Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
5
Maja 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Irena, Teodor,
Waldemar,
DZIEŃ
LEŚNIKA I DRZEWIARZA
Do końca roku 240 dni.
Start arrow KGHM arrow Nie dla każdego i nie po równo

Nie dla każdego i nie po równo

Nie dla każdego i nie po równo

17.03.2010. Radio Elka, Piotr Krażewski
kghm_napis.jpgKGHM. Zarząd nie planuje podwyżek dla wszystkich czego chcą związkowcy, ale zapowiada przeszeregowania dla 90 proc. pracowników bezpośrednio związanych z produkcją. Niewątpliwie  największą grupą będą tutaj górnicy.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Zarząd miedziowej spółki zakłada, że zmiany w wynagrodzeniach pracowników i przeszeregowania zaczną funkcjonować od kwietnia. Podwyżki wynikają z zysków osiąganych i zaplanowanych przez firmę. - Chcemy się zyskiem podzielić. Na pewno należy się on
również akcjonariuszom, którzy wierzyli w wynik, KGHM był też motorem napędowym WIG 20 -
mówi Herbert Wirth prezes KGHM

Ubiegłoroczny zysk zgodnie z planami dzielony jest na trzy części. Wirth nie powiedział jakiej wysokości dywidendę zaproponuje akcjonariuszom. Wiadomo jednak ile firma chce przeznaczyć na inwestycje. - Można oszacować na 3 mld zł.

Zysk otrzymują również pracownicy. Jednak tu poza podziałem wypracowanych pieniędzy KGHM planuje przeszeregowania w części produkcyjnej. - Liczymy, że sprawa przeszeregowań zostanie szybko załatwiona, a cały system zacznie funkcjonować już od kwietnia - mówi wiceprezes Ryszard Janeczek. - W oddziałach ich szefowie mają największą wiedzę, gdzie należy lepiej wynagradzać. Na pewno na podwyżki w formie przeszeregowań może liczyć załoga działająca w obszarach produkcyjnych, np. bezpośrednio związana z wydobyciem.
To oznacza, że zarząd KGHM nie zamierza spełniać żądań związkowców co do podwyżki kwotowej dla każdego zatrudnionego.
(pit)
 
Komentarze (30)
1. Dodane przez ja, w dniu - 18-03-2010 08:18
....... "Niewątpliwie największą grupą będą tutaj górnicy" ......... jak zwykle górnicy, a Ci co stoją przy piecach hutniczych i nie tylko Ci, to już nie :? ??? Co z tego, że miedź jest wydobyta, rudę trzeba przerobić a to też produkcja. Paranoja :upset Jak strajk to idą w 90% tylko górniczy bo przecież hutnicy nie odejdą od pieców, i tak jest zawsze.
2. Dodane przez górnik operator, w dniu - 18-03-2010 08:49
To jest zły system, co z tego że ja pracuję bezpośrednio przy wydobyciu jeżeli mechanicy na kanale nie zrobią mi maszyny to nie będę miał czym pracować. Później jak hutnicy jej nie przerobią to nie będzie co sprzedać i nie będzie zysków podwyżki powinny objąć cały kghm. Czym się różnie ja od kolegów pracujących na kanale, na taśmie,na hucie??, to też jest bezpośrednia produkcja bez naszej współpracy, sami nic nie zrobimy.
3. Dodane przez Górnik, w dniu - 18-03-2010 09:29
Miejmy nadzieje że w końcu pojawią się inwestycje w KGHM.Pracownicy firm podwykonawczych na kopalni nie dość że pracują za grosze to jeszcze,ze względu na mniejszą ilość robót,tracą prace.Teraz jest ciężko załapać się nawet do firmy na kopalni,wszędzie zwalniają.Ja mam staż i uprawnienia,ale ciężko mi zmienić firme na inną.Fajnie żę chociaż chłoaki z ZG dostaną podwyżki,bo my jak zwykle nie mamy na co liczyć.Wszystkim życze bezpiecznej pracy.
4. Dodane przez Hutnik, w dniu - 18-03-2010 11:10
górnik operator mądrze piszesz. Ja dodam że najłatwiej ludzi poróżnić pieniędzmi. Wszyscy jedziemy na jednym wózku...
5. Dodane przez kolega, w dniu - 18-03-2010 11:36
wszyscy ciągniemy ten wózek.dlatego podwyżki powinni dostać wszyscy.
reklama
6. Dodane przez zzz, w dniu - 18-03-2010 11:47
(...)"ludzie" wymyślili podwyżki dla bezpośrednio związanych z wydobyciem a mechanicy , spawacze , elektrycy , oddziały drogowe. Masakra co się wyczynia jak kanał nie zrobi sprzętu to nie będzie maszyny w ruchu. Moim zdaniem to dąży międzyinnymi do skłucenia załogi przynajmniej w fazie wstępnej. MASAKRA !!!
7. Dodane przez Miszka, w dniu - 18-03-2010 12:20
A co z przeróbką?? Jak my tego co górnicy wydobędą nie przerobimy to hutnicy nie będą mieli co robić. Paranoja, do dupy z takim systemem. Zgadzam się z górnikami- nasz praca to naczynia połączone
8. Dodane przez Strzał..., w dniu - 18-03-2010 15:19
"Dyrektorzy wiedzą najlepiej komu się nalezy premia" - no tak swoim z protekcji na pewno się należy. Napewno nie wymyślono tego systemu aby lepiej żyło się pracownikom tylko po to by lepiej móc manipulować pracownikami (jak sztygar Cihttp://wiadomosci.onet.pl/2700,2143259,okrutny_mord_kuratorki_sadowej,wydarzenie_lokalne. I cały czas jest mowa o o zmianie horego premiowania a co z PODWYŻKAMI, których de-facto nie ma już od 3 lat. to mydlenie oczu i zbicie najważniejszego tematu z toru.
9. Dodane przez Ajka, w dniu - 18-03-2010 18:09
ciekawe czy sobie dadzą podwyżki?? 
Jakoś mi sie nie nie chce wierzyć, że sobie odmówią. Czy nazwą siebie Załosne..... :cry
10. Dodane przez darek, w dniu - 18-03-2010 19:34
NAJPIERW NAS SŁÓCĄ A POTEM ROZWALĄ ZWIĄZKI ZAWODOWE -TO JEST ICH PLAN-POMYŚLCIE O TYM POZDRAWIAM MUSIMY SIĘ TRZYMAĆ RAZEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!PRZEZ TRZY LATA BYŁA KICHA I TERAZ TAKIE DOBRE WUJKI SIĘ ZNALAZŁY????????ZAŁOGA KGHM ZAWSZE BYŁA RAZEM A PREZESI SIĘ ZMIENIALI!!!!!NIE DAJMY SIĘ WYKIWAĆ!!!!!!!
11. Dodane przez do zzz, w dniu - 18-03-2010 19:50
Nie dziwie sie ze operatorzy pracujacy w przodku dostali najwiecej bo na to zasługują i naprawde nie ma czego im zazdroscic, dostali najwiecej ale nie jako jedyni ja pracuje na kanale jako mechanik mam 16% premii a po podwyżce ma byc 28%, wiec nie pisz ze tylko operatorzy bo jasno jest napisane ze Każdy dostanie,jeden mniej drugi wiecej , owszem nowy system ma swoje wady ale nie dązy do skłucenia załogi bo aby wyciagnąc jak najwieksza premie musza byc spelnione pewne czynniki ktore wiążą sie z pracą zespołowa.
12. Dodane przez VIP, w dniu - 18-03-2010 20:04
Oczywiście że nie każdemu po równo!Prezesowi 50tys. na miesiąc,młodemu fizolowi 1,5 tys. na misiąc!
13. Dodane przez księgowa z SW-1, w dniu - 18-03-2010 20:22
Chyba żartujesz z tymi podwyżkami. Co roku po dwa razy je naliczam dla was. 
Oj! Kłamczuszek pazerny się odezwał! ;)
14. Dodane przez zzz, w dniu - 18-03-2010 20:55
tak rozsądnie to tak będzie referendum dotyczące wprowadzenia regulaminu premiowego które przeprowadza związki zawodowe wynik obstawiam na to że załoga będzie przeciwko wprowadzeni zmian (większość załogi) związki wprowadzą pogotowie strajkowe a zarząd wprowadzi powyższy regulamin bo jedne ze związków wyłamie się i popsze postępowanie zarządu natomiasst nikt nie będzie strajkował bo ludzie mają kredyty na mieszkania do spłaceni a duża część jest zastraszona KTO TO PRZECZYTAŁ TO NIECH TO ZAPAMIĘTA BO TAK BĘDZIE pozdrawiam WSZYSTKICH
15. Dodane przez zzz, w dniu - 18-03-2010 21:26
do postu 11 REGULAMIN PREMIOWANIA strona 10 &11.2 warunki które trzeba spełnić  
1)25% premii za realizację obłożenia maszyn górniczych obsługujących odziały wydobywcze (z tym się zgadzam) 
2)25%premii za wydobycie urobku w wadze wilgotnej (jaki mają pracownicy z kanału na wilgotność urobku???) 
3)50%premi za utrzymanie planowanego TKW 1 [Mg] Cu w urobku w rachunku narastającym (paranoja jaki wpływ mają pracownicy na zawartość???)człowieku poczytaj regulamin premiowy i przeanalizuj warunki jakie trzeba spędzić żeby mieć premię
16. Dodane przez am, w dniu - 18-03-2010 21:59
To jest tylko by poróżnić pracowników czy tylko na przodkach robią a reszta co , leży . Gdyby nie mechanicy na komorach , taśmowcy ,szybowcy i elektrycy to ci z górnicy z przodków urobek na plecach na powierzchnie sami by targali.A związki jak zawsze na d.... siedzą.
17. Dodane przez a, w dniu - 18-03-2010 22:02
K.... związki do roboty czyli STRAJK.
18. Dodane przez 1 z ponad 18tys, w dniu - 19-03-2010 06:37
zgadzam się "górnik operator" w drugim komentarzu!!! wszyscy pracujemy na te zyski spółki!! i wszystkim się należą!!! wystarczy że mechanik nie naprawi maszyn, kratowy nie rozfedruje kilku wozów i plan łeb wzięli... tak samo elektrycy, automatycy, szybowi czy ktokolwiek inny... a Ci u góry niech się zastanowią w końcu co wygadują....
19. Dodane przez HUTNIK, w dniu - 19-03-2010 07:14
Czytam,czytam te komentarze i ktoś niewtajemniczony mógłby wywnioskować, że KGHM to w większości górnicy, jak to oni ciężko pracują itd. Ja pracuję w HMG na piecach szybowych i daję głowę, że każdy z Was górników po kilku dniach pracy przy piecu, uciekałby w podskokach do swojej kopalni. Macie dużo zagrożeń - zgoda, ale i u nas jest podobnie. Nie dość nie wiedząc czemu zarabiacie znacznie więcej, to i jak jakieś podwyżki to tylko Wy. Nasza Huta świetnie by sobie poradziła bez tych Waszych ubogich koncentratów. Możemy śmiało importować o wiele bogatsze i lepiej na tym wychodząc. Ale niestety - jesteśmy związani w tym kołchozie i musimy przetapiać coraz gorsze badziewie. Także zapraszamy wszystkich ciężko pracujących górników na piece szybowe. Zobaczymy ile wytrzymają. 
Pozdrawiam
20. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 19-03-2010 09:17
Gdy idzie o kasę to jak widać solidarność KGHM-owską diabli biorą. 
Dlaczego? 
Nadal górnicy tkwicie w minionym okresie mentalnie i bez cały świat by się zawalił. Pamiętacie czasy nieco starsze gdy mówiono iż Polska węglem stoi. Stała, stała i stała a świat do przodu pędził a wy tylko roszczenia i roszczenia zamiast pilnować swego grajdoła.
21. Dodane przez ZYLETA, w dniu - 19-03-2010 19:47
Prezes KGHM p.Herbert WIRTH chce dzielić się wypracowanym zyskiem z akcjonariuszami,którzy nie mieli żadnego udziału w jego powstaniu.W wypracowaniu zysku mieli udział wszyscy pracownicy KGHM,a nie tylko niektóre grupy pracowników.Firma działa przecieżna na zasadzie "łańcucha"-jak jakieś ogniwo w nim żle działa to niweczy lub uniemożliwia pracę pozostałych.Każdy pracownik ma udział w wypracowanym ZYSKU więc powinien być za to wynagrodzony!!!Pozdrawiam...
22. Dodane przez a, w dniu - 20-03-2010 12:01
co zrobić gdy górnicy oszukują i zamiast np. raportowanych 7 kursów maszyną robią 5-6 i zwijają się do chaty ? zmienić sposób motywacji. bo moce przerobowe są (ewentualnie potrzebne drobne zmiany organizacyjne) i w kopalniach i w hutach. więc zmieniają premiowanie (swoją drogą dziwne że trzeba dodatkowo płacić żeby praca była normalnie wykonana). z tego co mówią to premia będzie dotyczyła przede wszystkim ruchu (produkcji) we wszystkich oddziałach (czyli w hutach też), co wydaje mi się sensowne. w artykule jest napisane że będzie dotyczyć przede wszystkim górników - po prostu górników jest co najmniej 2 razy więcej niż pozostałych. 
a koledze hutnikowi z 19 zalecam nie wybrzydzanie na surowiec, bo pewnie nie wie jak się wychodzi na przetopie koncentratów z drugiej strony kuli ziemskiej.  
pozdrawiam wszystkich i czekam na premię :)
23. Dodane przez Hutnik, w dniu - 20-03-2010 20:23
A u nas na elektrolizie kierownik o nic się nie upomni, bo boi się odezwać. Więc pewnie okaże się że nic nie dostaniemy. Przecież my tam mamy sanatorium.
24. Dodane przez fizol, w dniu - 21-03-2010 16:16
fizole trzeba rozwalic zwiazki zawodowe jest ich za duzo dlatego od trzech lat robia nam wala bo sa to slugusy warszawki fizol.Kiedy wkoncu to zrozumiecie
25. Dodane przez piecowy, w dniu - 23-03-2010 17:20
Hutnicy mogą liczyć na nic!! Kierownik z szybowych postara się jak dostanie 10 grup do podziału odda 8 do biurowca i powie że nikt więcej.Z tych 8 dostanie na koniec roku premię za oszczędność i tak jest i się nie zmieni bo takie ma prawo. Ludzie pisać będą o podwyżkę do biurowca przez związki i tak można czekać na podwyżkę panie PREZESIE WIRTH nie wspominając o pracownikach nowo przyjętych na ostatnich grupach
26. Dodane przez mańka, w dniu - 26-03-2010 19:32
Brawo Związki znowu zarząd robi co chcę a wy jak zawsze brawo brawo :grin i dupska uratowane :grin
27. Dodane przez fizol, w dniu - 26-03-2010 20:16
trzeba zmienic tego kierownika ,nie dba o swoich pracownikow to tak jakby nie dbal o swoja zone .Ciekawe czy mam racje
28. Dodane przez Inwest, w dniu - 28-03-2010 11:42
Do kom.21:Jeśli wydaje ci się że akcjonariusze nie biorą udziału w wypracowywaniu zysku to grubo się mylisz.Pamiętaj że przychodzisz do pracy i dostajesz za to pensje.To jest wynagrodzenie za twoją prace.To że firma przynosi duże zyski to bardzo dobrze,ale gdyby firma przynosiła straty to wziąłbyś udział w dokładaniu do jej rentowności?Pewnie nie.Gdybyś pracował w firmie podwykonawczej to nie miałbyś zysków,barbórki,14,wczasowego,kredkowego i innych dodatków.To wtedy nie brałbyś udziału w wypracowywaniu zysku?Wytłumacz mi w takim razie:W którym momencie pracownik ZG wypracowuje zysk?Pracownik firmy może w tym czasie nie pracuje?To co on wtedy robi?Skoro zysk się należy to dlaczego pracownicy firm go nie dostają?Przecież firmy w których oni pracują też są rentowne i przynoszą zyski.Sam piszesz że każdy pracownik bierze udział w wypracowaniu zysku.Pracownicy firm w takim razie robią na terenie kopalń KGHM prace zbyteczną?Przecież oni też biją przoki,robią przebudowy,montują sprzęt.Często jest tak że oni wykonują cięższą prace niż pracownicy ZG.Firmom daje się najgorsze roboty.W kwesti akcjonariuszy to nie wiem o co masz pretensje.Kupując akcje kupujesz część firmy.Jesteś więc w pewnym ułamku jej właścicielem.Jeśli jesteś właścicielem to dlaczego nienależy się zysk?Po to ją kupujesz żeby zarobić!Jak ci się nie podoba to kup pakiet większościowy i wtedy podejmiesz decyzje(większość głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy)o przekazaniu pieniędzy na inwetycje lub na dywidende.A co górnicy zrobili ze swoimi akcjami które otrzymali przy prywatyzacji?Prawie wszyscy sprzedali,a teraz płaczą że rząd zły ,bo sprzedaje.Górnicy jeśli chcecie żeby KGHM nie wpadł w ręce obcego inwestora(a wtedy możecie pożegnać się z wszelkimi dodatkami)to bierzcie się za wykupywanie akcji.Dużo nie brakuje żeby rząd stracił pakiet większościowy.Pokaż mi firme na kopalni w której płacą takie dodatki jak w ZG.
reklama
29. Dodane przez j76, w dniu - 28-03-2010 18:47
Nie liczmy na związki zawodowe,są na garnuszku zakłądu pracy,więc się za bardzo nie wychylą.Nawet nie potrafili załatwić sprawy 14-ki o którą musiałem się prosić pisemnie.Dlatego od tego roku nie należę do żadnego zz i wcale nie żałuję.Od trzech lat żadnych podwyżek,a na przeszeregowanie co niektórzy czekają kilkanaście lat (ja osiem !!!).Otwórzcie w końcu oczy !!!
30. Dodane przez wojtek, w dniu - 07-04-2010 11:59
wiecie jaka jest miesięczna norma wydobycia,to zastanówcie się czy normalnie pracując jesteście w stanie zrobić tą wyśrubowaną normę.a to kratowy wolny,a to trzeba się zatrzymać żeby drugi wóz przejechał,a czas leci a ton niema.cz przez takie warunki na które nie mamy wpływu wyrobimy swoją normę i premie.ludzi będzie ciężko wysłać na urlopy bo premii nie będzie.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust