Kolorowe postacie i niezapomniane wrażenia w CDTTłumy na LubinKon |
06.10.2024. Radio Elka, Iwona Mierzwiak | ||||||||||||||||||
Dyżurny reporter: 667 70 70 60 - To jest fantastyczny LubinKon, czyli konwencja kultury azjatyckiej, a przede wszystkim ostoja dla młodych ludzi - mówiła nam Anna Wiśniewska, dyrektor Centrum Działań Twórczych w Lubinie. - Nie spodziewaliśmy się aż tak dużego zainteresowania. To miejsce, gdzie młodzież może się spotkać i czuć bezpiecznie. Jesteśmy zachwyceni, bo odwiedzili nas ludzie z całej Polski. - Wśród tłumu można dostrzec cosplaye z takich tytułów jak "Hasbin Hotel", "Vocaloid" czy "Homestuck" - przyznała współorganizatorka imprezy, Weronika Dobrzyniecka. - Mamy ogromną różnorodność - od postaci z gier i anime po własne projekty. Przyjechały do nas osoby z odległych miejsc kraju. Nie zabrakło również atrakcji takich jak konkurs cosplay. - Kostiumy uczestników oceniało specjalnie wytypowane jury. Zgłoszenia były przyjmowane online, a podczas konkursu oceniano m.in. jakość wykonania i odwzorowanie detali - wyjaśniła Weronika. Jedna z uczestniczek, która przyjechała specjalnie z Nysy, zaprezentowała się jako Karkat z komiksu "Homestuck". - To nie jest moja ulubiona postać, ale mamy cosplayową grupę w tym fandomie. Kostiumy tworzyliśmy wspólnie, co ma dla mnie duże znaczenie sentymentalne - opowiadała dziewczyna. Inny uczestnik, mieszkaniec okolic Lubina, wcielił się w wojskową postać własnego autorstwa, nad którą jeszcze pracował - Jest to postać, którą jeszcze rozwijam, ale już teraz czuję, że tu mogę pokazać siebie. - Młodzież przybywała do nas przez całą noc - wspomina Anna Wiśniewska. - Opowiadali mi swoje historie, a my na pewno zrobimy LubinKon także w przyszłym roku. To schronienie dla młodych ludzi, miejsce, gdzie mogą być sobą. W ramach LubinKon odbyły się również sesje fotograficzne, konkurs karaoke, można było pograć w gry planszowe i konsolowe. Prelekcje, warsztaty i stoiska z unikalnymi gadżetami. Wystawcy prezentowali rękodzieło, figurki, słodycze z Azji oraz komiksy i gadżety z ulubionymi postaciami. Pierwsza edycja imprezy zakończyła się sukcesem i pokazała, że młodzież z pasją tworzy i wciąż poszukuje miejsc, gdzie może dzielić się swoimi zainteresowaniami. Uczestniczyło w niej około pół tysiąca osób.
reklama
|
reklama
reklama
reklama