Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
27
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Anastazy, Andrzej,
Piotr, Teofil, Zyta
Do końca roku 248 dni.
Start arrow Lubin arrow Okazja czyni złodzieja

Okazja czyni złodzieja

Okazja czyni złodzieja

04.02.2010. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak

0128_kajdanki.jpgPolskie sklepy tracą na kradzieżach kilka miliardów złotych rocznie. Jak potwierdza Sylwia Wilk z lubińskiej komendy, policja najczęściej ma do czynienia z kradzieżami w dużych sklepach sieciowych, hipermarketach i galerii. Przeważnie giną towary niewielkie, ale drogie: kosmetyki, perfumy, akcesoria. Jednak prawdziwą plagą jest zjadanie towaru na miejscu - w sklepie. Jak podała "Rzeczpospolita" w ciągu miesiąca klienci potrafią zjeść ok. 1,5 tony różnych produktów.

Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Proceder jest tym trudniejszy do wychwycenia, że trudno złapać każdego klienta, który zje mandarynkę czy gumę do żucia. Z relacji sierżant Sylwii Wilk wynika, że kradzież przez konsumpcję często uprawiają ludzie bezdomni: - Jedzą na terenie sklepu, bywa, że są to stałe osoby i co jakiś czas powtarzają ten proceder, wtedy odsyłamy je do więzienia.
Markety walczą ze złodziejami na różne
sposoby, ale kradzież do 250 zł nie jest przestępstwem, a wykroczeniem, dlatego nie zawsze wzywana jest policja.
- O kradzieżach najczęściej informuje nas ochrona sklepu, która zatrzymuje sprawców albo przez monitoring, albo przez osoby, które udają klientów, a tak naprawdę obserwują, co się dzieje - mówi policjantka.
Ochrona i tzw. tajniacy pojawiają się zwłaszcza w sklepach wielkopowierzchniowych ze sprzętem AGD i RTV. Tam też znajdują się różnego rodzaju zabezpieczenia: bramki, elektroniczne klipsy i inne, o których przedstawiciele sklepów nie chcą mówić.

Gorszą sytuację mają sprzedawcy biżuterii, upominków czy innych drobnych przedmiotów. Opowiada o tym Ola, kierowniczka sklepu z akcesoriami: - W weekendy jest nas więcej na zmianie, natomiast rano jestem sama i wtedy jest ciężko, bo jeżeli kasuję, to nie jestem w stanie sprawdzić, co się dzieje przy drzwiach.
Trzeba zwracać uwagę nie tylko na klienta, którego się obsługuje, ale i na to, co dzieje się wokół, tym bardziej, że młodzież często kradnie w grupach. - Wchodzi kilka osób, robią sztuczny tłum - potwierdza kierowniczka - jedna próbuje mnie zagadać, chce, zebym coś pokazała, a w tym czasie druga chowa do torby kolczyki czy bransoletkę.
Zdarzają się też ludzie o podejrzanym wyglądzie, brudni, zaniedbani. Mierzą bardzo dużo rzeczy jednocześnie. Jeśli zostaną złapani, mają zakaz wchodzenia do sklepu. Wzywana jest ochrona i ewentualnie policja. W większości jednak są to dzieci, a wtedy kierowniczka daje im ostrzeżenie: - I tak nic im nie można zrobić, bo to jest mała szkodliwość czynu, a zresztą nikt nie ma czasu ani ochoty na chodzenie po sądach.

(mon)


 
Komentarze (4)
1. Dodane przez Murzyn, w dniu - 04-02-2010 15:58
A jak oszukują klientów handlowcy. O tym już się nie mówi. Nagle wielce pokrzywdzeni, uciśnieni uczciwie zarabiający ludzie. 
 
Najlepiej być handlowcem. Kupują za grosze, a sprzedają kilka razy drożej. A my klienci musimy bulić kasę. Sprzedają trefny towar a później jakie pretensje jak się coś stanie. 
 
Na supermarkety to już szkoda słów co robią z dostawcami i klientami. 
 
Niestety jest to walka z pazernym środowiskiem i ludźmi. Niestety to oni dyktują warunki. Żal.pl 
 
Moja wypowiedź nie odniesie żadnego skutku podobnie jak oświadczenie Wenty w sprawie sędzieowania meczów piłki ręcznej.
2. Dodane przez do murzyna, w dniu - 04-02-2010 20:47
najprostszy sposób na "supermarkety", to po prostu nie kupować w nich. ja kupuję w małych sklepach osiedlowych i nie czuję się pokrzywdzony. :p
3. Dodane przez mandaryn, w dniu - 05-02-2010 10:14
żeby dobrać się do mandarynki trzeba ją chyba najpierw "rozebrać" ze skórki a taką grę wstępną czujni ochroniarze pewnie zdążą zauważyć - no, chyba że ktoś robi to mało delikatnie...
reklama
4. Dodane przez ona, w dniu - 05-02-2010 10:37
Murzyn może i masz racje co do wykorzystywania klientów przez handlowców, którzy narzucają tak wysokie ceny, ale to nie jest kradzież, jeżeli kupujesz ich produkty to godzisz się na ich cenę. Nikt nie każe Ci ich kupować. A to co robi młodzież (i nie tylko) w wielkich hipermarketach lub galeriach to kradzież!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust