Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
27
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Anastazy, Andrzej,
Piotr, Teofil, Zyta
Do końca roku 248 dni.
Start arrow Lubin arrow Ta droga ominie przejazd kolejowy na ul. Legnickiej

DSDiK wybuduje dwa ronda i wiadukt nad torami

Ta droga ominie przejazd kolejowy na ul. Legnickiej

15.11.2023. Radio Elka, Iwona Mierzwiak

(fot. Iwona Mierzwiak)
Nie będzie tunelu pod przejazdem kolejowym na ul. Legnickiej w Lubinie. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei zdecydowała się na inny wariant projektu, który ma poprawić bezpieczeństwo w tym rejonie. Zakłada on poprowadzenie trasy drogi nowym śladem przez obszary leśne, który ma umożliwić skomunikowanie osiedla Polesie z drogą wojewódzką nr 333. Mieszkańcy miasta od pewnego czasu podpytywali nas, na jakim etapie jest ta zaplanowana od ponad roku inwestycja i jak wyglądać będzie jej końcowa koncepcja. 

Zdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�u
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Mieszkańcy miasta nie ukrywają, że martwią się, czy nie stracą kolejnego leśnego miejsca w okolicach os. Polesie. - Sama koncepcja jest słuszna, żeby odciążyć tę drogę, natomiast sposób jej wykonania spowoduje, że kolejne miejsce do spacerów, wyciszenia zostanie zniszczone - mówił nam lubinian. - Być może pojawiła się jeszcze inna koncepcja, o której nie wiem, że ta droga będzie inaczej przeprowadzona. No, ale fajnie by było, żeby ktoś nas o tym poinformował. Z tego wszystkiego przecież korzystamy wspólnie, to nasze dobro i dobrze by było,
żeby te lasy oszczędzać, tyle się mówi o ekologii
- dodał mieszkaniec.

Przypomnijmy, że jeden z wariantów zakładał budowę tunelu pod torami na ul. Legnickiej przy wylocie z Lubina, jednak to rozwiązanie odrzucono. Z informacji, które udało nam się uzyskać od Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu, wybrano najmniej inwazyjny projekt, który pozwoli na skomunikowanie osiedla Polesie z drogą wojewódzką nr 333.

Projektowany odcinek drogi rozpoczyna się tu rondem trójwlotowym na przecięciu z istniejącą drogą wojewódzką nr 333, a kończy włączeniem w ul. Legnicką w Lubinie na wysokości Głównego Punktu Zasilania Tauron Dystrybucja S.A. Na przecięciu projektowanej drogi z drogą obsługującą osiedle Polesie w Lubinie również zaprojektowano rondo trójwlotowe. Przecięcie drogi z istniejącą linią kolejową zostanie zrealizowane bezkolizyjnie przez wykonanie wiaduktu drogowego nad drogą kolejową - czytamy w informacji prasowej DSDiK przesłanej do naszej redakcji.

W ramach tej inwestycji ma powstać około 1,5 km nowej drogi oraz założono przebudowę około 100 metrów istniejącej drogi wojewódzkiej w celu powiązania z nowo projektowaną drogą jednojezdniową i dwupasową. Wzdłuż całego odcinka zaprojektowano też ścieżkę pieszo-rowerową, która łączyć się będzie z miejską infrastrukturą osiedla Polesie. Jak informuje DSDiK, inwestycja nie wpłynie na dostępność do drogi działek przemysłowych znajdujących się w pobliżu istniejącego przejazdu kolejowego.

Zarząd Województwa Dolnośląskiego zatwierdził już projekt. Na początku września została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji, niezbędna do uzyskiwania dalszych pozwoleń i decyzji. Obecnie trwają przygotowania do przetargu w celu wyłonienia wykonawcy działającego w formule „zaprojektuj i wybuduj”, którego zadaniem będzie opracowanie pełnej dokumentacji wraz z uzyskaniem decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej i wybudowanie nowego odcinka drogi - informuje Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu.

Poniżej mapka z aktualnym wariantem przebudowy trasy nowym śladem, który ma ominąć przejazd kolejowy na ul. Legnickiej w Lubinie. Zaznaczony jest on kolorem czerwonym:

 
Komentarze (28)
1. Dodane przez Stefan, w dniu - 15-11-2023 11:51
Co za głupi pomysł. Kolejne lasy do wycięcia, tak jak by mało wycinali teraz.  
To wszystko przez ludzi, którzy nie potrafią myśleć i przewidywać konsekwencji swoich zachowań na przejazdach kolejowych.
2. Dodane przez TS, w dniu - 15-11-2023 12:12
Nic nie rozumiem, jak ominie jak obie drogi przecinają tory, gdzie tu sens?
3. Dodane przez Do 1, w dniu - 15-11-2023 12:17
Do 1 nie histeryzuj z tymi lasami, zostań decydentem i pokaż co potrafisz..
4. Dodane przez Andrzej., w dniu - 15-11-2023 12:32
To są jakieś jaja.
5. Dodane przez Qwerty, w dniu - 15-11-2023 12:49
Do kom. 2 
Przecież napisano, że będzie wiadukt nad torami.
6. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 15-11-2023 14:00
Przede wszystkim - władze Lubina wiedziały od dawna, od ponad roku, że inwestycja wiąże się z wycięciem sporej części lasu i SIEDZIELI CICHO zatajając fakt przed mieszkańcami. Wstyd szanowni "bezpartyjni". Tak wygląda wasze poszanowanie zdania mieszkańców? Po drugie: 2 hektary lasu do wycięcia. Tam ludzie teraz biegaja, spacerują, przejeżdzają rowerami, chodzą na grzyby. Zamiast tego będzie przez las droga i hałas. Celu inwestycji nikt nie kwestionuje. To jest zrozumiałe, miasto się rozrasta, trzeba udrożnić przejazd. Ale poszli na łatwiznę i mają gdzieś zdanie mieszkańców Przylesia. Bo po co informować i pytać? Można zrobić po cichu i udawać, że jest ok. Prawda Panie Raczyński? I proszę nie udawać, że nic nie wiedzieliście bo wam udowodnię, że od października 2022 roku miasto znało dokładnie wybrany wariant niszczący 2 hektary lasu. Macie Lubinian gdzieś.
7. Dodane przez Lubinianin, w dniu - 15-11-2023 14:25
I znowu bez konsultacji społecznych ekipa lubińska robi co chce. Kilka maili, uścisk dłoni i można rozpocząć kolejna inwestycję. A głos mieszkańców? A kogo oni obchodzą? Na wybory samorządowe chodzi tylko 15% mieszkańców Lubina, więc można sobie pozwolić na swawolę.... Ja podziękuję im przy urnie wyborczej w wyborach do władz miasta.
8. Dodane przez DLU, w dniu - 15-11-2023 15:13
Brawo. Szybko i konkretnie. Nie rozumiem o co chodzi powyższym czytelnikom.
9. Dodane przez Nie rozumiesz?, w dniu - 15-11-2023 16:36
@8. DLU : moze nie mieszkasz na Przylesiu i masz gdzies to ze ludzie chca miec miejsce aby spokojnie w ciszy pospacerowac. Bez zgielku i spalin samochodow. Albo jestes zwykłym trollem urzedniczym.
10. Dodane przez DLU, w dniu - 15-11-2023 18:21
Ciekawe czy ktoś mnie pytał czy podoba mi się S3, która przebiega obok Ustronia i zabrała mi szlaki piesze i rowerowe w stronę Obory. Ale nie marudzę bo wiem, że są to rzeczy, z których skorzysta więcej ludzi niż garstka z Ustronia. Ja często przejeżdżam przez przejazd na Legnickiej i jest to dramat. Często jeżdżę również rowerem za Przylesiem i akurat w tym miejscu gdzie ta droga ma przechodzić to za dużo ludzi nie widziałem. A terenów spacerowych jest tam mnóstwo, więc nie dramatyzujcie.
reklama
11. Dodane przez rozsądny typ, w dniu - 15-11-2023 18:49
Popatrzcie na mapę: czerwony wariant nie zabiera terenów spacerowych. Tam nie ma ani jednej ścieżki ani dróżki, jedynie pas lasu wzdłuż torów. Las spacerowy zaczyna się na południe od Polesia i nie jest objęty tym planem.
12. Dodane przez STOP PISowi!, w dniu - 15-11-2023 20:05
To lepiej wyrżnąć mnóstwo drzew niż zrobić tunel. DOŚĆ PISu!!!
13. Dodane przez DLU, w dniu - 15-11-2023 20:07
@ rozsądny typ,. No dokładnie. Ale zawsze można pomarudzić. Polska to kraj frustratów i troli internetowych.
14. Dodane przez antydewastator, w dniu - 15-11-2023 20:19
Faktem jest, że przy większym zasiedleniu Polesia i w szczycie przy zamkniętym przejeździe zrobią się korki. Więc sam pomysł odciążenia tego punktu poprzez objazd jest jak najbardziej ok.  
Problem w tym, że władze miasta jak zwykle po cichu i w tajemnicy przed mieszkańcami realizują swoje wizje. A można było zapytać. Tak trudno? Miał być tunel pod torami - szybki przejazd i ocalenie lasu ale widocznie komuś zależy na wycięciu tysięcy drzew. Nieprawdą jest to co piszesz DLU - ludzi jest mnóstwo szczególnie w weekendy. I są ścieżki w tym miejscu, gdzie ma przebiegać droga, sam często tam jeżdżę rowerem. To zostanie zniszczone a były przynajmniej 2 alternatywy. Urzędnicy zdecydowali za naszymi plecami i to jest skandal. Rozwój - tak. Bezmyślność i samowola - nie. A tak się lansowali przed wyborami jak to słuchają obywateli. To właśnie widać, nawet w czasie przedwyborczym szykowali tą inwestycję w tajemnicy.
15. Dodane przez @10, w dniu - 15-11-2023 20:22
do nr 10 - co innego S3 i projekt ogólnokrajowy a co innego 1,5 km drogi, która można spokojnie przeprowadzić inaczej. Tu nie ma co porównywać. Poza tym -S3 było jawne a tu władzunia ukrywa przed mieszkańcami do samego końca projekt.
16. Dodane przez re 14., w dniu - 15-11-2023 21:36
Naturalne ekranowanie wycinać przed hałasem pociągu i samochodów , skandal. Ciekawe co na to nowi mieszkancy Polesia ?
17. Dodane przez hmm, w dniu - 15-11-2023 21:40
skoro nie powstanie tunel a wiadukt, to po kija jechać po lesie dodatkowy kilometr skoro można postawić wiadukt w miejscu obecnego przejazdu kolejowego!?
18. Dodane przez ali, w dniu - 15-11-2023 22:02
Ja uważam, że to jedyne rozsądne rozwiązanie. Wszyscy zgadzamy się, że przejazd przez tory musi być bezkolizyjny. Te miejsce jest bardzo niebezpieczne gdyż pociąg wyłania się z zakrętu z bardzo dużą szybkością i w razie awarii rogatek lub jakiegoś innego zdarzenia nie jest w stanie wyhamować. Ponadto będzie budowany dodatkowy tor i intensywność przejazdu pociągów będzie bardzo duża i przejazd z rogatkami będzie bardzo często zamknięty. Sami znawcy to komentują a nigdy tam nie byli. Nie ma za bardzo, gdzie indziej poprowadzić tą drogę bo po drugiej stronie jest Toyota to jedyne sensowne rozwiązanie. A twierdzenie, że tam masowo chodzą spacerowicze jest nieprawdą. Teren mało atrakcyjny dla spacerów.
19. Dodane przez Nie zgadzam się, w dniu - 16-11-2023 09:58
Do Ali: intensywność przejazdów pociagów po dodaniu drugiej nitki będzie spora, dlatego ktoś rozsądny zaproponował rozwiązanie w postaci tunelu pod torami. I nie ma tu żadnych frustratów tylko ludzie chcący zachować las. Inwestycja jak najbardziej jest potrzebna, pełna zgoda i dobrze, że ktoś to zauważył wczesniej. Ale sposób przeprowadzenia bez konsultacji z mieszkańcami, po cichu - to jest skandal. Zapytaj mieszkanców Przylesia czy zgadzają się na drogę w lesie. Zdecydowana większość nie chce. Wiem bo pytalem wielu z nich. Nikt nawet nie wiedział o tym projekcie. I o to chodzi władzom miasta, zataić najdluzej jak się da.
20. Dodane przez On, w dniu - 16-11-2023 10:06
Do nr 17: oczywiście. Można to było tak właśnie rozwiązać. Wiadukt, tunel lub objazd drugą stroną. Ale poszli na to co zdecydował Wrocław, urzędnicy lubińscy mają w nosie opinię mieszkańców.
21. Dodane przez Michu, w dniu - 16-11-2023 16:04
Wiadukt w lokalizacji obecnego przejazdu to najlepsza i zdecydowanie tańsza inwestycja
22. Dodane przez brak pytań, w dniu - 16-11-2023 20:20
Po prostu znowu jednowładztwo urzędników z Lubina. My tak chcemy i nikt nie ma nic innego do powiedzenia. Dobrze, że wybory już za pół roku. Mam nadzieję, że mieszkańcy Lubina a zwłaszcza Przylesia podziękują ekipie R.R.
23. Dodane przez eddy, w dniu - 16-11-2023 20:25
Ktoś z mieszkańców wiedział o konkretnym przebiegu trasy i miejscu wycinki lasu? Rok temu na innym lubińskim portalu była krótka wzmianka i podane 2 warianty wykonania. Od tej chwili cisza. Niby nic się nie działo a tymczasem urzędnicy za plecami mieszkańców Lubina zdecydowali. Bez żadnego porozumienia z mieszkańcami. Oni wiedzą lepiej co dla nas dobre. Żenada...
24. Dodane przez Ad.10, w dniu - 17-11-2023 09:24
Szkoda, że nad S3 w stronę Obory nie ma kładki pieszo/rowerowej po trasie dawnej kolejki wąskotorowej! Byłaby fajna ciągłość ze ścieżką rowerową, która zaczyna się na Malinowej.
25. Dodane przez Piti, w dniu - 17-11-2023 09:50
Do 12. Tunel będzie na 1Maja jak będą robić nowe Centrum przesiadkowe Lubin. Tutaj na Legnickiej najlepsze rozwiązanie to wiadukt i ronda. Bravo! Super
26. Dodane przez Marta, w dniu - 17-11-2023 19:19
A co to za samomowola? Jak sprzedawano nam działki w mieście, w spokojnej okolicy, w sąsiedztwie lasów drożej o 200 procent to dlaczego zatajono ten fakt? DZIALKI ZAKUPIONE OD MIASTA WCIAZ BEZ PRĄDU, OBOK DROGI SZYBKIEGO RUCHU, Z KTOREJ BEDZIE WIDAC CALE OSIEDLE, HAŁAS, SMROD SPALIN. 200 działek pod budowę nowego, prestiżowego osiedla. Kpina!!! Firma podwykonawcza z taurona, która ma doprowadzić skrzynki do działek od 3 tygodni, nie pokazała się ani razu. Obiecano nam prąd w maju, pod koniec sierpnia i pod koniec listopada , prace stoją, miasto pieniądze za działki zgarnęło i zamilkło. Jesteście oszutami, bandą nadętych cwaniaczkow, którzy nie potrafią wywiązać się z prostych obietnic.
27. Dodane przez droga Pani Marto, w dniu - 17-11-2023 23:09
cieszcie się, że nie wypaliły inne bardziej ambitne plany czyli budowa spalarni śmieci czy elektrowni atomowej. Proponuję forsować projekt wiaduktu w miejscu przejazdu, bo po co wycinać las, jechać dookoła, do tego tracić czas na ronda, skoro można prosto i tu wiadukt i tu a opcja znacznie tańsza.
28. Dodane przez Marta, w dniu - 22-11-2023 11:58
Drogi Panie X, 
Ambitne plany o których Pan napisał, powinny być wdrażane na podwórku u geniusza, który je tworzy. Za ten kawałek ziemi, przeznaczony na budowę domów jednorodzinnych i szeregowych UM zgarnął olbrzymie pieniądze. Jeśli ktoś śni o takiej potędze jak budowa elektrowni czy o spalarni śmieci w takim miejscu to znak, że pora udać się do psychiatry po odpowiednio dobrane leki w celu złagodzenia objawow choroby psychicznej.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust