Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartGłogów Niebezpieczne chemikalia znikną z Głogowa
Miasto otrzyma prawie 42 miliony zł na likwidację składowiska
Niebezpieczne chemikalia znikną z Głogowa
12.02.2026. Radio Elka, Hania Ciesielska
(Fot. Nadesłane przez czytelnika/Urząd Miasta w Głogowie)
Jest decyzja Ministerstwa Środowiska. Głogów otrzyma prawie 42 miliony złotych na likwidację nielegalnego składowiska odpadów przy ul. Południowej. - Udało się po wielu latach starań – podkreśla prezydent Rafael Rokaszewicz, zwracając uwagę na wielkość dofinansowania - inwestycja szacowana jest na nieco ponad 43 miliony.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Rząd przeznaczył 100 milionów złotych na walkę z nielegalnie zdeponowanymi, niebezpiecznymi odpadami. Pieniądze rozdzielono na 14 lokalizacji w kraju. Głogów już w lipcu otrzymał zapewnienie, że jest na szczycie listy rankingowej Ministerstwa Środowiska, jednak nie było wiadomo ile dokładnie środków otrzyma.
Teraz wiemy, że do Głogowa trafi 41,89 mln zł,
z czego w tym roku 16,76 mln zł, a w przyszłym 25,13 mln zł.
- Dziś otrzymaliśmy informację, że nasz wniosek przeszedł wszystkie formalności w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - potwierdza prezydent Głogowa Rafael Rokaszewicz. - Najprawdopodobniej 26 lutego w Warszawie podpiszemy umowę na dofinansowanie wywozu składowiska.
Na terenie przy ul. Południowej od 8 lat zalega około 3 tysięcy mauzerów z chemikaliami, m.in. rozpuszczalnikami, farbami i substancjami ropopochodnymi. Początkowo koszt utylizacji szacowano na 12 milionów złotych, ostatecznie wyceniono go na 43,2 mln.
Prezydent zwraca uwagę na wielkość dotacji - prawie 42 miliony złotych. Pozostałą kwotę, nieco ponad 1 milion trzysta tysięcy złotych do inwestycji dołoży miasto.
- Rozłożenie środków na dwa lata pozwoli nam swobodnie przeprowadzić cały proces. Część tych środków zostanie wykorzystana w tym roku, reszta i zakończenie zadania w przyszłym roku.
W starania o środki rządowe zaangażowanych było wiele osób.
- Chciałbym podziękować pani wojewodzie Annie Żabskiej, panu posłowi Łukaszowi Horbatowskiemu, całemu naszemu zespołowi tutaj w ratuszu, mojej zastępczyni Edycie Owczarek-Prędzie, wszystkim, którzy byli zaangażowani w ten proces, bo to jest praca zbiorowa, tak ogromne przedsięwzięcie i myślę, że zakończone sukcesem na razie tym finansowym, a w przyszłym roku zakończone procesem zlikwidowania, wywiezienia z Głogowa całego tego składowiska, które co prawda położone w strefie przemysłowej, ale stwarzające pewne zagrożenia dla naszego miasta.
1. Dodane przez Podatnik., w dniu - 12-02-2026 15:04 812 Gdzie jest właściciel tego składowiska ? Niech płaci z swoich pieniędzy , a nie z Naszych podatków. Porażka wymiaru sprawiedliwości i państwa które nie potrafi egzekwować kary.
2. Dodane przez Ha ha, w dniu - 12-02-2026 15:21 543 Jakie to sprytne . Założyć składowisko. Zebrać hajs a państwo załatwi sprawę. A na nfz lecz sie człowieku i czekaj na wizytę kub badanie latami . Brawo rząd
3. Dodane przez piotrek, w dniu - 12-02-2026 15:41 54 jest już jakiś list intencyjny w tej sprawie?
4. Dodane przez Emeryt., w dniu - 12-02-2026 15:58 395 Takie jaja, tylko w naszym kraju. Porażka !
reklama
5. Dodane przez Podatnik, w dniu - 12-02-2026 16:03 314 Nie lepiej wydac te 42 miliony na onkolowie dzieciecą?
6. Dodane przez Do5, w dniu - 12-02-2026 16:18 127 Nie leczy się skutków tylko usuwa się przyczyny. Są w Polsce też i zdrowe dzieci o które trzeba też zadbać.
7. Dodane przez jop, w dniu - 12-02-2026 16:32 491 Śmieci proszę utylizować na posesji ich właścicieli, czyli w Nielubi.
8. Dodane przez do 1, w dniu - 12-02-2026 16:39 209 Takie rzeczy tylko w państwie z kartonu.
9. Dodane przez Bury, w dniu - 12-02-2026 16:56 332 A co właściciela nie da się zlokalizować czy co? Do kogoś ten teren chyba należy zabrać mu wszystko i do mamra a sprowadzenie zagrożenia katastrofy ekologicznej i narażenie życia i zdrowia praktycznie wszystkich mieszkancow Głogowa i okolicznych wiosek! Oraz zwierząt jak to się mówi szikich
10. Dodane przez Jan, w dniu - 12-02-2026 16:59 471 A dziad,który sprowadził ten syf z Niemiec,gdzie jest i co z jego pieniędzmi?
11. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 12-02-2026 17:15 364 Co się udało? Pytam co się udało.Pokazana została ułomność państwa polskiego.Ten co to sprowadził ,zarobił na tym miliony ,chodzi teraz wolny.Co miasto dołoży,podatnicy po raz kolejny wszystko zasponsorują.Wielka mi to radość przez łzy.
12. Dodane przez Głogowianka, w dniu - 12-02-2026 18:07 373 MASAKRA, KTOŚ ZAROBIL MILIONY A PŁACIMY WSZYSCY!
13. Dodane przez Lima, w dniu - 12-02-2026 18:15 335 Czy były starosta który na to pozwolił też będzie pociągnięty do odpowiedzialności.
14. Dodane przez nie wyborca, w dniu - 12-02-2026 18:26 172 Panie prezydencie Lubina co pan zrobił w zakresie likwidacji cuchnącego składowiska śmieci w Lubinie ?
15. Dodane przez Dziad, w dniu - 12-02-2026 18:30 180 Dziad siedzi w kiciu i co mu zrobisz...
16. Dodane przez adam, w dniu - 12-02-2026 18:37 313 Czym tu się chwalić najpierw Prezydent wydał zgodę koledze później jako gospodarz nie prowadził żadnej kontroli i nie wiedział przez tyle lat co się dzieje na jego podwórku a na końcu za jego błędy zapłacą podatnicy
17. Dodane przez Głogowianka, w dniu - 12-02-2026 18:49 42 Do 5. Znakomite pytanie! Tylko niestety po niewczasie! Teraz to lament wołającego na puszczy. Lepiej byłoby rzeczywiście te 42 mln zł przeznaczyć na onkologię, na pomoc dla ludzi niż wydać na usunięcie jakiś mauzerów. Chore państwo, które lekką ręką wydaje kilkadziesiąt mnl zł, zamiast maksymalnie wyegzekwować je od sprawcy!
18. Dodane przez popisie, w dniu - 12-02-2026 18:52 1016 śmieci to pozostałości po pisie.
19. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 12-02-2026 19:01 93 Ciekawy czy chociaż teren na którym to się znajduje przejmie miasto? A może właściciel nie pozwoli wejść na swój teren, i co wtedy zrobi "pan prezydent". To są kpiny ze wszystkich podatników.
20. Dodane przez do 16, w dniu - 12-02-2026 19:59 105 Ciemny lud to chwalenie się kupi?
21. Dodane przez kol, w dniu - 12-02-2026 21:16 180 niech płaci za likwidację ten co je sprowadził zgarnął dobra kasę a podatnicy zapłacą gdzie on jest jaką kare poniósł
23. Dodane przez Do15, w dniu - 12-02-2026 21:57 140 Było ich dwóch braci jeden siedzi drugi jest na wolności z obroża, prowadzi dalej działalność(może lewą) ma sprzęty za miliony i nadal zarabia nawet miasto mu płaci za usługi a nie poszedł siedzieć bo mają chorą matkę.
24. Dodane przez do 16, w dniu - 12-02-2026 22:13 24 Jak już piszesz to pisz po kolei za nim prezydent pozwolił , ktoś mu pozwolił ten syf przywieźć do kraju . Jeśli przemycił to gdzie były służby odpowiednie na granicy
25. Dodane przez CHEMIA, w dniu - 13-02-2026 07:56 117 Niebezpieczne chemikalia znikną z a kiedy obecne władze miasta i starostwa ?
26. Dodane przez do25, w dniu - 13-02-2026 10:39 44 Te władze zostały wybrane w demokratycznych wyborach. Wiesz co to znaczy?
27. Dodane przez Re18, w dniu - 13-02-2026 11:26 43 Jesteś przykładem yntelygencyi obecnej władzy, spoglądnij dookoła siebie czy jest tam ktoś mądrzejszy od ciebie.
28. Dodane przez do 19, w dniu - 13-02-2026 12:32 10 Przemyśl swój komentarz bo się kupy nie trzyma , bzdurę za bzdurą piszesz
29. Dodane przez do 25, w dniu - 13-02-2026 12:40 20 Przeczytaj artykuł a się dowiesz wszystkiego , bo pisząc komentarz na podstawie tytułu artykułu można się ośmieszyć ,co skrupulatnie zrobiłeś .
30. Dodane przez LEX XEL, w dniu - 13-02-2026 12:56 11 Wyrok zapadł ,jeden siedzi drugi z obrożą pracuje .Nad wszystkim (majątkiem cwaniaczków ) czuwa komornik i tak będzie do odzyskania wszystkich pieniędzy tzn. zasadzonej kary i koszty usunięcia śmietnika o które dopiero dopiero po oczyszczeniu , zostaną zasadzone o ich zwrot .Głosy w tutejszych komentarzach o zabraniu im wszystkiego do zera spowodują że podatnicy nie odzyskają swoich pieniędzy nigdy . Jeden siedzi drugi pracuje ,. komornik zostawia mu na życie reszta bierze dla siebie i dla państwa a sprzęt jest własnością komorniczą państwa
31. Dodane przez do 27, w dniu - 13-02-2026 17:55 22 Nie ma nikogo ,Ciebie też .Zresztą ja swą wartość znam nie muszę się rozglądać i szukać głupszego do siebie jak Ty . Twój wybór na prezydenta Polski , do dowód jaki z Ciebie Yntelygent zaściankowy . Nikt o zdrowych zmysłach nie wybiera takiej osoby na prezydenta .
32. Dodane przez do 27, w dniu - 13-02-2026 18:07 22 Nie ma nikogo ,Ciebie też .Zresztą ja swą wartość znam nie muszę się rozglądać i szukać głupszego do siebie jak Ty . Twój wybór na prezydenta Polski , do dowód jaki z Ciebie Yntelygent zaściankowy . Nikt o zdrowych zmysłach nie wybiera takiej osoby na prezydenta .
33. Dodane przez do 13 Lima, w dniu - 13-02-2026 21:43 41 nie wiem jak napisać aby twojej ineligencji nie obrazić, na nielegalne składowiska nie wydaje się decyzji,
34. Dodane przez JAN, w dniu - 14-02-2026 00:51 55 Rokaszewicz przez lata nie widział składowiska. Teraz odniósł sukces, za miliony podatników składowisko zostanie usunięte. O skażeniu środowiska i przez lata truciu mieszkańców nikt nie mówi. Kto przytulił setki milionów za ten proceder tego też nie wiadomo. Chemikalia znikną. Prezydent i starosta pozostaną. Widziały gały kogo sobie wybrały. Chcącemu nie dzieje się krzywda.
35. Dodane przez łapać wodnika, w dniu - 14-02-2026 09:10 55 Głogów upada.
36. Dodane przez do 34, w dniu - 14-02-2026 19:38 34 Jakie to proste ,ale nie dla Jana a raczej przysłowiowego Janusza . Za wwożenie takich materiałów z zagranicy nie odpowiada Rokaszewicz , tylko odpowiednie służby państwowe które podlegają rządowi a było to za czasów rządów PiS .Nikt nie ma prawa wejść na posesję i sprawdzać jej zawartość chyba że są podejrzenia opierające się o przestępstwo .Kto przytulił miliony za śmieci w całej Polsce w/g. doniesień wiele powiązań wskazuje ( i tu ostrzegam że może Ci pęknąć żyłka ) na PiS a jeden nawet siedzi w kancelarii prezydenta .
37. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 15-02-2026 00:02 64 Szanowni państwo, te toksyczne odpady zostały zwleczone i składowane za czasów nieudolnej partii PiS. To PiS ponosi pełną odpowiedzialność za ten patologiczny stan rzeczy. Tutaj: https://glogow.naszemiasto.pl/glogow-czekal-n(...)r/c1p2-27833565 gdzie szerzej opisano. Dziękować Prezydentowi miasta i obecnej władzy Koalicji Obywatelskiej, że znalazły się środki i sposoby na usunięcie tych toksyn.
Proszę sobie przypomnieć o ogromnym pożarze wielkich rozmiarów z 2023 roku w Zielonej Górze w miejscowości Przylep, o czym ostrzegano już w 2014 roku (tj. Przed rządami pisu).Niestety w momencie gdy PiS dorwał się do koryta, to wszystko było dla nich mało istotne, a wręcz nieważne.
Nikt nie zwracał uwagi i nie inwestował w środki zaradcze, a to w efekcie zemściło się w postaci pożaru przy letnich temperaturach powietrza.
Obecnie - za co dziękować - że mamy zdroworozsądkowe władze i obóz rządzących , obserwuje się tendencje do eliminacji takich zagrożeń.
38. Dodane przez ciacho, w dniu - 15-02-2026 13:40 41 A tymczasem, jak podaje serwis bankier.pl, Polska złożyła skargę na Węgry do Trybunału Sprawiedliwości UE z powodu udzielenia azylu Z. Ziobrze , czym zajmuje się resort sprawiedliwości we wspólnej konsultacji z departamentem prawnym MSZ. Zbyszek , wracaj. Prokuratura i Sądy czekają...
39. Dodane przez Franek, w dniu - 15-02-2026 13:47 04 Aleś ty mądry ,ale inaczej ,zwierzęta kudłate to twoja specjalność, nie jesteś od wszystkiego fachowiec no chyba że od krycia owiec. Śpij bidoku po nocach a nie ciebie nosi a co będzie po wyborach o zgrozo ,wysypiaj się za wczasu.
40. Dodane przez J@nusz, w dniu - 15-02-2026 14:19 40 Masz problem? Do lekarza.
reklama
41. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 15-02-2026 14:21 20 Franio czy Krzysio albo czort wie jeszcze jak. Tryk pogonił i do jego panienek się nie dorwałeś co wywołało erupcję niezadowolenia. Poczekaj aż tryk zaśnie, może coś ci się uda w tej twojej specjalności trollu.
42. Dodane przez od: AI, w dniu - 15-02-2026 15:20 30 Wysypiska śmieci stanowią poważne zagrożenie dla ekologii, zanieczyszczając glebę, wody gruntowe oraz powietrze poprzez emisję metanu i toksycznych odcieków. Składowiska prowadzą do degradacji krajobrazu, niszczą siedliska zwierząt i roślin oraz uwalniają metale ciężkie. Kluczowa jest segregacja i recykling, by zmniejszyć ilość odpadów trafiających na składowiska (...)
43. Dodane przez do 38, w dniu - 15-02-2026 15:49 24 Zbyszek jeszcze w grudniu 2025 roku deklarował, że stawi się w kraju w ciągu kilku godzin, jeśli: -"zostanie przywrócony losowy przydział spraw sędziom", -zostaną przywróceni "nielegalnie odwołani prezesi sądów" oraz "legalna władza w prokuraturze, w tym legalny prokurator krajowy". Póki co, prof. Ryszard Piotrowski, konstytucjonalista z Uniwersytetu Warszawskiego, w swoich wypowiedziach z listopada 2025 roku ocenił, że Zbigniew Ziobro nie ma szans na sprawiedliwy proces w Polsce, bo "rozstrzygnięcie ukształtowało się" jeszcze przed rozpoczęciem rzetelnego postępowania sądowego.
44. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 15-02-2026 17:36 51 re 43 Mam ci przypomnieć co prof. Ryszard Piotrowski, konstytucjonalista z Uniwersytetu Warszawskiego mówił o łamaniu konstytucji przez PiS po wyborach w 2015 roku i działaniach Dudy? Pierwszy cytat dot. orzeczenia TK pod przewodnictwem kucharki Przyłębskiej: "- I w tym świetle argumentacja czworga z pięciorga sędziów Trybunału jest nie do obrony na gruncie obowiązującej konstytucji. Co więcej, ten wyrok jest groźny, bo narusza trójpodział władzy i zamienia prezydenta w najwyższego sędziego. A co za tym idzie, zamienia niewinnego w winnego a podejrzanego w niepodejrzanego, bo przecież zgodnie z interpretacją TK, prezydent mógłby interweniować także na etapie postępowania prokuratorskiego - wyjaśnia. - Taka interpretacja konstytucji, jaką zastosował TK, jest nie do pogodzenia, ani z zasadą rozdziału władz, ani z zasadami państwa demokratycznego - dodaje."
Jakoś wówczas nie cytowałeś profesora Piotrowskiego. A trzeba było bo to od tego zaczęło się łamanie prawa i niszczenie państwa przez PiS.
Prof, Piotrowski jest teoretykiem prawa i wybitnym konstytucjonalistą, jak sam napisałeś. Nie jest karnistą i wypowiada się opierając się nie "na paragrafach" a na ocenie sytuacji takiej jak on ją widzi. Napisałeś: "[...] bo "rozstrzygnięcie ukształtowało się" jeszcze przed rozpoczęciem rzetelnego postępowania sądowego." Pytam, jakie rozstrzygnięcie? Co miał na myśli profesor? Wygląda na to, że wg profesora żaden polityk nie może wypowiedzieć się o złodziejstwie innego polityka bo to "już rozstrzygnięcie". Co oznacza "przed rozpoczęciem rzetelnego procesu" skoro proces nawet się jeszcze nie zaczął. Mało tego, profesor nawet nie zauważył, że nawet aktu oskarżenia jeszcze nie ma a on już konfabuluje na temat procesu. W tym samym wywiadzie profesor mówi o podporządkowaniu sądów premierowi Tuskowi. W tym momencie można doznać szoku. Niby Ziobro ręcznie sterujący sądami, prokuraturą nie podporządkował sobie tych instytucji? Jakoś profesorowi nie przeszkadzały słowa Ziobry - " Już nikt nigdy przez tego pana życia pozbawiony nie będzie [...]". Jak to można zrozumieć a czego nie rozumie profesor Piotrowski? Czyż nie było to wydanie wyroku zanim sporządzono akt oskarżenia? Ile lat Ziobro ścigał lekarza, ile wydał pieniędzy z państwowej kasy na prywatne ściganie lekarza?
Żebyś jednak nie musiał się wysilać, Ziobro sam sobie sprawił taki system sądowniczy i teraz okazało się, że to nie tak, że to niepraworządne?
Jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz.
45. Dodane przez polak 55, w dniu - 15-02-2026 19:43 23 TO NIE WINA PAŃSTWA POLSKIEGO, WINNI SĄ URZĘDNICY KTÓRZY WYDALI ZGODĘ NA TEN ŚMIERDZĄCY INCYDENT, JAK MOŻNA DOPROWADZIĆ DO TAKIEJ SYTUACJI I NIE PONOSIĆ ŻADNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI. BYŁY ZGŁOSZENIA MIESZKAŃCÓW, LECZ URZĘDNICY NIC SOBIE Z TEGO NIE ROBILI, WYGLĄDA TO NA WSPÓLNY INTERES. SZKODA,ŻE JESZCZE MY PODATNICY OPŁACAMY TAK BEZNADZIEJNYCH URZĘDNIKÓW.
46. Dodane przez do 43, w dniu - 15-02-2026 21:11 31 Czyli co, od dzisiaj każdy przestępca sam sobie ustala warunki, pod którymi raczy poddać się prawu? W państwie prawa to sąd ocenia legalność działań, a nie polityk podejrzany o nadużycia. Jak ktoś jest niewinny, to się broni w sądzie, a nie negocjuje skład wymiaru sprawiedliwości pod siebie.
47. Dodane przez do 44, w dniu - 15-02-2026 21:47 32 To co mówił prof. Piotrowski po wyborach 2015 roku tylko potwierdza, że jest on niezależny i na pewno nie jest zwolennikiem ani Ziobry, ani Dudy, ani Przyłębskiej, ani PiS. Nie mędrkuj nt. jego poglądu o rozstrzygnięciu, które ukształtowało się jeszcze przed rozpoczęciem rzetelnego postępowania sądowego, tylko sam zapytaj profesora, co miał na myśli.
48. Dodane przez do 45, w dniu - 15-02-2026 21:47 31 ,,To nie wina państwa Polskiego tylko urzędników ,, A urzędnicy to ze Związku Radzieckiego czy z Polski ? Czy władze miasta maja wpływ na to co jest sprowadzane do Polski . Interes to mieli PiSowcy w każdej sprawie pożarów nielegalnych składowisk które płonęły po 2015 roku umaczani byli PiSowcy
49. Dodane przez do 38, w dniu - 15-02-2026 22:04 13 Ziobro sądy i prokuratura jeszcze prawie po staremu , jakie stworzyłeś takie Cię osądzą a jak się nie uda to ułaskawiacz nowy bo nowy ale Wasz .
50. Dodane przez do 39, w dniu - 15-02-2026 22:33 31 Franek Twój komentarz to taka publiczna żałość żeś nie owca .Ty to masz problemy , zapuść wełnę może ktoś się skusi , jak nie Tryk to PiS .
51. Dodane przez do 46, w dniu - 15-02-2026 22:43 35 Tyle tylko, że Polska nie jest dziś państwem prawa. W państwie prawa wiadomo, kto jest sędzią, a kto nie. W państwie prawa wiadomo, jakie są skutki wyroku. W państwie prawa orzeczenia są respektowane i wykonywane. W państwie prawa rozstrzygnięcia sądów, trybunałów, urzędów i organów mają (muszą mieć) jasną podstawę prawną: nie jest nią ani domniemanie, ani uzurpacja. Nie jest nią też - bez względu na to, czy to dobrze, czy źle - sama słuszność. W państwie prawa kompetencje instytucji są wyraźnie określone i przestrzegane. W państwie prawa istnieją i są szanowane mechanizmy równoważenia się władz oraz rozstrzygania ich konfliktów.
52. Dodane przez do 44, w dniu - 15-02-2026 23:21 23 To nie Ziobro "ścielił sobie", a Żurek, łamiąc konstytucję zlikwidował System Losowego Przydziału Spraw (zmiana ustawy rozporządzeniem jest co do zasady złamaniem Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, a dokładniej zasady hierarchiczności źródeł prawa (art. 87 i 92 Konstytucji). To nie Ziobro, a Żurek ze złamaniem prawa i zasad praworządności odwołał we wrześniu 2025 r. 25 prezesów i wiceprezesów sądów (zignorował negatywne opinie kolegiów sądów oraz zrobił to bez uzyskania zgody Krajowej Rady Sądownictwa).
53. Dodane przez krzysztof, w dniu - 16-02-2026 05:14 12 hej hej od wyroków sądy-nie upolitycznione a nie posłowie i politycy którzy sami mają problemy z prawem jak można ufać komuś kto nie spłaca kredytu i się śmieje wyrok na tym panu jest już wydany może ten jeden konkret zostanie spełniony nie ważne czy sprawiedliwie czy nie koalicja ma swoje prawo sędziów i prokuratorów podobnie za czasów poprzedniej ekipy
54. Dodane przez Re50, w dniu - 16-02-2026 07:51 14 Chętnie spotkam sie z tobą, przedstawię ci coś sierpowego ,nie nie symbol marszałka i twojego talizmanu sierpa i młota lecz prezydenckiego sierpowego ,wybieraj.
55. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 16-02-2026 08:13 43 re 47, 51 Nie zauważasz zasadniczej różnicy w ocenie sytuacji przez Piotrowskiego. Wypowiedź z listopada 2015 roku dotyczyła sytuacji już zaistniałej, ocenia ułaskawienie przez Dudę przestępców jeszcze przed uprawomocnieniem się wyroku. Obecnie ocenia coś czego nie ma. Narracja Piotrowskiego opiera się na gdybaniu a nie na faktach a fakty są takie, że nie zawsze wyroki sądów są miłe rządzącym. Prześliznąłeś się nad prawem polityków do oceny innych polityków. W żadnej wypowiedzi członów rządu nie mamy rozstrzygnięć, mamy wypowiedź o potrzebie osądzenia i tyle. Jak ocenić wypowiedź Ziobry w sprawie lekarza Garlickiego. Jakoś nie widzę oceny Piotrowskiego tych słów Ziobry. Taka to jest obiektywność Piotrowskiego.
Obecna sytuacja sędziów to efekt niszczenia państwa a domniemany prezydent nie ma zamiaru godzić się na jego naprawę tak jak jego poprzednik przyłożył rękę do jego zniszczenia. Jak niszczono państwo to tylko dwa przykłady. Płk Wacławek. Należy pozazdrościć tylko kariery tego człowieka. W niecałe dwa lata od szeregowego pracownika logistyki jak huragan doszedł do stopnia pułkownika. Gdy Nawrocki został szefem IPN nie otrzymał certyfikatu dostępu do tajemnic. Odmówiono mu dostępu po weryfikacji udokumentowanej dość obszernie. Wówczas pojawia się Wacławek i wystawia certyfikat Nawrockiemu. W nagrodę zostaje rencistą i doradcą domniemanego prezydenta. Drugi przykład to kariera szefa Biura Spraw Wewnętrznych Służby Więziennej. Ta kariera to swoisty ewenement. Awans od szeregowego do pułkownika w trzy dni. Od stopnia awansu na kapitana do pułkownika mija raptem kilka godzin. Czy mamy do czynienia obecnie z takim państwem?
56. Dodane przez do 53, w dniu - 16-02-2026 09:22 41 hej hej Koalicja odziedziczyła sądy w spadku po PiSie , które sobie te sądy podporządkowały ,wbrew prawu UE .Koalicja chce się ich pozbyć bo nadal płacimy kary w tej sprawie , no ale ( prezytent ?) Zobaczymy ustawę o KRS ?
57. Dodane przez do 51, w dniu - 16-02-2026 09:46 33 To ciekawe, że nagle odkrywasz brak państwa prawa dokładnie wtedy, gdy prawo zaczyna dotyczyć ludzi, których wcześniej bezrefleksyjnie broniłeś. Państwo prawa nie polega na tym, że wyrok jest ważny tylko wtedy, gdy podoba się jednej stronie sceny politycznej. Nie polega też na tym, że polityk sam decyduje, który sąd uzna za legalny, a który nie bo to właśnie jest uzurpacja, o której piszesz. Jeśli twierdzisz, że nie wiadomo, kto jest sędzią, to proponuję sprawdzić, kto przez lata zmieniał zasady powołań i podważał autorytet instytucji, gdy było to politycznie wygodne. Mechanizmy równoważenia władz nie przestają istnieć tylko dlatego, że przestają chronić twoją stronę. Państwo prawa polega na tym, że każdy również polityk staje przed sądem i podporządkowuje się jego decyzjom. Jeśli ktoś uważa, że może wybierać sobie skład wymiaru sprawiedliwości, to problemem nie jest brak państwa prawa, tylko brak zgody na poddanie się jego zasadom.
58. Dodane przez do 57, w dniu - 16-02-2026 13:52 23 W państwie prawa wszystkie organy władzy publicznej działają zawsze w granicach określonych przez prawo, zgodnie z wartościami demokracji i praw podstawowych oraz pod nadzorem niezależnych i bezstronnych sądów - czego o dzisiejszej Polsce powiedzieć nie można.
59. Dodane przez do 58, w dniu - 16-02-2026 16:16 34 Masz rację w państwie prawa wszystko działa w granicach prawa, pod nadzorem całkowicie niezależnych sądów. Zwłaszcza wtedy, gdy: prezesem TK zostaje Julia Przyłębska, bliska znajoma Kaczyńskiego (ponoć nawet gotowała mu obiady) której kadencja budziła poważne wątpliwości prawne, sędziowie do TK, jak Krystyna Pawłowicz czy Stanisław Piotrowicz, trafiają tam prosto z ław poselskich partii rządzącej czyli Pisekty, KRS przestaje być wybierana przez środowisko sędziowskie, a zaczyna przez polityków większości sejmowej, w tamtych latach Pisekta Izba Dyscyplinarna powołana za czasów Zbigniew Ziobro zostaje zakwestionowana przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej, a prokuratorem krajowym zostaje bliski współpracownik ministra Zero, czyli Bogdan Święczkowski. Oczywiście wszystko to czysty przypadek i zbieg okoliczności, bez żadnego związku z polityką Jarosława Kaczyńskiego. Pełna niezależność, aż miło popatrzeć.
60. Dodane przez do 59, w dniu - 16-02-2026 18:18 33 Bardzo mądry komentarz oparty na faktach
61. Dodane przez do 58, w dniu - 16-02-2026 18:58 32 W państwie Prawa i Sprawiedliwości ,prawo szło na lewo . Prawo było tworzone na zawołanie na potrzeby PiS które służyły konkretnym osobom to było Lex Ziobro i Lex Kaczyński Takie zmiany zaszły specjalnie dla mamusi Ziobry zmiany w przepisach umożliwiających : - wzmocnienie pozycji oskarżyciela posiłkowego , czyli kontynuacja oskarżeń wobec lekarzy , mimo że prokuratura umarzała te sprawy - wprowadzenie tzw. skargi nadzwyczajnej (nadzwyczajnej mamusi ) - zmiany w procedurach dotyczących ,błędów lekarskich (zniesienie bez winy ) musiała być wina lekarza - do tego była wisienka na torcie czyli naciski na sędziów i prokuratorów do zmiany sędziów prowadzących sprawę śmierci ojca Ziobry Zmiany w zapisach Lex Kaczyński dotyczyły drobnych spraw przestępstw jego , wobec opozycji ,chroniące go przed odpowiedzialnością sadową
62. Dodane przez Do 59., w dniu - 17-02-2026 14:18 32 TSUE nie ma żadnych kompetencji w zakresie kwestionowania naszych sądów izb dyscyplinarnych.
63. Dodane przez Do 62, w dniu - 17-02-2026 15:47 23 A jakie ty masz kompetencje by orzekać co może a co nie może TSUE?
64. Dodane przez re 63., w dniu - 17-02-2026 21:26 21 Takie mamy prawo w Polsce.
65. Dodane przez do 63, w dniu - 17-02-2026 22:31 31 Jest z ograniczonego plemienia PiS i to są jego kompetencje
66. Dodane przez Do 64, w dniu - 17-02-2026 22:40 00 Czyli że co?, bo nie za bardzo kumam
67. Dodane przez Do towarzysza ,,Zero, w dniu - 18-02-2026 03:27 41 Zbyszek wracaj. Cela czeka.
68. Dodane przez Re, w dniu - 18-02-2026 03:42 22 ,,PiS musiał odejść by Polska mogła zostać.
reklama
69. Dodane przez Do 68, w dniu - 18-02-2026 15:38 12 ....i z tej okazji dałem na mszę
70. Dodane przez Do 69, w dniu - 19-02-2026 14:20 10 Twoja sprawa. A w zasadzie żalisz się czy chwalisz?
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.