych mówi, że palący się elektryk musi się spalić cały i nie gasi się tego, ponoć powstają specjalne kontenery dla taki aut palących się. Strażacy mają problem z ugaszeniem palącego sie elektryka. Jak zapatruje się na to i jak chce to rozwiązać KGHM by zapewnić bezpieczeństwo pracownikom??
16. Dodane przez Ruski Mir, w dniu - 28-04-2023 16:03 Wygląda jak ŁADA, ciekawe czy jakość tez taka..
17. Dodane przez kilof, w dniu - 28-04-2023 16:26 przez kratę przejedzie prześwit sam się zrobi ,nie będzie też problemu z jazdą mają założyć bęben jak mają rogate i bezpośrednio z zestawu będzie latać
18. Dodane przez Abc, w dniu - 28-04-2023 16:30 A kiedy zyski w zanamie??
19. Dodane przez Tomi, w dniu - 28-04-2023 18:32 Został opracowany przez inżynierów .!Na ich miejscu raczej bym się nie chwalił....Chłopaki z montażu którzy składali to coś pewnie pękają ze śmiechu!
20. Dodane przez Zibi, w dniu - 28-04-2023 18:34 Ale propaganda!Kto to kupi?
21. Dodane przez Mieta, w dniu - 28-04-2023 21:12 Ciekawe co zrobią jak się zabufa. Zadymienie będzie trujące i brak możliwości gaszenia.
22. Dodane przez gornik miedziowy, w dniu - 28-04-2023 22:32 Nie wiem jak się sprawdzi na dole.........ale jedno jest pewne ,,,,wprowadzono oparcia dla pasażerów a nie te z kontownikiem co wbijał sie w plecy a zamawiajacy nic sobie z tego nie robił biorąc prowizję....
23. Dodane przez Dgl, w dniu - 28-04-2023 22:33 Toyotka Robust to był wóz
24. Dodane przez J, w dniu - 28-04-2023 23:51 Nie mam zielonego pojęcia ale dajce chociaż odrobinę na szansę na zaufane mały wkład duży zysk
25. Dodane przez Gosc, w dniu - 28-04-2023 23:58 To daleko nie posunelismy sie od czasu Tarpana. Stelarze siedzen żywcem wyjete z lat 70tych. To jest żywa odpowiedź dlaczego jestesmy w takim miejscu z rodzimym przemyslem motoryzacyjnym. Kilka prototypowych maszyn, czesc z nich w szczątkowej produkcji i caly sztab inżynierów. Gdyby nie bogaty sponsor w postaci KGHMu ZANAM zgodnie z wolnym rynkiem odszedlby w zapomnienie.
26. Dodane przez J, w dniu - 29-04-2023 00:12 Proszę dajcie szansę nie ja a my a może trochę dialogu ???
27. Dodane przez mieczysław, w dniu - 29-04-2023 16:26 Pracowałem jakiś czas temu przy tym samochodzie. Poczekam aż ramy zaczną pękać a reszta sie psuć- tam nic nie grało, zmieniano konstruktorów. To coś powstało z naszych podatków a będzie warte tyle ile nic.
28. Dodane przez Rudi-Rudna, w dniu - 29-04-2023 17:21 Polacy zupełnie nie ogarniają przemysłu motoryzacyjnego. Pomijając ten nieśmieszny żart zwany Zanperem jest jeszcze coś innego co zna cała kopalnia. Nazywa się Team. Póki samochody dołowe robił Landrover pojazdy te były nie do zajechania. W momencie kiedy pazerny (...) postanowił całe zyski zostawić w swojej firmie wyszły spod ich rąk kosze na śmieci zwane SWT Team. Rozumiem, że można coś zepsuć ale przy pojazdach Team trzeba mieć szczęście, żeby coś działało. Cała flota praktycznie stoi bezużyteczna po przecinkach i na kanałach.
29. Dodane przez Kurnik, w dniu - 29-04-2023 18:33 Juz widzę jak wszyscy gonią po tym gdy się zaczyna tlić i ełka go spychają bo się będzie świecił cały tydzień dopóki w proch się zamieni.
30. Dodane przez Valu, w dniu - 29-04-2023 21:40 Jak czytam niektóre kom.To szlak mnie trafia. Dlaczego są tacy gamonie że nic im się nie podoba?
31. Dodane przez gornik miedziowy, w dniu - 29-04-2023 21:55 KOM 25.......może i oparcia z lat 70.......ale nie bedą piły jak te z lad-rowera
32. Dodane przez Zawodnik, w dniu - 30-04-2023 06:36 Ten wynalazek pokazuje, że Polska myśl technologiczna nie istnieje. Tutaj w KGHMie wszystko jest propagandą, mają cmocny PR, nazatrudniali ludzi którzy maja mówić i pisać dobrze ale prawda jest taka, że cały KGHM i wszystkie spółki są utrzymywane sztucznie, nawet z tym Zagłębiem Lubin. Gdyby był tu wolny rynek to dawno te firmy nie istniałyby. Jedynym ratunkiem na normalność to prywatyzacja, zaznaczam prywatyzacja, nie mylić z grabierzą i sprzedaniem swoim kolegom za pol litra wódki tylko normalna uczciwa prywatyzacja i nie Polakom, ale Niemcom, Francuzom lub komuś innemu oby nie Polakom czy Ukraińcom bo to dalej PRL umysłowy
33. Dodane przez Do kom 30, w dniu - 30-04-2023 08:50 Taki (...)jak Ty nie zrozumie, że mamy do tego prawo. Wystarczy porównać ten Twór z produktami zachodnimi. Kratownica przestrzeni pasażerskiej jakby sie trzode transportowało, rączki jak z autosana. Zobacz gdzie jest dzisiaj skoda a gdzie FSO. Mielismy Polloneza z konstrukcja przestarzałą a skoda weszła z favoritką. Dlatego niemcy poszli do kraju innowacyjnego a w polsce mamy wyłącznie montownie. Mam nadzieję, że teraz zrozumiałeś.
34. Dodane przez Do 30, w dniu - 30-04-2023 09:54 Nie szlak tylko szlag wyraz pochodzi z języka niemieckiego schlag i oznacza cios.
35. Dodane przez Do 32, w dniu - 30-04-2023 10:59 Masz rację kolego to jedna wielka propaganda. Maszyny zachodnie były lepsze np toro itp.ale serwis za drogi, może drogi ale to chodziło. A te naszej produkcji to słabe i awaryjne kto tym jeździ i pracuje to wie o co chodzi. Wiem że ktoś powie że to polskie i nasz przemysł trzeba wspierać ok,ale to są graty i tyle.
36. Dodane przez Do kom 35, w dniu - 30-04-2023 13:56 Dlaczego tak jest ? Ponieważ przespaliśmy 30 lat gdzieś pod lodem. Jedynie rynki, drogi i elewacje blokowisk się zmieniły. Reszte została taka sama a wręcz uwsteczniliśmy się. Pracujemy dla zagranicznych firm, kupujemy w zagranicznych sklepach, wynajmujemy czyjeś mieszkania. Dlatego, że zarządzenie wzieli się osoby nie mające do tego predyspozycji i do tej pory tak jest. Wiekszosc osob z dyplomami niepotrafia wlasnorecznie zaprojektowac kiosku ruchu a nie mówiac o czyms innowacyjnym.
37. Dodane przez do 36, w dniu - 30-04-2023 16:14 Można też tak pleść, że przespaliśmy okres II wojny światowej, gdy Niemcy budowali wtedy swoją potęgę gospodarczą na grabieży podbijanych krajów i niewolniczej pracy narodów europejskich.
38. Dodane przez Do kom 37, w dniu - 30-04-2023 18:14 Dlatego śmieszy mnie prezentacja produktu, ktory wyglada jak z dawnej epoki cos jak SF z lat 90. Prezentacje, soczki, slajdy czegoś co nie ma prawa przebic sie dalej niz kghm. Zstanawiam sie ile osób dostalo awans i premie w zwiasku "super innowacyjnym projektem". Osoby na stolkach moga sie dalej wozic do emerytury. To nie jest plecenie tylko rzeczywistosc, ktora nas otacza w pracy w urzedach oraz w rzadzie.
39. Dodane przez Ggagag, w dniu - 01-05-2023 09:22 (...)Jedziesz na oddzial i modlisz się żeby przepracować bezawaryjnie 4 godziny. To jest śmiech na sali. Ale jak coś tylko się stanie to zaraz wina operatora, wnioski, kary. Jak zrobiłeś OC? Dlaczego nie przewidziałeś, że coś się może stać?
40. Dodane przez Przodownik, w dniu - 01-05-2023 13:45 Wygląda komicznie..
41. Dodane przez Do 36, w dniu - 04-05-2023 22:21 Przespaliśmy 30lat? My przespalismy caly komunizm plus 30 lat!
42. Dodane przez Angie, w dniu - 09-05-2023 10:00 No, no. Najpierw Robust teraz to. Super. Wspaniała jest zanamowska myśl techniczna. Gratuluję wspaniałej inżynierskiej kadry.#
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.