Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartGłogów Z Głogowa do Wrocławia w 50 minut pociągiem
PKP PLK i miasto szykują duże inwestycje
Z Głogowa do Wrocławia w 50 minut pociągiem
22.01.2021. Radio Elka, Emila Wojciechowska
(fot. Leszek Wspaniały)
Modernizacja linii kolejowej z Wrocławia przez Głogów do Szczecina, nowe przystanki w Głogowie i centrum przesiadkowe to plany PKP PLK i miasta Głogowa na najbliższe kilka lat. Odbyło się kolejne spotkanie władz miasta z przedstawicielami kolejowej spółki. - Dzięki tym inwestycjom poprawi się komfort jazdy i skróci czas przejazdu - powiedział prezydent Głogowa, Rafael Rokaszewicz.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kilka miesięcy temu PKP PLK zleciła opracowanie studium wykonalności modernizacji Nadodrzanki czyli linii kolejowej Wrocław - Głogów - Szczecin.
- Ta linia ma być przebudowana do bardzo wysokich standardów, wyremontowana zostanie także cała infrastruktura techniczna - mówił po ostatnim spotkaniu
z przedstawicielami PKP PLK prezydent Głogowa, Rafael Rokaszewicz. Miasto najbardziej interesuje przebudowa i wszystkie zmiany na długości Głogowa.
- Przez wiele miesięcy ustalaliśmy zakres tych prac i oprócz remontów przepustów i estakad przy Zamku czy bulwarze, planowana jest też przebudowa peronów i budowa nowych przystanków kolejowych: Głogów - Żarków na wysokości osiedla Piastów Śląskich oraz Głogów - Stare Miasto - dodał prezydent.
To nie wszystko. Między dworcem a peronami ma powstać centrum przesiadkowe. - Chcemy tam też zbudować parking, ścieżki rowerowe, poprawić stan ulic dojazdowych. Zależy nam na skoordynowaniu naszych planów z planami PKP PLK - powiedział Rokaszewicz.
Dzięki zmodernizowaniu linii kolejowej znacznie skróci się czas przejazdu pociągiem. Z Głogowa do Wrocławia pociągiem pośpiesznym pojedziemy 50 minut, nieco dłużej potrwa podróż pociągiem osobowym. - Czeka nas kilka lat intensywnych prac, ale dzięki temu połączenia kolejowe z Głogowa w różnych kierunkach stałyby się atrakcyjne - uważa prezydent.
Modernizacja linii kolejowej to inwestycja centralna, natomiast miasto będzie realizował budowę centrum przesiadkowego. Złożyło już wniosek o dofinansowanie tego zadania do funduszu odbudowy Unii Europejskiej i czeka na ocenę projektów.
1. Dodane przez glogowiak, w dniu - 22-01-2021 11:35 Tylko dworzec pusty . gdzie ci pasażerowie.
2. Dodane przez Julek, w dniu - 22-01-2021 11:52 Do Japonii nam daleko tam Sinkansen leci 320 km/h jechałem i polecam taką odległość pokonalibyśmy w 20 min ale cóż w Polska się cofa zamiast brnąć do przodu. Innowacyjność i technika też się cofa tylko postępuje podnoszenie podatków aż ludzi nie będzie stać na bilet na pociąg z Głogowa do Wrocławia. Ale ile można się męczyć jadę z grupą młodzieży do pracy do UEA od pracy w hotelach zaczynamy trzymajcie kciuki aby nam się powiodło wrócimy do Polski jak się poprawi.
3. Dodane przez ciekawy, w dniu - 22-01-2021 11:52 Ludzie będą szybciej stąd spierdzielać
zanim zmodernizują linie to w Głogowie ubędzie kolejne kilka tysięcy ludzi. Głogów będzie się zbliżał do 55 000 mieszkańców.
Mniej mieszkańców, mniej podróżnych, mniejsza rentowność przewozów, mniej połączeń
4. Dodane przez Kierowiec, w dniu - 22-01-2021 12:01 Kochani 105km w 50min??? jak chcecie tego dokonać? Czyli pociąg będzie jechał 126km/h pod warunkiem że nie będzie zatrzymywał się i zwalniał na stacjach między Głogowem a Wrocławiem?
5. Dodane przez John, w dniu - 22-01-2021 12:20 Po co te nowe przystanki w Głogowie? Czy Głogów jest jakąś metropolią? Jeszcze zrozumiem przystanek przy Piastowie ale na starym mieście? Przecież z bulwaru na dworzec jest rzut beretem.
6. Dodane przez xyz, w dniu - 22-01-2021 12:36 A czy dodatkowe przystanki nie wydłużą czasu podróży? Czy to taki problem ze Starego Miasta podejść do dworca?
7. Dodane przez Mariolka Zeta Złość, w dniu - 22-01-2021 13:43 Perony wyglądają jak za PRL-u.
8. Dodane przez centurion, w dniu - 22-01-2021 13:48 Kiedyś ,przed remontem na budynku był napis ,,DWORZEC KOLEJOWY,, kilka razy osoby zamiejscowe pytały się mnie jak dojść do dworca a stały na pl.1000 -leca .Co stoi na przeszkodzie aby ten napis wrócił i argument że konserwator zabytków nie pozwala jest słaby.
9. Dodane przez @4, w dniu - 22-01-2021 16:41 Nie 105 tylko 99,6 km - wg kamienia milowego przy peronie pierwszym.Po drugie, prędkość maksymalna linii zostanie podniesiona ze 120 km/h do 160 km/h. Także jest to jak najbardziej możliwe nawet przy zatrzymaniach jak dotąd w Ścinawie, Wołowie i Brzegu Dolnym.
10. Dodane przez Kunegunda, w dniu - 22-01-2021 16:46 tory położyć przez piastów ,koło stadionu a następnie na stare miasto i z górki na właściwe tory koło zamku , wszędzie zrobić przystanki na żądanie ha ha kibice chociaż będą wysiadać koło stadionu i nie będzie potrzeby ich konwojować przez policję na stadion .
11. Dodane przez emeryt, w dniu - 22-01-2021 16:53 do7 Za PRL-u perony były posprzątane i pełne podróżnych.
12. Dodane przez miłośnik kolejnictwa, w dniu - 22-01-2021 17:49 EP07 - maksymalna prędkość eksploatacyjna 125 km/h. EP09 - maksymalna prędkość eksploatacyjna 160 km/h. EP08 - maksymalna prędkość eksploatacyjna 140 km/h. EP05 - maksymalna prędkość eksploatacyjna 160 km/h (1 egzemplarz) EU44 - maksymalna prędkość eksploatacyjna 230 km/h.
reklama
13. Dodane przez deer, w dniu - 22-01-2021 20:07 niby nowe a i tak wygląda jak stare
14. Dodane przez A za PO, w dniu - 22-01-2021 20:11 To pociągi jeździły 30h w Indiach szybciej jeżdżą! Ale to Indie a nie PO
15. Dodane przez Marek., w dniu - 22-01-2021 21:23 Ale przyznacie GŁOGÓW GŁÓWNY lepiej brzmieć nie może.
16. Dodane przez do 14, w dniu - 23-01-2021 08:23 Czytam i mam poważne obawy o twoje zdrowie. Co ma PO do Indii i obecnego rządu?
17. Dodane przez kasia, w dniu - 23-01-2021 09:41 Jak widać nie wszystkim można dogodzić. Zamiast się cieszyć, że planowane prace usprawnią przejazd, to większość malkontentów jak zwykle narzeka. A najbardziej pewnie ci, którzy tyłek wożą samochodem i narzekają (oczywiście, że tak) na korki w mieście i poza nim. Młodzież dojeżdża na studia do Wrocławia, Zielonej Góry, Szczecina, Ludzie dojeżdżają do pracy. Bardzo dobrze, że wreszcie myśli się o tym, żeby ułatwić komunikację zbiorową i przy okazji nie zatruwać spalinami samochodowymi środowiska. Jedyny minus, że tak długo czekaliśmy na takie decyzje, i że trochę potrwa ta przebudowa.
18. Dodane przez Donek, w dniu - 23-01-2021 12:08 Żeby z tymi przystankami nie wyszło jak ze stacją Krzepów gdzie KD się nie zatrzymuje, a już w Grębocicach tak
19. Dodane przez Hmmm, w dniu - 23-01-2021 12:23 Do Kasia. Będziemy się cieszyć w 2052 roku jak wreszcie zmodernizują
20. Dodane przez do 14, w dniu - 23-01-2021 13:53 Te, komuszku. Za twoich czasów w połowie lat 7--tych Ślązak z Głogowa do Wrocławia jechał 56-58 minut.
21. Dodane przez PO Zło, w dniu - 23-01-2021 15:24 A za P0 wszystko zwolniło nawet kolej he
22. Dodane przez obserwator, w dniu - 23-01-2021 19:52 Panie Prezydencie lanie wody wyszło z mody a dotyczy to 50 minut. Pan porusza się tylko autem i nie jest Pan ekspertem od kolei. Tory pomiędzy Grębocicami a Ścinawą są wymienione łącznie z gruntem pod torami , ale nie są wyprostowane do linii prostej.Jak Pan wyprostuje tory do Wrocławia do linii prostej to jest to te 50 minut km/h możliwe. Obecnie przy prętkości 120 km/h siła odśrodkowa wykolei pociag na ostrych zakrętach torów przy wieździe do st. Rudna Gwizdanów, pomoędzy stacjami Rudna Gwizdanów a Rudną Miasto,wyjeźdzue ze st. Rudna Miasto,przed wjazdem na most na Odrze w Ścinawie,po opuszczeniu tego mostu,przed wjazdem i wujazdem z mostu na Odrze w Brzegu Dolnym. W Brzegu Dolnym nieczynny drugi most na Odrze.Jak Pan sobie wyobraża i 120 km/h i więcej. Lepiej niech pan uruchomi pociągi do Żar i Niemiec.
23. Dodane przez Głogowianin, w dniu - 23-01-2021 20:05 Do 20. Jest to nieprawda wyjazd z Głogowa był o 7, 48 a we wrocławiu był o 8 , 20.
24. Dodane przez Karol, w dniu - 23-01-2021 22:28 Głogów kolejowo rozwinął się bardzo mocno. Pamiętam jak 5-6 lat temu jeździły tylko pociągi Regio. Teraz IC, Regio, Koleje Dolnośląskie, międzynarodowe. Można jechać bezpośrednio do wielu miast i stolic. Oby tak dalej
25. Dodane przez Przem, w dniu - 24-01-2021 06:38 Do 20-23 jesli nie wiecie to nie wypisujcie głupot. Ślązak wyjażdżał z Głogowa 6.48 a we Wricławiu był 8.20 czyli jechał półtorej godziny. Wiem bo czesto nim jezdziłem.
26. Dodane przez Wolni, w dniu - 24-01-2021 10:28 W końcu szybciej!!! Brawo PiS!!!!
27. Dodane przez BRawo !, w dniu - 24-01-2021 11:35 Super - kolejne dobre wieści - tak trzymać PIS !!!
reklama
28. Dodane przez do 25, w dniu - 24-01-2021 13:53 To jakim cudem zdążałem na Szewską na 8:15?
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.