Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
1
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Antoni, Radosław,
Albin
Do końca roku 305 dni.
gmina-polkowice.gif
Start arrow Polkowice arrow Były uwagi. Kolej jednak przez obrzeża Polkowic?

Konsultacje odbędą się 13 września

Były uwagi. Kolej jednak przez obrzeża Polkowic?

30.08.2023. Radio Elka, Kasia Rososzko


(Fot. Archiwum)
Nie przez centrum, a obrzeża miasta, przez polkowicką strefę ekonomiczną i Polkowice Dolne przebiegać ma nowa linia kolejowa, która połączy Polkowice z Lubinem oraz Głogowem. Tym samym dostęp do kolei zyskałyby gminy Radwanice i Gaworzyce. Wariant rekomendowany dotychczas do realizacji uległ zmianie z powodu uwag jakie wpłynęły w ostatnim czasie ze strony mieszkańców i samorządów. Przedsięwzięcie będzie szerzej omawiane na spotkaniu konsultacyjnym, które odbędzie się 13 września na Uczelni Jana Wyżykowskiego. Będą to ostatnie kolejowe konsultacje w tej sprawie. 

Zdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�u
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Frima Infra - Centrum Doradztwa, która na zlecenie Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei przygotowuje dokumentację projektową przedsięwzięcia, informuje, że w wyniku uwag, jakie wpłynęły w ostatnim czasie od mieszkańców oraz przedstawicieli władz samorządowych, dokonane zostały korekty analiz, w wyniku których ostatecznie do realizacji rekomendowany został wariant nr 4. Zakłada on przebieg nowej linii kolejowej przez strefę ekonomiczną w Polkowicach oraz przez teren
gmin Radwanice i Gaworzyce.

Plany są takie, by pociągi jadące od strony Lubina zmierzały do Polkowic przez Szklary Górne, gdzie wybudowany zostałby nowy przystanek. W Polkowicach linia kolejowa przechodzić ma przez obszar strefy ekonomicznej, a stacja kolejowa miałaby zostać wybudowana w rejonie przejazdu kolejowego przy ul. Fabrycznej, niedaleko zakładu Volkswagen Motor Polska. Kolejno pociągi jechałyby w stronę Radwanic i Gaworzyc, gdzie po drodze umiejscowione zostałyby trzy przystanki kolejowe: w Sieroszowicach, Buczynie i Radwanicach. Następnie na odcinku Gaworzyce - Głogów wykorzystany miałby zostać istniejący, ale nieczynny obecnie w ruchu pasażerskim, fragment linii kolejowej nr 14, dzięki czemu pociągi zatrzymywałyby się na stacji w Gaworzycach i Kłobuczynie, skąd kolejno jechałyby przez Nielubię i Żukowice do Głogowa.

Długość nowo projektowanej linii kolejowej Lubin - Polkowice - Głogów to 35,4 km, a przewidywana długość połączenia kolejowego Lubina z Głogowem przez Polkowice wynosi 57,7 km. Nowa linia ma być dwutorowa i zelektryfikowana, a maksymalna prędkość pociągów będzie mogła być rozwijana do 120 km/godz. Ponadto, inwestycja zakłada też budowę drugiego toru na odcinku Legnica - Lubin - Rudna Gwizdanów, w związku z czym na przystankach wzdłuż tej trasy budowane będą nowe perony.

Rekomendowany do realizacji wariant ma być szczegółowo omawiany podczas spotkania konsultacyjnego, które odbędzie się 13 września o godz. 17.00 na Uczelni Jana Wyżykowskiego w Polkowicach. Jak podkreślają organizatorzy spotkania, jest to trzecia i ostatnia tura spotkań konsultacyjnych. Poprzednie spotkania odbyły się w 2022 r. W pierwszej turze prezentowano wstępne założenia projektu oraz zbierano opinie m.in. od mieszkańców i przedstawicieli samorządu, natomiast w drugiej turze prezentowano pięć rozpatrywanych wstępnie wariantów.
 
Komentarze (39)
1. Dodane przez JG, w dniu - 30-08-2023 10:15
Przeciez miało być koło JP II albo cmentarza komunalnego !!!??? 
Ile osób ta ankiete wypełniło 20 ??? ? Przeciez jak nie będzie przepustowości skrzyzowania i spóźnienia transportu dowożąćego do Vilkwagena to będzie lipa. 2-3 pociągi to co to jest ???!!
2. Dodane przez MS, w dniu - 30-08-2023 10:34
Ciekawe tylko kiedy dopną tej budowy.
3. Dodane przez Strefowicz, w dniu - 30-08-2023 11:03
Ja o tym pociągu słyszę dobre 20 lat. Pogadają sobie na uczelni i tyle będzie z tego. Nie wierzę w kolej polkowicką, jak w szpital w Polkowicach. Może chociaż powstanie rondo koło przychodni i Orlenu.
4. Dodane przez szewczyk pogromca smoków, w dniu - 30-08-2023 11:16
Wara od naszych pieniędzy !!!!! Jak nie ma co z nimi zrobić to zwróćcie je podatnikom a nie obciążajcie następne pokolenia ! Tunel pod hitlerowską lokomotywą, miednica(DoCeReRe) do moczenia nóg za ćwierć mld zł, basen, który jest tak naprawdę prysznicem bo pływać się tam nie da, plac czerwony bez defilad, pociąg w okolice Polkowic i to jest zachęta do pozostania w Lubinie ?!
5. Dodane przez do 1, w dniu - 30-08-2023 12:50
widać, że nie byłeś na żadnym ze spotkań i nie czytałeś informacji. żaden z przedstawianych wariantów nie szedł tak, jak napisałeś
6. Dodane przez Władek, w dniu - 30-08-2023 12:58
Pamiętajcie aby kolej miała sens musi przebiegać przez tereny miejskie. Kto o ograniczonej możliwości ( np. osoby starsze ) będzie drałował 5 kilometrów na stację kolejową ??? Szkoda na to naszych wspólnych publicznych pieniędzy.  
Kolej ( stacja kolejowa ) aby była konkurencyjna w stosunku do transportu drogowego musi być zlokalizowana w takim miejscu aby zapewnić łatwe dotarcie pasażerom. Inaczej wybiorą inny środek transportu lub dalej będą wykluczeni transportowo.  
Poza tym w tym wariancie nie będzie tam pociągów międzywojewódzkich ( np. PKP Intercity ) w kierunku Zielonej Góry z uwagi na konieczność zmiany czoła pociągu w Głogowie a to trwa ok. 25 minut.  
A tak w ogóle w przypadku wygranej PiS i Konfederacji zapomnijcie o czymkolwiek. Nie będzie pieniędzy europejskich na realizację. Sami co najwyżej wybudujemy sobie lotnisko w Baranowie.
reklama
7. Dodane przez do 6, w dniu - 30-08-2023 13:50
czyli najlepiej nic nie robić, bo czego się nie zrobi to będzie źle. 
skąd pomysł, że trzeba będzie pieszo się dostać? przecież są przystanki i komunikacja miejska. będą pociągi, dostosuje się też miejską. gdyby teraz zrobiono połączenia pewnie byłbyś pierwszy, który by krzyczał, że niegospodarność, bo dla kogo jeżdżą te autobusy
8. Dodane przez DLU, w dniu - 30-08-2023 13:57
Aha, czyli budowa kolei, która miała przede wszystkim włączyć Polkowice (czyt. Mieszkańców Polkowic), będzie rozwiązaniem dla wszystkich tylko nie dla ich mieszkańców! Czyli wszyscy z zewnątrz dojeżdżający do strefy będą mieć kolej, a Wy Polkowiczanie dalej będziecie w d...!
9. Dodane przez WwW, w dniu - 30-08-2023 14:05
Jak można wyczytać w mediach koszt orientacyjny: 
na rok 2020 to było 800 milionó zl !!! 
Ile teraz ??? 
I kto ma za tą kolej zapłacić ?? 
Czy to moze kiełbasa wyborcza bezpartyjnych i Burmistrza Puźnieckiego??? 
W 2007 roku już prezydent Lubina uruchamiał kolej do Polkowic ;-)
10. Dodane przez tomekd, w dniu - 30-08-2023 14:28
Jeżeli pociągi z Polkowic do Głogowa będą wjeżdżac od strony Nielubi to żaden pociąg nad morze przez Polkowice nie pojedzie. Nikt nie puści IC ze zmianą kierunku jazdy w Głfgowie.
11. Dodane przez Kokosanka, w dniu - 30-08-2023 15:02
Popieram komentarz nr 6! A nie zgadzam się z 1!!! Nikt nie będzie ciągnął torów pod nos seniorom do centrum miasta pod PCUZ (jak to narysowano). Są autobusy miejskie, samochody (niech rodzina dowiezie na pkp), są rowery, hulajnogi, aż w końcu - są nogi (a jak nie ma to patrz- poprzednie wymienione).
12. Dodane przez do 10, w dniu - 30-08-2023 15:13
Z tego co kojarze to wjazd do Leszna z Głogowa odbywa się od razu w kierunku na Poznań więc, bez problemu, można pojechać nad morze tylko przez Leszno i Poznań wtedy. 
 
Poza tym dla Polkowic wystarczyłaby dobra oferta pociągów osobowych z ewentualnymi bezpośrednimi na Leszno / Poznań i na spokojnie zrobić przesiadki w Lubinie lub Głogowie
13. Dodane przez Anioł, w dniu - 30-08-2023 15:22
Nie będzie kabaretu, będzie chór!
14. Dodane przez Efez, w dniu - 30-08-2023 15:31
Brawo,bardzo mnie cieszy ta decyzja.Tam powstanie stacja do której dojadą darmowe autobusy.Tak jest przecież w Lubinie i się sprawdza.Pociąg pospieszny będzie mógł jechać z Głogowa dalej w kierunku Poznania i dalej na przykład do Kołobrzegu.A przede wszystkim komunikujemy powiat Polkowicki. Teoretycznie w przyszłości mogą jeżdzic pociągi z Chocianowa przez Przemków . Gaworzyce , Radwanice do Polkowic.Tak trzymać.Czekam na wbicie pierwszej łopaty!!!!!!
15. Dodane przez do7, w dniu - 30-08-2023 15:32
Już teraz autobusem spod targowiska na Polankę jedzie się 20 minut, tyle co przejść szybkim krokiem. Bo ten autobus jedzie przez Hubala i potem cmentarz. Jak autobus przez całe miasto ma jechać pół godziny do nowego dworca obok VW, to szybciej się dojedzie bezpośrednio do Lubina autobusem 110.
16. Dodane przez średnio, w dniu - 30-08-2023 16:25
Średnio co 4 lata internet rozgrzewają informacje na temat tej kolei. Zaraz wyskoczy członek zarządu województwa z Lubina i pokaże jakąś makietkę, bo mapki były ostatnio :)
17. Dodane przez Radzio, w dniu - 30-08-2023 17:07
Widać, że wariant dopasowany pod firmy w strefie by im dowozić ludzi z zewnątrz do fabryk. 
Dla mieszkańców Polkowic, te rozwiązanie na pewno nie jest optymalne. 
Mieszkańcy z ul. Ociosowej będą mieć z 4km do dworca. 
Nie można sobie wyjść z domu i podejść na dworzec, tylko trzeba będzie znowu być zależnym od autobusów, taksówek lub samochodów. A miało być ekologicznie, szybko i wygodnie.
18. Dodane przez ...., w dniu - 30-08-2023 17:27
Miała być kolej z dostępem do reszty Polski a będzie drogi tramwaj... Dalekobieżne miasto ominą ze względu na utrudnienia związane z odpinaniem lokomotywy, a do Głogowa będziemy jechać godzinę przez co i tak każdy wybierze auto... Czy ktoś wogóle sprawdził czy to połączenie będzie rentowne? Za kilka lat szyb na PZ-tach zniknie, VW się rozpadnie bo diesli nie będą produkować i dworzec będzie stał w okolicy pozamykanych hal i polu. To nie jest kolej dla Polkowic tylko dla zakładów i ludzi spoza miasta.Każdy będzie wolał jechać do Lubina i wsiąść w IC niż tłuc się i przesiadać. Zakompleksienie ludzi osiągnęło szczyt. Do Gaworzyc i Radwanic wystarczyło puścić komunikację miejską skoro autobusów coraz więcej a w mieście kilka przystanków.
19. Dodane przez Marek., w dniu - 30-08-2023 17:29
Inwestycja jak wiele innych zależy od tego czy po wyborach ktoś inny zajrzy do skarbca i jak w "Ubu Król" zawoła. "Panie choć to nadal skarbiec, pustym jest, nic tu niema". Okazać się może, co wielce prawdopodobne że jedziemy na dodrukach i kredytach ze świata, no i eldorado skończy się ciut wcześniej.
20. Dodane przez Kom, w dniu - 30-08-2023 18:14
Wybrany wariant stwarza możliwość bezpośredniego skomunikowania Polkowic i innych miast Dolnego Śląska z Lesznem, Poznaniem i dalej z miejscowościami nad morzem. Dołącza też wiele miejscowości wykluczonych komunikacyjnie z powiatu polkowickiego. W Polkowicach wystarczy załatwić częstą komunikację do stacji.
21. Dodane przez Poz, w dniu - 30-08-2023 19:01
Ludzie co wy za głupoty piszecie? Jakie pociągi na Poznań?Czytajcie ze zrozumieniem! Skoro linia kolejowa ma być zelektryfikowana w Polkowicach to jak pociąg pojedzie z Polkowic do Poznania po niezelektryfikowane linii do Leszna? Sami fachowcy na forum... Jeżeli władza miasta ma odrobinę posłuchu w województwie to nie pozwólcie ludziom żeby Wam weszli na głowę.Województwo i DSDiK powinny myśleć o racjonalnym i opłacalnym wariancie czyli przez Centrum,bez robienia okrężnej kolei,bo ona ma być szybka a nie prowadzona dokoła powiatu! Lepiej w kolejnym etapie wyremontować torowisko na Przemków z Chocianowa i następnie trasę na Żary przez Nielubię. Wtedy można mówić o rozwijaniu sieci połączeń kolejowych w województwie.A dla krytyków następnym razem proponuję jechać do Zielonej Góry przez Chojnów, albo na Wrocław przez Leszno.... przecież to nie jest dłuższa trasa, da się szybko przejechać w 3 godziny lub więcej...
22. Dodane przez haha, w dniu - 30-08-2023 20:33
Pakować 800 milionów plus podwyżki zanim zrobią 
i wsiadac na Volkswagenie haha to tylko Puźniecki jest w stanie wymyslić. 
Firma chciała żeby szła kolej blisko centrum ale widocznie lobbing niemiecki wziął gorę - taka POlityka polkowickich władz. 
A co będzie jak Volkswagen wybuduje fabrykę elektryków pod Głogowem albo w Jaworze i zabierze spalinowe zabawki przez unijne dyrektywy z Polkowic ??? 
Bedziecie milei przystanek w polu i na zadupiu za kasę jak port lotniczy w Radomiu hahaha
23. Dodane przez Efez, w dniu - 30-08-2023 21:56
Do 21. Planowana jest elektryfikacja lini Głogów Leszno. I po temacie.
24. Dodane przez Żal, w dniu - 30-08-2023 22:02
Odnoszę wrażenie, że interes grupy mieszkańców jest ważniejszy niż użyteczność i racjonalność wprowadzenia kolei w mieście. 
Co za dyrdymały ktoś pisze o hulajnogach czy rowerach lub proszeniu się o dojazdy zwłaszcza zimą, w deszcz lub o wczesnych godz. porannych lub późnych nocnych. Wyrzucenie kolei na obrzeża to głupota. W takim małym mieście siatka połączeń miejskich nie będzie taka jak we Wrocławiu i nikt nie podstawi miejskiego na każdy pociąg przyjeżdżający i odjeżdżający. Uprzykrzy się życie os. starszych z małymi dziećmi itd. zamiast je poprawić. Kto będzie zimą chodził na koniec miasta o 19 ? Dostać po głowie? Jak zauważył jeden z przedmówców można się spodziewać, że tam nic więcej nie powstawnie lub będą się zakłady zamykać i będzie dworzec na zadupiu. Dlatych co myślą inaczej polecam wyjazd do Środy Śląskiej i w grudniu spacer z rynku na dworzec PKP. Wówczas zrozumiecie dlaczego cywilizowany świat buduje dworce w mieście a nie pod miastem.
25. Dodane przez robert, w dniu - 31-08-2023 08:19
o kolei w Polkowicach mówiono już 25 lat temu, i dziś też się mówi ( podobnie o obecnej S3- mówiono 25 lat temu - dzis S3 jest ale jej przebieg dla mnie budzi wiele kontrowersji) 
25 lat mowy o transporcie kolejowym - i tak naprawdę do dziś nasi urzędnicy niewiele wiedzą o planowanej inwestycji- jak to rozumieć ?
26. Dodane przez WsKs, w dniu - 31-08-2023 08:31
Zapytajcie mieszkańców Środy Sląskiej, którym przed laty wywalono kolej daleko poza miasto, bo ludzie bali się syczących, groźnych potworów. Zróbcie kolej dla miasta - dla swojej wygody
27. Dodane przez Gucio, w dniu - 31-08-2023 10:27
A mi się podoba, będzie dojazd do dużych wsi takich jak Radwanice czy Nielubia, i trasa ciekawsza krajobrazowo przez wzgórza Dalkowskie.
28. Dodane przez Re; 26., w dniu - 31-08-2023 13:22
Ci mieszkańcy miast którzy wzywali by budować stacje daleko kierowali się przeważnie lękiem przed obcymi którzy koleją przybędą. Znajome, prawda? Ale pasowało to wojsku, biznesowi kolejowemu, bo tańsze działki i tak jakoś wyszło w wielu miastach.
29. Dodane przez Tak, w dniu - 31-08-2023 17:29
Do 23... Tak z całą pewnością ktoś puści pociąg z Wrocławia do Poznania przez Polkowice... Jakim trzeba być ignorantem żeby mieć takie fantazje.Otóż trzeba sobie zdać sprawę,że w Polsce istnieje coś takiego jak główne szlaki kolejowe takie jak Nadodrzanka, czy trasa na Poznań przez Żmigród z torem testowym dla kolei.Dajcie o kolei decydować fachowcom od kolei a nie ludziom, którzy o 3 metry chcą przesuwać chodnik czy ścieżkę rowerową bo skończyli wydział transportu na renomowanej uczelni, albo całe życie tylko fedrują.
30. Dodane przez Tomasz, w dniu - 31-08-2023 22:09
Z Lubina do Głogowa 57 km - super trasa krajoznawcza. Napewno ludzie zostawią samochody :D
31. Dodane przez pociągi, w dniu - 01-09-2023 01:03
Rząd w Krajowym Planie Kolejowym szacuje koszt tych inwestycji łącznie na 2,5 miliarda złotych. 
800 milionów - fajny skecz.
32. Dodane przez Kasztelan, w dniu - 01-09-2023 08:37
Do 30. Z głogowa do Lubina masz bezpośrednie połączenie z czasem przejazdu ok 30 min. Projekt nie jest kierowany bezpośrednio dla mieszkańców Głogowa, a ma włączyć Polkowice i dotychczas wykluczone komunikacyjnie gminy Żukowice, Gaworzyce oraz Radwanice w sieć kolejową.
33. Dodane przez Seba, w dniu - 01-09-2023 09:19
do komentarza nr 17 - tak, obstawiam aby dworzec był przy każdym bloku. W Lubinie są 2 dworce kolejowe. Przy stadionie i przy wylocie. Na tym pierwszym NIGDY nie widziałem choćby 1/5 ilości tych pasażerów co wsiadają na Lubinie Głównym (czy jak to się tam nazywa). Ja osobiście dużo korzystam z kolei bo ją uwielbiam od dziecka i żeby pojechać pociągiem jadę samochodem do Lubina, żeby wsiąść do pociągu na Wrocław czy nawet do Krakowa (mojego drugiego ulubionego kierunku). Teraz będą albo autobusy miejskie albo ktoś mnie podwiezie na stację :) Ponadto kolej na strefie pozwoli odciążyć trochę nasze drogi które może jeszcze nie są jakoś szczególnie zapchane, ale w przyszłości przy rozbudowie Polkowic po "drugiej" stronie i zwiększeniu ilości pojazdów na drogach znacznie zwiększy się obciążenie dróg. Wracając do stacji w Lubinie, niektórzy lubinianie też mają nawet 4km, a nawet i więcej do stacji kolejowej i żyją, peron często jest pełny ludzi czekających na pociąg.
34. Dodane przez Maria, w dniu - 01-09-2023 09:26
Przecież to miała być kolej dla mieszkańców Polkowice a nie dla Strefy (VW itp). Ludzie chcieliby dojeżdżać do pracy do Lubina pociągiem a nie autobusami. Jeżeli trasa będzie przebiegała tak jak teraz w projekcie (brak dworca w centrum) to mieszkańcy Polkowic zostaną wykluczeni z korzystania z kolei na trasie Polkowice-Lubin.
35. Dodane przez Maria, w dniu - 01-09-2023 09:26
Przecież to miała być kolej dla mieszkańców Polkowice a nie dla Strefy (VW itp). Ludzie chcieliby dojeżdżać do pracy do Lubina pociągiem a nie autobusami. Jeżeli trasa będzie przebiegała tak jak teraz w projekcie (brak dworca w centrum) to mieszkańcy Polkowic zostaną wykluczeni z korzystania z kolei na trasie Polkowice-Lubin.
36. Dodane przez Super sprawa, w dniu - 01-09-2023 09:59
Czekam na wbicie łopaty, w końcu jakieś połączenie ze światem, bo wydostać się z Polkowic do Głogowa to tylko na pieszo......jak nie masz swojego samochodu. 
Nie mogę się już doczekać tego pociągu, tego połączenia.....
37. Dodane przez Spoxman, w dniu - 01-09-2023 17:02
Bez unijnej kasy z KPO możemy o tym zapomnieć.
38. Dodane przez Student, w dniu - 01-09-2023 20:04
Kilometry, kilometry, wiecznie coś polkowiczanom nie pasuje... 
Ludzie, nauczmy się wreszcie, że nawet tak "odległa" (wszakże długie na 6-7 km Polkowice są metropolią co idzie się 2h) stacją wprowadzi się uspokojenie ruchu niż budowę dworca w centrum, gdzie zaora się jeden pas starej DK3, dołoży dodatkowe prace przy kładce dla pieszych i tym podobne. 
Nawet, jeśli większość komentujących dostałaby dworzec wedle życzenia przy przychodni, to zaraz po budowie będą jęki, że "za głośno" mimo ekranów akustycznych; "nie da się przejechać" bo pociąg blokuje i są korki. 
Teraz ludzie radzą sobie 110, która jeździ na najważniejsze pociągi choć i tak głównie to starsi jeżdżą do MCZu i nastolatkowie/matki z dziećmi na zakupy do Cuprum (a nie na pociąg) I SOBIE RADZĄ, mimo tłoku, ścisku, maruderów. 
Błagam- więcej wyrozumiałości; skoro do Lubina dojazd na pociąg to nie problem, to tutaj też nie będzie. 
A taki transport na strefę prima sort- ludzie co pracują w Lubinie zamiast płacić 300-400 zł za paliwo lub więcej kupią miesięczny za ~200 i zmniejszą spaliny w atmosferze.
reklama
39. Dodane przez Robin Hood, w dniu - 01-09-2023 20:29
Panie Burmistrzu, dla kogo ta kolej? Dla mieszkańców, czy pracowników strefy i mieszkańców powiatu? Tym sposobem ustawia się Pan plecami do mieszkańców miasta. Fajnie, że coś się ruszyło w sprawie kolei, ale o takie sprawy jak przebieg, to trzeba zapytać większość mieszkańców, a nie grupkę obsługujących internet lub uczestniczącą w konsultacjach. Zresztą niebawem pozna Pan odpowiedź na te pytania podczas wyborów. Gdzie są w kadencji lepsze Polkowice, bo ja ich nie widzę. Mimo wszystko, wszystkiego dobrego .
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust