Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Lubin arrow Reklamacja - sprawa oczywista?

Reklamacja - sprawa oczywista?

Reklamacja - sprawa oczywista?

28.08.2008. Radio Elka, Piotr Krażewski
thumb_0828_reklamacje.jpgLubin. Dziesięć spraw konsumenckich z uwagi na opór sprzedawców skierował w tym roku do sądu, powiatowy rzecznik praw konsumentów w Starostwie Powiatowym w Lubinie. Osiem zostało zakończonych po myśli konsumentów, dwie jeszcze są w toku. Dotyczą kosztów zakupu mieszkania w lubińskim RTBS i wadliwych drzwi renomowanego producenta. W drzwiach zimą pojawia się duża szpara.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Dwie sprawy dotyczyły reklamacji budowlanych, gdzie fachowcy wzięli pieniądze i albo nie pojawili się w umówionym terminie, albo wykonali robotę w wyjątkowo niefachowy i byle jaki sposób. Były też dwa przypadki, w których sprzedawcy na siłę chcieli pozostawić lubinian z uszkodzonym, albo niechcianym sprzętem.
- Przykładem jest prosta sprawa odtwarzacza MP3 - opowiada Jan Kotapka powiatowy rzecznik praw konsumentów. - Okazało się jednak, że nie była
ona tak prosta, jak wynikało to z przepisów, dla sprzedawcy. Odtwarzacz renomowanej firmy zepsuł się. Jednak w ramach reklamacji sprzedawca za te same pieniądze zaproponował wymianę towaru na znacznie gorszy jakiejś nieznanej z nazwy firmy. Konsument się z tym nie zgodził, a sprawa z uwagi na opór sprzedawcy trafiła do sądu. Wygrał oczywiście kupujący, a sprzedawca poza zwrotem kosztów zakupu odtwarzacza zapłacił też koszty postępowania sądowego.
Koszty te zaczynają się od 30 zł. Najczęściej jednak zasądzanych jest kilkaset złotych.

W dobie internetu i zakupów na odległość, rzecznik konsumentów musiał skierować do sądu sprawę, którą jasno precyzują przepisy. Problem dotyczył zakupu odkurzacza w sklepie internetowym. Nabywca nie mógł zwrócić go w gwarantowanym 10-dniowym terminie. - Każdy konsument jeżeli nabywa w drodze wysyłkowej jakiś towar. Nie ma tu znaczenia, czy jest to z ogłoszenia w gazecie, czy też zamówienie telefonicznie, albo transakcja w sklepie internetowym, ma prawo w ciągu 10 dni zwrócić towar do sprzedawcy bez podawania przyczyny zwrotu - wyjaśnia zasady kupowania na odległość, rzecznik Kotapka. - W przypadku odkurzacza klient rozmyślił się i odesłał go do sklepu. Sklep odmówił przyjęcia i wysłał urządzenie ponownie do lubinianina. Sprawa skończyła się w sądzie i klient internetowego sklepu otrzymał zwrot pieniędzy, a przedsiębiorca dodatkowo zapłacił za sądowe koszty.

Rzecznik konsumentów podkreśla, że niektóre ze spraw nie powinny trafiać ani do sądu, ani do rzecznika. Wystarczyłoby, aby sprzedawcy zapoznali się z podstawowymi przepisami dotyczącymi reklamacji. - Nie mieliby wtedy wątpliwości jak postępować - dodaje Kotapka.
W tym roku rzecznik konsumentów w powiecie udzielił już ponad 800 porad ustnych, około 900 telefonicznych. Dziesięć spraw znalazło się w sądzie, z których osiem już zakończyło się po myśli konsumentów. Dwie jeszcze są w toku.
(pit)
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust