Co dalej z salą w Chróstniku?Co dalej z salą w Chróstniku? |
06.11.2007. Radio Elka, Leszek Wspaniały | ||||||||||||||||||||
Dyżurny reporter: ![]() - Próbujemy coś z tym zrobić od kilku lat - mówi Danuta Borowiec, powiatowy inspektor sanitarny w Lubinie. - Pierwsze postępowanie administracyjne zostało wydane przez nas w roku 2000. Co roku na wniosek dyrektora sukcesywnie przedłużamy nasze postępowanie. Sytuacja sanitarno-techniczna tej sali jest jednak naprawdę bardzo zła. Podłoga, ściany i okna wymagają natychmiastowego remontu. Aby zajęcia mogły być prowadzone bezpiecznie, te podstawowe rzeczy muszą być wykonane - dodaje. Lubiński Sanepid dał placówce kolejny termin na dokonanie remontu. Jest to sierpień 2008 roku. Jak dodaje Danuta Borowiec, jest to termin ostateczny. - Zostało niewiele czasu. Ze swojej strony również zwróciliśmy się do starostwa z prośbą o zajęcie stanowiska w tej sprawie. Na razie nie potrafię powiedzieć jaka będzie decyzja starostwa - mówi D. Borowiec. Sytuacja nie jest łatwa. Jak zapewnił rzecznik starostwa lubińskiego Krzysztof Olszowiak, starostwo powiatowe widzi problem, jednak na jego rozwiązanie potrzeba czasu i pieniędzy. - To jest problem bardzo poważny. Zastanawiamy się nad rozwiązaniem, ponieważ musimy wziąć pod uwagę wszystkie aspekty. W tej chwili oceniany jest stan techniczny oraz koszty, które powiat będzie musiał ponieść - poinformował rzecznik. - Trudno powiedzieć czy uda się to przed terminem, który dał Sanepid, a nie chcę składać deklaracji bez pokrycia. To musi być informacja oparta o rzetelne wyliczenia i prognozy na przyszły rok budżetowy. Szum medialny niczego tu nie zmieni. Trzeba racjonalnie gospodarować środkami, którymi w tej chwili dysponuje powiat i adekwatnie do tych środków zostaną podjęte działania - zakończył K. Olszowiak. Rzecznik zdementował też informację, że w budżecie na ten rok miały znaleźć się fundusze na remont w szkole w Chróstniku. Do czasu rozwiązania problemu uczniowie zmuszeni są do ćwiczenia na korytarzu. (mat)
reklama
reklama
|
reklama
reklama
reklama