Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
7
Maja 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Benedykt, Flawia,
Florian, Gizela,
Ludmiła
Do końca roku 238 dni.
gmina-polkowice.gif
Start arrow Polkowice arrow Flaga Ukrainy powinna zniknąć sprzed ratusza?

Zdania są podzielone

Flaga Ukrainy powinna zniknąć sprzed ratusza?

05.01.2024. Radio Elka, Kasia Rososzko


(Fot. Kasia Rososzko)
Od czasu wybuchu wojny na Ukrainie na maszcie przed polkowickim ratuszem zawisnęła niebiesko-żółta flaga mająca być wyrazem wsparcia dla naszych sąsiadów. Okazuje się, że jej obecność nie wszystkim odpowiada. W ostatnim czasie klub radnych Mariusza Zybaczyńskiego zawnioskował o jej zdjęcie. Burmistrz Łukasz Puźniecki nie wyraża na to zgody.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Nasi mieszkańcy rozumieją wsparcie Ukraińców i wojny na Ukrainie, ale jesteśmy w Polsce, przed polskim urzędem. Nie może być tak, że flaga Ukrainy jest eksponowana w równoznacznym wymiarze jak flaga Polski. To wsparcie może być okazywane w innej formie, jako np. mniejszy postument. Apel w tej sprawie wyszedł do nas od mieszkańców. W komentarzach w social mediach
widać zdenerwowanie i to, że oczekują już zdjęcia tej flagi
- mówi nam radny Mariusz Zybaczyński.

O zdjęcie ukraińskiej flagi klub radnych Mariusza Zybaczyńskiego po raz pierwszy zawnioskował przed obchodzonym 11 listopada Świętem Niepodległości, tłumacząc, że barwy obcego narodu nie powinny wisieć równorzędnie z polskimi. Swoje monity radny ponawiał także na kolejnych sesjach rady miejskiej oraz przekładając w tej sprawie pisma do burmistrza.

Pod koniec grudnia minionego roku radny doczekał się pisemnej odpowiedzi burmistrza Łukasza Puźnieckiego, który poinformował krótko, że nie zgadza się na demontaż flagi Ukrainy sprzed budynku ratusza. Poprosiliśmy władze gminy o komentarz w tej sprawie.

- Od pierwszych dni wojny na Ukrainie cały nasz naród zjednoczył się w pomocy dla tego kraju. Polkowiczanie mieli tu swój ogromny i chwalebny wkład. Ta pomoc polegała nie tylko na przyjmowaniu uchodźców, ale i na symbolice, czyli wywieszaniu flag ukraińskich obok flag polski na budynkach użyteczności publicznej czy wpinaniu w klapy niebiesko-żółtych wstążek. Wtedy, na początku wojny, nikt nie zadawał sobie pytania jak długo będziemy w ten czy inny sposób wspierać Ukraińców. Choć dziś pomoc Ukrainie nie ma już takich rozmiarów jak przed niemal dwu laty, gdy wojna się zaczynała, to musimy pamiętać, że ona wciąż trwa. To symboliczne wsparcie jest nadal potrzebne - tłumaczy Roman Tomczak, rzecznik prasowy Urzędu Gminy w Polkowicach.
 
Komentarze (89)
1. Dodane przez Do burmistrza, w dniu - 05-01-2024 09:01
To niech sobie pan burmistrz lub pan Tomczak tę flagę zabierze i powiesi przed domem, czy w mieszkaniu. Proszę nie narzucać mieszkancom swojego światopoglądu. Rzeczywistość przez ostatnie dwa lata pokazała wielokrotnie na jakich frajerów wyszliśmy, jak brutalnie wykorzystano Polaków i ich dobroć oraz zwykły ludzki odruch chęci niesienia pomocy. Od rozwiązań systemowych po poniżanie naszych władz na arenie międzynarodowej. Takie gesty jak flaga UA eksponowana na równi z flagą Polski jest skrajną głupota, bezmyślnością, brakiem głębszej refleksji, promowaniem głupich i nieasertywnych postaw. Uderzanie w ludzkie uczucia i emocje kiedy mowa o urzędzie jest totalnym łajdactwem. To dwie zupełnie różne sprawy. Brakuje po prostu w urzędzie ludzi odpowiednio inteligentnych, którzy potrafią oddzielić te dwie sfery. (...)I nie mieszajcie bycia dobrymi dla drugiego człowieka z polityką. Flaga to polityka i nie ma na nią miejsca w takiej formie.
2. Dodane przez INŻ. MAMOŃ, w dniu - 05-01-2024 09:05
W Polkowicach niech sobie powiesza flagę PIS
3. Dodane przez Kokosanka, w dniu - 05-01-2024 09:07
Wychodzi na to, że tłumaczenia urzędników przyjmuje się za nieomylną stosowność. Bzdury.
4. Dodane przez Mario, w dniu - 05-01-2024 09:12
Proszę nie pisać, że cały naród...... się zjednoczył. Ja się nie zgadzam z ukraińską flaga gdziekolwiek. Tu jest Polska (...)
5. Dodane przez Pytanie, w dniu - 05-01-2024 09:14
Czy to prawda, że cały wydział medialny Burmistrza Polkowic ucieka z tonącego statku i pracuje teraz dla prezesa spółdzielni ? Bo jak tak to znaczy, że mają mocny kręgosłup skacząc ze statku na inną szalupę nie czekając na wybory. No ale jak to wydział bliski szefowi wiedzą więcej więc i wiedzą co robią. Ludzie godni zaufania :-)
6. Dodane przez obserwator, w dniu - 05-01-2024 09:17
Wojna trwa. Brakuje flagi europejskiej. Przykre, że niektórzy próbują budować i gromadzić wokół siebie między innymi "elektorat spiskowy".
7. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 05-01-2024 09:19
Wstyd, zdjąć ta flagę to nie podelga dyskusji
8. Dodane przez Przemków, w dniu - 05-01-2024 09:20
Radnemu Mariusz Z. powinni odebrać mandat radnego za szerzenie anatgonizmów. Komentarze na których się powołuje z Tik Toku w social mediach są kreowane przez sztuczną inteligencje z Kremla.
9. Dodane przez Robert, w dniu - 05-01-2024 09:20
Jak się nie ma nic do powiedzenia i zaoferowania, to się radny czepia flagi. Jakby to było teraz najważniejsze...
10. Dodane przez koncur, w dniu - 05-01-2024 09:20
brawo radni
11. Dodane przez Męczybuła, w dniu - 05-01-2024 09:22
Nigdy nie powinna tam zawisnąć.
12. Dodane przez polkowiczanka, w dniu - 05-01-2024 09:38
Jestem za ściągnięciem tej flagi! To nie powinno się nigdy zdarzyć, aby ta flaga zawisła na w tym miejscu. W całym kraju Polacy już dawno zadbali o to, aby je pościągać. To jest Polska i tylko taka flaga powinna powiewać na naszych urzędach!
13. Dodane przez Kino, w dniu - 05-01-2024 09:38
Niech flagę Kazachstanu sobie jeszcze powiesi Roman i Łukasz bo lubią tam odpoczywać
14. Dodane przez polkowiczanka, w dniu - 05-01-2024 09:40
Jestem za ściągnięciem tej flagi! W całym kraju Polacy już dawno zadbali o to, aby je pościągać. To jest Polska i tylko taka flaga powinna powiewać na naszych urzędach.
reklama
15. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 05-01-2024 09:46
Dla mnie to zwyczajna złośliwość ze strony ratusza. Radny i mieszkańcy domagają się ściągnięcia, a oni tam na przekór nie chcą czegoś zrobić. Wszystko widzimy i na wiosnę podsumujemy.
16. Dodane przez Obserwator, w dniu - 05-01-2024 09:51
Tak to jest, gdy idzie się w "przesadyzm". Po cóż dwie flagi Polski, po cóż flaga górnicza? Gdyby przed wejściem był tylko jeden maszt lub dwa, nie byłoby problemu. Wisiałaby tylko flaga Polski i ewentualnie flaga Gminy. I koniec dyskusji. Akcent górniczy mamy w postaci obelisku. O wojnie i wsparciu dla Ukrainy mogą "mówić" ustawione tablice.
17. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 05-01-2024 09:52
Wstyd pokazał burmistrz 11 listopada
18. Dodane przez zgred, w dniu - 05-01-2024 10:01
można pomagać, ale z tą flagą to przesada, szczególnie, że to jest naród niewdzięczny co w ostatnich tygodniach było widać
19. Dodane przez krzysztof, w dniu - 05-01-2024 10:04
Po pierwsze nie cały naród bo ja nie po drugie zdjąć natychmiast po trzecie Polacy wcale nie kochają tak ukraińcow jak to media kreują
20. Dodane przez Hihi, w dniu - 05-01-2024 10:07
To jest Polska czy Ukraina pytanie czy u nich też wiszą wszędzie Polskie flagi
21. Dodane przez ruska onuca, w dniu - 05-01-2024 10:08
Czy Polakom, czy polkowiczaninom teraz potzrebne awantury ?? 
Czy wzbudzanie niepokojów spolecznych to dobry pomysl kiedy za granicą Polski dochodzi do terrorytycznej wojny imperialnej Rosji ? 
Czy radni zdają sobie sprawę że moga być inspirowani i manipulowani przez wiadome slużby ?? 
Czy mieszkańcy nie powinni być połaczeni w tak trudnych czasach ?? 
Dlaczego te całe Lepsze Polkowice tak podzielily mieszkanców ??
22. Dodane przez brawo 1, w dniu - 05-01-2024 10:15
TU JEST POLSKA ! a burmistrz niech sobie flagę ukraińską postawi w domu obok telewizora .
23. Dodane przez do 5, w dniu - 05-01-2024 10:15
mówią że prezes ma zastąpić burmistrza... jeden drugiego wart
24. Dodane przez zmarnowane 5 lat, w dniu - 05-01-2024 10:18
burmistrz po PO KO KODzie czy innym partyjnym szajsie, a teraz kto go zastąpi, człowiek tTuska? biedna ta nasza mieścina i kghm
25. Dodane przez Mario, w dniu - 05-01-2024 10:19
Komentarz nr.1 napisał miejscowy antysemita i ksenofob. Jest to niechęć, lęk i wrogość wobec innych narodów. Ksenofobia pojawia się w grupach o niskim statucie materialnym- biedaków podżeganych prze polityka.
26. Dodane przez Pejsik, w dniu - 05-01-2024 10:24
Co to radny nie wymyśli, żeby tylko zaistnieć ,jako kandydat na Burmistrza Polkowic. 
 
----------- 
Wysiedli się wszystkich co nie pasują ? Czy moze bedzie chipy rozdawane będą ???
27. Dodane przez Puxniecki, w dniu - 05-01-2024 10:26
oficjalnie nie w platformie... a nieoficjalne?
28. Dodane przez Jestem z Polkowic, w dniu - 05-01-2024 11:18
Popieram walkę Ukrainy o wolność, w niewielkich kwotach wspomagałem ją. Dzisiaj dręczy mnie pytanie, co robi w Polsce tysiące młodych Ukraińców? Starcy, kobiety z dziećmi, rozumiem, a oni? Gdzie oni powinni być? Dlaczego nikt nic z tym nie robi? Po stronie Ukraińców walczą międzynarodowe oddziały, czy walczyliby gdyby wiedzieli ile tysięcy jest ich w Polsce? Jestem za zdjęciem flagi, za udzielaniem pomocy tak!
29. Dodane przez Alfred, w dniu - 05-01-2024 11:26
Jestem za jej zdjęciem.
30. Dodane przez Do 25, w dniu - 05-01-2024 11:31
Jestem antysemitą i ksenofobem? Człowieku, jak możesz być tak ograniczonym!? Jak w tak ważnym temacie możesz wypisywać takie bzdury!? Posługujesz się słowami, których znaczenia nie rozumiesz. Twoje horyzonty myślowe oscylują pomiędzy dwoma kanałami telewizyjnym. Osobiście przywiozłem spod granicy dwie ukraińskie rodziny. Pomogłem im w znalezieniu pracy. Robiłem to bo uważałem za słuszne. A kiedy jednej z rodzin zaoferowałem dwa pokoje w moim nowym domu usłyszałem, że "w takich warunkach to oni nie będą mieszkać". Potem była seria politycznych upokorzeń państwa polskiego, (…;)
31. Dodane przez polkowiczanin, w dniu - 05-01-2024 11:58
Zdjąć natychmiast !!!
32. Dodane przez tyrciumpyrcium, w dniu - 05-01-2024 12:05
do 25 - może to nie biedak materialny,ale umysłowy napewno.
33. Dodane przez Śmiech, w dniu - 05-01-2024 12:11
Cieszę się, że klub radnych od kafarni rozwiązał wszystkie problemy w gminie, że pozostała już tylko walka i flagę. Zasług jednego radnego walczącego z falą dla osiedla nie mogę się doliczyć, bo nic w tej kadencji nie zrobił. Tak burmistrzem się nie zostanie. Krzyczycie precz z LP, to przy urnach w kwietniu pamiętajcie o radnych z tego klubu, że to lisy i trzeba ich też pogonić.
34. Dodane przez Lidia, w dniu - 05-01-2024 12:20
Flaga Polski + unijna i tyle w temacie...
35. Dodane przez Polska to Polska, w dniu - 05-01-2024 12:28
Ludzie, w żadnym kraju tak nie ma, można wspomagać Ukrainę, ale tu jest polska ziemia i zwie się ona Polską. Zgadzam się ze wszystkimi, że flagi nie powinno być!!! Tak jak świec hanukowych w polskim sejmie, to są symbole innych państw i tyle, a może aż tyle, dla tych co nic nie rozumieją!
36. Dodane przez Przemek, w dniu - 05-01-2024 12:30
Uważam, że przestrzeń publiczna to nie jest miejsce na flagi obcych krajów.
37. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 05-01-2024 12:37
Czy wypowiedź radnego Zybaczyńskiego nie jest przypadkiem klasyfikowana w kategorii "mowa nienawiści"? Takim stwierdzeniem "strzelił" sobie w kolano. Nie ma już szans na zostanie Burmistrzem bo ludzie chcą w końcu spokoju.
38. Dodane przez Do kom.22, w dniu - 05-01-2024 13:07
Całe nasze osiedle Polanka jest za pozostawieniem flagi, nie ruszać flagi.
39. Dodane przez do kom 38, w dniu - 05-01-2024 14:53
To w Polkowicach są osiedla?
40. Dodane przez do38, w dniu - 05-01-2024 14:53
Kłamiesz jak całe twoje lepszawe.Jestem z Polanki i chcę ściągnięcia obcej flagi w moim kraju
41. Dodane przez Ela, w dniu - 05-01-2024 15:03
Zdjąć natychmiast!!!!!!!!!!
42. Dodane przez Polanka, w dniu - 05-01-2024 15:05
Ja też jestem z Polanki i nie chcę tej flagi, większość osiedla Polanka nie chce tej flagi.
43. Dodane przez Gornowoltanczyk, w dniu - 05-01-2024 15:13
Co to za ptica ten zubi bo nie znam czlowieka. Prawica lewica czy komunista. Krakowskim targiem moge sie zgodzic zeby ten pan byl zadowolony na powieszenie takze flagi pacanowa.
44. Dodane przez Ddd, w dniu - 05-01-2024 15:20
Zdjąć i (...) !!!
45. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 05-01-2024 16:24
Panie kandydacie. Burmistrz powinien łączyć a nie dzielić mieszkańców. Pokazał pan, że nie nadaje się pan na tę funkcję.
46. Dodane przez Dawid 78, w dniu - 05-01-2024 16:33
Pozdejmować te ich flagi
47. Dodane przez Zniesmaczony, w dniu - 05-01-2024 16:33
Aż się niedobrze robi jak się widzi, jak jeszcze niedawny przyjaciel skacze do gardła Burmistrzowi.
48. Dodane przez Alek, w dniu - 05-01-2024 16:56
Brakuje tylko pomnika Bandery
49. Dodane przez Mario, w dniu - 05-01-2024 17:19
Do.32,35 Od kiedy to jest polska ziemia,zawsze należała do DE. Manipulujesz ,ziemie zachodnie podarował Józef Stalin ,dokształć się. Ziemia twoich rodziców jest za Bugiem. Antysemito i ksemofobie z kom.1 Flagę UA pozostawić przed ratuszem.
reklama
50. Dodane przez xxx, w dniu - 05-01-2024 17:21
Jeśli może wisieć flaga Ukrainy, ponieważ u nich jest wojna.To proszę powiesić również flagę Izraela i innych państw, w których obecnie toczy się konflikt.Nie rozdrabniajmy się na drobne.
51. Dodane przez Do 25, w dniu - 05-01-2024 17:27
Najpierw prostaku wróć do szkoły, bo nie rozumiesz znaczenia słów. Niedługo ci przybysze cie ubogaca kulturowo aż zapiszczysz .
52. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 05-01-2024 17:55
Czytam te lewackie komentarze i nie wierzę. 
Polska to dziwny kraj i tak go rozebrano. 
Mieszkańcy Polski mają problem że Polacy chca Polskiej Flagi a nie kraju obcego który tym bardziej krzywdził w niedalekiej przeszłości obywateli Polski. Ja popieram i nie chce patrzeć na tą flagę UA w swoim mieście.
53. Dodane przez Lolo, w dniu - 05-01-2024 17:59
Pytanie do Rzecznika. 
czekamy na info od rzecznika bądź artykułu o sytuacji związanej z zachowaniem burmistrza z 11 listopada. Flaga tutaj odgrywała dużą rolę
54. Dodane przez Do49, w dniu - 05-01-2024 18:11
Piszę odnośnie komentarza nr 49, nie chciałbym wnikać skąd jesteś, ale ziemie tutaj zawsze były polskie. Zostały utracone na jakiś czas wskutek działań wojennych na rzecz Czech czy Niemiec. Polkowice były częścią księstwa głogowskiego. A tu zawsze prali się w okolicy z Niemcami o te tereny. Gród, czyli Głogów został zdobyty przez Mieszka I około 989 roku. W 1109 słynna bitwa z Niemcami o gród. W Głogowie często przebywali Królowie Polski a także rządzili nim późniejsi Królowie Polski. I tak są to tereny polskie, więc tak jak w każdym normalnym kraju, powinniśmy pomagać, ale flaga tylko Polski. Tu jest Polska a nie Ukraina.
55. Dodane przez Tomy., w dniu - 05-01-2024 18:17
Te spory niepotrzebne, wszystko to ściema. Pamiętacie jak MSZ albo IPN atakowali świat za "Polskie obozy koncentracyjne", ileż było oburzenia, a tymczasem stary Pietrzak ujawnia tajemnicę, są, istnieją, czekają, tylko przez przypadek, że imigranci nie garną się żeby tu zostać stoją puste. A nasze oburzenie było wielkie, nie warto się spinać.
56. Dodane przez do53, w dniu - 05-01-2024 18:36
Co burmistrz zrobił 11 listopada? Chyba coś mnie ominęło.
57. Dodane przez Marecki, w dniu - 05-01-2024 18:41
W Polsce powinna być tylko i wyłącznie wywieszona flaga Polski. Ukrainie powinniśmy pomagać jako bliźniemu, ale bez przesady tu jest Polska. Poza tym nie tak dawno bo 78 lat temu, ludzie umundurowani w te piękne barwy rozprawiali się ze wszystkim co polskie na Wołyniu. Później ochoczo w ramach formacji ss galizien i legionu wołyńskiego rozprawiali się z Polakami podczas tłumienia Powstania Warszawskiego. Dziś ci ludzie na ua uznawani są za bohaterów i stawiane są im pomniki. Więc pomagajmy, ale w Polsce tylko i wyłącznie flaga Polski!
58. Dodane przez patriota, w dniu - 05-01-2024 18:58
Niewidzę polskich flag na ukrainie ! Wprost przeciwnie pojawiają sie flagi banderowskie czarno czerwone.
59. Dodane przez równiny, w dniu - 05-01-2024 19:12
Polkowiczanie są za pozostawieniem ukraińskiej flagi. A te kilka osób, które są tu przeciw to z Głogowa, albo z Moskwy klikają.
reklama
60. Dodane przez Wolf, w dniu - 05-01-2024 19:30
Wszystkie te ich (...) powinny zniknąć z Polski.
61. Dodane przez Do.54, w dniu - 05-01-2024 19:39
Udawadniając że jesteśmy tolerancyjni chcemy aby zawisła też przed ratuszem flaga Izraela i postawiona w rynku Chanuka. Polacy wybrali Europejskie wartości , bądzmy otwarci na inne nacje.
62. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 05-01-2024 20:10
re 54 
Niby masz rację, ........ ale ty tej racji nie masz. 
Głogów w Polsce. 
Do ok ósmego dziesięciolecia X wieku Głogów nie był w Polsce. To były ziemie Dziadoszan opierających się poznańskiemu satrapie. Gdy na tronie zasiadł wnuk owego księcia mieszkańcy tych ziem okazali wielki szacunek dla swych przodków i pogonili uzurpatorów w czym nie bez ochoty pomógł im Brzetysław z Pragi. Pomoc niemiecka (jak oni mogli!!!) pozwoliła Kazimierzowi wrócić wprawdzie do zniszczonego Poznania i Gniezna a zobaczywszy co się ostało postanowił zamieszkać w Krakowie. O Głogów toczył spory z Czechami aż wreszcie nie bez pewnego fortelu odzyskał Głogów. Jednak gród i wkrótce już miasto miało pecha do polskości. Nie minęło i 100 lat a Głogów wprawdzie był pod panowaniem rodowitych Piastów, ale tej piastowskiej krwi zaczęło procentowo ubywać aż owi Piastowicze, jak na prawdziwych Polaków przystało, wzięli się za łby tak bardzo aż ..... woleli zostać Czechami. Wspomniałeś o Zygmuncie, co z tego? Jak zobaczył ile tej polskości jest w Głogowie to wolał pozostawić miasto Czechom czyli swemu bratu. Nie na długo bo wkrótce zmarło się Ludwikowi i polskość Głogowa diabli wzięli. Możemy policzyć. Minęło od wkroczenia okupantów gnieźnieńskich jakieś 450 lat. Jak długo Głogów był w tym czasie w Polsce? Nawet nie połowę tego okresu. Teraz przyszedł czas Czechów i Domu Rakuskiego. W międzyczasie po Głogowie szwendali się nawet Szwedzi, krótko bo krótko, ale jednak. Wreszcie pojawił się potomek mnicha z mieczem mieszkający na stałe nad rzeczką Szprewą. Kto go stworzył? Polski król. Przyszedł Frycek i tak już został do połowy prawie XX wieku z krótką przerwą na przemarsz napoleońskich zadymiarzy. 
policz teraz uważnie - Ile lat Głogów był w Polsce i ile lat był polskim miastem. 
 
PS 
Zaznaczam iż Berlin w twoim ujęciu nie jest niemiecki.
63. Dodane przez cichy, w dniu - 05-01-2024 20:27
Powinna zniknąć !
64. Dodane przez Gregory, w dniu - 05-01-2024 20:52
Przypominam że ministrem sprawiedliwości został Bodnar z pochodzenia Ukrainiec który chciał legalizacji w Polsce pomników bandery
65. Dodane przez Do 59, w dniu - 05-01-2024 20:59
Nie jestem z Moskwy ani z Głogowa tylko z Polkowice i chcę aby flaga Ukrainy zniknęła! Zdziwiony?
66. Dodane przez Mario, w dniu - 05-01-2024 21:00
Też jestem za flagą Izraela ,kto trzyma z Żydami jest bogaty.
67. Dodane przez Kurka, w dniu - 05-01-2024 22:26
Co burmistrz zrobił 11 listopada??? Nic nie pisali nigdzie
68. Dodane przez ppp, w dniu - 05-01-2024 22:29
Ad 65 Nie wiem głupku jakie szkoły skończyłeś, Głogów to polskie miasto, to po pierwsze. Flaga ukraińska powinna zniknąć sprzed polkowickiego ratusza i koniec kropka, szczególnie ,że chcą tego mieszkańcy polkowickiej metropolii.
69. Dodane przez Tomek, w dniu - 05-01-2024 22:49
Co komu przeszkadza flaga , płacicie za to , powietrze zabiera, w czym to komu przeszkadza . Jak się nie podoba to nie patrz
70. Dodane przez Do 49., w dniu - 05-01-2024 23:29
Chyba lekcje historii to opuszczałeś. Głogów to piastowskie miasto, pojedź to zobaczysz, a że szwabski pomiot je zgarnął to już inna część historii. Wacek szkoda mi ciebie chłopie, mniej komórki i gier, to będzie lepiej...
71. Dodane przez Don polko, w dniu - 06-01-2024 07:32
Głogów od zawsze nie Polski? Co na to Dzieci Głogowskie?t
72. Dodane przez Emil, w dniu - 06-01-2024 07:55
Nie chcemy flag ua w Polsce!
73. Dodane przez Łukasz, w dniu - 06-01-2024 09:39
Panie radny Zybaczyński a jaki ma Pan stosunek do wierności lub zdradom w małżeństwie? Czy jest Pan tak samo wierny jak tej zasadzie jak postulatowi nie dla flagi ukraińskiej? Pytam tak z czystej ciekawości.
74. Dodane przez chrobry, w dniu - 06-01-2024 11:23
Do kom.73. Zdrady małżeńskie są czynem karygodnym niezależnie od tego czy flaga będzie zwisiała czy powiewała.
75. Dodane przez Pol, w dniu - 06-01-2024 12:41
Tu jest Polska nie Ukraina to jest chore.
76. Dodane przez mirek, w dniu - 06-01-2024 13:21
Narodzie Kochany! 
Dobrze ,że Ukraina walczy,bo przyjdzie ruski i powiesi swoją flagę!!!
77. Dodane przez John, w dniu - 06-01-2024 13:28
Tu nie ma co dyskutować, ściągnąć tą flagę. Wystarczy prześledzić różne fora jak obrażają Polaków.  
Barwy/flagę Polkowic też specjalnie zmienili, żeby nie urazić tych szoszońskich mózgownic, bo za bardzo rosyjską przypominała.
78. Dodane przez glogowiak, w dniu - 06-01-2024 14:21
do72 Wolisz ruskie?
79. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 06-01-2024 14:42
re 78 
Wolę kołduny. 
Ostatecznie ze śliwkami.
80. Dodane przez elka, w dniu - 06-01-2024 17:32
tak
81. Dodane przez Do 76, w dniu - 06-01-2024 20:08
Tak jak covid wszystkich miał zabić tak ruski ti przyjdzie, za dużo tv.
82. Dodane przez Zyczliwość, w dniu - 06-01-2024 23:09
Powiem tak krótko i na temat! Pan Burmistrz Łukasz Puźniecki kilka osób przyjął na wigilie rodzinną w domu. W tym osoby z Ukrainy, osoby potrzebujące pomocy. I dziękuję za życzliwość i pomoc. Patrząc na te komentarze pan radny Zybaczyński to powinien się wstydzić oczerniając burmistrza Pużnieckiego!!Czy Pan Zybaczyński potrafił z osobami swojego klubu przyjąć pod dom osoby bezdomne raczej wątpię .Jeszcze raz dziękuję Burmistrzowi Puźnieckiemu za spędzoną wigilię.
83. Dodane przez Do 82, w dniu - 07-01-2024 08:34
Dlatego niech sobie ta flagę powiesi w pokoju nie przed polskim urzędem
84. Dodane przez Kierownik szatni, w dniu - 07-01-2024 11:41
Jak świat światem, żaden Ukrainiec nie będzie moim bratem.
85. Dodane przez On, w dniu - 07-01-2024 12:27
STOP ukrainizacji Polski.
86. Dodane przez Do 82., w dniu - 08-01-2024 10:06
Ha ha ale taki lans przed wyborami to już szczyt hipokryzji, co to się wyprawia, żeby przy korytku dalej mlaskać.... Po co to pisać, w ogóle... Człowieku, wiem, że to jak zwykle na pokaz... Żenada
87. Dodane przez Jaca, w dniu - 08-01-2024 20:27
Zdjąć ,zdjąć,zdjąć !!!
88. Dodane przez Arek, w dniu - 09-01-2024 05:25
Tęcze sobie zawieście
89. Dodane przez Leon, w dniu - 12-01-2024 08:47
To jest Polska a nie ukraina i flaga powinna być zlikwidowana. Kto chce mieć flagę ukraińską to niech sobie w mieszkaniu powiesi.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama