Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
15
Maja 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Atanazy, Berta,
Izydor, Jan,
Nadzieja, Zofia
Do końca roku 230 dni.
Start arrow Głogów arrow Marsz przeciwko ACTA

Marsz przeciwko ACTA

Marsz przeciwko ACTA

03.02.2012. Radio Elka, Maciej Iżycki
0203_manifestacja.jpgPremier Donald Tusk zawiesił ratyfikację ACTA. Mimo to ponad trzystu młodych głogowian przeszło ulicami miasta,  protestując przeciwko temu porozumieniu. - Trzeba zrobić teraz wszystko, żeby umowy nie ratyfikował parlament europejski – twierdzi Bartosz Metelski, jeden z inicjatorów protestu.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Początek manifestacji zaplanowany był na 17.30. Od kilku dni informacje o niej krążyły po społecznościowych portalach. Na Facebooku swój udział w tym wydarzeniu zapowiadało ponad 1200 osób. Protestujących przyszło jednak pod ratusz zdecydowanie mniej. Przeciwników ACTA nie odstraszył mróz i fakt, że premier Donald Tusk zapowiedział,
iż rezygnuje z ratyfikacji paktu.

- Dla mnie to jest wielka ściema. Nadal będziemy trzymać rękę na pulsie i obserwować to, co dzieje się w naszym kraju. Teraz należy zrobić wszystko, żeby ACTA nie zostało ratyfikowane przez parlament europejski. Jeżeli tak się stanie, to jako prawo międzynarodowe zapisy tego porozumienia zaczną obowiązywać także w Polsce - twierdzi Metelski.

Protestujący, w asyście policji, przeszli ulicami miasta na przejście dla pieszych w pobliżu głogowskiego zamku. Tam na kilka minut zablokowali krajową dwunastkę. Demonstranci bardzo powoli przechodzili przez jezdnię. Skandowali między innymi - „żądamy wolności słowa”, „kto nie skacze, ten za ACTA”, „Donald Tusk - gdzie twój mózg” i „Donald matole - skąd będziesz ściągał pornole”. Mieli ze sobą transparenty z napisami „Stop ACTA” oraz z bardziej dosadnymi hasłami, wyrażającymi ich stosunek do tego porozumienia. Wielu demonstratorów miała twarze zasłonięte maską Guya Fawkesa, która stała się symbolem walki z porozumieniem.

- Przyszliśmy tutaj, żeby bronić wolności w internecie. O ACTA wiemy tyle, że to porozumienie tę wolność chce ograniczyć - mówili protestujący. Przeciwnicy porozumienia zapowiedzieli kolejną demonstrację. Odbędzie się ona 11 lutego. (mai)
 
Komentarze (46)
1. Dodane przez Adrian, w dniu - 03-02-2012 20:12
Nie ma takiego czegoś jak zawieszenie ratyfikacji. Kolejna ściema Tuska! On chce, żeby wszystko ucichło, a potem tylnymi drzwiami to ratyfikuje.
2. Dodane przez Piotr, w dniu - 03-02-2012 20:37
Była moc, do zobaczenia 11 lutego!
3. Dodane przez MyszOn, w dniu - 03-02-2012 21:13
Oby 11. lutego było nas więcej niż dzisiaj! Było kilka ciekawych transparentów, fajne hasła skandowane przez tłum i dużo skakania. Pozdro dla wszystkich uczestników protestu! Na kolejny przyprowadzamy jeszcze więcej znajomych ;)
4. Dodane przez oszust, w dniu - 03-02-2012 21:18
uwaga do tych co każdego roku wyrzekają że policja ochrania pielgrzymki i drogę krzyżową. macie teraz przykład że także lansowanie się jakiegoś mietka z kilkoma koleszkami się ochrania więc ja sobie na wesele też zgłoszę że mam protest to będę miał obstawę za kaskę z budżetu
5. Dodane przez przemek, w dniu - 03-02-2012 21:38
brawo za to ze wychodzimy na ulice oni sie tego boja wiedza ze mozemy zatrzymac nwo a akta to tylko nastepny krok do zniewolenia ludzi
reklama
6. Dodane przez Sandra, w dniu - 03-02-2012 21:55
A co chcałbyś kraść prawa autorskie bez konsekwencji. 
STOP KRADZIEŻY
7. Dodane przez Adi, w dniu - 03-02-2012 22:07
Internauci i nie tylko. Wolni OBYWATELE!!!! Acta nie uderza tylko w wolność internautów ale i w wiele innych sfer życiowych od farmaceutyków na motoryzacji kończąc. Nie dajcie się wprowadzić w błąd. Odłożenie ratyfikacji ACTA przez polski rząd to nic innego jak próba przeczekania niekorzystnego dla takich działań czasu. Pan premier Tusk świadomie przekazuję nam kolejną porcję manipulacji licząc, że obywatelom znudzi się zapał do obrony swojej wolności konstytucyjnej. Nie przerywajmy protestów i demonstracji. ZBIERAJMY PODPISY pod referendum. Jak już naród się wypowie rząd nie będzie miał innego wyboru jak odrzucić ACTA!!! Niech głos ludu przemówi a jeśli rząd będzie dalej go ignorował to będzie znak potwierdzający próbę powołania państwa TOTALITARNEGO. To nie obywatel powinien bać się władzy ale władza obywatela!! Na tym polega DEMOKRACJA! Ps. Panie premierze pan zapomina ale ja nie!
8. Dodane przez an, w dniu - 03-02-2012 22:10
1300 bylo zapisanych na fb, przyszlo 300 :O 
'Przyszliśmy tutaj, żeby bronić wolności w internecie. O ACTA wiemy tyle, że to porozumienie tę wolność chce ograniczyć - mówili protestujący.' 
Nie ma to jak dogłębnie poznać problem, ale pojdde sobie na protest bo koledzy ida. Smutne.
9. Dodane przez Hasło-Odzew, w dniu - 03-02-2012 22:20
Jakie hasła tacy protestujący. Pornole im w głowach. Już raz wydzierali się - ...rząd obalą kibole. Kibel nie protest i tyle. Żenada, nie wiemy o co chodzi, ale protestować nie zaszkodzi bo ukróci się kradzież internetowa. Jak my ukraść to nie ukraść tylko zabrać. Ale jak trzeba skończyć z samowolą w internecie to nagle aktywni stali się ci co to najwięcej kradną ściągając ... pornole. Ot i kibo.., kibel.
10. Dodane przez fas, w dniu - 03-02-2012 22:27
300 osób ?! BYŁO ZDECYDOWANIE WIĘCEJ :PP 
 
ZA ORGANIZATORÓW POWINNI ROBIĆ KIBICE CHROBREGO, LEPIEJ ZAGRZEWALI TŁUM DO KRZYKÓW I SKOKÓW !
11. Dodane przez jaaaa, w dniu - 04-02-2012 00:42
Kibice? wystarczy ze robia rozrube na stadionach..;/
12. Dodane przez V, w dniu - 04-02-2012 00:50
To prawda, organizator bardziej usypiał niż podgrzewał atmosferę, a na dodatek nie było go słychać przez ten megafon. Ale plus za to że w ogóle wziął to na siebie ;) Mam nadzieję że w przyszłym tygodniu będzie nas jeszcze więcej i rozkręcimy coś większego a nie będziemy się chować w przejściach podziemnych czy innych norach. Pozdrawiam.
13. Dodane przez ..., w dniu - 04-02-2012 01:37
Gratulacje za inicjatywę i odwagę dla Organizatorów. W jedności siła i to nie banał. Niech władza - ta państwowa i lokalna się w końcu opamięta!!! Nie ludzie są dla kaprysów władzy, ale władza dla obywateli. Dzisiejszy protest w Głogowie, to piękny i pierwszy przykład jedności oraz siły, która podyktowana jest walką w słusznej sprawie. Uczestniczyłem w proteście i jestem z tego dumny. Czas podnieść głowy, bo nie chcemy żyć w chorym państwie i chorym Głogowie! I wielkie uznanie dla Bartka za zorganizowanie całej akcji.
14. Dodane przez do kom 11, w dniu - 04-02-2012 09:04
Kibice Chrobrego nie robią idiotycznych zadym na stadionie, więc po co piszesz farmazny
15. Dodane przez !!!, w dniu - 04-02-2012 09:07
Czegokolwiek te POmioty się dotkną - to wszystko jest do kitu: emerytury pomostowe, OFE, VAT, ACTA, refundacja leków, "reforma" służby zdrowia, kopalnie odkrywkowe, haracz za miedź, autostrady, koleje itp, itd !!!
16. Dodane przez obserwator, w dniu - 04-02-2012 09:43
wszystko super, ale niektóre transparenty idiotyczne i wulgarne - po co?
17. Dodane przez antyglupek, w dniu - 04-02-2012 09:52
Osoby ktore sa przeciw acta prosze o podanie kilku zaapisów ktore wg nich dokument ten nie powinien byc przyjety.
18. Dodane przez szkoda że nie jestem anonimowy, w dniu - 04-02-2012 09:53
dzięki wszystkim uczestnikom minify za tę moc, 11.02 dogrywka, postaramy się wyeliminować błędy które były podczas tej akcji, chcemy wyjść z inicjatywą do ludzi informować ich agitując, rozdając ulotki, prowokując do zastanowienia się nad ACTA!!! by by nie powtórzyć błędów proszę słać hasła które będzie słychać przez megafony :) proszę pisać wszystkie uwagi na stronie evetu na facebooku, jeszcze raz dziękuję za manifestację
19. Dodane przez Bob, w dniu - 04-02-2012 10:32
Super! Tak trzymać! Ale musimy podkreślać, że władza broni interesów wielkich i bogatych korporacji a nie zwykłych ludzi. I to jest protest przeciw temu! Byłem, skakałem, popieram. Gratuluję wszystkim porządku i dyscypliny!
20. Dodane przez xxx, w dniu - 04-02-2012 10:35
antyglupek sam podasz kilka jak będziesz chciał kupić leki albo część do swojego samochodu. internet tutaj jest tylko odciągnięcie uwagi od prawdziwych powodów wprowadzenia tego acta. I do tego Tusk sam przyznał się, że popełnił błąd tylko ciekawe jak z niego wybrnie.
21. Dodane przez kolo, w dniu - 04-02-2012 10:47
Jeżeli się już coś pisze na transparenty to niech to chociaż będzie poprawnie ortograficznie np. "paczysz"
22. Dodane przez ACTA, w dniu - 04-02-2012 11:25
TRANSPARENT Z WULGARYZMEM "K.... MAĆ" PIĘKNIE PODSUMOWUJE RYNSZTOKOWY POZIOM TEGO ZBIEGOWISKA, W KTÓRYM UCZESTNICZYŁY DZIECI, PODJARANE TYM, ŻE MOGĄ SOBIE BEZKARNIE UŻYWAĆ NIECENZURALNYCH SŁÓW. MANIFESTACJE I DEMONSTRACJE POWINNY BYĆ ROBIONE Z GŁOWĄ, A TU WIDAĆ, ŻE KTOŚ NIE MIAŁ... MÓZGU. ALE CÓŻ SIĘ DZIWIĆ, JAK WE ŁBACH SIECZKA...
23. Dodane przez taaa, w dniu - 04-02-2012 11:56
BYła. 
Jednak srednai wieku tej manifestacji to 15-17 lat zdziwilo mnie to. Te dzieciaki nie wiedza w czym naprawde jest rzecz, mysla ze chodzi tylko i wylacznie o internet i zakaz sciagania muzyki i filmow. Na dodatek te trasparenty "Tarcza Sz***o" co to ma byc? albo "K*** Mać"
24. Dodane przez baca, w dniu - 04-02-2012 13:57
Stado baranów poszło manifestować. Pisałem już, że to redyk a nie poważne manifestowanie poglądów czy sprzeciwu. Większość, jakieś 90% nie miało zielonego pojęcia przeciwko czemu manifestują. Żenujące widowisko, brakowało tylko wyraźnego błazna przewodzącego.
25. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 04-02-2012 14:01
re 20 
Podaj zaPiS mówiący o tym, że części samochodowe będą droższe czy leki zdrożeją przez zaPiSy w ACTA. 
Jeżeli nie potrafisz to jest to zwykła demagogia i populizm.
26. Dodane przez szkoda że jestem Anonimowym, w dniu - 04-02-2012 14:42
najmocniej przepraszam chało "k... Mać" jest związana z humorystycznym przekazem pana Raczkowskiego, pan Raczkowski jest rysownikiem komiksu Przygody Stanisława z Łodzi... proszę po googlować, to hasło pojawiło się parę razy podczas protestacji, a chodzi o interpretacje tak jak z ACTA gdy brak słów by wyrazić narodowe niezadowolenie wobec rządzących poczynań, proszę poszukać w internecie, niestety nie mogę usprawiedliwić pana tarczy bo nie wiem co miał na myśli...
27. Dodane przez ..., w dniu - 04-02-2012 15:07
Każdy ma prawo wyrażać swoje zdanie w taki sposób,jak mu odpowiada. Najwidoczniej hasła na transparentach były wyrazem potężnego niezadowolenia. To właśnie pisanie komentarzy, typu: "rynsztokowe zbiegowisko ludzi, którzy nie mają pojęcia przeciwko czemu protestują" uważam za wulgarne. Ci młodzi ludzie są mądrzejsi i inteligentniejsi niż wam się wydaje i słusznie, że wyszli na ulicę broniąc własnych praw. Dali też dobry przykład społecznego sprzeciwu i raczej należy ich podziwiać, a nie obrażać i ignorować.
28. Dodane przez re 25, w dniu - 04-02-2012 16:23
To nie ja pisałempost nr 20, ale ci odpowiem. Czy naprawdę jesteś tak mało inteligentny, posiadasz psychikę i mentalność małego dziecka, aby nie rozumieć zapisu o ochronie wszelkiej własności intelektualnej? Widocznie tak, bo domagasz się wskazania konkretnego zapisu o danej rzeczy, a wszystko jest chronione tym ogólnym sformułowaniem. Inaczej w takim dokumencie trzeba by wymienić wszystkie rzeczy które już powstały oraz te, które mogłby zostać wymyślone w przyszłości, ale wtedy występuje paradoks, bo coś co już ktoś zapisał, stało się jego własnością intelektualną i ponownie nie może być już wymyślone. Kumasz? Np. ktoś wychoduje zieloną marchewkę, i ta podlega ochronie prawnej, bo jest wpisana w dokument ACTA, ktoś inny wychoduje taką samą marchew tylko np. fioletową i owa idąc twym tokiem myślenia już takiej ochronie nie podlega, bo takiego koloru w tym dokumencie nie uwzględniono. I nie chodzi o samą ochronę praw własności, bo to jest dobre, prowadzi ludzkość do postępu i rozwoju, ale o czas owej ochrony, który został rozciągnięty do niebotycznych rozmiarów. W momęcie powstawania przepisów prawnych chroniących własność intelektualną okres ochrony na wszelkie dobra wynosił 7 lat i mógł być przedłużony o następne 4 lata, po opłaceniu tego dodatkowego czasu, przy czym opłata za każdy z kolejnych owych 4 lat proporcjonalnie wzrastała. I to było dobre, a teraz do 70 lat po śmierci twórcy istnieje owa ochrona i wyobraź sobie teraz praktyczne chronienie przez prawo takiego np. programu komputerowego napisanego przez 20 latka, który zejdzie z tego swiata w wieku np. 100 lat, program chroniony dalsze 70, co daje razem 150 lat ochrony, a to tylko jeden człowiek i jedno chronione jego dzieło, a ludzi twórczych są miliony, tworzą różne patenty, filmy, dzieła literackie itp. Ochrona tego wszystkiego przez tak długi czas jest  
nierealna.  
 
USA nie przyjeły ACTA ani PIPA czy SOPA, widocznie ich Kongres jest mądrzejszy lub mniej przekupny, a może chce więcej, niż te inne socjalistyczne kanalie, które roszczą sobie prawa do decydowania o losach swych poddanych, traktując ich dokładnie jak bydło, ogłupić TV, wydojić z pieniędzy w podatkach, a te niepokorne cieleta pod nóż, ewentualnie można zawsze powiedzieć że, to kibole, pedały, cykliści, Żydzi itp. (do wyboru, co jest w danej chwili na topie) i doić z kasy dalej, bo z kalkulacji wychodzi, że żywe bydło jednak przynosi więcej kasy z podatków, niż martwe. 
 
PS  
Twoje ulubione wtrącenie w słowa "PIS" po wejściu w życie, ACTA stanie się też chronione, i aby je używać trzeba będzie opłacać, jako użycie czyjejś własności.
29. Dodane przez panie wójcie, w dniu - 04-02-2012 16:27
jest taka sprawa że nie mam żadnego konkretnego zapisów w ACTA o zamiennikach a sama Europa ma problem z unormowaniem przepisów wobec zamienników, w Polskim prawie jest klauzula dotycząca wprowadzenia zamienników, faktem jest że bezpośrednio nie jest napisane że ceny podskoczą ale tego nie wiemy ze względu na to że jak ACTA wejdzie w życie dopiero wtedy poznamy to co wnosi z sobą w życie a tak apropos tego stwierdzenia wójcie chodzi o PRAWO PATENTOWE ten kto ma paten pobiera tantiemy >
30. Dodane przez kkk, w dniu - 04-02-2012 16:36
byłam i pójdę znowu nie będę biernie patrzyła na atak na moją wolność słowa i radzę wam ignoranci głęboko się zastanowić nad tym czym jest ACTA
reklama
31. Dodane przez PANIE WÓJCIE MASZ PAN, w dniu - 04-02-2012 16:39
Jak stwierdza instytut Samar, kluczową kwestią jest to, czy części zamienne zostaną objęte taką ochroną, jaka do tej pory przysługiwała utworom. Oznaczałoby to o wiele bardziej restrykcyjne podejście do kwestii zamienników oryginalnych części samochodowych. Oczywiście już teraz zakazane jest sprzedawanie np. części oznaczonych logo znanej marki wyprodukowanych np. przez nieznanych bliżej chińskich producentów, ale obowiązywanie ACTA w skrajnych przypadkach może oznaczać nawet dla właścicieli starych aut konieczność zaopatrywania się w wiele części wyłącznie w autoryzowanych serwisach. 
 
Zgodnie z obowiązującymi obecnie w Polsce przepisami, maksymalny czas ochrony wzoru użytkowego trwa 10 lat. Zgodnie z Art. 94 ustawy o własności przemysłowej "wzorem użytkowym jest nowe i użyteczne rozwiązanie o charakterze technicznym, dotyczące kształtu, budowy lub zestawienia przedmiotu o trwałej postaci" i nie odnosi się to w żaden sposób do poziomu wynalazczości danego przedmiotu. Dla odmiany, ochrona praw autorskich np. w przypadku utworów muzycznych trwa aż 70 lat. Nietrudno wywnioskować, że jeśli nowe przepisy dostosowane do ACTA objęłyby części samochodowe taką samą ochroną jak utwory muzyczne, sprzedawanie np. części blacharskich niezależnych producentów do kilkunastoletnich samochodów byłoby zabronione. 
 
W ACTA istnieje wiele zapisów, które mogą budzić niepokój, jak np. artykuł 12, w którym przyznaje się organom sądowym "prawo zastosowania środków tymczasowych bez wysłuchania drugiej strony w stosownych przypadkach", ale w odniesieniu do rynku części zamiennych szczególnie niebezpieczny wydaje się artykuł 16, który dotyczy środków stosowanych przy kontroli granicznej. W pewnym skrócie chodzi w nim o to, że służby celne otrzymałyby swobodę w zatrzymywaniu na granicy towarów, które uznałyby za nieoryginalne i byłyby uprawnione do podejmowania takich działań z własnej inicjatywy, lub nawet na podstawie donosu prywatnej osoby. 
 
W praktyce mogłoby to oznaczać, że importerzy tanich części samochodowych nie mogliby działać według jasno określonych reguł i teoretycznie każda partia towaru mogłaby zostać zakwestionowana przez służby celne. W takiej sytuacji można sobie wyobrazić, że z uwagi na takie utrudnienia i możliwe konsekwencje, wielu importerów zrezygnowałoby z dotychczasowej działalności, co ostatecznie najbardziej zaszkodziłoby właścicielom starszych samochodów. Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego, ponad dwie trzecie samochodów w Polsce ma ponad 10 lat, a średnia wielku dla ponad 17 mln zarejestrowanych aut wynosi 15,5 roku.
32. Dodane przez stachu, w dniu - 04-02-2012 19:16
ad. 21 - LOLOLOLOLOLOLOLOLOLOL
33. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 04-02-2012 21:36
re 29  
Znak towarowy jest objęty ochroną i ACTA nie ma nic do tego. Używając cudzego znaku towarowego jest się złodziejem i nie ma wytłumaczenia dla takiej kradzieży. Wtrętu o patentach i opłatach za korzystanie z nich nie rozumiem. 
 
re 28 
PiSzesz, mentalność dziecka. Nie rozróżniasz kilku rzeczy i starasz się narzucić swoje zdanie wbrew ligice. Ale to przypadłośc niedouków. Skoro ktoś PiSze o wzroście cen to proszę tylko o podanie konkretnego zaPiu w dokumencie. NIc więcej. Co do "socjalistycznych kanalii" to kolejny raz jesteś poniżej pewnego poziomu. To nie socjalisi pilnują własności prywatnej a, jak PiSzesz, kanalie kapitalistyczne. W socjaliźmie dążono do wspólnoty własnościowej. Wyrażenie zawierajace [...]PiS[...] możesz wykorzystywać dowolnie bo nawet ACTA tego nie zabraniają. Nie zastrzegłem tego. Zrozumiałeś czy łopatą nałożyć? A może opatetujesz swoje ciekawostki językowe z korzyścią dla języka polskiego? 
 
re 29 
Wolę zapłacić więcej za część do samochodu niż założyć chińską podróbę nie mając pewności co do jej jakości. Brak znaku towarowego np. VW nie oznacza, że nie będzie można produkować np. błotnika do starego modelu. Nie ma zaPiSu zakazującego produkcji części zamiennych do samochodów do czego dążyli niedawno wielcy producenci. NIe przeszło i nie ma podobnych zaPiSów w ACTA. Nie ma również w ACTA zaPiSów o równości między utworem muzycznym a częścią samochodową. To dwie różne rzeczy. Podobnie jest z kontrolą graniczną. ACTA niczego nowego nie wnosi. Takie zaPiSy prawne już są i są egzekfowane o czym raz po raz można usłyszeć. Nic nowego. Sądy dzisiaj mają prawo nakazać wstrzymanie działań nauszających czyjeś interesy do czasu wysłuchania drugiej strony. Nic nowego.  
W praktyce oznacza to jedną rzecz nade wszystko. Koniec ze złodziejami i więcej ładu a co najniej utrudnienie zycia krętaczom korzystającym bez zezwolenia z cudzej własności. Kazdy ma prawo podejmować działania chroniące jego interesy. Wyobraź sobie, jakie szkody na wizerunku marki Maybach miałyby części zrobione z byle jakiego materiału, byle jak wykonane i na jakiego idiotę byś wyszedł montując badziewie do porządnego samochodu. Osobiście dbam o to, by nawet do swojego starszego samochodu montować części z czterema kółkami bo wiem, że opłaca mi się to nawet wówczas gdy płacę trochę więcej. 
Życzę Tobie kupna nowego samochodu. Naprawdę jest to frajda. Uwierz mi.
34. Dodane przez Panie wójcie, w dniu - 04-02-2012 22:38
szanowny panie wójcie jak na razie to pan żyje za moje podatki... i jeździ pan autem z naszych podatki i leje do niego paliwo opłacone z podatków, z miłą chęcią się dowiem kim pan jest, opublikuję to wszystko co pan tu wypisał jak pan arogancko traktuję, podatnika, wyborcę to jest internet tu pan nie ma władzy i dlatego się sprzeciwiamy ACTA żeby takie podejrzane typy jak pan nie miały nad nami władzy,  
 
Treść przepisów ACTA jest bardzo ogólnikowa i dwuznaczna - można je interpretować na wiele sposobów. I tak, według jednej interpretacji, ACTA nie zagraża naszej wolności. Jednakże w brzmieniu innej, ACTA to najgorszy układ w historii nowoczesnej ludzkości, za pomocą którego nasza wolność zostanie nam odebrana, zaś wolny i otwarty Internet jaki znamy, po prostu zniknie. 
 
Zwolennicy ACTA utrzymują, że każdy kraj, który ratyfikuje traktat, będzie mógł wybrać swobodnie jedną z jego wielu interpretacji. 
 
To gigantyczne kłamstwo. WSZYSTKIE umowy międzynarodowe, w tym i ACTA, podlegają bezwzględnie przepisom Konwencji Wiedeńskiej z 1969 roku. 
 
Artykuł 32 tej konwencji mówi, że każdy zapis umowy międzynarodowej, który budzi wątpliwości tzn. jego interpretacja nie jest jednoznaczna, musi być rozumiany tak, jak nakazują dokumenty około traktatowe, opracowane podczas projektowania i uzgadniania treści umowy. I tu jest pies pogrzebany: dokumenty te w przypadku ACTA są TAJNE - NIGDY nie ujawniono oficjalnie ich treści. Pamiętajmy, że okoliczności i dokumenty towarzyszące innym porozumieniom międzynarodowym nie były utrzymywane w tak ścisłej tajemnicy, jak ACTA. 
 
Co to znaczy? Właśnie to, że prawdziwe brzmienie ACTA jest wciąż niejawne nawet dla rządów państw, które podpisują ten traktat! 
 
To, co zawierają, mrozi krew w żyłach. Kiedy rządy wszystkich liczących się na świecie krajów ratyfikują ACTA (co jeszcze się nie stało, dopiero podpisaliśmy zgodę na ratyfikację), owe zastrzeżone dokumenty ustalające jednoznaczne brzmienie traktatu będą STOPNIOWO odtajniane w publiczny sposób - a dopiero wtedy narody świata dowiedzą, się, co naprawdę oznaczają przepisy ACTA. 
 
Artykuł 27 Konwencji Wiedeńskiej stanowi, że wszystkie umowy międzynarodowe MAJĄ PIERWSZEŃSTWO nad prawem krajowym każdego państwa. Znaczy to, że te tajne dokumenty w sprawie ACTA również będą unieważniały prawo krajowe. Wtedy zaś żaden rząd, który ratyfikował traktat, będzie musiał go przestrzegać. Rządzący zostaną pozbawieni innego wyboru. My zostaniemy pozbawieni innego wyboru. Umrze Internet jaki dziś znamy. 
 
poszukam pana i pana BACĘ nikt anonimowo nie będzie nas wolnych ludzi obrażał. opublikuję kim panowie jesteście jak i wasze wypowiedzi, niebawem znów protest Głogów się dowie kto nas tak traktuje koniec z bezkarnością i chamstwem .
35. Dodane przez Nat90, w dniu - 04-02-2012 23:44
Teraz Usłyszysz Same Kłamstwa... ;/ ułużcie sobie.
36. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 05-02-2012 01:06
Szanowny panie straszący. Właśnie przeciwko takim cudakom jak Waść jest między innymi pakt ACTA. Nikt nie będzie mnie bezkarnie straszyć. Jak mnie już Waść znajdziesz to bacz na swoją całość fizyczną za chamstwo. I samochody i paliwo mam za swoje ciężko zarobione pieniądze pędząc często do pracy takich jak ty krzykaczy, żeby im się we łbach nie poprzewracało i żeby mieli co do gęby włożyć nie oglądajac się na opiekę społeczną.  
Człowiek wolny to człowiek mogący mówić co chce i kiedy chce. Takie coś jak ty nie bedzie mi niczego zakazywać ani nakazywać. Nie muszę myśleć jak ty a nawet nie chcę żeby nie cierpieć jak ty.  
Ale do rzeczy, krótko.  
art. 2 pkt 1 
[...] Każdej Stronie pozostawia się swobodę określenia właściwego sposobu wprowadzania w życie postanowień 
niniejszej Umowy w ramach własnego systemu prawnego i praktyki.
37. Dodane przez Mam pytanie, w dniu - 05-02-2012 08:22
Jeżeli np. Firma Handlowa wstawi na swoją stronę www fotkę produktu skopiowaną ze strony producenta, a konkurencja zgłosi ten fakt jako złamanie prawa, to będzie można, bez sądu wyeliminować konkurencję z rynku, zamykając jej stronę?
38. Dodane przez panie wójcie, w dniu - 05-02-2012 13:58
proszę pana, pan się rzuca z motyka na księżyc i nam ubliża, pisząc jaki to pan jest majętny cyt "Życzę Tobie kupna nowego samochodu. Naprawdę jest to frajda. Uwierz mi." i jako wójt głogowski żyje pan z naszych podatków chyba pan się rozpędził, jak to my źle interpretujemy prawo? właśnie acta zabezpiecza takich ludźmi jak pan, pan chyba w ogól nie przeczytał co napisałem o konwencji wiedeńskiej ... w świetle której ACTA jest nadrzędne, ACTA nie jasne i poznamy jej interpretacje po w prowadzeniu, są duże rozbieżności w tłumaczeniu ANG i POL, proszę porównać te 2 punkt które pan wymienił ACTA w j.polskim i j.angielskim, ACTA jest oparte o Amerykański system prawny ( w amerykańskiej wersji są interpretacje prawa co i jak należy rozumieć, w polskiej są ogólniki), w amerykańskim prawie wygrywa ten kto ma patent i pieniądze, tu chyba pan się nie zorientował, nie jestem prawnikiem ale znam języki generalnie rzecz ujmując widzę że pan jest po prostu bardzo zarozumiały,nie boje się pana, skoro pan mówi czym jest wolność to chyba mam pełne prawo powiedzieć to co myślę o pana wypowiedziach, nie jestem krzykaczem wypraszam sobie znam swoje prawa i mam pełne prawo by się wypowiedzieć, proszę pana nie boję się reliktów przeszłości takich jak pan bez młodych ludzi takich jak my nie miał by pan emerytury, państwowej pensji, w naszych czasach trzeba zapieprzać by żyć i nie musi mi pan o tym mówić to jest fakt... a to na jak standard życia sobie wypracuje i czy to będą tańsze zamienniki czy oryginalne markowe buble z Chin ( tak się składa że tak jest że produkuje się tam gdzie taniej i robią to wszystkie firmy pod oryginalną marką tzw. ZNAKIEM TOWAROWYM ) to moja prywatna sprawa bo to mój świadomy wybór, co jednak nie daje panu mocy by mi ubliżać. KROPKA dziękuję skromnie za uwagę
39. Dodane przez kkk, w dniu - 05-02-2012 22:09
km 34 i 38 BRAWOOOOO POPIERAM W 100% MĄDRY KOMENTARZ MĄDRY CZŁOWIEK DZIĘKI ZA TEN WPIS
40. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 05-02-2012 23:05
re. 37 
Firma handlowa ma na ogólnych zasadach prawo do korzystania z wizerunku producenta wyrobu chyba, że właściciel "fotki" zastrzegł jej wykorzystanie. Bez sądu nie można w naszym prawie niczego zrobić co jest również w ACTA. Stroy również nie można zamknąć bez wyroku o ile cała strona nie jest zerżnięta.  
re. 38 
Ja ubliżam? Ubliżam życząc kupna dobrego samochodu? To jest ubliżanie? To może życzyć dobrego welocypeda? Życzę! Jako wójt głogowski ciężko pracuję i nie ty na mnie płacisz, nie ubliżaj mojej pracy bo i tak twoje podati na moje potrzeby to pikuś, mały pikuś. Konwencja konwencją a zaPiS w ACTA wyżej przytoczony to zaPiS nie w kij dmuchał. Dlaczego masz się mnie bać? To mi grożono i mnie się straszy co mam w bardzo głębokim poważaniu. Nie bronię tobie się wypowiadać i nie straszę cię za twoje wypowiedzi mimo iż są infantylne. Młodzi nie są mi do niczego potrzebni, no chyba, że do pracy żeby mogli sobie kupić jak ty laptopa czy inne cudeńko. To tacy jak ja są wam potrzebni a nie wy nam. Nie muszę czekać na emeryturę, na pensję nie muszę czekać bo ma swoje. Kupujesz tańsze zamienniki - twoja sprawa i mam to w nosie do czasu gdy przez ów tańszy zamiennik nie doprowadzisz do tragedii na drodze. Wiele firm faktycznie umieszcza produkcję tam gdzie taniej, również w Polsce, ale to nie oznacza, ze to muszą być buble bo znak firmowy zobowiązuje. Skoro uważasz, że prawda ci ubliża, to czuj się obrażona po tysiąckroć, ale pamiętaj - Prawda cię wyzwoli. Pozwól też, że ja również mogę mieć swoje zdanie nawet wówczas, gdy mam rację i nie bedę musiał już czytać komunałów w twoim wydaniu.
41. Dodane przez wÓjT gŁoGoWsKi, w dniu - 06-02-2012 09:39
Przyglądam się temu sporowi od samego początku i mimo że niby wszyscy znają ACTA nie mam pojęcia dlaczego wiąże się go tylko z Internetem. W mediach mówi się o ACTA jako o problemie Internetu ale jeżeli przeczyta się ten dokument uważne to widać że internet to tylko mała część jakiej on dotyczy. ... rozwiń całośćACTA jest traktatem handlowym narzuconym przez USA, na warunkach USA. Nacisk jest wręcz fizycznie odczuwalny. Jak wiemy ACTA dotyczy przeciwdziałania rozpowszechniania podróbek nie tylko w Internecie ale przede wszystkim w świecie realnym. ACTA będą miały zastosowanie wszędzie tam gdzie zostanie naruszenia zasada rzekomej oryginalności. Narzuci to rozprowadzanie produktów opartych na konkretnych patentach. Do czego zmierzam? Otóż ACTA zakładają na sygnotariuszy stosowanie wyrobów które są poparte patentami zarejestrowanymi w wielkich korporacjach zachodu (czytaj USA). A dlaczego bo nie mamy własnych które mogłyby konkurować z tamtymi. To od razu eliminuje konkurencje krajów rozwijających się takich jak Polska. Nie będziemy mogli niczego wyprodukować bez kupna licencji od korporacji zachodnich inaczej będziemy odpowiadać za podrabianie, czyli będziemy biedni ponieważ licencje są tak drogie że nie sprzedamy niczego taniej od nich. To będzie miało wpływ na wiele gałęzi przemysłu jak na przykład przemysł około-samochodowy. Nie znajdziemy tanich części zamiennych. To samo dotyczy przemysłu IT. Nie mamy żadnych patentów z tej dziedziny. Nawet przemysł rolniczy ucierpi ponieważ licencje na żywność modyfikowaną genetycznie mają tylko amerykanie. Jednym słowem spowolni to lub nawet zatrzyma wzrost gospodarczy. Dlatego takie kraje jak Chiny Rosja czy Indie nie podpisały tego dokumentu. Tam gospodarka idzie do przodu i będzie szła. To oni będą konkurencją dla zachodu. Jak ratyfikujemy ACTA stracimy również całkowitą kontrole nad wydobyciem gazu łupkowego ponieważ licencje na technologie wydobycia mają tylko amerykanie. Czyli nie zrobimy nic bez amerykanów nawet jak się na nich obrazimy. Jak dotkniemy tych złóż bez nich to za to odpowiemy. Jeżeli nie podpiszemy ACTA to możemy dyktować jakieś warunki bo ponoć mamy jedne z największych złóż na świecie. Biorąc pod uwagę krzywą wzrostu zapotrzebowania na jakieś 300 do 400 lat. ACTA jest dobre dla takich krajów jak USA ponieważ to oni mają wszystkie patenty a takie kraje jak nasz doprowadzi do pozycji "wyrobników" dla zapewnienia ich dobrobytu. Ratyfikowanie ACTA będzie jednym z największych przekrętów w dziejach polski. " kopiuj / wklej dalej -to nie moje słowa tylko innego użytkownika Proszę wasz o kopiowanie i wklejanie tego na inne strony
42. Dodane przez m, w dniu - 06-02-2012 13:04
Chłopie tobie PO płaci za robienie PiaRu? Przecież ty się normalnie marnujesz Tusk powinien takiego człowieczka docenić i dać mu pracę w jakimś urzędzie przecież słupki spadają i ropa 6 zł a inflacja rośnie i rośnie i jakoś społeczeństwo trzeba ściemnić że czarne to białe.
43. Dodane przez k, w dniu - 06-02-2012 13:05
k
44. Dodane przez rysiek, w dniu - 06-02-2012 18:11
re25. pisac kazdy moze to fakt.Natomiast w twoim przypadku jezeli chodzi o ACTA to masz bledne pojecie jak wielu innych.Jezeli juz to ACTA zastopuja rozwoj techniczny i technologiczny wielu panstw w tym i Polski natomiast pisanie o jakichs piosenkach i filmach to odwracanie uwagi od istoty zagadnienia co lansuja panowie odpowiedzialni za ten stan rzeczy.
reklama
45. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 07-02-2012 19:20
re. 44 
O piosenkach i filmach głośno zrobiło się za sprawą manifestujących. Słynne transparenty {...} itp. świadczyły o braku znajomości ACTA i obawach, że nie będzie można kraść. W jaki sposób Polska straci na patentach w USA np.? PiSecie, że patenty w USA zatrzymają nas w rozwoju technologicznym. Jeżeli mamty patent w USA czy innym technologicznie ważnym kraju to tym lepiej, nikt nam niczego nie podrobi. Chyba jasne? 
Krytykować każdy może, podobnie jak PiSać. NaPiSz proszę, jakie są to te istotne zagadnienia tak ważne dla nas i tak groźne. Założę się, że nie odPiSzesz niczego konkretnego.
46. Dodane przez rysiek, w dniu - 11-02-2012 17:12
Szanowny wojcie glogowski dla mnie sprawa jest jasna tym bardzie,ze bylem pracownikiem dz.postepu technicznego i racjonalizacji.Jestem zaskoczony panska znajomoscia przepisow ACTA poniewaz tokowych jeszcze nie posiadamy chyba ,ze zostalem przez media wprowadzony w blad.Sprawa wlasnosci patentowej jest jednoznaczna i nie budzi watpliwosci bo reguluje je prawo miedzynarodowe.Zastrzezenie niewatpliwie bedzie budzic interpretacja zamiennikow badz rozwiazan wokol patentowych i to sa wspomniane zagrozenia dla panstw slabszych ekonomicznie badz dla tych ktore z tego korzystaja a nie stac ich na zakup licencji ale nie nalezy tego mylic ze zlodziejstwem.Wszelkiego rodzaju podrobki zwlaszcza ze znakim firmowym nie podlegaja dyskusji bo jest to czyste zlodziejstwo.Dyskusja odnosnie ACTA zostala splycona tak jak wczesniej pisalem do internetu,piosenek i filmow odwracajac uwage od spraw istotnych.Mimo wszystko warto zapoznac sie z przepisami prawa patentowego bo sa to sprawy ciekawe i latwo dostrzec jak gospodarka swiata funcjonuje w swietle tych przepisow i jak jest uzalezniona ekonomicznie.Pozdrawiam.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust