Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Lubin arrow Mieszkańcy dostaną po kieszeni

Stawki za wywóz odpadów w mieście pójdą ostro w górę

Mieszkańcy dostaną po kieszeni

27.11.2019. Radio Elka, Tomek Jóźwiak

(fot. Tomasz Jóźwiak)
Sporo emocji na ostatniej sesji Rady Miejskiej w Lubinie wywołała dyskusja poświęcona podwyżce opłat za gospodarowanie odpadów komunalnych. W wielu miastach w Polsce, tak i w Lubinie, stawka za wywóz śmieci gwałtownie wzrośnie i będzie uzależniona od zużycia wody. Nowe zasady naliczania opłat wymuszają standardy przyjęte przez Unię Europejską, a wynikają z obowiązku segregowania nieczystości. Problem w tym, że spółdzielcy w Lubinie przekonują, że miasto nie jest przygotowane do prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów. Kontrowersje wzbudza też termin obowiązywania nowych stawek. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Do do tej pory każdy z mieszkańców miał wybór, czy segreguje śmieci, czy też nie. Od nowego roku wszyscy będą musieli prowadzić selektywną zbiórkę odpadów, bo takie jest żelazne prawo Unii Europejskiej. Radykalnie zmienią się także zasady naliczania opłat za odbiór nieczystości. Opłata za śmieci będzie naliczana na podstawie metra sześciennego zużytej wody - liczonej od głównego, zbiorczego wodomierza. Po drugie - drastycznie wzrosną opłaty za śmieci. Teraz odbiór nieczystości zmieszanych kosztuje 18, a niezmieszanych - 15 zł za osobę. Po wejściu w życie nowych stawek, przeciętna rodzina,
która zużywa średnio 10 metrów sześciennych wody i nie będzie segregować śmieci, bo np. nie będzie miała gdzie tego robić, zapłaci około 170 zł miesięcznie.

Przeciwni wprowadzenia uchwał podwyższających opłatę za wywóz śmieci byli radni klubu Prawa i Sprawiedliwości.

- Dlatego, że zakładają one 4-5 krotną podwyżkę opłat za wywóz śmieci. Jest to podwyżka dla zwykłych obywateli często kilkukrotna. Jest to niedopuszczalne. O czym warto wspomnieć, prezydencki klub radnych Lubin 2006 powołuje się na ustawę, która została wprowadzona w 2016r., natomiast nie wspomina, że poniekąd jest to pochodna regulacji unijnych, a to ustawodawca określił, że odpady segregowane muszą być dwa razy tańsze, niż te nie segregowane. Prezydent Lubina zakłada, że ci, którzy segregują zapłacą 8,50 zł, a ci, którzy gromadzą materiały zmieszane zapłacą 17 zł. Równie dobrze, ta stawka mogłaby wynosić odpowiednio 5 i 10 zł. Określenie stawki jest wolą prezydenta i jego radnych z klubu Lubin 2006. Uważamy, że przyjęte stawki są rażąco szkodliwe dla mieszkańców i poważnie uderzą po kieszeni mieszkańców Lubina - mówi radny Krzysztof Lis z PiS.

Przedstawiciele spółdzielni zwrócili m.in uwagę na problem z postawieniem pojemników do segregacji odpadów. W wielu blokach miejsce, w którym dziś znajduje się kontener jest zbyt małe i na pewno nie pomieści wszystkich pojemników do selekcji śmieci.

- Przez kilka ostatnich miesięcy wielokrotnie sygnalizowaliśmy przedstawicielom miasta, że nasze budynki, szczególnie w tej zabudowie wielorodzinnej w ciągach budynków, nie są dostosowane do selektywnej zbiórki odpadów. Oczywiście mieliśmy świadomość, że ustawowe regulacje dążą do tego, żeby selektywną zbiórkę wprowadzić obowiązkowo i tego nie negujemy, natomiast fakt jest taki, że nie mamy zorganizowanych punktów do segregacji nieczystości. Mamy wiele wątpliwości i zastrzeżeń co do przyjętej uchwały i metody rozliczenia. Po wejściu w życie nowych stawek, nasi mieszkańcy na pewno będą musieli liczyć się z dość dużymi opłatami - mówi Katarzyna Bobińska, wiceprezes Spółdzielni Mieszkaniowej "Przylesie", największej w Lubinie.

Na koniec radni PiS przypomnieli, że nowe opłaty niekoniecznie mogłyby obowiązywać od 1 stycznia przyszłego roku, jak to zrobiono w Lubinie. Ustawodawca przewidział bowiem możliwość ich wprowadzenia od 1 września 2020r.
 
Komentarze (87)
1. Dodane przez Waldemar, w dniu - 27-11-2019 12:55
czy w naszym mieście musi walnąć jakaś przysłowiowa bomba, czy wpaść jakieś CBA, żeby w końcu zmiotło tych ludzi ze stołków? Przeciez to jest cyrk jakich mało! Ceny wzrosną 4 krotnie, podczas gdy w ościennych miastach o ile się nie myle 2-krotnie? Brakuje wam kasy? To mnie dla siebie! Gdzie obietnice wyborcze? Gdzie pump-track dla dzieci i inne inwestycje? Tylko doicie ciągle od nas!
2. Dodane przez Lubin, w dniu - 27-11-2019 13:11
To teraz nie bedę się mył
3. Dodane przez młodszy górnik, w dniu - 27-11-2019 13:31
Do tej pory za zmieszane 18 zł a za segregację 15 zł.Gdzie logika,gdzie motywacja do segregacji? Tak prościej ,ponieważ nie ma infrastruktury.Segregacja w naszym mieście to fikcja.
4. Dodane przez Mara, w dniu - 27-11-2019 13:37
Skandal uzależnić opłatę za śmieci od zużycia wody. Będę karana za utrzymywanie czystości i higieny osobistej, bo w związku z tym mam duże zużycie wody. Mamy w domu ok. 10 treningów tygodniowo, po których trzeba się dodatkowo wykąpać i wyprać ciuchy, to mam oszczędzać na myciu i praniu przepoconych ciuchów, żeby mniej wody zużyć i tym samym mniej za śmieci płacić. Co ma moja kąpiel do segregacji śmieci:-(
5. Dodane przez Polityk, w dniu - 27-11-2019 13:53
obietnice wyborcze jak zauważyliście wyborcy ,szczególnie wyborcy opozycji do PIS u mają się tak jak miały zawsze ,a więc - tylko nas wybierzcie a my już Wam pokażemy miejsce w szeregu !!!
6. Dodane przez Mała, w dniu - 27-11-2019 14:12
Opłata za śmieci ma być karą za to że sie myję i nie chodzę w śmierdzacych ciuchach, tylko je na bieżąco piorę, co zwiększa zużycie wody i tym samym dostanę teraz kosmiczny rachunek za śmieci. Porażka to delikatnie powiedziane...
7. Dodane przez gty, w dniu - 27-11-2019 14:21
Unia Europejska nie nakazała naliczania opłat za śmieci od zużycia wody. Jest to wymysł miasta. Nieprawdą jest również, że w wielu miastach wprowadzono taki sposób naliczania, od zużycia wody. Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd.
8. Dodane przez ekolog, w dniu - 27-11-2019 14:26
Jaki problem z postawieniem pojemników?.Wyłożyć kostką kawałek trawnika i będzie miejsce.A opłata za śmieci od zużycia wody jest w wielu miastach w Polsce, nie tylko w Lubinie.
9. Dodane przez lka, w dniu - 27-11-2019 14:33
Rada miejska w Markach w regulaminie odbioru odpadów zawarła zapisy, zgodnie z którymi opłata byłaby naliczana za średnie miesięczne zużycie wody na danej nieruchomości, za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 r. Sama uchwała została przegłosowana w marcu, jednak właśnie ten przepis nie spodobał się RIO. 
Jak argumentowała Izba, rada miejska w Markach nie była uprawniona do określenia, że podstawą ustalenia opłaty jest zużycie w roku 2018. Według RIO, zapis o możliwości ustalania stawek na podstawie ilości zużytej wody oznacza "faktyczną ilość zużytej wody w okresie, za który należna jest opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi".
10. Dodane przez lka, w dniu - 27-11-2019 14:40
Radzymin i Marki to dwa mazowieckie samorządy, które w ostatnim czasie podjęły uchwałę o zmianie sposobu naliczania opłat za wywóz odpadów komunalnych. Zdecydowały się zastosować metodę "na wodę", czyli ustalać wysokość stawek na podstawie ilości wody zużytej na danej nieruchomości. Obie uchwały zostały jednak zakwestionowane przez mazowiecką Regionalną Izbę Obrachunkową.
11. Dodane przez Wojtas, w dniu - 27-11-2019 14:43
Opłata będzie naliczana od zużytej wody  
Brudasy będą śmiecić za darmo SUPER!
reklama
12. Dodane przez st, w dniu - 27-11-2019 14:51
dodatkowo jeśli ktoś ma małe dzieci i dużo prania to też zapłaci więcej. Co z domkami jeżeli jest licznik ogrodowy to dlaczego rozliczenie ma być z głównego wodomierza?
13. Dodane przez lka, w dniu - 27-11-2019 15:03
RIO kwestionuje opłaty odpadowe pobierane od zużycia wody. Gmina nie może wprowadzić zapisów w ramach metody od ilości zużytej wody o minimalnym zużyciu wody na określonym poziomie na danej nieruchomości. Stanowiłoby to zaprzeczenie istoty ww. metody, gdzie ustawodawca wyraźnie kładzie akcent na ilość zużytej wody z danej nieruchomości. Zatem, chodzi o faktyczną ilość zużytej wody, a nie ilość hipotetyczną, która zawsze będzie odbiegać od ilości faktycznej.
14. Dodane przez Agnieszka, w dniu - 27-11-2019 15:09
Może mi ktoś wytłumaczyć co maja śmieci do zużycia wody.  
Ja nie widzę problemu. Premier dobrze mówił wporwadzic kaucję na plastik a najlepiej zlikwidować i wprowadzić szkło np. na wodę i kaucję i pozbedziemy się śmieci. Czy to takie trudne. Naprawdę. Pamiętam czasy gdy mleko było w butelkach i było dużo lepsze niż w śmierdzącym plastiku. 
Rozumiem niektórych że są przeciw no nie będzie czym w piecach palić ale niestety ochrona środowiska oponami, szmatami i plastikiem palić nie będziecie
15. Dodane przez Marek&, w dniu - 27-11-2019 15:16
Co to znaczy od głównego zbiorczego wodomierza Blok np.60 mieszkań w jednym 2 osoby w innym 5 to jak np. 1000m podzielone na 60 I czy w mieszkaniu mam mieć 4-5 pojemników a MPO i tak to wyspie na jeden samochód A co z menelami i zbieraczami przekopującymi śmietniki Cżyli tak zwyczajnie po polsku byle jak w wiecznej prowizorce aby kasę ściągnąć Czemu inne Unijne zalecenia są ignorowane a to nie Kasy na obietnice wyborcze brakuje ot co
16. Dodane przez Polo, w dniu - 27-11-2019 15:18
Wymysł idiotyczny. A ceny zenujace. Lubinianie sami sobie wybrali Pana Raczynskiego i jego kolezkow. Oni nie maja skrupolow. Masochizm
17. Dodane przez lka, w dniu - 27-11-2019 15:20
Rekordowe podwyżki opłat za wywóz śmieci w Polsce, usługa dorżeje nawet o 100 proc. Choć absolutnym rekordzistą są podwarszawskie Marki, które podnoszą stawkę o 300 proc. Jak informuje "Rzeczpospolita", władze tego miasta planują ponadto uzależnić wysokość opłat od zużycia wody. Temu pomysłowi stanowczo sprzeciwiają się mieszkańcy.
18. Dodane przez Super, w dniu - 27-11-2019 15:29
Ten wzrok tęskniący za rozumem. Miód na moje serce
19. Dodane przez rolmops, w dniu - 27-11-2019 15:33
z tego co pamiętam miał być aquapark, centrum przesiadkowe, memoriał im. I.Szewińskiej i darmowe bilety kolejowe dla studentów, :) :) :) a mamy to co zawsze, wiem, że to nie jest śmieszne, ale jakoś nie mogę się opanować, a te(...) prowadzące sesje - bezcenne, kolejne wybory pokazały, że w tym mieście nie ma społeczeństwa obywatelskiego, które rozumie co to jest demokracja i po co to w ogóle jest, gdyby nowy wybór się nie sprawdził w następnych wyborach zmiana i tyle, takie proste, a zarazem takie trudne
20. Dodane przez K.O., w dniu - 27-11-2019 16:06
Proszę władnych tego miasta o stworzenie mieszkańcom odpowiednich warunków sprzyjających segregacji odpadów i wprowadzanie rozwiązań usprawniających dbanie o środowisko.
21. Dodane przez Jeronimo, w dniu - 27-11-2019 16:14
u mnie na osiedlu ustronie (koło starej wieży ciśnień) miejskie smietniki wygladaja jak w slamsach w afryce.Zapraszamy na ulice jesionową.Tylko spóldzielnie dbają o swoje śmietmniki.Ktoś musi sie walnąc we głowkę bo gdzieś odleciał
22. Dodane przez gfd, w dniu - 27-11-2019 16:25
Panie Krzysztof Lis z PiS a co w zamian pan proponuje? Pokrzykiwać, że się nie zgadza z podwyżkami to każdy potrafi.
23. Dodane przez Mario, w dniu - 27-11-2019 16:35
Podziekujcie RR I WYBORCOM
24. Dodane przez emeryt70++++, w dniu - 27-11-2019 16:46
Uchwalą a ja nie będę takiego bezzasadnego HARACZU płacił. BO nie mam z czego.
25. Dodane przez Tarnaś, w dniu - 27-11-2019 16:54
W Tarnowie w lutym tego roku prezydent tego miasta próbował przeforsować sposób naliczania opłat za śmieci na podstawie zużycia wody. Wywołało to wielkie kontrowerje wśród mieszkańców na skutek czego rada miejska odrzuciła ten prezydencki pomysł. TERAZ UWAGA!!! Stawki miały wynosić 4,70zł za segregowanie i 9zł za niesegregowanie, czyli blisko dwukrotnie mniej niż u nas! To pokazuje jak w Lubinie nasi wybrańcy doją społeczeństwo.
26. Dodane przez lu, w dniu - 27-11-2019 17:14
"LUBIŃ"wszystko jasne:
27. Dodane przez Paździo, w dniu - 27-11-2019 17:41
Wyrazy współczucia z powodu obecnej władzy dla mieszkańców Lubina..
28. Dodane przez Magda, w dniu - 27-11-2019 18:00
Po co te dyskusje. To problem wszystkich miast miasteczek w Polsce. I to dzięki Powcom
29. Dodane przez Maciej Wiśniewski, w dniu - 27-11-2019 18:34
Czemu autor artykułu zakłada że, nikt nie będzie segregował. Wówczas za 10 kubików zapłacimy 85 zł.
30. Dodane przez Oszukany przez Lubin 2006, w dniu - 27-11-2019 18:40
Obliczyłem, że przy zużyciu wody mojej rodziny opłata z 90 zł miesięcznie wzrośnie mi na 340 zł. Czas najwyższy pogonić rządzącą klikę kolesi z Lubina. 
I jeszcze na stronie Lubina ta banda próbuje wmówić ludziom, że to wymóg UE, żeby opłata za śmieci powiązana była z opłątą za wodę.
31. Dodane przez wieśniak, w dniu - 27-11-2019 18:45
Mieszkańcy Lubina powinni pieniądze,które zaoszczędzili na podatku gruntowym (w ościennych wioskach i innych miastach ten podatek mieszkańcy płacą), przeznaczyć na dopłaty do podniesionych opłat za śmieci.Wyjdą wtedy na zero albo nawet na plus.
32. Dodane przez QQ, w dniu - 27-11-2019 19:00
Ludzie zrozumcie że niema nic za darmo.Macie darmowe autobusy? brak podatku od nieruchomości? Za coś trzeba zapłacić.
33. Dodane przez xx, w dniu - 27-11-2019 19:08
W Głogowie mieszkanie komunalne smieci segregowane od osoby 20 zł
34. Dodane przez Irek, w dniu - 27-11-2019 19:12
W Polkowicach gospodarstwo wieloosobowe płaci 66 zł
35. Dodane przez DANIELA, w dniu - 27-11-2019 19:19
TO jest SZOK, jak można na podstawie zużycia wody płacić za odpady. Co ma woda do odpadów!!! Odp. Nr 4 BRAWO!!!
36. Dodane przez Karol, w dniu - 27-11-2019 19:23
Dla mojej pięcioosobowej rodziny oznacza to podwyżkę z 90 złotych na 340. Czterokrotną. Nie zapomnę tego Panu, Panie prezydencie i Wam radni. I proszę przestać wmawiać ludziom, że to wymysł Unii Europejskiej. Wymysłem Unii jest wymuszenie segregowania śmieci, a nie wiązanie tej opłaty z opłątą za wodę.
37. Dodane przez pf, w dniu - 27-11-2019 19:27
smrod na cale miasto, a do tego te oplaty...
38. Dodane przez edek, w dniu - 27-11-2019 19:55
region górniczy,ludzie bogate to trzeba płacić
reklama
39. Dodane przez mc, w dniu - 27-11-2019 19:56
z licznika głównego? czyżby wracała zbiorowa odpowiedzialność? jak w komunie wszystko jest nasze wspólne
40. Dodane przez Suweren, w dniu - 27-11-2019 20:33
A Lubin.pl wyłączył możliwość dodawania komentarzy. Dlaczego?
41. Dodane przez ma, w dniu - 27-11-2019 21:05
W 2018 r. ponad dwa miliony Polaków żyło w skrajnym ubóstwie, co oznacza, że na przeżycie miało do dyspozycji nie więcej niż 19 zł dziennie. W jeszcze trudniejszej sytuacji znajdują się rodziny odwiedzane przez wolontariuszy w ramach Szlachetnej Paczki. Średni dochód w co czwartej rodzinie nie przekraczał& 8 zł na osobę. Wiele z nich to osoby starsze i samotne. Według danych z raportu w ciągu dwóch ostatnich lat liczba seniorów żyjących w ubóstwie wzrosła o ponad 60 tys.
42. Dodane przez ja, w dniu - 27-11-2019 22:12
Do 34, W Polkowicach i w całym Związku Gmin Zagłębia Miedziowego - odpady tylko sortowane - gospodarstwo 1 - osobowe 33,00 zł/było 17,50/ dwu i wieloosobowe 66.00 zł, /było 35,00/
43. Dodane przez Mała, w dniu - 27-11-2019 22:31
A może zainteresować tą sprawą Rzecznika Praw Obywatelskich, TVN24, Polsat itp. Może jest w tym gronie jakiś prawnik, który pomógłby zredagowac zgrabne pismo, również we własnym interesie jeśli jest mieszkańcem Lubina
44. Dodane przez Mieszkaniec Lubin, w dniu - 27-11-2019 23:41
Kontenery na segregacji śmieci powinny być częściej zabieranie bo jak człowiek chce coś wrzucić to jest przepełniony gdzie jest wtedy mpo
45. Dodane przez mr. Radny, w dniu - 28-11-2019 06:39
Bierzcie ludzie sprawy w swoje ręce i poprzez referendum proszę odwołać Radę Miasta. 
W miejsce odwołanych powołać inne osoby, już bez tych którzy podnieśli rękę na mieszkańców ich finanse.
46. Dodane przez Do 43, w dniu - 28-11-2019 06:51
A dlaczego do TVN przecież to wroga stacja 
Glosowaliscie na Pis to piszcie do Jarozbawcy albo do TVPis.
47. Dodane przez nemo, w dniu - 28-11-2019 07:19
Moim zdaniem, Rada Miasta uchwalając tak drakońskie stawki i alogiczny sposób naliczania należności pozbawiła się mandatu społecznego zaufania, bo miała działać "dla dobra mieszkańców". Jeżeli tak wygląda rozumienie dobra ogółu, to może od razu odwołać RM w referendum, zanim radnym wpadną do głowy jeszcze lepsze pomysły - jak widać nie mają większych skrupułów, kiedy chodzi o sięganie do kieszeni wyborców...
48. Dodane przez Waldek, w dniu - 28-11-2019 07:47
Ludzie, ale do kogo macie pretensje? Sami wybraliście tych radnych i tego prezydenta! Pokazywali nam juz wiele razy gdzie nas mają, a Wy dalej na nich, no to macie teraz odpowiedź co się dla nich liczy...
49. Dodane przez Ktoś, w dniu - 28-11-2019 07:51
Jakoś nie rozumiem ich toku myślenia..., tzn jak będę śmierdział to zapłacę mniej za śmieci, a z drugiej strony spółka wodna mniej zarobi bo zużyję mniej wody, bardzo ciekawe...
50. Dodane przez Kazik, w dniu - 28-11-2019 08:04
Zbierajmy podpisy w celu odwołania rady miejskiej łącznie z prezydentem a pieniędzy niech szukają i kolesiów ze spółek miejskich nieudaczników należy podziękować
51. Dodane przez xxx, w dniu - 28-11-2019 08:10
Mieszkam w gminie Lubin, a co z ogrodami, krzakami, kwiatami itp..... gdzie i tak płace za kubiki.Jak można zużycie wody mieszać z odpadami - pytam się kurła jak podlewam krzaki to dla pomysłodawcy produkuje odpady??? - chory człowieku !!!! przyjdę do urzędu i będzie tam siedział i śmierdział tylko po to żeby się podzielić Waszym pomysłem. Aha kochani rodacy jak RCS napełni swoje niecki basenowe ( znaczy też wyprodukuje odpady )- ten to zapłaci, tylko nie wiem czy się śmiać czy płakać hehehehe !! szkoda gadać
52. Dodane przez ., w dniu - 28-11-2019 08:26
Urządzić manifestację przed ratuszem! A w ruch niech pójdą worki ze śmieciami.
53. Dodane przez Do 48, w dniu - 28-11-2019 08:37
Super to ująłeś, brawo
54. Dodane przez Myśląca, w dniu - 28-11-2019 09:08
Jak daliście się kupić za darmowe parasolki przed wyborami w ubiegłym roku to proszę teraz nie lamentować, a tak na marginesie to policzcie sobie ile moglibyście sobie takich parasolek kupić za te podwyżki
55. Dodane przez STOP!, w dniu - 28-11-2019 09:11
Nie zawacham się iść z worem cuchnących śmieci do prezia i tej pseudorady tńczacej jak preziu zagra ! NIE MA NA TO MOJEJ ZGODY ABY OPŁATA DRAKOŃSKA TO RAZ A DWA OD WODY BYŁA ZALEZNA ! STOP OKRADANIA MIESZKAŃCÓW!
56. Dodane przez tylko TAK, w dniu - 28-11-2019 09:12
Czy to woda śmiecie produkuje, nie ! Tylko i wyłącznie opłata za śmiecie winna być liczona od osoby !!!!!!!!!!!! Chyba ze prezydent chce miec burdę w mieście i referendum to niech spróbują zrobić opłatę od wody.
57. Dodane przez ????????, w dniu - 28-11-2019 09:14
850 emerytury, czynsz 700 a po podwyżkach ile , jak żyć
58. Dodane przez wszystko w temacie, w dniu - 28-11-2019 09:15
Określenie stawki jest wolą prezydenta i jego radnych z klubu Lubin 2006.
59. Dodane przez SZCZĘŚĆ BOŻE, w dniu - 28-11-2019 09:16
GÓRNICY PEŁNA MOBILIZACJA TRZA NAM ODWIEDZIĆ RATUSZ !
60. Dodane przez Pomysłowy_Dobromir, w dniu - 28-11-2019 09:18
Nie wiem jak Wy, ale ja w mojej spółdzielni stawiam wniosek o wywiercenie studni. I środkowy palec dla RR i jego wyborców.
61. Dodane przez Maati, w dniu - 28-11-2019 09:38
Ludzie czy wy nie rozumiecie, że te stawki to efekt rządów Pisekty?Skończyły się pieniądze i trzeba je ściągnąć z samorządów Chcieliście Pis to macie
62. Dodane przez ., w dniu - 28-11-2019 09:41
Lubin będzie jednym wielkim wysypiskiem. Będzie śmierdzieć wszędzie: od ludzi i z wysypiska
63. Dodane przez Do 14, w dniu - 28-11-2019 09:42
Premier tylko mówi.Kto ma to wprowadzić? Przecież to on teraz rządzi tym krajem to niech wprowadza, co mu stoi na przeszkodzie?
64. Dodane przez do 61, w dniu - 28-11-2019 09:59
akurat to zarządzenie Unii E. a nie rządu, ale widać, że jesteś typowym totalnym, skoro za każde zło świata próbujesz na siłę obwiniać pis, nawet tak głupio jak tym razem. Idz sie lecz!
65. Dodane przez Jan, w dniu - 28-11-2019 10:03
Na miejscu Pana Raczyńskiego obniżyłbym trochę stawkę za śmieci, ale od 1 stycznia wprowadziłbym podatek od nieruchomości w/g średnich stawek w Polsce.Bo niektórzy mieszkańcy Lubina mają ogromne domy,bardzo duże działki a nie płacą ani GROSZA.Ale o tym cicho sza.A ponadto.Chcecie czerpać korzyści z członkostwa w Unii, to niestety trzeba się pogodzić z różnymi głupotami, które tam wymyślają.
66. Dodane przez Sopecki Thomas, w dniu - 28-11-2019 10:28
Oj ludzie ludzie - wiecie o co chodzi ? 
Ano o to, że Lubin jest mocno zadłużony.  
Więc przy takich stawkach jakie dostali do przegłosowania Radni, to Spółka miejska która zajmować się będzie wywozem śmieci zanotuje MEGA ZYSK. Jako, że to spółka miejska to wypracowany zysk trafi do miasta i z tych zysków (de facto z waszych pieniędzy) nasz wielmożny RR będzie spłacał kredyty za dinozaury, za park leśny, za strzelnicę i zostanie też kasa na utrzymanie innych zachcianek typu: orkiestra dęta. 
 
Tak wysokie stawki zostały przyjęte, ponieważ pokryją one nie tylko sam wywóz i obsługę śmieci, lecz przede wszystkim pójdą na spłatę długu miasta. 
 
Tak się właśnie kończą obietnice wyborcze...zrobimy wam festyn damy wam parasolki i darmową grochówkę, postawimy halę, wybudujemy park linowy, zrobimy muzeum, dokupimy dinozaury, zainwestujemy w orkiestrę...a za to wszystko zapłacicie tak czy siak później WY MIESZKAŃCY w postaci niebotycznych rachunków za wywóz śmieci.
67. Dodane przez Antek, w dniu - 28-11-2019 10:56
Proszę państwa myślę, że warto zwrócić jeszcze uwagę, że będziemy płacili za ludzi którzy podnajmują mieszkania na czarno i ilość zgłoszonych osób jest "0" a zużycie 40 metrów sześciennych. Przecież śmieci naliczane są na podstawie zużycia wody dzieląc na liczbę osób zamieszkałych w danej nieruchomości. A po drugie wszystkie awarie które będą występowały czy nawet spuszczenia wody np. związane z naszymi remontami i chęcią wymiany kaloryferów w mieszkaniu i innych remontów mieszkań również będą zużyciem na wodomierzu głównym a więc za wszystko również zapłacimy my bo kto inny. Tak jak wcześniej Państwo również zauważyliście ceny są za segregowanie a co jeśli spółdzielnie nie dopełnią obowiązku to zostanę zmuszona płacić za niesegregowane śmieci a dlaczego???? Myślę,że warto było by zaskarżyć podjętą uchwałę nawet przez mieszkańców!!!
68. Dodane przez Tom, w dniu - 28-11-2019 11:38
Pytanie jest , co teraz zrobić żeby do tego nie dopuścić
reklama
69. Dodane przez Anie Mówiłem, w dniu - 28-11-2019 12:39
Mieszkańcy Lubina tego chcieli i wyrazili taką wolę przy urnie w 2018 roku wybierając Prezydenta i Rady Miasta i Powiatu. JEST DOBRZE
70. Dodane przez ., w dniu - 28-11-2019 12:58
PRECZ RACZYŃSKI PRECZ RADA MIEJSKA!!!!
71. Dodane przez do 64, w dniu - 28-11-2019 13:18
Sam się powinieneś leczyć, zarządzenie UE mówi o obowiązku segregacji
72. Dodane przez vega, w dniu - 28-11-2019 14:03
Panie Raczyński już chyba najlepszy czas ze sceny zejść.
73. Dodane przez Mors, w dniu - 28-11-2019 14:08
Brudasy będą mniej płacić za śmieci.
74. Dodane przez do 68, w dniu - 28-11-2019 17:00
Prosta procedura: 
1. Referendum o odwołanie Rady Miasta i Prezydenta. 
2. Wybór RZETELNEJ i lojalnej swym Wyborcom nowej RM. 
3. Uchylenie podjętych uchwał i uchwalenie nowych, nie uderzających tak bezczelnie po kieszeni mieszkańców.
75. Dodane przez Markor, w dniu - 28-11-2019 17:09
Sam pomysł nie jest do końca zły. Eliminuje oszustów co nie zgłaszają faktycznej liczy osób zamieszkałych w danej nieruchomości. A przecież wodę zużywa każdy. Promuje także oszczędność wody. Stawki powinny być niższe, nie 8.5zł i 17zł ale np 5zł i 10zł
76. Dodane przez górnik nie podoła cenom, w dniu - 28-11-2019 17:19
chcieliście pis to macie , odkąd pisowskie rodziny np. posła z Lubina zajmuja się biznesem śmieciowym , tak natychmiast drakońskie podwyżki w kraju, nawet sam sobie prawo napisał żeby rodzinka dobrze prosperowała ,,na śmieciach,, a tu jeszcze mało tego że mega cena to liczona od zużycia wody, w tym kraju paranoja goni paranoję !
77. Dodane przez do 75, w dniu - 28-11-2019 18:53
Pomysł jest CAŁKOWICIE zły, bo po pierwsze - przerzuca ciężar za oszustów na uczciwie płacących (bilans się nie domykał przez oszukujących to trzeba podnieść wszystkim ?!?), a po drugie - rozliczenie za śmieci ma się odbywać w oparciu o zużytą w poprzednim (sic!) roku wodę, co ma się nijak do aktualnie generowanych śmieci... Prosty przykład - w ubiegłym roku w mieszkaniu było 5 osób - rodzice i dorastające dzieci = duże zużycie wody. W bieżącym - dzieci "odeszły na swoje": rodzice na starym mieszkaniu zapłacą wg dużego ubiegłorocznego zużycia, dzieci na nowych mieszkaniach bez historii zużycia zapłacą wg ryczałtu jak za 4m3 wody/miesiąc. Prosty "skok na kasę"... Gdzie tu miejsce na logikę ?!?
78. Dodane przez Marian 21, w dniu - 28-11-2019 20:52
Tak, coś jest nie tak z tymi smiecmi RR tylko same podwyżki zamiast długi spłacać?
79. Dodane przez Justyna, w dniu - 28-11-2019 23:23
Do komentarza nr 66... napisał Pan całą prawdę aż pozwolę sobie go skopiować
80. Dodane przez Tom, w dniu - 29-11-2019 10:21
Kiedy to referendum o odwołanie RM i PM ?
81. Dodane przez Maati, w dniu - 29-11-2019 14:56
Do 80-wczoraj
82. Dodane przez Jerzy, w dniu - 29-11-2019 18:44
Z góry wiadomo że w blokowiskach choćby na Mickiewicza nie ma takiej opcji żeby śmieci były segregowane w 100 %. Od razu można przyjąć że mieszkańcy tej zbiorowości są z góry skazani na maksymalne stawki opłat. Spółdzielnia może rozwiązać ten problem utrzymując dotychczasowy sposób gromadzenia odpadów lecz zatrudniając kilkuosobową ekipę segregującą na bieżąco śmieci na miejscu i przygotowującą je do wywózki jako już posegregowane. Myślę że to jedyne racjonalne wyjście aby śmieci były odbierane w całości jako posegregowane co umożliwiło by utrzymanie minimalnej wysokości opłat przy założeniu że sposób rozliczania śmieci na podstawie pobranej ilości wody zostanie utrzymany.
83. Dodane przez choyrack, w dniu - 29-11-2019 19:08
Trzeba kopać studnię...
84. Dodane przez Do 82, w dniu - 01-12-2019 08:36
Jak ty to sobie wyobrażasz?A kto tym segregujacym będzie płacić?przy dzisiejszych płacach, chyba bardziej oplaci sie nie segregować
85. Dodane przez Alik, w dniu - 02-12-2019 15:21
Wygląda na to, że jak tak dalej pójdą takie podwyżki, to Naród nie wytrzyma i dojdzie do powtórki strajków, jak za Solidarności.Historia lubi sie powtarzać. I wrogów Narodu sie usunie. A miało być tak dobrze! Mamy demokrację, a nie dyktaturę. Nie pozwólmy się zniszczyć. Lubin nie jest prywatną własnością RR, a ludzie, to nie zabawka. Tym razem RR mocno przegiął.
reklama
86. Dodane przez Alik., w dniu - 02-12-2019 15:26
Odpowiedzialność zbiorowa? absurd. Niech każdy odpowiada za siebie.To nie komuna.
87. Dodane przez Jeronimo, w dniu - 05-12-2019 06:10
ty raczyński nie zwalaj na unie albo na pis.To ty to wymyśliłeś
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama