Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
28
Kwietnia 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Maria, Paweł,
Waleria
Do końca roku 247 dni.
gmina-polkowice.gif
Start arrow Polkowice arrow Kolej jednak przez centrum Polkowic?

Zapraszają na ostatnie spotkanie konsultacyjne

Kolej jednak przez centrum Polkowic?

17.08.2023. Radio Elka, Kasia Rososzko


(Fot. Archiwum)
Połączenie kolejowe coraz bliżej Polkowic? W przyszłą środę 23 sierpnia na Uczelni Jana Wyżykowskiego w Polkowicach odbędzie się spotkanie konsultacyjne w sprawie budowy linii kolejowej łączącej Polkowice z Lubinem i Głogowem oraz rozbudowy linii kolejowej na odcinku Legnica - Lubin - Rudna Gwizdanów. Wykonawca dokumentacji projektowej omówić ma rekomendowany przebieg trasy i zakres inwestycji. Mając na uwadze dotychczasowe analizy, projektanci proponują, by nowa linia kolejowa przebiegała przez centrum Polkowic, a następnie została wpięta w istniejącą linię kolejową w Grębocicach.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Firma Infra Centrum Doradztwa, która przygotowuje dokumentację projektową inwestycji, do realizacji rekomenduje wariant nr 1, który zakłada przebieg kolei przez centrum Polkowic, wzdłuż Alei Marszałka Józefa Piłsudskiego, czyli starej „trójki”. To właśnie tam miałaby zostać wybudowana stacja kolejowa. Pociągi jadące do Polkowic od strony Lubina, kierowałyby się na nową trasę, która rozpoczynałaby się za przystankiem osobowym Lubin Stadion, a kolejno przez Szklary Górne, gdzie wybudowany ma zostać przystanek kolejowy,
zmierzałaby do Polkowic. Następny przystanek zaplanowano w Żukowie (gmina Polkowice), po czym pociągi miałyby wpiąć się w istniejącą linię kolejową w Grębocicach, dzięki czemu Polkowice zostałyby skomunikowane koleją z całym Zagłębiem Miedziowym. Długość nowo projektowanej linii oszacowano na 31,6 km. Linia ma być dwutorowa, a maksymalna prędkość pociągów pasażerskich będzie mogła być rozwijana do 120 km/h.

Inwestycja zakłada też budowę drugiego toru na odcinku Legnica - Lubin - Rudna Gwizdanów, w związku z czym na przystankach wzdłuż tej trasy budowane będą nowe perony.

Spotkanie konsultacyjne odbędzie 23 sierpnia o godz. 17.00 na Uczelni Jana Wyżykowskiego w Polkowicach. Swój udział zapowiedzieli m.in. przedstawiciele Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu. Jak informuje wykonawca dokumentacji projektowej, jest to zatem trzecia i ostatnia tura spotkań konsultacyjnych. Dwie poprzednie odbyły się w 2022 roku. Za pierwszym razem prezentowano wstępne założenia projektu, a także zbierano opinie m.in. od mieszkańców i przedstawicieli samorządu, natomiast w drugiej turze prezentowano pięć rozpatrywanych wstępnie wariantów. Zbliżające się spotkanie w ramach trzeciej tury ma na celu przekazanie najważniejszych informacji o rekomendowanym wariancie i docelowym zakresie inwestycji.

Dodajmy, że ostateczna decyzja, co do wyboru wariantu nr 1, zakładającego przebieg linii kolejowej przez centrum Polkowic, jeszcze nie zapadła. Przypomnijmy, że spora część polkowiczan w ramach konsultacji społecznych opowiedziała się za wariantem mówiącym o umiejscowieniu linii kolejowej wzdłuż Polkowic Dolnych. - Ostateczna decyzja co do przebiegu trasy należy do inwestora, jakim jest Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu - informuje Infra Centrum Doradztwa.


AKTUALIZACJA 18.08.2023
Firma Infra - Centrum Doradztwa informuje, że zaplanowane na środę 23 sierpnia spotkanie konsultacyjne nie odbędzie się. Powodem mają być uwagi jakie wniesiono w ostatnim czasie do projektu. Nowa data konsultacji zostanie wyznaczona na wrzesień. Do tematu wrócimy.
 
Komentarze (61)
1. Dodane przez julek, w dniu - 17-08-2023 10:30
Tylko nie przez centrum miasta !!! Po co sami sobie mamy uprzykrzać życie. jak ktoś będzie chciał korzystać w kolei bez problemu dotrze na obrzeża miasta . Nie potrzeba nam pociągów w centrum !!!
2. Dodane przez aun, w dniu - 17-08-2023 10:44
Pamiętam jak przyjechałem w1972r. do Polkowic do pracy w Z.G. Rudna i idąc z hotelu a później z ul. Górników tam mieszkałem, przechodziłem obok stacji kolejowej. To był tzw. "ślepy tor" nie miał przelotu. Budynek dworca (stacji kolejowej) jeszcze istnieje.
3. Dodane przez MM, w dniu - 17-08-2023 10:45
Kolo zakladow strefy nie lepiej? Tyle tysiecy ludzi do pracy, a jak jako mieszkaniec miasta bede chcial pojechac to dojade sobie na ten dworzec.
4. Dodane przez iga, w dniu - 17-08-2023 10:58
a ja nie chcę na obrzeżach by mi uprzykrzać życie, koncert życzeń się zaczyna jak zwyle
5. Dodane przez Kokosanka, w dniu - 17-08-2023 11:07
Centrum ? To co ?- wjedzie na "rynek". Zgadzam się z 1. Zmiana istniejącej infrastruktury w tej mieścinie pochłonie kosmiczne kwoty. I sparaliżuje miasteczko.
6. Dodane przez szewczyk pogromca smoków, w dniu - 17-08-2023 11:09
Napęd tej kolei - tylko rakietowy ! 120 km/h to się jedzie S3 i jedzie się tam gdzie się chce a nie tam gdzie chce bezpartyjna partia XIX wiecznych partyjnych ciemniaków ! I tylko szkoda NASZYCH pieniędzy ! Ich narracja nazwy partii jest równie bezsensowna i pogmatwana jak uzasadnienie budowy linii kolejowej w regionie o najwyższym nasyceniu samochodami i drogami. I tylko 120km/h ? A czemu nie 350 km/h ?
7. Dodane przez Kokosanka, w dniu - 17-08-2023 11:11
...zapomniałabym dodać - może ta trasa ma przebiegać pod blokami na Ociosowej, tam gdzie chcieli ścieżki rowerowe kopać pod klatkami bloków XD 
Czy może na ten genialny pomysł trasy pociągu przez centrum, wpadła ta sama osoba, która wymyśliła te ścieżki rowerowe XD
8. Dodane przez adam, w dniu - 17-08-2023 11:22
Za każdym razem temat wraca przed wyborami i słyszę to dziesiątki lat
9. Dodane przez Zybi, w dniu - 17-08-2023 11:33
Inwestycja zakłada też budowę drugiego toru na odcinku Legnica - Lublin - Rudna Gwizdanów - maja rozmach skur...syny,żeby do Rudnej przez Lublin,ciekawe czy wagony sypialne będą i Wars.
10. Dodane przez Delonghi, w dniu - 17-08-2023 11:35
Polkowice to zasługują co najwyżej na komunikację furmankami a nie kolej - taki wniosek nasuwa się po lekturze komentarzy.
11. Dodane przez Konsultant, w dniu - 17-08-2023 11:37
Zarówno I jak II konsultacje wskazywały na wariant z przystankiem i centrum przesiadkowym przy LSSE w Polkowicach Dolnych. Prowadzenie kolei przez centrum Polkowic będzie barierą tworzącą liczne kolizje pomiędzy wschodnia i zachodnią częścią miasta. Zapewne rozwiązanie to wymaga wybudowanie linii kolejowej na estakadzie na całej długości miasta. Czy to nie za drogie rozwiązanie? A może to będzie powód do zrezygnowania z budowy połączenia kolejowego Polkowic z Zagłębiem Miedziowym? 
Panie Dyrektorze DSDiK - proszę posłuchać mieszkańców i wybrać wariant bezkolizyjny, który nie będzie utrudniał życia mieszkańcom Polkowic. W końcu kolej ma to życie ułatwiać.
12. Dodane przez Ukaszek, w dniu - 17-08-2023 11:49
Normalnie - pociąg koło s3, potem Legnicka, Hubala - wchodzi w chodnik na Dąbrowskiego, potem koło Paulinki stacja kolejowa i następny przystanek koło cmentarza. Potem zawraca i do Żukowa drugim torem. Czego nie rozumiesz ?
13. Dodane przez Robcio, w dniu - 17-08-2023 11:56
Ja się zapytuję. 
Dlaczego na zdjęciu nie ma radnego Drobiny ??
14. Dodane przez Antoni, w dniu - 17-08-2023 12:13
Zastanówcie się, dlaczego np. w takim Wrocławiu główna stacja kolejowa jest jednak w centrum a nie np. na Bielanach lub w Długołęce?
reklama
15. Dodane przez XYZ, w dniu - 17-08-2023 12:16
Ludzie opamiętajcie się wreszcie.Ciagle Wam coś nie pasuje.Zamiast się cieszyć,że planują linię puścić wzdłuż osi miasta,gdzie zarówno Centrum jak i Polkowice Dolne będą miały blisko to wolicie udawać się na dworzec w szczere pole albo lasy. Dalej wolicie być zaściankiem Zagłębia bo wolicie mieć spokój?Nie tak dawno wszyscy narzekali tutaj,że miasto jest wykluczone komunikacyjnie i nie ma jak się z niego wydostać.W każdym normalnym mieście dworce są w centrum!DSDiK może wykonać wiadukt lub tunel pod torami i pociągi nie będą przeszkadzać w komunikacji pomiędzy częściami miasta.Jeśli dworzec zostanie wykonany poza miastem to autobusy międzymiastowe również ominą centrum lub w ogóle całe miasto.Jesli linia ma być opłacalna i mają tu stawać pociągi dalekobieżne(mam taką nadzieję) to jest to jedyne rozsądne wyjście. Zrobić centrum przesiadkowe w okolicy nowej komendy i przychodni. Tam duża pętlę autobusowa i dworzec a miejskie mogą rozwozić ludzi na strefę.Poza tym KGHM może dołożyć się do inwestycji i nikt nie broni wpiąć linii PM Trans po obu stronach miasta i puścić pociągi pracownicze bocznicą. KGHM i Strefa mogą sobie sami przystanki kolejowe wybudować - stać ich na to. Po drugie w osi miasta nie ma bloków tylko same sklepy,stacje i Aquapark(może będzie więcej klientów po remoncie) a najbliższe bloki przy Borówkowej oddalone są o co najmniej 150 metrów od planowanego przebiegu torów.Zrobic ekrany akustyczne i sprawa będzie załatwiona.Otworzcie wreszcie to miasto na Polskę i nie bądźcie tylko sypialnią KGHM jak się teraz o tym mieście mówi. Jak stacja będzie blisko, to każdemu będzie chciało się pociągiem jechać,bo dojedzie do centrum Lubina,Głogowa,Legnicy,Wrocławia czy też Katowic i Krakowa.Nie blokujcie rozwoju, pokażcie wszystkim że Polkowice to nie obiekt ciągłych drwin sąsiednich miast o zaścianku z DPL.
16. Dodane przez ludzie..., w dniu - 17-08-2023 12:23
Były dwa spotkania i tylko na pierwszym faktycznie było dużo ludzi. Prawie pełna sala. Drugie już nie wzbudziło takiego zaangażowania. Dziwię się większości ludzi wypisującym tu komentarze, jakiej one są treści i jestem ciekawa czy ich autorzy buli choć na jednym spotkaniu. Jeśli nie chciało się komuś przyjść to były na fb i na stronie urzędu ankiety z opisem przebiegu poszczególnych wariantów. Można się było zapoznać i zagłosować. Pomijając już jednak krzykaczy, to mam nadzieję, że wyniki tej ankiety będą miały swoją wartość, bo po przeczytaniu, że "Ostateczna decyzja co do przebiegu trasy należy do inwestora, jakim jest Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu" okaże się, że mieszkańcy regionu będą chcieli jedno, a dostaną drugie. Gdy sobie uświadomię ile pieniędzy idzie na konsultacje, ankiety, wnioski i pisma, a finalnie nic to nie wniesie, to aż przykro. Przecież to są wydawane nasze pieniądze. Z naszych wypłat są odciągane podatki. Ludzie zrozumcie, że włodarze operują naszymi pieniędzmi. Warto się zainteresować i zaangażować w sprawy z najbliższego otoczenia.
17. Dodane przez Dana, w dniu - 17-08-2023 12:39
Jeżeli w Polkowicach będzie kolej w ogóle a przez tzw centrum tego miasteczka PIS ma mojglos i głos moich bliskich.
18. Dodane przez lol, w dniu - 17-08-2023 12:45
Mówicie o jakimś paraliżu i dzieleniu miasta na wschód i zachód jakby to była jakaś metropolia. W normalnych miastach kolej nie jest wyrzucana na obrzeża i jakoś nikomu to życia nie utrudnia. Ja wolę wsiąść na stację w centrum miasta niż rozkładać swoją podróż na 1000 przesiadek.
19. Dodane przez emeryt, w dniu - 17-08-2023 12:48
Centum Polkowic, dobry żart.
20. Dodane przez gość, w dniu - 17-08-2023 12:49
To w Polkowicach mają centrum?Buahahahahaha
21. Dodane przez Kamil, w dniu - 17-08-2023 12:50
Kolej powinna przechodzić przez centrum Polkowic, żeby jak najwięcej ludzi miało do niej bezproblemowy dostęp. W Trójmieście SKM-ka jest głównym kręgosłupem komunikacyjnym trzech dużych miast.
22. Dodane przez julek, w dniu - 17-08-2023 12:51
Ludzie, ale po co uprzykrzać sobie życie i prowadzić kolej przez centrum miasta dla garstki podróżnych korzystających w kolei ? To nie ma żadnego sensu, najlepszym rozwiązaniem będzie przystanek gdzieś na obrzeżach do którego bez problemu będzie można dojechać czy dojść, przecież Polkowice to nie Wrocław.
23. Dodane przez z.g, w dniu - 17-08-2023 13:14
W którym miejscu jest to "centrum" w Polkowicach ???
24. Dodane przez Sławek, w dniu - 17-08-2023 13:14
Czy gdzieś można zobaczyć mapę z projektowanymi trasami.
25. Dodane przez do 14, w dniu - 17-08-2023 13:14
Antoni, dworzec we Wrocławiu został wybudowany w połowie XIX wieku. Są dostępne na necie mapy z tego okresu. Dworzec był wybudowany na obrzeżach, z dala od zabudowań mieszkalnych. Miłego poszerzania horyzontów!
26. Dodane przez Ludzie, w dniu - 17-08-2023 13:58
Ludzie opamiętajcie się... politycy bredzą coś o kolei w centrum... Gdzie??? Którędy?? jak dla mnie po prostu się nie da w centrum
27. Dodane przez Do 17, w dniu - 17-08-2023 14:06
Dana ten psis to Ci coś z głową robi Co on ma wspólnego z tą samorządową incjatywą Kolei Dolnośląskich Myśl samodzielnie kobieto
28. Dodane przez Do 22, w dniu - 17-08-2023 14:25
Miasteczko moze. Ale zeby dojsc z ociosowej na obrzeze wylot chocianowskiej to godzina. Dla emeryta razy dwa. I tam juz jest linia kolejowa kghm. Bedzie kolidowalo.
29. Dodane przez Creator, w dniu - 17-08-2023 14:37
Czy będzie przystanek na żądanie przy MC Drive?
30. Dodane przez Polkowiczanin6, w dniu - 17-08-2023 14:46
Przecież to tylko kiełbasa wyborcza... Tyle będzie z tych obietnic, co z obietnic o szpitalu....
31. Dodane przez prawda, w dniu - 17-08-2023 14:51
ta kolej powstanie tak jak infrastruktura telekomunikacyjna na dolnych 8 lat temu miala byc i co do dzis nic
32. Dodane przez !, w dniu - 17-08-2023 14:59
kto był na konsultacjach to wie ze srodkiem miasta bedzie linia kosztem jezdni starej 3
33. Dodane przez Luzytanka, w dniu - 17-08-2023 16:42
Kiedy uczelnia Z polkowic otworzy filie w Radwanicach takie pytanko poważna sprawa z kierunkiem studiów jazda konna terenie
34. Dodane przez Zenon, w dniu - 17-08-2023 17:10
Nie przez centrum, będą korki z Polkowic Dolnych przed szlabanem aby się dostać do centrum. Bez tego już są problemy. Zrobi się drugi wjazd do Lubina ul. Skłodowskiej.
35. Dodane przez Dziadek, w dniu - 17-08-2023 17:36
Kto będzie tym pociągiem jeździł jak dzisiaj każdy ma samochód lub kilka samochodów. Busy już wymarły. S3 pozwala na szybki przejazd.
36. Dodane przez JA, w dniu - 17-08-2023 18:14
Do kom 35 . Jak masz za dużo czasu albo samochodów do może powozisz dzieciaki do szkoły albo straszych ludzi do lekarza .
37. Dodane przez Zet, w dniu - 17-08-2023 19:09
Jest S3, nie lepiej zainwestować np w elektryczna lub gazową komunikację autobusową?
38. Dodane przez Monika, w dniu - 17-08-2023 19:16
Bardzo dobrze, że wreszcie powstanie połączenie kolejowe. W tej chwili w sobotę i niedzielę a też nie lepiej w pozostałe dni, Polkowice jedno z bogatszych miast są odcięte od sąsiednich miast. Nie wszyscy mają samochody. Młodzież i starsi nie mają możliwości dojechać do szpitala czy rodziny. Lubin dzięki połączeniem kolejowym ma możliwość podróży w różnych kierunkach.
39. Dodane przez Spoxman, w dniu - 17-08-2023 20:20
Nie chce mi się już więcej strzępić ryja na ten temat, bo to strata czasu. Napiszę tylko tyle: To się nie uda. Budowa tej linii kolejowej w Krajowym Planie Kolejowym na 2030 rok trafiła na liczącą ponad 160 pozycji listę REZERWOWĄ, która w dodatku ma być sfinansowana z funduszy UE FEniKS I CEF2. Na koniec 2021 PKP PLK miała zagwarantowane środki unijne na 77 projektów z listy podstawowej. Priorytetami dla PLK są dokończenia już rozpoczętych projektów. O wszystkim można przeczytać w dokumentach. Moim zdaniem województwo nie jest w stanie samo udźwignąć takiej inwestycji. PLK szacuje koszt tego projektu na 2,5 mld, słownie: dwa i pół miliarda złotych.
reklama
40. Dodane przez Głos rozsądku, w dniu - 17-08-2023 20:26
Zgadzam sie z mądrymi komentarzami które uzasadniają potrzebę kolei po środku miasta tak żeby i dolne i polanka czy ociosowa miały ten sam dystans do pokonania i możliwość dojścia nawet na piechotę w 30min a nie 1,5h 
Nie będziemy wiecznie młodzi i sprawni, choć teraz jeździmy samochodem to kiedyś też będziemy musieli zdać się na komunikację. W polkowicach jest już dużo starszego pokolenia, są schorowani i często muszą dojeżdżać do szpitala. Są też odcięci od rodzin w sąsiednich miastach bo muszą sie prosić o transport samochodem kogoś znajomego a tak będą jeszcze w stanie sami sobie poradzić tylko trzeba dać im szanse. Czas szybko biegnie, kiedyś to będziemy i my młodzi w takim położeniu. A dworzec na strefie to przepraszam dla kogo ma służyć? Dla pracowników którzy dojeżdżają tylko do pracy i nie zostawiają tu podatków? Nie mieszkają tu i nic to miasto ich nie obchodzi? 
To wy tam ludzi chcecie pogonić i zakorkować autobusem podmiejskim i swoimi samochodami jedyny wjazd na strefę gdzie i tak wszyscy stoją już, a często z pośpiechu i nerwów są wypadki. Pociąg nie zaczeka na autobus aż policja ogarnie sytuację i ustali co i jak bo ma rozkład i musi sie go trzymać. A co do hałasu pociągu, naprawdę wam te kilka kursów w ciągu dnia miałyby przeszkadzać? ... Sory ale przecież od lat wszyscy słyszymy nasz z urobkiem bo echo niesie, po kilkanaście razy, w dzień i w nocy i mimo że pociągu nie mamy to jednak jest. I co, przeszkadza to na co dzień? Chyba nie, bo się poprostu przyzwyczailiśmy i nawet już nie zauważamy tego szczegółu który towarzyszy nam całe życie odkąd istnieje u nas miedź.
41. Dodane przez do 53., w dniu - 17-08-2023 20:26
Jeśli masz pisać takie brednie, to lepiej wsiądź do swojego auta i "odjedź szybko w nieznanym kierunku".
42. Dodane przez Lce, w dniu - 17-08-2023 20:35
Jak koncert życzeń to jestem za linią kolejową Lubin-Ścinawa
43. Dodane przez do 37., w dniu - 17-08-2023 20:38
Droga ekspresowa nie powstała po to, żeby umożliwić komunikację pomiędzy sąsiednimi powiatami. Po "starej "dwupasmówce" też można było w miarę szybko dojechać - do "ślimaka", jak teraz. Ale niektórym można tłumaczyć.
44. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 17-08-2023 22:07
dojazd chyba można zsynchronizować z miejskim autobusem tak jak w innych miastach i po problemie, jestem za koleją, jeżdżę z Lubina do innych miejscowości, korzystając ze 110 wcześniej, da się, mam auto, ale tak jest swobodniej, polecam
45. Dodane przez szewczyk pogromca smoków do 40, w dniu - 17-08-2023 22:08
Uważasz, że pociągiem dojedziesz do lekarza ? To już prędzej na cmentarz ( przystanek Lubin Stadion choć powinien nazywać się Lubin Cmentarz - bardziej odwiedzany i i to codziennie a nie raz na 4 tygodnie).
46. Dodane przez DLU, w dniu - 17-08-2023 23:17
Buhaaa, przez 45 lat mieliście autostradę w centrum miasta, nikomu nie przeszkadzało, a teraz macie szanse na kolej, jak w cywilizacji
47. Dodane przez Spoko, w dniu - 17-08-2023 23:23
Nie zapominajcie,że obecnie projekty kolejowe się rozkręcają i jest duża szansa,że to dojdzie do skutku. Poza tym Koleje Dolnośląskie to najlepiej prosperujący przewoźnik kolejowy w Polsce i najszybciej rozwija sieć połączeń remontując nieczynne linie kolejowe takie jak do Sobótki, Chocianowa, Złotoryi czy Trzebnicy. Dlaczego więc tym razem miało by być inaczej.d
48. Dodane przez Optymista, w dniu - 17-08-2023 23:45
O S3 też kiedyś mówiono,że nie dojdzie do skutku bo jest na liście rezerwowej... Nie zapominajcie, że lobby województwa jest w tym temacie bardzo duże, bo za pośrednictwem Kolei Dolnośląskich uruchamia się nowe połączenia kolejowe i remontuje nieczynne szlaki. Sukcesywnie lokalne linie kolejowe przejmowane są przez województwo,a Koleje Dolnośląskie to najlepszy przewoźnik regionalny w Polsce. Skoro można było przywrócić kolej do Chocianowa czy Sobótki, oraz obecnie w trakcie planowany jest remont trasy do Złotoryi oraz Karpacza to dlaczego Polkowice miałyby zostać wykluczone. Dla pełni szczęścia warto byłoby uruchomić trasę z Legnicy/Lubina na Karpacz czy Szklarską Porębę. Sukces i rentowność jest zagwarantowana, bo masa ludzi z regionu wypoczywa w tych miejscowościach. A arogantom, którzy twierdzą że kolej jest zbędna, proponuje sprawdzić czym dojadą szybciej do Wrocławia autem czy pociągiem. S3 to tranzyt, nie ruch lokalny, dla potrzeb lokalnych rozbudowana zostanie do dwóch pasów DK36 i DK94 od Lubina do Wrocławia by odciążyć ruch na A4 i skomunikować lepiej Zagłębie ze stolicą województwa. Po Lubinie widać jak kolej przejęła pasażerów, Tarnowscy którzy przez kilkanaście lat jeździli z Lubina do Wrocławia nie wygrali z koleją. Kolej tylko w wariancie nr 1 w Polkowicach, bo tylko on jest realny i ma potencjał w postaci szybkości dojazdu i ilości pasażerów. Więcej optymizmu życzę krytykującym.
49. Dodane przez Do 45, w dniu - 17-08-2023 23:49
Czytanie ze zrozumieniem sie kłania. 
Gdzie tam było napisane ,,do lekarza "??? 
Chyba konkretnie chodziło o coś czego u nas nie ma i chcąc nie chcąc każdy z nas musi tam jechać jak jest taka potrzeba.
50. Dodane przez Jola, w dniu - 17-08-2023 23:52
W centrum czyli w rynku słychać pociag z Polkowic Dolnych pod lasem.....Fajnie będzie.. .hałas miły zwłaszcza w nocy w Rynku.....chory pomysł Tory ba obrzeza miasta.
51. Dodane przez Zbigniew, w dniu - 18-08-2023 06:59
Jestem za koleją przez centrum miasta. Ludzie zawsze na przekór będą mieli tysiące argumentów przeciw projektowi. W każdej normalniej aglomeracji dworzec kolejowy jest w centrum miasta tak aby można było łatwo i sprawnie dotrzeć do dworca. Ja i grono moich znajomych jestem za.
52. Dodane przez hehe, w dniu - 18-08-2023 07:55
Wy naprawdę wierzycie, że będzie kolej w centrum miasta Polkowic ??? Nie od dziś wiadomo, że Polkowice mają wysokie mniemanie o sobie, ale że aż tak...
53. Dodane przez do 24, w dniu - 18-08-2023 08:28
jak dobrze poszukasz na fb Polkowic to znajdziesz. zakładam, że na stronie internetowej Polkowic też jest to do znalezienia
54. Dodane przez Kokosanka, w dniu - 18-08-2023 08:36
Kolej przez "centrum" miasteczka - a potem emeryty bedą jęczeć, że hałas i stukot pociągu zakłóca im senioralny spokój XD. Pociąg z dala od centrum.
55. Dodane przez Spoxman, w dniu - 18-08-2023 09:21
Jak ktoś tu napisał: Koleje Dolnośląskie są PRZEWOŹNIKIEM. I tylko przewoźnikiem. Korzystają z dostępu do torów zarządzanych np. przez PKP PLK S.A. i władze samorządowe. Koleje Dolnośląskie nie remontują ani nie budują żadnych LINII kolejowych. Tym się zajmuje Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu (DSDiK) samorządowa jednostka budżetowa powołana przez zarząd województwa dolnośląskiego będąca odpowiednikiem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz PKP PLK na poziomie regionalnym.
56. Dodane przez Haha, w dniu - 18-08-2023 09:25
Przecież w tej wiosce Polkowicach niema centrum.
57. Dodane przez ppp, w dniu - 18-08-2023 18:59
Jak już będą mieli kolej proponuję wybrać Polkowice na stolicę Dolnego Śląska.
58. Dodane przez Atomek, w dniu - 18-08-2023 22:42
Do wszystkich "miastowych", plujących na tę wioskę Polkowice: Większość waszych znajomych lub członków rodziny pracuje w Polkowicach - strefa lub kghm, więc dobra rada brzmi: Nie (...) się.
59. Dodane przez Kto to wymyślił, w dniu - 18-08-2023 23:28
Kolej powinna iść nie przez Grębocice, ale przez Jerzmanową do Głogowa, a po drodze Kazimierzów, Bądzów, Nielubia. I nie przez centrum Polkowic! Kto w ogóle wpadł na tak poroniony pomysł? Którędy te tory? Przez działki, zajazd u Zenka czy może przez murawę stadioju Górnika Polkowice? Tory KGHMu z Lubina pozwalają na poprowadzenie linii kolejowej przez ZG Lubin, Szklary i dalej do Polkowic obok ZANAMu i strefy za Polkowicami Dolnymi i dalej do Kazimierzowa. Między Głogowem a Polkowicami życie się toczy w dużych wsiach takoch jak Jerzmanowa czy Jaczów, a nie małych wioskach położonych na uboczu typu Guzice,
60. Dodane przez Llll, w dniu - 19-08-2023 16:07
No jasne że trasa powinna biegnąć starą S3. Nie wszyscy mają samochód. Takie środki transportu są właśnie dla tych którzy nie mają jak dojechać do innego miasta. Jak ktoś ma samochód to nie będzie jechał na stację za strefę żeby jechać pociągiem do Lubina tylko pojedzie samochodem a kto nie ma samochodu ma iść za strefę. No bez sensu. Niech będzie ta stacja dostępna dla wszystkich po starej trójce
reklama
61. Dodane przez Helmut Donald Tuskszyński, w dniu - 26-01-2024 17:15
kolej musi iść przez rynek to podnosi wartość miasta i okolic
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama