Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
27
Lipca 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Alfons, Julia,
Laurenty, Marta,
Natalia, Rudolf
Do końca roku 157 dni.
Start arrow Głogów arrow Kontrowersyjne, ale legalne

Kontrowersyjne, ale legalne

Kontrowersyjne, ale legalne

02.12.2008. Radio Elka, Maciej Iżycki
thumb_1202_dopalacze.jpgW Głogowie powstał sklep z tak zwanymi dopalaczami. Jego twórcy zapewniają, że wszystkie produkty w nim sprzedawane są legalnie i nie zawierają narkotyków. Specjaliści od uzależnień ostrzegają jednak, że mogą być one wstępem do zażywania zdecydowanie groźniejszych substancji.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Dopalacze produkowane są warunkach zbliżonych do tych, jakie panują przy produkcji leków i dzięki temu są bezpieczne. Są one legalną alternatywą dla substancji narkotycznych i pochodzących z niewiadomego źródła. Zostały one przebadane przez Polskie Towarzystwo Kryminalistyczne i te badania nie wykazały w naszych dopalaczach żadnych substancji nielegalnych i niebezpiecznych - powiedział nam
Piotr Domański, rzecznik prasowy firmy, która tworzy w kraju sieć funshopów.

Dopalacze sprzedawane są we wszystkich sklepach, również w głogowskim, tylko osobom dorosłym. Jak zapewnia Piotr Domański, wszyscy klienci muszą wylegitymować się dowodem osobistym. Zdaniem specjalistów od uzależnień, nie stanowi to jednak przeszkody, by po sprzedawane w funshopie substancję sięgali także nieletni.

- Na razie nie możemy podjąć żadnych działań. Jako ośrodek możemy jedynie zintensyfikować nasze działania profilaktyczne. Trzeba jednak otwarcie powiedzieć, że dopalacze działają podobnie jak narkotyki. Jednym z ich składników jest benzylopiperazyna, zwana w skrócie BZP. Jest ona legalna, a jej działanie jest podobne do amfetaminy - powiedziała nam Elżbieta Szarek, dyrektor Miejskiego Ośrodka Profilaktyki i Wczesnej Terapii Uzależnień.

Zastrzeżenia do dopalaczy mają także terapeuci, którzy mają do czynienia z osobami uzależnionymi. - Nie sądzę, żeby w takim sklepie sprzedawali narkotyki. Gdyby tak było, już dawno mieliby na karku brygadę antynarkotykową, ale wszystkie substancje, które kojarzą się z narkotykami, mogą u młodych ludzi powodować niezdrowe zainteresowanie prawdziwymi narkotykami. Uważam, że jest to bardzo niebezpieczne - powiedział nam Michał Cimek, który choć już na emeryturze, to długie lata pracował jako terapeuta w poradni do spraw uzależnień.

Na temat dopalaczy debatują posłowie. Pracują oni nad nowelizacją ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii. - Mamy nadzieję, że od przyszłego roku benzylopiperazyna zostanie wciągnięta na listę substancji, których sprzedaż jest kontrolowana - powiedziała nam Elżbieta Szarek. (mai)
 
Komentarze (26)
1. Dodane przez szlichtyng, w dniu - 02-12-2008 16:01
śiwetna reklama tego sklepu 
pogratulowac91
2. Dodane przez Elżbieta, w dniu - 02-12-2008 16:20
Po alkoholu i narkotykach brakuj enam tylko ....dopalaczy...za mało jest nalogów :cry
3. Dodane przez terapeuta, w dniu - 02-12-2008 18:08
w Polsce powinna byc LEGALIZACJA
4. Dodane przez Anti, w dniu - 02-12-2008 19:13
Brawa dla pana Cimka, jak zwykle trafna i mądra wypowiedź. Osobiście uważam że dla odpowiednio ułożonych ludzi, takie dopalacze nie muszą być od razu wyrokiem śmierci. Mogą wejść do naszego życia jak alkohol, papierosy czy kawa. Mogą stać się "codziennymi narkotykami", a ich działanie nie musi być bardzo złe. Pamiętajmy że zakazany owoc cieszy bardziej, i tak jest w Polsce z narkotykami (i nie rozróżnaim ich bo tak naprawdę nie ma podziału na twarde i miękkie narkotyki - to są po prostu narkotyki). Myślę że państwo nie powinno torpedować takich pomysłów, a przynajmniej nie od razu. Zobaczmy jak się rozwinie sytuacja, a nie podnośmy wrzawę. Bardziej liberalna ustawa antynarkotykowa też byłaby dobrym pomysłem, przecież kto ma ćpać i tak będzie ćpał. Zastanówmy się nad tym.
5. Dodane przez kogut, w dniu - 02-12-2008 19:28
uwazam ze takie uzywki sa spoko tylko trzeba korzystac z tego z glowa polecam
6. Dodane przez ja, w dniu - 02-12-2008 19:31
a gdzie jest ten sklep..??? ;)
reklama
7. Dodane przez do 4, w dniu - 02-12-2008 19:39
Raczej powinna być, ale neutralizacja takich typów jak ty itp. !!!
8. Dodane przez gośc, w dniu - 02-12-2008 20:00
w Polsce? legalizacja? to by się wszyscy pozabijali
9. Dodane przez Kazimierz, w dniu - 02-12-2008 22:07
"Gdy coś jest nielegalne, to tworzy czarny rynek  
Ten tworzy gangsterów, pieniędzy brudny obieg  
Gdy ci się już wzbogacą, a wzbogacą się szybko  
Dużo będą płacić przekupnym politykom  
Politycy uchwalają to, co gangi zalecają  
A potem po wypłatę ochoczo się zgłaszają  
To, co widać i słychać, jest proste i banalne  
Co jest nielegalne, jest bardziej opłacalne 
Gdy gangi się wzbogacą, to wtedy jest szacunek  
Nikt nie pyta bogatych, uczciwi są czy nie  
Poważne korporacje u nowego wielkiego brata  
Mają swe korzenie w prohibicji latach  
Czas wielkiego kryzysu właśnie teraz nadchodzi  
Karanie wbrew pozorom nikogo nie ostudzi  
Bo wiadomo, że w sieci wpadają tylko płotki  
Rekiny są bezkarne i śmieją się ukradkiem... 
...I jeszcze jedno pytanie, miły przyjacielu  
Czy wóda i papierosy nie uzależniają?  
Czy nie widać, że jest to jedno i to samo draństwo?  
- Nie, na wódę monopol ma państwo  
I dobrze zarabia na tym i się nie przejmuje  
Że co któryś twój kolega znów się degeneruje  
Dzień w dzień, ale to jest legalne  
Obłożone podatkiem, więc także opłacalne !!!"
10. Dodane przez Anti, w dniu - 02-12-2008 21:07
Neutralizacja byłaby wspaniała dla wszystkich których schematyczne, konerwatyne i zaszufladowane myślenie nastawia ich wrogo wobec trochę "innych" ludzi. Myślacych inaczej. Nie mów nikomu jak ma żyć, bo nie umrzesz za niego. Nie musisz mi ubliżać z powodu poglądów. Nie mówię że to jest zupełnie dobre. Poza tym - dobrzy i źli mogą być ludzie. Ponoć jesteśmy wolni, nie dajmy się zwariować. Nie uważam że dzieci powinny mieć do tego dostęp, ani że dla każdego to musi być dobre. Dorośli gdy poczują zakazany owoc też zachowują się jak dzieci i właśnie o tym mówię. To może być alternatywą. Zaznaczam - to nie musi być złe, nie dla każdego. Do tego trzeba podejść z głową, rozwagą, ale i dystansem. Czy myślisz że tylko Twoje myślenie jest słuszne? Skąd ta pewność? No właśnie - kultura, cywilizacja etc. Nie, nie jestem za legalizacją, ale za pewnego rodzaju liberalizacją ustawy antynarkotykowej, przy zaostrzeniu ustaw na temat profilaktyki młodocianych. Po pierwsze - myślmy.
11. Dodane przez MaaR Ł. z Głogowa, w dniu - 02-12-2008 21:29
Bardzo Mnie ciekawi, co się stanie i KTO odpowie kiedy jakiś nieodpowiedzialny gówniarz nie będzie się mógł powstrzymać i na trasie sklep>PROTECTOR np. w sobotę wieczorem "spożyje swój zakup z tzw. kolekcji "do oglądania" , bo co jest szczytem hipokryzji tak swój produkt sprzedający państwo zachwalają (sam to słyszałem z ust sprzedawcy wczoraj) i podczas drogi np.w okolicach QUBUSA pobudzony wyleci z ronda przy prędkości 120 km/h (a jak zapewne wielu z Nas wie , jedzie się PACZKĄ np. w 4 osoby) i rano w niedziele radio ELKA usłyszymy : " w dniu dzisiejszym w okolicach ronda.............2 osoby nie żyją a pozostali są w stanie krytycznym......... i kto będzie winien ?
12. Dodane przez karolinsa, w dniu - 02-12-2008 21:48
:zzz :zzz a gdzie ten sklep 8)
13. Dodane przez Andzia, w dniu - 02-12-2008 22:10
Tak, tak, spoko używki, "prostownice mózgu" nic więcej i nie dopalacze tylko "wypalacze" szarych komórek. 
Kiedyś było "po co mi mózg skoro mam dres" teraz będzie "po co mi mózg skoro mam dopalacz"
14. Dodane przez Poldek, w dniu - 02-12-2008 22:18
Chory kraj,chore przyzwolenia,może tak jeszcze bułeczki i cukiereczki z dopalaczem,na jakim świecie my żyjemy,kto poniesie odpowiedzialność,na pewno nie właściciel sklepu,przecież legal :eek
15. Dodane przez Głogowianin, w dniu - 02-12-2008 22:20
Wyznaję zasadę: Chcesz? Bierz... twoja sprawa.... Dostałeś coś tak wspaniałego jak rozum... Nie korzystasz z niego ? to później nie błagaj o pomoc... i zdychaj pod płotem!
16. Dodane przez ktus, w dniu - 02-12-2008 22:31
Gdzies czytałam ze na Balwierskiej . 
Dzieki za informacje o powstaniu takiego sklepu ;) napewno sie wybiore.;)
17. Dodane przez to jedna wielka bzdura, w dniu - 03-12-2008 00:29
wąchanie rozpuszczalnika też powoduje halucynacje i może to kupić w każdym sklepie technicznym bez dowodu - zamknąć wszystkie sklepy które go sprzedają (taka będzie wasza reakcja)  
pomysłodawca dopalacze.com wykorzystuje Was skutecznie do promocji swoich produktów które są tak naprawdę drogim cukierkiem czy śmierdzącą ziołową mieszanką (zapalcie sobie herbatę też zakręci wam się w głowie) 
zacznijcie mówić o tym w ten sposób: 
"To... 
jest najdroższa słodycz na rynku. 
To jest (...) nie proch, wiesz o tym. 
To jest fałszywe. To jest coś, co my chemicy nazywamy placebo. 
To może być cokolwiek, co wymyślisz. 
Możesz zrobić wszystkie testy jakie chcesz. 
Będzie wyglądać jak najlepszy towar na świecie, ale składniki się zobojętniają nawzajem. 
... 
To jest zdolność wmawiania ludziom różnych rzeczy. 
Potęga Sugestii." 
 
a zainteresowanie spadnie 
a Wy krzyczycie "to narkotyki" i młodzi biegną (owoc zakazany) brawo dorośli
18. Dodane przez ciamciaramcia, w dniu - 02-12-2008 23:37
Dzisiaj po 22:00 był program w TVP 2 nt. takich sklepów w Warszawie. Z pokazanych wypowiedzi i materiałów jasno wynika, że jest to jeden wielki skandal z tymi "sklepami" i trzeba jak najszybciej zrobić z tym porządek - póki nie jest jeszcze za późno !!! :? :( :sigh :upset :eek
19. Dodane przez irek, w dniu - 03-12-2008 01:13
Brawo Pani Elżbieto wyjaśniła Pani bardzo ładnie i rzeczowo. Co Pan Prezydent na to jego pracownicy dyrektorzy pracują super.Pani Elu nazwa sklepu i ulica. 
Pani zajmuje się profilakyką :cry :cry :cry BRAWO
20. Dodane przez Przeciwnik, w dniu - 03-12-2008 07:12
To jest chore! 
Ale nikt nic nie zrobi bo nie może :-) 
To jest legal. Można ćpać ile sie chce.  
To wszystko jest powiązane. Legalne narkotyki=sianko dla miasta i państwa. Ćpunki=praca dla takich pań jak u nas w Głogowie. Wielkie profilaktyczki uzależnień. Co reklamują sklep hahahaha :-)
21. Dodane przez irasiad, w dniu - 03-12-2008 07:38
do wszystkich przeciwników tego sklepu:powiedzcie mi czym się różnią takie dopalacze czy nawet maryśka od tytoniu przecież palenie tytoniu uzależnia i zabija kupe milionów ludzi na świecie ale papierosy można kupić wszędzie LEGALNIE każdy ma swój rozum i jeżeli chce się truć czymś takim jego sprawa
22. Dodane przez the moon, w dniu - 03-12-2008 08:09
Ludzie!Opanujcie się!To XXI wiek a nie średniowiecze!Kto będzie chciał to spróbuje i to jego prywatna sprawa,a "gdybanie"co się stanie po tym nie prowadzi do żadnego celu.Narkotykami nazywamy substancje zmieniające stan psychofizyczny naszego organizmu.Według podziału Światowej Organizacji Zdrowia (tu odsyłam do encyklopedii,Wikipedii itd.)do takich substancji zaliczany jest również alkohol.I co?Jest to legalne :grin .To może pozamykać wszystkie sklepy monopolowe?Po prostu:najbardziej boimy się tego,czego nie znamy.Nie ma sensu robić krucjat przeciw czemu,czego się nie zna.Idźcie,spróbujcie a dopiero potem się wypowiadajcie.Osobiście chętnie odwiedzę ten sklep i nie widzę w tym nic zdrożnego.Ba,nawet byłbym za pełną legalizacją co poniektórych środków.Korzyści?1:ukrócenie czarnego rynku;2:kontrola państwa nad tym biznesem;3: wpływy z podatku akcyzowego do państwowej kasy:4:sprzedaż wyłącznie osobom pełnoletnim itd.Jestem za :)
23. Dodane przez I dobrze że legal, w dniu - 03-12-2008 08:35
ciamciaramcia , za późno ? Koń by się uśmiał , dla zaawansowanych, początkujących , obecnych , przyszłych , ćpunków ZA PÓŹNO OTWORZYLI TEGO RODZAJU SKLEP :grin  
Tak jak alkoholik nigdy nie skończy z nałogiem ( chyba że zejdzie ) tak i ćpuny zazwyczaj kończą białym strzałem (czasem się maskują , udając że ten etap mają za sobą , czasem inni nie zwracają uwagi , wierząc że skończyła się gehenna narkomańska , nic bardziej mylnego nałogowiec do końca zostaje z nałogiem ) Lepiej niech ćpają na legalu coś konkretnego, niż jakieś niezidentyfikowane świństwo z podwórka Tej plagi nie da się zwalczyć to było , jest i będzie. To brak zainteresowania ze strony rodziny w wieku rozwoju dziecka , to patologia społeczna ,spowodowana przez idiotów, pracującymi nad ustawami , przepisami w rządzie i tą armią darmozjadów która to później zatwierdza I mamy oto legalny twór szerzenia sie obecnych i potencjalnych narkusów Skutki będa porazające "dopalone" wypalone mózgi Strach pomyśleć o kolejnych pokoleniach ( co to za dziwolągi przyjdą na świat) Reasumując Ludzkosć zbilża się do kresu samozagłady :grin
24. Dodane przez Inteligentni Inaczej, w dniu - 03-12-2008 08:51
Bez przesady moi mili maakra z tym swiatem ludzka tepota i chec ubogacenia sie na krzywdzie innych jest lekko przesadzona chamstwo zawitalo na glogowskie salony powinni sie wstydzic wlasciciele kamiennicy i wlasciciel tego chlamu...lecz sie chlopie i nie zdziw sie jak sie Toba zajma zyczliwi zycze zdrowka i szczescia
reklama
25. Dodane przez miro, w dniu - 03-12-2008 09:44
Ale o co te kłótnie? przecież nikt do niczego nie zmusze. Jeden będzie chciał kupic, to sobie kupi, a inny nie i sobiw nie kupi. Wolny wybór, więc o co chodzi?
26. Dodane przez adrian, w dniu - 06-12-2008 05:46
zajebiscie bedzie mozna nalegalu sie pobawic ,kzdy bawi sie innaczej
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust